kuinka pitkiä saikkuja normi tk lääkäri yleensä kirjottaa? oon sairastanut masennuksen ja nyt olo et olis tekemät paluuta. Olen huomannut että työ jonka joulun jälkeen aloitin on suurin syy huonoon olooni. En haluaisi lopettaakkaan kun siitä seuraa vain taloudellisia vaikeuksia, jos nyt hakis sairaslomaa ja alkais miettiä jotain toista paikkaa...
En ole masennuksen takia aikaisemmin ollut sairaslomalla siksi kyselen, saako sitä helposti ja miten pitkäksi aikaa?? kun on kuitenkin potilaskertomuksissa jo tämä masennus.
Ja en haluaisi nyt päästää omaa tilaani siihen missä se oli, en halua taas hautoa itseni tappamista yms.
sairaslomasta
4
89
Vastaukset
- gg
Lääkäri voi kirjoittaa, mutta KELA ei välttämättä sitä hyväksy, kokeilemalla selviää. Yleensä kai kk tai kaksi alkuun.
- .väsy.
Mä sain vaikean masennuksen diagnoosilla alkuun yhden kuukauden sairasloman. Jatko omasta olosta riippuen. Tietty toivoisin pääseväni takaisin töihin, mutta tiedä sitten..
- Latvainvalidi
Ei ehkä kannata "pyytää sairauslomaa" lääkäriltä, vaan antaa hänen itse ehdottaa, koska ohjeet masennuksen osaltakin ovat kiristyneet.
Minä sain aikoinaan ensin sen 2 kk mitä A-todistuksella saa ja sitten 5 kk. B- todistuksella ja toiset 5 kk B-todistuksella. Olen siis päätynyt eläkkeelle...
Minulle oli kyllä sairauslomaa ehdottu jo aikaiseminkin, mutta en ollut suostunut.
Pelkkä saikku ei kyllä riitä ainakaan vakavaan masennukseen, pitää olla hoitoa ja juuri mainitsemaasi sopivamman työn etsimistä.
Minulla olotila vaan paheni sairauslomalla ja sitten vielä entisestään kun työeläkeyhtiö hylkäsi ammatillisen kuntoutukseni. - väsynyt :(
Minä olen ollut sairaslomalla ensin 9kk, sen jälkeen olen ollut määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä vuoden ja lääkäri kirjoitti taas vuoden eteenpäin. Tässä toivotaan jo pysyvästi eläkkeelle pääsyä, mutta kela edelleen panee vastaan, vaikka hekin ovat kuntoutuksessa todenneet, että työelämässä en pärjää ja työllistyminen on erittäin vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1772681- 1642499
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182187Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612063Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31729"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2041420Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2241153Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931128Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3681069