Kuparimonninen on niellyt pohjasoraa?

tyttö 9v

Voiko tämä olla mahdollista? Minulla on kuparimonnisia ja yksi niistä on vaikuttanut muutaman päivän apaattiselta. Äsken se nojasi akvaarion etulasiin osittain pystyasennossa niin, että näin sen vatsan. Kun katsoin tarkasti, niin minusta näytti, että sen vatsassa pilkotti muutama tumma pilkku, jotka näyttivät akvaarioni pohjasoran pienimmiltä kivenpalasilta. Voiko olla mahdollista, että monninen on onnistunut nielemaan akvaarion pohjasoraa ja se on tukkinut monnin mahan? Akvaarioni pohjasorassa on ehkä noin 2-3mm kokoisia kivenpalasia.

1

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firefly55

Mitään monnisia ei saisi pitää soralla, vaan mahd. hienojakoisella hiekalla. Tämä on ihan perussääntö, joka pitäisi olla kunnossa jokaisessa akvaariossa, jossa on monnisia. Ne tonkivat pohjahiekkaa, ja jos pohja on soraa, se voi vahingoittaa niiden viiksiä syövyttäen ne kokonaan pois. Vois siis olla mahdollista, että monninen on soraa tonkiessaan saanut pieniä palasia suuhunsa ja niellyt ne.

Elinajanodote ei siis kyseisellä monnisella kovin pitkä, eikä luultavasti muillakaan akvaariosi monnisilla, jos et vaihda pohjamateriaalia pikimmiten toiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1124
    2. 75
      1121
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1014
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      968
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      52
      617
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      557
    Aihe