Uusiorenkaat, pinnoitetut Ässä -renkaat, kokemuksia?

Kantto

Kohta on kesänakkien hankinnat edessä. Taidan pläjäyttää nimestään huolimatta Ässä -merkkiset uusiorenkaat alle. Kauhukertomukset 80-luvulta siitä, että kaikki pinnoitetut on itsemurhakamaa, taitaa olla todellakin menneen talven lumia. Samat turvallisuushyväksynnät pinnatuilla ja ei-pinnatuilla. Ja eiköhän pinnattujakin ole surkealaatuisia, niinkuin ei-pinnattujakin...

Kokoa 195/65 R15 saisi asennettuna hintaan 330,- Tollaset keskiluokan ei pinnatut saisi melkein samaan hintaan.

Tuo Ässä vaikuttaa hyvältä, onpa vielä suomalainen tuote. Kokemuksia noista Ässä-renkaista kenelläkään? Nimi on kyllä vähän mitä sattuu, mutta rengas toivottavasti ei. http://www.assarengas.fi/

64

4608

    Vastaukset

    • Vianorin ukko myy uutta rengasta tuossa koossa. Kaikki kuluineen 240euroa.
      Gt on renkaan nimi ja on maailman suurimpia valmistajia. Ässä ei ole vakuuttava.

      • Gt radial on joku surkea kiinalaisrengas, ei varmasti juurikaan ässää parempi


      • Mikä tossa Ässässä ei vakuuta? Oletko ajanut niillä, tai oletko nähnyt livenä miltä näyttää?


      • Kantto kirjoitti:

        Mikä tossa Ässässä ei vakuuta? Oletko ajanut niillä, tai oletko nähnyt livenä miltä näyttää?

        Hei,

        Lähipiirissä on ollut ja huonot tulokset. Tärinä, tasapainotus, liukkaus, melu ym. Olen omistanut gt renkaat. Kesti 20000km kivasti, olisi mennyt enemmänkin.
        Ei ne koskaan ole merkkirenkaan verosia, mutta joissain takseissa on niin kertoo jotain. Osta tuohon kokoon Nokialta niin ei tarvi laittaa paljonkaan rahaa lisää.

        Tuo koko on halpa koko, niin ei kannata säästää.


    • Kyllä itse ottaisin mielummin suomalaiset ässä renkaat kuin aasialaiset tai itäeurooppalaiset halpisrenkaat (kuten gt radial tai tigar), hintataso on kuitenkin samaa luokkaa. Tuskin ässät on yhtään sen huonompia kuin nuo halpisrenkaat joista ei ikinä tiedä, voivat nekin hyvin olla ihan surkeita jollain osa-alueella. Lisäksi ässät työllistää suomalaisia ja on ympäristöteko kun ei täytä kaatopaikkoja, renkaita kun ei voi sulattaa vaan ne meneävt suurimmaksi osaksi kaatopaikalle.

    • Hei,

      Senverran huutelen vielä vieraisiin pöytiin.
      Tiedän, jokainen ostaa mitä haluaa.

      Ässä pinnattu 330
      Michelin uusi 350, eroa jää 5euroa renkaalle. Onko paha?

      Tuo koko on edullinen ostaa. 17 ja isommat on kalliimpia. Yksi rengas maksaa saman.

      • tuota nyt ei kukaan usko jos et laita linkkiä mistä olet löytänyt nuo hinnat


      • Lähemmäs totuutta päästään kun lisätään misukoiden hintaan vielä verkkokaupan rahdin sekä sellaisen hinnan asennustöistä, jonka rengasliikkeet veloittaa kun tuot muualta ostetut renkaat. Tulee yhteensä noin 150e lisää.

        Tuohon ässien oman nettisivun hinnastoon sisältyy asennustyöt ja rahtia ei tule kun ei niitä lähetetä vaan ostetaan paikan päältä.


    • Ässän hinta on asennuksineen ja vanteilta vaihtoineen. Misukoihin ei kai kuullu?

      • Hei vielä kerran,

        Saman sisältää: asennus, tasapainoyus, työt.
        Rengasliikkeestä tuli mainos. Ei muuten,mutta kannattaa ajatella mitä maksaa pinnatuista.

        Hyvää kevättä.


    • Epäilyttävä Misukoiden hinta. Lähtisin jo miettimään, onko liikkeellä kymmenen satsia kolme vuotta vanhaa nakkia, jonka pistää myyntiin halvalla.

      Mutta hyvä jos on hyvät. Eihän tohon ole paljo fiksumpaa vaihtoehtoa olemassa. En kylläkään usko jos en näe.

      Kevättä sinnekin jonnekin.

    • Nonniin. Nyt on Ässät alla ja täytyy kyllä sanoa, että kokeilkaa itse jos ette usko. Toimii. Entisiin ei-pinnoitettuihin Kiinan-nakkeihin eri on kuin yöllä ja päivällä. Se, että pinnoitetut leijuu, huojuu, räjähtää ynnämuuta, on kyllä eilisen talven lumia. Varmasti pinnattujakin löytyy moneen junaan, mutta Ässistä voi sanoa, että tasokas tuote. Ekoteko ja suomalaista työtä.

      • Hei,

        Onhan tuokin jonkunlainen säästö.

        Sen vaivan otin ja kävin liikkeessä. Tuoreita renkaita ovat. muutakin merkkiä, siis uutta oli. Hintaan 320 - 385euroa sis kaiken, myös allelaitto. Merkkejä : mic, hank, cont, bf , jne.

        Täytyy Ässä olla todella hyvä rengas kun voittaa nuo.
        Oletpas säästäväinen autoilija.


      • autoileva miesten mi kirjoitti:

        Hei,

        Onhan tuokin jonkunlainen säästö.

        Sen vaivan otin ja kävin liikkeessä. Tuoreita renkaita ovat. muutakin merkkiä, siis uutta oli. Hintaan 320 - 385euroa sis kaiken, myös allelaitto. Merkkejä : mic, hank, cont, bf , jne.

        Täytyy Ässä olla todella hyvä rengas kun voittaa nuo.
        Oletpas säästäväinen autoilija.

        Mä säästän enempi luontoa ko lompakkoa. Rahasäästö ei ole ollut missään vaiheessa se ykkössyy renkaissa. Autokin kulkee biokaasulla (ja melkein puolta halvemmalla kun bensalla).

        Taksisuharit käyttää myös Ässiä, samoin kuin rekkapenatkin. Sä voit ostaa uudet renkaat pinnattujen hinnalla jos haluat, ei haittaa. Mut mua sattuu kiinostamaan maailman jatkuminen. Mä mieluummin kerron lapsenlapselleni, että tein omalta osaltani sen minkä voin, että niittenkin lastenlapsilla olis maa missä elää.


      • Kantto kirjoitti:

        Mä säästän enempi luontoa ko lompakkoa. Rahasäästö ei ole ollut missään vaiheessa se ykkössyy renkaissa. Autokin kulkee biokaasulla (ja melkein puolta halvemmalla kun bensalla).

        Taksisuharit käyttää myös Ässiä, samoin kuin rekkapenatkin. Sä voit ostaa uudet renkaat pinnattujen hinnalla jos haluat, ei haittaa. Mut mua sattuu kiinostamaan maailman jatkuminen. Mä mieluummin kerron lapsenlapselleni, että tein omalta osaltani sen minkä voin, että niittenkin lastenlapsilla olis maa missä elää.

        Ei tarvi kiivailla kun on tehnyt tyhmän ostoksen.

        Ei tuolla ajattelulla ole lapsille mitään kerrottavaa. Kaikki testit osoittaa, että pinnatut on turvallisuusriski. Jarrutusmatka, kun sulla tulee tukala tilanne on paljon pitempi. Siinä olet jo mennyttä.

        Lapsiasi rakastavaisena menet liikkeeseen ja ostat uudet contit, niin maailma ja sinä pelastut. Jos olet edes auton omistaja.


    • :D voi hyvänenaika. Halusin vain kertoa ratkaisuni syyn. On se kumma että toiset tuntuu tietävän paremmin, mikä on hyvä ratkaisu ja mikä huono. Mua nyt kyllä vähän naurattaa. Jos tekisin päätöksen uudestaan, ostaisin ihan samat nakit näilä tiedoilla.

      Jos olis jossain dokumenttia siitä, että jarrutusmatka on ratkaisevasti pidempi, ottaisin mieluusti linkit vastaan. www.kaasuauto.fi ja siitä vähän perehtymään biokaasun mahdollisuuksiin!

    • Voi järjen valo.

      Voiko noin tyhmä ihminen olla.

    • Sen verran sanon että ei oo kokemuksia ässistä mutta, raskaankaluston renkaat on nykyään lähestulkoon kaikki pinnotettuja ja kestää hyvin! miksipä ei henk.aauto puolella osattas pinnottaa??!!

      • Kyllä pinnottaa osataan vaikka CR-rengas, Hamina, mutta monet pikkupajat ovat luopuneet pinnoitetuista, kun niitä aika herkästi palautellaan ja samaan hintaa saa ostettua sisään uusia aasialaisia, mitkä voi olla indonesiasta, malesiasta tai kiinasta.


      • hinta ratkaisee kirjoitti:

        Kyllä pinnottaa osataan vaikka CR-rengas, Hamina, mutta monet pikkupajat ovat luopuneet pinnoitetuista, kun niitä aika herkästi palautellaan ja samaan hintaa saa ostettua sisään uusia aasialaisia, mitkä voi olla indonesiasta, malesiasta tai kiinasta.

        Noista ässä renkaista. Ostin uuden pakettiauton liikkeessä siihen talvirengas sarja oli sikahintainen niinpä tuli ostettua ässä talviset nastoitetut. Kokemus niistä erittäin positiivinen, pito aivan posketon nastat pysyivät kuluminenkin vähäistä eivätkä olleet edes kova ääniset. Kyllä niistä jäi erittäin positiivinen kuva.
        Tuosta on jo aikaa useampi vuosi, tuskin nuo huonommaksi ovat tulleet.
        Nyt käytettynä ostetussa tila-autossa talvirenkaina GT radialit , yhden talven ajellut niillä ei huonot pidoltaan joskaan eivät aivan huippu Nokialaisten tasoa. Hiljaisemmat kuitenkin kuin Nokialaiset.
        Noista kaukoidän nakeista ei mitään kokemusta, mutta kyllähän hintakin jotain laadusta kertoo.


      • Halvalla sain kirjoitti:

        Noista ässä renkaista. Ostin uuden pakettiauton liikkeessä siihen talvirengas sarja oli sikahintainen niinpä tuli ostettua ässä talviset nastoitetut. Kokemus niistä erittäin positiivinen, pito aivan posketon nastat pysyivät kuluminenkin vähäistä eivätkä olleet edes kova ääniset. Kyllä niistä jäi erittäin positiivinen kuva.
        Tuosta on jo aikaa useampi vuosi, tuskin nuo huonommaksi ovat tulleet.
        Nyt käytettynä ostetussa tila-autossa talvirenkaina GT radialit , yhden talven ajellut niillä ei huonot pidoltaan joskaan eivät aivan huippu Nokialaisten tasoa. Hiljaisemmat kuitenkin kuin Nokialaiset.
        Noista kaukoidän nakeista ei mitään kokemusta, mutta kyllähän hintakin jotain laadusta kertoo.

        Nokialaiset ovat kallista roskaa, sillä on tuurista kiinni saako pyöreät renkaat. Renkaitten massakuluttajana ammattiajossa uskallan väittää, että suurin osa nokialaisista on epäkeskoja, koska niitä ei tahdo millään saada pysymään tasapainossa. Ne tulevat kalliiksi sekä ostohinnaltaan että autoon aiheuttamiensa nivelten, puslien ja iskareitten kulumisen takia.


    • Virossa voi vaihdattaa alle renkaat edullisemmin. Sain ennen juhannusta tehdyn lomamatkan aikana 16-tuumaiset Goodyearit hintaan 320 euroa - kuitin kanssa.

      En siis hankkisi ns. pitoautoon halpoja renkaita, käyttöaika on kuitenkin pitkä. Jotkut ovat eri mieltä (siis että rengas on vain ja ainoastaan musta ja pyöreä), olen nähnyt kalliissakin Mersussa kiinalaiset renkaat.

    • Miten nuo kestää ajoa ja aikaa? Suunnitelmissa olisi ostaa tuommoiset, aiemmat nordmanit kesti mun ajossa 3 talvea. 3. talvena huomasi selvästi pidon heikentyneen vaikka pintaa oli.

    • On muuten sit nastallisena talvirenkaana tosi hyvä, pitää lumessa ja jäällä, oli
      pojan mopoautossa, ja olis päässy vaikka puuhun jos voimaa olis riittänyt. Ja
      kaverilla oli henkilöautossa kans ÄSSÄ renkaat ja piti kans lumessa ja jäällä
      hyvin, hintalaatu suhde kohdallaan, muissa maksaa merkki, esim. NOKIA, ve-
      näjällä halvalla tehtyjä renkaita.

    • ässät on hengenvaaralliset toyota carina mulla lähti perä heittelehtimään 110 nopeudessa kamala kolina ja naputus pinta irtosi takapyörästä äkkiä hakemaan tehdas uudet olen luottanut goodyeariin ja continentaliin ja michelineihin valitsin goodyearin tällä kertaa hinta lähes sama kuin ässillä 340 kierros asennuksineen ja tasa painotuksineen auto käyttäytyy kuin uusi ajoominaisuudet normalisoitui ässät pitäis lailla kieltää mitä paskalla tekee jos ei oo peltoakaan!

      • Mua kanssa vähän epäilyttää nämä pinnoitetut renkaat. Ajan paljon ja pitkää työmatkaa, ja usein kyydissä vielä lapsia. En haluaisi säästää luontoa lannoittamalla sen meidän verellä tai tuhoamaan pohjavesiä autosta vuotavilla nesteillä jotka vääjäämättä päätyy äiti maan uumeniin kun vedetään motarilta pellolle tai puistikkoon renkaan pinnotteen irrotessa tms. Omistan jo hyvin pidetyn ja huolletun vanhan auton joka kuluttaa 5.57litraa sadalla (täysin karvalakki ei vie edes ikkunat sähköö) niin että en nyt ajatellut enempää laittaa haiseen luonnon puolesta ja pelata ihmishengillä. Omalla ei niin nöpönnuukaa jos vaan kyydissä ei tuolloin ole muuta väkeä tai mukana lähde.


    • Pinnoitus ei korjaa renkaan kudosta. Carina miehen renkaat on tori.fi myynnissä.

      • Jos hintaero merkkirenkaisiin on noin olematon, niin ei kannata panostaa pinnoitettuun. Venäläinen Cordiant comfort oli (2012) 320 € koossa 205/65-15 ja nyt parin kesän jälkeen tuntuu vielä ihan hyvältä, joten pintaa riittää vielä ajettavaksi tämän kolmannen kesän. Syksysateisiin vaihdan sitten uudet edulliset kesikset alle.
        JOs ero merkkiirenkaisiin on yli 100 € per sarja, niin silloin valitsen ne edullisemmat.


    • Pinnoitetut renkaat näyttävät olevan elämäni huonoimmat ( ja samalla kalleimmat) ajokilometreissä laskettuna. En erehdy enää toista kertaa, oppirahat on maksettu. Takuuta ei todellisuudessa ole mainoksista huolimatta, ehkä vain normaali kuluttajasuoja!?

      • Suomessa on olemassa virhevastuulaki. Mulla oli sama tilanne joskus navigaattorin kanssa. Tulostin lain kauppiaalle ja kysyin kumpaan suuntaan, tuotteen korjaukseen vai käräjäoikeuteen. Mentiin tuotteen vaihtamisen suuntaan :)

        15 §

        Virheellisyyden määräävä ajankohta

        Tavaran virheellisyyttä on arvioitava sen perusteella, millainen tavara on ominaisuuksiltaan vaaranvastuun siirtyessä ostajalle. Myyjä vastaa virheestä, joka tavarassa on ollut tänä ajankohtana, vaikka virhe ilmenisi vasta myöhemmin.

        Virheen oletetaan olleen olemassa vaaranvastuun siirtyessä ostajalle, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tästä ajankohdasta, jollei toisin osoiteta tai oletus ole virheen taikka tavaran luonteen vastainen.


      • Uudet Ässä- kesärenkaat 225/50 R17 alle Romeoon eilen. Kääntelin mutkissa eikä havaittavaa eroa entisiin Michelineihin kuin että uusista lähtee melua vähemmän kuin vanhoista. Hinta noin puolet merkkirenkaisiin verrattuna.


