Pääsiäisen tärkein sanoma

77644

Älkäämme unohtako pääsiäisen alkuperästä tarkoitusta näihin muna, tipu, ruoho, pajunkissa, virpojiin, joilla ei oo mitään tekemistä pääsiäisen sanoman kanssa.

Pääsiäistähän siis vietetään Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ja ylösnousemisen muistoksi.

Kiirastorstaina muistellaan Jeesuksen asettamaa viimeistä ateriaa.

Pitkänäperjantaina muistellaan Jeesuksen ristiinnaulitsemista, kun hän sovitti meidän syntimme, mihin uskomalla saamme synnit anteeksi.

192

2684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adsasdasdad

      Uskotko myös yksisarvisiin ja lohikäärmeisiin?

      • asdasfasfdgdgsdgsdgd

        No ainakin pääsiäispupuun...


      • noitapappi

        Huomenna pääsiäislauantaina kaikki oikeat noidat kokoontuvat yhteisiin suuriin sapattijuhliin. Siellä syödään, juodaan ja iloitaan elämästä ja kevään tulosta.
        Taikoja tehdään tietysti myös runsaasti ja Luonnon Voimia käytetään parantavasti.
        Sapattipaikat ovat tarkasti suojeltuja salaisuuksia, mutta niiden ympärillä on laajalle ulottuva voimakenttä, jonka herkkä ihminen voi onnistua aistimaan.


      • :)
        asdasfasfdgdgsdgsdgd kirjoitti:

        No ainakin pääsiäispupuun...

        Oikein. Pupuun pitääkin uskoa. Se on kovin, oikeasti!
        Kuten myös Mika.


      • pupuforevaaah
        :) kirjoitti:

        Oikein. Pupuun pitääkin uskoa. Se on kovin, oikeasti!
        Kuten myös Mika.

        Pääsiäispupu on vähintään yhtä todellinen kuin Tsingis-kaani kuten tästä selviääkin:

        http://www.youtube.com/watch?v=WA4tLCGcTG4


    • ....

      taas säälittävät ateistit on antaneet miinusta aloitukselle oikein urakalla! PS en ole aloittaja!

      • nimim erkki

        siis aloittajahan on selvä provo. se että me säälittävät ateistit annamme teidän uskovien uskoa mihin ikinä, te taas potkitte meitä päähän ja haukutte pystyyn, koska haluamme ajatella omilla aivoillamme.

        että ketkäs täällä on niitä säälittäviä.

        pääsiäinen kun on paljon vanhempi juhla kuin jeesusjuhla. sen säkin tietäisit jos olisit joskus lukenut. oon tutustunut elämäni aikana uskontoihin, myös lukemalla niistä ja tutustumalla uskoviin. olen keskustellut uskosta esimerkiksi s24 kirkkochatissä monet kerrat ja myös itse eri uskontojen pappien kanssa. olen ollut herätyksissä yms. kirkollisissa juhlissa, luuletko että olisin tehnyt tämän kaiken vasten tahtoani? mutta olen tavannut kaltaisiasi uskojia erittäin paljon, olen keskustellut kiihkouskovien kanssa jeesuksista (''jeesustelijoiden'' kanssa.) olen tavannut uskovaisia, jotka ovat rakastuneet jumalaan ja ottanut jeesuksen elämäänsä, johdattajakseen.. mutta olen heitä enemmän tiennyt, heidän omasta uskonnosta. eiks oo jotenki käsittämätöntä?

        lisää tällaisia kiitos. se, että me annetaan uskovien olla rauhassa, he potkivat meitä sanallisesti päähän. kiitos siitä. olet hyvä ihminen.


      • Try to think
        nimim erkki kirjoitti:

        siis aloittajahan on selvä provo. se että me säälittävät ateistit annamme teidän uskovien uskoa mihin ikinä, te taas potkitte meitä päähän ja haukutte pystyyn, koska haluamme ajatella omilla aivoillamme.

        että ketkäs täällä on niitä säälittäviä.

        pääsiäinen kun on paljon vanhempi juhla kuin jeesusjuhla. sen säkin tietäisit jos olisit joskus lukenut. oon tutustunut elämäni aikana uskontoihin, myös lukemalla niistä ja tutustumalla uskoviin. olen keskustellut uskosta esimerkiksi s24 kirkkochatissä monet kerrat ja myös itse eri uskontojen pappien kanssa. olen ollut herätyksissä yms. kirkollisissa juhlissa, luuletko että olisin tehnyt tämän kaiken vasten tahtoani? mutta olen tavannut kaltaisiasi uskojia erittäin paljon, olen keskustellut kiihkouskovien kanssa jeesuksista (''jeesustelijoiden'' kanssa.) olen tavannut uskovaisia, jotka ovat rakastuneet jumalaan ja ottanut jeesuksen elämäänsä, johdattajakseen.. mutta olen heitä enemmän tiennyt, heidän omasta uskonnosta. eiks oo jotenki käsittämätöntä?

        lisää tällaisia kiitos. se, että me annetaan uskovien olla rauhassa, he potkivat meitä sanallisesti päähän. kiitos siitä. olet hyvä ihminen.

        Pääsiäinen on Egyptissä syntynyt juhla, mutta jo se kuvaa Kristuksen lunastustyötä. Koko Raamattu kertoo Hänestä itsestään:

        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/0/t3GXri7izYI


    • Olen aina
      • Jeesuksen oma <3

        Samoin, Siunatua pääsiäistä sinullekin "olen aina" sekä aloittajalle...kuin myös tietysti kaikille muillekin jotka tahtovat siunauksen vastaan ottaa :)

        http://www.youtube.com/watch?v=i5UPOzv3Pqo&feature=share

        Vain meidän tähtemme. Niin sinun kuin minunkin...vaikket edes uskoisi, niin siltikin Jeesus on kuollut myös sinun vuoksesi.


      • -
        Jeesuksen oma <3 kirjoitti:

        Samoin, Siunatua pääsiäistä sinullekin "olen aina" sekä aloittajalle...kuin myös tietysti kaikille muillekin jotka tahtovat siunauksen vastaan ottaa :)

        http://www.youtube.com/watch?v=i5UPOzv3Pqo&feature=share

        Vain meidän tähtemme. Niin sinun kuin minunkin...vaikket edes uskoisi, niin siltikin Jeesus on kuollut myös sinun vuoksesi.

        "Jeesuksen oma"

        Mistä tiedät olevasi Jeesuksen oma?

        Älä nyt vaan vetoa tämänkaltaisiin lauseisiin:
        - Sillä jos sinä julkisesti julistat tämän ”omassa suussasi” olevan sanan, että Jeesus on Herra, ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut. (Roomalaisille 10:9)
        - Niinpä jokaiseen, joka tunnustaa yhteyden minuun ihmisten edessä, siihen minäkin tunnustan yhteyden Isäni edessä, joka on taivaissa, mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. (Matteus 10:32-33)

        Oletko saanut yhteyden Jeesukseen?
        - Minun lampaani kuuntelevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. (Johannes 10:27)

        Vai tunnustatko ainoastaan olevasi yhteydessä Jeesukseen olemalla "Jeesuksen oma" vaikka sinulla ei ole mitään varmuutta tunnustaako Jeesus yhteyttä sinuun?
        - Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäsi ja ajaneet ulos demoneja sinun nimessäsi ja tehneet monia voimatekoja sinun nimessäsi?’ Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät. (Matteus 7:22-23)


      • yksuskovainen
        - kirjoitti:

        "Jeesuksen oma"

        Mistä tiedät olevasi Jeesuksen oma?

        Älä nyt vaan vetoa tämänkaltaisiin lauseisiin:
        - Sillä jos sinä julkisesti julistat tämän ”omassa suussasi” olevan sanan, että Jeesus on Herra, ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut. (Roomalaisille 10:9)
        - Niinpä jokaiseen, joka tunnustaa yhteyden minuun ihmisten edessä, siihen minäkin tunnustan yhteyden Isäni edessä, joka on taivaissa, mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. (Matteus 10:32-33)

        Oletko saanut yhteyden Jeesukseen?
        - Minun lampaani kuuntelevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. (Johannes 10:27)

        Vai tunnustatko ainoastaan olevasi yhteydessä Jeesukseen olemalla "Jeesuksen oma" vaikka sinulla ei ole mitään varmuutta tunnustaako Jeesus yhteyttä sinuun?
        - Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra, emmekö me profetoineet sinun nimessäsi ja ajaneet ulos demoneja sinun nimessäsi ja tehneet monia voimatekoja sinun nimessäsi?’ Ja silloin minä tunnustan heille: En ole koskaan tuntenut teitä! Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät. (Matteus 7:22-23)

        Mistä tiedän olevani Jeesuksen oma?! Oletko kuullut Pyhästä Hengestä? Pyhä Henki todistaa (minulle), että olen Jeesuksen oma. Totta kai se toinen puoli (jota esim. sielunviholliseksi kutsutaan) yrittää selittää, etten ole, yms. Mutta se ei mitään muuta asiassa.
        Jeesukseen uskominen on tahdon asia, samallalailla kuin puolison rakastaminen, se ei ole tunteista kiinni. :) Ja onneksi Jumala rakastaa meitä kaikkia, ajattelimme Hänestä mitä tahansa! :)

        Siunattua pääsiäistä kaikille!

        Ps. en ole tuo henkilö, jolle kysymyksen esitit.


      • -
        yksuskovainen kirjoitti:

        Mistä tiedän olevani Jeesuksen oma?! Oletko kuullut Pyhästä Hengestä? Pyhä Henki todistaa (minulle), että olen Jeesuksen oma. Totta kai se toinen puoli (jota esim. sielunviholliseksi kutsutaan) yrittää selittää, etten ole, yms. Mutta se ei mitään muuta asiassa.
        Jeesukseen uskominen on tahdon asia, samallalailla kuin puolison rakastaminen, se ei ole tunteista kiinni. :) Ja onneksi Jumala rakastaa meitä kaikkia, ajattelimme Hänestä mitä tahansa! :)

        Siunattua pääsiäistä kaikille!

        Ps. en ole tuo henkilö, jolle kysymyksen esitit.

        "Pyhä Henki todistaa (minulle), että olen Jeesuksen oma."

        Millä tavoin se todistaa sinulle asioita?

        "Totta kai se toinen puoli yrittää selittää, etten ole."

        Voidaanko tätä toista puolta kutsua järjeksi?

        "yms."

        Mitähän muuta sellaista? :)

        Kumpi on luonut ihmiselle aivot Saatana vai Jumala?

        - Sillä on kirjoitettu: ”Minä saatan viisaiden viisauden häviämään, ja älykkäiden älyn minä työnnän syrjään.” Missä on viisas? Missä kirjanoppinut? Missä tämän asiainjärjestelmän väittelijä? Eikö Jumala tehnyt maailman viisautta tyhmyydeksi? Sillä koska Jumalan viisaudesta maailma ei viisautensa avulla tullut tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi sen tyhmyyden avulla, jota saarnataan, pelastaa uskovat. (1. Korinttilaisille 1:19-21)

        Ilmeisesti Jumala päätti tehdä itsensä tunnetuksi tyhmyydellä Jeesuksen kautta. Se taisi yrittää tehdä itseään tunnetuksi myös Mooseksen ja muidenkin profeettojen kautta viisaudella ja älyllä, mutta epäonnistui. Ihminen on vain niin tyhmä olio että se ei tule ikinä tuntemaan Jumalaa järjen avulla. Ihminen on samanlainen epäonnistuja mitä Jumala. Toisaalta, tekihän se Jumala ihmisen omaksi kuvakseen.

        Siltikin Uudessa testamentissa on lauseita joiden mukaan ihmisen tulisi käyttää aivoja. Pelkästään Jeesuksen vertauskuvien ymmärtäminen edellyttää aivojen käyttöä.

        - Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset. (Matteus 10:16)

        - Varmistautukaa kaikesta; pitäkää kiinni siitä, mikä on hyvää. (1. Tessalonikalaisille 5:21)
        ^ Tämän mukaan ihmisen tulee tarkkaan harkita mikä on hyvää ja mikä pahaa. Ei siis sovi uskotella itselleen että sellaiset asiat olisivat hyviä mitkä vaikuttavat hyviltä pikaisesti ajateltuna.

        Onko mahdollista että Jeesus ja myös sinä ymmärrätte oman älykkyytenne, hyvyytenne ja myös "Pyhän Hengen" vaikutuksen tällaisten käsitteiden kautta:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Wishful_thinking
        http://en.wikipedia.org/wiki/Magical_thinking
        http://en.wikipedia.org/wiki/Positive_illusions
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsepetos
        http://en.wikipedia.org/wiki/Self_deception
        http://en.wikipedia.org/wiki/Group_emotion
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ryhmäajattelu
        http://en.wikipedia.org/wiki/Groupthink
        http://en.wikipedia.org/wiki/Point_of_no_return

        En väitä että nuo kaikki pätisivät sinun ajattelumalliisi, mutta useimmiten useimmat näistä pätevät kristittyihin ja myös muihinkin jotka kaipaavat elämäänsä iloa, onnellisuutta ja yhteisöllisyyttä.

        Tarkoitus ei ole eksyttää sinua pois uskostasi. Raamattu kyllä varoittaa minun kaltaisista ihmisistä.

        - Olkaa varuillanne: saattaa kenties olla joku, joka vie teidät saaliikseen filosofialla ja tyhjällä petoksella ihmisten perinteen mukaan, maailman alkeisasioiden mukaan eikä Kristuksen mukaan (Kolossalaisille 2:8)


      • -
        yksuskovainen kirjoitti:

        Mistä tiedän olevani Jeesuksen oma?! Oletko kuullut Pyhästä Hengestä? Pyhä Henki todistaa (minulle), että olen Jeesuksen oma. Totta kai se toinen puoli (jota esim. sielunviholliseksi kutsutaan) yrittää selittää, etten ole, yms. Mutta se ei mitään muuta asiassa.
        Jeesukseen uskominen on tahdon asia, samallalailla kuin puolison rakastaminen, se ei ole tunteista kiinni. :) Ja onneksi Jumala rakastaa meitä kaikkia, ajattelimme Hänestä mitä tahansa! :)

        Siunattua pääsiäistä kaikille!

        Ps. en ole tuo henkilö, jolle kysymyksen esitit.

        jatkoa..

        On mahdollista että minuun vaikuttaa jonkinlainen demoni tai Saatana jonka vuoksi panettelen sinua. Saattaa se tietysti olla Jumalakin vaikka se ei taida panetella ihmisiä kuin tautien välityksellä. Jos kyse sattuisi olemaan demoneista niin miten niistä päästäisiin eroon?

        Onko tällaisista ohjeista apua millä Jeesus hoiti epilepsiaa?
        - Ja yksi ihmisjoukosta vastasi hänelle: ”Opettaja, minä toin poikani sinun luoksesi, koska hänessä on puhumaton henki, ja missä se vain käy hänen kimppuunsa, se paiskaa hänet maahan, ja hän erittää vaahtoa ja kiristelee hampaitaan ja menettää voimansa. Ja minä pyysin opetuslapsiasi ajamaan sen ulos, mutta he eivät pystyneet.” Vastaukseksi hän sanoi heille: ”Oi uskoton sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan minun täytyy kestää teitä? Tuokaa hänet minun luokseni.” Niin he toivat hänet hänen luokseen. Mutta nähdessään hänet henki syöksi heti lapsen kouristuksiin, ja kaaduttuaan maahan hän kieriskeli ympäriinsä ja eritti vaahtoa. Ja hän kysyi hänen isältään: ”Kauanko tätä on tapahtunut hänelle?” Hän sanoi: ”Lapsuudesta asti, ja kerran toisensa jälkeen se on heittänyt hänet sekä tuleen että veteen tuhotakseen hänet. Mutta jos voit jotakin tehdä, niin sääli meitä ja auta meitä.” Jeesus sanoi hänelle: ”’Jos voit’! sanoit. Kaikkihan on mahdollista sille, joka uskoo.” Heti lapsukaisen isä huusi ja sanoi: ”Minä uskon! Auta minua siinä, missä tarvitsen uskoa!”
        Kun Jeesus nyt huomasi, että paikalle oli rientämässä ihmisjoukko, hän nuhteli epäpuhdasta henkeä sanoen sille: ”Sinä puhumaton ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä äläkä enää mene häneen.” Ja huudettuaan se tuli ulos monien kouristusten jälkeen, ja hänestä tuli kuin kuollut, niin että useimmat heistä sanoivat: ”Hän on kuollut!” Mutta Jeesus otti häntä kädestä ja nosti hänet ylös, ja hän nousi. Niinpä hänen mentyään erääseen taloon hänen opetuslapsensa ryhtyivät kysymään häneltä yksityisesti: ”Miksi me emme voineet ajaa sitä ulos?” Ja hän sanoi heille: ”Tämä laji ei voi lähteä ulos millään muulla kuin rukouksella.” (Markus 9:17-29)

        Jos olen mielestäsi paha ihminen panetellessani uskoasi niin muistathan rakastaa vihollistasi eli minua.

        Noh, jätetään sarkasmi pois. Haluaisin kuitenkin kuulla sellaisen ihmisen näkemyksen joka on kokenut jotain aidosti yliluonnollista. Epäilen syvästi että omat kokemuksesi liittyvät millään tavalla Pyhään Henkeen. Jos toimit Jeesuksen oppien mukaan, olet varmasti mukava ihminen ja tällä tavoin löytää mukavia ystäviä. Kenties koet että Jumala tai Pyhä Henki vaikuttaa elämässäsi, mutta en usko että tällaisia kokemuksia voitaisiin laskea yliluonnollisiksi jos ne tuntuvat ainoastaan tuovan turvaa elämääsi. Jos olet kokenut kasteessa jotain yliluonnollista tai olet pystynyt nostamaan henkilöauton ilmaan pelastaaksesi lapsesi tai olet joutunut vaikeaan elämäntilanteeseen mistä et olisi selvinnyt ilman yliluonnollisia kykyjä, kuuntelen mielelläni tällaisia kokemuksia.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Efficacy_of_prayer


    • Vapaa-ajattelija

      Taidanpa ylimääräisen vapaapäivän kunniaksi ja pitkäperjaintain henkeen sopivasti naulata hiukan paneelia seinään.

      Eipä tämä pääsiäinen taida suurimmalle osalle tarkoittaa muuta kun paria ylimääräistä vapaapäivää.

      • Veit sanat suustani


      • wE ,FÅ

        Joo, mitäpä sitä viettämään, jos ei ymmärrä tarkoitusta.


      • Kivat pyhät

        Olen pessyt ikkunoita ja ommellut Lepakkotuoliin päällisen. Onneksi pyhää on vielä jäljellä, niin ehdin tekemään muutakin mieltä ylentävää. Pyhinä kannattaa tehdä sellaista mitä todella haluaa, niin arkena jaksaa paremmin hoitaa rutiinivelvollisuuksiaan.


      • yksin ei vahva
        Kivat pyhät kirjoitti:

        Olen pessyt ikkunoita ja ommellut Lepakkotuoliin päällisen. Onneksi pyhää on vielä jäljellä, niin ehdin tekemään muutakin mieltä ylentävää. Pyhinä kannattaa tehdä sellaista mitä todella haluaa, niin arkena jaksaa paremmin hoitaa rutiinivelvollisuuksiaan.

        "Kivat pyhät" Sanomasi asian YDIN on suuri syy siihen miksi ihmiset stressaa
        En ota kantaa tässä siihen mihin tiedän ap:n viittaavan aloitteessaan.

        Otan esiin todellisen juuri tämän ajan tärkeimpään sanomaan, joka voi olla minkä juhlapäivän tahansa "tärkein sanoma."

        Minkä vuoksi siis täytyy pyrkiä tekemään käytännön asioita, stressata päivinä, jotka pitäisi olla lepopäiviä ja pitäisi saada huilata ja kerätä energiaa seuraavaan työpäivään???

        Tämä on erityisesti naisten ongelma, jotka tekevät "yleensä" leipätyön ohessa myöskin kaikki kotityöt, SEKÄ VALMISTELEVAT PERHEELLE KAIKKI NE PERINTEISET JUHLAPYHÄT, NIIDEN JUHLISTAMISEKSI, EI ITSELLEEN, VAAN TOISILLE!!!

        VÄÄRIN! VÄÄRIN! VÄÄRIN!

        Herätkää NAISET unestanne ja aloitatte määrätietoisen kamppailun olojenne parantamiseksi. Ehdottomasti ensimäinen on että saadaan 6 tunnin työpäivä sekä niille naisille palkka kotitöistä, jotka tekevät kotityöt sen 6 tuntimäärän lisäksi yksin.
        Miehen avustaessa kotitöissä (tai kotiapulaisen), ei kotityö antaisi naisille rahallista palkkiota.

        Mitenkö tämä on mahdollista? Kameravalvonta on jo sallittua monissa paikoissa. Miksi siis ei voida valita kameravalvontaa juuri tälläisen uudistuksen toteuttamisvaiheessa, voidaksemme luoda mahdollisimman yhtenäiset säännöt tämän uudistuksen läpiviemiseksi? Ne tuhannet, ...sadattuhannet lapsiperheet, joissa lapset saavat hoivaa loppuunuupuneelta ja voimansa viimeisillä muruilla taistelevalta äidiltä (isältä) tulevat luomaan uudistuksen myötä vahvan itsetunnon omaavia kansalaisia.
        Miksi? Siksi että naiset ovat nousseet ja ottaneet enempi tilaa uudistusvaatimuksellaan, joka antaa lapsille oivan kasvualustan...levänneen äidin! Silloin vasta voidaan alkaa puhumaan siitä Pääsiäisen oikeasta sanomasta, joka myös kerkiää tavoittamaan jokaisen yksilön, naisten taistellessa ensin itselleen oikeuden inhimilliseen elämäntyyliin.

        Silloin kun ME NAISET uskomme itseemme, ja tuomme esiin, yhtenäisenä ryhmänä näitä epäkohtia ja vaadimme muutosta, emmekä enää suostu perinteisiin ratkaisuihin, joita usein esittävät toisen sukupuolen edustajat, joita usein kuunnellaan, siksi koska he ovat perinteisesti yleensä hyvän itsetunnon omaavia (ainakin antavat sellaisen kuvan ulospäin, vaikka eivät olekaan oikeasti itsevarmoja ja asiantuntijoita ja tietäviä).

        Minä ainakin katson AINA äänestäessäni että annan ääneni hänelle, joka kuuntelee tämän epäkohdan muuttamiseksi luotua suuntaa politiikassansa.
        Sen vuoksi tarvitsee naisten paneutua huolella siihen, mitä asiaa todella ajavat ne joita on valittu meitä edustamaan.


    • dsffffffffffffffffff

      No minäpä juhlinkin pääsiäistä juuri niiden tipujen ja suklaamunien takia. Jeesus ei minua kiinnosta.

      ELÄMÄ ON.

      • Pipa 41

        Olet paljosta osaton. Toivon et sinulle tulee päivä jolloin sanot Jeesus kiinnostaa minua, Hän on minun Herrani ja Vapahtajani. Siunattua Pääsiäisen ja kevään aikaa sinulle.


      • minä uskon
        Pipa 41 kirjoitti:

        Olet paljosta osaton. Toivon et sinulle tulee päivä jolloin sanot Jeesus kiinnostaa minua, Hän on minun Herrani ja Vapahtajani. Siunattua Pääsiäisen ja kevään aikaa sinulle.

        Ihmiselle luonteensa vuoksi se päivä ja hetki jolloin Jeesus alkaa kiinnostaa tulee harvoin helpolla. Moni ei edes ajattele, tajua, miksi elämä tuntuu olevan kierre, jossa vaikeus seuraa toistaan.

        Itse päädyin Golgatalle ristin juureen, kun huomasin omien yritysteni ajavan minua aina vain vaikeimpiin tilanteisiin. Kun oli jäljellä vain vaihtoehto ottaa itsensä hengiltä, mutta tajusi siihenkin olevan liian heikko, alkoi Jeesus kiinnostaa. Totesin, ettei se enää mitään maksa, ei ainakaan pahenna elämääni, jos hädässäni huudan Herrraa avukseni, ja vain uskon, että Kristus kuoli minunkin pahojen tekojen vuoksi. Ne teot, jotka ajoivat minua ryntäämään pendoliinin eteen, olivat vain rahtunen niistä teoista, jotka Jeesus kuolemallaan sovitti.
        Merkillistä.. tällaisen pienen asian oivaltaminen riitti siihen, että pienet lapseni eivät jääneetkään orvoiksi. Vieläkin merkillisempää siinä on se, että ihmiset niin vakaasti kieltäytyvät uskomasta, että kyse on todella vain siitä, uskooko saaneensa tällaisen armon oikeuden sijaan.

        Ei uskossa eläminen ole helppoa, ei sitä kukaan ole edes luvannut. Uskossa eläminen antaa vahvuuden ja varmuuden siitä, että aina pahimmassakin tapauksessa minua on armahdettu: aina on se pahempikin vaihtoehto olemassa. Ei ole niin vaikeaa, etteikö vieläkin vaikeampaa voisi olla. Kiitän armosta ja siitä mahdollisuudesta, että voin Jeesuksen ristikuoleman vuoksi vaivata taivaallista suuruutta. Muutoin olisin siihen liian syntinen ja vähäpätöinen.

        Olen eläissäni joutunut myös miettimään sitä asetelmaa, että jos minulle oltaisiin esitetty, silloin kun poikani oli kuoleman kynnyksellä, että jos annan hänet kuolemalle,niin koko muu maailma pelastuu, ei minusta olisi löytynyt rakkautta tätä maailmaa kohtaan, en olisi poikaani sen pelastamiseksi antanut.

        Tätä mittakaavaa kun tarkastelee, kysymykseen Jeesus vai pääsiäispuput on helppoa antaa vastaus: Jeesus Kristus, Jumalan poika.


      • A Teisti
        Pipa 41 kirjoitti:

        Olet paljosta osaton. Toivon et sinulle tulee päivä jolloin sanot Jeesus kiinnostaa minua, Hän on minun Herrani ja Vapahtajani. Siunattua Pääsiäisen ja kevään aikaa sinulle.

        Joo joo, sun elämä on parempi kuin muitten ja olet muita parempi ihminen, jee, jeesustele sillä vaikka loppuelämäs...


      • minä uskon
        A Teisti kirjoitti:

        Joo joo, sun elämä on parempi kuin muitten ja olet muita parempi ihminen, jee, jeesustele sillä vaikka loppuelämäs...

        Tuo, että elämäni on parempaa kuin muitten, tai että minä olen muita parempi ihminen on sinun käsityksesi asiasta. Näkemyksesi, johon sinä olet oikeutettu, eikä minulla ole tarve sitä kiistää, tai toiseksi muuttaa. Sinä saat uskoa asian olevan noin.

        En enää uskalla, enkä halua olla jeesustelematta loppuelämääni.


      • Muslimimies...
        Pipa 41 kirjoitti:

        Olet paljosta osaton. Toivon et sinulle tulee päivä jolloin sanot Jeesus kiinnostaa minua, Hän on minun Herrani ja Vapahtajani. Siunattua Pääsiäisen ja kevään aikaa sinulle.

        Allah on suuri ja Muhammed on hänen profeettansa!

        Palakaa helvetin tulessa te vääräuskoiset!


      • -.-
        A Teisti kirjoitti:

        Joo joo, sun elämä on parempi kuin muitten ja olet muita parempi ihminen, jee, jeesustele sillä vaikka loppuelämäs...

        "jeesustele". "ei-jeesustele" sinä sitte ja mee helvettii nii et kontit kolisee, ei tuu ikävä.


      • kari k
        -.- kirjoitti:

        "jeesustele". "ei-jeesustele" sinä sitte ja mee helvettii nii et kontit kolisee, ei tuu ikävä.

        Ilman muuta...haen jo jätesäkkiä raadolleni! En usko, enkä vietä moisia juhlia...en koskaan! Ajatukset ovat kaikkien henkilökohtaisia....tuoppa näytille se jeesuksesi!
        Ne on vain kuolemanpelon vähentämiseksi..minä kuolen ja mätänen....se siit!


      • uskotoivorakkaus
        minä uskon kirjoitti:

        Ihmiselle luonteensa vuoksi se päivä ja hetki jolloin Jeesus alkaa kiinnostaa tulee harvoin helpolla. Moni ei edes ajattele, tajua, miksi elämä tuntuu olevan kierre, jossa vaikeus seuraa toistaan.

        Itse päädyin Golgatalle ristin juureen, kun huomasin omien yritysteni ajavan minua aina vain vaikeimpiin tilanteisiin. Kun oli jäljellä vain vaihtoehto ottaa itsensä hengiltä, mutta tajusi siihenkin olevan liian heikko, alkoi Jeesus kiinnostaa. Totesin, ettei se enää mitään maksa, ei ainakaan pahenna elämääni, jos hädässäni huudan Herrraa avukseni, ja vain uskon, että Kristus kuoli minunkin pahojen tekojen vuoksi. Ne teot, jotka ajoivat minua ryntäämään pendoliinin eteen, olivat vain rahtunen niistä teoista, jotka Jeesus kuolemallaan sovitti.
        Merkillistä.. tällaisen pienen asian oivaltaminen riitti siihen, että pienet lapseni eivät jääneetkään orvoiksi. Vieläkin merkillisempää siinä on se, että ihmiset niin vakaasti kieltäytyvät uskomasta, että kyse on todella vain siitä, uskooko saaneensa tällaisen armon oikeuden sijaan.

        Ei uskossa eläminen ole helppoa, ei sitä kukaan ole edes luvannut. Uskossa eläminen antaa vahvuuden ja varmuuden siitä, että aina pahimmassakin tapauksessa minua on armahdettu: aina on se pahempikin vaihtoehto olemassa. Ei ole niin vaikeaa, etteikö vieläkin vaikeampaa voisi olla. Kiitän armosta ja siitä mahdollisuudesta, että voin Jeesuksen ristikuoleman vuoksi vaivata taivaallista suuruutta. Muutoin olisin siihen liian syntinen ja vähäpätöinen.

        Olen eläissäni joutunut myös miettimään sitä asetelmaa, että jos minulle oltaisiin esitetty, silloin kun poikani oli kuoleman kynnyksellä, että jos annan hänet kuolemalle,niin koko muu maailma pelastuu, ei minusta olisi löytynyt rakkautta tätä maailmaa kohtaan, en olisi poikaani sen pelastamiseksi antanut.

        Tätä mittakaavaa kun tarkastelee, kysymykseen Jeesus vai pääsiäispuput on helppoa antaa vastaus: Jeesus Kristus, Jumalan poika.

        Jessus Kristus on pää, jo n.2000v sitten, laki on valtiollinen ykkönen. Näillä perusteilla pyhä henki on: Saatte vapaina miehinä ja naisina valita ihan mitä haluatte tehdä ja olla, mahdollisesti viisaastikin. Elä täyttä elämää. T.yksi monesta, Esa I. K.


      • MITÄ VAIN
        minä uskon kirjoitti:

        Ihmiselle luonteensa vuoksi se päivä ja hetki jolloin Jeesus alkaa kiinnostaa tulee harvoin helpolla. Moni ei edes ajattele, tajua, miksi elämä tuntuu olevan kierre, jossa vaikeus seuraa toistaan.

        Itse päädyin Golgatalle ristin juureen, kun huomasin omien yritysteni ajavan minua aina vain vaikeimpiin tilanteisiin. Kun oli jäljellä vain vaihtoehto ottaa itsensä hengiltä, mutta tajusi siihenkin olevan liian heikko, alkoi Jeesus kiinnostaa. Totesin, ettei se enää mitään maksa, ei ainakaan pahenna elämääni, jos hädässäni huudan Herrraa avukseni, ja vain uskon, että Kristus kuoli minunkin pahojen tekojen vuoksi. Ne teot, jotka ajoivat minua ryntäämään pendoliinin eteen, olivat vain rahtunen niistä teoista, jotka Jeesus kuolemallaan sovitti.
        Merkillistä.. tällaisen pienen asian oivaltaminen riitti siihen, että pienet lapseni eivät jääneetkään orvoiksi. Vieläkin merkillisempää siinä on se, että ihmiset niin vakaasti kieltäytyvät uskomasta, että kyse on todella vain siitä, uskooko saaneensa tällaisen armon oikeuden sijaan.

        Ei uskossa eläminen ole helppoa, ei sitä kukaan ole edes luvannut. Uskossa eläminen antaa vahvuuden ja varmuuden siitä, että aina pahimmassakin tapauksessa minua on armahdettu: aina on se pahempikin vaihtoehto olemassa. Ei ole niin vaikeaa, etteikö vieläkin vaikeampaa voisi olla. Kiitän armosta ja siitä mahdollisuudesta, että voin Jeesuksen ristikuoleman vuoksi vaivata taivaallista suuruutta. Muutoin olisin siihen liian syntinen ja vähäpätöinen.

        Olen eläissäni joutunut myös miettimään sitä asetelmaa, että jos minulle oltaisiin esitetty, silloin kun poikani oli kuoleman kynnyksellä, että jos annan hänet kuolemalle,niin koko muu maailma pelastuu, ei minusta olisi löytynyt rakkautta tätä maailmaa kohtaan, en olisi poikaani sen pelastamiseksi antanut.

        Tätä mittakaavaa kun tarkastelee, kysymykseen Jeesus vai pääsiäispuput on helppoa antaa vastaus: Jeesus Kristus, Jumalan poika.

        Sanokaa hyvät ihmiset .. Kuka oli , jumalan .. ISÄ ja Äiti..?? Niin alan uskoa mitä vain. Jeesus oli aikansa mestari josta raamattu on kirjoitettu. En katso olevani ateisti. .. En vain osaa "uskoa".. ennenkuin tuohon kysymykseeni vastataan tyhjentävästi ja totuudenmukaisesti.


      • Epäkiihkoilija
        Muslimimies... kirjoitti:

        Allah on suuri ja Muhammed on hänen profeettansa!

        Palakaa helvetin tulessa te vääräuskoiset!

        Jäitä turbaaniin,ja Rauha Kanssasi..


      • MH
        Muslimimies... kirjoitti:

        Allah on suuri ja Muhammed on hänen profeettansa!

        Palakaa helvetin tulessa te vääräuskoiset!

        Hedelmistä puu tunnetaan. Jumala on suurin ja Hänen poikansa :)


      • lukiopoiiika
        kari k kirjoitti:

        Ilman muuta...haen jo jätesäkkiä raadolleni! En usko, enkä vietä moisia juhlia...en koskaan! Ajatukset ovat kaikkien henkilökohtaisia....tuoppa näytille se jeesuksesi!
        Ne on vain kuolemanpelon vähentämiseksi..minä kuolen ja mätänen....se siit!

        joku sentää aattelee samal lail ku määki! niin. ja pääsiäisen tärkein sanoma on kaksinkertanen palkka duunari kiittää.


      • Jumala on!
        MITÄ VAIN kirjoitti:

        Sanokaa hyvät ihmiset .. Kuka oli , jumalan .. ISÄ ja Äiti..?? Niin alan uskoa mitä vain. Jeesus oli aikansa mestari josta raamattu on kirjoitettu. En katso olevani ateisti. .. En vain osaa "uskoa".. ennenkuin tuohon kysymykseeni vastataan tyhjentävästi ja totuudenmukaisesti.

        "Sanokaa hyvät ihmiset .. Kuka oli , jumalan .. ISÄ ja Äiti..?? Niin alan uskoa mitä vain...

        Ei ihmisen viisaudella, vaan Jumalan...Sana sanoo: Hän on ollut aina.

        Ilm.21:6 Alku ja Loppu on Hän, joka istuu Jumalan ja Karitsan valtaistuimella


      • valinta on sinun
        kari k kirjoitti:

        Ilman muuta...haen jo jätesäkkiä raadolleni! En usko, enkä vietä moisia juhlia...en koskaan! Ajatukset ovat kaikkien henkilökohtaisia....tuoppa näytille se jeesuksesi!
        Ne on vain kuolemanpelon vähentämiseksi..minä kuolen ja mätänen....se siit!

        ...Ketään ei voi pakottaa uskomaan...eikä myöskään juhlimaan. Jokainen tekee valintansa täällä eläessään. Kuoleman jälkeen se on myöhäistä...

        Hyvää pääsiäistä jokaiselle katsomatta hengelliseen näkemykseen katsomatta!


      • Jeesuksen oma <3
        MITÄ VAIN kirjoitti:

        Sanokaa hyvät ihmiset .. Kuka oli , jumalan .. ISÄ ja Äiti..?? Niin alan uskoa mitä vain. Jeesus oli aikansa mestari josta raamattu on kirjoitettu. En katso olevani ateisti. .. En vain osaa "uskoa".. ennenkuin tuohon kysymykseeni vastataan tyhjentävästi ja totuudenmukaisesti.

        Jumalalla ei ole isää eikä äitiä Jumala on KAIKEN LUOJA ja Hän on ollut aina. Mihin sitten uskot? Se mihin uskotkaan...mikä on ollut sen alku? Minusta ainakin on jopa paljon helpompi uskoa Jumalaan, kaiken luojaan. Joka sanallaan loi taivaan ja maan ja kaiken mitä siinä on...kuin johonkin sellaiseen että maailma on syntynyt pölyhiukkasesta tai alkulimasta tai mitä kaikkia teorioita sitä onkaan meille tarjottu...mitä milloinkin. Jumala on niin ihmeellisesti kaiken luonut. Miljoonia erilaisia kukkasia yksityiskohtaisesti, kaiki ne miljoonat eläimet. Ja miten ihmeellisesti Hän on suunnitellut vauvan kehityksen kohdussa ja koko sen prosessin. miten yksityiskohtaisesti kaiki on suunniteltu alusta loppuun. Miten edes voisi olla mahdollista että se kaikki olisi tullut ihan sattumalta vaan jostain alkulimasta tms, mistä sitten ikinä kuvittelettekaan kaiken saaneen alkunsa. Miettikää nyt vähän hyvät ihmiset.


      • Jeesuksen oma <3
        kari k kirjoitti:

        Ilman muuta...haen jo jätesäkkiä raadolleni! En usko, enkä vietä moisia juhlia...en koskaan! Ajatukset ovat kaikkien henkilökohtaisia....tuoppa näytille se jeesuksesi!
        Ne on vain kuolemanpelon vähentämiseksi..minä kuolen ja mätänen....se siit!

        Kari k...kerroppa mitä pelättävää olisi kuolemassa jos se olisi kaiken loppu? Jos ihminen vain lakkaisi olemasta elettyään täällä aikansa. Mitä siinä olisi pelättävää??

        Kuoleman pelko useimmilla ihmisillä johtuu juurikin siitä kun he eivät ole uskossa eivätkä ole ihan 100% varmoja siitä mitä sen kuoleman jälkeen tapahtuu. Onko taivas sittenkin totta, onko kadotus sittenkin totta, jos ne uskovaiset onkin oikeessa Jeesuksineen, niin mihin mä sittten joudun????

        Kun olen Jeesuksen oma ja saan periä iankaikkisuuden taivaan kodissa, ei tarvitse pelätä kuolemaa, ei sitä mihin joudun kuolemani jälkeen :) JOS olisikin niin että ei sitten mitään taivasta ym olisikaan, ja minäkin lakkaisin vain olemasta kuoltuani, niin mitä sitten?? En ole siis hävinnyt mitään :)

        Mutta jos en olisi uskossa ja taivas sitten onkin totta, samoin kadotus...mikä olisi silloin minun määränpääni? Ikuinen tuska kadotuksessa, ikuinen ero Jumalasta, sen jälkeen minulla ei enään ole mahdollisuutta pelastua. Silloin olen hävinnyt kaiken. JOs vain lakkaan olemasta, silloin se on hyvä mulle, muta entä jos en lakkaakkaan??? En ottaisi sitä riskiä.

        Se mitä Jeesus on tehnyt mun puolestani, antanut mulle iankaikkisen elämän ja sovittanut kaikki mun pahat tekoni kaikki syntini...mitä muuta voisin antaa Hänelle kuin itseni....oman elämäni.Hän on ensin rakastanut meitä, sinua ja minua niin paljon että kuoli ristillä meidän tekojemme tähden jotta meillä olisi elämä


      • bygmy
        Jeesuksen oma <3 kirjoitti:

        Jumalalla ei ole isää eikä äitiä Jumala on KAIKEN LUOJA ja Hän on ollut aina. Mihin sitten uskot? Se mihin uskotkaan...mikä on ollut sen alku? Minusta ainakin on jopa paljon helpompi uskoa Jumalaan, kaiken luojaan. Joka sanallaan loi taivaan ja maan ja kaiken mitä siinä on...kuin johonkin sellaiseen että maailma on syntynyt pölyhiukkasesta tai alkulimasta tai mitä kaikkia teorioita sitä onkaan meille tarjottu...mitä milloinkin. Jumala on niin ihmeellisesti kaiken luonut. Miljoonia erilaisia kukkasia yksityiskohtaisesti, kaiki ne miljoonat eläimet. Ja miten ihmeellisesti Hän on suunnitellut vauvan kehityksen kohdussa ja koko sen prosessin. miten yksityiskohtaisesti kaiki on suunniteltu alusta loppuun. Miten edes voisi olla mahdollista että se kaikki olisi tullut ihan sattumalta vaan jostain alkulimasta tms, mistä sitten ikinä kuvittelettekaan kaiken saaneen alkunsa. Miettikää nyt vähän hyvät ihmiset.

        No mutta sehän ihan päivän selvää,että suklaamuna tuo easter- bunnu..höh


      • jeesus todellinen
        Jumala on! kirjoitti:

        "Sanokaa hyvät ihmiset .. Kuka oli , jumalan .. ISÄ ja Äiti..?? Niin alan uskoa mitä vain...

        Ei ihmisen viisaudella, vaan Jumalan...Sana sanoo: Hän on ollut aina.

        Ilm.21:6 Alku ja Loppu on Hän, joka istuu Jumalan ja Karitsan valtaistuimella

        jumalalla ei ole alkua, eikä loppua, niinkun ei ole numeroillakaan vaan aina voi laskea numeroita lisää, niin plussan, kuin miinuksen puolelle. jeesuksella puolestaan on alku, raamattu sanoo että jeesus on ihmiskunnan alku ja ihmissuvun lunastaja, taivaallisen hallituksen kuningas ja johtaja. jeesus on jumalan ainoa henkilökohtainen luomus. joten jeesus voi hyvin sanoa että on hyvin jumalan kaltainen. jeesuksen kautta jumala loi kaiken. jeesus ei kuitenkaan ole jumala, sillä jeesus itse raamatussa sanoo että isä on minua suurempi ja jeesus sanoo ettei tiedä mailman lopun tarkkaa ajan kohtaa, vaan yksin jumala tietää, lisäksi jeesus sanoo ettei tullut maan päälle tekemään omaa tahtoaan, vaan jumalan tahdon ja lisäksi jeesus itse sanoo raamatussa että on jumalan poika. jeesus on tosiaan elännyt maan päällä, ei tarvitse kun laittaa vaan tietokoneen googleen haku sanan jeesuksen historiallisuus ja lukee tietokoneelta jeesuksen historiallisuus, niin voi varmistua siitä että jeesus on todella elännyt maan päällä.


    • lomakannattaaaina

      Tiput ja suklaamunat eivät enää jaksa kiinnostaa, ja jeesustelu vielä vähemmän, mutta lomaa ei ole koskaan liikaa.

      • lomakannattaaaina

        Kuka ihme nyt haluaa lomaa miinustaa??? Juhlapyhien paras puoli... prkl


    • Hyvää Pääsiäistä

      Mielestäni pääsiäinen on talviloman aikaa.
      Se alkaa hauskasti palmusunnuntaista , kun perheen pienimmät käyvät naapurissa ja sukulaisissa virpomassa itse tekemillään koristeoksilla ja saavat namuja ja pääsiäismunia. He ovat kirjavavassa huivissaan ja koreineen iloinen näky innoissaan loruillen 'virvon varvon.....'

      Pääsiäisenä ollaan rauhassa kotona, syödään lammasta ja lapset saavat pääsiäismunat. Kotiakin on koristettu. Jos ollaan lomalla lomamökillä tai reissussa, niin juhlistamme pääsiäisaikaa maltillisesti.

      mummo meillä kyllä katsoo tv:stä pääsiäisjumalanpalvelut ja ortodoksisen pääsiäisliturgian, mutta itse emme lapsien kanssa mitenkään erikoisesti ajattele pääsiäistä uskonnollisena juhlana. Mutta mielellään vietämme perheen kanssa rauhallisia vapaapäiviä.

    • Muistellen Jeesusta

      77644

      Hyvä että sinä otit asiasta puheeksi.
      Kymmenen käskyä on vielä uuden liiton voimassa eli siinä ei puhuta että pitää viettää hiljaisuudessa pääsiäisenä. Ainoastaan tulee pyhittää sapattia koska se on yhä voimassa.
      Sapatti ei siis ole lain alla olemista eikä pelastuksen ansaitsemista, vaan Jumalan lahja ihmiselle, jossa hänellä on lupa levätä arkityöstänsä.

      Mutta minä jäin miettimään onko kiirastorstai ja pitkäperjantai raamatulliset pyhäpäivät koska juutalaisten mukaan Jeesus ristinnaulittiin keskiviikkona.

      • nestori kiimalainen

        Siinäpä meillä esimerkkiä uskovaisesta :D


      • noitapappi
        nestori kiimalainen kirjoitti:

        Siinäpä meillä esimerkkiä uskovaisesta :D

        Abracadabra!


      • zmafaep

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?

        Kol. 2:16

        Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta.

        Mark. 2:23

        Ja tapahtui, että hän sapattina kulki viljavainioiden halki, ja hänen opetuslapsensa rupesivat kulkiessaan katkomaan tähkäpäitä.

        Mark. 2:24

        Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Katso, miksi he tekevät sapattina sitä, mikä ei ole luvallista?"

        Mark. 2:27

        Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten

        Matt. 12:8

        Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."

        Eli kyllä Sinä saat sapatin suhteen menetellä, niinkuin itse parhaaksi näet.
        Ei sapatti ole perjantai, tai lauantai, tai sunnuntai. Kun vietät Herran kanssa aikaa, valitse itse päiväsi.

        Ja jos vietät sunnuntain Herralle, on se hyvä päivä, koska Jeesus ristiinnaulittiin
        perjantaina ja sunnuntaina juhlit Jeesuksen ylösnousemusta.


    • 77644

      Pääsiäisenä me Kristityt hätäteurastamme Jeesuksen ja syömme hänet.

      Kuten pakanallisissa Sombi-dokumentteileffoissa ne teiniparat (laulan virren heidän muistolleen kuten CSI-saatanasarjan uhreille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

      Jeesuksella on aina ylösnousemus päällä. Mutta hän ei tule

      • minä uskon

        Jeesuksella on enää taivaista maanpäälle palaaminen päällä, työn alla. Ylösnousemus tapahtui jo parisen tuhatta vuotta sitten.

        .." kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan,nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"

        Jos ketä kiinnostaa:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/17.html


    • kotkotkoo

      tuskin moni edes tietää pääsiäisen merkityksen ja niin kuin yksi tuossa alla kirjoitti on se vain ekstra lomaa.
      oispa huvittavaa jos tulis laki että vain uskovaiset saavat lomaa kun on uskonasioista kyse. lisääntyis kirkon jäsenet . hupi ajattelua ja mahdotonta:)

      • hyvää

        kannatetaan että vain heille jotka uskovat jeesukseen on myönnettävä juhlapäivä muut voisivat paiskia hommia


    • 77644

      kuka PANANASSAATANA ON MUOMANNUT AVAUKSEENI PAKANALLISIA TUNNUKSIA KUNNIANLOUKKAUS

      SAATANAN TEKOSIA APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      YLLÄPIDION PIENIELIMISEN HELL-UNTALAISSAATANATASIALAA!

    • elävää pääsiäsistä

      Jeesus jaksaa kiinnostaa vuodesta toiseen. Jeesus on ELÄMÄ. Vahinko että ihmisille on muodostunut uskonnon muovaama kuva Jeesuksesta. Katsokaa Yle Areenasta Jeesuksen viimeisistä päivistä, ennen ylösnousemusta, kertova elokuva. Ajatuksella. Jos sellainen rakkaus ei kosketa, jota Jeesus osoitti tässä väkivaltaisessa maailmassa, silloin on sisäisesti kuollut.

      • Idiootit 60v nobot

        On sullaki paska ELÄMÄ. Miten te uskovaiset voitte olla noin tyhmiä? Ei ikinä oo todistettu mitään ja se on muutenkin yliluonollista. Hankikaa elämä, ette te mihinkää taivaasee pääse, paitsi lentokoneella. No omapahan on asianne, mutta ei vit tu ku nauran näille teitin ylistyksille. Onneksi nyky-yhteiskunnassa ihmiset on tulleet järkiinsä ja ryhtyneet uskonnottomiksi. Kaikki nuoret ovat 90% ateisteja. Minulla on asiasta jyrrkä mielipide, jota saatte kritisoida niin paljon kuin haluatte. Jumalaa ei ole.


      • elävää päsiäistä
        Idiootit 60v nobot kirjoitti:

        On sullaki paska ELÄMÄ. Miten te uskovaiset voitte olla noin tyhmiä? Ei ikinä oo todistettu mitään ja se on muutenkin yliluonollista. Hankikaa elämä, ette te mihinkää taivaasee pääse, paitsi lentokoneella. No omapahan on asianne, mutta ei vit tu ku nauran näille teitin ylistyksille. Onneksi nyky-yhteiskunnassa ihmiset on tulleet järkiinsä ja ryhtyneet uskonnottomiksi. Kaikki nuoret ovat 90% ateisteja. Minulla on asiasta jyrrkä mielipide, jota saatte kritisoida niin paljon kuin haluatte. Jumalaa ei ole.

        Kovasti olet varma ihmisten ateismiasteesta. Tuollainen uhoaminen kertoo pikemminkin siitä, että taidat olla hyvinkin epävarma Jumalan olemattomuudesta, tai olevaisuudesta.


      • black&white
        Idiootit 60v nobot kirjoitti:

        On sullaki paska ELÄMÄ. Miten te uskovaiset voitte olla noin tyhmiä? Ei ikinä oo todistettu mitään ja se on muutenkin yliluonollista. Hankikaa elämä, ette te mihinkää taivaasee pääse, paitsi lentokoneella. No omapahan on asianne, mutta ei vit tu ku nauran näille teitin ylistyksille. Onneksi nyky-yhteiskunnassa ihmiset on tulleet järkiinsä ja ryhtyneet uskonnottomiksi. Kaikki nuoret ovat 90% ateisteja. Minulla on asiasta jyrrkä mielipide, jota saatte kritisoida niin paljon kuin haluatte. Jumalaa ei ole.

        En ole uskovainen, mutta viestisi oli todella loukkaava monia ihmisiä kohtaan. Kapeakatseisen ihmisen maailma (sinun maailmasi) on mustavalkoista: ihminen on joko hihhuliuskovainen tai ateisti, eikä muita välimuotoja ole.Toivottavasti opit suvaitsevaisemmaksi kun kasvat aikuiseksi.


      • Pää Siäinen
        elävää päsiäistä kirjoitti:

        Kovasti olet varma ihmisten ateismiasteesta. Tuollainen uhoaminen kertoo pikemminkin siitä, että taidat olla hyvinkin epävarma Jumalan olemattomuudesta, tai olevaisuudesta.

        Etkö tiedä mitä ateismi tarkoittaa ja miten se ilmenee? Ateismissa on kaksi pääsuuntaa, toinen kieltää jumalan olemassaolon ja toinen ei usko jumalan olemassaoloon. Itse olen jälkimmäistä eli en usko jumalan olemassaoloon, en voi sitä kieltää, koska en tiedä onko näin.

        Jeesus oli varmasti olemassa, mutta en usko hänen olleen "jumalan poika", vain tavallista empaattisempi ja filosofi. Sitten jotkut ahneet ja vallanhimoiset kakkiaiset keksivät tavan ansaita tällä ja perustettiin kirkko. Loppu onkin sitten tuttua kaikille.


      • Agkkgdrkkxf
        elävää päsiäistä kirjoitti:

        Kovasti olet varma ihmisten ateismiasteesta. Tuollainen uhoaminen kertoo pikemminkin siitä, että taidat olla hyvinkin epävarma Jumalan olemattomuudesta, tai olevaisuudesta.

        Mistähän tuollaisia mieleesi tuli? Aina kun olet rukoillut jumalaa, onko hän vastannut? Ei. Yksinkertaisesti uskovaiset ihmiset eivät kykene terveeseen ajatteluun.


      • Älypäät
        black&white kirjoitti:

        En ole uskovainen, mutta viestisi oli todella loukkaava monia ihmisiä kohtaan. Kapeakatseisen ihmisen maailma (sinun maailmasi) on mustavalkoista: ihminen on joko hihhuliuskovainen tai ateisti, eikä muita välimuotoja ole.Toivottavasti opit suvaitsevaisemmaksi kun kasvat aikuiseksi.

        Minä olen vain saanut tarpeeksi uskovaisista. Vittu tappakaa ittenne


    • vapahtajamme

      Kyllä mua kiinnostaa Jeesuksen muna, pituus paksuus...

      • 77644

        Jeesus ei ole vapahta, vaan TIKUTTAJA, sen voin kertoa. Vapa kun on paksu ja pitkä...


    • Sillä lailla

      Torstaina voi ruuan varastaa ja perjantaina saa kaikki synnit asnteeksi. Onko tämä lause tarkoitettu niille jotka tihutöitä tekee ja uskoo Jeesukseen joka kaikki synnit anteeksi antaa. Lailla ei ole mitään merkitystä kunhan vain Jeesus antaa anteeksi kaikki synnit.

      • lakeijat

        Mieti sitten Jeeskuksen sanoja: en tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään sen. Tai: niin kuin haluatte ihmisten tekevän teille, tehkää te samoin heille.


    • Sparttakus

      Mulla oli voimakas hengellinen kokemus .Aina kun kirjoitan sen tonne Kirkko- kuulolla sivustolla, siihen sivuun jossa lukee .Kerro joku kaunis kokemus, niin se poistetaan sieltä .Ne puhuu siellä sivulla suvaitsevaisuudesta ja Jeesuksen rakkaudesta. Eivätkä hyväksy minun täydellistä ihanaa kokemusta vapaudesta
      Heräsin eräänä aamuna pää turvoksissa mulla oli hirvee olo ,ahdisti hirveesti ,.tuntu et silmät pullistuu päästä ja aivoissa on kuumetta. Mietin että ei tää voi olla grapulaa kun en ole juonnut 28 vuoteen ,eikä tää johdu peräpäästä kun ei tunnu siltä . Menin olkkariin ja avasin netin. Sormeni alkoivat aivan itsestään hyppelemään näppäimistössä ,en saannut niitä millään pysähtymään en sitten millään. Painoin lähetä näppäintä. Silloin se tapahtu .Suunnaton riemu täytti sydämmeni ,turvotus laski ,silmäni palautuivat kuoppiinsa ,ahdistus oli poissa, piinaajani uskikset ja hellarit olivat häipyneet mielestäni. Olin vapaa kuvitelkaa vapaa .Vihdoinkin vapaa .Ihanaa vapaa. Olin eronnut Kirkosta.
      Eikö ollutkin ihana hengellinen kokemus ,vai mitä uskikset . Pääsiäinen vapautuksen päivä uskiksista.

    • Mosse 1500M

      Niin, joskus oli aika jolloin Suomessa hiljennyttii kirkollisten juhlapyhien ajaksi. Julkinen liikenne ei juurikaan kulkenut, kaupat ja kapakat olivat kiinni jne. Jopa MTV:n ohjelmien välillä ei ollut mainoksia ainakaan pääsiäisen ja joulun aikoihin tiettyinä päivinä. On siitä tavat muuttuneet. Miettikääpä sitä ; )

      • Kfkdlel

        Tavat ovat kyllä muuttuneet, mutta parempaan suuntaan


    • ilon juhla

      Minulle pääsiäinen on ilon juhla, koska "Kristus nousi haudasta ja kuolemalla kuoleman voitti" kuten ortodoksit laulavat. Mutta koska olen töiden ja arjen ja lastenhoidon vuoksi usein väsynyt, niin iloa tuovat myös pääsiäisin vapaapäivät. Silloin on ihana olla kotona perheen kanssa. Myös perheeni on Jumalan antama lahja minulle. Mutta pääsiäisin sanomaa kannan sydämessäni vuoden jokaisena päivänä. Yleensäkin elän aika tavallista arkea eikä uskonto näy kovin paljon arjessamme, mutta sydämeni on Jumalan luona ja arkea kantaa muilta ihmisiltä salassa hesykastinen Jeesuksen rukous.

      • perämies II

        Sinulle perhe on jumalan antama, monelle se on humalan antama. Maaliskuussa syntyy paljon lapsia juhannuksen kännäyksen takia.


    • ristillenaulitsemine

      Ihan miten kukakin asiasta miettii. Minun pääsiäiseeni kuuluu Jeesus, puput narsissit pajunkissat määmmi yms. Kaikilla on sananvapaus ja uskonsa tai epäuskonsa.

      • ristillenaulitsemine

        Edelliset ovat kaikki satuolentoja, mutta mämmistä on eniten apua hädässä, esim. kovassa vatsassa. Jeesus on vain muuten pas.kaa. Kun on sotia, ihmisiä ilman kotia.


    • Allahin profeetta

      Jeesus oli juutalainen ja jumalan poika raamatun mukaan.
      Helluntalaisten mielestä juutalasuudesta ei sikiä mitään hyvää.
      Jeesus oli muslimi ja allahin profeetta Koraanin mukaan.
      Jeesus oli rikollinen joka naulattiin ristiin ansioistaan.
      Jeesuksen rikos oli opettaa hirvittävän väkivaltaista uskoa josta sikisi sekä kristityt että muslimit.

    • akkahki

      Eiköhän tuo pääsiäinenkin ole pohjimmiltaan pakanoilta varastettu juhla, johon on ämpätty kristillinen sisältö. Joulu on juuri sellainen ja senhän jo melkein kaikki tietävät/tajuavat... Pääsiäisen taustoista en sen tarkemmin tiedä, mutta näin olettaisin. Itse en juhli pääsiäistä koska en ole uskossa, mutta jonklin verran herkuttelemme suklaamunilla ja toki vapaapäivät piristävät raskasta arkea.

    • "Kristillisen pääsiäisen alkuperä on juutalaisessa pääsiäisjuhlassa. Juhlaa vietetään Egyptin orjuuden päättymisen muistoksi. Ohjeet juhlan viettämisestä on 2. Mooseksen kirjan 12. luvussa. Juhlan viettoon kuuluu happamattoman leivän syöminen.[4][5] Kertomuksen mukaan juutalaisten tuli Egyptissä sivellä kotinsa oven pihtipielet karitsan verellä. Järjestykseltään kymmenentenä vitsauksena Jumala surmasi Egyptissä ihmisten ja karjan esikoiset kaikista taloista, joissa oven pihtipieliä ei oltu sivelty karitsan verellä. Tapahtuman seurauksena faarao päästi israelilaiset pois maasta.[11]

      Juutalaista pääsiäistä vietetään Nisan-kuun 15. päivästä alkaen. Vuorokausi vaihtuu auringon laskiessa. Karitsa teurastetaan 14. päivänä. Nisan on juutalaisen kuukalenterin ensimmäinen kuukausi, ja sijoittuu kevätpäiväntasauksen tienoille. Kuukausi alkaa uudestakuusta.[12] Kuukalenterin laskutavasta johtuu, että juutalainen pääsiäinen on aina keväällä täydenkuun aikaan.[13]"

      - Wikipedia

      • teitsi1

        mutakun vikkipedia kusettaa, kyllä mä jumalan mun tunnen mussa ja sydämessä jeesus verenkiertoani haittaa. mutta wikkipedia kusetaa. voisitte teki ateistit syödä päänne nii joutuste sinne minne kuuluttekkin perkkele.

        tämä on täysi ja oike fakta, mä kerron teille.. muta tette kuuntele, vaika joudutte helvettin, sitte vasta hymynne hyytyy ku saatana panee teitä peppuun 10cm paksulla meisselillään muiden uskomattomien syntisten vasikoiden tuskanhuutojen tahdittelemana. onne sinne prkl


      • teitsi1 kirjoitti:

        mutakun vikkipedia kusettaa, kyllä mä jumalan mun tunnen mussa ja sydämessä jeesus verenkiertoani haittaa. mutta wikkipedia kusetaa. voisitte teki ateistit syödä päänne nii joutuste sinne minne kuuluttekkin perkkele.

        tämä on täysi ja oike fakta, mä kerron teille.. muta tette kuuntele, vaika joudutte helvettin, sitte vasta hymynne hyytyy ku saatana panee teitä peppuun 10cm paksulla meisselillään muiden uskomattomien syntisten vasikoiden tuskanhuutojen tahdittelemana. onne sinne prkl

        Sorry but, I don't feed trolls


    • ingriidia

      Näitä ristiin naulitsijoita on niin paljon tänään täällä, kuten näkyy jo teksteistäkin. Ihmiset ovat aivan hukassa kaikesta totuudesta, heidän silmänsä ovat kiinni ja korvansa lukossa. Puhdas sielu puhtaassa ruumiissa siinä olisi yksi hyvä elämän ohje, jota kannattaisi noudattaa, niin ei tulisi tuollainen asenne kaikkeen, jonka tekee pelko. Jokaiselle, paatuneimmallekin ihmiselle se tulee jossain vaiheessa, miten on elänyt ja minne matka vie kun kuoleman porteilla mennään. Elä kaikessa rakkaudessa, lähimmäistesi suhteen, niin sinut vapautetaan synnin kahleista, ja olet vapaa. Niin helppoa se on.

      • nimim erkki

        oikein. totuushan on, että ihminen antaa itse itselleen anteeksi. minä onnistuin siinä, mikset onnistuisi sinäkin. olen humaltunut hyvästä olosta, aikuistuttuani ja tajuttuani pari itsestäänselvyyttä, masennus katos. jotkut yhdistävät kyseisen olotilan jumalasta humaltumiseen.
        tiedostus siitä, että joku turvaa selustan, on taas itsesuojeluaisti. joka on jokaisella eläimellä, myös ihmisellä.


      • Kantapää

        "Näitä ristiin naulitsijoita on niin paljon tänään täällä, kuten näkyy jo teksteistäkin."

        Kehenkähän mahdat tällä viitata..?
        En minä ainakaan ketään mistään hinnasta ristillenaulitsisi, enkä muuten hyväksy sitäkään että joku sille naulittaisiin minun puolestani, vieläpä minulta itseltäni kysymättä..


        "Ihmiset ovat aivan hukassa kaikesta totuudesta, heidän silmänsä ovat kiinni ja korvansa lukossa."

        Ja sinä kuvittelet tietäväsi kaikkia muita paremmin niin millähän meriiteillä..?


        "Puhdas sielu puhtaassa ruumiissa siinä olisi yksi hyvä elämän ohje, jota kannattaisi noudattaa, niin ei tulisi tuollainen asenne kaikkeen, jonka tekee pelko."

        Minulla on puhdas omatunto, eikä ruumiinkunnossani ole valittamista, sieluun en usko kuin korkeintaan oman egon toisena nimenä.
        Elämää ja elämistä en jaksa pelätä, koska sellaiseen se on ihan liian lyhyt..


        "Jokaiselle, paatuneimmallekin ihmiselle se tulee jossain vaiheessa, miten on elänyt ja minne matka vie kun kuoleman porteilla mennään."

        Siksipä pitääkin elää se elämänsä kuten itse haluaa, eikä seurata käyttäytymismalleja, dogmeja tai muita turhia kaavoja, niin ei jää sitten viime metreillä kaduttamaan miten mikäkin asia jäi tekemättä ja mitä kaikkea siinä tilanteessa olisi tahtonut tehdä toisin..
        Elämä loppuu kuolemaan ja joka muuta väittää valehtelee. Sitä mikä meitä odottaa (jos nyt siellä ylipäänsä odottaa yhtään mitään) kun tämä elämä loppuu on aivan turha miettiä, koska sitä ei kukaan meistä oikeasti tiedä.


        "Elä kaikessa rakkaudessa, lähimmäistesi suhteen, niin sinut vapautetaan synnin kahleista, ja olet vapaa."

        No noinhan useimmat meistä tekevät muutenkin, eikä siihen tarvita mitään turhaa yllykettä tyyliin "synnin kahleista vapautuminen", joka vie vain turhaan huomion pois itse siitä asiasta, eli lähimmäisistä ja näiden rakastamisesta..
        "Synnin kahleet" eivät sitäpaitsi edes sido kuin sellaista joka niihin uskoo..


    • Olutta ja vapaata töistä eli vähän pidempi vapaa kitata keskikaljaa!

    • maailma synty munast

      Mikä nyt sitten on alkuperäistä ja mikä ei, kristilliset mielellään kuvittelee että kaikki perinteet on lähtöisin Jeesuksesta, mutta oli sitä elämää ja uskomuksia ennen meidän ajanlaskun alkuakin ja esim. monet ei-kristilliset pääsiäisperinteet taitaa olla sieltä lähtöisin.... siis ovat vanhempia kuin kristinusko!

      • fafasfasf

        Niinpä! Sinäänsä päälle liimauksessa rosvouksessa ei mitään erikoista, ainahan moista on tehty, mutta kun pitää vielä alkaa tuputtamaan/pätemään/hihhuloimaan... hrmph!


    • ei-uskovainen!

      tämä teksti uskovaisille

    • poika-02

      Kristinuskoset juonteet ovat tärkeät mutta kyllä minä tykkään syödä myös paljon suklaamunia ja etsiä niitä.

    • ew,,

      Koko ihmiskunta on lähtenyt yhdestä ainoasta ihmisparista. Kaikkien ihmisten, sekä tummien, että valkoisten, suonissa virtaa sama veri, ihmisveri. Tämä veri on syntie perinnöllisten seurausten turmelemaa kaikkialla. Ei ole ihmiskunnassa yhtään tervettä jäsentä. Siveellisinkin ja paras meistä, on syntynyt syntisestä sukukunnasta.
      On perisynnin takia turmeltu, niin ettei hän voi olla syntiä tekemättä. Adamin ja Eevan lankeemuksen kautta on synti tullut maailmaan ja synnin kautta kuolema. Tästä säännöstä ei ole yhtään poikkeusta.

      • uskomalla vapaaksi

        Aatamin ja Eevan kautta tuli synti, ja Jeesus nasaretilaisen kautta pelastus synneistä.


      • ew..
        uskomalla vapaaksi kirjoitti:

        Aatamin ja Eevan kautta tuli synti, ja Jeesus nasaretilaisen kautta pelastus synneistä.

        Meille nykyihmisille perinnöllisyyden lait ovat alkaneet selvitä. Ymmärrämme järjellämmekin paremmin, kuin antisajan sukupolvet perisynnin järkyttävän tosiasian. Luonnollisen syntymän kautta me olemme kaikki läpikotoisin turmeltuja ja sen lisäksi omien tahallisten syntien niin hengellisen kuoleman siteissä, ettei meissä ole yhtään hengellistä voiman kipinääkään jäljellä selvitäksemme omin voimin surkeasta tilanteestamme.


    • Yorzi

      Saa rokata neljä päivää. Tippaakaan en ostannu punkkia. Ainoastaan kaljaa ja kossua ja Kelan hyvää viskiä.

      • yorzi

        Lekan hyvää viskiä piti kirjottaa. Mistä hemmetistä toi kela ilmesty. Niin ja ei rokata vaan dokata.


      • viskisagittarius
        yorzi kirjoitti:

        Lekan hyvää viskiä piti kirjottaa. Mistä hemmetistä toi kela ilmesty. Niin ja ei rokata vaan dokata.

        Mitä viskiä ostit?


    • Tehkää tämä toistuva

      Luukas 22 : 14 -

    • dwdwdw

      kristityt on säälittäviä, hyväksyn kyllä muslimit. niillä on syy uskoa ja se on heidän kulttuurinsa

      • gdfhgfhdfyreg

        Samanlaisia kehareita löytyy kyllä uskontokunnasta riippumatta.


      • ew,,

        Peruuttamaton Jumalan armon ilmestys on meille annettu pitkänperjantain tapahtumissa Golgatalla. Sitä lunastusta joka on ristiinnaulitussa Jeesuksessa Kristuksessa on pitkänäperjantaina valmistettu. Ei Jumala ole peruuttanut eikä syntien anteeksiantamuksen liittoansa irti sanonut. Syntikirjamme on nyt Kristuksen hallussa ja Hän vakuuttaa sinulle:" Ei kukaan, joka uskoo minuun, ole hukkuva kadotukseen".


      • lkm.

        Ei kannata pitää Kristittyjä säälittavinä, sillä heillä on pelastus joka on valmistettu pitkänäperjantaina golgatalla. Se on valmistettu sinullekin joka tätä luet, olit sitten mitä mieltä, tai uskontoa tahansa. Pelastus astuu kohdallasi voimaan, kun sanot Jeesukselle. Kiitos että sovitit syntini ristillä. Suomen ja muiden pohjoismaiden kulttuuriin on kuulunut ja kuuluu lähtemättömästi krstinusko, joka ilmenee väkevänä jo pohjoismaiden ristilipuissakin. Ei ole muuta nimeä ihmisille annettu, missä meidän on pelastuminen, kun Jeesus Kristus.


      • kulttuurilliset syyt

        #"Kristityt on säälittäviä hyväksyn kyllä muslimit..." Muslimien syy uskoa ei ole missään kulttuurissa vaan Mohammedissa, jonka keksimä uskonto on paljon nuorempi kuin kristinusko. Mohammed oli kullut kristittyjen pyhistä kirjoituksista, ja sekoitti ne juutalaisten tooran kanssa päässään sekasotkuksi johon lisäsi omaa mielikuvitustaan. Niin syntyi koraani. Miekkalähetyksen avulla Mohammed alisti ympäröivät kansat valtansa ja oppinsa alle. Kummallista että samat ihmiset jotka ihannoivat Mohammedia ja hänen seuraajiaan, olisivat olleet päättömiä kyseisissä maissa jo aikoja sitten "kulttuurillisista syistä" johtuen. Todellinen sanan vapaus on vain maissa, joiden lainsäädäntö pohjautuu pitkälti Jeesuksen opetuksiin.


    • Elämä on toivoa täyn

      Pääsiäinen muistuttaa toivosta. Se antaa voimavaroja suunnitella ja ideoita sekä etsiä keinoja joilla ne toteutetaan. Esim. naisten aseman parantaminen. Tehdä turvakoti vaikka Tansaniaan.

    • ..........
    • K.J.J.

      Arvoisa dwdwdw, kuinka perustelet, että me kristityt ollaan säälittäviä?Ja mihin perustat, että muslimeilla on syy uskoa?Islamin uskoisia kääntyy paljon kristityiksi esim Iranissa ja muuallakin. Miljoonat ihmiset ovat löytäneet elämälle perustan ja tarkoituksen kristinuskon sanomasta. Oli esimerkiksi ilo kuulla Jukka Tolosen uskoontulosta jolla huumehöyryinen elämä sai jäädä, kun Jeesus sai hänetkin vapauttaa. Itselläni myös oli elämä tyhjää ja tarkoituksetonta. Kun sain tulla uskoon, sain sisäisen rauhan ja syntini anteeksi ja alkoholiongelmastakin sai vapautua.Tätä saa aikaan Jeesus.Joka päivä tulee ihmisiä uskoon ja se on parasta, mitä ihminen voi saada.
      Minun kotisivut löytyy osoitteesta www.minnetiesivie.fi
      Hyvää Pääsiäistä kaikille!

      • Selkeästi näin

        Kaltaisiasi riippuvaisia persoonia on vaikka kuinka. On omituista, että jopa ilman huumeita voi olla niin sekaisin, että pitää kuvitelmiaan totena. sinunkin olisi parempi aloittaa juominen ja Tolosen huumeiden käyttö. Ei uskossa oleminen eroa niistä mitenkään. Addiktio on ja pysyy, kohde vaan vaihtuu.


    • Minulle parasta pääsiäisessä ovat suklaamunat. En kuitenkaan unohda pääsiäisen todellista merkitystä, ja siksi luen aina pääsiäisenä jostakin historiallisesta romaanista esim. keskiajan pääsiäistavoista.

      Olen myös kouluajoista asti ollut pitkänäperjantaina omissa oloissani, eikä tulisi mieleenikään kuunnella rämpytysmusiikkia eikä muutenkaan metelöidä tänä päivänä.

    • Minä taas en tajua sitä, miksi ihmisten pitää puuttua toisten asioihin. Jos joku haluaa viettää pääsiäistä Jumalan sanan merkeissä, tehköön niin. Jos joku toinen taas tykkää siitä että saa retostella vapaapäivinään ja koristella talonsa joka ikisen neliösentin kirkkailla koristeilla, niin olkoon. Tämäkin keskustelu on oikeastaan hyvin turha.

      Mutta, ketään loukkaamatta, oikein hyvää Pääsiäistä koko Suomen kansalle ja siunausta niille, jotka sen haluavat ottaa vastaan (:

    • järkevä ihminen

      Te ootte oikeesti ihan säälittäviä. Kaikilla on oma usko mihin uskoo ja muiden ei tarvii siihen puuttua..

      Jättäkää ihmiset rauhaan....

      • BonnePaque

        Tiedoksesi, että kaikilla tuota uskoa ei suinkaan ole, on myös meitä usko(nno)ttomia!
        Meille ainoa totuus on tiede eli se, mitä on toteen näytetty!
        Muistathan, että elämä alkoi viiruksista, ei aatamista...
        Ja että taivas on olemassa jo täällä maanpäällä, ja helvetti myös...


      • nimim erkki
        BonnePaque kirjoitti:

        Tiedoksesi, että kaikilla tuota uskoa ei suinkaan ole, on myös meitä usko(nno)ttomia!
        Meille ainoa totuus on tiede eli se, mitä on toteen näytetty!
        Muistathan, että elämä alkoi viiruksista, ei aatamista...
        Ja että taivas on olemassa jo täällä maanpäällä, ja helvetti myös...

        tietävätköhän täällä raamattu-uskoset, että kirkko pisti jengii hakkelukseks ku ne kerto et maapallo on pyöreä. columbus ei suinkaan ollut ensimmäinen ihminen, joka tämän tajusi. miksi ette siis usko vielläkin, että maapallo on litteä, vaikka kirkko tämän oikeaksi todisti? huomaatteko, että uskontonnekin muuttuu maailman sivistyksen myötä.

        ja antakaa kaikille oikeus uskoa ja kertoa mielipiteensä. siksi keskusteluja käydään. jos kaikki ihmiset ajattelisivat täysin samoin, yks kertois ja muut komppaisivat.


    • angels´

      Pääsiäinen on vuoden paras juhla. Haluan uskoa Jumalaan, vaikka usko joskus horjuukin.

    • Suursiivous

      Nyt on aikaa tehdä rästiin jääneitä hommia kotona, ja niitä riittää. Pitäisi käydä läpi kaappien sisältöä jätisäkin kanssa, Uff:ään ja Fidaan vaatteita, kaikki paikat notkuu turhaa tavaraa, joista olisi hyvä päästä eroon. Vanhan putsaamisella pois niin kaapeista kuin muutoinkin tuntuu keventävän myös mieltä. Sitten voi kiitokseksi urakasta mennä leffaan. Ihana nauttia pitkästä vapaasta kotona.

    • hande-56

      Usko ja epäusko,aina on niiden välillä jänite. Se ilmenee juuri sellaisten ihmisten kohdalla jotka kumpaa ovat kumpaa edustavat.
      Tosiasia on että uskovaiseksi tullaan vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta. Eikä siihenkään ellei Isä Jumala kutsu ja vedä.
      Että horistaan me uskovaiset vaikka maailman tappiin niin ei yhtään kaveria saada uskoon sen tekee Jumala ja yksin hänelle KUNNIA.
      Jokaisen uskovan pitäisi tietää että ei Israelin Pyhä kunniaansa jaa,meidän kautta ei tule kuin käänynnäisiä.
      Sitä ei muuta kuin että Jumala puutuu ateistinkin elämään niin siitä se vasta tosi uskovainen tulee,mutta se on Jumalan valinta ja teko.
      Hyvää PÄÄSIÄISTÄ kaikille meille vailinaisille todistajillekkin sillä niitähän me TOSIN olemme.Ateisti on sitä mitä on meidän kasvuksi,niinkuin moni muukin asia.

    • KIMZKA

      Mulla se ei meinaa kun pitkää viikonloppua.Mitäs sen o väliä eläkeläisellä.No "vähä" tulee otettua ja käytyä baarissa. Se vaan on ikävä et ei muisteta aina mistä tää pitkä vkl o saanu alkunsa. Se välillä pistää miettin näitä elämän arvoja. Siitä huolimatta hyvää pääsiäistä,kuinka sitten vietettäkin!

    • Valheellista

      Pääsiäinen loukkaa uskonvapautta. Se on vain yhden hurahtaneen lahkon valheellinen epäjumalan palvontaan liittyvä alkuasukkaiden juhla.

    • Kullekin omansa

      Olet toki oikeassa siinä mielessä että pääsiäisen tärkein sanoma sinulle, sekä niille jotka juhlistavat sitä siitä syystä jonka olet maininnut, on se minkä olet maininnut.
      Ja totta kai sinä voit juhlistaa pääsiäistä miten ikinä sinua huvittaa sitä juhlistaa, millä tahansa henkilökohtaisella merkityksellä jonka sinä sille annat.

      Minä henkilökohtaisesti en juhlista pääsiäistä minkäänlaisen sanoman taikka merkityksen takia, mutta koska minulla on sukulaisia ja tuttavia jotka juhlistavat pääsiäistä..... no lähinnä syömällä ja juomalla, antaa nämä kalenteriin merkityt ylimääräiset vapaapäivät tilaisuuden viettää aikaa heidän seurassaan.
      Joten jos minä kokisin tarvetta esittää erikseen jonkinlaisen syyn tämän päivän taikka ajankohdan juhlistamiselle, niin minä sanoisin juhlistavani ystävyyttä.

    • jumalaton666

      Sairasta pelleilyä tuo uskontohöpinä.Hullut epätoivoiset aivopestyt sairaat ihmiset uskoo johonkin satuolentoon kuten jeesus tai jumala.Ihan samalla viivalla on muumit ja vihaiset linnut.
      Vankilaan pitäs laittaa uskovaiset höpisijät ja pestä ne puhtaaksi.
      Heti kun joku todistaa jotain ja näyttää konkreettisesti että jeesus tai jumala on ollu olemassa niin sitten harkitsen uskomista.
      Uskosta ei ole kuin haittaa.esimerkiksi kaikki sodat johtuu joistain vitun uskonnoista.

      • jegermaisster

        Tää nyt on taas tätä iänikuista ateistien lätinää. Aika varmasti maailmassa olisi sotia ilman uskontojakin, ihmiset kuitenkin riiteleekin, ilman uskontoja. Ateistitkin riitelee joskus, joten yhtälailla ateistit ovat kykeneviä aloittamaan sotia (ilman uskontoa siis). Että toi väite, että uskonnot ois kaikkien sotien alkusyy on silkkaa puppua. Uskonnot on hyvä tekosyy aloittaa sotia, mutta ne todelliset syyt on muualla.


      • -

        "Uskosta ei ole kuin haittaa.esimerkiksi kaikki sodat johtuu joistain ***** uskonnoista."

        Kristinuskon tarkoitus oli kenties lopettaa sodat. Vaan toisin kävi.

        Kyse ei ollut kuitenkaan siitä että kristinusko olisi nämä sodat aloittanut tai että kristityt olisivat halunneet sotaa vaan vallanhimoiset ihmiset. Toki he saattoivat kutsua itseään kristityiksi, mutta mm. ristiretkien takana oli Rooman valtakunta joka halusi valtaa ja se saavutti valtaa helpoiten aivopesemällä ihmisiä. Nykypäivän moderneissa sodissakin on käytetty propagandaa jolla ihmiset saadaan uskomaan tiettyihin asioihin jotta ihmiset ovat valmiita sotimaan tietyn asian puolesta.

        Kaikki sodat johtuvat valtaa hakevista ihmisistä jotka eivät halua luopua vallastaan. Kristinusko voisi estää sotien syttymisen jos kaikki yhteisön jäsenet uskoisivat AIDOSTI Jeesuksen oppeihin. Tätä kautta vallanpitäjiä ei välttämättä tuomittaisi siitä mitä he ovat tehneet jolloin he eivät pelkäisi kansan tuomiota ja olisivat valmiita luopumaan vallastaan. Jos kansa ei pidä johtajistaan, pyrkivät johtajat pääsemään ongelmista eroon jollain tavalla. Kansanmurha on yksi keino millä kansa ei ole enää uhkana johtajille. Sodat ovat laillinen keino millä vähentää oman ja "viholliskansan" väestöä. Tätä kautta valtio (eli pankit) saavat kuolleiden maa-alueet haltuunsa ja rauha palaa maahan.

        Jos uskontoja ei olisi, olisi elämä pelkkää kilpailua siitä kuka on paras ja kuka on voittaja. Uskontojen tarkoitus on lievittää vallanhimoa jotta ihminen pyrkisi toimimaan yhteisön hyväksi eikä omaksi parhaakseen. Toki viisas ihminen näkee että täysin itsekkäällä toiminnalla mikään ei toimi, mutta koska kaikki ihmiset eivät ole hirveän viisaita, tarvitaan elämään ilmeisesti jokin pelote ja lupaus paremmasta maailmasta. Tämä pelote ei kuitenkaan ole toiminut toivotulla tavalla useimmissa tapauksissa. Toisaalta useimmat uskonnot ovat niin ristiriitaisia sanomansa osalta että näiden uskonnollisten kirjojen sanoman tulkitseminen on hyvin vaikeaa.

        "Ihan samalla viivalla on muumit ja vihaiset linnut"

        Muumit ja vihaiset linnut elävät oman maailman elämää missä hallitsevat fysiikan lait ja yhteisön sopimat lait. Heillä ei ole minkäänlaista pyhää kirjaa eikä heidän yhteisössä ole profeettoja. Tällaiset lait kuulostavat enemmän ateistisen maailman lailta.

        Jos Jeesusta tai Jumalaa ei ole olemassa, ovat nämäkin ihmisen keksimiä valheita. Tämä todistaa sen millaisiin valheisiin ateistinen ihminen kykenee. Ne jotka ovat valehdelleet Jumalasta tai Jeesuksesta, hehän ovat olleet ateisteja koska ihmisellä pitäisi olla todella pahasti päässä vikaa jos hän itse kuvittelisi Jumalan puhuneen hänelle. Ja ne ihmiset jotka ovat kuunnelleet, heillä on ollut päässä vikaa jotka ovat uskoneet. Wikipedian mukaan osa historioitsijoista uskoo Jeesuksen olleen olemassa. En tiedä onko heillä päässä vikaa. Jos ihminen uskoo hyvyyteen tai että hyvyys toisi onnellisuutta ihmisen ja yhteisön elämään, on tällaisella ihmisellä todennäköisesti päässä vikaa. Saunan taakse tai vankilaan vaan kaikki tällaset muumihörhöt.


    • Leikkimielisyyttä

      Ilman muuta pääsiäispupu, noidat ja kokko, munat ja muu on on se, mikä tekee pääsiäisen. Uskonnollista huttua ei tule edes ajatelleeksi. Uskonnot pilaavat ihmiskunnan.

      • nimim erkki

        ovat jo pilanneet.


      • nimim erkki
        nimim erkki kirjoitti:

        ovat jo pilanneet.

        lol laskin varmistuslaskun väärin ja silti tää tuli tähän :D


    • vapaa_

      Minulle pääsiäinen tarkoittaa useampaa vapaapäivää peräkkäin. Työn puolesta myös pikkuriikkisen uskonnollista sanomaa kerrottuna sekä pääsiäisaskarteluja! :)

    • WWJD

      Minä täällä sotken iloisesti kristillisiä ja pakanallisia perinteitä. Rairuoho vihertää olkkarin pöydällä ja sen seasta kurkkii pikku tiput. Palmusunnuntaina odotin pikkunoitia ja itsekin syön mielelläni suklaamunia. Mämmiäkin pitää syödä, vaikken siitä tykkää, ihan vaan siksi kun on pääsiäinen. Toisaalta taas muistelen Vapahtajan kärsimystä ja kiitän hänen rakkaudestaan. Kirkossa kävin tänään ja sunnuntaina menen.

      Minusta toisen vakaumuksen tarkoituksellinen pilkkaaminen on hyvin typerää ja kertoo lähinnä pilkkaajan epävarmuudesta. Jokaisella on oikeus uskoa tai olla uskomatta, mutta se oikeus on suotava myös toisille.

    • Kyllä autetaan

      Hei, jos aikuiset hörhelöt haluavat uskoa joulupukkiin jne ja me normaalit ihmiset, jotka verorahoillamme maksamme heidän mielenterveyshoidot, saamme edes pari päivää vapaata korvaukseksi, eikö se ole sentään jotain?!! Miettikääpä kuinka pahaksi tilanne on kehittynyt esim Yhdysvalloissa.

    • Jotkut uskoo joulupukkiin, jotkut poliitikkoihin ja osa sitten taas Jeesukseen... Juupa juu, oon ateisti mutta tietty kunnioitan toisten uskomuksia. Minulle pääsiäinen ei merkitse oikeastaan muuta kuin pääsiäismunien ostoa tyttärelle ja pidennettyä viikonloppua ja jostain pahuksen syystä uskontoon vedoten kaupatkin pidetään kiinni...

    • Voi jeesus

      Lapsellista juhlia samaa päivää uudestaan ja uudestaan.

      Esimerkiksi jokaisella meistä on vain yksi syntymäpäivä joka on yhden ainoan kerran, EI JOKA HELVETIN VUOSI!

      Mitä näillä pyhillä on tekemistä tuhansia vuosia sitten tapahtuneisiin päiviin?
      Ei muuta kuin kalenteri.

      Jossain toisenlaisessa kalenterissa joka päivä voisi olla eri niminen ja numeroinen.

      • jegermaisster

        No aika monet kuitenkin juhlii omia syntymäpäiviäänkin joka vuosi.. Ei tietenkään ole pakko, mutta useimmat haluaa aina välillä jotain aihetta juhlaan. Onneksi nykyään ei ole pakko juhlia mitään jos et halua. Voit ottaa pääsiäiset, joulut sun muut pakollisena vapaana, tai voit hakeutua alalle, jossa silloin on aina hommia, vaikka palomieheksi tai poliisiksi. Tai sitten voit olla kotona, laittaa verhot kiinni ja katsella videoita, unohtaa että mitään pääsiäistä tai muuta juhlaa on olemassakaan. Mutta kuten sanoin niin useimmat ihmiset ainakin nauttivat vapaapäivistä, riippumatta siitä mistä syystä niitä on.


      • Voi jehova
        jegermaisster kirjoitti:

        No aika monet kuitenkin juhlii omia syntymäpäiviäänkin joka vuosi.. Ei tietenkään ole pakko, mutta useimmat haluaa aina välillä jotain aihetta juhlaan. Onneksi nykyään ei ole pakko juhlia mitään jos et halua. Voit ottaa pääsiäiset, joulut sun muut pakollisena vapaana, tai voit hakeutua alalle, jossa silloin on aina hommia, vaikka palomieheksi tai poliisiksi. Tai sitten voit olla kotona, laittaa verhot kiinni ja katsella videoita, unohtaa että mitään pääsiäistä tai muuta juhlaa on olemassakaan. Mutta kuten sanoin niin useimmat ihmiset ainakin nauttivat vapaapäivistä, riippumatta siitä mistä syystä niitä on.

        No en minä tiedä mikä erikoispyhä tänään on mutta olen juhlinut tarpeeksi jo eilen.


    • darwitar

      Kiirastorstaina töissä ja paistoin rahkapullii,pitkäsenäperjantaina töis ja pesin koiran.Piäsiiskortin tipusta mietin miten kukonpojat laitetaan silppuriin elävänä tai kaasutetaan hengiltä.Kyl ihminen on kekseliäs,,,.

    • irsku

      Minulle pääsiäinen ei merkitse mitään, paitsi kevättä.

    • pääsiäisnoita

      näin on.mun pääsiäiseen kuuluu hyvä ruoka ja kossu.jeesus on mielikuvitusta ja se siitä.otanpa viinihömpsyn perjantain kunniaksi. kippis

      • kossua mielelle

        Miksi juot viiniä, kossua sen olla pitää!


    • Jumala ompi linnamme

      Aivan...aloittaja on totuudessa.
      Tärkein Ilosanoma meille syntisille, heikoille ihmisille.
      Jokainen olemme poispoikenneita ja Jumalan kirkkautta vailla...
      Kiitos ja ylistys Jumalalle antoi Ainokaisen Pyhän Poikansa Jeesuksen Kristuksen syntiemme sovitukseksi...uskomalla Häneen saamme olla kerran iankaikkisessa taivaassa.

      Tämä on suurta armoa ja rakkautta Jumalalta meitä ihmisiä kohtaan.


      Siunausta Pääsiäiseen kaikille...

    • iloinenvaloinen

      Yhtä rakas ja puhdas asia, kuin joulun merkitys kristillisenä juhlapäivinä. Ihmisen elämässä pitää olla jotain pyhää harrasta ja herkkää. Se on valo ihmisen arjessa tällainen juhla Jeesuksen kunniaksi. Jeesusta pilkattiin ja häväistiin. Eipä taida paljon muuta osaksi saada nämä peikon näköiset murjaanit, joilla on ketjut ja lävistykset tatuointeineen ja monenlaisine korva- ja nenärenkaineen.. Rumia, sanon, lapset ovat kuin piruja. Siinä tavara antajansa näköinen. Jeesuksen omien kasvot loistavat. He iloitsevat.

      • 77644

        Jeesuksen pää loistaa, kun sen vajakin sulloo ydinreaktoriin. Ihan oikein sille julmalla vajakille.


    • Jesus mastering

      Your own personal Jesus.

    • nimim erkki

      meilläpäin juhlistetaan perheen vuoksi, läheisten ja kavereiden. oli jumala henkilö tai ei, me juhlitaan seuran vuoksi. jos kiihkouskoilijat tulevat mulle mussuttamaan siitä, että nautin perheeni seurasta. niin ehkä mä rupeen potkii jeesustelijoita päähän ''heidän'' uskonsa takia.

      ja siis kirkon opithan on, että laskematta sitä, että jeesus ja jumala haluavat meille hyvää, kaikki jotka eivät ole uskossa joutuu helvetin lieskoihin, oli ne hyviä ihmisiä tai ei. jopa entiset jengiläiset, raiskaajat, murhaajat ja lapsiin sekaantujat, pääsevät taivaaseen, jos ottavat he jeesuksen vastaan. ja sitten viellä meiltä otetaan kaikkien juhlat pois, koska emme saa juhlia, koska emme usko.
      saatana on paha ja helvetin omistaja, vaikka kaikki paha karaisee ihmistä ja avaa tämän silmät. pahaa tai hyvää ei ole. vaa'an paikkaa ei voi sanoa täysin koskaan. tekin uskovat sen tiedätte, että ''pahassa'' on paljon hyvää. eikä mistään opi niin hyvin kuin kantapäänkautta : ).
      outoa, että vuosia ja vuosia vanhat opit ovat nykyajallakin niin suuria, omituista että sivistyttyä ja maailman muututtua, viellä ihmiset kusettavat itseään. ette tekään elä täysin raamatun oppien mukaan ja silti uskottelette itsellenne taivaaseen pääsyn ;) senkin syntiset siat, hävetkää. jumala näkee kaiken, jopa sen että ette elä hänen jeesukselle antamansa oppien mukaan. jumala näkee myös, että papit vääristelevät raamatun oppeja ja kasvaa sivistyksen mukana - uskontonne muuttuu, päivä päivältä. jumala näkee senkin, että jokaisella ihmisellä on oma käsityksensä ja oma uskonsa, vaikka se on yhtä samaa uskoa. kukaan ei usko samoin. ihan samoin kuin kenelläkään ei ole samoja psykoosikokemuksia, se johtuu vain siitä että sinulla on oma elämän kasvatus.

      minun jumalani ei ole henkilö, enkä usko että raamattukaan kertoo jumalasta henkilönä, jolla on pitkä harmaa parta tai partaa ollenkaan. olkoon vaikka punanen hattu päässä. raamattu, kuten monet muut kirjat kertovat tarinan kautta maailmasta. se on hyvä tapa, sillein asia pureutuu helpommin mieleen. on kivempaa lukea soinnukasta tekstiä, kuin sönkkökakkaa.

      ei siinä, itse uskoin viellä 13vuotiaana joulupukkiin. että uskokaa mihin haluatte. kukaan ei tiedä täyttä totuutta, koska täysiä totuuksia ei ole.

      • pelkkiä valheita?

        Miksi täysiä totuuksia ei ole?

        Eikä ole kyllä moraalisesti oikein kertoa että jos et usko tähän tiettyyn asiaan niin vaihtoehtoisesti joudut kokemaan täydellistä kärsimystä ikuisesti. Ei nykypäivänä saisi kannatusta jos keksittäisiin tuollainen aate.

        Barbaarit keksi uskonnot.


      • nimim erkki
        pelkkiä valheita? kirjoitti:

        Miksi täysiä totuuksia ei ole?

        Eikä ole kyllä moraalisesti oikein kertoa että jos et usko tähän tiettyyn asiaan niin vaihtoehtoisesti joudut kokemaan täydellistä kärsimystä ikuisesti. Ei nykypäivänä saisi kannatusta jos keksittäisiin tuollainen aate.

        Barbaarit keksi uskonnot.

        siis ''jos ja kun otat jeesuksen vastaan, pääset taivaaseen, ikuiseen onneen.''
        näin minulle on kertonut itse pappi-ihminen. jumalan sanansaattaja.

        mikä se sininen lehtinen oli jossa julkut kertoi heidän uskostaan ja kuinka se auttoi heidän elämään. koe muutos. siellä kerrottiin näin. ja sehän oli tosi iso juttu, ihan suomen laajunen. ''siion'' nimisessä paikassa näitä asioita kerrottiin.

        en mä tiedä teidän uskostanne omakohtasena kokemuksena, koska en oo uskossa. mut tunnen paljon uskovia.

        en siis. en mä voi kieltää asioita, joita en ole todistanut vääriksi. ei niitä voi kukaan tietää, totuuksia. jotka riippuu mistä roikkuu.
        esimerkiksi tutkimukset, ei ole täysiä totuuksia vaikka ne joillekin pätee :)

        elkää pitäkö mua ihan pahana ihmisenä, vaikka mulla vahva mielipide on. aihe on erittäin kiinnostava ja haluan siitä keskustella. en mä sano et mä oon täysin oikeassa, ei kukaan ole.


      • sinä eli kaikki
        nimim erkki kirjoitti:

        siis ''jos ja kun otat jeesuksen vastaan, pääset taivaaseen, ikuiseen onneen.''
        näin minulle on kertonut itse pappi-ihminen. jumalan sanansaattaja.

        mikä se sininen lehtinen oli jossa julkut kertoi heidän uskostaan ja kuinka se auttoi heidän elämään. koe muutos. siellä kerrottiin näin. ja sehän oli tosi iso juttu, ihan suomen laajunen. ''siion'' nimisessä paikassa näitä asioita kerrottiin.

        en mä tiedä teidän uskostanne omakohtasena kokemuksena, koska en oo uskossa. mut tunnen paljon uskovia.

        en siis. en mä voi kieltää asioita, joita en ole todistanut vääriksi. ei niitä voi kukaan tietää, totuuksia. jotka riippuu mistä roikkuu.
        esimerkiksi tutkimukset, ei ole täysiä totuuksia vaikka ne joillekin pätee :)

        elkää pitäkö mua ihan pahana ihmisenä, vaikka mulla vahva mielipide on. aihe on erittäin kiinnostava ja haluan siitä keskustella. en mä sano et mä oon täysin oikeassa, ei kukaan ole.

        Ei hyvänä oleminen ole mikään uskovaisten yksinoikeus.

        Tuo ei ole myöskään kovin järkevä elämäntyyli että "kun en minä niin ei kukaan"


      • nimim erkki
        sinä eli kaikki kirjoitti:

        Ei hyvänä oleminen ole mikään uskovaisten yksinoikeus.

        Tuo ei ole myöskään kovin järkevä elämäntyyli että "kun en minä niin ei kukaan"

        näytä mulle tyyppi joka on täysin oikeassa. tottahan joku on voinut jo oikean asian kertoa meille, mutta emme voi koskaan tiedostaa sitä. koska maailmankaikkeus on liian iso asia käsitettäväksi. vaikka ihminen eläisi 300vuotiaaksi, ei sillä riitä aikaa oppia kaikkea ja miten voi käsittää kaikkeuden, jos ei tiedä kaikkea ;)


      • voihan erkki
        nimim erkki kirjoitti:

        näytä mulle tyyppi joka on täysin oikeassa. tottahan joku on voinut jo oikean asian kertoa meille, mutta emme voi koskaan tiedostaa sitä. koska maailmankaikkeus on liian iso asia käsitettäväksi. vaikka ihminen eläisi 300vuotiaaksi, ei sillä riitä aikaa oppia kaikkea ja miten voi käsittää kaikkeuden, jos ei tiedä kaikkea ;)

        "näytä mulle tyyppi joka on täysin oikeassa. tottahan joku on voinut jo oikean asian kertoa meille, mutta emme voi koskaan tiedostaa sitä."

        Siis minkä ihmeen oikean asian? Onko sinun totuus ongelmasi nyt se että joka asia pitäisi tietää? Ymmärrätkö kuinka idioottimaista tuo on ja kuinka monta triljoonaa biljoonaa jne...(jätti numero)... mahdollista asiaa on olemassa?

        Se on totta että 1 1=2 ja se on totta että suomi ja ruotsi on naapurimaita. Siinä on 2 varmasti totta asiaa ja noita totuuksia on lähes loputon määrä.

        Lähtökohtaisesti teet helpoista asioista vaikeita.


      • nimim erkki
        voihan erkki kirjoitti:

        "näytä mulle tyyppi joka on täysin oikeassa. tottahan joku on voinut jo oikean asian kertoa meille, mutta emme voi koskaan tiedostaa sitä."

        Siis minkä ihmeen oikean asian? Onko sinun totuus ongelmasi nyt se että joka asia pitäisi tietää? Ymmärrätkö kuinka idioottimaista tuo on ja kuinka monta triljoonaa biljoonaa jne...(jätti numero)... mahdollista asiaa on olemassa?

        Se on totta että 1 1=2 ja se on totta että suomi ja ruotsi on naapurimaita. Siinä on 2 varmasti totta asiaa ja noita totuuksia on lähes loputon määrä.

        Lähtökohtaisesti teet helpoista asioista vaikeita.

        siis sinä sanoit minulle, ''kun minä, niin ei kukaan''
        en mä sano, että oisin maailman napa ja kaikkeus kiertää minua, näin sinä sen vain luit. sitten vastasin bullishiisi, että näytä minulle ihminen joka on täysin oikeassa. johon vastasit, ''siis minkä ihmeen oikean asian? onko sinun totuus-ongelmasi nyt se, että joka asia pitäisi tietää?'' yms haukkuvaa provoavaa shittiä. mutta mikä tolla turhalla aivopierulla taas oli pointtisi?

        kerroin että kukaan ei ole oikeassa kyseisestä asiasta, koska kukaan ei voi varmaksi tietää, onko jumalaa vai ei. kukaan ei voi varmaksi tietää vaikka atsteekkien rakettikuvat, on koko maailmankaikkeuden perusta ja, että avaruusoliot ollaankin me ihmiset. kukaan ei vaan voi tietää varmaksi.
        voitko kertoa asiaa jossa on pointti eikä tommost hölönpölö bullshaittii kiitos.

        ja voitko näyttää minulle ihmisen joka tietää varmaksi maailman synnyn ja, että jumalaa ei ole olemassa? et. vaan tulet uudestaan aivopieremään. kiitos ja anteeks, ärsyttää vaan ku jengi rupee idiootiks haukkuu ku täällä keskustellaan.


      • nimim erkki
        pelkkiä valheita? kirjoitti:

        Miksi täysiä totuuksia ei ole?

        Eikä ole kyllä moraalisesti oikein kertoa että jos et usko tähän tiettyyn asiaan niin vaihtoehtoisesti joudut kokemaan täydellistä kärsimystä ikuisesti. Ei nykypäivänä saisi kannatusta jos keksittäisiin tuollainen aate.

        Barbaarit keksi uskonnot.

        itse en usko. jatka vain, lukemista omilla säännöilläs. sanot tässä asioita, mitä minä en suinkaan tarkoita.. näin vain luetunymmärrät tekstini : )


      • tämäkin on totta
        nimim erkki kirjoitti:

        siis sinä sanoit minulle, ''kun minä, niin ei kukaan''
        en mä sano, että oisin maailman napa ja kaikkeus kiertää minua, näin sinä sen vain luit. sitten vastasin bullishiisi, että näytä minulle ihminen joka on täysin oikeassa. johon vastasit, ''siis minkä ihmeen oikean asian? onko sinun totuus-ongelmasi nyt se, että joka asia pitäisi tietää?'' yms haukkuvaa provoavaa shittiä. mutta mikä tolla turhalla aivopierulla taas oli pointtisi?

        kerroin että kukaan ei ole oikeassa kyseisestä asiasta, koska kukaan ei voi varmaksi tietää, onko jumalaa vai ei. kukaan ei voi varmaksi tietää vaikka atsteekkien rakettikuvat, on koko maailmankaikkeuden perusta ja, että avaruusoliot ollaankin me ihmiset. kukaan ei vaan voi tietää varmaksi.
        voitko kertoa asiaa jossa on pointti eikä tommost hölönpölö bullshaittii kiitos.

        ja voitko näyttää minulle ihmisen joka tietää varmaksi maailman synnyn ja, että jumalaa ei ole olemassa? et. vaan tulet uudestaan aivopieremään. kiitos ja anteeks, ärsyttää vaan ku jengi rupee idiootiks haukkuu ku täällä keskustellaan.

        "kukaan ei voi varmaksi tietää, onko jumalaa vai ei."

        Ihan helposti voi tietää. Se että uskooko joku toinen sitä henkilöä on asia erikseen. Ja se että onko henkilö oikeassa vai väärässä on myös eri asia.

        Esimerkiksi kyllä minä tiedän että jumalaa ei ole. Se että olenko minä oikeassa vai väärässä ei ole oleellista mutta ainakin tiedän omat aidot mielipiteeni.

        Jos jumala todistaa minun olevan väärässä esittelemällä itsensä niin en ala siitä sen enempää väittelemään hänen kanssaan vaan sanon hänelle että: olin väärässä, mitä sitten? nyt tiedän.

        Ihminen on erehtyväinen, ei mikään jumala. HA!


    • sadies3

      Vietän pääsiäistä koska pääsiäispupu.

    • twisted nails

      Ei jeesus, eikä pääsiäis puput kumpikaan.
      Sen verran viitsin kommentoida, kun sattu silmiin.

      Menkää ulos ja eläkää.

    • siunattua pääsiäistä kaikille haluan rukoilla teidänkin puölestanne jotka nyt Jumalaa herjaavat että voisitte kohdata Jeesuksen henkilökohtaisena vapahtajananne ja saisitte osaksenne kaiken sen hyvän, mitä Jumala on luvannut häneen uskoville. Joka sanoo ettei mikään voi todistaa Jumalan olemassaoloa niin sanon ettei kukaan voi todistaa myöskään sitä, ettei häntä ole olemassa. Vasta kun ottaa Jeesuksen vastaan omana vapahtajanaan voi tuntea, että kaikki se mitä raamattu puhuu Jumalasta on totta. Hän antaa sisällön ja tarkoituksen elämään ei tarvitse ottaa viinaa eikä huumeita tunteakseen elämän täyteyden ja olemassaolon ilon. Puhumattakaan iankaikkisuudesta. Riemullista pääsiäistä kaikille.

    • hehhehheeeeee

      vttukun repesin kun luin etusivun otsikon väärin "Jeesus vei pääsiäispuput" :D

    • Asiat ja toisten uskomukset ei muutu mihinkään, vaikka kuinka niistä täällä tapeltaisiin, joten lieneekö tämä niin tarpeellista. vaikka kaikki tässä maailmassa uskois yhteen ja samaan asiaan, siitä asiasta tapeltaisiin ja sodittaisiin silti.

      Mun puolesta aikuinen ihminen saa uskoa vaikka yksisarvisiin ja keijuihin, kunhan niitä ei ala minulle tuputtamaan.

      "religion is the biggest bullshit in this world."

      http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

      • helevatanhaaskaa

        Mutta näistä tappeluketjuista saa hyvät naurut joka kerta...


      • zxz.
        helevatanhaaskaa kirjoitti:

        Mutta näistä tappeluketjuista saa hyvät naurut joka kerta...

        Ei sitä nyt jokavuosi halua tulla ristiinnaulituksi....riittää jo..Nyt olisi jo ylösnouemuksen aika.. Lapio hommia ym. tehdään tontilla jos ilmat ovat hyviä.


      • zxz.

        On se sitä jos kaiken ottaa kirjaimellisesti, eikä ymmärrä vertauskuvia..


      • -

        "vaikka kaikki tässä maailmassa uskois yhteen ja samaan asiaan, siitä asiasta tapeltaisiin ja sodittaisiin silti."

        Jos ihmiselle asetetaan jokin mitä ihmisen tulee tavoitella, oli se sitten raha, yhteiskunnallinen asema tai ikuinen elämä, niin kilpailu tekee ihmisestä hyvin kylmän koneen joka ei välitä siitä käykö muille kilpakumppaneille huonosti kilpailun seurauksena. Tämän vuoksi uskontoihin on lisätty kaikenlaisia ohjeita 10 käskyn lisäksi jotta yhteisöllisyys lisääntyisi ja heikoista pidettäisiin huolta. Jos heikoista ei pidetä huolta, luovat heikot omat säännöt jotka sallivat kylmät otteet niitä kohtaan jotka valitsivat toisenlaisen tien jossa heikkoja syrjitään tai heistä ei välitetä.

        Jonkun pitäisi kuitenkin tehdä lista asioista mistä on aidosti hyötyä yksilölle itselleen, yhteiskunnalle ja luonnolle. Jos ihmiset pyrkisivät näitä asioita tavoittelemaan ja kilpailemaan siitä kuka on tehnyt enemmän hyvää maailmaan, olisi täällä lapsille ja nuorille auktoriteetteja joita kunnioittaa. Ilman Jumalaa tällaisten asioiden tavoitteleminen on kuitenkin turhaa. Ja ne jotka näitä tavoittelisivat, heitä kutsuttaisiin dorkiksi, tyhmiksi ja heitä todennäköisesti vainottaisiin aivan kuten kristittyjä on vainottu :)


    • Kantapää

      Pääsiäinen on kuules pakanoilta varastettu juhla ihan kuten joulukin..
      Sen jeesussadun ovat ristiretkeläiset väkisin liimanneet ammoisten pakanapolojen juhlapyhien päälle pakkokäännytettyään ja/tai teurastettuaan nämä ja pystytettyään kirkkonsa paikkoihin, joissa alunperin sijaitsivat ko. poloisten palvontapaikat ja hautuumaat..

      • zxz.

        Sillä erolla, että pääsiäinen mainitaan raamatussa, mutta joulua ei.


      • Kantapää
        zxz. kirjoitti:

        Sillä erolla, että pääsiäinen mainitaan raamatussa, mutta joulua ei.

        Niin no, kristillinen pääsiäinen pohjaa kai periaatteessa ensisijaisesti juutalaiseen vastineeseensa, jota juhlitaan Egyptistä pelastumisen muistopäivänä (jota sitäkään ei muuten oikeasti koskaan tapahtunut, koska israelin kansaa ei ole koskaan oikeasti pidetty orjina siellä), mutta täällä oli ymmärrykseni mukaan alunalkujaan jonkinlainen pakanallinen juhlapäivä tähän samaan aikaan alkukeväästä (josta ovat jäänteenä juurikin nämä hauskemmat ja vähemmän uskonnolliset juhlakalut, kuten munat, tiput, raeruoho etc.), jonka päälle ne riivatun ristiretkeläiset sitten ymppäsivät sen pääsiäisviritelmänsä..


    • Telija
    • ihminen.

      Molemmat ääripäät nähneenä ja henkilökohtaisesti kokeneena voin sanoa olevani iloinen, kun voin valita itse vapaasti, miten haluan pääsiäiseni viettää, mitä muistella ja mihin aikani käyttää.

    • Minulla ei ole pääsiäismunia vastaan mitään, ovathan ne muistutus siitä munasta, jonka pyhä Maria Magdaleena toi kuninkaalle kertoen siitä, että Kristus on noussut kuolleista. Kuningas puhkesi nauruun ja vastasi, että se on "yhtä mahdotonta kuin jos tämä muna muuttuisi punaiseksi". Siinä samassa muna Marian kädessä muuttui punaiseksi, ja tämän muistoksi me värjäämme munia.

    • hmm.

      Tuskin ne toisiaan poissulkevat pääsiäiskoristeista.

      • hmm.

        Tori -Tampereen kaupunkilehti 14/2012, siellä oli eri symbolien merkitys. Esim. Narsissi -ylösnousemuksen kukka, Pääsiäismuna -ikuinen elämä ja ylösnousemus, Pajunkissat -palmunoksia, Rairuoho -kevättä ja uutta kasvua. Aihetta voi tutkia lisää jos se kiinnostaa.


    • Uskon Jeesukseen. Kristillistä ohjelmaa tulee www.tv7.fi kannattaa katsoa.
      Tv 7 näkyy myös telkussa.

    • keijo.leppioja

      Tämähän on knunissta juhlaa muistella pääsiästä kaikkialla ja iloita että Jumala piti ja pitää meistä huolen ,kun hän lähetti jeesuksen meille pelastukseksi ja elämäksi ja uuden startin kautta koko maapallolla ei ole perampaa lahjaa annettu meille ihmiset kuin pelastut ja iankaikkinenen elämä uudessas taivaallissa elämässä ja ihanien hetkienkanssa uskossa ja elävien vesien ääressä siunausta,

    • moikkelis

      Kristinuskon historia ja opetukset kuuluu yleissivistykseen ja niitä on mukava kerrata ja yrittää ymmärtää syvemmin näin pääsiäisenä. Varsinainen pääsanoma rakkaudesta (armo, anteeksianto, rauha...) on vaikea laji kun on itse pitkävihainen että sil viisiin.

    • seiska

      Kyllä on kummallista tuo kristinuskon tulkinta syntien anteeksisaamisesta...tarkoittaa siis sitä että jokainen kiusattu ja kidutettu ihminen voidaan samalla tavalla uhrata kiusaajien ja kiduttajien katharsiksen takia. Pitäisikö saada tuoretta, suorastaan ajankohtaista näkökulmaa tähän iänikuisen keskusteluun?

      • Tutki itse Raamattua

        ".tarkoittaa siis sitä että jokainen kiusattu ja kidutettu ihminen voidaan samalla tavalla uhrata kiusaajien ja kiduttajien katharsiksen takia."

        En ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla!?

        Jeesuksen uhrin takia, sinun tai kenenkään toisen ei enää tarvitse uhrautua!

        Kannattaa todellakin tutkia Raamattua ja ottaa asioista selvää.

        Monilla on tässäkin keskustelussa aivan tolkuttaman omituisia pelkoja ja luuloja kristinuskosta. Luulo ei ole tiedon väärtti! Joten tutki itse Raamattua ja ota selvää.


    • puolristitty

      "siis aloittajahan on selvä provo. se että me säälittävät ateistit annamme teidän uskovien uskoa mihin ikinä, te taas potkitte meitä päähän ja haukutte pystyyn, koska haluamme ajatella omilla aivoillamme."

      Eipä kyllä pidä paikkaansa. En tunne ainuttakaan ateistia joka ei halveksuisi kristittyjä. En itse ole mikään uskovainen, mutten ihan ateistikaan. Ehkä olen valinnut huonoa seuraa, mutta muuten ihan mukava ateistiystäväni toimii kyllä varsin saarnaavasti. Jos erehtyy vahingossa mainitsemaan IHAN mitä tahansa uskontoon liittyvää, vaikkapa puhelimessa toteaa että 'En kai häiritse näin pyhäpäivänä, ai niin, tehän ette juhlikkaan sitä ja tätä uskonnollista juhlaa...' niin on piru merrassa (sallinette kai uskontoon viittaavan sananlaskun).
      Heti alkaa varsinainen saarna siitä, kuinka typerää uskovaisuus on, ja se että se näkyy nykyään kaikkialla, miksi kaikkien kuuluisi olla ateisteja, minkä takia uskonto on idioottien hommaa jne... Itse en ole sanaakaan uskaltanut mainita puoliuskovaisuudestani näille kavereille, ehkä se on syy miksi puhuvat kristillisyydestä niin rumasti 'kanssasisarelleen.'

      Tässä siis kyse niistä, joiden vanhemmat eivät ole olleet uskossa eli eivät ole uskovaista kasvatusta saaneet. Harva meistä nykyään ei ole ateisti, mutta monella on sellainen neutraali kanta asiaan kristillisen kasvatuksen vuoksi. Näille ateistivanhempien ateistilapsille on kotona opetettu, että kristillinen tasajako meinaa itselle enemmän, muutenkin todella kielteisesti on kotona puhuttu uskonnosta. Eli heidän mielestään ateismi on ainoa oikea uskonto, eikä kukaan saa uskoa vaikkapa jumalaan.

      Suvaitsevaisuutta, eikö?

    • puolristitty jatkaa

      Tuohon edelliseen lainaukseeni vielä, että kuka täällä on potkinut päähän ja ketä? Viestissä kerrotaan, että aloittaja on selvä provo ja uskikset potkivat täällä ateisteja päähän. Aloittaja muistutti vain kaikille pääsiäisen tarkoitusta! Hän ei sanonut kenellekään edes, että heidän tapansa juhlia pääsiäistä on väärä! Hän vain totesi asiallisesti, että kaikkien tipujen sun muiden seassa on hyvä muistaa, mitä juhla oikeastaan meinaakaan. Minusta on väärin, että ateistit vievät uskovaisten juhlat. Tai siis, uskonto halutaan kieltää, mutta esim. joulu otetaan omaan elämään mukaan, koska se on kivaa kun on jotain juhlimista. Napsitaan parhaat palat päältä ja tallotaan kaikki muu.

      Ateistit, jos ette halua kristinuskoa maailmaan, hyväksykää se, että silloin ei myöskään ole kristillisiä juhlia!

      En ole ateistivastainen, vaikka sille kuulostankin. Ateisteilla voisi olla omia juhliaan, niin kuin vaikkapa muslimeilla. Sama asia, kuin homoparit haluavat tulla vihityiksi kirkoissa, vaikka se on raamatun ja niin ollen myös kirkon vastaista. Eli silloin kirkon olisi pakko taipua aatteistaan ja tehdä niin kuin joku ihminen määrää, ja unohtaa raamatun opetukset.

      En muuten ole homovastainenkaan. Minusta heidät voidaan ihan hyvin vihkiä maistraatissa, jos se ei sodi maistraatin pyhää kirjaa vastaan.

      • kyllä

        Mielestäni ihmisten pitäisi tietää paljon enemmänkin sinun näkemyksiäsi asioista. En ole varma mutta oletan että olet kirjoittaja jonka tekstiä olen nähnyt muissakin ketjuissa eri nimellä.


    • Arkpyhävapaat loppuisi duunareilta jos uskonnollia juhlia ei olisi.

      Mutta itse en ole kristitty.
      Viettäisin alkuperäisen kaltaista pääsiäistä jos tietäisin miten ja missä.

      Pohjanmaalla kuulema vieläkin poltetaan pääsiäiskokkoja noitien karkoittamiseksi.
      Itse en ole noita.
      Lähinnä minusta voisi käyttää termiä cityshamaani.

      Mämmiä kyllä ostan kun tykkään siitä ja duuniin ostettiin sulkaamunia joissa on ylläri sisällä. Muuten vain nautin siitä että kristinuskon ansiosta minullakin on nyt neljä päivää vapaata.

      Kumma muuten,että kaikki kristittyjen juhlapyhät lähes poikkeuksetta osuvat vanhoihin,pakanallisiin juhlapäiviin.

      Se,mikä kristinuskossa ärsyttää on juurikin se,että sehän perustuu julmuuteen,tavallaan.
      Jeesushan naulattiin ristille. Mikä julma tapa kuolla ja on julmaa ajatella
      että nykyihminen palvelee julmasti kuoliaaksi kidutettua hahmoa.
      Tai palvotaan hänen isäänsä,joka salli tämän.
      Eiköhän kaikkivaltias Jumala olisi homman voinut toisinkin hoitaa jos olisi halunnut?

      Nykyaikana kai voisi jo päästää kiusatun ristiltä ja alkaa uskoa todellisempaan rakkauteen kuin kidutuksella lunastettuun...
      Minulta onnistuu lähimmäisen rakkaus ja muiden auttaminen ilman teesejä
      ja opaskirjoja.

    • hahdujdid

      Itse olen vakaumuksellinen kristitty ja pohdin toisinaan uskonnollista merkitystä, vaikkakin olen melko "maallistunut" enkä taida kirkossa käydä pääsiäisen aikana. Mutta uskoa en silti kadota. Ja mielestäni kaikki saavat uskoa tai olla uskomatta aivan vapaasti. Mutta sen sanon että kristillisiä juhlia tulee kaikkien kunnioittaa, tai sitten niitä ei tarvitse viettää. Olisi itse asiassa ihan kiva, jos kristinuskoa ja sen juhlia ja merkityksiä mollaavilta otettaisi kaikki kristillisperäisten pyhäpäivien vapaat pois, ja he menisivät sitten töihin. Miksi te ateistit haluatte meidän kristittyjen juhlia viettää?

    • mä tiiän

      Tuksu on jumala.

    • Rakkaus

      Siunattua Pääsiäistä!

      Pääsiäisen sanoma ja toivo kuuluu kaikille,
      myös ateistille, pupuista pitäville jne.

      Jeesus kuoli ja voitti kuoleman, myös heidän puolesta!

      Siunattua Pääsiäistä jokaiselle!

      • 77644

        Haista paska - Jeesus ei auttanut ja suomessa tapahtui jo kaksoismurja ja Jenkeissä Hornet-onnettomuus .


        Ja sinä sairas paska ylistät jeesussaatanaa

        Minä 77644 - lopetin uskomisen näiden takia


    • muna vaiko kana

      Pääsiäisen vieton perinteen kyllä ymmärrän ja Jeesuksen olemisen ihan ihmisenäkin uskon mahdolliseksi. Mutta ei se usko pelkästään riitä todellisuudeksi.
      On myös tullut lueskeltua Jeesuksen ajatuksia, jos hän nyt on ollut ja ajatellut nuo lauseet itse, eikä eri henkilöiden identiteettisamaistuminen häneen ole astunut väliin henkisten kasvujen aikana. Osa hänen ajatuksista on järjellisiä, selvästi poikkeavan luovuuden omaavan filosofiksi kasvaneen ajatuksia.
      Mutta esim. ajatus "Olen Jumalan poika (mikäli on hänen ajatuksensa)" on taas jotain, mikä sisältää myös suuruuskuvittelua, läheisriippuvuuden ongelmaa syvällisempänä ihmisenä.
      Toki täytyy ajatella sen aikaisen maailmankaikkeus käsityksen rakennetta suhteessa tuohon ajatukseen.

      Mitä tuohon ylösnousemukseen tulee, on se enemmän taru, joka antaa varmaan monille suurta toivoa ja uskoa, mutta itse näen sen taruna, joka sisältää uskon oman kuoleman pelon ongelman. Luodaan omien pelkojen pohjalta todeksi, jota ei vain voi kukaan todistaa, en minä, eikä kukaan muukaan.
      Raamattu on hyvin sekava, liian monien heniklöiden tekemä, jossa omien syvien masennusvaiheiden ja psykoosien aiheuttamat kuvaukset on tuotu fiktiosta faktan puolelle.

      Uskonto on hieno asia niille, joilla on myös oma identiteetti, oma elämä. Ilman identiteettiä läheisriippuvuudesta kehkeytyy usko ei uskovia kohtaan tappovälineeksi tai alistavaksi touhuksi. Monen uskovaisen suusta on tullut kuultua lause "Oikeita ihmisiä on vain uskovaiset" Kertoo kyllä jalustalle nostetusta omasta identiteetistä, joka liittyy narsismiin.

      Itse nämä pyhät ovat päiviä muiden joukossa. Ei minulle pyhä synny ulkopuolelta sanottuna aikana, vaan pyhäpäivää vietän silloin kun itsestä siltä tuntuu.

    • jj

      ninkö

      • uskoko pelastaa?

        Pääsiäistä ja sen tarkoitusta mitenkään halveksimatta... mutta; kasvoin Ponjanmaalla 70-luvulla ja vieläkin on tosi isoja traumoja ja ahdistusta pääsiäisestä. Olin noin kymmenvuotias tyttö ja vastasyntynyt veli oli tuolloin kuolemansairas. Mummolassa pitkänäperjantaina kuunneltiin radiosta vain uutiset ja lopun aikaa istuttiin silmät vesissä ja kädet ristissä Raamattua lukien. Naapuriin ei saanut mennä leikkimään. Meillä oli mustavalko TV, josta tuli viimeistä kärsimystä, vieläkin herään pahimmissa painaisunissani noihin tunnelmiin.


    • Nautin päivästä

      Itse pidän pääsiäistä vapaapäivänä. Mukavaa kun kevät aurinko alkaa paistamaan kirkkaasti ja pyyhkii arkipäivän huolet pois mennessään sekä saa seisahtua miettimään mitä mukavaa sitä vapaapäivällä tekisi ilman kiireitä. Joskus on mukavaa katsella kun lapset virpovat ja tuovat omia koriste oksia vastineeksi lahjasta. Sorrun joskus hemmottelemaan itseäni jopa pääsiäis munilla. Itse kuitenkin pidän fantasiasta, joten on hauskaa ajatella pääsiäisenä pupuja,kanoja ja noitia. Ihan vain mielen virkistykseksi. Olisi mukavaa nyt katsoa joku pääsiäis aiheinen elokuva jostain pääsiäis pupusta tai noidasta. Eli pidän pääsiäistä rentoutumisena ja elämän nauttimisena. Tämä riittää hyvin minulle.

      • Aku Korhosen kyrpä

        Haluaisin syödä pääsiäisenä ulostetta eli paskaa Käsikiventie 2 talon mikrossa lämmitettynä mikroaaltouunissa Eikan luvalla. Ja vituttaa helvetisti!!


      • jotain tuollaista
        Aku Korhosen kyrpä kirjoitti:

        Haluaisin syödä pääsiäisenä ulostetta eli paskaa Käsikiventie 2 talon mikrossa lämmitettynä mikroaaltouunissa Eikan luvalla. Ja vituttaa helvetisti!!

        Ehkä saat sääliä ja sympatiaa ja sitten v***aa vähemmän. Kakkaleikeistä en itse välttämättä välitä, mutta se että tykkääkö siitä riippuu myös täysin siitä kenen kanssa sellaista aikoo.


    • TulevaisuusJaToivo

      Rakas Jeesus! Katso tämänkin ketjun kirjoittajia!

      Niin monta netissä huutelevaa kulkijaa. Eivät tiedä mistä tulevat, minne ovat menossa.

      Herra anna heille anteeksi heidän hapuilevat sanansa.
      Jollei Raamattua tunne, miten siitä voisi keskustella?

      Jeesus, auta meitä kaikkia! Tuntemaan Sinut, rakkautesi, armosi, Sanasi, kutsusi Elämään! Pois päämäärättömyydestä ja ajalehtimisesta.

      Kiitos Elämästä kanssasi!

      • Kiitos tyhjästä

        Minulla tulee mieleen ilmaisu "voi jeesus" ja sana "hihhuli".

        Tuo sana hihhuli saattaa tulla jostain tämänlaisen uskovaisen käytöksestä joka on jotenkin varovaisen hiljaista hissuttelua.

        Luultavasti olet vain täynnä kaikkea muuta kuin rakkautta ja siitä syystä olet tuollainen.

        Sitä en tiedä mikä elämäntilanteesi oli ja mikä se on nyt mutta välttämättä tuo jeesus toiminta ei sinua ole auttanut paremmaksi?

        Uskon että on parempiakin apuja sinunlaisillesi. Kaksinaamaiset ihmiset ja hengellinen taikaparannus ei ole ratkaisu ongelmiisi.

        Jos vaihtoehtona on huonoa seuraa tai tyhjää ei mitään niin kiitos tyhjästä rauhaan jättämisestä on ymmärrettävää.


      • TulevaisuusJaToivo
        Kiitos tyhjästä kirjoitti:

        Minulla tulee mieleen ilmaisu "voi jeesus" ja sana "hihhuli".

        Tuo sana hihhuli saattaa tulla jostain tämänlaisen uskovaisen käytöksestä joka on jotenkin varovaisen hiljaista hissuttelua.

        Luultavasti olet vain täynnä kaikkea muuta kuin rakkautta ja siitä syystä olet tuollainen.

        Sitä en tiedä mikä elämäntilanteesi oli ja mikä se on nyt mutta välttämättä tuo jeesus toiminta ei sinua ole auttanut paremmaksi?

        Uskon että on parempiakin apuja sinunlaisillesi. Kaksinaamaiset ihmiset ja hengellinen taikaparannus ei ole ratkaisu ongelmiisi.

        Jos vaihtoehtona on huonoa seuraa tai tyhjää ei mitään niin kiitos tyhjästä rauhaan jättämisestä on ymmärrettävää.

        Sinun viestisi on täynnä tyhjää.

        Katsot uskoa ulkopuolelta, ja sanasi ovat sen mukaiset.

        Ihmettelet, äimistelet, tuomitset, hapuilet.

        Olet kuin lasin takana räpyttelevä lintu.

        Tahtoisit sisään, mutta näet vain oman pelikuvasi
        ja kuvailet sen meille.


      • Jaahas...
        TulevaisuusJaToivo kirjoitti:

        Sinun viestisi on täynnä tyhjää.

        Katsot uskoa ulkopuolelta, ja sanasi ovat sen mukaiset.

        Ihmettelet, äimistelet, tuomitset, hapuilet.

        Olet kuin lasin takana räpyttelevä lintu.

        Tahtoisit sisään, mutta näet vain oman pelikuvasi
        ja kuvailet sen meille.

        Ei uskovaisten kanssa voi keskustella loogisesti mutta ensinnäkin, jos viestini on täynnä tyhjää (mitä ikinä se tarkoittaakaan, kirjoitinhan monta eri asiaa tuohon) niin miten silti tyhjästä kaiken tuon keksit? Ja huom tosiaan keksit, koska en minä tuollaista kirjoittanut.

        Enkä minä yrittänyt pelkästään haukkua tai väheksyä. Jos ei kiinnosta niin ei se haittaa. Ei sinulla ole mitään pakkoa minun jutuista kiinnostuakkaan. Vaikka kiinnostuit silti vähän, koska vastasit. Tavallaan se ei ole niin vähääkään, koska paljoa sen enempää ei ihminen heti voi kiinnostuakkaan toisen jutuista.


      • TulevaisuusJaToivo
        Jaahas... kirjoitti:

        Ei uskovaisten kanssa voi keskustella loogisesti mutta ensinnäkin, jos viestini on täynnä tyhjää (mitä ikinä se tarkoittaakaan, kirjoitinhan monta eri asiaa tuohon) niin miten silti tyhjästä kaiken tuon keksit? Ja huom tosiaan keksit, koska en minä tuollaista kirjoittanut.

        Enkä minä yrittänyt pelkästään haukkua tai väheksyä. Jos ei kiinnosta niin ei se haittaa. Ei sinulla ole mitään pakkoa minun jutuista kiinnostuakkaan. Vaikka kiinnostuit silti vähän, koska vastasit. Tavallaan se ei ole niin vähääkään, koska paljoa sen enempää ei ihminen heti voi kiinnostuakkaan toisen jutuista.

        Moi! :) No niin, anteeksi, meni äsken vastaukseni väärään kohtaan kun ystäväni soitti kesken kirjoittamisen. Mistä tahdot jutella?


      • TulevaisuusJaToivo
        Kiitos tyhjästä kirjoitti:

        Minulla tulee mieleen ilmaisu "voi jeesus" ja sana "hihhuli".

        Tuo sana hihhuli saattaa tulla jostain tämänlaisen uskovaisen käytöksestä joka on jotenkin varovaisen hiljaista hissuttelua.

        Luultavasti olet vain täynnä kaikkea muuta kuin rakkautta ja siitä syystä olet tuollainen.

        Sitä en tiedä mikä elämäntilanteesi oli ja mikä se on nyt mutta välttämättä tuo jeesus toiminta ei sinua ole auttanut paremmaksi?

        Uskon että on parempiakin apuja sinunlaisillesi. Kaksinaamaiset ihmiset ja hengellinen taikaparannus ei ole ratkaisu ongelmiisi.

        Jos vaihtoehtona on huonoa seuraa tai tyhjää ei mitään niin kiitos tyhjästä rauhaan jättämisestä on ymmärrettävää.

        Kirjoitukseni on rukous, Jeesukselle.

        Luin ketjun kirjoituksia ja tuli todella turhautunut olo, miten eksyksissä, tietämättömiä, hapuilevia, hukassa moni on tässä "kristityssä" maassa, pääsiäisenä.

        Jokaiselle ei yksinkertaisesti ehdi erikseen vastata, eikä yösydännä edes fyysisesti jaksa, kun nukkuakin pitää :).

        Siksi rukous, huokaus Elävän Vapahtajan puoleen.

        Hän näkee jokaisen sydämeen, aina niihin sanottomiin kysymyksiin asti.
        Myös sinun huokauksesi!


      • hihhulointia
        TulevaisuusJaToivo kirjoitti:

        Moi! :) No niin, anteeksi, meni äsken vastaukseni väärään kohtaan kun ystäväni soitti kesken kirjoittamisen. Mistä tahdot jutella?

        "Mistä tahdot jutella?"

        Onko sinusta normaalia kysyä tuollaisia kesken keskustelun? En mistään varmaan jos tuo aiheemme ei ollut hyvä.

        Ja tiesitkö myös että tämä ei ole reaaliaikainen chat vaan viesteihin takaisin vastaamisessa voi kestää joskus jopa päiviä.


      • TulevaisuusJaToivo
        hihhulointia kirjoitti:

        "Mistä tahdot jutella?"

        Onko sinusta normaalia kysyä tuollaisia kesken keskustelun? En mistään varmaan jos tuo aiheemme ei ollut hyvä.

        Ja tiesitkö myös että tämä ei ole reaaliaikainen chat vaan viesteihin takaisin vastaamisessa voi kestää joskus jopa päiviä.

        On ystävällistä ja normaalia kysyä, mistä toinen tahtoo keskustella, ettei puhu turhaan sellaisesta, mikä ei ole toisesta mielenkiintoista tai tärkeää.

        Ja tiesin, ettei tämä ole chat, mutta vastasin sinulle nopeasti, koska olin koneella. :)


      • hihhulointia
        TulevaisuusJaToivo kirjoitti:

        On ystävällistä ja normaalia kysyä, mistä toinen tahtoo keskustella, ettei puhu turhaan sellaisesta, mikä ei ole toisesta mielenkiintoista tai tärkeää.

        Ja tiesin, ettei tämä ole chat, mutta vastasin sinulle nopeasti, koska olin koneella. :)

        Se oli jo keskustelu kunnes kysyit mistä haluat keskustella. En halua nipottaa turhasta mutta tuollainen asia on hyvä sinunkin huomata ihan uusien tulevien sosiaalisten tilanteidesi varalle.

        Aiheena oli se että sinun uskontosi on muiden kanssa jaettua harhaa. Sinun kannattaa käsitellä siihen liittyvät asiat niin että onko uskonto tosiaan rikastuttanut elämääsi ja oletko enää tyytyväinen moiseen toimintaan. Onko uskonnolliset ystäväsi sinulle aidosti tärkeitä jos teitä yhdistää päälimmäisenä vain tuo harhaleikki? Moni esim aloittaa uuden harrastuksen mutta voi helposti lopettaa sen jos haluaa. Uskon asioita taas ei mielletä ihan sellaisiksi vaikka sama asia onkin.

        Mielestäni se hyvä mitä uskonnossa on ei liity millään tavalla itse aiheeseen vaan kaikkeen muuhun oheistoimintaan.


    • jatketaan kohta

      jatketaan kohta.. olen puhelimessa :)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe