Kohta on kesänakkien hankinnat edessä. Taidan pläjäyttää nimestään huolimatta Ässä -merkkiset uusiorenkaat alle. Kauhukertomukset 80-luvulta siitä, että kaikki pinnoitetut on itsemurhakamaa, taitaa olla todellakin menneen talven lumia. Samat turvallisuushyväksynnät pinnatuilla ja ei-pinnatuilla. Ja eiköhän pinnattujakin ole surkealaatuisia, niinkuin ei-pinnattujakin...
Kokoa 195/65 R15 saisi asennettuna hintaan 330,- Tollaset keskiluokan ei pinnatut saisi melkein samaan hintaan.
Tuo Ässä vaikuttaa hyvältä, onpa vielä suomalainen tuote. Kokemuksia noista Ässä-renkaista kenelläkään? Nimi on kyllä vähän mitä sattuu, mutta rengas toivottavasti ei. http://www.assarengas.fi/
Uusiorenkaat, pinnoitetut Ässä -renkaat, kokemuksia?
95
13290
Vastaukset
- Autoileva miesten mi
Vianorin ukko myy uutta rengasta tuossa koossa. Kaikki kuluineen 240euroa.
Gt on renkaan nimi ja on maailman suurimpia valmistajia. Ässä ei ole vakuuttava.- ftftrtrtrt
Gt radial on joku surkea kiinalaisrengas, ei varmasti juurikaan ässää parempi
- Kantto
Mikä tossa Ässässä ei vakuuta? Oletko ajanut niillä, tai oletko nähnyt livenä miltä näyttää?
- autoileva miesten mi
Kantto kirjoitti:
Mikä tossa Ässässä ei vakuuta? Oletko ajanut niillä, tai oletko nähnyt livenä miltä näyttää?
Hei,
Lähipiirissä on ollut ja huonot tulokset. Tärinä, tasapainotus, liukkaus, melu ym. Olen omistanut gt renkaat. Kesti 20000km kivasti, olisi mennyt enemmänkin.
Ei ne koskaan ole merkkirenkaan verosia, mutta joissain takseissa on niin kertoo jotain. Osta tuohon kokoon Nokialta niin ei tarvi laittaa paljonkaan rahaa lisää.
Tuo koko on halpa koko, niin ei kannata säästää.
- Kantto
Kävin kattelemassa... Aika ristiriitaista kommenttia GT radialista... http://www.rengasvertailu.fi/kesarenkaat/gt-radial-champiro-128.html
- ässätalle
Kyllä itse ottaisin mielummin suomalaiset ässä renkaat kuin aasialaiset tai itäeurooppalaiset halpisrenkaat (kuten gt radial tai tigar), hintataso on kuitenkin samaa luokkaa. Tuskin ässät on yhtään sen huonompia kuin nuo halpisrenkaat joista ei ikinä tiedä, voivat nekin hyvin olla ihan surkeita jollain osa-alueella. Lisäksi ässät työllistää suomalaisia ja on ympäristöteko kun ei täytä kaatopaikkoja, renkaita kun ei voi sulattaa vaan ne meneävt suurimmaksi osaksi kaatopaikalle.
- autoileva miesten mi
Hei,
Senverran huutelen vielä vieraisiin pöytiin.
Tiedän, jokainen ostaa mitä haluaa.
Ässä pinnattu 330
Michelin uusi 350, eroa jää 5euroa renkaalle. Onko paha?
Tuo koko on edullinen ostaa. 17 ja isommat on kalliimpia. Yksi rengas maksaa saman.- 6548864948
tuota nyt ei kukaan usko jos et laita linkkiä mistä olet löytänyt nuo hinnat
- 47553hiiii
Lähemmäs totuutta päästään kun lisätään misukoiden hintaan vielä verkkokaupan rahdin sekä sellaisen hinnan asennustöistä, jonka rengasliikkeet veloittaa kun tuot muualta ostetut renkaat. Tulee yhteensä noin 150e lisää.
Tuohon ässien oman nettisivun hinnastoon sisältyy asennustyöt ja rahtia ei tule kun ei niitä lähetetä vaan ostetaan paikan päältä.
- Kantto
Ässän hinta on asennuksineen ja vanteilta vaihtoineen. Misukoihin ei kai kuullu?
- autoileva miesten mi
Hei vielä kerran,
Saman sisältää: asennus, tasapainoyus, työt.
Rengasliikkeestä tuli mainos. Ei muuten,mutta kannattaa ajatella mitä maksaa pinnatuista.
Hyvää kevättä.
- Kantto
Epäilyttävä Misukoiden hinta. Lähtisin jo miettimään, onko liikkeellä kymmenen satsia kolme vuotta vanhaa nakkia, jonka pistää myyntiin halvalla.
Mutta hyvä jos on hyvät. Eihän tohon ole paljo fiksumpaa vaihtoehtoa olemassa. En kylläkään usko jos en näe.
Kevättä sinnekin jonnekin. - Kantto
Nonniin. Nyt on Ässät alla ja täytyy kyllä sanoa, että kokeilkaa itse jos ette usko. Toimii. Entisiin ei-pinnoitettuihin Kiinan-nakkeihin eri on kuin yöllä ja päivällä. Se, että pinnoitetut leijuu, huojuu, räjähtää ynnämuuta, on kyllä eilisen talven lumia. Varmasti pinnattujakin löytyy moneen junaan, mutta Ässistä voi sanoa, että tasokas tuote. Ekoteko ja suomalaista työtä.
- autoileva miesten mi
Hei,
Onhan tuokin jonkunlainen säästö.
Sen vaivan otin ja kävin liikkeessä. Tuoreita renkaita ovat. muutakin merkkiä, siis uutta oli. Hintaan 320 - 385euroa sis kaiken, myös allelaitto. Merkkejä : mic, hank, cont, bf , jne.
Täytyy Ässä olla todella hyvä rengas kun voittaa nuo.
Oletpas säästäväinen autoilija. - Kantto
autoileva miesten mi kirjoitti:
Hei,
Onhan tuokin jonkunlainen säästö.
Sen vaivan otin ja kävin liikkeessä. Tuoreita renkaita ovat. muutakin merkkiä, siis uutta oli. Hintaan 320 - 385euroa sis kaiken, myös allelaitto. Merkkejä : mic, hank, cont, bf , jne.
Täytyy Ässä olla todella hyvä rengas kun voittaa nuo.
Oletpas säästäväinen autoilija.Mä säästän enempi luontoa ko lompakkoa. Rahasäästö ei ole ollut missään vaiheessa se ykkössyy renkaissa. Autokin kulkee biokaasulla (ja melkein puolta halvemmalla kun bensalla).
Taksisuharit käyttää myös Ässiä, samoin kuin rekkapenatkin. Sä voit ostaa uudet renkaat pinnattujen hinnalla jos haluat, ei haittaa. Mut mua sattuu kiinostamaan maailman jatkuminen. Mä mieluummin kerron lapsenlapselleni, että tein omalta osaltani sen minkä voin, että niittenkin lastenlapsilla olis maa missä elää. - Kantto 1
Kantto kirjoitti:
Mä säästän enempi luontoa ko lompakkoa. Rahasäästö ei ole ollut missään vaiheessa se ykkössyy renkaissa. Autokin kulkee biokaasulla (ja melkein puolta halvemmalla kun bensalla).
Taksisuharit käyttää myös Ässiä, samoin kuin rekkapenatkin. Sä voit ostaa uudet renkaat pinnattujen hinnalla jos haluat, ei haittaa. Mut mua sattuu kiinostamaan maailman jatkuminen. Mä mieluummin kerron lapsenlapselleni, että tein omalta osaltani sen minkä voin, että niittenkin lastenlapsilla olis maa missä elää.Ei tarvi kiivailla kun on tehnyt tyhmän ostoksen.
Ei tuolla ajattelulla ole lapsille mitään kerrottavaa. Kaikki testit osoittaa, että pinnatut on turvallisuusriski. Jarrutusmatka, kun sulla tulee tukala tilanne on paljon pitempi. Siinä olet jo mennyttä.
Lapsiasi rakastavaisena menet liikkeeseen ja ostat uudet contit, niin maailma ja sinä pelastut. Jos olet edes auton omistaja.
- Kantto
:D voi hyvänenaika. Halusin vain kertoa ratkaisuni syyn. On se kumma että toiset tuntuu tietävän paremmin, mikä on hyvä ratkaisu ja mikä huono. Mua nyt kyllä vähän naurattaa. Jos tekisin päätöksen uudestaan, ostaisin ihan samat nakit näilä tiedoilla.
Jos olis jossain dokumenttia siitä, että jarrutusmatka on ratkaisevasti pidempi, ottaisin mieluusti linkit vastaan. www.kaasuauto.fi ja siitä vähän perehtymään biokaasun mahdollisuuksiin! - kantto 1
Voi järjen valo.
Voiko noin tyhmä ihminen olla. - roskaroope
Sen verran sanon että ei oo kokemuksia ässistä mutta, raskaankaluston renkaat on nykyään lähestulkoon kaikki pinnotettuja ja kestää hyvin! miksipä ei henk.aauto puolella osattas pinnottaa??!!
- hinta ratkaisee
Kyllä pinnottaa osataan vaikka CR-rengas, Hamina, mutta monet pikkupajat ovat luopuneet pinnoitetuista, kun niitä aika herkästi palautellaan ja samaan hintaa saa ostettua sisään uusia aasialaisia, mitkä voi olla indonesiasta, malesiasta tai kiinasta.
- Halvalla sain
hinta ratkaisee kirjoitti:
Kyllä pinnottaa osataan vaikka CR-rengas, Hamina, mutta monet pikkupajat ovat luopuneet pinnoitetuista, kun niitä aika herkästi palautellaan ja samaan hintaa saa ostettua sisään uusia aasialaisia, mitkä voi olla indonesiasta, malesiasta tai kiinasta.
Noista ässä renkaista. Ostin uuden pakettiauton liikkeessä siihen talvirengas sarja oli sikahintainen niinpä tuli ostettua ässä talviset nastoitetut. Kokemus niistä erittäin positiivinen, pito aivan posketon nastat pysyivät kuluminenkin vähäistä eivätkä olleet edes kova ääniset. Kyllä niistä jäi erittäin positiivinen kuva.
Tuosta on jo aikaa useampi vuosi, tuskin nuo huonommaksi ovat tulleet.
Nyt käytettynä ostetussa tila-autossa talvirenkaina GT radialit , yhden talven ajellut niillä ei huonot pidoltaan joskaan eivät aivan huippu Nokialaisten tasoa. Hiljaisemmat kuitenkin kuin Nokialaiset.
Noista kaukoidän nakeista ei mitään kokemusta, mutta kyllähän hintakin jotain laadusta kertoo. - kallista roskaa
Halvalla sain kirjoitti:
Noista ässä renkaista. Ostin uuden pakettiauton liikkeessä siihen talvirengas sarja oli sikahintainen niinpä tuli ostettua ässä talviset nastoitetut. Kokemus niistä erittäin positiivinen, pito aivan posketon nastat pysyivät kuluminenkin vähäistä eivätkä olleet edes kova ääniset. Kyllä niistä jäi erittäin positiivinen kuva.
Tuosta on jo aikaa useampi vuosi, tuskin nuo huonommaksi ovat tulleet.
Nyt käytettynä ostetussa tila-autossa talvirenkaina GT radialit , yhden talven ajellut niillä ei huonot pidoltaan joskaan eivät aivan huippu Nokialaisten tasoa. Hiljaisemmat kuitenkin kuin Nokialaiset.
Noista kaukoidän nakeista ei mitään kokemusta, mutta kyllähän hintakin jotain laadusta kertoo.Nokialaiset ovat kallista roskaa, sillä on tuurista kiinni saako pyöreät renkaat. Renkaitten massakuluttajana ammattiajossa uskallan väittää, että suurin osa nokialaisista on epäkeskoja, koska niitä ei tahdo millään saada pysymään tasapainossa. Ne tulevat kalliiksi sekä ostohinnaltaan että autoon aiheuttamiensa nivelten, puslien ja iskareitten kulumisen takia.
- halpisautoon menisi
Virossa voi vaihdattaa alle renkaat edullisemmin. Sain ennen juhannusta tehdyn lomamatkan aikana 16-tuumaiset Goodyearit hintaan 320 euroa - kuitin kanssa.
En siis hankkisi ns. pitoautoon halpoja renkaita, käyttöaika on kuitenkin pitkä. Jotkut ovat eri mieltä (siis että rengas on vain ja ainoastaan musta ja pyöreä), olen nähnyt kalliissakin Mersussa kiinalaiset renkaat. - Tase71
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288533050308.html. Juuri Laitoin Ässät alle ;)
- Nordman
Miten nuo kestää ajoa ja aikaa? Suunnitelmissa olisi ostaa tuommoiset, aiemmat nordmanit kesti mun ajossa 3 talvea. 3. talvena huomasi selvästi pidon heikentyneen vaikka pintaa oli.
- ok S
On muuten sit nastallisena talvirenkaana tosi hyvä, pitää lumessa ja jäällä, oli
pojan mopoautossa, ja olis päässy vaikka puuhun jos voimaa olis riittänyt. Ja
kaverilla oli henkilöautossa kans ÄSSÄ renkaat ja piti kans lumessa ja jäällä
hyvin, hintalaatu suhde kohdallaan, muissa maksaa merkki, esim. NOKIA, ve-
näjällä halvalla tehtyjä renkaita. - toyota kuski
ässät on hengenvaaralliset toyota carina mulla lähti perä heittelehtimään 110 nopeudessa kamala kolina ja naputus pinta irtosi takapyörästä äkkiä hakemaan tehdas uudet olen luottanut goodyeariin ja continentaliin ja michelineihin valitsin goodyearin tällä kertaa hinta lähes sama kuin ässillä 340 kierros asennuksineen ja tasa painotuksineen auto käyttäytyy kuin uusi ajoominaisuudet normalisoitui ässät pitäis lailla kieltää mitä paskalla tekee jos ei oo peltoakaan!
