TAPPAJA KÄÄPIÖKOIRA KÄVI TANSKANDOGGINI KIMPPUUN

gfgfgf

Pitäis lailla kieltää nuo kääpiökoirat!! Taas yksi sellainen, joka ei osannut kulkea hihnassa lenkillä ja yritti hyökätä tanskandoggini kimppuun!

22

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiiju

      Ohan näitä, päivittäin ! Mutta eivät vaan päädy iltalehtiin ;D Piänet Äitin pikku Lamppuharjat kasvatetaan pumpulissa, ihan vaan traumojen varalta ! Sylissä ohitustilanteessa jne...mitä niistä saadaan ?! Inhimillistettyjä luonnon vihaajia ! Eihän ne tajua siten kun lämpimän murekkeen ja vesisängyn ! Mun Doggiin on nyt nakerrettu lekurihoito kahesti, kolmatta kertaa ei tule ! Paitsi sille PikkuPerkeleelle..ei koirani taholta, sillä kun on hermo, omistajalla ei.

    • Tiiju

      Lakialoite, Ajokortit Isoille koirille =DDDDDD Nooh.....tekis kaikille terää, koosta riippumatta, en olisi vastaan.

    • jEPsul

      Kröhöm* Tappajaomistaja* Tästä huomaa kun omistajat jättävät pikku fifinsä kouluttamatta kun ei pikku fifi voi tehä mitään vahinkoa. Suurimmaksi osaksi ne ongelmakoirat ovat näitä äidin pikku chisuja.

    • näin.

      voi kuulkaa kyllä niitä löytyy yhtä paljon niin isojen, keskikokoisten kuin pienienkin joukosta näitä ongelmatapauksia.

      • ddsdd

        En sitä kiistä, mutta mun kokemuksien perusteella mitä olen itse koiria tavannut ja suht ison koiran oomistan itsekin niin ne pienet koirat ovat niitä kouluttamattomia.


      • doggyworld
        ddsdd kirjoitti:

        En sitä kiistä, mutta mun kokemuksien perusteella mitä olen itse koiria tavannut ja suht ison koiran oomistan itsekin niin ne pienet koirat ovat niitä kouluttamattomia.

        Ole tyytyväinen että oli vain pieni koira jos olisi ollut rotikka tai dogo niin ei sitten olisikaan ollut niin helppoa ohittaa noita. :(

        Kahden ison koiran toisistaan irtisaaminen on jo melkoisen hankalaa. :(

        Ja tosiaan kaikissa kokoluokissa on ongelmia eli hihnan päässä. ei koiran koosta tai edes rodusta kiinni mikäli tiedostaa rotunsa oikein ja osaa perusasiat kouluttaa.


      • doggyworld
        doggyworld kirjoitti:

        Ole tyytyväinen että oli vain pieni koira jos olisi ollut rotikka tai dogo niin ei sitten olisikaan ollut niin helppoa ohittaa noita. :(

        Kahden ison koiran toisistaan irtisaaminen on jo melkoisen hankalaa. :(

        Ja tosiaan kaikissa kokoluokissa on ongelmia eli hihnan päässä. ei koiran koosta tai edes rodusta kiinni mikäli tiedostaa rotunsa oikein ja osaa perusasiat kouluttaa.

        Lisään vielä että jos omistat joskus pienenkin koiran näet mitä on olla ns.altavastaaja (itselläni isoja ja pieniä) niin pienten kanssa oltava huomattavasti varovaisempi. Jos teen virhearvion ja toinen hyökkääkin koirani kimppuun niin pienellä on jopa henki vaarassa. Ja monet isot rynnii päälle jolloin vahinkoa voi muodostua sitenkin. Asia meni hieman sivuun mutta oli tuokin asia laitettava :)


      • doggyworld
        doggyworld kirjoitti:

        Lisään vielä että jos omistat joskus pienenkin koiran näet mitä on olla ns.altavastaaja (itselläni isoja ja pieniä) niin pienten kanssa oltava huomattavasti varovaisempi. Jos teen virhearvion ja toinen hyökkääkin koirani kimppuun niin pienellä on jopa henki vaarassa. Ja monet isot rynnii päälle jolloin vahinkoa voi muodostua sitenkin. Asia meni hieman sivuun mutta oli tuokin asia laitettava :)

        eli tarkoitin isojen kanssa on niin paljon huolettomampaa jos joku hyökkää päälle. :)


      • niisemenee
        doggyworld kirjoitti:

        Lisään vielä että jos omistat joskus pienenkin koiran näet mitä on olla ns.altavastaaja (itselläni isoja ja pieniä) niin pienten kanssa oltava huomattavasti varovaisempi. Jos teen virhearvion ja toinen hyökkääkin koirani kimppuun niin pienellä on jopa henki vaarassa. Ja monet isot rynnii päälle jolloin vahinkoa voi muodostua sitenkin. Asia meni hieman sivuun mutta oli tuokin asia laitettava :)

        Doggi ja Chihu samassa perheessä on huono yhdistelmä, kertoo omistajan tyhmyydestä.


      • doggyworld
        niisemenee kirjoitti:

        Doggi ja Chihu samassa perheessä on huono yhdistelmä, kertoo omistajan tyhmyydestä.

        En omaa chihuahuata kuitenkaan, rotua mitenkään mollaamatta mutta doggyyn nähden pienen :) Ihme johtopäätös mikäli tämä oli minulle tarkoitettu..kö?


    • syyllisenetsintä

      Nykyisen hysteeriaan taipuvaisen ja liian usein tosiasioista piittaamattoman Ihmismielen tuntien on kävä kyllä sanottava, että rähinän voittaja on lähes aina syyllinen Jos hallitsematon ja uhmakas pieni koira hyökkää ison päälle ja iso puolustautuu, niin iso syyllistetään aina. Ihmiset eivät osaa katsoa alkupistettä, vaan muodostavat mielipiteensä vain lopputuloksen perusteella. Tämä juttu kertoo osaltaan miten mielipuolisessa ja kettutyttöjen pilaamassa maailmassa jo elämme. Isoilla ja pienillä koirilla pitää olla samat säännöt ja käytöstavat. Tappeluja ei pidä sallia isoille eikä pienille. Mutta mitäs teet jos pikkurakki hyökkää ja iso sitten haukkaa? Oikeasti se on syyllinen joka aloittaa ja hyökkää, ei se joka pakkotilanteessa puolustaa itseään ja mahdollisesti voittaa.

      • doggyworld

        Kyseinen pikkurakki kaunis nimitys muuten pienelle koiralle ;) niin saa maksaa joskus jopa hengellään omistajansa kykenemättömyydestä kouluttaa koiransa.

        Onko se pikkurakki syyllinen vai sen omistaja?

        Omani ei kyllä helposti provosoidu enkä sitä kyllä sallikaan pienen koiran uhoilusta.
        Olisi kauheaa katsoa jos omani alkaisi retuuttaa pienempää koiraa. Eli teen kyllä kaikkeni ettei niin käy vaikka toinen olisi huonosti koulutettu. Todennäköisesti nappaisin pikkukoiran itse kiinni ja komentaisin samalla omaani että jättää rauhaan.


    • laumaeläin

      mitä pienempi koira sen tyhmempi. en nyt hauku pikkukoiria mutta niitä ei voi kouluttaa mitenkään ku ei niitten pähkinän kokosiin aivoihin mahu mitään muuta ku räksytys.. ja se on ihme juttu ku muista koirista jotka käy päälle niin ei tuu juttua iltalehteen mut heti ku joku rotikka tai pitmull niin heti juttu lehteen!! ei hyvääpäivää!!

      • tutituti

        Totta. Pikurakit usein hemmetin tyhmiksi jalostettu. Ja mitä hemmettiä jollakin Chihuilla tekee? Ei yhtään mitään... eihän ne edes tajua mistään mitään. Tutisevat vain pakkasella ja pelkäävät kuollakseen aivan kaikkea.


      • doggyworld

        "mitä pienempi koira sen tyhmempi. en nyt hauku pikkukoiria "

        Hm pikkaisen ristiriitaista. Koira kuin koira kokoon katsomatta. Itseäni harmittaa samantyyppinen luokitus myös jos iso koira käsissä. Eli haukutaan samantyyppisesti lehmäksi tai mikset mene ratsaille tms typerää. :(

        Olisi niin hienoa kun voisimme mennä ylpeinä oli sitten chihuahua tai tanskandoggi..ilman että haukutaan ketään.

        Ja täytyy sanoa että hauskoja persoonoita minua vastaan on tullut chihuahuaissa. Älykäs pikku koira. Omistajissa sitten jo löytyykin koomillisia piirteitä aina hiltontyypeistä asiallisiin ja tietenkin koirat sen mukaisia miten on koulutettu.


    • 19vfiksulikka

      Joskus mietin kuinka tyhmiä "aikuisia" koiranomistajia palstoilla liikkuu.
      Eiköhän kyse ole aina omistajasta ja koiran kouluttamisesta kuin rodusta.
      Turhaa yleistämistä kun puhutaan sekopää koirista roduilla.
      Koira kuin koira karvoihin katsomatta.
      Itse olisin vain kiitollinen että oli pieni koira eikä samankokoinen.
      Älä koiraa hauku vaan omistajaa.

      Koittakaas palstamammat ja kaikentietävät vähän rauhoittua ja yrittää ymmärtää jo ettei se ole koskaan koiran syy.

    • Minä vain :)

      Pienen koiran omistajana on kauheaa lukea teidän juttuja. Oletteko oikeasti niin kapeanäköisiä että tyyppaatte kaikki pienet koirat saman oletuksen alle?
      Itse tapaan päivittäin sekä isompien että pienempien rotujen edustajia jotka eivät osaa lenkillä käyttäytyä. Oma mielipiteeni on että koiran kuuluu olla peruskoulutettu, kokoon katsomatta. Jos näin ei ole niin oletan että omistaja on laiska ja piittaamaton.
      Ne ketkä haukkuivat pikkukoiria tyhmiksi eivät varmaan itse osaa hirveän hyvin ajatella. Kehon kokoon nähden kun aivot ovat itse asiassa suuremmat kuin isoimmilla roduilla ;) Kaikilla roduilla on oppimiskapasiteettia, joillakin enemmän kuin toisilla. Oma koirani, joka siis painaa alle kuusi kiloa, osaa yli 50 käskyä. Harrastamme näyttelyiden lisäksi koiratanssia, tokoa, rally-tokoa ja agilitya. Niin, ja koirani on vasta kaksivuotias :)

      Joten älkää yleistäkö! Itsekään en oleta että jokainen isompi koira joka tulee vastaan on vaaraksi koiralleni. Ollaan kaikki valppaana ja annetaan paikan päällä palautetta jos aiheellista, ehkä se motivoisi muutokseen joissakin :)

    • isokoirafan

      On ne pikkukoirat vaan joskus tyhmiä! Omistajien pitäis kouluttaa paremmin! Pikkukoirien omistajat ei vaivaudu kouluttamaan koiriaan hyville käytöstavoille, kun luulee, että ei tarvi kun ne on niin pieniä! Kääpiökoirien omistajat kuriin! Oikeudet ja kehut isoille koirille! Mulla on 55 senttiä korkee koira, joten tykkään isoista koirista!

      • dhhfhghgjjj

        55cm säkäkorkea koira on keskikokoinen ei iso minusta :)

        Osta doggy niin oikeasti on iso koira eikä kirppu niinkuin omasi.


      • gfghghghggjhg

        Olen harkinnut tanskandoggia ja puhuin siitä että voisin selliaisen ostaa niin kommentti oli että älä nyt vaan sitä nehän on tyhmiä..?

        Miten muka pienet ja tanskandoggikin on jonkun mielestä tyhmiä..? Koiria siinä missä muutkin vai luullaanko yleisesti noin että kun koira on jotain muuta kuin keskikokoinen(kultsi, partacollie, suomenpystykorva, belggari etc) että on tyhmä...?
        Ääripään kokoisista näin kuulee silloin tällöin eli ihan pienistä ja varsin isoista. Mistä tuo mielestänne johtuu?


      • Ek. C.
        gfghghghggjhg kirjoitti:

        Olen harkinnut tanskandoggia ja puhuin siitä että voisin selliaisen ostaa niin kommentti oli että älä nyt vaan sitä nehän on tyhmiä..?

        Miten muka pienet ja tanskandoggikin on jonkun mielestä tyhmiä..? Koiria siinä missä muutkin vai luullaanko yleisesti noin että kun koira on jotain muuta kuin keskikokoinen(kultsi, partacollie, suomenpystykorva, belggari etc) että on tyhmä...?
        Ääripään kokoisista näin kuulee silloin tällöin eli ihan pienistä ja varsin isoista. Mistä tuo mielestänne johtuu?

        Joillakin on ennakkoluuloja koiran koon suhteen, pieniä pidetään saamattomina ja isoja tyhminä. Totuus on että vain rotu ja käyttöominaisuudet määrittelevät koiran oppimiskyvyn. Huom, oppimiskyky ja miellyttämisenhalu ei ole sama kuin älykkyys :) Tanskandoggi ei ole missään nimessä tyhmä, ja esim toyvillakoira katsotaan yhdeksi oppivaisemmiksi roduista maailmassa.


    • Koiruus

      Useammin törmää huonosti koulutettuun pikkukoiraan kuin isoon. Sanoisin, että pienten koirien omistajat pitäisi kouluttaa paremmin ;) Vastikään pienen koiran omistaja käski minun varoa, kun pienikokoinen koira hyppi vasten sylissäni ollutta vauvaani. Meidän ison koiran ei anneta hyppiä vieraita vasten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe