Heippa!
Kyselisin sellasta, että kun nyt olen rv 15 5, ja minulla ennestään jo yksi lapsi, mutta en oikein muista noista liikkeistä, että missä niiden kuuluu tuntua suurinpiirtein tässä raskauden vaiheessa.
Pojan syntymästä kuitenkin jo pian neljä vuotta, niin ei tuollaiset jää muistiin, että missä ne tuntui alkuvaiheessa.
Oletan siis että olen jo joitain päiviä, ehkä jopa viikon verran alkanut tuntemaan hyvin hentoja liikkeitä, lähinnä hipaisua ja ilmakuplan tuntusia liikkeitä, ja sellaista kutinaa joka siis tuntuu tulevan sisältä, mutta nyt siis tämän viikon aikana olen mielestäni varmistunut siitä että ne ovat liikkeitä, nimenomaan vauvan, luulin eka että ne on jotain suolen liikkeitä, mutta eivät kyllä ole, tunnistan kuitenkin millaisia ovat vauvan liikkeet.
Ne kuitenkin tuntuvat jo navan korkeudella, eli mielestäni vähän turhan korkealla, kun miettii millä viikoilla tämä raskaus siis on, mutta sitten välillä myös paljon alempana.
Tosin neuvolassa sanottu, lääkäri että terveydenhoitaja, että viikkoihin nähden kohtuni on iso, ja raskaus on näkynyt selkeästi jo kuukauden verran.
Istukan todettiin Nt ultrassa olevan täysin kohdunsuun päällä, jostain kuulin että tämä vaikuttaa liikkeisiin, mutta en tiedä sitten miten.
Esikoisestani tunsin liikkeet myös ensisynnyttäjäksi varsin varhain, muistaakseni 16 3 tienoilla ja pian ne näkyivät jo myös.
Eli jos joku osais sanoa, niin oisin kovin kiitollinen...:)
Vauvan liikkeistä...
18
488
Vastaukset
- 20+6
Tosi yksilöllistä, eikä kannata verrata lapsia toisiinsa :) Mulla tuntui ekan kerran kunnolla vasta rv 18, eikä silloinkaan joka päivä. Päivittäiset liikkeet rupes tuntumaan vasta joskus rv 21, eikä edes silloin ihan joka päivä tuntunut, ainakaan kovin vahvasti. Istukka on tosin edessä vaimentamassa.
- hippos95
Tätä ei mielestäni kysytty.
- yjether
Liikket voivat tuntua navan kohdalla juuri siksi että olet synnyttänyt aijemminkin, tämänvuoksi kohtusi venyy/kasvaa paljon helpommin kuin esikoista odottaessa. Itsellänikin taisi tuntua samallalailla kuin sinullakin :)
- yjether
Huomasitkos muuten kysyä tuosta istukasta että miten vaikuttaa synnytykseen jos on suoraan kohdunsuun päällä.... Muistaakseni silloin edessä on sektio!?
Joo sitten tehdään sektio jos vaan on ja pysyy täysin kohdunsuun päällä, mutta kuulemma alkuraskaudessa normaalia ja hyvät mahdollisuudet siihen että siirtyy muualle.
Tilanne sitten tarkastetaan seuraavaksi rakenteessa, toivon kyllä että tuolloin olisi sitten jo siirtynyt...sillä en halua sektiota.
Mutta kuulemma vielä puolivälinkin jälkeen istukka voi siirtyä.
Täytyy toivoa parasta=)
Kiitos muuten vastauksista...:)- nimolinille
Olet tyypillinen mami. Monta lasta? Monta avioeroa? Olemuksesi on juuri se yh-mamma. Vai oletko lesta?
- moukka oot
nimolinille kirjoitti:
Olet tyypillinen mami. Monta lasta? Monta avioeroa? Olemuksesi on juuri se yh-mamma. Vai oletko lesta?
mikä ihmeen kysymys tämmöinen on kun toinen ihan asiallisesti asioita pohtii ja kysyy. taidat itse olla varsin sivistymätön moukka.
Joo tyypillinen moukkahan tuo...:) en edes viitti kysymyksiin vastata, no eipä tuollaisesta onneksi tarvii mieltä pahottaa...
no sen verran kuitenkin tarvii piruilla et ko henkilö ei liene osaa lukea, kun kyselee monta lasta mulla on...:D- :D
Mulla ei ole ikinä tuntunut sitä kuplimista, mitä monet sanoo tuntevansa ekoina liikkeinä.
Ekasta tunsin varsinaisia liikkeitä joskus siinä rv16 ja pakkautumista ("möykky" pakkautu johonkin tiettyyn kohtaan kohtua eteenkin aamulla)
Ja tästä tokasta olen tuota pakkautumista tuntenut jo viikosta 9 asti ja liikkeitä siitä rv10-11 asti.. Että tosi yksilöllistähän tuo on :)- ei muuten ole...
Hei anteeksi nyt, mutta sä et ole voinut tuntea liikkeitä vielä noilla viikoilla. Siis se nyt vaan on yksinkertaisesti mahdotonta. Jotain muuta ovat "liikkeet" vielä noilla viikoilla. Sikiö on kolmisen senttiä pitkä ja painaa pari grammaa. Sellaisen liikkeitä ei vain ole vielä mahdollista tuntea, vaikka kuinka herkkä olisi. Ja tuo "pakkautuminen" on kyllä rv 9 myös jotain ihan muuta. Et sinä voi tuntea puolen gramman painoista (suunnilleen sen verran sikiö painaa rv9) sikiötä pakkautumisena... :) Ihan niin yksilöllistä se liikkeiden tunteminen ei ole.
- 1+1
ei muuten ole... kirjoitti:
Hei anteeksi nyt, mutta sä et ole voinut tuntea liikkeitä vielä noilla viikoilla. Siis se nyt vaan on yksinkertaisesti mahdotonta. Jotain muuta ovat "liikkeet" vielä noilla viikoilla. Sikiö on kolmisen senttiä pitkä ja painaa pari grammaa. Sellaisen liikkeitä ei vain ole vielä mahdollista tuntea, vaikka kuinka herkkä olisi. Ja tuo "pakkautuminen" on kyllä rv 9 myös jotain ihan muuta. Et sinä voi tuntea puolen gramman painoista (suunnilleen sen verran sikiö painaa rv9) sikiötä pakkautumisena... :) Ihan niin yksilöllistä se liikkeiden tunteminen ei ole.
ETkä sinä voi tietää muiden tuntemuksia..
- niinpä niin...
1+1 kirjoitti:
ETkä sinä voi tietää muiden tuntemuksia..
Juu en. Mutta fysiologiset tosiseikat tiedän. Tuntemuksiahan voi olla vaikka mitä, en minä sitä kiellä. Ne vaan eivät vielä noilla viikoilla johdu vauvan liikkeistä. Jos yhtään älliä on päässä, niin sen kyllä ymmärtää.
- :D
niinpä niin... kirjoitti:
Juu en. Mutta fysiologiset tosiseikat tiedän. Tuntemuksiahan voi olla vaikka mitä, en minä sitä kiellä. Ne vaan eivät vielä noilla viikoilla johdu vauvan liikkeistä. Jos yhtään älliä on päässä, niin sen kyllä ymmärtää.
Haha.. Itse asiassa minä olin juurikin viikolla 9. ultrassa ja siellä tajusin että tuo pakkautuminen johtuu juuri vauvasta :)
Ultraajalta kysyin, voiko olla, niin sanoi, että näin on :D Se näkyi selvästi kun kohdun toiseen päähän pakkasi vauvan ja tuntui myös.. Että ehkä minulla ja ultraajalla sitten ei ole älliä päässä lainkaan..
Eikä se sinulta ole pois, joten miksi jaksat tulla riitelemään aiheesta ja ivaamaan muita ällittömiksi? - dkdjdjfk
:D kirjoitti:
Haha.. Itse asiassa minä olin juurikin viikolla 9. ultrassa ja siellä tajusin että tuo pakkautuminen johtuu juuri vauvasta :)
Ultraajalta kysyin, voiko olla, niin sanoi, että näin on :D Se näkyi selvästi kun kohdun toiseen päähän pakkasi vauvan ja tuntui myös.. Että ehkä minulla ja ultraajalla sitten ei ole älliä päässä lainkaan..
Eikä se sinulta ole pois, joten miksi jaksat tulla riitelemään aiheesta ja ivaamaan muita ällittömiksi?No juu. Jos ultraaja on sinulle väittänyt, että voit sen puolen gramman painoisen sikiön liikkumisen tuntea, niin onhan hän aika ammattitaidoton ollut. Mutta ei siinä mitään, jos haluat kuvitella, että nuo tuntemukset ovat vauvan liikkeitä, niin siirä vaan. Ei se keneltäkään ole pois. :)
- :D
dkdjdjfk kirjoitti:
No juu. Jos ultraaja on sinulle väittänyt, että voit sen puolen gramman painoisen sikiön liikkumisen tuntea, niin onhan hän aika ammattitaidoton ollut. Mutta ei siinä mitään, jos haluat kuvitella, että nuo tuntemukset ovat vauvan liikkeitä, niin siirä vaan. Ei se keneltäkään ole pois. :)
Sanoinko, että tunsin rv9 liikkeet? Sanoin pakkautumisen :P Ja minulle on ihan sama mitä sinä uskot. Itse tiedän ja myös mitä ultraaja sanoi. Ei sen pitäisi sinua noin kovasti mietityttää ja jatkuvasti sitä tulla tänne toitottamaan :D
Kannattaa välillä relata niiden hormonien lomassa :D Ja minulla on myös todella eteenpäin kallistuva kohtu, joten sekin vaikuttaa tuohon, että jopa NÄKYI sellainen pienen pieni möykky viikolla 12 kun pakkasi tuonne juuri häpyluun yläpuolelle. Vaikka sinun mielestäsihän tämä möykky oli varmaan munuaiset :'D
Enkä jaksa riidellä asioista tietämättömän kanssa. Kun asiahan ei sinänsä edes sinulle kuulu tai sinulle vastannut. Joten aivan sama minulle. En todellakaan jaksa tuhlata kaltaisiesi kanssa turhaan väittelyyn energiaani :) Tiedän mitä tunnen ja mitä AMMATTILAINEN sanoo. Jos et tätä usko ja tajua, niin sinun ongelma, ei minun :P - dkdjdjd
Sanoinko, että tunsin rv9 liikkeet? Sanoin pakkautumisen :P Ja minulle on ihan sama mitä sinä uskot. Itse tiedän ja myös mitä ultraaja sanoi. Ei sen pitäisi sinua noin kovasti mietityttää ja jatkuvasti sitä tulla tänne toitottamaan :D
Kannattaa välillä relata niiden hormonien lomassa :D Ja minulla on myös todella eteenpäin kallistuva kohtu, joten sekin vaikuttaa tuohon, että jopa NÄKYI sellainen pienen pieni möykky viikolla 12 kun pakkasi tuonne juuri häpyluun yläpuolelle. Vaikka sinun mielestäsihän tämä möykky oli varmaan munuaiset :'D
Enkä jaksa riidellä asioista tietämättömän kanssa. Kun asiahan ei sinänsä edes sinulle kuulu tai sinulle vastannut. Joten aivan sama minulle. En todellakaan jaksa tuhlata kaltaisiesi kanssa turhaan väittelyyn energiaani :) Tiedän mitä tunnen ja mitä AMMATTILAINEN sanoo. Jos et tätä usko ja tajua, niin sinun ongelma, ei minun :PKyllä tässä nyt joku muu taitaa enemmän ottaa kierroksia kuin minä... ;) Mukavaa odotusta sinulle silti.
- Mikä ero
Enkä jaksa riidellä asioista tietämättömän kanssa. Kun asiahan ei sinänsä edes sinulle kuulu tai sinulle vastannut. Joten aivan sama minulle. En todellakaan jaksa tuhlata kaltaisiesi kanssa turhaan väittelyyn energiaani :) Tiedän mitä tunnen ja mitä AMMATTILAINEN sanoo. Jos et tätä usko ja tajua, niin sinun ongelma, ei minun :Pon liikkeillä ja pakkautumisella?
Itse olen kanssa tuntenut tuosta pakkautumista, sillain että vauva on enemmän selkeästi tuolla vasemalla puolella.
Sen huomaa aivan selkeästi, kun massu jotenkin "toispuoleinen", tätä oli myös esikoisen aikana.
Mutta itsellä tälläistä on ollut joskus rv 13-14 tienoilla ja sen jälkeen.
En viitti puuttua kenenkään tuntemuksiin noista liikkeistä, koska kaikki ollaan niin yksilöitä ja näin netin kautta se vasta vaikeaa on.
Uskon kuitenkin että lääkärit osaavat hyvin vastata erilaisiin kysymyksiin, mutta ei täällä' kannata tosiaan kierroksia ottaa, raskaus on kuitenkin myös kovin herkkää aluetta meille naisille.
Mutta tuo "pakkautuminen" ja sen näkyminen on varmaankin tyyppillistä juuri silloin kun kohtu on eteenpäin kallistunut ja varmasti paljolti kiinni siitäkin mihin istukka on kiinnittynyt.
Mukavaa odotusta:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770