Mikä opiskeluala kiinnostaa sinua eniten? Miksi?
Mistä etsit tietoa tulevista opiskelupaikoista?
Millainen mainos opiskelualasta hoututtelisi sinua?
Oletko kuullut Vaasan yliopistosta, ja mitä siellä voi opiskella?
Olen Vaasan yliopiston opiskelija, ja olen kiinnostunut Vaasan yliopiston näkyvyydestä ja siitä, mikä opiskeluala lukiolaisia kiinnostaa nyt.
MINNE OPISKELEMAAN LUKION JÄLKEEN?
4
252
Vastaukset
- Malla94.
Mikä opiskeluala kiinnostaa sinua eniten?
- Kaupallinen
Miksi?
- Haluan tehdä tulevaisuudessa töitä toimistossa enkä lapionvarressa. Kaupallinen koulutus myös mahdollistaa hyvinkin laajat uravaihtoehdot, joka on hyvä asia kun minulla ei vielä ole mitään "unelma-ammattia".
Mistä etsit tietoa tulevista opiskelupaikoista?
- Netistä ja lukiosta saamistani oppaista.
Millainen mainos opiskelualasta hoututtelisi sinua?
- Sellainen mikä kertoo selkeästi sitä mitä opiskellaan ja mitä töitä voi tehdä opintojen jälkeen.
Oletko kuullut Vaasan yliopistosta, ja mitä siellä voi opiskella?
- Olen kuullut jotain juttua, mutta en paljon. Rahoitus on kuulemma ihan hyvä pääaine siellä ja sitten siellä on vissiin jotain ruotsinkielisiä koulutusohjelmia?
Olen Vaasan yliopiston opiskelija, ja olen kiinnostunut Vaasan yliopiston näkyvyydestä ja siitä, mikä opiskeluala lukiolaisia kiinnostaa nyt.
- Tämän päivän lukiolaiset tiedostavat ehkä jo hieman paremmin sen että kaikilta aloilta ei välttämättä ikinä työllisty niitä vastaavaan työhön ja että eri aloilla on hyvinkin suuria palkkaeroja. Ainakin oman kaveripiirini perusteella väittäisin ettei enää lähdetä niin helposti opiskelemaan sitä mikä kiinnostaa eniten vaan sitä mikä kiinnostaa edes jossain määrin ja takaa edes jonkinlaisen työllistymisen valmistumisen jälkeen. - gereregr
Vaasassa kauppatieteellisen tiedekunnan asema ihan liian suuri, pitäisi tiedostaa voimakkaammin että on muutakin opiskelua täällä (itse siis luen aluetiedettä).
- 543
Kauppatieteitä. Vaasa ei ole kilpailukykyinen vaihtoehto kyseisellä alalla vs hki/turku/tre. Varavaihtoehdoksi toimiva toki.
- vinevine
Kiitos vastauksista :) Ruotsin kieltä Vaasassa voi kyllä opiskella, mutta kyllä muiden aineiden kurssit ovat ihan suomeksi/englanniksi käsittääkseni. Ja kauppatieteellinen tiedekunta on aika iso Vaasassa, sitä varmasti hyödynnetään uusissa koulutusohjelmissa, joissa uudet opiskelijat aloittavat ensi syksynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984822Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1192257Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575781980Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801366- 1371324
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1681296En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5461178- 531135