Itsetunto kadonnut

Vihaan itseäni

Hei, haluaisin kysyä onko täällä ketään jolla olisi itsetunnon kanssa ongelmia ja haluaisi jutella jonkun kanssa anonyymisti netin välityksellä?
Olen itse parikymppinen nainen ja olin koulukiusattu ja se vei itsetuntoni mennessään.

5

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on! Erosin tyytöystävästäni ja nyt en tiedä mitä teen. Olen aivan sekaisin, mietin että miksi olen olemassa? Olenko sama ihminen kuin aina ennen? Jälkimmäiseen vastaan usein että olen. Minua ei ole koskaan kiusattu, päinvastoin olen aina ollut erittäin pidetty, suosittu ja itsevarma, mutta nyt minusta on tullut juro, agressiivinen ja vihainen. Jos haluat jutella tässä anonyyminä niin kyllähän se varmaankin käy :)

• Juha8222222

Minä kyllä tiedän että olen osaava ja olen itsevarma mutta useimmiten se on juuri se ujous mikä estää mua toimimasta rennosti ja itsevarmasti ihmissuhteissa.
      Tässä kohdassa pomppaa mulla, valitettavasti.
      Itsetunto ollut mulla aina suht hyvä, tiedän rajani ja tiedän mihin pystyn.
      Mm urheilussa opin paljon ja pääsin näyttämään kiusaajilleni että kyllä minä osaan
      kunnes lopulta paloin loppuun eri juttujen takia.

Tiedän sen että en ole luuseri tai paska ihminen vaikka elämäni on alamaissa etten voi tehdä duunia ja olen vain kotona, eristäytynyt vailla ihmissuhteita mutta sisimmissäni tiedän että olen lopulta voittaja, selviytyjä ihmistyyppiä.
      Teen vain kaiken toisin kuin muut ihmiset, vetäytymällä omiin oloihinsa, omaan linnaansa.
      Se herättää hämmennystä monissa.
      Siitä voi syyttää hiljaista ja ujoa luonnettani eniten sekä kiusaamiskokemuksia nuoruudessa minkä takia erakoiduin.

Toivon että te molemmat tietäisitte kuitenkin oman arvonne ja ettekä olisi kovin huonoja itsetunnoltanne.
      Voimia ja jaksamista!!!

• SairasihminenST

Moi,

Ite oon parikymppinen mies ja itsetuntoni on niin alhaalla kun vain voi olla. Vihaan itseäni, vihaan ääntäni, naamaani ja kaikkea. Alkaa oksettamaan jos joudun johonkin kuvaan, heti mahdollisuuden tullen poistan kuvat joihin olen joutunut.

Tää mun niin huono itsetunto on varmaan monen tekijän summa, vaikeat kotiolot, kiusattu ala ja yläasteella koulussa...

• vihaan itseäni

Hei, tiedän niin tunteesi, olen parikymppinen nainen ja minua myös kiusattu koulussa.. En pidä peilikuvastani, vaikea hyväksyä sitä otusta joka sieltä kattelee, olen viimeaikoina myös ruvennut miettimään uudestaan ääntäni, ennen minusta kuulostin mieheltä,mutta ääsin siitä yli, nyt kun on alkanut taas masentaa kovasti, niin tuntuu siltä kun mies puhuisi... Oletko mistä päin?

t. Keskustelun aloittaja :)

• SairasihminenST
        vihaan itseäni kirjoitti:

Hei, tiedän niin tunteesi, olen parikymppinen nainen ja minua myös kiusattu koulussa.. En pidä peilikuvastani, vaikea hyväksyä sitä otusta joka sieltä kattelee, olen viimeaikoina myös ruvennut miettimään uudestaan ääntäni, ennen minusta kuulostin mieheltä,mutta ääsin siitä yli, nyt kun on alkanut taas masentaa kovasti, niin tuntuu siltä kun mies puhuisi... Oletko mistä päin?

t. Keskustelun aloittaja :)

Moi. Asun etelä suomessa aivan Lahden lähellä. Mulla on tosin sillätavalla, että välillä tämä mun huono itsetunto jää taka-alalle enkä muista edes sen olemassaoloa. Sitten yht'äkkiä kun jonain päivänä katon peiliin mua alkaa taas oksettamaan ja alan inhoamaan itteäni, hävettämään niin hitosti jos näen itseni jossain kuvassa... Tän ongelman kanssa on aika tuskaista elää.

Ihmiset puhuvat että yleensä huono itsetunto paranee iän myötä, päin vastoin. Ainakin mitä enemmän ikää mulle tulee, sitä enemmän alan inhoamaan itteäni.

Jakselemisia sinne, kyllä me tästä selvitään kun yritetään! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      29
      2322
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      29
      1642
    3. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      24
      1423
    4. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      89
      1422
    5. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      417
      1082
    6. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      121
      1054
    7. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      916
    8. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      240
      891
    9. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      14
      757
    10. Suomuksen kuumin kaupan kassa?

Missä kaupassa on, siellä minäkin alan käymään.
      Suomussalmi
      10
      740
    Aihe