Tiedän että verkkopankin kautta voi, mutta haluan mennä pankkiin mielummin, koska en ole luottokorttiakaan saanut jostain syystä netin kautta haettaessa.
Harvemmin asioin pankissa (Nordea nyt siis kyseessä), eli meenkö sinne neuvontaan vai mihin ja ilmoitan että haluaisin tämän ja tämän verran lainaa?
Miten haen lainaa?
8
338
Vastaukset
- Velkavelho
Ei ole olemassa tyhmiä kysyjiä, vastaajasta en menisi takuuseen.
Mene pankin neuvontaan ja kerro, että tarvitsisit lainaa. Virkailija varaa sinulle käyntiajan, yleensä noin tunnin verran, jolloin saat käydä rauhassa raha-asiasi läpi pankin lainaneuvottelijan kanssa. Muista, että tilanteessa pankki pyrkii myymään sinulle rahaa, vakuutuksia, eläkesäästämistä, rahastoja ym. tuotteita, pidä pääsi selvänä siitä, mitä itse haluat ja tarvitset.
Lainaneuvotteluissa pankki tarkistaa maksukykysi ja lainalle tulevat vakuudet. Laina on kyettävä maksamaan takaisin reaaliajassa ilman merkittävää vyönkiristystä, eli luottoa ei myönnetä persaukisille eikä tolkuttoman pienellä maksuerällä. Ennakkosäästäminen on iso plussa. Vakuudeksi pankki kelpuuttaa esim. kiinteän omaisuuden, asunto-osakkeet, rahasto- ja osakesalkut ym. tai vastaavasti henkilötakaajan, joka ottaa lainan maksaakseen, jos se ei velalliselta onnistu.
Lainatusta rahasta maksetaan vuokraa pankille koron muodossa. Esim. 12 kk euribor marginaali 1,0% tarkoittaa, että pankki nyhtää sinulta ainakin prosentin verran tuottoa ja pankkikulut. Marginaalit ovat nyt nousussa, koska Euroopan pankkikriisi kiristää pankkien säätelyä ja vakavaraisuusvaatimuksia - lainan hinta nousee. - Varaa aika
Helpompi se aika on varata etukäteen puhelimitse asiakaspalvelusta 0200 3000. Tunnistaudut sinne omilla pankkitunnuksillasi niin homma hoituu sutjakasti.
- hhmm...
""12 kk euribor marginaali 1,0%""
Mikäli aloittajaa hakee kulutusluottoa tai muuta vakuudetonta lainaa niin ei pankki kyllä noilla ehdoilla lainaa 8-9% lienee ottavan. - jk0923f
Onneksi kysyit täältä, etkä pankistasi.
- hyvä on eka selvittä
se on hyvä että nuoret osaa kysyä myös neuvoa täältä, ennekuin menee heti hätäseen tekee pankkiiin sopimuksia, kun nekin voi vähän viilata linssiin ja tarjota huonoja palveluita....
ekaa kertaan pankkiin tekee ja heti tyrkytetään euriborii, pankin marginaalia, todellista korkoa yms...ammattisanastoa ja nuori on naamapunaisena ja paniikissa...on hyvä että etukäteen oisi jotain käsitystä mitä ja millasia käytäntöjä on....
- jokin syy...
Tuota noin. Pankista haetaan nykyään luottokortitkin ja sitä et saannut. Joten miksi lainasaanti sitten onnistuisi??
- Ei lainaa pankista
Haha, joku luulee saavansa kulutusluottoa pankista prossan marginaalilla. On meitä joka junaan!
- ne tarjoo..ja myy
"....että haluaisin tämän ja tämän verran lainaa? "
Eiiii....vaan sanot että haluaisit varata lainaneuvotteluun ajan ja katsoa millaisen lainatarjouksen Nordea antaisi, jos ottaisit Nordeasta lainaa.....
Sitten kun meet lainaneuvottelijalle juttelee, niin aina sellainen asenne että mitä tarjoatte ja kerro selvästi että meet muualtakin kysyy....kysyt tätä:
- kuinka suuri on pankin marginaali ??? ja vaadit sen heti alle 0,4%tiin...
Muut asiat on aikalailla samoja pankeissa kuin pankeissa.....
Siis ne tarjooo ja sinä otat tarjoukset paperilla kotiin luettavaksi ja mietittäväksi ja sen jälkeen hyväksyt tarjouksen tms.....älä allekirjoita liiian nopee ja hätäseen papereita vaan mietit rauhassa...
Veikkaan että suurinosa porukka tekee liian nopeita ja hätäsii sopimuksia ja heti pankissa
zemppiä neuvotteluihin =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483