Terve
Minulla on ulosotossa hieman isompi potti kerääntynyt. Vaimoni on opiskelija ja täten suojaosuuteni pyörii jossain 870e hujakoilla. Olen itse myös tällä hetkellä työtön ja saan sossun puolelta noin 890e/kk toimeentulotukea.
Haluan kovasti työelämään mutta nyt minulle pistää pahasti vastaan se että töitä tekemällä minulle jää vähemmän käteen kuin työttömänä ollessa. Aivan hullua touhua sanon minä. Toki haluan maksaa velkaani poispäin mutta ei se kovasti motivoi että en elä yhtään sen paremmin töissä käydessäni.
Ainoa edes pieni lohtu jos saisi työn jossa käteen jäisi nettona väh. 1500e koska tällöin UO ottaa 1/3 osan ja saisin hurjat 100e ylimääräistä kuukaudelle verrattuna nykyiseen.
Onko tässä mitään järkeä. Pimeästi tekisin töitä jos sitä tarjottaisiin. Ja turha nyt aloittaa "itse olet soppasi keittänyt" syyttelyä. Tiedän sen hyvin ja haluan ne maksaa takaisin mutta kohtuullisemmalla tavalla. Tästä oli vähän aikaa sitten uutisissakin enkä ihmettele yhtään että jengi tekee pimeänä hommia.
Ulosotto ja motivaatio työntekoon
21
2073
Vastaukset
- Amatööri_
Ei pitäisi olla vaikeaa:
Ihan normaalia ihmisten arkea, että otetaan lainaa, saadaan jotain hyödykkeitä etukäteen ja sitten kitkutellaan vuositolkulla kun maksetaan lainoja pois ilman, että jää hirveesti mihinkään ylimääräiseen rahaa.
Sinä olet syystä tai toisesta elänyt aiemmin leveämmin kuin sen hetkinen olotila olisi sallinut ja nyt vaan pitää lyhentää sitten sitä "lainaa"
Heti töihin, palkasta viis, jotta saat lyhennettyä velkaasi ja maksat veroja yhteiskunnalle. - ei nimimerkkiä
Aivan, ei se varmaan motivoi, mutta tulevaisuutta ajatellen, olisi parempi mennä töihin. Jos nyt jää työttömyyskierteeseen, siitä on hyvin vaikea pois päästä. Ja varmaan haluat kuitenkin tulevaisuudessa töitä tehdä...
Tietenkään et halua, että sinua kritisoidaan asiasta, mutta jos kirjoitat, että tuossa on jotain väärää, niin ei siinä ole. Ihmisten tulisi osata elää varojensa mukaan, jos ei osaa, menee ulosottoon, mikään raha ei ole tässä maailmassa ilmaista. Sinä sentään saat sossusta rahaa, kuten meillä Suomessa on tapana... kukaan muu ei ole velvollinen maksamaan sinun velkojasi.
Ja työnteosta pimeänä en viitsi edes sanoa mitään...mistä luulet, että nekin rahat ovat tulleet, jotka sossu sinulle maksaa, ei ainakaan ihmisiltä, jotka tukevat harmaata taloutta...
Tsemppiä työnhakuun kuitenkin, se on tilanteessasi oikea ratkaisu, ainakin jos velkasi ovat sitä luokkaa, että ne ovat maksettavissa... - pläääääh
Laskutaito hukassa vai puhdas trolli? 890,./kk toimeentulotukea? Mielenkiintoista.
Asiaa jos puhutaan niin suojaosuuden ylittävästäkään palkanosasta uo ei vie kaikkea. - velat-on
Eiköhän se ole nyt kuitenkin selkein homma mennä töihin vaikka pienemmällä palkalla ja kituuttaa niin kauan että velat on kuitattu.
Muuten saat kituuttaa lopun ikääsi ja keplotella pimeitten hommien ja pimeitten rahojen kanssa.
Jos sattuu lapsiakin jossain vaiheessa tulemaan, niin helpompi olisi jos velat olisi hoidettu mallilleen, sillä silloin ei ainakaan rahnmeno vähene. Joten ne vuosia sitten velaksi juodut siiderit ovat todella arvossaan.
Se kannattaa myös huomioida, vaikka voi kaukaiselta asialta tuntua, että eläkettäkään ei kerry hämärähommista tai töiden pakoilusta. Joten se minimikorvauksella kituuttaminen vaan jatkuu loppuun asti. - inhokki@
On nämä sosiaalielätettävät vaan aika vekkuleita. Miten luulet muiden ihmisten maksavan velkansa?? Kuule voin kertoa että käymällä töissä ja joka pirun palkasta menee iso potti lainoihin JOTKA ITSE OLEN OTTANUT JA LUVANNUT MAKSAA. KUTEN SINÄKIN.
Mitä enemmän näitä valituksia lukee, sitä enemmän olen sitä mieltä että kaikki sosiaaliavustukset pitäisi lopettaa kokonaan. Määräaikaisena voisi saada kuukauden tai pari tukia. Sen jälkeen jokaisen oma asia miten elämänsä hoitaa.
Kyllä se pakkasessa asuminen ja nälissään oleminen laittaisi viitsimään muutakin kuin elää siivellä.
Tuosta pimeän työn teosta olen samaa mieltä aloittajan kanssa sen verran että eipähän tarvisi maksaa näitä laiskojen pummien päivärahoja ja tukia.
Harmi ettei onnistu! - tyttönen
Töihin vaan.Tuskin haluat loppuelämääsi olla työttömänä ja kiikutella lappuja sosiaalitoimistoon.
Suvussani on mies joka on samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Pääsi kuitenkin töihin,ei kovin hyväpalkkaiseen.Aika nopeasti on saanut velkoja maksettua pois,ja motivaatio kasvaa koko ajan!- erheelinen
Riippuu UO:n määrästä kannattaako työnteko vai ei.Jossain tapauksissa on suorastaan hulluutta lähteä virallisiin töihin.Ottamatta kantaa velkaantumisen syihin,mielestäni työnteon tulee olla aina kannustavampi vaihtoehto kuin työttömänä lorvailu.Itse lopetin samasta syystä kun painoin raskasta duunia ja käteen jäi alle toimeentulominimin.En jaksanut lähteä enää työpäivän jälkeen sossuun kinuamaan puuttuvia kymppejä.Nykyisin teen ns.pimeitä hommia ja elämä sikäli mielekkäämpää että tilipv:nä voi ostaa makkaraakin leivän päälle.Motivaatiokin on selvästi parempi kun työstä jää muutama satku kulutukseen!
- Kokemusta joo...
Kerronpa pienen jutun. Koskee minua. Olin -92 ollut pari vuotta valmistumisen jälkeen melko hyväpalkkaisessa työssä. Lama iski ja firma heitti porukkaa pois minut myös.Jäin peruspäivärahalle ja ensimmäinen opintovelka lyhennys iski päälle. 5600 mk olisi pitänyt maksaa. Meni saman syksynä ulosottoon. Vasta myöhemmin tuli lakimuutos ettei se saa menna ulosottoon. Korko 33%. Jotain pätkätöitä ja myös pimeitä ja en voinnut maksaa mitään pois. Velkapääoma kasvoi. -95 tapasin nyk. vaimoni. Työttömyyden takia lähtenyt opiskelemaa 7 vuodeksi lakitieteitä. Sain Huhtikuussa vakityön. 1/3 meni ulosottoon ja vaimoni kaikki tuet vedettiin minimiin koska olin töissä.saikohan 100 euroa kuussa. Rahaa meillä ei ollut vuosiin ja huolet painoi..Välillä halusin antaa periksi mutta työ motivoi jatkamaan. Halusinhan muuta vaikka ikääkin kertyi ja kaverit hankkineet jo lapset ja asunnot.Minulla ei ollut mitään...
Sain -99 hyväpalkkaisen työn ja maksoin vimmatusti pois velkojani ja en ikinä unohda syksyistä soittoani vuonna 2001. UO mies sanoi että olen jo maksanut liikaa takaisin. Silloin tämä mies itki pitkään. Tänään 10 vuotias poikani istuu minua vastapäätä omassa rivarissamme jolle sain lainaa 2002. Poikani ei tiedä mitään meidän kärsimyksistämme vuosien varrella mutta oppinut ymmärtämään ettei raha tule ilmaiseksi vaikka melko hyvätuloisia olemme nykyään. Onneksi en antanut silloin periksi. Tästä saan kyllä myös kiittää vaimoni tuesta. - sama tilanne...
kannattaa lukea koko juttu. mielenkiintoista tekstiä
http://645702d7.theseforums.com - Ilkeä vittuilija
Salli mun nauraa!!! Jätkä pistänyt itsensä ihan kuseen. Ei tartte ihmetellä, jos muija ottaa ja lähtee vähän rikkaamman luuserin mukaan.
Sulla on nyt vähän vaikeaa, mutta se on sulle ihan oikein. Tee velkaa lisää niin motivaatio tulee viimeistään silloin kun olet eläkeiässä. Jos et töitä tee, niin pieni on tuleva eläkkeesi. Naurun saattelemana joudut vielä kulkemaan vuosia. Hah hah haa... ja se on sulle ihan oikein... Sosiaalituet pienenevät tänä vuonna. Et tule saamaan pennin hyrrää ennen kuin sulla on kolmen kuukauden työssäoloaika täynnä. Näin se vaan on. Mene pummi töihin!!! - pummeihin kyllästyny
Töihin ja maksamaan velat pois! Onko sinusta oikein että tuhlaatte ensin enemmän rahaa kuin on ja sitten jätätte maksamatta ne kun on maksun aika ja elätte sossun varoilla! Hemmetin hyvinvointivaltion siipeilijä! Kehtaatkin!
- EiVoiOllaEdesTotta
No voi voi, ei työnteko kiinnosta, kun täytyis maksaa velkoja pois. Mieluiten lorvailet kotona ja annan muiden työtätekevien elättää.
Mitä sä itket? Saathan sä työstä palkaa, mutta olet vain käyttänyt sen palkkasi etukäteen.
Jos mä saisin päättää, niin kaltaisesi hörhöt pummit eivät saisi sossusta senttiäkään.
Sossun rahat kuuluvat oikeasti sairaille, lapsille ja vanhuksille. Eikö sua hävetä ottaa niitä rahoja? Vanhukset, nekin jotka ovat ikänsä työtä tehneet, eivät saa apua ja hoitoa vanhoina, kun kaltaisesi laiskat pummit vetää ne rahat itteleen.
Todellakin häpeä! - tuttujuttu
Sossu ottaa ulosotot huomioon laskelmissaan ja työssäkäyvälle maksetaan enemmän tukia kuin työttömälle. Joten töihin vaan. Kyllä se palkkakin siitä nousee ja pääset veloistasi. Aluksi voit joutua käymään vielä sossussa, mutta kyllä sielläkin juoksu loppuu ja kivahan se on tulla toimeen omillaan. Täällä suomessa tuet on vissiin liian hyvät, kun ne ei kannusta työntekoon, mutta itsetunto nousee kun ei tarvi tuilla elää.
- Halpaa työvoimaa
Työnteosta on tehty joillakin aloilla ihan pilaa sen vuoksi, että palkat on niin pienet.
Siivousala, ravintola, tiskaus yms alat.
Yksityiset työnantajat maksavat niin heikkoa palkka ja työsuhde edut on lakaistu maton alle. Palkkaus 6-8€ tunti ja töitä tekevät pääsääntöisesti nämä maahanmuuttajat yms pakolaiset. Yleensä pätkä tai tuntityönä keskimäärin 3-4 tuntia päivä.
Suomalainen ei enää yksinkertaisesti ota vastaan tällaista työtä koska saa muualta sen rahan. Erilaisina tukina. Eikä muuten ota ulkomaalaisetkaan koska esimerkiksi he saavat toimeentulotukea jos heillä ei ole suomessa työtä.
Suomi on hölmö Valtio kun maksaa maahanmuuttajienkin toimeentulon.
Todellisesti tämä Suomi on ajettu niin, että tarkoituksella tulee köyhiä. Rikkaat herrat keräävät kaiken kakun itselleen. Eläke-edut, isotpalkat, palkkiot, optiot, osingot, erilaiset auto, asunto edut. Riistävät köyhiltä kaiken ja vain itselleen omaan napaansa.
Näinhän se oli ilmeisemmin tarkoitettu kun meille tuli vielä tämä porvari hallitus. Köyhä, pienituloinen lyödään koukkuun ja rikaat sitten eläkeiässä matkailevat omissa veroparatiiseissaan maksamatta edes veroja suomeen. - zxz.
Mikä on toimeentulotuki ja noin paljon ? Eikö työttömillä ole työttömyyskorvaus, joka on paljon pienempi ?
- tsadaa"
No, jos haluaa töihin mennä niin ei auta kuin hankkia tarpeeksi hyväpalkkainen työ tai sen lisäksi vielä toinen työ sivutyöksi, silloin jää rahaa enemmän käteen kuin tuo 100 e.
Työttömillä: työttömyyskorvaus toimeentulotuki asumistuki.- zxz.
Tiedän toimeentulo ja asumistuen, mutta kuinka se voi olla noin suuri 890 € kk.
Pienimmät eläkkeetkin ovat alle ton summan, noin 700 €.
- VelatonN
Kylmä totuushan on se että työnteko ei kannatta jos ei kummatkin ole töissä, tiedän mitä tarkoitat viestilläsi ja kovin moni vastanneista ei näköjään.Mutta eikö pääasia ole että pääsisit eroon veloistasi joten kannattaisi vain mennä töihin ja sitten kun velat on maksettu pois niin sitä rahaakin jää enemmän käteen vaikka joutuisikin läakemaan senttejä kuukausia/vuosia?
- ???
Hyvä provo? Et ihmiset vaivautuu kirjoittamaan tänne niitä, kun ovat omasta mielestään niin fiksuja, että saavat yhteiskunnan "kuoppiin" pudonneet näyttämään iilimadoilta . Yäk!
Saan palkkaa n.1700 euroa nettona/kk ja käyn itse maksamassa!!!! joka kuukausi ULOSOTTOON heidän siitä laskemansa summan n. 1/3 osan ja tasan voin sanoa, että minulle jää paljon enemmän elämiseen, kuin jäisin kotiin sosiaalituen turvin makaamaan. Kerrytän itselleni myös eläkettä ansioillani joka kuukausi ja VELKANI LYHENEVÄT JOKA AINUT MAKSAMANI KUUKAUSI!
Mutta ehkä siksi, että todella elän tässä tilanteessani ilman velttoilua (työvuosia noin 25) ja velat tulivat suurimmaksiosaksi toista ihmistä auttaessa, en ala velttoilemaan nytkään, sillä oma apu - paras apu.
Yäk mikä provo. - Anonyymi
en itsekään mene enää töihin niin pitkään kun uo on päällä ja velka kerää korkoa korolle ja kuluille sekä uo-ukkojen 10ke palkat päälle sekä perintäfirmojen poskettomat palkkiot.
maailma ei ole reilu, en ole minäkään.
aivan sama, oma kansa ensin on haitallista ajattelua muutenkin.- Anonyymi
eikä velkoja tarvi maksaa takaisin sekä kuka muka tienaa alle 3ke/kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227