Kysymys seutulipusta

Opiskelija

Olen opiskelija ja kuljen kalliilla seutulipulla päivittäin Nokia-Tampere väliä.. Osaako kukaan sanoa saako seutulippuun opiskelija alennuksia?
Toinen kysymys kulkee opiskelijan viikonlopun viettoa.. Miksi kalliin seutulipun ostaneen täytyy silti vielä maksaa yölisä käteisenä? Miksi seutulippua ei voi leimata kahta kertaa tai se kelvata maksuksi yölisällekin? Onhan seutulipulla kuitenkin jo hintaa 79 euroa!!

18

740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¨¨¨

Ei saa alennusta, mutta koulun kautta kaiketi voi anoa Kelalta matkatukea.

• Bussipoika

Minä saan Kelan kautta halvan seutulipun (44e/kk). Oman koulunk kautta sen sain, ja sitä saan käyttää ihan vapaa-ajallakin. Noiden yölisien maksaminen kuuluu ihan kaikille matkalaisille, yöajo on aina kalliimpaa..

• opiskelija

Mutta miksi tuollaisella bussikortilla ei pysty maksaan sitä yölisää suoraan.. Siis leimata se vaikka bussis kaksi kertaa tai miksi sitä ei voi maksaa siinä lataus maksussa?

Mä en koskaan pidä käteistä mukana ja vica electron ei käy maksu välineenä Paunussa.. Musta on ihan hullua tuollainen järjestely yölisän suhteen

• marmatus pois
        opiskelija kirjoitti:

Mutta miksi tuollaisella bussikortilla ei pysty maksaan sitä yölisää suoraan.. Siis leimata se vaikka bussis kaksi kertaa tai miksi sitä ei voi maksaa siinä lataus maksussa?

Mä en koskaan pidä käteistä mukana ja vica electron ei käy maksu välineenä Paunussa.. Musta on ihan hullua tuollainen järjestely yölisän suhteen

Kun ei pysty niin ei pysty.

"Mä en koskaan pidä käteistä mukana" nyt kun tiedät mikä on homman nimi, niin kannattaa varata kolikoita sen yövuorolisän verran, niin yksinkertaista se on.

• nykyaikaa
        marmatus pois kirjoitti:

Kun ei pysty niin ei pysty.

"Mä en koskaan pidä käteistä mukana" nyt kun tiedät mikä on homman nimi, niin kannattaa varata kolikoita sen yövuorolisän verran, niin yksinkertaista se on.

sanoo aatamin aikaan syntynyt ihminen. :D camoon tääl kaikki nykyaikaistuu.. pankkiautomaatteja vähennetään kokoajan.. Kaikki alkaa oleen kohta sähköisessä muodossa.. joten palaa sieltä 1950 luvulta tähän 2012 lukuun takas älä valita

• vinkunat pois
        nykyaikaa kirjoitti:

sanoo aatamin aikaan syntynyt ihminen. :D camoon tääl kaikki nykyaikaistuu.. pankkiautomaatteja vähennetään kokoajan.. Kaikki alkaa oleen kohta sähköisessä muodossa.. joten palaa sieltä 1950 luvulta tähän 2012 lukuun takas älä valita

Kukahan se tässä koko ajan valittaa? Minä vain totean, että se asia _ON_ niin ja se nyt vaan on sinunkin hyväksyttävä. Tällä palstalla et kuitenkaan siihen muutosta pysty saamaan.

Valita sitten Paunulle tai joukkoliikennelautakunnalle tai johonkin.

• Paluu tulevaisuuteen
        nykyaikaa kirjoitti:

Miksi et sitten matkusta "sähköisessä muodossa"?

• opiskelija
        vinkunat pois kirjoitti:

Kukahan se tässä koko ajan valittaa? Minä vain totean, että se asia _ON_ niin ja se nyt vaan on sinunkin hyväksyttävä. Tällä palstalla et kuitenkaan siihen muutosta pysty saamaan.

Valita sitten Paunulle tai joukkoliikennelautakunnalle tai johonkin.

olen jo paunulle valittanu. Toisekseen kysyin asiaa kun jollekin mulkvistille tuli taas tarve purkaa omaa oloaan vittuilemalla. Mä opiskelen ja opinto raha on 500 euroa ja SE ei ole paljoa kun vuokrat on näin korkeat.. Eläkeläiset ja työttömätki saa enemmä rahaa. Ja toisekseen KAKARA TÄÄL ON SE JOKA ALOITTAA VITTUILUN. että sellaisia nämä meidän nykyajan aikuiset on josta mallia pitäisi ottaaa. Kysymys kuuluukin? Mitä meistä nuorista voi tulla jos malli on tuollainen jo teiltä vanhemmiltaki?

JA.. TE TÄÄLLÄ ITKETTE että kun kaikki menee sähköiseks.. Laskut tulee kohta nettilaskuina täysin, automatteja vähennetään, laskut maksetaan jo aikaslailla kokonaan netissä.. Seutulipun voi ladata bussissa, maksu välineeksi käy bussissa jo pankkikortti.. Koohta sekin uudistuu kun autot vanhenee ja laitetaan vaihtoon.. Kyllä se vaan niin on että kun tätä täällä seuraa niin kokoajan meitä ohjataan toimimaan sähköisessä muodossa yhä enemmän.. Pankit ohjaa nettilaskutukseen ja asiakaspalvelu puhelimissa neuvotaan menemään nettiin ja hoitaan asian siellä mikäli mahdollista.. Ja TKL:N BUSSIKORTTEIHIN JO SAA LADATTUA SEN YÖLISÄNKIN. eLI KUKA TÄÄLLÄ NYT ONKAAN VÄÄRÄSSÄ. Ei sitä käteistä ole pakko käyttää... jos omaa pankkikortin.. paunussa sillä voi maksaa.. eli äläs itse mussuta

• matka menneisyyteen
        Paluu tulevaisuuteen kirjoitti:

Miksi et sitten matkusta "sähköisessä muodossa"?

Mikset sä sit matkusta kolikoilla menneisyyteen.. kokeile vaikka sitä talvisota aikaa ;)

• kaameet meuhkaamist
        opiskelija kirjoitti:

olen jo paunulle valittanu. Toisekseen kysyin asiaa kun jollekin mulkvistille tuli taas tarve purkaa omaa oloaan vittuilemalla. Mä opiskelen ja opinto raha on 500 euroa ja SE ei ole paljoa kun vuokrat on näin korkeat.. Eläkeläiset ja työttömätki saa enemmä rahaa. Ja toisekseen KAKARA TÄÄL ON SE JOKA ALOITTAA VITTUILUN. että sellaisia nämä meidän nykyajan aikuiset on josta mallia pitäisi ottaaa. Kysymys kuuluukin? Mitä meistä nuorista voi tulla jos malli on tuollainen jo teiltä vanhemmiltaki?

JA.. TE TÄÄLLÄ ITKETTE että kun kaikki menee sähköiseks.. Laskut tulee kohta nettilaskuina täysin, automatteja vähennetään, laskut maksetaan jo aikaslailla kokonaan netissä.. Seutulipun voi ladata bussissa, maksu välineeksi käy bussissa jo pankkikortti.. Koohta sekin uudistuu kun autot vanhenee ja laitetaan vaihtoon.. Kyllä se vaan niin on että kun tätä täällä seuraa niin kokoajan meitä ohjataan toimimaan sähköisessä muodossa yhä enemmän.. Pankit ohjaa nettilaskutukseen ja asiakaspalvelu puhelimissa neuvotaan menemään nettiin ja hoitaan asian siellä mikäli mahdollista.. Ja TKL:N BUSSIKORTTEIHIN JO SAA LADATTUA SEN YÖLISÄNKIN. eLI KUKA TÄÄLLÄ NYT ONKAAN VÄÄRÄSSÄ. Ei sitä käteistä ole pakko käyttää... jos omaa pankkikortin.. paunussa sillä voi maksaa.. eli äläs itse mussuta

Onko sinulla joku häiriö? Alkuperäinen asia oli, että yövuorolisä pitää maksaa erikseen, ei sitä voi seutulipulla maksaa. Minulle on ihan sama, maksatko sen oravannahkoilla vai tuohenpalasilla, mutta maksettava se on. Ota pieni sininen pilleri niin rauhoitut.

Tuolla aiemmin kirjoitit, että käytät Visa electron-korttia ja sillä ei voi maksaa linja-autossa. Nytkö pankkikorttisi on muuttunut oikeaksi pankkikortiksi niin että sillä pystyykin maksamaan?? Ja Paunun seutulipustahan oli puhe, eikä TKL:n matkakortista??? Vähän sekavaa kirjoittelua.

• opiskelja
        kaameet meuhkaamist kirjoitti:

Onko sinulla joku häiriö? Alkuperäinen asia oli, että yövuorolisä pitää maksaa erikseen, ei sitä voi seutulipulla maksaa. Minulle on ihan sama, maksatko sen oravannahkoilla vai tuohenpalasilla, mutta maksettava se on. Ota pieni sininen pilleri niin rauhoitut.

