Nyt ottaa päähän-

naulaan astunut

1) Slovenian ja Slovakian sekoittaminen. Systeemissä ja Huuto.netissä myydään Slovenian merkkejä 1940-luvulta. Mutta aijai, merkissä lukee " Slovensko" . Ilman slaavilaisen filologian opintojakin tajuaa että kyseessä on Slovakia. Slovenia kätkeytyy niinkin kryptisen nimen kuin "Slovenija" taakse.

2) Sanan "amatööri" väärinkäyttö. Tällä palstalla muuan sheikkuntien merkeistä innostunut nimittelee toisia amatööreiksi jos kehtaavat olla hänen kanssaan eri mieltä.
Kuules nyt, "amatööri" tarkoittaa asian rakastajaa, sanan juuret ovat kreikan kielessä. Postimerkkeilyssä olen ilolla amatööri. Jos olet ammattilainen postimerkkeilyssä, kuka maksaa palkkasi. Mikä on virka-aikasi?

Oletko muuten kuullut diletanteista?

4

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi valtiota

maa oli tiettävästi silloin -40 luvulla kahtia jakautunut,oli slovakia-ja slovenia ,kommunistit voittivat sodan tehtiin yhteinen valtio tsekkoslovakia.
      nykyisin kun kommunisti mureni,on slovenia-ja slovakia.

• täyttä soopaa

Tsekkoslovakia syntyi Tsekinmaan ja Slovakian liitosta. Slovenia taas oli osa Jugoslaviaa.

• naulaan astunut

Siis haloo. Täyttä roskaa. Mene kirjastoon, kouluun tai minne vain hakemaan oikeaa tietoa mutta älä levitä roskaasi.

• selvennä mulle

Nimimerkille kaksi valtiota: ihanko olet tosissasi? Selvitäpä mistä nykyinen Tsekin tasavalta on tullut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27