    • Pari vuotta sitten sai kumho ku 31 renkaat,jotkaz ok testi menestyjät ässien hinnalla.Eli vain eko hippi ostaa ne

    • Itse olen miettinyt Ässiä. Takavuoslilta on kokemusta pinnoitetuista, pelkästään hyvää.

      Tosin nyt alla olevat misukat joutuu vaihtamaan syystä että eturenkaissa on kudosvaurio ja selkäheittoa, pintaa kyllä olisi vielä reilusti n. 2,5mm.

      Ostin kyllä rengas- ja tasapainotuskoneet joten nettirenkaatkaan eivät ole ongelma.
      Paikalliset rengasliikkeet ottavat rengastöistä 60...75€ /satsi.
      Kuulemma renkkan oston yhteydessä työt kaupan päälle, ilmainen lounas?
      Kallis lounas!

      Kaukoidän renkaista huonoja kokemuksia useasta merkistä.

    • Kas kun ei katsastusviranomaiset asiaan puutu, jos pinnatut renkaat ovat turvallisuusriski ?

    • Itselläni on autona BMW 525i korimallia E34, lukkoperällä varustettuna. Talvirenkaina nuo Ässät kokona 195/65/15 ja voin sanoa, että todella hyvin toimivat!
      Pitoa löytyy hyvin, eivät ole erityisen meluisat ja pyörivät eleettömästi alla ilman mitään tärinöitä. Tuntuma tiehen on hyvä, myös pidon rajamailla. Talvella ei liikennevaloista ylämäkeen lähtiessä tarvinnut jäädä kakkoseksi kenellekään, iso kiitos tästä toisaalta kuuluu myös takavetoautolle.

      • Olen kokeillut pakettiautoissa ja Saabeissa idän ihmeitä ja Nokialaisia. Itämaisista voi todeta, että ovat ainakain pyöreitä, mutta muut ominaisuudet keskinkertisia ja hinta edullinen. Esim Hankook on hinta-laatusuhteeltaan kelvollinen hankinta.

        2 miljoonan km kokemuksella totean, ettei autoihini eikä tuttavieni autoihin tule enää koskaan Nokian renkaita. Ne ovat täyttä peetä laadultaan eikä niissä ole minkäänlaista takuuta.
        Neljä kertaa olen tapellut Nokian kanssa renkaista, mitä on ollut mahdotonta saada tasapainoon, mutta selvistä vioista huolimatta Nokia ei ole vastannut virheistään, vaan kehtaa vielä lähettää laskun perättömistä tarkastuksista ja rahdeista sekä panna ne ulosottoon.

        VAROKAA NOKIAA, jos haluatte säilyttää rahanne ja luottotietonne!
        Testitkin on todennäköisesti lahjottu tai sitten kokeilemalla valittu sattumalta pyöreäksi osoittautuneet rinkulat.

        Suurin osa Nokian renkaista muistutaa enemmän kananmunan muotoa kuin pyöreätä. Olen ajanut jakeluajoa 2 miljoonaa km, joten siinä on tulleet eri renkaat tutuiksi. Nyt on alla Nokian talvikumiseoksella ulkomailla pinnoitetut ja tehdasnastoitetut C-renkaat, joitten hinta oli Virossa asennustöineen 52€/kpl. Hyvin toimivat ja ovat myös tasapainossa. Jo toinen sarja menossa hyvien kokemusten takia.
        Älkää ikinä erehtykö luottamaan testeihin ja ostamaan nokialaisia, sillä niillä ei ole mitään takuuta, vaikka suuri osa tuotteista on täyttä sekundaa.
        On lottovoitto saada pyöreät nikialaiset!
        Menetätte vain rahanne ja mahdollisesti vielä luottotietonne tapellessanne oikeuksitanne Nokian ja heidän edustajiensa kanssa!


      • VAROKAA NOKIAA kirjoitti:

        Olen kokeillut pakettiautoissa ja Saabeissa idän ihmeitä ja Nokialaisia. Itämaisista voi todeta, että ovat ainakain pyöreitä, mutta muut ominaisuudet keskinkertisia ja hinta edullinen. Esim Hankook on hinta-laatusuhteeltaan kelvollinen hankinta.

        2 miljoonan km kokemuksella totean, ettei autoihini eikä tuttavieni autoihin tule enää koskaan Nokian renkaita. Ne ovat täyttä peetä laadultaan eikä niissä ole minkäänlaista takuuta.
        Neljä kertaa olen tapellut Nokian kanssa renkaista, mitä on ollut mahdotonta saada tasapainoon, mutta selvistä vioista huolimatta Nokia ei ole vastannut virheistään, vaan kehtaa vielä lähettää laskun perättömistä tarkastuksista ja rahdeista sekä panna ne ulosottoon.

        VAROKAA NOKIAA, jos haluatte säilyttää rahanne ja luottotietonne!
        Testitkin on todennäköisesti lahjottu tai sitten kokeilemalla valittu sattumalta pyöreäksi osoittautuneet rinkulat.

        Suurin osa Nokian renkaista muistutaa enemmän kananmunan muotoa kuin pyöreätä. Olen ajanut jakeluajoa 2 miljoonaa km, joten siinä on tulleet eri renkaat tutuiksi. Nyt on alla Nokian talvikumiseoksella ulkomailla pinnoitetut ja tehdasnastoitetut C-renkaat, joitten hinta oli Virossa asennustöineen 52€/kpl. Hyvin toimivat ja ovat myös tasapainossa. Jo toinen sarja menossa hyvien kokemusten takia.
        Älkää ikinä erehtykö luottamaan testeihin ja ostamaan nokialaisia, sillä niillä ei ole mitään takuuta, vaikka suuri osa tuotteista on täyttä sekundaa.
        On lottovoitto saada pyöreät nikialaiset!
        Menetätte vain rahanne ja mahdollisesti vielä luottotietonne tapellessanne oikeuksitanne Nokian ja heidän edustajiensa kanssa!

        Lisäys "VAROKAA NOKIAA" - kirjoitukseen.
        Aihe koski Ässä-pinnoitettuja.
        Miksi ostaisin Ässä-renkaat, joista minulla ei ole kokemuksia ja mitkä maksavat 2-3 x enemmän, kuin ulkomailla (Saksassa tai Virossa) samalla kumiseoksella ja kuviolla pinnoitettu laadukkaaksi koettu rengas Virossa, missä joudun muutenkin käymään.
        Suomi hinnoittelee kaikessa itsensä ulos markkinoilta.
        Näin on myös Ässärenkaan kohdalla ilmeisesti käymässä.


      • VAROKAA NOKIAA kirjoitti:

        Olen kokeillut pakettiautoissa ja Saabeissa idän ihmeitä ja Nokialaisia. Itämaisista voi todeta, että ovat ainakain pyöreitä, mutta muut ominaisuudet keskinkertisia ja hinta edullinen. Esim Hankook on hinta-laatusuhteeltaan kelvollinen hankinta.

        2 miljoonan km kokemuksella totean, ettei autoihini eikä tuttavieni autoihin tule enää koskaan Nokian renkaita. Ne ovat täyttä peetä laadultaan eikä niissä ole minkäänlaista takuuta.
        Neljä kertaa olen tapellut Nokian kanssa renkaista, mitä on ollut mahdotonta saada tasapainoon, mutta selvistä vioista huolimatta Nokia ei ole vastannut virheistään, vaan kehtaa vielä lähettää laskun perättömistä tarkastuksista ja rahdeista sekä panna ne ulosottoon.

        VAROKAA NOKIAA, jos haluatte säilyttää rahanne ja luottotietonne!
        Testitkin on todennäköisesti lahjottu tai sitten kokeilemalla valittu sattumalta pyöreäksi osoittautuneet rinkulat.

        Suurin osa Nokian renkaista muistutaa enemmän kananmunan muotoa kuin pyöreätä. Olen ajanut jakeluajoa 2 miljoonaa km, joten siinä on tulleet eri renkaat tutuiksi. Nyt on alla Nokian talvikumiseoksella ulkomailla pinnoitetut ja tehdasnastoitetut C-renkaat, joitten hinta oli Virossa asennustöineen 52€/kpl. Hyvin toimivat ja ovat myös tasapainossa. Jo toinen sarja menossa hyvien kokemusten takia.
        Älkää ikinä erehtykö luottamaan testeihin ja ostamaan nokialaisia, sillä niillä ei ole mitään takuuta, vaikka suuri osa tuotteista on täyttä sekundaa.
        On lottovoitto saada pyöreät nikialaiset!
        Menetätte vain rahanne ja mahdollisesti vielä luottotietonne tapellessanne oikeuksitanne Nokian ja heidän edustajiensa kanssa!

        Mä en usko tohon. Uskon ainoastaan Nokian renkaisiin ja Koffin tuotteisiin.


      • Hali Kaila vrcf kirjoitti:

        Mä en usko tohon. Uskon ainoastaan Nokian renkaisiin ja Koffin tuotteisiin.

        Minäkin uskon Koffin tuotteisiin, vaikka niitä harvoin ja kohtuudella käytän, mutta yli 2 miljoonan ajokilometrin ja 65 auton kokemuksella en enää ikinä osta nokialaisia, sillä säälin lompakkoani, luottotietojani ja autoani. Miksi ostaa laadutonta ja takuutonta peetä, kun halvemmalla saa kelvollisia tuotteita, mistä ei tule jokapäiväisiä ongelmia. EI IKINÄ NOKIAN renkaita enää.


    • Olen uuden käytetyn auton hankintapuuhissa. Yksi ihan mainion oloinen löytyi tänään, mutta jätin ostamatta, kun molemmat rengassarjat olivat Ässää. Nyt tuntuu siltä, että käyn sittenkin pistämässä nimen paperiin huomenna. Olen näitä viestejä lueskellut sekä muutaman testin verkosta katsonut. Ei ole tuo Ässä paras rengas, muttei huonoinkaan. Kotimaista työtä pitää myös tukea. En usko vaarantavani perhettä näillä renkailla. Pitää myös itse osata ajaa fiksusti.

    • Olen ajanut henkilöautolla kuusi kesää Eco-Top-renkailla, kaksi samankokoista (205/55 R16) sarjaa . Nekin ovat Michelinin runkoon tehtyjä, kuten Ässä-renkaatkin. Eco-Topit saivat tosi hyvän arvosanan minulta. Märkäpito ja rengasmelu ovat kesärenkaissa tärkeimmät kriteerit itselleni. Kuivalla asvaltilla pitävät kaikki renkaat riittävästi minun ajossani.

      Eco-Topin toimittamisessa, niin teknisesti kuin asiakaspalvelun laadunkin puolesta, on niin paljon ongelmia Turun alueella, että ostan nyt tulevana kesänä uuteen käytettyyn autooni Ässät. Mieli on luottavainen, kun suomalaista uusiorengasta on tullut käytettyä ennenkin.

      Hintapuolesta todettakoon, että tälläkin palstalla pojat kinastelevat ilman pyrkimystä parempaan. Luultavasti tekee vain mieli kirjoittaa jotakin johonkin (ennen vanhaan tehtiin graffiteja). Hyvä olisi kertoa esim. renkaiden hintoihin liittyvää faktaa sekä osoittaa eroja laskutuloksin sekä esimerkein. Näytän mallia:

      Pyysin ja sain tarjouksen Ässä Pilot2- renkaista turkulaisesta rengasliikkeestä (Autoklinikka):

      225/55 R16, kantavuusluokka muistaakseni 97; 335 € sarja (4 kpl). Hinta sisältää rengastyöt alumiinivanteille, sekä tasapainotuksen liimapainoin ja kierrätysmaksun. Hinta ei sisällä allelaittoa, koska teen sen itse samalla, kun pesen auton pyörineen päivineen kevään koittaessa.

      Michelinin kesärengassarja henkilöautoon, samassa koossa, maksaa esim. rengas-online.com -kaupassa 535-836 € postikuluineen. Hintaan pitää lisätä vanteille asentamisen ja tasapainottamisen kulut, jotta lukema olisi vertailukelpoinen. Arvioin kuluiksi 70 €/sarja. Kinastelevien poikien naapurit ja työkaverit ja isät tekevät varmana halvemmalla, niinpä tämä hinta-arvio on rengasliikkeen normaalihintaisesta työstä. Michelinit em. nettikaupasta maksavat siis 605-906 €/sarja. Hintaero suomalaisiin Ässä-uusiorenkaisiin on 270-571 €/sarja.

      Kun muistetaan vielä, että saamani tarjouksen mukaan Ässä-renkaat ovat rengasliikkeessä valmiina (tietysti), eikä minun itse tarvitse niitä Matkahuollosta raahata asentajalle, niin voidaan nähdä rengasvertailussa laadun arvioinnin lisäksi myöskin hintaeroa.

      Michelinejä ja muita laadukkaiksi todettuja kesärenkaita saa tietysti eri kaupoista eri hinnoilla, mutta tässä on yksi todellinen esimerkki.

      Ville

      • Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
        Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?

        Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.

        Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja + joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
        Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e + työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.

        Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja + työt.
        205/65/16 alk. 225e + työt.


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
        Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?

        Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.

        Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja + joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
        Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e + työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.

        Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja + työt.
        205/65/16 alk. 225e + työt.

        Vastauksesi on varmaan ajankohtainen puolentoista vuoden jälkeen... Kannattaisikohan harkita toisten rengasvalintojen ja mahdollisuuksien kommentoinnin mielekkyyttä kun itse on kirjoittanut ajavansa renkaat sakkorajoille tai jopa sen alle, ja kykenee ostamaan vuodessa vain yhdet renkaat...


      • 120hpsutiiiiiiii.tai.ei kirjoitti:

        Vastauksesi on varmaan ajankohtainen puolentoista vuoden jälkeen... Kannattaisikohan harkita toisten rengasvalintojen ja mahdollisuuksien kommentoinnin mielekkyyttä kun itse on kirjoittanut ajavansa renkaat sakkorajoille tai jopa sen alle, ja kykenee ostamaan vuodessa vain yhdet renkaat...

        Eikö Ässiä sitten enää nykyään myydä vai miten ajankohtaisuus on muuttunut?

        Olisiko kivempi palsta, kun vaan myötäiltäisiin aina toistemme juttuja? Minipilikin tuntisi kuuluvansa joukkoon?

        En toivottavasti osta jatkossakaan edes yksiä renkaita vuodessa. Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin, niin pitäisi ympärivuotisella käytölläkin kolme vuotta mennä.


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
        Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?

        Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.

        Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja + joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
        Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e + työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.

        Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja + työt.
        205/65/16 alk. 225e + työt.

        Kannattaisikohan sinunkin joskus ymmärtää, ettei renkaiden leveyttä ja korkeutta niin vain muutella kottikärry kokoon joka autoon. Oman autoni pohja raapisi maata ja ajettavuus menisi pienemmillä renkailla. Isompaan suuntaa saa kasvattaa kokoa esim. Omassani, ei alaspäin. Normi koko nykyään 225/?/17, ei ehkä mopoautossa. Taas tuot typeriä laskelmia renkaiden hinnoista ja töistä, kukaan ei ole niitä pyytänyt sinulta. Ja ne on taivaalliset näköjään kuopiossa. Et pysty hankkimaan renkaita netistä, kun se vie kallista vapaa-aikaasi. Kuitenkin etsit ja linkität rengaspalstalle yötä päivää testi ja hinta tietoja. Joku nyt ei täsmää? Hokasitko itse mikä ei? Mikä ihme sinua kiihottaa minpippeleissä? Joka ketjussa ihannoit ja tuot esille, sen palstan varmasti löydät ilman apujakin. Vanteen suojalistat jos kertoisit jo mitkä ne on?


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Eikö Ässiä sitten enää nykyään myydä vai miten ajankohtaisuus on muuttunut?

        Olisiko kivempi palsta, kun vaan myötäiltäisiin aina toistemme juttuja? Minipilikin tuntisi kuuluvansa joukkoon?

        En toivottavasti osta jatkossakaan edes yksiä renkaita vuodessa. Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin, niin pitäisi ympärivuotisella käytölläkin kolme vuotta mennä.

        "Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin.."

        - niin tuollaisen idiotismin harjoittajalla ei pitäisi olla mitään urputtamista toisten rengasvalinnoista.

        Kikkelinkaipuutasi voit ulista niille jutuille omistetuilla palstoilla, tämä on rengaspalsta.


      • köyhätajeleesakkorajalla kirjoitti:

        "Kun valitsee Michelinit ja ajaa sakkorajaan tai jos keskikesä, niin vaikka allekin.."

        - niin tuollaisen idiotismin harjoittajalla ei pitäisi olla mitään urputtamista toisten rengasvalinnoista.

        Kikkelinkaipuutasi voit ulista niille jutuille omistetuilla palstoilla, tämä on rengaspalsta.

        Tuollaisilta sakkorajatapauksilta pitäisi ottaa kortti pois, niin voisivat oppia jotakin ennen kuin kolahtaa. Tosin ajaisivat jästipäät sitten varmasti ilman korttia ja niillä samoilla sakkorenkailla sillä vtun 120 hv Zigulilla.

        Eivät ääiöt ymmärrä että ei siinä omassa Darwinismiharrastuksessa ole sinänsä mitään vikaa, mutta kun sakkorajatapaus vesiliirtää todennäköisesti jotakin toista liikkujaa päin, niin tähän Darwinismiin joutuu pahimmassa tapauksessa kohtalokkain seurauksin joku toinen tahtomattaa.

        Mieluummin vastaantulijalla ja etenkin sateella vaikka uudet masterit tai ässät kuin jonkun prsereijän sakoille ajamat misukat tai mitkä muut tahansa.


      • vanhankansantapa kirjoitti:

        Tuollaisilta sakkorajatapauksilta pitäisi ottaa kortti pois, niin voisivat oppia jotakin ennen kuin kolahtaa. Tosin ajaisivat jästipäät sitten varmasti ilman korttia ja niillä samoilla sakkorenkailla sillä vtun 120 hv Zigulilla.

        Eivät ääiöt ymmärrä että ei siinä omassa Darwinismiharrastuksessa ole sinänsä mitään vikaa, mutta kun sakkorajatapaus vesiliirtää todennäköisesti jotakin toista liikkujaa päin, niin tähän Darwinismiin joutuu pahimmassa tapauksessa kohtalokkain seurauksin joku toinen tahtomattaa.

        Mieluummin vastaantulijalla ja etenkin sateella vaikka uudet masterit tai ässät kuin jonkun prsereijän sakoille ajamat misukat tai mitkä muut tahansa.

        Sakkoraja-Misukat ovat todennäköisesti yhtä turvalliset kuin vähän käytetyt kiinansoikiot. Slikseilläkin vielä pärjää, mutta sitten olisi kyllä jo parasta jäädä vesikeleillä kotiin. Kuivallahan silestonet ovat paremmat kuin uudet.


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Sakkoraja-Misukat ovat todennäköisesti yhtä turvalliset kuin vähän käytetyt kiinansoikiot. Slikseilläkin vielä pärjää, mutta sitten olisi kyllä jo parasta jäädä vesikeleillä kotiin. Kuivallahan silestonet ovat paremmat kuin uudet.

        Mistä lähtien ÄSSÄ-renkaita on tehty kiinassa?

        Kts. ketjun aihe.


      • lopetahäiriköinti kirjoitti:

        Mistä lähtien ÄSSÄ-renkaita on tehty kiinassa?

        Kts. ketjun aihe.

        Ei sillä ole väliä mikä on tai oli ketjuun aihe. Jos cruzeidarilta kysytään, ja tosin miksi kysyttäisiin, mutta vaikka ei kysytäkään, niin aiheita ovat ne mitä mielensä päällä on, eli michelinit, kiinalaiset ja kikkelit.


      • siitäpuhemistä kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä mikä on tai oli ketjuun aihe. Jos cruzeidarilta kysytään, ja tosin miksi kysyttäisiin, mutta vaikka ei kysytäkään, niin aiheita ovat ne mitä mielensä päällä on, eli michelinit, kiinalaiset ja kikkelit.

        Miten fanipojalta jäi vastaamatta tuonne ketjuun, jossa mm. kiihdyttelyistä keskusteltiin? Sinne mahtuisi vielä 50 itkuista viestiä pienimunaisuuden aiheuttamista traumoista.


      • Cruzeideritaasvauhdissa kirjoitti:

        Kannattaisikohan sinunkin joskus ymmärtää, ettei renkaiden leveyttä ja korkeutta niin vain muutella kottikärry kokoon joka autoon. Oman autoni pohja raapisi maata ja ajettavuus menisi pienemmillä renkailla. Isompaan suuntaa saa kasvattaa kokoa esim. Omassani, ei alaspäin. Normi koko nykyään 225/?/17, ei ehkä mopoautossa. Taas tuot typeriä laskelmia renkaiden hinnoista ja töistä, kukaan ei ole niitä pyytänyt sinulta. Ja ne on taivaalliset näköjään kuopiossa. Et pysty hankkimaan renkaita netistä, kun se vie kallista vapaa-aikaasi. Kuitenkin etsit ja linkität rengaspalstalle yötä päivää testi ja hinta tietoja. Joku nyt ei täsmää? Hokasitko itse mikä ei? Mikä ihme sinua kiihottaa minpippeleissä? Joka ketjussa ihannoit ja tuot esille, sen palstan varmasti löydät ilman apujakin. Vanteen suojalistat jos kertoisit jo mitkä ne on?

        Kyllä köyhille edelleen myydään mopoautoja, sillä köyhähän käytettyjä renkaita tai kiinalaisia ostava on.
        Uudella isolla ja hienolla ajava köyhä taas on köyhä ja helvetin tyhmä.


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Miten fanipojalta jäi vastaamatta tuonne ketjuun, jossa mm. kiihdyttelyistä keskusteltiin? Sinne mahtuisi vielä 50 itkuista viestiä pienimunaisuuden aiheuttamista traumoista.

        Ai oletko sielläkin höpissyt kikkeleistä?

        M.O.T.


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Miten fanipojalta jäi vastaamatta tuonne ketjuun, jossa mm. kiihdyttelyistä keskusteltiin? Sinne mahtuisi vielä 50 itkuista viestiä pienimunaisuuden aiheuttamista traumoista.

        Kannattaiskohan crusen nyt jälleen huomata, että ensimmäinen viesti jossa puhuttiin miesten sukupuolielimistä tässäkin ketjussa oli sinun kirjoittamasi.

        Pitääkö se vanha sanonta paikkansa?


      • siitäpuhemistä kirjoitti:

        Ai oletko sielläkin höpissyt kikkeleistä?

        M.O.T.

        Ai sinä olet rengaspalstalla vain pippelijuttuja etsimässä.
        Ei kannattaisi tuoda vaivaansa niin kovasti esiin, jos se on noin kipeä paikka. Yritä vaikka esittää isompaa kuin olet. Vinkki: se ei käy rähjäämällä ja pullistelemalla, kuten pieni ja vähämielinen luontaisesti pyrkii peittämään kokonsa.


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Kyllä köyhille edelleen myydään mopoautoja, sillä köyhähän käytettyjä renkaita tai kiinalaisia ostava on.
        Uudella isolla ja hienolla ajava köyhä taas on köyhä ja helvetin tyhmä.

        Kukaan muu ei ole puhunut köyhyydestä kuin sinä itse. Eli olet köyhä mopoautolla ajava kuopion minipippeli. Köyhä on saanut säästetyksi misukka rahat tälle vuodelle. Ei tässä isoilla renkailla ajavana uskalla ostaa misukoita, kylkihalkio vikoja ja kulutuspinta irtoaa suikaleina. Kiinalaisten tasoa, kuinka uskallat ajaa misukoilla? No, 45km/h taitaa olla mopoautosi huiput.


      • cruzeideri kirjoitti:

        Ai sinä olet rengaspalstalla vain pippelijuttuja etsimässä.
        Ei kannattaisi tuoda vaivaansa niin kovasti esiin, jos se on noin kipeä paikka. Yritä vaikka esittää isompaa kuin olet. Vinkki: se ei käy rähjäämällä ja pullistelemalla, kuten pieni ja vähämielinen luontaisesti pyrkii peittämään kokonsa.

        Siis mitä hlvettiä? Sinä kirjoittelet pippeleistä rengaspalstalle ja horiset muiden "etsivän pippelijuttuja"?

        Eihän kenenkään tarvitse erkiseen etsiä koska juuri sinä kirjoittelet pippelijuttujasi rengaspalstalle!

        Hakeudupa homppeli hoitoon.


      • Cruzeideri kirjoitti:

        Kannattaisikohan harkita renkaan leveydestä ja merkistä tinkimistä, jotta saisi uudet alle?
        Ovatko pinnoitetut joskus pärjänneet missään rengastestissä uusille renkaille?

        Luontoystävällinen valinta käytetyt kumit varmaan ovat, eli jos on vihreä sielu, niin ymmärrettävää. Tosin silloin kannattaisi myös kaventaa renkaita.

        Rengas-Gurun halvimmat tuossa koossa Sunewit 220e/sarja + joku 40-90e töistä allelaittoineen eli jää käytettyjä halvemmaksi.
        Kumhoa ja Nexeniäkin saa alle 300e + työt, joten ei pinnoitettuja enää ainakaan hinta/laatu-suhteella voi perustella mainitsemaasi hintaan. Mutta vihreys ja suomalaisuus ovat toki arvoja nekin.

        Renkaan leveydestä tinkimällä yleistä 205/55/16 kokoa saisi alimmillaan 180e/sarja + työt.
        205/65/16 alk. 225e + työt.

        rengaskokoa pienentämällä pienenee myös renkaan kantvuus. rekisteriotteestsa löytyy akselipainot joista selviää kuinka suuren kantavuuden omaavat pyörät täytyy akselille asentaa


      • vitosenvoima kirjoitti:

        rengaskokoa pienentämällä pienenee myös renkaan kantvuus. rekisteriotteestsa löytyy akselipainot joista selviää kuinka suuren kantavuuden omaavat pyörät täytyy akselille asentaa

        Minulla lukee rekisteriotteessa hyväksytty rengaskoko 225/45/17 94w, tärähtänyt kuopion kikkelimies ei tätä ymmärtänyt. Pitäisi laittaa 205/60/16 91v alle.


      • vitosenvoima kirjoitti:

        rengaskokoa pienentämällä pienenee myös renkaan kantvuus. rekisteriotteestsa löytyy akselipainot joista selviää kuinka suuren kantavuuden omaavat pyörät täytyy akselille asentaa

        Ja moneen autoon ei jarrujen puolesta edes sovi pienempihalkaisijainen vanne. Tämä ei tietenkään tule mieleen jollakin 120hp pirkka-autolla pöristelevälle reppanalle kuten cruzeiderille.


    • Cruzeideri, kaikki tietävä, kerro nyt mitkä on vanteiden suojalistat jotka vain sinä tiedät?

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotisiivous vähintään 40e/h

      Suomen kotityöpalveluyhdistys ry mukaan alin kannattava hinta siivouksesta on 40e/h. Tämä on outoa, koska puhdistusaineita ja vettä kuluu 1h aikana k
      Maailman menoa
      183
      3963
    2. Puma hakee uutta elättäjää.

      Nyt on nahkahousut jalassa ja Kämpissä uuteen nousuun. Taitaa olla uus lompakko hakusessa kv-staralla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2052
    3. Mies pimittää rahankäyttöään

      Sain selville, että mieheni on jo kuukausia käyttänyt isoja summia rahaa tietämättäni harrastuksiinsa. Samaan aikaan hän on kertonut, ettei hänellä ty
      Parisuhde
      38
      1582