Tuolla aiemmin kirjoitit, että käytät Visa electron-korttia ja sillä ei voi maksaa linja-autossa. Nytkö pankkikorttisi on muuttunut oikeaksi pankkikortiksi niin että sillä pystyykin maksamaan?? Ja Paunun seutulipustahan oli puhe, eikä TKL:n matkakortista??? Vähän sekavaa kirjoittelua.

JA TAAS NIIN AIKUISTA :D (joten alennutaan siis yhtä samalle lastentarha tasolle siis) lueppas uudestaan.. Pankkikortin voi jo maksaa kyllä mutta MÄ EN SANONUT SELLAISTA OMISTAVANI! vai mainitsinko tekstissäni että MÄ OMISTAN PANKKIKORTIN? Lue vitun paskapää vanha kulahtanut jarru se vitun saatanan teksti n yt jumalauta paremmmin ja sit vedä käteen tai jotain muuta tai sut helevtti pitää tulla nussiiin puhki..

Ja jos haluat tietää niin MUN EI TARVI EDES YÖLISÄÄ MAKSAA ;) Mun öilisän tarjoutuu aina joku muu maksaan koska on tuota ulkonäköä hiukan..että revissiittä saatanan vittupää ass hole. ;) lopeta ton setin repiminen jostain anaalistas... potki saatana vaikka niitä heölevtin mummoja tai vedä itses jojoon,,, kukaan ei jäis kaipaan häirikköä joka ei asiallisesti osaa keskustella. asialliseen kysymykseen ei saa asiallista vastausta joten vittu camoooooon mikäs heebon ongelma niinqu on

• opiskelija second
        kaameet meuhkaamist kirjoitti:

And pouttaris tavataan varmasti niin tuu sit siel mul aukoon päätä niin katsotaan kuka jää hiljaiseks ja kuka ei. ;)

• Opiskelja?
        opiskelja kirjoitti:

JA TAAS NIIN AIKUISTA :D (joten alennutaan siis yhtä samalle lastentarha tasolle siis) lueppas uudestaan.. Pankkikortin voi jo maksaa kyllä mutta MÄ EN SANONUT SELLAISTA OMISTAVANI! vai mainitsinko tekstissäni että MÄ OMISTAN PANKKIKORTIN? Lue vitun paskapää vanha kulahtanut jarru se vitun saatanan teksti n yt jumalauta paremmmin ja sit vedä käteen tai jotain muuta tai sut helevtti pitää tulla nussiiin puhki..

Ja jos haluat tietää niin MUN EI TARVI EDES YÖLISÄÄ MAKSAA ;) Mun öilisän tarjoutuu aina joku muu maksaan koska on tuota ulkonäköä hiukan..että revissiittä saatanan vittupää ass hole. ;) lopeta ton setin repiminen jostain anaalistas... potki saatana vaikka niitä heölevtin mummoja tai vedä itses jojoon,,, kukaan ei jäis kaipaan häirikköä joka ei asiallisesti osaa keskustella. asialliseen kysymykseen ei saa asiallista vastausta joten vittu camoooooon mikäs heebon ongelma niinqu on

Aha, selkis. Tämä ei ole se alkuperäinen kysyjä, vaan joku häiriintynyt lapsellinen rääväsuinen pikkusielu.

Onkos siellä opiskelijaterveydenhuollossa kuinka pitkät jonot mielenterveysvastaanoton puolelle?

Kuljettaja vissiin perii sen yövuorolisän sitten päätepysäkillä?

• Tuohtunut Nokialaine

Kyllä olis taas Nokialaisella nuorisokouluttajalle töitä....
      Mikset pyydä mopoautoja rippilahjaks... :D:Ddddddd

• opiskelija

Koska mulla on B kortti ja asun jo omillaan DORKA

• sessi51

Paunun taksat on hirvittävän korkeat. Tampereella saa eläkeläinen (minä) matkustaa 1½ tuntia kymmeniä kilometrejä, kaupungin laidasta laitaan. 1½e!. Täältä Pirkkalaistorilta Tampereelle 4,3e Olen muutenkin kyllästynyt kuljettajiin jotka ovat epäkohteliaita. Aikataulut on sellaista sekasotkua, pääsisi varmaan johonkin ennätysten kirjaan.

• SSRI ei kohdallaan

OPISKELIJA !!!!! Työnnä peukalosi perseeseesi ja vihellä !!! Jos se ei helpota,niin juokse junan alle,sieltä tulee ainakin apu ahdistukseesi.

• tytölle näin

Nyt sai Tredusta lapun, jolla voi ostaa seutulipun Matkahuollon kortille valmiiksi alennettuun hintaan. Ei tarvitse anoa jälkikäteen Kelalta erotusta vrt. 43 €/kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      113
      7792
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      127
      5339
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3576
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      122
      3563
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2594
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1540
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      70
      1406
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe