sappirakon + kivien poisto=mahavaivat?

tätäkö

onko kellään muulla kokemusta siitä, että kun on sappirakko ja kivet poistettu, että sen jälkeen mahavaivat ovat alkaneet`? kun esim syö jotain, pitkän tauon jälkeen, kuten aamupalaa, niin pitää aika piakkoin juosta vessaan ja on ihan melkeimpä ripulilla...

3

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllävain

Harvinaisen tuttua touhua. Itselläni leikattiin sappirakko kivineen pois marraskuussa 2011. Toipuminen oli hidasta, mutta kipua rasvaisesta ruuasta ym ei ole enään tullut. ainoa vaiva mikä tuli leikkauksen jälkeen on juuri tuo ripuli pitemmän ruokailutauon jälkeen. Onneksi ei kuitenkaan ole kyse koko päivän ripuloinnista vaan tulee juuri aamuisin, jolloin aamupalan jälkeen juostava melkein heti vessaan. En tiedä onko vaivaan mitään helpotusta, mutta pian sitä alan lääkäriltä kyselemään. Ei kuitenkaan ole mitään kivaa tuokaan.

• tiina600

tutttua tuohua,mulla jatkuvaa polttelua,vaikka rakko ja kivet poistettu vuonna 2011 syksyllä.mistähän johtuu vastaus ei löydy mistään!

• ripulitonmelkein
        tiina600 kirjoitti:

tutttua tuohua,mulla jatkuvaa polttelua,vaikka rakko ja kivet poistettu vuonna 2011 syksyllä.mistähän johtuu vastaus ei löydy mistään!

Mulla leikattiin vuonna 2003 ja oli ihan sama vaiva. Ihan hirveetä kuratouhua. Nyt on vähän helpottanut, enää ei ole yhtä kova vauhti päällä. Nykyään pystyy jo syömään jossain muuallakin kuin kotona eikä tartte heti juosta vessaan. Silloin kun mulla oli pahimillaan tää kuratouhu, niin otin joka päivä laktoseveniä, se auttoi asiaa. Nyt ei tartte enää ottaa sitä. Mulla riitti puolikas tabletti päivässä. Kyllähän siinä on vuosien kuratouhut tiedossa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      120
      3038
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      35
      1415
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      104
      1289
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1037
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1017
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      1008
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      947
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      747
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      733
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      699
    Aihe