Olen ollutt jo paikymmentä vuotta toisessa liitossani enkä vieläkään pidä mieheni lapsista. Nyt jo aikuiset lapset tulevat poikaystävineen taas pääsiäiseksi ja minua harmittaa. Tiedät että syy on minussa mutta aina vain koen heidät vapaa-aikani riistäjiksi. Tunkeilijoiksi, aivan vieraiksi ihmisiksi. Kun he olivat pienempiä oli vielä vaikeampaa kun minunkin loma-ajoistani yritettiin tehdä lastenhoitovapaita. Onneksi pidin puoleni vaikka sainkin pitää lomia ilman miestäni. Välit on pysyneet kun ollaan korrektin kohteliaita, mutta se sisäinen paha olo ei häviä.
Miksi en koskaan totu mieheni lapsiin
22
258
Vastaukset
- rygseck
Miks sun pitäiskään...?
Mua jotenki tökkii ajatus siitä, että kun on nainen, pitäis automaattisesti rakastaa kaikkia lapsia...
Se ku vaan ei mee niin !
Tottahan sitä jollainlailla toimeen pitää tulla sellaisten ihmisten kanssa, jotka liiton toiselle osapuolelle on maailman tärkeimpiä ihmisiä, tai ainakin koittaa sietää heitä... - käytös kunniaan
näin on, ei tarvii rakastaa jos ei rakasta, mutta käyttäytyä pitäs aikuismaisesti, eikä olla mustasukkanen lapsista, tuskin mieskää pitää sellaisesta käytöksestä..
Se nyt taitaa olla vain sitä sisäänrakennettua biologiaa. Hyvin harvat eläimet sietävät saati elättävät muita kuin omia tai sukulaistensa jälkeläisiä.
Tosin ihmisen pitäisi olla jotakin enemmän kuin pelkkä eläin. Kannattaakin mietiä, hyväksyisikö itse saman käytöksen puolisoltaan...Entä jos ei ihmisistä tarttis miettiä kenestä pitää ja kenestä ei? Ettei käsittelis ihmisiä noin kokonaisvaltaisesti puolesta tai vastaan. Kaikilla meillä on hyvät ja huonot puolet, jos katselee ihmisiä siltä kannalta, löytyy aina se hyväkin. Jos katselet ihmistä ja ajattelet heti että tuosta veijarista en pidä, niin rajoittaahan se sinunkin olotilaa aika lailla?
Samalla se vapauttaa toista osapuolta. Koska "pitämättömyys" on kyllä sellainen energia jonka tuntee, ja aiheuttaa että joko yli-yrittää tai menee lukkoon.
Kerran mulla oli sellaisia velvollisuuksia jotka vei mun aikaa ja se sapetti. Mutta tehtävä oli. Sain lohtua siitä hetkessä elämisestä, keskityin vain siihen mitä mun pitää tehdä milloinkin, tein sen niin hyvin kuin mahdollista enkä hakaillut muuta olotilaa. En haikaillut menetettyä vapaa-aikaa.
Ihmisen mieli taipuu vaikka mihin, jos se haluaa. Jos et tuolle tilanteelle pysty muuta kuin joko kärsiä tai mennä pois ja kärsiä, niin muuta omaa suhtautumista.- aIone
Eivätkö miehesi lapset ole perineet mitään hyviä puolia isältään? Häntä kuitenkin rakastat vai mistä syystä olette yhdessä?
Koetko, että nämä aikuiset lapset varastavat miehesi sinulta? - meillä hyvin
Veljeni meni avoliittoon lapsettoman naisen kanssa. Veljellä on kaksi lasta jotka silloin eivät olleet kovin isoja, ja kaikenlaisia yhteenottoja oli alkuun vähän joka suuntaan. Nyt lapset ovat aikuisia ja välit ovat hyvät, vaikka kukaan ei odotakaan että hän näitä lapsia rakastaisi. On kuitenkin järjestänyt heidän rippi-, yo-, valmistujais- ja kaikki juhlat viimeisen päälle, ja osoittaa sillä tavoin välittävänsä. Sanoo mielipiteensä lasten edesottamuksista, eikä suku koskaan kommentoi tyyliin "ei ne oo sun lapsia" eikä pidä ilkeänä äitipuolena. Johtunee siitä että hän on kuitenkin älykäs nainen ja tietää missä raja menee. Arvostan häntä kovasti, koska lapsettomana on varmasti vaikea suhtautua avopuolison lapsiin.
- kjhgfdsaa
Se on elämää. Ei pitänyt munkaan eksä mun vanhimmista lapsista, ja eipä sitten lapsetkaan pahemmin hänestä. Tosin aiempi eksä teki kyllä kaikkensa ettei lapset olisi eksää edes ikinä saanut nähdä. No nykyään nyksällä ja tyttärellä näyttää synkkaavan oikeinkin mainiosti joka on mukava huomata. Kaikki ihmiset ei vaan tule toimeen kaikkien kanssa, mut hyvä kun edes joku tulee toimeen jonkun kanssa.
- näin se vaan on
Sitä saa mitä tilaa, ( jos on vavion rikkoja ) ja menee toisen naisen miehen kanssa naimisiin, voi odottaa vain pahaa oloa.
- omat on okei
En voi sietää naiseni lastenlapsia. Jään aina ulkopuoliseksi lasten ollessa kotonamme ja joudun keittämään itse omat kahvinikin.
- leilei.
Vaikea jäsentää sinun ajatuksiasi. Osaan vain pähkäillä, miltä itsestäni tuntuisi.
Olisiko kyseessä sinun alitajuntainen mustasukkaisuutesi miehesi entisestä elämästä?
Siitähän lapset ovat muistutus.
Toisaalta, jos et ole heidän kanssaan jakanut arkea ja juhlaa, vaan nähnyt heitä silloin tällöin, ei kai ole ihme, jos ei ole syntynyt sidetta toisiinne?
Vaikeaa varmasti voi olla, mutta kukin laillaan. - Rattus sp.
Varmasti olen jo moneen kertaan todennut, että lapsettomana en tapailisi vakavasti miestä, jolla on lapsia. Olisi sitten kyseessä sitten aikuiset lapset. Jäisin joka tapauksessa ulkopuoliseksi. Sen verran arvostan itseäni, että asetan omassa elämässäni omat asiani edelle. Pidän sitä terveenä itsekkyytenä.
Toisaalta olen myös sitä mieltä, että vanhempien kuuluu laittaa lapsensa ja lapsenlapsensa etusijalle. Suhteessa ei tarvitse rakastaa toisen lapsia, mutta jonkinlaiset välit pitää olla.
Jostakin tuo huono olo syntyy. Ehkä koet ulkopuolisuutta? - hoitakoon omansa
Jokainen hoitakoon omat lapsensa ja lapsenlapsensa. Ei tulisi mieleenikään alkaa kestitsemään ja-tai hoitamaan mieheni perillisiä, en myöskään odota-halua hänen passaavan omia jälkeläisiäni.
- *
Aloittajahan kertoi olleensa nykyisen miehensä kanssa liitossa jo 20 vuotta, ei siis ole vastanainut.
Kyllä minun käsittääkseni yleensä jonkinlaisissa suhteissa kukin haluaa miehensä lasten kanssa olla.
Ja ei kai heitä pakko ole rakastaa.
Onko kahvin tarjoaminen passaamista, esim? - hoitakoon omansa
* kirjoitti:
Aloittajahan kertoi olleensa nykyisen miehensä kanssa liitossa jo 20 vuotta, ei siis ole vastanainut.
Kyllä minun käsittääkseni yleensä jonkinlaisissa suhteissa kukin haluaa miehensä lasten kanssa olla.
Ja ei kai heitä pakko ole rakastaa.
Onko kahvin tarjoaminen passaamista, esim?Mielelläni tarjoan kahvit, se vaan ei riitä viikon-parin vierailuilla, lomailijat odottavat passaamista kun ovat kerran lomalla.
Omani olen opettanut auttamaan, he eivät odota täyshoitoa. - ?
hoitakoon omansa kirjoitti:
Mielelläni tarjoan kahvit, se vaan ei riitä viikon-parin vierailuilla, lomailijat odottavat passaamista kun ovat kerran lomalla.
Omani olen opettanut auttamaan, he eivät odota täyshoitoa.Millä nuorella parilla on aikaa ja halua viettää pitkää lomaansa epämiellyttävän etäsukulaisensa huomassa?
- en passaisi minäkään
? kirjoitti:
Millä nuorella parilla on aikaa ja halua viettää pitkää lomaansa epämiellyttävän etäsukulaisensa huomassa?
miksi etäsukulainen(todellisuudessa ei lainkaan sukulainen)on mielestäsi epämiellyttävä??Siksikö kun ei halua passata viikko kaupalla puolisonsa sukulaisia?
- Erolapsi,.---
Rusinat pullasta, vai? Kun nait miehen, jolla on lapsia, olisi pitänyt tajuta että koko paketti tai ei mitään. Toivottavasti lapset eivät tuota sinun antipatiaasi tunnista tai tunne . kuullostaa todella ikävältä. Ilkeitä äitipuolia on yhä edelleen. Tai jos nyt ei ilkeitä niin ainakin inhottavia.
- Rattus sp.
Jatkettiin ystävän kanssa keskustelua aiheesta. Ei se aina ole niin, että ovat ne ilkeät äitipuolet ja kultaiset lapsukaiset. Paljon vaikuttaa biologisten vanhempien asenne, kuinka antavat lastensa käyttäytyä.
Juteltiin senkaltaisesta tilanteesta, että uudessa suhteessa oleva äiti vaati omia lapsiaan käyttäytymään asiallisesti uutta miestään kohtaan, mutta tämä sama järjestely ei toiminut miehen lasten suhteen. He katsoivat oikeudekseen haukkua ja pahoittaa isänsä uuden vaimon tunteita. Epäilen, että tämä liitto ei tule kestämään. Rattus sp. kirjoitti:
Jatkettiin ystävän kanssa keskustelua aiheesta. Ei se aina ole niin, että ovat ne ilkeät äitipuolet ja kultaiset lapsukaiset. Paljon vaikuttaa biologisten vanhempien asenne, kuinka antavat lastensa käyttäytyä.
Juteltiin senkaltaisesta tilanteesta, että uudessa suhteessa oleva äiti vaati omia lapsiaan käyttäytymään asiallisesti uutta miestään kohtaan, mutta tämä sama järjestely ei toiminut miehen lasten suhteen. He katsoivat oikeudekseen haukkua ja pahoittaa isänsä uuden vaimon tunteita. Epäilen, että tämä liitto ei tule kestämään.Aika paha tilanne, se mistä puhuit, ja olen sun kanssa samaa mieltä, aikuiset näyttää missä kaappi seisoo.
Se on monimutkainen kuvio kun on ero ja lapsia. Yleensä vanhemmilla on paha omatunto erostaan, koska lapset ovat täysin sivullisia ja joutuvat kärsimään aikuisten päätöksestä. Ja koska lapset ovat vasta lapsia ja maailmankuva hyvin suppea, ne ei näe mihin heidän teot johtaa. Siinä on aikuisen paikka näyttää miten toimitaan.
- Mielipide.
Kyllä se varmaan on useimmiten näin. Itse en lähtenyt sellaiseen suhteeseen, jolloin tosella on jo lapsia.
Muutaman kerran seurustelin sellaisen miehen kanssa ja hankaluuksia tuli.
Nyt olen avioliitossa miehen kanssa, jolla ei ole ennestään lapsia, eikä myöskään itselläni. - mh:lä
Kyllähän se niin on että jos on lähtenyt sellaiseen suhteeseen jossa toisella tai molemmilla on lapsia ennestään, pitää hyväksyä pakettiin kuuluvana myös lapset. Omaa suhtautumistaan voi muuttaa jos haluaa. Ihmiset ovat erilaisia ja toisten kanssa tulee toimeen paremmin kuin toisten mutta lapsia ei pidä luokitella minun lapsiin ja sinun kakaroihin...
Itselläni on menossa toinen avioliitto yli 30 vuotta ja kummallakin on lapsia ennestään, aikuisia jo. Voin sanoa, että olemme suhtautuneet heihin tasapuolisesti ja pidämme kaikkia lastenlapsia samanvertaisina; heihin lukeutuu myös miniän ensimmäisestä liitosta oleva lapsi. Lisäksi meillä on ollut kaksi sijaislasta jotka ovat myös aikuisia. Hekin ovat kuin omia, heillä ei vielä ole lapsia, mutta sitten kun on niin hekin ovat meidän lastenlapsia. Biologialla ei ole näissä asioissa merkitystä, asenteella on. Meillä on mieheni ensimmäisen vaimon kanssa hyvät välit, joka oli hyvä asia erityisesti silloin kun lapset olivat kouluiässä.
Ainahan elämässä hankaluuksia tulee oli sitten omia tai toisten lapsia, tai ei lapsia ollenkaan. Ja niistä selviää joko hyvin tai huonosti: itse voi siihen vaikuttaa aika paljon... - katkeriako?
On myös lapsellisia miehiä, jotka eivät halua tavata enää omia lapsia, eikä lapsenlapsia, mutta uuden vaimon suku on ok!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181