Miten haen lainaa?

tyhmä kysyy

Tiedän että verkkopankin kautta voi, mutta haluan mennä pankkiin mielummin, koska en ole luottokorttiakaan saanut jostain syystä netin kautta haettaessa.
Harvemmin asioin pankissa (Nordea nyt siis kyseessä), eli meenkö sinne neuvontaan vai mihin ja ilmoitan että haluaisin tämän ja tämän verran lainaa?

8

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velkavelho

      Ei ole olemassa tyhmiä kysyjiä, vastaajasta en menisi takuuseen.

      Mene pankin neuvontaan ja kerro, että tarvitsisit lainaa. Virkailija varaa sinulle käyntiajan, yleensä noin tunnin verran, jolloin saat käydä rauhassa raha-asiasi läpi pankin lainaneuvottelijan kanssa. Muista, että tilanteessa pankki pyrkii myymään sinulle rahaa, vakuutuksia, eläkesäästämistä, rahastoja ym. tuotteita, pidä pääsi selvänä siitä, mitä itse haluat ja tarvitset.

      Lainaneuvotteluissa pankki tarkistaa maksukykysi ja lainalle tulevat vakuudet. Laina on kyettävä maksamaan takaisin reaaliajassa ilman merkittävää vyönkiristystä, eli luottoa ei myönnetä persaukisille eikä tolkuttoman pienellä maksuerällä. Ennakkosäästäminen on iso plussa. Vakuudeksi pankki kelpuuttaa esim. kiinteän omaisuuden, asunto-osakkeet, rahasto- ja osakesalkut ym. tai vastaavasti henkilötakaajan, joka ottaa lainan maksaakseen, jos se ei velalliselta onnistu.

      Lainatusta rahasta maksetaan vuokraa pankille koron muodossa. Esim. 12 kk euribor marginaali 1,0% tarkoittaa, että pankki nyhtää sinulta ainakin prosentin verran tuottoa ja pankkikulut. Marginaalit ovat nyt nousussa, koska Euroopan pankkikriisi kiristää pankkien säätelyä ja vakavaraisuusvaatimuksia - lainan hinta nousee.

    • Varaa aika

      Helpompi se aika on varata etukäteen puhelimitse asiakaspalvelusta 0200 3000. Tunnistaudut sinne omilla pankkitunnuksillasi niin homma hoituu sutjakasti.

    • hhmm...

      ""12 kk euribor marginaali 1,0%""

      Mikäli aloittajaa hakee kulutusluottoa tai muuta vakuudetonta lainaa niin ei pankki kyllä noilla ehdoilla lainaa 8-9% lienee ottavan.

    • jk0923f

      Onneksi kysyit täältä, etkä pankistasi.

      • hyvä on eka selvittä

        se on hyvä että nuoret osaa kysyä myös neuvoa täältä, ennekuin menee heti hätäseen tekee pankkiiin sopimuksia, kun nekin voi vähän viilata linssiin ja tarjota huonoja palveluita....

        ekaa kertaan pankkiin tekee ja heti tyrkytetään euriborii, pankin marginaalia, todellista korkoa yms...ammattisanastoa ja nuori on naamapunaisena ja paniikissa...on hyvä että etukäteen oisi jotain käsitystä mitä ja millasia käytäntöjä on....


    • jokin syy...

      Tuota noin. Pankista haetaan nykyään luottokortitkin ja sitä et saannut. Joten miksi lainasaanti sitten onnistuisi??

    • Ei lainaa pankista

      Haha, joku luulee saavansa kulutusluottoa pankista prossan marginaalilla. On meitä joka junaan!

    • ne tarjoo..ja myy

      "....että haluaisin tämän ja tämän verran lainaa? "

      Eiiii....vaan sanot että haluaisit varata lainaneuvotteluun ajan ja katsoa millaisen lainatarjouksen Nordea antaisi, jos ottaisit Nordeasta lainaa.....

      Sitten kun meet lainaneuvottelijalle juttelee, niin aina sellainen asenne että mitä tarjoatte ja kerro selvästi että meet muualtakin kysyy....kysyt tätä:
      - kuinka suuri on pankin marginaali ??? ja vaadit sen heti alle 0,4%tiin...
      Muut asiat on aikalailla samoja pankeissa kuin pankeissa.....

      Siis ne tarjooo ja sinä otat tarjoukset paperilla kotiin luettavaksi ja mietittäväksi ja sen jälkeen hyväksyt tarjouksen tms.....älä allekirjoita liiian nopee ja hätäseen papereita vaan mietit rauhassa...
      Veikkaan että suurinosa porukka tekee liian nopeita ja hätäsii sopimuksia ja heti pankissa

      zemppiä neuvotteluihin =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe