Itse jätän yleensä kauppareissulla jonkun listalla olleen tuotteen ostamatta, jos samaa tuotetta tarjotaan tukkuerissä paljon halvemmalla. Maksan omaa tyhmyyttäni vaikka naapurikauppaan enemmän.
Olen miettinyt protestikirjeiden lähettämistä kaupparyhmien päättäjille. Nyt mietin, millaisia hyviä ehdotuksia keksisin?
Auttaisitteko?
Vai ruvetaanko yhdessä aina valittamaan ja protestoimaan, kun emme saa yhtä tuotetta samalla yksikköhinnalla kuin 2, 5 tai 10 kappaletta tarjoushintaan ostavat.
Pitäisikö vaatia kaupoilta hyväntekeväisyys-(kylmä)laatikkoa, johon asiakkaat voisivat halutessaan heittää ylimääräiset tarjoustuotteet?
Protestointia ruoan ym. tukkutarjouksia vastaan
25
94
Vastaukset
Ei me ruveta.
Kauppa on se mikä kannattaa ja asiakkaan kannattaa ostaa sitä mikä itselleen parhaiten sopii.
Kauppa kyllä huomaa milloin jaloilla äänestetään.
Kuningaskuluttajakin nauraisi sinut ulos.
H.Ei kiinnosta minuakaan, syön elääkseni enkä elä syödäkseni.
Kuten jo toisaalla kirjoitin, en jaksa edes syödä niin paljon, etten raaskisi sitä ruokamäärää ostaa.- historian kertomaa
Himojen kyllästämiä
Aikoinaan tulppaanin mukulakin oli niin arvokas, että kokonaisen maatilan manttaaleineen ostaja joutui siitä pulittamaan. historian kertomaa kirjoitti:
Himojen kyllästämiä
Aikoinaan tulppaanin mukulakin oli niin arvokas, että kokonaisen maatilan manttaaleineen ostaja joutui siitä pulittamaan.Ei pidä antaa kaikille himoille valtaa ja niinhän se maailma muuttuu, Eskoseni.
- himoton kuluttaja
Ja kaatopaikat täyttyy.
"himoton kuluttaja"
Täällä kirjoittelee joku meeri....
Hän on eläinystävä ja lellii Kissoja.
Uskoisin hänen osaavan kertoa miksi Rottiakin tarvitaan ja miksi niillekin pitää järjestää hyvät olot.
Viherpipertäjien pitäisi alkaa ajatella.
Iät ja ajat on vinojen silmien maissa syöty Rottaa ihan herkkuna.
Ja muutakin kaatopaikkaelukkaa.
Eiköhän grillatun Rotan lihastakin Bakteerit ja Musta Rutto Basillit kuole kun huolellisesti sen valelee hyvillä mausteilla.
Tuo olisi oikeata luonnonsuojelua ja antautumista ajamalleen asialle.
H.- meeriamanda
hunksz kirjoitti:
"himoton kuluttaja"
Täällä kirjoittelee joku meeri....
Hän on eläinystävä ja lellii Kissoja.
Uskoisin hänen osaavan kertoa miksi Rottiakin tarvitaan ja miksi niillekin pitää järjestää hyvät olot.
Viherpipertäjien pitäisi alkaa ajatella.
Iät ja ajat on vinojen silmien maissa syöty Rottaa ihan herkkuna.
Ja muutakin kaatopaikkaelukkaa.
Eiköhän grillatun Rotan lihastakin Bakteerit ja Musta Rutto Basillit kuole kun huolellisesti sen valelee hyvillä mausteilla.
Tuo olisi oikeata luonnonsuojelua ja antautumista ajamalleen asialle.
H.Pah! Älä yritä ... mä sulle mikään joku ole... sinähän suorastaan nautit saadessasi vastailla tälle meerille :D
Minun Neito Kattinen on minulle ensimmäinen ja viimoinen tuttavuus kissuihin. Ei kuunaan ole nähnytkään rottaa, tuskin hiirtäkään.
