SRK:n hyvä työ !

Evluttilainen ei vl

SRK on koonnut erinomaisen Trio Raamatun. Kaikki kolme käännöstä etenee samalla sivulla rintarinnan - voi hyvin verrata.

Lisäksi Aihe lisäyksset elävöittävät lukemista ja nopeuttavat kun haluaa hakea tiettyä asiakohtaa jos ei muista suoraan lukukapapletta ja jakeen numeroa.

Avin 55 e.

Suuri kiitos SRK:lle siitä.

Kannattaa kaikkien hankkia se.

35

1267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelijä ex-vl.

Miten tämä on tähän mennyt?

Itse vielä vl-yhteisössä ollessani kuulin jatkuvasti seuroissa, raamattuluokassa ja kaikissa keskusteluissa, että AINOA oikea Raamattu on 1776 BIBLIA ja kaikki muut (myös 1938 käännös) ovat ihmismielen tuotetta ja Jumalan sanan vääristelyä. Niiden lukeminen oli syntiä, ja jopa kirkon antamaa vihkiraamattua pidettiin VAIN maallisena kirjana, ota uskovaisen ei ollut syytä edes avata, vaan jättää omaan arvoonsa.

Milloin syntilista on muutettu Raamatunkäännösten osalta?

• Hyvää Pääsiäistä

Lukekaapa Pääsiäisaamun evankeliumi Trio Raamatusta.

Aivan oiva kirja.

Helppo vertailla eri käännöksiä. Antaa laajemman käsityksen mitä on tarkoittettu.

• hyvä vl-muutis

vl-pappina olen ehtinyt saada kymmeniä huomautuksia sen johdosta, että en kastetilaisuuksissa, muistotilaisuuksissa tai kirkossa/ seuroissa aina käyttänyt vanahaa käännöstä.
        Minulla oli kuulemma epäselevä vanhurskauttamisoppi. en ollut kuuliainen seurakunnalla. olin ylpeässä hengessä
        olin kuulemma yhtynyt omavanhurskasten elämään.

Joten naurattaa koko asian muistaminen. hyvä kuitenkin, että jotakin muutosta on oikeaan suuntaan tapahtunut!

• Ajan seurailija..
        hyvä vl-muutis kirjoitti:

vl-pappina olen ehtinyt saada kymmeniä huomautuksia sen johdosta, että en kastetilaisuuksissa, muistotilaisuuksissa tai kirkossa/ seuroissa aina käyttänyt vanahaa käännöstä.
        Minulla oli kuulemma epäselevä vanhurskauttamisoppi. en ollut kuuliainen seurakunnalla. olin ylpeässä hengessä

Joten naurattaa koko asian muistaminen. hyvä kuitenkin, että jotakin muutosta on oikeaan suuntaan tapahtunut!

Kääntyykö nuo Sinua kohtaan esitetyt syytökset SRK:ta vastaan ?

MIkä oli ennen syntiä ei nyt sitten olekkaan !! Syntikäsite tosiaan SRK-tuuliviiri opissa muuttuu ajan saatossa.

• etsivä-xx
        hyvä vl-muutis kirjoitti:

Nyt on seuroissa nuoremmilla puhujilla yleensä uusi käännös tai sitten kertovat joistakin kohdista miten ne on käännetty eri Raamatunkäännöksiin ja selittävät sitten asiaa lajjemmin. Minusta tämä on hyvä. Minun piti aluksi kuunnella puheita netistä kotona jo sen takia, että sain Biblian sijaan lukea jakeet selkokielellä nykysuomella. Trio Raamattu on pöydällä ja erittäin hyvä Raamattu onkin. Sitä kannatti odottaa.

• VL-leipäpapit!
        Hyvää Pääsiäistä kirjoitti:

Lukekaapa Pääsiäisaamun evankeliumi Trio Raamatusta.

Aivan oiva kirja.

Helppo vertailla eri käännöksiä. Antaa laajemman käsityksen mitä on tarkoittettu.

Ennen vl-papit käyttivät vain kirkkotoimituksissaan, sis työssään uudempia käännöskiä, mutta mitätpä väliä mistä kirjasta helevetin katkalaisille saarnaa....?

• kiitos tiedosta:)
        etsivä-xx kirjoitti:

Nyt on seuroissa nuoremmilla puhujilla yleensä uusi käännös tai sitten kertovat joistakin kohdista miten ne on käännetty eri Raamatunkäännöksiin ja selittävät sitten asiaa lajjemmin. Minusta tämä on hyvä. Minun piti aluksi kuunnella puheita netistä kotona jo sen takia, että sain Biblian sijaan lukea jakeet selkokielellä nykysuomella. Trio Raamattu on pöydällä ja erittäin hyvä Raamattu onkin. Sitä kannatti odottaa.

Onko siinä Trio Raamatussa Raamatunselitykset vai onko siinä pelkästään nuo eri käännökset rinnakkain? Jos siinä ei ole mitään opillisia tulkintoja siis lisäyksiä ja selityksiä voisin ostaa tuollaisen kotiin olisi hyvä lukea rinnakkain eri käännöksiä.

• trio-Raamattu
        kiitos tiedosta:) kirjoitti:

Onko siinä Trio Raamatussa Raamatunselitykset vai onko siinä pelkästään nuo eri käännökset rinnakkain? Jos siinä ei ole mitään opillisia tulkintoja siis lisäyksiä ja selityksiä voisin ostaa tuollaisen kotiin olisi hyvä lukea rinnakkain eri käännöksiä.

On ihan tavallinen Raamattu, jossa on vierekkäin kolme eri käännöstä.t

• Leipuri Hiivanen

Saarna Raamattuna on edelleen Biblia.

Huomasin kerran, että silloin vedotaan johonkin uudempaan käännökseen kun se on edullsempi nyky vl-opille.

Yleensä saarnataan aika lailla valikoituja kohtia ja kun Biblian käännös alkaa ahdistaa niin etsitään pakkotietä toisesta käännöksestä.

• Muttumatointako?

Vielä 1990-luvulla saarnattiin, että juuri nämä uudemmat käännökset on tehty siksi, etteivät ne kolkuttelisi niin pahasti omavanhurskaitten kirkkouskovaisten omatuntoa... Miten nämä syntilistat oikein näin muuttuu?

• Muuttumaton usko
        Muttumatointako? kirjoitti:

Vielä 1990-luvulla saarnattiin, että juuri nämä uudemmat käännökset on tehty siksi, etteivät ne kolkuttelisi niin pahasti omavanhurskaitten kirkkouskovaisten omatuntoa... Miten nämä syntilistat oikein näin muuttuu?

Usko SRK:n erehtymättömyyteen on muuttumaton. Kaikki muu voi ja saa muuttua, kaiken muun he voivat muuttaa...

• Vastatkaa vl:t!
        Muuttumaton usko kirjoitti:

Usko SRK:n erehtymättömyyteen on muuttumaton. Kaikki muu voi ja saa muuttua, kaiken muun he voivat muuttaa...

Miksi kukaan vl ei vastaa ja kerro, miten ja miksi nämä uudemmat käännökset on poistettu syntilistalta?

Ihan totta, haluan tietää, mikä on mennyt toisin tällä välillä.

• vastaa yks vl
        Vastatkaa vl:t! kirjoitti:

Miksi kukaan vl ei vastaa ja kerro, miten ja miksi nämä uudemmat käännökset on poistettu syntilistalta?

Raamatut ei oo koskaan olleet syntilistalla. Syntilista on yksinkertainen ollut alusta ja on edelleen: Syntiä on kaikki mikä erottaa Jumalasta, synti on sydämen luopumista Jumalasta. Jos tähän haluais tarkennusta niin se löytyy käskyistä: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia.

Raamattu tai sen lukeminen voi jollekin olla syntiä, jos siitä aletaan etsiä tukea omavanhurskaudelle...

sulle vastatkaa vl:t

• Vastaa kysymykseen.
        vastaa yks vl kirjoitti:

Raamatut ei oo koskaan olleet syntilistalla. Syntilista on yksinkertainen ollut alusta ja on edelleen: Syntiä on kaikki mikä erottaa Jumalasta, synti on sydämen luopumista Jumalasta. Jos tähän haluais tarkennusta niin se löytyy käskyistä: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia.

Raamattu tai sen lukeminen voi jollekin olla syntiä, jos siitä aletaan etsiä tukea omavanhurskaudelle...

sulle vastatkaa vl:t

Miksi AINOA oikea Raamattu oli vielä 1990-luvulla 1776 Bibia, mutta ei enää?

Et vastannut kysymykseen, kuten vl:t eivät yleensäkään. Seuroissa aina varoiteltiin tuoreempien Raamatujen olevan "eksytystä" ja ihmismielen mukaan kirjoitettuja. Miksi niin ei ole enää?

Miksi olette muuttaneet syntilistaanne tältä osin? Mikä siihen on peruste? Vastaa kysymykseen jos osaat, kiitos.

• € konsulttina
        Vastatkaa vl:t! kirjoitti:

valmiiksi painetut kirjat o myyty loppuun. nyt myydään uutta "ainoaa oikeaa" kyllä tässä € konsultui

• Huh huh
        Vastaa kysymykseen. kirjoitti:

Miksi AINOA oikea Raamattu oli vielä 1990-luvulla 1776 Bibia, mutta ei enää?

Et vastannut kysymykseen, kuten vl:t eivät yleensäkään. Seuroissa aina varoiteltiin tuoreempien Raamatujen olevan "eksytystä" ja ihmismielen mukaan kirjoitettuja. Miksi niin ei ole enää?

Miksi olette muuttaneet syntilistaanne tältä osin? Mikä siihen on peruste? Vastaa kysymykseen jos osaat, kiitos.

Jotenkin tuntuu, että kaikille muille kuin nyky vl:lle siis tällä paltalla erityisesti kokonaan ulkopuolisille, jotka eivät koskaan ole olletkaan vanhoillislestadiolaisia, näistä jankuttaminen on tärkeintä. Pitää kaivalla kaivaa negatiivinen puoli ihan joka ikisestä asiasta, jopa Raamatun jukaisemisestakin.

• Totuus satuttaa
        Huh huh kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että kaikille muille kuin nyky vl:lle siis tällä paltalla erityisesti kokonaan ulkopuolisille, jotka eivät koskaan ole olletkaan vanhoillislestadiolaisia, näistä jankuttaminen on tärkeintä. Pitää kaivalla kaivaa negatiivinen puoli ihan joka ikisestä asiasta, jopa Raamatun jukaisemisestakin.

Olin vl-uskossa 20 vuotta ja tiedän Raamatun uudempien käännösten synnillisyydestä. Minut kasvatettiin siihen. Miksi totuuden esille ottaminen häiritsee sinua?

• Trion ahmija

Ostinpa minäkin Trion ja oivallinen on tosiaankin.

Miksi ei evlut kirkko saanut tuollaista aarretta aikaiseksi vaan senkin piti tehdä
      (parjattu) herätysliike.

Hienoa SRK.

• HYI SRK!

Tällä SRK haluaa viestittää, että Raamatun tuoreemmat käännökset on poistettu syntilistalta. Siksi kirkko ei ole trioa tehnyt, koska sillä ei ole ollut sellaista syntilistaa.

• uskonkirjat.net...
        HYI SRK! kirjoitti:

Tällä SRK haluaa viestittää, että Raamatun tuoreemmat käännökset on poistettu syntilistalta. Siksi kirkko ei ole trioa tehnyt, koska sillä ei ole ollut sellaista syntilistaa.

Miksi maksaa SRK:lle kymmenyksiä Trio-Raamatusta, kun netistä löytyy ilmainen Raamattu.uskonkirjat.net

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Rahanahneus pistää luopumaan Raamatun osalta syntilistatuista käännöksistä. Se on siinä

• SRK on LOINEN.
        uskonkirjat.net... kirjoitti:

Miksi maksaa SRK:lle kymmenyksiä Trio-Raamatusta, kun netistä löytyy ilmainen Raamattu.uskonkirjat.net

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Rahanahneus pistää luopumaan Raamatun osalta syntilistatuista käännöksistä. Se on siinä

Rahanahneus laittaa SRK:n myös väkisin roikkumaan mätäpaiseena kirkkomme kyljessä. Uhittelevat vielä, että ajakaa meidät pois jos uskallatte, muuten roikumme tässä kuppaamassa!

• ?+?
        SRK on LOINEN. kirjoitti:

Rahanahneus laittaa SRK:n myös väkisin roikkumaan mätäpaiseena kirkkomme kyljessä. Uhittelevat vielä, että ajakaa meidät pois jos uskallatte, muuten roikumme tässä kuppaamassa!

Kuinka musta onkaan sydämesi. Oletko itse loinen, joka loisii ev lur kirkossa vaikka ei usko ollenkaan Raamatun sanomaan. Loisii vaatimalla uskoa pois kirkosta siis kaikkien herätysliikeiden poistamista.

• Lähtekää jo.
        ?+? kirjoitti:

Kuinka musta onkaan sydämesi. Oletko itse loinen, joka loisii ev lur kirkossa vaikka ei usko ollenkaan Raamatun sanomaan. Loisii vaatimalla uskoa pois kirkosta siis kaikkien herätysliikeiden poistamista.

Luotan kansankirkkoome, enkä tuomitse kirkkomme jäseniä helevetin matkaislsiksi, kuten te. Olette mätäpaise, joka pitää leikata irti kirkkomme kyljestä, vaikka se joillekin tekee kipeää.

• kirkollisveronmaksaj

Eiköhän jokainen vl-pappikin ole koulutettu YHTEISKUNNAN RAHOILLA ja myös pappien palkat maksaa EVANKELIS-LUTERILAINEN KIRKKO eli nekin ovat maksajina, keitä parjaatte ja haukutte epäuskoisiksi.

• eurot kotiin

Aloittaja!
      Osaatko kertoa, miten ja mistä Raamatun julkaisuoikeuksia haetaan? Tutkailin kotona muutamaa Raamattua eikä yhdenkään julkaisija ollut SRK.

• Aloittaja..

Trio Raamatun alussa ennen esipuhetta on painettu tekstit;

Vuosien 1933 ja 1992 Vanhan testamentin suomennosten tekijänoikeudet:Kirkon keskusrahasto

ja sama teksti eri lauseessa Uuden testamentin osalta.

1776 suomennosen osalta ei ole mitään mainintaa.

• samaasakkia

Palstalla ei saa myydä eikä mainostaa. Miksi te saatte tehdä sitäkin???

• Olkaapa hyvät
    • 15+5

Onko joku tarkistanut, ettei srk ole ujuttanut salaa omia väännöksiään käännösten sisälle.

SRK se tuhanten juonten eksyttäjä voi tehdä mitä vain.

Onhan se ollut suojelemassa lasten vahingoittajiakin.

Ei apua eikä armoa uhreille heru srk:lta

• Trion lukija

No tekkehän SRK hyvvääkin. MItä se Melperi parjaa ?

• uskollinen

Tietäisikö joku mihin v. 1992 käännöksen kohtiin SRK pääsi vahvasti vaikuttamaan?

Lopullista versiotahan ei sitten kuitenkaan hyväksytty seuraraamatuksi.

• maahan poljettu

Srk johto tehkää hyvä työ... Kimppa itsari! tai joukko maanpako
      Siperiaan..,

• Pookin kuuntelija

Viime viikon su Pookissa P. Mikkonen luki saarnansa aiheen 1992 käännöksestä, jonka joku puhuja aiemmin nimesi paholaisen käännökseksi.

Sinänsä puhuja piti ihan hyvän puheen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe