Pikavipit....

keppiswjj

Olen 20 vuotias työtön yksin yksiössä asuva miehenalku.Toimeentulotuki on ainoa tulonlähteeni.Nyt sitten elin ns. täysillä viimeiset pari kuukautta ja tämän seurauksena tuli pikavippivelkaa 800 euroa.Tilanne ei ole vielä paha mutta helvetin stressaava kun ekat laskut menevät kohta perintään.

Olen kysynyt neuvoa eri ihmisiltä tämän tilanteen hoitamiseksi.Toiset sanovat että anna laskujen vaan olla ja mennä ulosottoon kun olet niin yksinkertainen ihminen ettet luottotietoja tarvitse tai töitä tee.Toiset sanovat että maksa pois nyt hyvissä ajoin.

Maksaisin tietysi nuo pois jos pystyisin.Mutta perus toimeentulotuki ei tähän riitä.Joten kysynkin teiltä:

-jos en maksa velkojani niin miten isoksi ne ovat kasvaneet 5 vuoden päästä?
-jos rupean maksamaan noita niin miten pirussa selviän noista?Älkää sanoko "mene töihin" koska olisin nyt töissä jos jotain löytyisi.Työkkäri tarjoaa vain kursseja joten en enää aijo asioida siellä.

15

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijosetä666

ootko söpö?

• 20+8

Jos päästäisit ne vaan ihan suosiolla sinne ulosottoon, kun kerran työnteko ei maistu. Siellä ne sitten kasvavat 8.5% korkoa vuodessa. En tiedä kuinka monta kappaletta sinulla on noita vippejä, mutta jokainen kasvaa 300€ (sisältää oikeuden perintäkulut), siitä sitten voit laskea noin suurin piirtein minkälainen summa sulla tulee olemaan ulosotossa. Itse voisin veikata että noin 2000€. Sun pitää sitten tehdä sen ulosoton kanssa vapaaehtoinen maksusuunnitelma, koska muuten ne toteavat sut varattomaksi ja velat palautuvat velkojille. Mikä ei välttämättä ole ihan huono asia, koska hekään eivät saa periä kuin tuon lainmääräämän 8.5%, mutta tietysti huomautuskuluja tulee lisää. Näin voit sitten itse päättää kenellä maksat ja koska.

Jos et pysty 50€ kuukaudessa maksamaan noita pois, niin silloin et maksa niitä mitenkään. Eli ainoa vaihtoejto on töihin raahautuminen, aivan varmasti saat jostain siivousfirmasta töitä.

Viiden vuoden päästä tuollainen 2000€ on noin 3500€-4000€.. Toikin on todella pieni summa vielä, josta pääsee puolessa vuodessa eroon, kun vain sinne töihin jaksais mennä.

• 6+2

Täsä on taas yksi surullinen tapaus näistä pikavipeistä, yksi syy lisää kieltää pikavippaajien toiminta. Täsäkin on myönnetty luottoa täysin varattomalle henkilölle, jolla ei minkäänlaista maksukykyä. Mikään muu taho ei olisi lainannut, mutta pikavippikeisareita se ei haittaa, koska tämäkin herra menee jossain vaiheessa töihin niin kyllä vippikeisarit saavat rahansa, moninkertaisena. Toivottavasti päättäjät uskaltaisivat kieltää ton toiminnan ennenkuin suurin osa nuorista on täysin k.usessa pikavippivelkojensa vuoksi, tai ennenkuin kaikilta nuorten vanhemmilta on rahat loppu kun ovat rahoittaneet pikavippikeisareita maksamalla nuorten velat pois.

• ököölk..

eikai siinä ole muita vaihtoehtoja kuin mennä töihin ja maksaa pois, pari kuukautta duunia niin nuo on jo maksettu. Toinen vaihtoehto antaa mennä ulosottoon ja viettää seuraaat 15 vuotta työttömänä ja luottotiedottomana. eli elää sillä toimeentulotuella.

• Eiköhän tuo

ole ihan yleisessä tiedossa, ettei työkkäristä töitä saa.
      Sunnuntain lehti käteen ja ilmoituksia lukemaan.
      Netistä löytyy työpaikkoja vaikka kuinka ja parhaan tuloksen saat kun alat kierteleen mahdollisia työnantajia ihan henkilökohtaisesti.

• hmmm...

Jokos menet opiskelemaan tai töihin muuta ratkaisua ei ole...

www.duunia.net

• kivaataas

vipeistä vielä minulla tuli maksuhäirö perintätoimisto oli lähettänyt tiedot asiakasrekisteriin oli maksamatta 60 21 pv joten oma vika tää on kunen maksanut merkintä kestää 2 vuotta. merkintä kestää 4 vuotta jos vippi menee oikeuteen. että silleen.

• Juuhpuuh

Eiköhän se merkintä kestä vähintään sen aikaa, että saa velan maksettua..Vaikka olishan se kiva vipata, odottaa 4v. uusia luottotietoja ja vipata sitten taas, tietenkään koskaan maksamatta takaisin.

• Igorin uhri

Ehdotan että et päästä menemään ulosottoon. Saatat törmätä igoriin. Igor ei leiki kiltisti. Igor perii rahat hyvällä tai pahalla.

• tyttönen

hankalaa on elämä ilman luottotietoja.Ei vakuutusta,ei puhelinliittymää jne.

Entäs jos haet pankista lainaa jolla maksat nuo pois?
      olet vielä nuori joten voisit varmaan kysäistä auttaisivatko vanhempasi..?

• p afsdpjfpjpaj

aloittajalle: työtä haluavalle on sitä aina löytynyt ja tulee jatkossakin löytymään. jos ei työkkäristä ni jostain muualta. muu on paskapuhetta. ei pidä turhaan valikoida jos meinaa elämässä tehdä jotain muutakin kuin olla yhteiskunnan loisena.

• lehtimyyjä

tuu mun kanssa myymään lehtiä, maksan sulle 20% jokaisen toteutuneen kaupan hinnasta. voit tehdä kotoa käsin töitä. kiinnostaako?

• akka vaan.

Voi, saat mun sympatiat. On kamalaa kun vipeillä ihminen joutuu vaikeuksiin. Nuorena vielä ei välttämättä ymmärrä että maksupäivä koittaa pian. Se mua just säälittääkin, kun olet noin nuori :( Pikavipit pitisi lailla kieltää, moni sotkee niillä asiansa ja ihan turhaan. Se on liian helppoa saada sitä rahaa vaikka pikkuhuppelissa kännykällä :( Ei hyvä!
      Olisko sulla vanhemmat tai muita sukulaisia jotka vois auttaa? Työssäkäyvällehän tuo ei ole suuri summa, makselisit sitten pois vaikka 40e/kk. Tai jos ne voisi sen summan lahjoittaa, auttaakseen sinua.
      Työtoimintaan pääset varmasti, siinä saisit vähän enemmän rahaa?
      Seurakunnalta saat ruokakassin ehkä ja dikoni voi auttaa sinua tekemään hakemuksen hiippakuntaan. Sieltä voi saada rahallista apua silloin kun tarve on kova ja hätä. Mutta muista että et saa sitten enää ottaa yhtään vippiä!! Opettelet elämään niillä rahoilla mitä saat!
      Miten sosiaalitoimisto, auttavatko harkinnalla? Monet ovat saaneet sellaista apua, mutta silloin pitää olla tosissaan että muuttaa elämäänsä, ottaa vastuun.
      Toivottavasti saat asiat kuntoon, tuo suppean ulosoton merkintä ei vielä ole sama kun luottotietojen menetys, et oikestaan huomaa sitä missään.
      Hali sinulle nuori mies :)

• hjkjhhjj

Ota isovippi vieläkusaat ja pokerin kimppuun

• Pimpeli-pompeli

Kun olin itse 20v. lopetin koulunkäynnin tylsällä alalla ja opintolainaa jäi 5000e vaikka tutkintoa ei tullutkaan. Menin vakituiseen normipalkkaiseen duuniin ja ostin ensiasuntoni. Asunnot ja paikkakunta ovat vaihtuneet, mutta asuntoon on sijoitettu lainoja ripeästi maksamalla ja hinnannousun ansiosta yli puoli miljoonaa mummon markkaa omaa rahaa. Seuraava askel on perheen perustaminen ja kun palaan työelämään, on seuraava projekti modernin omakotitalon rakentaminen. Tarkoitus on kuitenkin lainoittaa rakennusprojekti vain puoliksi velkarahalla pk-seudulla. Tämä siis ennen kuin täytän 30v.

Pointtini on, nuorimies, että vielä ehdit kääntää kelkan suunnan! Muuta paikkakuntaa, jollei omallasi ole töitä. Täällä etelässä löytyy kyllä töitä, osa työnantajista mielellään auttaa esim. asunnon etsimisessä yms. Tuon vippivelan maksaisit jo ensimmäsestä liksasta pois ja voisit alkaa kartuttamaan asunnon käsirahaa. Vuokralla koko elämänsä asuminen on typerintä, mitä ihminen voi tehdä. Eläkkeellä joutuu sitten viimeistään leipäjonoon kun tulot putoavat.

Voin antaa suoran vinkin työnantajasta, joka järjestää asunnon uusille työntekijöille ja antaa lainaa palkkaa vastaan: S-ryhmän suurvarasto. Palkkakin on varsin kilpailukykyinen ja ylitöitä on harva se viikonloppu, vaikka työ onkin rankkaa. Vaan jos minä 50-kiloisena tyttösenä olen siihen työhön kyennyt, niin ei pitäisi olla kenellekään miehelle mahdoton tehtävä. Itse olen jo vaihtanut alaa, mutta tämä firma oli hyvä paikka kerryttää työkokemusta ja ylijäämää tilille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      93
      5984
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe