Streptokki ja raskaus

Angel8427

Eli onko muita joilla on raskauden aikana todettu Streptococcus agalactiae??

Raskauden aikana ei ilmeisesti aiheuta mitään toimenpiteitä mutta synnytyksessä sitten...

9

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tammimamma

Mulla tehtiin toi testi viikolla 36 ja oli positiivinen. Synnytyksessä vaan sit laitettiin tippaan antibiootti.

• Angel8427

Mulla toi testi tehtiin viime sunnuntaina.. Eilen sain vastauksen.. Eli nyt rv 25 2

• rv 20+6

Mulla paljastui Streptokokki rv 18. Näyte otettiin, kun oli ollut paljon harjoitussupistuksia. Sain antibioottivoide-kuurin.

• 29+2

Aiheuttaa toimenpiteitä riippuen mm.viikoista.

• Angel8427

Nostetaan vähän tätä, jos tulisi vielä muitakin kokemuksia kyseisestä bakteerista raskauden aikana

• sarkkuli10

Mulla todettiin kans ekassa raskaudessa rv 36 . Silloin kerrottiin kyseessä olevan virus joka aktivoituu aina välillä, vähän niinku herpeskin huulessa eli oletin et jos se on kerran todettu, sulla periaatteessa on se aina, mut että ei aina aiheuttaisi ongelmia. Siksi musta onkin outoa et toisessa raskaudessa asia edes tutkitaan, laittaisivat vain suoraan papereihin tiedon et synnytyksessä antibioottitippa. Mitä jos sitä ei just nyt oo näytteenottohetkellä mut onkin taas aktivoitunut synnytyksen alkaessa..? Hyvä tietysti et omassa kotikaupungissa ees tutkitaan, ilmeisesti kaikkialla näin ei ole mut jos toi terkkarin kertoma pitää paikkansa ni mun logiikkaan vaan ei satu et toisella kertaa ei lääkittäisi. En todellakaan ole ihminen joka yleensä haluaa ottaa lääkettä "varmuuden vuoksi" mut eipä sitä monikaan niin montaa kertaa elämässään synnytä et turhia riskejä mahdollisesti taas aktivoituneen viruksen takia pitäis ottaa jos tiedetään et naisella tää virus elimistössään on. Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä!

• bakteerista kyse

Muuten ihan hyvin olet päätellyt, mutta kyseessä ei ole virus, vaan bakteeri. Antibiootithan eivät viruksiin tehoa, joten sikäli niitä ei missään vaiheessa hoidossa käytettäisi, jos streptokokki B olisi virus. :)

• sarkkuli10

Ohops, juu, totta! En tuota terminologiaa tajunnu aatellakaan kauhean pitkälle.. Mut onko niin et joidenkin naisten "ominaisuuksiin" kuuluu se, et kantaa sitä elimistössään?

• holly

Streptokokki bakteeri kuuluu ns. normaaliflooraan joka kasvaa elimistössä. Joillain se aktivoituu raskausaikana. Aikuiselle siitä ei vaaraa, mutta vastasyntyneelle saattaa aiheuttaa vakavan infektion. Siksi kyseinen tutkimus tehdään jotta voidaan antaa abprofylaksia synnytyksessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6636
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4271
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3599
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      2990
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1591
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1008
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      993
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      969
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      198
      965
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      939
    Aihe