Kysymys seutulipusta

Opiskelija

Olen opiskelija ja kuljen kalliilla seutulipulla päivittäin Nokia-Tampere väliä.. Osaako kukaan sanoa saako seutulippuun opiskelija alennuksia?
Toinen kysymys kulkee opiskelijan viikonlopun viettoa.. Miksi kalliin seutulipun ostaneen täytyy silti vielä maksaa yölisä käteisenä? Miksi seutulippua ei voi leimata kahta kertaa tai se kelvata maksuksi yölisällekin? Onhan seutulipulla kuitenkin jo hintaa 79 euroa!!

18

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¨¨¨

      Ei saa alennusta, mutta koulun kautta kaiketi voi anoa Kelalta matkatukea.

    • Bussipoika

      Minä saan Kelan kautta halvan seutulipun (44e/kk). Oman koulunk kautta sen sain, ja sitä saan käyttää ihan vapaa-ajallakin. Noiden yölisien maksaminen kuuluu ihan kaikille matkalaisille, yöajo on aina kalliimpaa..

      • opiskelija

        Mutta miksi tuollaisella bussikortilla ei pysty maksaan sitä yölisää suoraan.. Siis leimata se vaikka bussis kaksi kertaa tai miksi sitä ei voi maksaa siinä lataus maksussa?

        Mä en koskaan pidä käteistä mukana ja vica electron ei käy maksu välineenä Paunussa.. Musta on ihan hullua tuollainen järjestely yölisän suhteen


      • marmatus pois
        opiskelija kirjoitti:

        Mutta miksi tuollaisella bussikortilla ei pysty maksaan sitä yölisää suoraan.. Siis leimata se vaikka bussis kaksi kertaa tai miksi sitä ei voi maksaa siinä lataus maksussa?

        Mä en koskaan pidä käteistä mukana ja vica electron ei käy maksu välineenä Paunussa.. Musta on ihan hullua tuollainen järjestely yölisän suhteen

        Kun ei pysty niin ei pysty.

        "Mä en koskaan pidä käteistä mukana" nyt kun tiedät mikä on homman nimi, niin kannattaa varata kolikoita sen yövuorolisän verran, niin yksinkertaista se on.


      • nykyaikaa
        marmatus pois kirjoitti:

        Kun ei pysty niin ei pysty.

        "Mä en koskaan pidä käteistä mukana" nyt kun tiedät mikä on homman nimi, niin kannattaa varata kolikoita sen yövuorolisän verran, niin yksinkertaista se on.

        sanoo aatamin aikaan syntynyt ihminen. :D camoon tääl kaikki nykyaikaistuu.. pankkiautomaatteja vähennetään kokoajan.. Kaikki alkaa oleen kohta sähköisessä muodossa.. joten palaa sieltä 1950 luvulta tähän 2012 lukuun takas älä valita


      • vinkunat pois
        nykyaikaa kirjoitti:

        sanoo aatamin aikaan syntynyt ihminen. :D camoon tääl kaikki nykyaikaistuu.. pankkiautomaatteja vähennetään kokoajan.. Kaikki alkaa oleen kohta sähköisessä muodossa.. joten palaa sieltä 1950 luvulta tähän 2012 lukuun takas älä valita

        Kukahan se tässä koko ajan valittaa? Minä vain totean, että se asia _ON_ niin ja se nyt vaan on sinunkin hyväksyttävä. Tällä palstalla et kuitenkaan siihen muutosta pysty saamaan.

        Valita sitten Paunulle tai joukkoliikennelautakunnalle tai johonkin.


      • Paluu tulevaisuuteen
        nykyaikaa kirjoitti:

        sanoo aatamin aikaan syntynyt ihminen. :D camoon tääl kaikki nykyaikaistuu.. pankkiautomaatteja vähennetään kokoajan.. Kaikki alkaa oleen kohta sähköisessä muodossa.. joten palaa sieltä 1950 luvulta tähän 2012 lukuun takas älä valita

        Miksi et sitten matkusta "sähköisessä muodossa"?


      • opiskelija
        vinkunat pois kirjoitti:

        Kukahan se tässä koko ajan valittaa? Minä vain totean, että se asia _ON_ niin ja se nyt vaan on sinunkin hyväksyttävä. Tällä palstalla et kuitenkaan siihen muutosta pysty saamaan.

        Valita sitten Paunulle tai joukkoliikennelautakunnalle tai johonkin.

        olen jo paunulle valittanu. Toisekseen kysyin asiaa kun jollekin mulkvistille tuli taas tarve purkaa omaa oloaan vittuilemalla. Mä opiskelen ja opinto raha on 500 euroa ja SE ei ole paljoa kun vuokrat on näin korkeat.. Eläkeläiset ja työttömätki saa enemmä rahaa. Ja toisekseen KAKARA TÄÄL ON SE JOKA ALOITTAA VITTUILUN. että sellaisia nämä meidän nykyajan aikuiset on josta mallia pitäisi ottaaa. Kysymys kuuluukin? Mitä meistä nuorista voi tulla jos malli on tuollainen jo teiltä vanhemmiltaki?

        JA.. TE TÄÄLLÄ ITKETTE että kun kaikki menee sähköiseks.. Laskut tulee kohta nettilaskuina täysin, automatteja vähennetään, laskut maksetaan jo aikaslailla kokonaan netissä.. Seutulipun voi ladata bussissa, maksu välineeksi käy bussissa jo pankkikortti.. Koohta sekin uudistuu kun autot vanhenee ja laitetaan vaihtoon.. Kyllä se vaan niin on että kun tätä täällä seuraa niin kokoajan meitä ohjataan toimimaan sähköisessä muodossa yhä enemmän.. Pankit ohjaa nettilaskutukseen ja asiakaspalvelu puhelimissa neuvotaan menemään nettiin ja hoitaan asian siellä mikäli mahdollista.. Ja TKL:N BUSSIKORTTEIHIN JO SAA LADATTUA SEN YÖLISÄNKIN. eLI KUKA TÄÄLLÄ NYT ONKAAN VÄÄRÄSSÄ. Ei sitä käteistä ole pakko käyttää... jos omaa pankkikortin.. paunussa sillä voi maksaa.. eli äläs itse mussuta


      • matka menneisyyteen
        Paluu tulevaisuuteen kirjoitti:

        Miksi et sitten matkusta "sähköisessä muodossa"?

        Mikset sä sit matkusta kolikoilla menneisyyteen.. kokeile vaikka sitä talvisota aikaa ;)


      • kaameet meuhkaamist
        opiskelija kirjoitti:

        olen jo paunulle valittanu. Toisekseen kysyin asiaa kun jollekin mulkvistille tuli taas tarve purkaa omaa oloaan vittuilemalla. Mä opiskelen ja opinto raha on 500 euroa ja SE ei ole paljoa kun vuokrat on näin korkeat.. Eläkeläiset ja työttömätki saa enemmä rahaa. Ja toisekseen KAKARA TÄÄL ON SE JOKA ALOITTAA VITTUILUN. että sellaisia nämä meidän nykyajan aikuiset on josta mallia pitäisi ottaaa. Kysymys kuuluukin? Mitä meistä nuorista voi tulla jos malli on tuollainen jo teiltä vanhemmiltaki?

        JA.. TE TÄÄLLÄ ITKETTE että kun kaikki menee sähköiseks.. Laskut tulee kohta nettilaskuina täysin, automatteja vähennetään, laskut maksetaan jo aikaslailla kokonaan netissä.. Seutulipun voi ladata bussissa, maksu välineeksi käy bussissa jo pankkikortti.. Koohta sekin uudistuu kun autot vanhenee ja laitetaan vaihtoon.. Kyllä se vaan niin on että kun tätä täällä seuraa niin kokoajan meitä ohjataan toimimaan sähköisessä muodossa yhä enemmän.. Pankit ohjaa nettilaskutukseen ja asiakaspalvelu puhelimissa neuvotaan menemään nettiin ja hoitaan asian siellä mikäli mahdollista.. Ja TKL:N BUSSIKORTTEIHIN JO SAA LADATTUA SEN YÖLISÄNKIN. eLI KUKA TÄÄLLÄ NYT ONKAAN VÄÄRÄSSÄ. Ei sitä käteistä ole pakko käyttää... jos omaa pankkikortin.. paunussa sillä voi maksaa.. eli äläs itse mussuta

        Onko sinulla joku häiriö? Alkuperäinen asia oli, että yövuorolisä pitää maksaa erikseen, ei sitä voi seutulipulla maksaa. Minulle on ihan sama, maksatko sen oravannahkoilla vai tuohenpalasilla, mutta maksettava se on. Ota pieni sininen pilleri niin rauhoitut.

        Tuolla aiemmin kirjoitit, että käytät Visa electron-korttia ja sillä ei voi maksaa linja-autossa. Nytkö pankkikorttisi on muuttunut oikeaksi pankkikortiksi niin että sillä pystyykin maksamaan?? Ja Paunun seutulipustahan oli puhe, eikä TKL:n matkakortista??? Vähän sekavaa kirjoittelua.


      • opiskelja
        kaameet meuhkaamist kirjoitti:

        Onko sinulla joku häiriö? Alkuperäinen asia oli, että yövuorolisä pitää maksaa erikseen, ei sitä voi seutulipulla maksaa. Minulle on ihan sama, maksatko sen oravannahkoilla vai tuohenpalasilla, mutta maksettava se on. Ota pieni sininen pilleri niin rauhoitut.

        Tuolla aiemmin kirjoitit, että käytät Visa electron-korttia ja sillä ei voi maksaa linja-autossa. Nytkö pankkikorttisi on muuttunut oikeaksi pankkikortiksi niin että sillä pystyykin maksamaan?? Ja Paunun seutulipustahan oli puhe, eikä TKL:n matkakortista??? Vähän sekavaa kirjoittelua.

        JA TAAS NIIN AIKUISTA :D (joten alennutaan siis yhtä samalle lastentarha tasolle siis) lueppas uudestaan.. Pankkikortin voi jo maksaa kyllä mutta MÄ EN SANONUT SELLAISTA OMISTAVANI! vai mainitsinko tekstissäni että MÄ OMISTAN PANKKIKORTIN? Lue vitun paskapää vanha kulahtanut jarru se vitun saatanan teksti n yt jumalauta paremmmin ja sit vedä käteen tai jotain muuta tai sut helevtti pitää tulla nussiiin puhki..

        Ja jos haluat tietää niin MUN EI TARVI EDES YÖLISÄÄ MAKSAA ;) Mun öilisän tarjoutuu aina joku muu maksaan koska on tuota ulkonäköä hiukan..että revissiittä saatanan vittupää ass hole. ;) lopeta ton setin repiminen jostain anaalistas... potki saatana vaikka niitä heölevtin mummoja tai vedä itses jojoon,,, kukaan ei jäis kaipaan häirikköä joka ei asiallisesti osaa keskustella. asialliseen kysymykseen ei saa asiallista vastausta joten vittu camoooooon mikäs heebon ongelma niinqu on


      • opiskelija second
        kaameet meuhkaamist kirjoitti:

        Onko sinulla joku häiriö? Alkuperäinen asia oli, että yövuorolisä pitää maksaa erikseen, ei sitä voi seutulipulla maksaa. Minulle on ihan sama, maksatko sen oravannahkoilla vai tuohenpalasilla, mutta maksettava se on. Ota pieni sininen pilleri niin rauhoitut.

        Tuolla aiemmin kirjoitit, että käytät Visa electron-korttia ja sillä ei voi maksaa linja-autossa. Nytkö pankkikorttisi on muuttunut oikeaksi pankkikortiksi niin että sillä pystyykin maksamaan?? Ja Paunun seutulipustahan oli puhe, eikä TKL:n matkakortista??? Vähän sekavaa kirjoittelua.

        And pouttaris tavataan varmasti niin tuu sit siel mul aukoon päätä niin katsotaan kuka jää hiljaiseks ja kuka ei. ;)


      • Opiskelja?
        opiskelja kirjoitti:

        JA TAAS NIIN AIKUISTA :D (joten alennutaan siis yhtä samalle lastentarha tasolle siis) lueppas uudestaan.. Pankkikortin voi jo maksaa kyllä mutta MÄ EN SANONUT SELLAISTA OMISTAVANI! vai mainitsinko tekstissäni että MÄ OMISTAN PANKKIKORTIN? Lue vitun paskapää vanha kulahtanut jarru se vitun saatanan teksti n yt jumalauta paremmmin ja sit vedä käteen tai jotain muuta tai sut helevtti pitää tulla nussiiin puhki..

        Ja jos haluat tietää niin MUN EI TARVI EDES YÖLISÄÄ MAKSAA ;) Mun öilisän tarjoutuu aina joku muu maksaan koska on tuota ulkonäköä hiukan..että revissiittä saatanan vittupää ass hole. ;) lopeta ton setin repiminen jostain anaalistas... potki saatana vaikka niitä heölevtin mummoja tai vedä itses jojoon,,, kukaan ei jäis kaipaan häirikköä joka ei asiallisesti osaa keskustella. asialliseen kysymykseen ei saa asiallista vastausta joten vittu camoooooon mikäs heebon ongelma niinqu on

        Aha, selkis. Tämä ei ole se alkuperäinen kysyjä, vaan joku häiriintynyt lapsellinen rääväsuinen pikkusielu.

        Onkos siellä opiskelijaterveydenhuollossa kuinka pitkät jonot mielenterveysvastaanoton puolelle?

        Kuljettaja vissiin perii sen yövuorolisän sitten päätepysäkillä?


    • Tuohtunut Nokialaine

      Kyllä olis taas Nokialaisella nuorisokouluttajalle töitä....
      Mikset pyydä mopoautoja rippilahjaks... :D:Ddddddd

      • opiskelija

        Koska mulla on B kortti ja asun jo omillaan DORKA


    • sessi51

      Paunun taksat on hirvittävän korkeat. Tampereella saa eläkeläinen (minä) matkustaa 1½ tuntia kymmeniä kilometrejä, kaupungin laidasta laitaan. 1½e!. Täältä Pirkkalaistorilta Tampereelle 4,3e Olen muutenkin kyllästynyt kuljettajiin jotka ovat epäkohteliaita. Aikataulut on sellaista sekasotkua, pääsisi varmaan johonkin ennätysten kirjaan.

    • SSRI ei kohdallaan

      OPISKELIJA !!!!! Työnnä peukalosi perseeseesi ja vihellä !!! Jos se ei helpota,niin juokse junan alle,sieltä tulee ainakin apu ahdistukseesi.

    • tytölle näin

      Nyt sai Tredusta lapun, jolla voi ostaa seutulipun Matkahuollon kortille valmiiksi alennettuun hintaan. Ei tarvitse anoa jälkikäteen Kelalta erotusta vrt. 43 €/kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      52
      2165
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      755
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      67
      703
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      497
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      490
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe