Nyt loppui merkkikorjaamolla juokseminen!

Halvempi ja parempi

Olen huollattanut autoni jo muutaman vuoden ajan paikallisella ammattiopistolla. Siellä on ihan oikea autonhuoltomyynti. Kuitit erittelyineen ja leimat saa.

Auto on aina ollut valmis samana päivänä kuten on sovittu. Ajan saa nopeasti. Osat olen hankkinut itse, mutta myös ammattiopisto voi ne tilata ja osa löytyy varastosta.

Ammattiopistolla voi työhön mennä enemmän tunteja kuin merkkikorjaamolla, mutta he laskuttavat aina ohjeellisen tuntimäärän (Autodata). Ja mikä parasta: tuntiveloitus on vain neljännes merkkikorjaamosta!

Esim. Mondeon huolto 0,5 h x 25 €/h lasinpesuneste 4 € pesu 0 € = 14,50 €.
Esim. Mondeon raidetangon päänvaihto jarrusatulan asennon korjaus kulmien tarkastus = 50 €.
Yhdessä huollossa olivat vaihtaneet koiranluun ja ottivat osasta 11 €.

Huollossa on katsottu päästöt, rassattu jarrut sekä tutkittu alusta.

Tuohon hintaan ei saa edes viinoja/kaljoja kaverille.

Sanokaa mitä sanotte, mutta olen tyytyväinen.

10

1312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Strömssööööö

Kerro toki muutakin elämästäsi!!

• as2

Tottakai jos halvinta korjausta mitä ei tarvitse tehdä itse paikka on varmasti oikea.
      Laadullisesti on hankala uskoa että huollot ja korjaukset tehtäisiin saman lailla kuin merkki/riippumattomassa korjaamossa.
      Tottakai korjaamoiltakin löytyy ihmisiä ketä ei pitäisi päästää kuin polkuautoja korjaamaan, mutta epäilisin että ammattikoulussa niitä on hieman enemmän.

• Anti-amis

Enpä silti viitsisi "amikseen" viedä ellen itse olisi kokoajan vahtimassa ettei kollit lähde revitteleen ja kaiveskele joka luukkua pöllien jokaisen irtokolikon mitä sattuvat löytämään. Johan sitä meininkiä itsekin aikoinaan koulussa ollessa viereisessä osastossa sai katsella, kaahailtiin ja jopa poltettiin kumia asiakkaiden autoilla.

• as2

No joo.Itte siellä amiksessa autopuolella opiskeleena voinen todeta että sitähän se aikoinaan oli.
        Mutta jos joku nyt on sitä mieltä että homma toimii niin hyvähän se on ja ehkä kaikki koulut/luokat ei ole samanlaisia missä itse aikoinaan oli.

• Elvis oli kala

"Siellä on ihan oikea autonhuoltomyynti"

Mikä tuo on? ? ?

• pale123

Juge muista, että se amishuoltoleima huoltokirjassa ei vastaa merkkihuollon leimaa autoa jälleenmyytäessä :)

• FH-16

Tonnehan kannattaisi viedä rekan. Ottaisikohan ne vastaan viikonloppuna. Silloin auto on vapaa.

• hyvinnepojatkorjaa

Ite oon nähny sitä ammattikoulutouhua.
      Ite en veis sinne koskaan autoani.
      Autoilla käydään revittelemässä heti kun opettajan silmä välttää.
      Autosta katoo kolikot ja muut pikkuromut.
      Työt saatetaan tehdä ihan per*eelleen.
      Autoa saatetaan kolhia eikä varmasti opiskelija sano opettajalle että kävi vahinko, vaan toivotaan ettei kukaan huomaa.
      Hyvin usein aikataulut ei pidä.
      Auton jälleenmyyntiarvo laskee. Onhan se totta että sieltä saa leimat, mutta moniko arvostaa autoa ostaessaan niitä ammattikoulun leimoja?

Oriveden ammattiopistolla on ihan fordhuolto.
      Muutama tuttu on käynyt sielä huollattamassa/korjaamassa autoaan. Ja hetken päästä auto on viety johonkin ihan oikeeseen ford korjaamoon jossa niitä amisten virheitä on sitten korjailtu.
      Ja sielä kerrottiin ettei ole ensimmäinen kerta kun korjaillaan niiden amisten virheitä

• Kannattaa vilkaista
    • Tuurista se on kiinni kuka autoa sattuu huoltamaan. Ihan sama on liikkeessä vai ammattikoulussa. Ammattikoulussakin voi onnistua kunhan opetteja hoitaa hommansa, jos huoltaja hiukan vihreä sattuu olemaan. Ajo-ongelma ja tyhjät akut vaivasi(stereoita soittivat, ainakin nummelassa aikoinaan), lisäksi opettajien seuranta/opetus puutteellista. Näitä huomioita kurssilla ollessa kiinnitti huomiota. Jotkut opettajat tuntuivat jopa sähläävän enemmän kuin oppilaat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4732
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      205
      3774
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1224
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1193
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      33
      942
    Aihe