Minulla hoidettiin masennusta nuoruudesta n.32-vuotiaaksi. Sitten kerroin mielenterveystoimistossa että minulla oli ollut 2 vuotta aiemmin harhoja. Silloin kun elämässäni sattui niin että jouduin monien rikosten uhriksi, monien eri ihmisten tahoilta.
Mm.minut yritettiin tappaa.
Sen jälkeen he laittoivat minulle psykoosilääkityksen muka ennaltaehkäisevästi.
No, vieläkin, vaikka olen jo 38 v.se on määrittelemättä mikä psykoosi se on.
Mutta kun ei ollut psykoosia, ollut kahteen vuoteen.
Persoonallishäiriö dg loukkaa, sitäkään ei ole määritetty.
Ne haluavat määrittää minut hulluksi. En sitä ole. En kuule ääniä, ei harhaluuloja, ei mitään muuta kun tämä kiukku... kun eivät kuuntele.
Esimerkki: tulin raskaaksi ja ottivat minulta masennus ja ahdistuslääkkeet pois. Vaihtoivat psykoosilääkkeen Peratsin 2 mg, jonkun tutkimuksen pohjalta, jonka mukaan siitä ei pitäisi olla vaaraa sikiölle.
Lääkäri höpisi tutkimusta netistä ääneen, ja sanoi sairaanhoitajalle että se ei haittaa imettäessäkään.
No niin, elikkä joudun syömään sitä psykoosilääkettä vielä noin kaksi vuotta.
Luulin että sitä syödään jos on vaaraa sairastua psykoosiin, mutta kun sanoin ettei minulla sitä vaaraa enää tuskin on, ei kuunnelleet ja se suututtaa.
Sanoin sairaanhoitajalle että masennuin koska pidätte minua hulluna, persoonallishäiriöisenä, ettekä kunnioita taikka arvosta itsemääräämisoikeuttani, ja myös että se ahdistaa.
Hän sanoi että lisätään annostusta!!!
Olen niin vihainen!!
Jos minulla on masennusta ja ahdistusta, lisätään psykoosilääkitystä??
Teroitin hoitajalle että ei ole psykoosin oireita, hän oli vaan että nooo, pohditaan tätä.
Perkele, kun psykoosin oireita ei ole niin ei ole. Ahdistusta ja masennusta, ei psykoosia. "Pohditaan".
Keskustelu käytiin puhelimessa.
Ko.hoitajan kännykästä on tullut kännykkääni n,20 tyhjää viestiä. Itse ei osaa edes puhelinta käyttää.
Onko muita mt-palveluja kuin kunnallinen vaihtoehdoksi?
Tulen tulevaisuudessa tarvitsemaan sen masennuslääkityksen. Tässä on mennyt niin kauan. (Nyyh)
T: lähihoitaja -97 mielenterveys-, kriisi-ja päihdetyö
psykonomi(vertaistyöntekijä)
työtön väkivaltakierteen vuoksi. Ny.väkivallattomassa suhteessa.
Olen saanut tarpeekseni
5
210
Vastaukset
- luuseri.
Jatko: tiedän että eräs psykoosin oire on"puhetulva". Katsokaapa kellä muilla täällä on pitkiä viestejä.. eivät he kaikki psykoosia sairasta??
Uskaltaudun siitä huolimatta tähän..
Suomessa nämä mielenterveyspalvelut ovat täysin retuperällä. Olen koko illan yrittänyt soittaa valtakunnalliseen kriisikeskukseen mutta linjat aina vain varattuja.
Vuosi sitten kävin itse kurssin puhelinpäivystäjäksi, mutta se nyt ei liity tähän.
Raskausajan jälkeen olen sopinut että menen ja luen itseni ylioppilaaksi, sillä minulla on todistus joka korvaa lukio-opinnot.
En ole mikään tyhmä höttöpsykoosipotilas, kuuleeko joku? Kiltti lääkärisetä?
Elämäni meni pieleen kun tuhlasin aikaa miesten kanssa jotka löivät minua, tuhopolttivat asunnon, uhkasivat esimiestä, sain potkut, valesuositukset taskussa...
Olen niin katkera.
4 autoa on varastettu, tuhottu.
Olen viimeisen 6 vuoden aikana käynyt useasti mielisairaalassa. Tuttuja tavannut, yllättävän paljonhan siellä oli tuttuja, joka kerta.
Vain viime kerta oli sellainen etten ollut mustelmilla.
Kerran koko naamani oli pelkkä mustelma.
"Olen nyt nähnyt sinun lähetteen" minulle sanottiin tuolloin. Oli vaikeaa olla itkemättä.
En koskaan alistunut kohtalooni, vaan taistelin. en ollut kuten muut potilaat. Olinkin aina yksin, kun muut potilaat oikeimpa viihtyivät roolissaan.
Ongelmani oli koulutus, ja ne kiitokset kun oli pomot kehuneet mielenterveystyön osaamistani.- luuseri.
Kukapa ongelmistani välittää... Kaikki välittävät vain itsestään-kö?
Halusin parantua, en alistua. Mitään hoitoa en koskaan koe saaneeni.
Vain kysymyksiä:"kuuletko ääniä?" kertaa sata. En.
Kun avauduin menneestä"Tiedätkö mikä päivä tänään on? Monesko päivä?"
Eivät kuunnelleet. Masentaa.
Olen kyllä katsonut läpi tuon mielenterveystoimiston annin, ja se ei hyödytä minua.
Vaihtoehtoja? - luuseri.
luuseri. kirjoitti:
Kukapa ongelmistani välittää... Kaikki välittävät vain itsestään-kö?
Halusin parantua, en alistua. Mitään hoitoa en koskaan koe saaneeni.
Vain kysymyksiä:"kuuletko ääniä?" kertaa sata. En.
Kun avauduin menneestä"Tiedätkö mikä päivä tänään on? Monesko päivä?"
Eivät kuunnelleet. Masentaa.
Olen kyllä katsonut läpi tuon mielenterveystoimiston annin, ja se ei hyödytä minua.
Vaihtoehtoja?Valtakunnallinen kriisipuhelin ei vastaa. Rakas mieheni on äskettäin leskeksi jääneen mummonsa luona, hoitamassa hänen asioitaan, monta päivää.
Yksinäistä, ja ainoa mistä saisi suoraa juttuseuraa olisi chatit mutta en ole näin raskaana olevana ja huolissani tulevaisuudestani(kuolen jos saan jotain pahoja diagnooseja)valmis muita häiritsemään sinne.
- luuseri.
Jatko: kävin eilen terapiassa, ja hän väitti että peratisin on myös masennukseen ja ahdistukseen. Pyysin todistamaan asian, ja hän luki Farmaca Fennicaa ääneen, ja ilmeni että oli väärässä.
Sanoin että oireeni johtuivat rikoksien uhriksi joutumiseksi ja hän kysyi"Miksi MINÄ en ole joutunut rikosten uhriksi? Sinä olet joten sinussa on syytä."
Eli minun täytyy ymmärtää että esm.taponyritys oli oma syyni ei suinkaan sen joka yritti minut tappaa.
Tuo terapia ei auta minua.
Hän myös sanoi kun jäimme kahden että seuraavalla kerralla ei ole opiskelijaa mukana.
Kun kysyin hältä onko minulla muita vaihtoehtoa kuin suostua olemaan kunnallinen mielenterveyspotilas, että ei, ja että hän hakee lääkärin paikalle. Kielsin, ja häntä suututti.
Selitin että haluan tietää mitä tapahtuu ja olla varma siinä mitä teen. Terapeutin kaikki lauseeet, eleet, tungettelevat kysymykset ja neuvot"et saa noin ajatella, sinun pitää ajatella sitä että olet raskaana."
Kaikki oli vain sitä että hän halusi löytää puutteita, vikoja, sitä sairasta puolta minusta.
Sanoin että "sinuakin loukkaisi jos joku pitäisi sinua persoonallishäiriöisenä", mutta hän ei ymmärtänyt että sellainen voisi loukata.
Hän vetosi siihen että monet elämässään menestyneet ovat olleet persoonallishäiriöisenä.
Minua hän ei tahdo nähdä elämässäni menestyneenä. Vain jonain avuttomana luuserina.
Itsetunto on ihan nollilla, ja syy siihen on tilannne terapiassa. En pääse eroon tästä tunteesta.
Verenpaine on ollut koholla jo vuosia. Haluaisin siihen lääkityksen. Se taas ei kiinnosta.
Vaikka kuolisin, aivan sama, kunhan saavat olla oikeassa suhteeni. - PTSD-potilas
Hei,
tulin tosi vihaiseksi saamastasi kohtelusta. Onneksi vaikutat itse niin selväjärkiseltä. Ja onneksi psykiatriankin piirissä on toisenlaista ajattelua kuin tuo "terapeuttisi" edustaa. Toivon sinulle rohkeutta pitää kiinni näkemyksestäsi paljon kärsineenä, mutta sinänsä OK tyyppinä. Jos mahdollista, laittaisitko sähköpostiosoitteesi - keskustelisin mielelläni kanssasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475475Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612356Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181880Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451771- 171595
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol331543Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5138881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171117Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771088Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2231021