Allekirjoitus pilalle

asdfghjklh

Hankin tuossa visa electron kortin ja nyt laitoin taakse allekirjoituksen joka nyt meni hieman pilalle, eli se ei täsmää oman tavallisen allekirjoitukseni kanssa ja muutenkin on kovin sotkuinen.

Pystynkö siis silti maksamaan kortilla?

8

5559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 ei samaa

minun allekirjoitukseni on ihan joka kerta erilainen, siihen vaikuttaa käsien lämpötila, kynien erilaisuus, siis ote kynästä,kynän liukuvuus paperilla, paperin laatu ym.aina on kuitenkin kelvannut.

• kortuser

1. tuollaiseen tarraan, joka on toiseen suuntaan sentin ja toiseenkin vain n. 10 senttiä nimen kirjoittaminen on aina vaikeaa, kun se pintakin on vähän liukas.

Joskus 20v sitten kun itse sain ekan pankkikortin, niin siiihen laitetiin nimikirjoitus korttia hakiessa niinkuin nykyään passiinkin hakutilanteessa. Siinäkin on se ongelma, että se lomakse johon nimikirjoitus laitetaan, niin on musta ja se kynä on terältään aika paksu.

Mut loppupeleiss sillä nimikitjoituksella ei ole väliä. Ne 7-8 paikkaa joissa olen viimesen parin vuoden aikaan korttia vakituisemmin käyttänyt, niin .... ei ole kuin kaksi sellaista joissa nimikirjoituksella on ollut väliä, eli on yleensäkään enää kirjoittamalla hyväksytty maksua.

Tuo pinkoodilla vahvvistaminen on jo enemmän kuin käytäntö.

2. S-etukortin ja myöhemmin debit kortin saatuani, niin kaupan kassa sanoi suoraan, ettei koko korttia tarvitse allekirjoittaa ollenkaan. Maksun vahvistaminen kin tapahtuu niissä pinkoodilla.... eikä kukaa niitä allekirjoituksia vertaile, henkilöllisyys varmistetaan muulla tapaa.

• ...

Joo, allekirjoitusta ei tarvita jos käyttää pelkkää pin-koodia, mutta toisaalta myyjä ei saisi hyväksyä allekirjoittamatonta kortilla maksuvälineenä.

Ehkä on helpompi vääntää se allekirjoitus korttiin ennen käyttöä, ettei tarvitse kassalla kaivaa henkkareita?

• kortsour

mistä hitosts se myyjä tietää ettei kortissa ole allekirjoitusta, jios valtaosa maksuista menee henkilöllisyyden tarkistuksen ohi ja maksu vahvistetaan pin-koodilla?

Sitäpaitti, jos henkilöpaperi ja kortti.... tai kortinhaltijan sukupuoli täsmää korttiin ja pinkoodit menee oikein, nii tarkistukselle ei ole mitää syytä..

Ainahan tämä todennäköisyyskaava, että saat pinkoodin menemään oikein tietämättä sitä.... on olemassa..... siis 1/19 potenssiin neljä....

yksi 10 000

• ...

Ei ole mitenkään mahdotonta että koodinlukija ei toimikaan ja kassa joutuu käyttämään magneettinauhaa. Tällöin kassalla kysytään henkilöllisyystodistusta, ja joudut joka tapauksessa allekirjoittamaan kortin.

Miksi siis jättää allekirjoittamatta korttia?

• Juhani A.

Itselläni on kortti ollut ainakin 15 vuotta enkä muista että kukaan olisi koskaan nimmaria katsonut. Taitaa olla niin että uusimpaan korttiini en ole sitä edes laittanut. ...jesh, näin on, tarkistin juuri. Eikä siitä kukaan ole huomauttanut.

• ...

Minulle taas on huomautettu siitä että uudesta kortista on nimmari unohtunut.

Ja ihan syystäkin. Jos joutuu ostokset varmentamaan alekirjoituksella, tottakai pitää allekirjoituksesi voida tarkistaa kortista. Edes sen verran että onko se lähellekään samantyylinen.

• kooditja nimmarit ok

Ei haittaa. jos joku joskus kyseenalaistaa, että nimmarisi ei ole saman näköinen, tuhrusta samalla tapaa "huono tai epäselvä" raaputus.
      Omalle kohdalle muistuu lomamatka Italiaan, olisiko vuosi ollut 1985 tai jotain. Mutta siis aika, jolloin olin vielä nuori ja käytössä olivat yleisesti pankkien myymät matkashekit.
      Kun vaihdoin niitä paikalliseen valuuttaan pankissa, virkailija käänteli ja väänteli nimmariani ja vasta kolmas versio oli hänestä OK ja kelpasi.

Mutta todella, PIN-koodi on se, jolla sirukortit varmennetaan, harvemmin enää magneettiraidalla ja nimmarilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1949
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1781
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      308
      1584
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1460
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      92
      1053
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      987
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      978
    9. 67
      954
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe