Tähän saakka minulla on ollut vain hypomaanisia kausia sekä masennuksia. Joulu-helmikuu meni hypona, sen jälkeen masennuksessa joka tuntuu vain pahenevan päivä päivältä. Hypomanioiden kesto on pidentynyt jatkuvasti, ja pelkään että enteilee maniaa. En todella halua sairastua, jo hypomaniassa menoni on järjetöntä ja hankin velkoja sekä pilaan ihmissuhteeni, lisäksi sydämeni meinaa pettää unenvajeeni, syömättömyyden ja päihteiden vuoksi.
Miten voisin estää manian tai huomata sen ennenkuin se ottaa vallan? En halua menettää puolisoani, ja olen juuri saanut paikkailtua hypon jäljet.:/
Pelkää sairastuvani maniaan
pelkäänmaniaa
1
104
Vastaukset
- hypo-hypo
Minulla on sama pelko. Ennen hypot olivat niitä "Rakastan elämää" -tyyppisiä ja kestivät muutaman viikon. Viime syksynä sairastin 3 kk raivoisan hypomanian, jonka aikana tuli myös sekamuotoisia jaksoja. Se vauhdikkuus alkoi olemaan liikaa. Minua alkoi ahdistaa se jännityksen tunne mahassa ja levottomuus. Melkein jo toivoin, että tulisi masennus. Lääkityksellä ja mahdollisesti elämäntavoilla pystyy kai estämään maniaa. Sitten pitäisi oppia tunnistamaan ensioireet, että manian voisi estää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736