Mikä opiskeluala kiinnostaa sinua eniten? Miksi?
Mistä etsit tietoa tulevista opiskelupaikoista?
Millainen mainos opiskelualasta hoututtelisi sinua?
Oletko kuullut Vaasan yliopistosta, ja mitä siellä voi opiskella?
Olen Vaasan yliopiston opiskelija, ja olen kiinnostunut Vaasan yliopiston näkyvyydestä ja siitä, mikä opiskeluala lukiolaisia kiinnostaa nyt.
MINNE OPISKELEMAAN LUKION JÄLKEEN?
4
252
Vastaukset
- Malla94.
Mikä opiskeluala kiinnostaa sinua eniten?
- Kaupallinen
Miksi?
- Haluan tehdä tulevaisuudessa töitä toimistossa enkä lapionvarressa. Kaupallinen koulutus myös mahdollistaa hyvinkin laajat uravaihtoehdot, joka on hyvä asia kun minulla ei vielä ole mitään "unelma-ammattia".
Mistä etsit tietoa tulevista opiskelupaikoista?
- Netistä ja lukiosta saamistani oppaista.
Millainen mainos opiskelualasta hoututtelisi sinua?
- Sellainen mikä kertoo selkeästi sitä mitä opiskellaan ja mitä töitä voi tehdä opintojen jälkeen.
Oletko kuullut Vaasan yliopistosta, ja mitä siellä voi opiskella?
- Olen kuullut jotain juttua, mutta en paljon. Rahoitus on kuulemma ihan hyvä pääaine siellä ja sitten siellä on vissiin jotain ruotsinkielisiä koulutusohjelmia?
Olen Vaasan yliopiston opiskelija, ja olen kiinnostunut Vaasan yliopiston näkyvyydestä ja siitä, mikä opiskeluala lukiolaisia kiinnostaa nyt.
- Tämän päivän lukiolaiset tiedostavat ehkä jo hieman paremmin sen että kaikilta aloilta ei välttämättä ikinä työllisty niitä vastaavaan työhön ja että eri aloilla on hyvinkin suuria palkkaeroja. Ainakin oman kaveripiirini perusteella väittäisin ettei enää lähdetä niin helposti opiskelemaan sitä mikä kiinnostaa eniten vaan sitä mikä kiinnostaa edes jossain määrin ja takaa edes jonkinlaisen työllistymisen valmistumisen jälkeen. - gereregr
Vaasassa kauppatieteellisen tiedekunnan asema ihan liian suuri, pitäisi tiedostaa voimakkaammin että on muutakin opiskelua täällä (itse siis luen aluetiedettä).
- 543