Aiempi viestiketju on hukkunut jo arkistoon. Mutta uudistetaanpa tämä. Kun pääsin omista paniikkikohtauksistani eroon, päätin, että jeesaan muita mielelläni. Eli minulta voi kysellä vaikka kuinka hassuilta kuulostavia kysymyksiä. Vastaan kernaasti.
Voin jeesata ja vastailla
9
145
Vastaukset
- norsukorvat
Miten Sinä pääsit eroon tästä tappavasta taudista? PH riuduttaa ainakin minut arkkuun ilman mitään itsariyrityksiäkään, niin yksin olen. Minua ei vaan hyväksytä - ruma ulkonäköni jo askarruttaa ihmisiä. Olen niin väsynyt.
- Ex-Paniikki
Kohtaukset alkoivat helpottaa, kun tajusin, ettei niihin kuole. Niinpä aloin sietää niitä. Purin hammasta yhteen, enkä antanut pakokauhulle valtaa. Lisäksi kävin terapiassa ja söin lääkkeitä.
Isona apuna oli vertaistuki. Keskustelin paljon sellaisten ihmisten kanssa, joilla myös oli paniikkihäiriö. Sitä suosittelen sinullekin.
Olethan jo käynyt lääkärissä, ja saanut sieltä apua?
- Proximo81
Heipä hei.
Itsellä ensimmäiset paniikin oireet ilmeni jo vuonna -02.
sain silloin lääkkeet jotka voin ottaa tarvittaessa, mutta koskaan en yhtään ottanut.
Mulla hyperventilaation pelko aiheutti, ja aiheuttaa edelleen joskus paniikkikohtauksia. Mutta pikkuhiljaa olen alkanut tajuta sen että en siihen kuole, korkeintaan pyörryn mutta so what.
Tuon asian hoksaaminen on oikeasti auttanut, ja olen pikkuhiljaa alkanut hakeutua tilanteisiin joita olen vuosikausia välttänyt paniikin pelossa. (linja-automatkat,hissit)
ja muut tilanteet joissa en ole se tilanteen herra... Helvetin vaikeaa tämä on, mutta päivä päivältä koitetaan uudelleen ja periksi en anna.. Unelmana on se että joskus voisin matkustaa jonnekin ulkomaille lomale ja rentoutua kunnolla...
Voimia muille taistelijoille!!!
(Olen 31v mies) - Ikuinen riesa
Miten pääsit eroon näistä kurjista kohtauksista, ja minkälaista lääkettä söit niihin entä kävitkö terapiassa. Mulla on ollut kauan tämä paniikki ja olen syönyt pillereitä, että olen jo niistä riippuvainen, mutta haluaisin niistä jo eroon.
- Ex-Paniikki
Söin ensin citalopramia, sitten optiparia ja sen jälkeen cymbaltaa. Rauhoittavassa mielessä oli alproxia ja opamoxia. Kävin terapiassa. Silti suurin apu oli oma apu ja vertaistuki. Altistin itseäni, vaikka kuinka teki pahaa. Aika usein tein kohtauksen aikana niin, että soitin puhelimella jollekin. Kun tajusin, että pystyn puhumaan normaalisti, eli olen pelissä mukana, vaikka tuntuu siltä, että kuolen tähän paikkaan. Sillain etenin päämäärätietoisesti pari vuotta. Hiljalleen kohtaukset jäivät pois. Toki olin pitkällä sairauslomalla tuolloin. Nyt olen ollut normaalisti töissä viitisen vuotta. Sairauslomia on ollut vain urheiluvammojen vuoksi.
- ikuinen riesa
Ex-Paniikki kirjoitti:
Söin ensin citalopramia, sitten optiparia ja sen jälkeen cymbaltaa. Rauhoittavassa mielessä oli alproxia ja opamoxia. Kävin terapiassa. Silti suurin apu oli oma apu ja vertaistuki. Altistin itseäni, vaikka kuinka teki pahaa. Aika usein tein kohtauksen aikana niin, että soitin puhelimella jollekin. Kun tajusin, että pystyn puhumaan normaalisti, eli olen pelissä mukana, vaikka tuntuu siltä, että kuolen tähän paikkaan. Sillain etenin päämäärätietoisesti pari vuotta. Hiljalleen kohtaukset jäivät pois. Toki olin pitkällä sairauslomalla tuolloin. Nyt olen ollut normaalisti töissä viitisen vuotta. Sairauslomia on ollut vain urheiluvammojen vuoksi.
Kiitos tiedoista, mulla on ollu tuo Alprox yli 10v. ja annos on pysynyt samana, mutta nyt sain psykologilta Cipralex 10mg, kun tuntuu että sen teho on vain hetkellistä siis alproxin, mutta Cipralexiä en ole sitä vielä alottanu kun luin ne kaikki sivuoireet, niin kauhistuin että uskallanko edes kokeilla. Mutta jotain pitäis alottaa että pääsis näistä ahdistuksista, kun ei lenkille tahdo jaksaa lähteä.
- Ex-Paniikki
ikuinen riesa kirjoitti:
Kiitos tiedoista, mulla on ollu tuo Alprox yli 10v. ja annos on pysynyt samana, mutta nyt sain psykologilta Cipralex 10mg, kun tuntuu että sen teho on vain hetkellistä siis alproxin, mutta Cipralexiä en ole sitä vielä alottanu kun luin ne kaikki sivuoireet, niin kauhistuin että uskallanko edes kokeilla. Mutta jotain pitäis alottaa että pääsis näistä ahdistuksista, kun ei lenkille tahdo jaksaa lähteä.
Minulle voi lähettää myös sähköpostia. Osoite on [email protected]
- Ex-Paniikki
Ex-Paniikki kirjoitti:
Minulle voi lähettää myös sähköpostia. Osoite on [email protected]
Yksi asia tuli mieleen terapiasta. Jos menette Kelan tukemaan terapiaan, niin valitkaa itselle sopiva terapeutti. Liian usein oon kuullut sitä, että kunhan nyt ensimmäisen otin, samanlaisia ne kaikki on. Eivät ole. Jos käyt sellaisen terapeutin luona, jonka seurassa et pysty luontevasti olemaan, terapiasta ei tule mitään. Odotat vaan, että aika loppuu.
Itselleni vasta kolmas oli "sopiva". Kävin siis tutustumassa etukäteen ja se kannatti.
Terapeutti on vähän kuin personal trainer. Et sä semmoisesta treenistä viitsi maksaa, jos traineri ei ole samalla aaltopituudella. Sama pätee terapeutteihin. Se oot sinä, joka sen duunin tekee niin kuntosalilla kuin terapiassa. Se toinen on sun sparraajasi.
- peukku ylös!
hitto, painoin vahingossa peukkua alas, vaikka piti painaa ylös. Olen niin samaa mieltä! Vaikka ei ole kokemusta, niin uskon et se just on noin ja mua ärsyttää, jotka vähättelee terapeutin merkitystä. Tai alkavat puhuu jotain potilaan projisoimisesta..
Itse olen juuri aikomassa hakeutua terapiaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760