Ikä ja sairaus vie kattiseni, tätä en koe enää toistamisiin. Olen jo kaksi koirulia saatellut mananmajoille. Meilläpäin ei ole rottia, roskiksemme toimii avaimilla jolla säiliöt avataan, ja kyllä usein huomaan rakastavani eläimiä enempi kuin pikkumaista ihmistä. meeriamanda kirjoitti:
Pah! Älä yritä ... mä sulle mikään joku ole... sinähän suorastaan nautit saadessasi vastailla tälle meerille :D
Minun Neito Kattinen on minulle ensimmäinen ja viimoinen tuttavuus kissuihin. Ei kuunaan ole nähnytkään rottaa, tuskin hiirtäkään.
Ikä ja sairaus vie kattiseni, tätä en koe enää toistamisiin. Olen jo kaksi koirulia saatellut mananmajoille. Meilläpäin ei ole rottia, roskiksemme toimii avaimilla jolla säiliöt avataan, ja kyllä usein huomaan rakastavani eläimiä enempi kuin pikkumaista ihmistä."mandani"
Kylä mie tiesi jot niinpal sie elukkaa rakastat jotta enää et uutta hanki.
Kolmas kerta näyttää toimivan sinullakin.
Naiset kun eivät koskaan usko kerrasta, mitään.
Liippasin tuossa vähän sinnepäinkin, kun luin "elämäntapa"- nuorten hakevan ruokansa kauppojen roskiksista.
Ihan hyvin niille voisi sossu antaa pienoiskiväärin ja siihen niitä heikkotehoisempia patruunoita, kulkukissa ja Rotta kuolee niilläkin kivuttomasti.
Ja Rypsiöljyn ja mausteet kaupan päälle. Satunnainen Botulismi auttaisi sossun budjettejakin :)
H.
- meeriamanda
Miten se sananlasku meneekää et itselleen kissu hallaa tekee kun maitokipposa kaataa?
Mikä estää ostamata isompaa pakkausta ja pakastaa siitä osan? Säästöähän siitä tulee koska kaiketi sielä pakastimessa muutakin on.- jamahakasvaa
Miten jotain kokista voi pakastaa? Elintarvikkeeksi kai sekin luetaan, ja 'tusinoittain myydään halvemmalla'.
Ei ihme jos jo pikkulkapset saavat pian hankkia kottikärryt mahansa kannikkeeksi.
Kokis nyt tuli ekana mieleen.
Kaikkeen syötävään monilla yhdistyy ahtaminen, yli tarpeen, epäterveellistä.
Jouluksi ostetaan 6 kpl. suklaarasioita, kun halvalla saa. Yksi annetaan naapurille, muut napsimaan omaan naamaan. - meeriamanda
jamahakasvaa kirjoitti:
Miten jotain kokista voi pakastaa? Elintarvikkeeksi kai sekin luetaan, ja 'tusinoittain myydään halvemmalla'.
Ei ihme jos jo pikkulkapset saavat pian hankkia kottikärryt mahansa kannikkeeksi.
Kokis nyt tuli ekana mieleen.
Kaikkeen syötävään monilla yhdistyy ahtaminen, yli tarpeen, epäterveellistä.
Jouluksi ostetaan 6 kpl. suklaarasioita, kun halvalla saa. Yksi annetaan naapurille, muut napsimaan omaan naamaan.No minuun nähden saa cocisjuomat pysyä jatkossakin kaupassa... tarjouksilla tai ilman.
Lähinnä kirjoitin ruokaan liittyvistä elintarvikkeista.
Suklaarasiatkin voi pakastaa ken niitä hamuaa.
En ota kenenkään ahmimista/lihoamisista mitään vastuuta, liekö sinunkaan! - jamahakasvaa
meeriamanda kirjoitti:
No minuun nähden saa cocisjuomat pysyä jatkossakin kaupassa... tarjouksilla tai ilman.
Lähinnä kirjoitin ruokaan liittyvistä elintarvikkeista.
Suklaarasiatkin voi pakastaa ken niitä hamuaa.
En ota kenenkään ahmimista/lihoamisista mitään vastuuta, liekö sinunkaan!Vanha sanonta, *tilaisuus tekee varkaan*, tuli mieleeni. Itselleni riittää oman painoni tarkkailu, mutten voi kulkea elämääni silmät ummessa.
Meillä ainakin on pakastin vähän kuin kellari, jonka ovea harvoin avataan.
Tuttavani, yksinäinen ihminen, ihmettelee, ja aiheesta, esim. valmispakkausten jättikokoa, yhdelle vähänsyöjälle.
Mutta, olemmehan Euroopan pikkuamerikka.
Luulin, että tämä on keskustelupalsta, kaikille. - meeriamanda
jamahakasvaa kirjoitti:
Vanha sanonta, *tilaisuus tekee varkaan*, tuli mieleeni. Itselleni riittää oman painoni tarkkailu, mutten voi kulkea elämääni silmät ummessa.
Meillä ainakin on pakastin vähän kuin kellari, jonka ovea harvoin avataan.
Tuttavani, yksinäinen ihminen, ihmettelee, ja aiheesta, esim. valmispakkausten jättikokoa, yhdelle vähänsyöjälle.
Mutta, olemmehan Euroopan pikkuamerikka.
Luulin, että tämä on keskustelupalsta, kaikille.Eikö me nyt sitten keskustella? Lihavuus on iso haitta, vaan eihän me voida ketään siitä paranntaa ellei se ole omanperheen jäsen? Vieraalle ihmiselle en voisi mitään mennä huomauttelemaan, sehän on hänen valintansa jopa usein johtuu muustakin kuin mättöruoasta.
- jamaha......
meeriamanda kirjoitti:
Eikö me nyt sitten keskustella? Lihavuus on iso haitta, vaan eihän me voida ketään siitä paranntaa ellei se ole omanperheen jäsen? Vieraalle ihmiselle en voisi mitään mennä huomauttelemaan, sehän on hänen valintansa jopa usein johtuu muustakin kuin mättöruoasta.
En minä sentään niin sivistymätön ole, että kellekään menisin irvailemaan hänen liikakiloistaan. Sen verran pahasti sain pilkkaa aikoinaan itse niistä kuulla.
Ajatuksianihan kirjoitin, en kellekään sanomiani sanoja.
Sepäs siitä - meeriamanda
jamaha...... kirjoitti:
En minä sentään niin sivistymätön ole, että kellekään menisin irvailemaan hänen liikakiloistaan. Sen verran pahasti sain pilkkaa aikoinaan itse niistä kuulla.
Ajatuksianihan kirjoitin, en kellekään sanomiani sanoja.
Sepäs siitäNiin, vallankin kun on saanut itsensä normikokoon se on työn ja monen tuskankin takana. Ainakin minulle oli. Mut aina pitäisi myös muistaa kun kassajonossa on ´ylileveä´ ihminen ... onko hän tahalleen vai sairaudesta johtuvasti mitä on.
Ollaan iloisia et ollaan kiloista päästy, ja pärjätään ...eiköstä vaan?
- jamaha......
"Ylileveitä" kuljetuksia on nähty ja koettu kovin liki, siksipä näillä palstoilla heihin suuntautuneet ilkeydet ottaa kai liiankin omakohtaisesti.
Monille vain kaikki hankala, mitä he itse eivät ole kokeneet, on helposti poistettavaa. - Rimmir tänään
Hyvin harvoin enää ostelen niitä tukkuerä tarjouksia. Mutta jos tiedän esim vessa tai talouspaperin tai hyvämerkkisen kahvin olevan tarjouksessa niin kyllä käytän hyväkseni.
Veski ja talouspaperi menee lasten perheille jakoon, itse otan vain mitä tarvitsen siitä köntistä itselleni. Samoin kahden kilon juustoköntit. Kahvipaketteja on aina hyvä olla olemassa kotona, jos sattuu poikkeamaan kylään niin on aina jotain viemistä kyläpaikan väelle.
Katson kyllä hintoja aika tarkkaan vaikka ei enää tarvitsisikaan, mutta en kyllä ostakaan mitään jos sille ei varmasti ole käyttöä . Tässä joku aika sitten en voinut vastustaa kun möivät pakastepizzoja viidellä kruunulla kappale. Olivat lautasen kokoisia täytteineen.
Muutama viikko sitten möivät kananreisiä kilon pusseissa 10 kruunulla. Pakkohan sellaisia tarjouksia on käyttää hyväkseen :) Ja usein on pakastevalmisruokia tarjouksessa sadalla kruunulla 5 kappaletta. Kyllä ne minulle kelpaavat silloin tällöin lounaaksi töihin. Säästyypähän lounasravintolaan verrattuna 50 kruunua päivässä.
Huh, mihin sitä oikein joutukaan näiden ylimääräisten rahojen kanssa : DDD - xyzb
Lapsiperheet näistä tukkutarjouksista hyötyy. Onko päässyt unohtumaan miten paljon ruokaa lapsiperheessä kuluu.
Yleensä samaa tavaraa on saatavilla samanaikaisesti normaalihintaan normaalipakkauksissa. Jos en tarvi sitä kasapäin ostan sen yhden. Cokista ja muita mässyjä en käytä enkä osta oli sitten tarjous miten hyvä tahansa.
Pesuaineita ja talouspapereita voisi ostaa jättitarjouksista, jos on auto. Eli autoton ja yksinasuva on aloittajan mukaan syrjitty? Nostikohan taas suomalainen peruskateus taas päätään, kaikki mitä muut saa on minulta pois. - suurperheille
Saadaanhan me sentää tarjouskeskaria samaan hintaan, ostettiin sitten yksi tai ihan laatikko.
Onhan se tarjouksessa oleva läskilöntti tai lohilöntti yhdelle ihmiselle suuri annos.
Viekö sit pakastaminen sen edun siitä tarjouksesta? - bessie*
Aloitukseen
Jos kerran olet "vähemmän himokas", niin juuri sinullehan nämä 5/kympillä tyyliset tarjoukset hyvin sopivat. Onhan niissä yleensä hyvin pitkät päiväykset.
Toista se on meikäläisellä, joka on enemmän himokas ja heikko luonne, eli vetäisen kaikki jos en kerralla niin ainakin samana päivänä. Tai vetäisin, jos olisi esim. 4 suklaapatukkaa. Onneksi pystyn helposti olemaan kokonaan ostamatta, eikä vain yhden ostaminen normaalihinnalla ole ongelma sekään. Ääriharvoin ostan koko tarjoussatsin, kun myyjä/kassa minua tarjouksesta informoi.Yleensä sanon, että tämä yksi riittää, kiitos. Mielestäni olen usein saanut sen silti sillä tarjoushinnalla? - O - O
Yksi argumentti voisi olla, että kaupassakäyntikerrat ja niiden aikana tehtävät impulssiostokset vähenevät, kun ihmiset jakavat "niitä ylimääräisiä ilmaisia" tuotteita kavereilleen. Kaverinkin kauppareissu voi siirtyä.
Tänään nauratti kaupassa, kun meinasin ostaa tuotteen, jonka alehinta- mainoksen näin eilen televisiossa. Alennus oli 0,10 euroa!
Olen joskus huomannut, että jossain kaupoissa se mainostettu suurerähinta on viivakoodin mukaan ohjelmoitu kassojen yksikköhinnaksi.
Ehkä nuo "tukkutarjoukset" ovat ihan hyväksyttäviä ja loogisia kaupankäynnissä. Kauppa käy ja tavara kiertää. Jos kaupoissa on hiljaisia aikoja, voisivat tehdä "senioritarjouksia" pienempiä eriä ostaville ja saada eläkeläiset liikkeelle ruuhka-ajan ulkopuolella.
Voisiko aloittaja ottaa tämän kirjoittaessa keksimäni ehdotuksen mukaan protestiviestiinsä?- *¿*
Vastahan jompi kumpi iltalehti kertoi, kuinka valtava alennus oli jollain L-kaupan tuotteella, oikea hinta 2,30€, nyt 2,29€.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924