Eli onko muita joilla on raskauden aikana todettu Streptococcus agalactiae??
Raskauden aikana ei ilmeisesti aiheuta mitään toimenpiteitä mutta synnytyksessä sitten...
Streptokki ja raskaus
9
203
Vastaukset
- tammimamma
Mulla tehtiin toi testi viikolla 36 ja oli positiivinen. Synnytyksessä vaan sit laitettiin tippaan antibiootti.
- Angel8427
Mulla toi testi tehtiin viime sunnuntaina.. Eilen sain vastauksen.. Eli nyt rv 25 2
- rv 20+6
Mulla paljastui Streptokokki rv 18. Näyte otettiin, kun oli ollut paljon harjoitussupistuksia. Sain antibioottivoide-kuurin.
- 29+2
Aiheuttaa toimenpiteitä riippuen mm.viikoista.
- Angel8427
Nostetaan vähän tätä, jos tulisi vielä muitakin kokemuksia kyseisestä bakteerista raskauden aikana
- sarkkuli10
Mulla todettiin kans ekassa raskaudessa rv 36 . Silloin kerrottiin kyseessä olevan virus joka aktivoituu aina välillä, vähän niinku herpeskin huulessa eli oletin et jos se on kerran todettu, sulla periaatteessa on se aina, mut että ei aina aiheuttaisi ongelmia. Siksi musta onkin outoa et toisessa raskaudessa asia edes tutkitaan, laittaisivat vain suoraan papereihin tiedon et synnytyksessä antibioottitippa. Mitä jos sitä ei just nyt oo näytteenottohetkellä mut onkin taas aktivoitunut synnytyksen alkaessa..? Hyvä tietysti et omassa kotikaupungissa ees tutkitaan, ilmeisesti kaikkialla näin ei ole mut jos toi terkkarin kertoma pitää paikkansa ni mun logiikkaan vaan ei satu et toisella kertaa ei lääkittäisi. En todellakaan ole ihminen joka yleensä haluaa ottaa lääkettä "varmuuden vuoksi" mut eipä sitä monikaan niin montaa kertaa elämässään synnytä et turhia riskejä mahdollisesti taas aktivoituneen viruksen takia pitäis ottaa jos tiedetään et naisella tää virus elimistössään on. Korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä!
- bakteerista kyse
Muuten ihan hyvin olet päätellyt, mutta kyseessä ei ole virus, vaan bakteeri. Antibiootithan eivät viruksiin tehoa, joten sikäli niitä ei missään vaiheessa hoidossa käytettäisi, jos streptokokki B olisi virus. :)
- sarkkuli10
Ohops, juu, totta! En tuota terminologiaa tajunnu aatellakaan kauhean pitkälle.. Mut onko niin et joidenkin naisten "ominaisuuksiin" kuuluu se, et kantaa sitä elimistössään?
- holly
Streptokokki bakteeri kuuluu ns. normaaliflooraan joka kasvaa elimistössä. Joillain se aktivoituu raskausaikana. Aikuiselle siitä ei vaaraa, mutta vastasyntyneelle saattaa aiheuttaa vakavan infektion. Siksi kyseinen tutkimus tehdään jotta voidaan antaa abprofylaksia synnytyksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632142Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51805Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361288En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87945Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?113778Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39730- 19716
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93699