- Asatru
Mua kanssa vähän epäilyttää nämä pinnoitetut renkaat. Ajan paljon ja pitkää työmatkaa, ja usein kyydissä vielä lapsia. En haluaisi säästää luontoa lannoittamalla sen meidän verellä tai tuhoamaan pohjavesiä autosta vuotavilla nesteillä jotka vääjäämättä päätyy äiti maan uumeniin kun vedetään motarilta pellolle tai puistikkoon renkaan pinnotteen irrotessa tms. Omistan jo hyvin pidetyn ja huolletun vanhan auton joka kuluttaa 5.57litraa sadalla (täysin karvalakki ei vie edes ikkunat sähköö) niin että en nyt ajatellut enempää laittaa haiseen luonnon puolesta ja pelata ihmishengillä. Omalla ei niin nöpönnuukaa jos vaan kyydissä ei tuolloin ole muuta väkeä tai mukana lähde.
- khkjglf
Pinnoitus ei korjaa renkaan kudosta. Carina miehen renkaat on tori.fi myynnissä.
- halvat pelittää
Jos hintaero merkkirenkaisiin on noin olematon, niin ei kannata panostaa pinnoitettuun. Venäläinen Cordiant comfort oli (2012) 320 € koossa 205/65-15 ja nyt parin kesän jälkeen tuntuu vielä ihan hyvältä, joten pintaa riittää vielä ajettavaksi tämän kolmannen kesän. Syksysateisiin vaihdan sitten uudet edulliset kesikset alle.
JOs ero merkkiirenkaisiin on yli 100 € per sarja, niin silloin valitsen ne edullisemmat.
- Hukkaan heitettyä
Pinnoitetut renkaat näyttävät olevan elämäni huonoimmat ( ja samalla kalleimmat) ajokilometreissä laskettuna. En erehdy enää toista kertaa, oppirahat on maksettu. Takuuta ei todellisuudessa ole mainoksista huolimatta, ehkä vain normaali kuluttajasuoja!?
- virhevastuu
Suomessa on olemassa virhevastuulaki. Mulla oli sama tilanne joskus navigaattorin kanssa. Tulostin lain kauppiaalle ja kysyin kumpaan suuntaan, tuotteen korjaukseen vai käräjäoikeuteen. Mentiin tuotteen vaihtamisen suuntaan :)
15 §
Virheellisyyden määräävä ajankohta
Tavaran virheellisyyttä on arvioitava sen perusteella, millainen tavara on ominaisuuksiltaan vaaranvastuun siirtyessä ostajalle. Myyjä vastaa virheestä, joka tavarassa on ollut tänä ajankohtana, vaikka virhe ilmenisi vasta myöhemmin.
Virheen oletetaan olleen olemassa vaaranvastuun siirtyessä ostajalle, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tästä ajankohdasta, jollei toisin osoiteta tai oletus ole virheen taikka tavaran luonteen vastainen.
- jukkaaaaaaa
- Iloisesti yllättynyt
Uudet Ässä- kesärenkaat 225/50 R17 alle Romeoon eilen. Kääntelin mutkissa eikä havaittavaa eroa entisiin Michelineihin kuin että uusista lähtee melua vähemmän kuin vanhoista. Hinta noin puolet merkkirenkaisiin verrattuna.
- hihassa jokeri
Pari vuotta sitten sai kumho ku 31 renkaat,jotkaz ok testi menestyjät ässien hinnalla.Eli vain eko hippi ostaa ne
- Michelin ukko
Itse olen miettinyt Ässiä. Takavuoslilta on kokemusta pinnoitetuista, pelkästään hyvää.
Tosin nyt alla olevat misukat joutuu vaihtamaan syystä että eturenkaissa on kudosvaurio ja selkäheittoa, pintaa kyllä olisi vielä reilusti n. 2,5mm.
Ostin kyllä rengas- ja tasapainotuskoneet joten nettirenkaatkaan eivät ole ongelma.
Paikalliset rengasliikkeet ottavat rengastöistä 60...75€ /satsi.
Kuulemma renkkan oston yhteydessä työt kaupan päälle, ilmainen lounas?
Kallis lounas!
Kaukoidän renkaista huonoja kokemuksia useasta merkistä. - jukkaaafrfrf
Kas kun ei katsastusviranomaiset asiaan puutu, jos pinnatut renkaat ovat turvallisuusriski ?
- Toimivat
Itselläni on autona BMW 525i korimallia E34, lukkoperällä varustettuna. Talvirenkaina nuo Ässät kokona 195/65/15 ja voin sanoa, että todella hyvin toimivat!
Pitoa löytyy hyvin, eivät ole erityisen meluisat ja pyörivät eleettömästi alla ilman mitään tärinöitä. Tuntuma tiehen on hyvä, myös pidon rajamailla. Talvella ei liikennevaloista ylämäkeen lähtiessä tarvinnut jäädä kakkoseksi kenellekään, iso kiitos tästä toisaalta kuuluu myös takavetoautolle.- VAROKAA NOKIAA
Olen kokeillut pakettiautoissa ja Saabeissa idän ihmeitä ja Nokialaisia. Itämaisista voi todeta, että ovat ainakain pyöreitä, mutta muut ominaisuudet keskinkertisia ja hinta edullinen. Esim Hankook on hinta-laatusuhteeltaan kelvollinen hankinta.
2 miljoonan km kokemuksella totean, ettei autoihini eikä tuttavieni autoihin tule enää koskaan Nokian renkaita. Ne ovat täyttä peetä laadultaan eikä niissä ole minkäänlaista takuuta.
Neljä kertaa olen tapellut Nokian kanssa renkaista, mitä on ollut mahdotonta saada tasapainoon, mutta selvistä vioista huolimatta Nokia ei ole vastannut virheistään, vaan kehtaa vielä lähettää laskun perättömistä tarkastuksista ja rahdeista sekä panna ne ulosottoon.
VAROKAA NOKIAA, jos haluatte säilyttää rahanne ja luottotietonne!
Testitkin on todennäköisesti lahjottu tai sitten kokeilemalla valittu sattumalta pyöreäksi osoittautuneet rinkulat.
Suurin osa Nokian renkaista muistutaa enemmän kananmunan muotoa kuin pyöreätä. Olen ajanut jakeluajoa 2 miljoonaa km, joten siinä on tulleet eri renkaat tutuiksi. Nyt on alla Nokian talvikumiseoksella ulkomailla pinnoitetut ja tehdasnastoitetut C-renkaat, joitten hinta oli Virossa asennustöineen 52€/kpl. Hyvin toimivat ja ovat myös tasapainossa. Jo toinen sarja menossa hyvien kokemusten takia.
Älkää ikinä erehtykö luottamaan testeihin ja ostamaan nokialaisia, sillä niillä ei ole mitään takuuta, vaikka suuri osa tuotteista on täyttä sekundaa.
On lottovoitto saada pyöreät nikialaiset!
Menetätte vain rahanne ja mahdollisesti vielä luottotietonne tapellessanne oikeuksitanne Nokian ja heidän edustajiensa kanssa! - Miksi miksi
VAROKAA NOKIAA kirjoitti:
Olen kokeillut pakettiautoissa ja Saabeissa idän ihmeitä ja Nokialaisia. Itämaisista voi todeta, että ovat ainakain pyöreitä, mutta muut ominaisuudet keskinkertisia ja hinta edullinen. Esim Hankook on hinta-laatusuhteeltaan kelvollinen hankinta.
2 miljoonan km kokemuksella totean, ettei autoihini eikä tuttavieni autoihin tule enää koskaan Nokian renkaita. Ne ovat täyttä peetä laadultaan eikä niissä ole minkäänlaista takuuta.
Neljä kertaa olen tapellut Nokian kanssa renkaista, mitä on ollut mahdotonta saada tasapainoon, mutta selvistä vioista huolimatta Nokia ei ole vastannut virheistään, vaan kehtaa vielä lähettää laskun perättömistä tarkastuksista ja rahdeista sekä panna ne ulosottoon.
VAROKAA NOKIAA, jos haluatte säilyttää rahanne ja luottotietonne!
Testitkin on todennäköisesti lahjottu tai sitten kokeilemalla valittu sattumalta pyöreäksi osoittautuneet rinkulat.
Suurin osa Nokian renkaista muistutaa enemmän kananmunan muotoa kuin pyöreätä. Olen ajanut jakeluajoa 2 miljoonaa km, joten siinä on tulleet eri renkaat tutuiksi. Nyt on alla Nokian talvikumiseoksella ulkomailla pinnoitetut ja tehdasnastoitetut C-renkaat, joitten hinta oli Virossa asennustöineen 52€/kpl. Hyvin toimivat ja ovat myös tasapainossa. Jo toinen sarja menossa hyvien kokemusten takia.
Älkää ikinä erehtykö luottamaan testeihin ja ostamaan nokialaisia, sillä niillä ei ole mitään takuuta, vaikka suuri osa tuotteista on täyttä sekundaa.
On lottovoitto saada pyöreät nikialaiset!
Menetätte vain rahanne ja mahdollisesti vielä luottotietonne tapellessanne oikeuksitanne Nokian ja heidän edustajiensa kanssa!Lisäys "VAROKAA NOKIAA" - kirjoitukseen.
Aihe koski Ässä-pinnoitettuja.
Miksi ostaisin Ässä-renkaat, joista minulla ei ole kokemuksia ja mitkä maksavat 2-3 x enemmän, kuin ulkomailla (Saksassa tai Virossa) samalla kumiseoksella ja kuviolla pinnoitettu laadukkaaksi koettu rengas Virossa, missä joudun muutenkin käymään.
Suomi hinnoittelee kaikessa itsensä ulos markkinoilta.
Näin on myös Ässärenkaan kohdalla ilmeisesti käymässä. - Hali Kaila vrcf
VAROKAA NOKIAA kirjoitti:
Olen kokeillut pakettiautoissa ja Saabeissa idän ihmeitä ja Nokialaisia. Itämaisista voi todeta, että ovat ainakain pyöreitä, mutta muut ominaisuudet keskinkertisia ja hinta edullinen. Esim Hankook on hinta-laatusuhteeltaan kelvollinen hankinta.
2 miljoonan km kokemuksella totean, ettei autoihini eikä tuttavieni autoihin tule enää koskaan Nokian renkaita. Ne ovat täyttä peetä laadultaan eikä niissä ole minkäänlaista takuuta.
Neljä kertaa olen tapellut Nokian kanssa renkaista, mitä on ollut mahdotonta saada tasapainoon, mutta selvistä vioista huolimatta Nokia ei ole vastannut virheistään, vaan kehtaa vielä lähettää laskun perättömistä tarkastuksista ja rahdeista sekä panna ne ulosottoon.
VAROKAA NOKIAA, jos haluatte säilyttää rahanne ja luottotietonne!
Testitkin on todennäköisesti lahjottu tai sitten kokeilemalla valittu sattumalta pyöreäksi osoittautuneet rinkulat.
Suurin osa Nokian renkaista muistutaa enemmän kananmunan muotoa kuin pyöreätä. Olen ajanut jakeluajoa 2 miljoonaa km, joten siinä on tulleet eri renkaat tutuiksi. Nyt on alla Nokian talvikumiseoksella ulkomailla pinnoitetut ja tehdasnastoitetut C-renkaat, joitten hinta oli Virossa asennustöineen 52€/kpl. Hyvin toimivat ja ovat myös tasapainossa. Jo toinen sarja menossa hyvien kokemusten takia.
Älkää ikinä erehtykö luottamaan testeihin ja ostamaan nokialaisia, sillä niillä ei ole mitään takuuta, vaikka suuri osa tuotteista on täyttä sekundaa.
On lottovoitto saada pyöreät nikialaiset!
Menetätte vain rahanne ja mahdollisesti vielä luottotietonne tapellessanne oikeuksitanne Nokian ja heidän edustajiensa kanssa!Mä en usko tohon. Uskon ainoastaan Nokian renkaisiin ja Koffin tuotteisiin.
- Uskon Koffiin
Hali Kaila vrcf kirjoitti:
Mä en usko tohon. Uskon ainoastaan Nokian renkaisiin ja Koffin tuotteisiin.
Minäkin uskon Koffin tuotteisiin, vaikka niitä harvoin ja kohtuudella käytän, mutta yli 2 miljoonan ajokilometrin ja 65 auton kokemuksella en enää ikinä osta nokialaisia, sillä säälin lompakkoani, luottotietojani ja autoani. Miksi ostaa laadutonta ja takuutonta peetä, kun halvemmalla saa kelvollisia tuotteita, mistä ei tule jokapäiväisiä ongelmia. EI IKINÄ NOKIAN renkaita enää.
- Uskoa Ässään
Olen uuden käytetyn auton hankintapuuhissa. Yksi ihan mainion oloinen löytyi tänään, mutta jätin ostamatta, kun molemmat rengassarjat olivat Ässää. Nyt tuntuu siltä, että käyn sittenkin pistämässä nimen paperiin huomenna. Olen näitä viestejä lueskellut sekä muutaman testin verkosta katsonut. Ei ole tuo Ässä paras rengas, muttei huonoinkaan. Kotimaista työtä pitää myös tukea. En usko vaarantavani perhettä näillä renkailla. Pitää myös itse osata ajaa fiksusti.
- Ässätys
Olen ajanut henkilöautolla kuusi kesää Eco-Top-renkailla, kaksi samankokoista (205/55 R16) sarjaa . Nekin ovat Michelinin runkoon tehtyjä, kuten Ässä-renkaatkin. Eco-Topit saivat tosi hyvän arvosanan minulta. Märkäpito ja rengasmelu ovat kesärenkaissa tärkeimmät kriteerit itselleni. Kuivalla asvaltilla pitävät kaikki renkaat riittävästi minun ajossani.
Eco-Topin toimittamisessa, niin teknisesti kuin asiakaspalvelun laadunkin puolesta, on niin paljon ongelmia Turun alueella, että ostan nyt tulevana kesänä uuteen käytettyyn autooni Ässät. Mieli on luottavainen, kun suomalaista uusiorengasta on tullut käytettyä ennenkin.
Hintapuolesta todettakoon, että tälläkin palstalla pojat kinastelevat ilman pyrkimystä parempaan. Luultavasti tekee vain mieli kirjoittaa jotakin johonkin (ennen vanhaan tehtiin graffiteja). Hyvä olisi kertoa esim. renkaiden hintoihin liittyvää faktaa sekä osoittaa eroja laskutuloksin sekä esimerkein. Näytän mallia:
Pyysin ja sain tarjouksen Ässä Pilot2- renkaista turkulaisesta rengasliikkeestä (Autoklinikka):
225/55 R16, kantavuusluokka muistaakseni 97; 335 € sarja (4 kpl). Hinta sisältää rengastyöt alumiinivanteille, sekä tasapainotuksen liimapainoin ja kierrätysmaksun. Hinta ei sisällä allelaittoa, koska teen sen itse samalla, kun pesen auton pyörineen päivineen kevään koittaessa.
Michelinin kesärengassarja henkilöautoon, samassa koossa, maksaa esim. rengas-online.com -kaupassa 535-836 € postikuluineen. Hintaan pitää lisätä vanteille asentamisen ja tasapainottamisen kulut, jotta lukema olisi vertailukelpoinen. Arvioin kuluiksi 70 €/sarja. Kinastelevien poikien naapurit ja työkaverit ja isät tekevät varmana halvemmalla, niinpä tämä hinta-arvio on rengasliikkeen normaalihintaisesta työstä. Michelinit em. nettikaupasta maksavat siis 605-906 €/sarja. Hintaero suomalaisiin Ässä-uusiorenkaisiin on 270-571 €/sarja.
Kun muistetaan vielä, että saamani tarjouksen mukaan Ässä-renkaat ovat rengasliikkeessä valmiina (tietysti), eikä minun itse tarvitse niitä Matkahuollosta raahata asentajalle, niin voidaan nähdä rengasvertailussa laadun arvioinnin lisäksi myöskin hintaeroa.
Michelinejä ja muita laadukkaiksi todettuja kesärenkaita saa tietysti eri kaupoista eri hinnoilla, mutta tässä on yksi todellinen esimerkki.
Ville- Cruzeideri
Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?
Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.
Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.
Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja työt.
205/65/16 alk. 225e työt. - 120hpsutiiiiiiii.tai.ei
Cruzeideri kirjoitti:
Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?
Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.
Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.
Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja työt.
205/65/16 alk. 225e työt.Vastauksesi on varmaan ajankohtainen puolentoista vuoden jälkeen... Kannattaisikohan harkita toisten rengasvalintojen ja mahdollisuuksien kommentoinnin mielekkyyttä kun itse on kirjoittanut ajavansa renkaat sakkorajoille tai jopa sen alle, ja kykenee ostamaan vuodessa vain yhdet renkaat...
- Cruzeideri
120hpsutiiiiiiii.tai.ei kirjoitti:
Vastauksesi on varmaan ajankohtainen puolentoista vuoden jälkeen... Kannattaisikohan harkita toisten rengasvalintojen ja mahdollisuuksien kommentoinnin mielekkyyttä kun itse on kirjoittanut ajavansa renkaat sakkorajoille tai jopa sen alle, ja kykenee ostamaan vuodessa vain yhdet renkaat...
Eikö Ässiä sitten enää nykyään myydä vai miten ajankohtaisuus on muuttunut?
Olisiko kivempi palsta, kun vaan myötäiltäisiin aina toistemme juttuja? Minipilikin tuntisi kuuluvansa joukkoon?
En toivottavasti osta jatkossakaan edes yksiä renkaita vuodessa. Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin, niin pitäisi ympärivuotisella käytölläkin kolme vuotta mennä. - Cruzeideritaasvauhdissa
Cruzeideri kirjoitti:
Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?
Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.
Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.
Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja työt.
205/65/16 alk. 225e työt.Kannattaisikohan sinunkin joskus ymmärtää, ettei renkaiden leveyttä ja korkeutta niin vain muutella kottikärry kokoon joka autoon. Oman autoni pohja raapisi maata ja ajettavuus menisi pienemmillä renkailla. Isompaan suuntaa saa kasvattaa kokoa esim. Omassani, ei alaspäin. Normi koko nykyään 225/?/17, ei ehkä mopoautossa. Taas tuot typeriä laskelmia renkaiden hinnoista ja töistä, kukaan ei ole niitä pyytänyt sinulta. Ja ne on taivaalliset näköjään kuopiossa. Et pysty hankkimaan renkaita netistä, kun se vie kallista vapaa-aikaasi. Kuitenkin etsit ja linkität rengaspalstalle yötä päivää testi ja hinta tietoja. Joku nyt ei täsmää? Hokasitko itse mikä ei? Mikä ihme sinua kiihottaa minpippeleissä? Joka ketjussa ihannoit ja tuot esille, sen palstan varmasti löydät ilman apujakin. Vanteen suojalistat jos kertoisit jo mitkä ne on?
- köyhätajeleesakkorajalla
Cruzeideri kirjoitti:
Eikö Ässiä sitten enää nykyään myydä vai miten ajankohtaisuus on muuttunut?
Olisiko kivempi palsta, kun vaan myötäiltäisiin aina toistemme juttuja? Minipilikin tuntisi kuuluvansa joukkoon?
En toivottavasti osta jatkossakaan edes yksiä renkaita vuodessa. Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin, niin pitäisi ympärivuotisella käytölläkin kolme vuotta mennä."Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin.."
- niin tuollaisen idiotismin harjoittajalla ei pitäisi olla mitään urputtamista toisten rengasvalinnoista.
Kikkelinkaipuutasi voit ulista niille jutuille omistetuilla palstoilla, tämä on rengaspalsta. - vanhankansantapa
köyhätajeleesakkorajalla kirjoitti:
"Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin.."
- niin tuollaisen idiotismin harjoittajalla ei pitäisi olla mitään urputtamista toisten rengasvalinnoista.
Kikkelinkaipuutasi voit ulista niille jutuille omistetuilla palstoilla, tämä on rengaspalsta.Tuollaisilta sakkorajatapauksilta pitäisi ottaa kortti pois, niin voisivat oppia jotakin ennen kuin kolahtaa. Tosin ajaisivat jästipäät sitten varmasti ilman korttia ja niillä samoilla sakkorenkailla sillä vtun 120 hv Zigulilla.
Eivät ääiöt ymmärrä että ei siinä omassa Darwinismiharrastuksessa ole sinänsä mitään vikaa, mutta kun sakkorajatapaus vesiliirtää todennäköisesti jotakin toista liikkujaa päin, niin tähän Darwinismiin joutuu pahimmassa tapauksessa kohtalokkain seurauksin joku toinen tahtomattaa.
Mieluummin vastaantulijalla ja etenkin sateella vaikka uudet masterit tai ässät kuin jonkun prsereijän sakoille ajamat misukat tai mitkä muut tahansa. - Cruzeideri
vanhankansantapa kirjoitti:
Tuollaisilta sakkorajatapauksilta pitäisi ottaa kortti pois, niin voisivat oppia jotakin ennen kuin kolahtaa. Tosin ajaisivat jästipäät sitten varmasti ilman korttia ja niillä samoilla sakkorenkailla sillä vtun 120 hv Zigulilla.
Eivät ääiöt ymmärrä että ei siinä omassa Darwinismiharrastuksessa ole sinänsä mitään vikaa, mutta kun sakkorajatapaus vesiliirtää todennäköisesti jotakin toista liikkujaa päin, niin tähän Darwinismiin joutuu pahimmassa tapauksessa kohtalokkain seurauksin joku toinen tahtomattaa.
Mieluummin vastaantulijalla ja etenkin sateella vaikka uudet masterit tai ässät kuin jonkun prsereijän sakoille ajamat misukat tai mitkä muut tahansa.Sakkoraja-Misukat ovat todennäköisesti yhtä turvalliset kuin vähän käytetyt kiinansoikiot. Slikseilläkin vielä pärjää, mutta sitten olisi kyllä jo parasta jäädä vesikeleillä kotiin. Kuivallahan silestonet ovat paremmat kuin uudet.
- lopetahäiriköinti
Cruzeideri kirjoitti:
Sakkoraja-Misukat ovat todennäköisesti yhtä turvalliset kuin vähän käytetyt kiinansoikiot. Slikseilläkin vielä pärjää, mutta sitten olisi kyllä jo parasta jäädä vesikeleillä kotiin. Kuivallahan silestonet ovat paremmat kuin uudet.
Mistä lähtien ÄSSÄ-renkaita on tehty kiinassa?
Kts. ketjun aihe. - siitäpuhemistä
lopetahäiriköinti kirjoitti:
Mistä lähtien ÄSSÄ-renkaita on tehty kiinassa?
Kts. ketjun aihe.Ei sillä ole väliä mikä on tai oli ketjuun aihe. Jos cruzeidarilta kysytään, ja tosin miksi kysyttäisiin, mutta vaikka ei kysytäkään, niin aiheita ovat ne mitä mielensä päällä on, eli michelinit, kiinalaiset ja kikkelit.
- Cruzeideri
siitäpuhemistä kirjoitti:
Ei sillä ole väliä mikä on tai oli ketjuun aihe. Jos cruzeidarilta kysytään, ja tosin miksi kysyttäisiin, mutta vaikka ei kysytäkään, niin aiheita ovat ne mitä mielensä päällä on, eli michelinit, kiinalaiset ja kikkelit.
Miten fanipojalta jäi vastaamatta tuonne ketjuun, jossa mm. kiihdyttelyistä keskusteltiin? Sinne mahtuisi vielä 50 itkuista viestiä pienimunaisuuden aiheuttamista traumoista.
- Cruzeideri
Cruzeideritaasvauhdissa kirjoitti:
Kannattaisikohan sinunkin joskus ymmärtää, ettei renkaiden leveyttä ja korkeutta niin vain muutella kottikärry kokoon joka autoon. Oman autoni pohja raapisi maata ja ajettavuus menisi pienemmillä renkailla. Isompaan suuntaa saa kasvattaa kokoa esim. Omassani, ei alaspäin. Normi koko nykyään 225/?/17, ei ehkä mopoautossa. Taas tuot typeriä laskelmia renkaiden hinnoista ja töistä, kukaan ei ole niitä pyytänyt sinulta. Ja ne on taivaalliset näköjään kuopiossa. Et pysty hankkimaan renkaita netistä, kun se vie kallista vapaa-aikaasi. Kuitenkin etsit ja linkität rengaspalstalle yötä päivää testi ja hinta tietoja. Joku nyt ei täsmää? Hokasitko itse mikä ei? Mikä ihme sinua kiihottaa minpippeleissä? Joka ketjussa ihannoit ja tuot esille, sen palstan varmasti löydät ilman apujakin. Vanteen suojalistat jos kertoisit jo mitkä ne on?
Kyllä köyhille edelleen myydään mopoautoja, sillä köyhähän käytettyjä renkaita tai kiinalaisia ostava on.
Uudella isolla ja hienolla ajava köyhä taas on köyhä ja helvetin tyhmä. - siitäpuhemistä
Cruzeideri kirjoitti:
Miten fanipojalta jäi vastaamatta tuonne ketjuun, jossa mm. kiihdyttelyistä keskusteltiin? Sinne mahtuisi vielä 50 itkuista viestiä pienimunaisuuden aiheuttamista traumoista.
Ai oletko sielläkin höpissyt kikkeleistä?
M.O.T. - oletkonainen
Cruzeideri kirjoitti:
Miten fanipojalta jäi vastaamatta tuonne ketjuun, jossa mm. kiihdyttelyistä keskusteltiin? Sinne mahtuisi vielä 50 itkuista viestiä pienimunaisuuden aiheuttamista traumoista.
Kannattaiskohan crusen nyt jälleen huomata, että ensimmäinen viesti jossa puhuttiin miesten sukupuolielimistä tässäkin ketjussa oli sinun kirjoittamasi.
Pitääkö se vanha sanonta paikkansa? - cruzeideri
siitäpuhemistä kirjoitti:
Ai oletko sielläkin höpissyt kikkeleistä?
M.O.T.Ai sinä olet rengaspalstalla vain pippelijuttuja etsimässä.
Ei kannattaisi tuoda vaivaansa niin kovasti esiin, jos se on noin kipeä paikka. Yritä vaikka esittää isompaa kuin olet. Vinkki: se ei käy rähjäämällä ja pullistelemalla, kuten pieni ja vähämielinen luontaisesti pyrkii peittämään kokonsa. - Cruzeideritaasvauhdissa
Cruzeideri kirjoitti:
Kyllä köyhille edelleen myydään mopoautoja, sillä köyhähän käytettyjä renkaita tai kiinalaisia ostava on.
Uudella isolla ja hienolla ajava köyhä taas on köyhä ja helvetin tyhmä.Kukaan muu ei ole puhunut köyhyydestä kuin sinä itse. Eli olet köyhä mopoautolla ajava kuopion minipippeli. Köyhä on saanut säästetyksi misukka rahat tälle vuodelle. Ei tässä isoilla renkailla ajavana uskalla ostaa misukoita, kylkihalkio vikoja ja kulutuspinta irtoaa suikaleina. Kiinalaisten tasoa, kuinka uskallat ajaa misukoilla? No, 45km/h taitaa olla mopoautosi huiput.
- onkokaapissakivaa
cruzeideri kirjoitti:
Ai sinä olet rengaspalstalla vain pippelijuttuja etsimässä.
Ei kannattaisi tuoda vaivaansa niin kovasti esiin, jos se on noin kipeä paikka. Yritä vaikka esittää isompaa kuin olet. Vinkki: se ei käy rähjäämällä ja pullistelemalla, kuten pieni ja vähämielinen luontaisesti pyrkii peittämään kokonsa.Siis mitä hlvettiä? Sinä kirjoittelet pippeleistä rengaspalstalle ja horiset muiden "etsivän pippelijuttuja"?
Eihän kenenkään tarvitse erkiseen etsiä koska juuri sinä kirjoittelet pippelijuttujasi rengaspalstalle!
Hakeudupa homppeli hoitoon. - vitosenvoima
Cruzeideri kirjoitti:
Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?
Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.
Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.
Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja työt.
205/65/16 alk. 225e työt.rengaskokoa pienentämällä pienenee myös renkaan kantvuus. rekisteriotteestsa löytyy akselipainot joista selviää kuinka suuren kantavuuden omaavat pyörät täytyy akselille asentaa
- Pässihänseon
vitosenvoima kirjoitti:
rengaskokoa pienentämällä pienenee myös renkaan kantvuus. rekisteriotteestsa löytyy akselipainot joista selviää kuinka suuren kantavuuden omaavat pyörät täytyy akselille asentaa
Minulla lukee rekisteriotteessa hyväksytty rengaskoko 225/45/17 94w, tärähtänyt kuopion kikkelimies ei tätä ymmärtänyt. Pitäisi laittaa 205/60/16 91v alle.
- juijuijjnj
vitosenvoima kirjoitti:
rengaskokoa pienentämällä pienenee myös renkaan kantvuus. rekisteriotteestsa löytyy akselipainot joista selviää kuinka suuren kantavuuden omaavat pyörät täytyy akselille asentaa
Ja moneen autoon ei jarrujen puolesta edes sovi pienempihalkaisijainen vanne. Tämä ei tietenkään tule mieleen jollakin 120hp pirkka-autolla pöristelevälle reppanalle kuten cruzeiderille.
- Kerroihmeessä
Cruzeideri, kaikki tietävä, kerro nyt mitkä on vanteiden suojalistat jotka vain sinä tiedät?
- Anonyymi
Uusiorenkaat kuluttavat, ilmeisesti löysän rungon vuoksi jopa 15% polttoainetta normirengasta enemmän. Tämä tarkoittaa, että 60000km ajossa ja 10 keskikulutuksella, polttoainetta palaa lähes 1500€ enemmän. Eli vain rikkaalla on varaa ajaa uusirenkailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusiorenkaat kuluttavat, ilmeisesti löysän rungon vuoksi jopa 15% polttoainetta normirengasta enemmän. Tämä tarkoittaa, että 60000km ajossa ja 10 keskikulutuksella, polttoainetta palaa lähes 1500€ enemmän. Eli vain rikkaalla on varaa ajaa uusirenkailla.
Vain rikkaalla on varaa ajaa noin paljon. Ässät soveltuvat hyvin loppuleimalla ajettavaan kesäautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain rikkaalla on varaa ajaa noin paljon. Ässät soveltuvat hyvin loppuleimalla ajettavaan kesäautoon.
Kiinalaiset halpikset on halvemmat kuin pinnoitetut Ässät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaiset halpikset on halvemmat kuin pinnoitetut Ässät.
Sinä varmasti tunnet penninvenyttämisen ja muutenkin ajattelet kaiken vielä markoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä varmasti tunnet penninvenyttämisen ja muutenkin ajattelet kaiken vielä markoissa.
Sinä et varmasti tiedä renkaista mitään ja olet jättänyt kovalevysi markka ja penniajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et varmasti tiedä renkaista mitään ja olet jättänyt kovalevysi markka ja penniajalle.
Sinähän oikein haastat mittelöön, joten testataan tietomme! Minä aloitan.
Renkaiden kumiseoksen kovuutta mitataan shore A-asteikolla.
Kesärenkaideni kovuus on 66.
Paljonko on sinun renkaiden kovuus?
Bonustehtävä johon oikein vastaamalla voit esittää oman kysymyksesi:
Mitkä vaikuttavat tuon lukeman muutokseen yksittäisessä renkaassa?
T. cityvihreä elintasoautoilija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän oikein haastat mittelöön, joten testataan tietomme! Minä aloitan.
Renkaiden kumiseoksen kovuutta mitataan shore A-asteikolla.
Kesärenkaideni kovuus on 66.
Paljonko on sinun renkaiden kovuus?
Bonustehtävä johon oikein vastaamalla voit esittää oman kysymyksesi:
Mitkä vaikuttavat tuon lukeman muutokseen yksittäisessä renkaassa?
T. cityvihreä elintasoautoilija68. Lukema kesärenkaissa pyörii 68-72 korvilla, mitä suurempi, sen pehmeämpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
68. Lukema kesärenkaissa pyörii 68-72 korvilla, mitä suurempi, sen pehmeämpi.
Vai oliko toisinpäin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
68. Lukema kesärenkaissa pyörii 68-72 korvilla, mitä suurempi, sen pehmeämpi.
Bonustehtävä johon oikein vastaamalla voit esittää oman kysymyksesi:
Mitkä vaikuttavat tuon lukeman muutokseen yksittäisessä renkaassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
68. Lukema kesärenkaissa pyörii 68-72 korvilla, mitä suurempi, sen pehmeämpi.
Vastasit muuten väärin, ilmeisesti testataksesi tietämystäni - piste siitä, minulle!
Oikea vastaus: "Mitä kovempi materiaali on, sitä suurempi saatu
lukema on. Kovuusarvo 100 osoittaa mittapään tunkeuman olevan nolla eli kyseessä
on menetelmään nähden hyvin kova aine" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit muuten väärin, ilmeisesti testataksesi tietämystäni - piste siitä, minulle!
Oikea vastaus: "Mitä kovempi materiaali on, sitä suurempi saatu
lukema on. Kovuusarvo 100 osoittaa mittapään tunkeuman olevan nolla eli kyseessä
on menetelmään nähden hyvin kova aine"Muuten hyvä, mutten vastannut sinulle vielä mitään. En tiedä renkaideni shore arvoa, enkä tiedä lukeeko sitä renkaideni kyljessäkään. Enkä lähde talliin tutkimaan, aivan sama mikä se on. 68-75 välille asettuu pääsääntöisesti kyseinen arvo kesärenkaissa. Enkä omista kyseistä mittauslaitteita. Talvirenkaissa 51->. Ikä, varastointi, ajotyyli vaikuttaa kovettumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten hyvä, mutten vastannut sinulle vielä mitään. En tiedä renkaideni shore arvoa, enkä tiedä lukeeko sitä renkaideni kyljessäkään. Enkä lähde talliin tutkimaan, aivan sama mikä se on. 68-75 välille asettuu pääsääntöisesti kyseinen arvo kesärenkaissa. Enkä omista kyseistä mittauslaitteita. Talvirenkaissa 51->. Ikä, varastointi, ajotyyli vaikuttaa kovettumiseen.
Sinä vastasit "68". Lukitaanko vastaus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten hyvä, mutten vastannut sinulle vielä mitään. En tiedä renkaideni shore arvoa, enkä tiedä lukeeko sitä renkaideni kyljessäkään. Enkä lähde talliin tutkimaan, aivan sama mikä se on. 68-75 välille asettuu pääsääntöisesti kyseinen arvo kesärenkaissa. Enkä omista kyseistä mittauslaitteita. Talvirenkaissa 51->. Ikä, varastointi, ajotyyli vaikuttaa kovettumiseen.
Etkö siis tiedä mitä tietoja auton renkaiden kyljessä on? Ja väität jotain jostain tietäväsi... Renkaan kovettumiseen vaikuttaa pääasiassa pehmentimien haihtuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö siis tiedä mitä tietoja auton renkaiden kyljessä on? Ja väität jotain jostain tietäväsi... Renkaan kovettumiseen vaikuttaa pääasiassa pehmentimien haihtuminen.
En tiedä edelleenkään mitä tietoja on AUTONI kesärenkaiden kyljessä, joko ymmärsit? Merkin tiedän, Continental 5 jotkut, ne on tullut auton mukana ja niissä on riittävästi pintaa vielä. Jos uudet ostan joskus, sitten ostohousut jalassa tarkastellaan speksit. Näissä käytetyissä ne ei katselemalla muuksi muutu. Kyllä minä tiedän merkinnät renkaista. Ne pehmentimet haihtuu iän ja kulumisen myötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä edelleenkään mitä tietoja on AUTONI kesärenkaiden kyljessä, joko ymmärsit? Merkin tiedän, Continental 5 jotkut, ne on tullut auton mukana ja niissä on riittävästi pintaa vielä. Jos uudet ostan joskus, sitten ostohousut jalassa tarkastellaan speksit. Näissä käytetyissä ne ei katselemalla muuksi muutu. Kyllä minä tiedän merkinnät renkaista. Ne pehmentimet haihtuu iän ja kulumisen myötä.
"Ne pehmentimet haihtuu iän ja kulumisen myötä."
Hienoa! Opit selvästi tänään jotain uutta :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ne pehmentimet haihtuu iän ja kulumisen myötä."
Hienoa! Opit selvästi tänään jotain uutta :)Tuo nyt tiedossa kaikilla miten kumin käy vanhentuessa. Se siitä sinun oppimistasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt tiedossa kaikilla miten kumin käy vanhentuessa. Se siitä sinun oppimistasi.
Ei pelkkä ikääntyminen muuta kumin ominaisuuksia. Hyvin säilytettynä 5v rengas on uuden veroinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkä ikääntyminen muuta kumin ominaisuuksia. Hyvin säilytettynä 5v rengas on uuden veroinen.
Niin, hyvin säilytettynä juu... Rengasliikkeet myy alennuksella pois joskus noita vanhoja "uusia" jo 2v ikäisinä. En koskaan ostaisi 5v vanhoja hyvin "säilytettyjä" renkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkä ikääntyminen muuta kumin ominaisuuksia. Hyvin säilytettynä 5v rengas on uuden veroinen.
Ei varmasti ole uudenveroinen hyvin säilytettynä, persereiässäkö ne säilytetään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti ole uudenveroinen hyvin säilytettynä, persereiässäkö ne säilytetään?
Sinun persereikä tuskin on valolta suojattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkä ikääntyminen muuta kumin ominaisuuksia. Hyvin säilytettynä 5v rengas on uuden veroinen.
Pisteesi meni miinukselle, liian vanhoja pidät uudenveroisina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pisteesi meni miinukselle, liian vanhoja pidät uudenveroisina.
Minä puhun aina ainoastaan totta.
"Rengasalan yhteisen näkemyksen mukaan rengas säilyttää käyttämättömänä ja oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa viisi vuotta." - lähde: Autorengasliitto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä puhun aina ainoastaan totta.
"Rengasalan yhteisen näkemyksen mukaan rengas säilyttää käyttämättömänä ja oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa viisi vuotta." - lähde: Autorengasliitto"Minä puhun aina ainoastaan totta" 🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä puhun aina ainoastaan totta.
"Rengasalan yhteisen näkemyksen mukaan rengas säilyttää käyttämättömänä ja oikein varastoituna alkuperäiset tekniset ominaisuutensa jopa viisi vuotta." - lähde: AutorengasliittoMutta valhetta kirjoitat aina 😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä puhun aina ainoastaan totta" 🤣🤣🤣🤣🤣
Moi, erittäin-lyhyt-Korhonen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi, erittäin-lyhyt-Korhonen.
Taas menetit pisteen.
- Anonyymi
Ässissä käytetään Contin ja Misukan runkoja, muut eivät niille kelpaa. Sieltä saa myös uuden tilalle, jos joku vika löytyy. Kesärenkailla on ainakin uskaltanut päästellä vesipassien yli vielä hyvinkin rohkeasti, vaikka jo n. 30 tkm ajettu niillä. Itsellä ainakin ollut tukevat ja hyvät ajaa. Edelliset oli venäläiset Noksut, niissä alkoi runko ravistaa ja yksi kului läikikkäästi. Katsastuksessa sanoi, että tyypillistä Noksuille. Haen seuraavatkin Ässät.
- Anonyymi
Ässät on hyviä renkaita
- Anonyymi
gt radialin nastat ,on pitoja enemmän kuin michelin notrth aisissa
- Anonyymi
Kiinalainen ja Ässärengas todettiin paskakummeiksi testissä.
- Anonyymi
Tilasin keväällä uudet kesärenkaat Ässästä. renkaat oli kohtuullisen edulliset ja toki vaihtotyö ja rahti tuli siihen päälle. Ykkösasiana minulle oli ostoksessa uusiorengas. Mielestäni renkaat eivät olleet lainkaan huonot. oikeastaan hyvät joka perusominaisuudessa, mutta eivät tietenkään huiput, niin kuin isoilla tai edes isommilla renkaiden valmistajilla, joilla on ehkä ihan toisella tavalla tuotekehitystä ym. Toimitus oli noin 2-3 päivää pihaan tilauksen jälkeen. Nyt tilasin talvirenkaat, joilla oli sitten jo kiire ja toimituksesta ei meinannut tulla mitään. Jouduin tilanteeseen jossa ostin paikallisesta rengasliikkeestä toiset renkaat, koska en ehtinyt renkaita enää odottamaan. Ilmeisesti postin vika lopulta, mutta tosi harmillinen juttu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959