OHJELMASSA.,Kun ohjelma55v ohjelmassa minihameessa esiinnytään,minusta
se on rumaa. olin joskus pinellä kursilla aikoinaan. Yli 40vuotiaden vaatteet pitäisi olla polven alapuolelle. Tai etenkin niin ettei polvet näy. Mikä on teidän mielipide.
Mitä olette meidän ikäihmisten pukeutumisesta. Esim:televio-
322
6935
Vastaukset
- sitä mieltä,,,
Riippuu henkilöstä, jos on sattunu pysymään hoikkana, hänen on helpompaa pukeutua nuorekkaasti, kuin meikä paksupertan,
tietenkin voin pukeutua kauniisti tyylikkäästi, pääasia siististi ja asiallisesti, mutta en samoin kuin hoikat,
minihameet ei minulle sovi,
joten polvipituus on lyhintä mitä nykyään käytän.
kyllä ikä määrää aikapitkälle tyylin myös.
ihminen on persoonallisuus, se mikä sopii itselle ei sovi toisille.- * *
Veitpä jalat suustani, ihan noin meinailin minäkin kirjoittaa.
Meikä ei saanut syntymälahjakseen säihkysääriä, joten minimuoti sai minun
puolestani olla muiden huvi.
Näytelköön halukkaat sääriään, jos kelvollisiksi ne arvioitsevat.
Tosin, minulla on hyvin usein pitkät housut ylläni. Niissä viihdyn. - .
* * kirjoitti:
Tosin, minulla on hyvin usein pitkät housut ylläni. Niissä viihdyn.Näytelkööt... ?
Itse en pukeutumisella näyttele mitään. Jos jotain näkyy niin näkyy, tarkoitus ei ole NÄYTELLÄ. Ongelma on katsojan jos ei miellytä. - tyttö 21 v.
Oletko aloittaja tosissasi? Katsoppa madonnaa : http://media2.onsugar.com/files/2012/02/06/1/192/1922261/13156e6db2f82d79_Madonna-Super-Bowl.xxxlarge_0.jpg
Tuon shown aikana 53 vuotias, ja näyttää upealta!! Eläkää omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää! Elämä on lyhyt, siitä täytyy ottaa kaikki irti. Se tarkoittaa muun muassa myös sitä että jokaisen tulisi saada pukeutua juuri niin kuin itse haluaa. Sehän on upeaa jos 60 v nainen uskaltaa pitää minihametta! - Makriina ek
Eiköhän se riipu polvista?
Oliko se Junnu Vainio, joka lauloi Lyyti Leväperästä, jonka minimuotii petti, koska muuten niin hurmaavalla kaunottarella oli pattipolvet. - hauskaa katsella
on se mukavaa katseltavaa kun iäkkäämpi typykkä vetää vaikka tikat jumpperit,tai leggingsit,ja entä tuo lyhyt hame.ei se ikää katso mitä päälle laittaa.ei kaikkien tarvitse olla kuin ulkomailla peitettyä pitkä kaapu ja näkyy vain silmät.miksi pitäisi peittää sitä en ymmärrä.tuossa meidän ohi kulkee isojakin tyttöjä 100- jotain on lyhyet sortsit jalassa ja muhkuroita komistamassa etu etumasua ja jenkurat kupeissa se on minusta aivan mahtavaa kun ei turhaan piilotella omaa vartaloa.toinen tykkää laihoista ja toinen isommista.
- mamma mia
* * kirjoitti:
Tosin, minulla on hyvin usein pitkät housut ylläni. Niissä viihdyn.minä 60v. jos olis ne niin sanotut säihkysääret, kyllä pitåisin hieman lyhyempiä hameita.
- Aurora
mamma mia kirjoitti:
minä 60v. jos olis ne niin sanotut säihkysääret, kyllä pitåisin hieman lyhyempiä hameita.
Minä, yli 70 vee, omistan säihkysääret, mutta mutta... on vähän jo suonta ja pahkuraa plus värivirhettäkin, joten lyhyen hameen kanssa sukkien pitäisi olla sitten aika paksut ja läpinäkymättömät. Sellaiset taas ovat muuten epämukavat.
Kesällä pidän mielelläni pitkiä liehuvia hameita. Niitä löydän kirpputoreilta, harvemmin tavallisista kaupoista, koska ne eivät ole muotia.
Itse puolestani ihmettelen miksi kaikilla alle 50-vuotiailla, tai lähes kaikilla ainakin, on pitkät hiukset selkään asti. Keski-ikäisiä kasvoja lyhyet kivasti leikatut hiukset pukisivat usein paremmin. - polvihamemummu
mamma mia kirjoitti:
minä 60v. jos olis ne niin sanotut säihkysääret, kyllä pitåisin hieman lyhyempiä hameita.
Miksi olla aina mukamas säihkysääret, myös ihmisen sääriosa on henkilön omaa persoonaa. Olen monesti huomannut, että naiset, ikätoverini, häpeilee sääriään jos ne ei satu noita "mallimittoja" täyttämään, ja vetävät ylleen ylen pitkiä hameita.
Mutta heti kun on laittanut vaikka polvimaittaisen hameen, ovat näyttäneet vuosia nuoremmilta. Ja lisää vaan henkilön persoonaa. Elämä ei ole vain ns kauniita ja rohkeita varten.
Ei muuta kun vaan kauniisti esille kaikenlaisia sääriä, ei itseään paksubertaksi
nimittävät ole yhtään huonomman näköisiä kuin hoikatkaan. - Vastustan.
Aurora kirjoitti:
Minä, yli 70 vee, omistan säihkysääret, mutta mutta... on vähän jo suonta ja pahkuraa plus värivirhettäkin, joten lyhyen hameen kanssa sukkien pitäisi olla sitten aika paksut ja läpinäkymättömät. Sellaiset taas ovat muuten epämukavat.
Kesällä pidän mielelläni pitkiä liehuvia hameita. Niitä löydän kirpputoreilta, harvemmin tavallisista kaupoista, koska ne eivät ole muotia.
Itse puolestani ihmettelen miksi kaikilla alle 50-vuotiailla, tai lähes kaikilla ainakin, on pitkät hiukset selkään asti. Keski-ikäisiä kasvoja lyhyet kivasti leikatut hiukset pukisivat usein paremmin.En oo sama mieltä tukasta
- ent. venakko
mamma mia kirjoitti:
Alottaja varmaan tarkoittakin näitä "mummoja"(hoikkarunkosia kylläkin)jotka pukeutuu näihin hyvin niukkoihin minihameisiin j napapaitoihin, jotka ovat mauttomia jo 10-20- 30 v nuoremmillakin.Minun mielipiteeni on, että ne saavat tytön kuin tytön näyttämään halvalta oli kuinka säihkysääret hyvänsä.sitten ihmetellään miks miehet käy kiinni.HEH mitäs pukeutuvat kuinb venäläiset huorat !!! Siltä nämä niukkapukeiset tytöt näyttää usein anteeks vaan. Joku älli pukeutumiseen.Vanhemmat 40-60 v. tädit taas näyttää elähtäneiltä sellasilta EI seksikkäiltä... oli kintut ja peppu kuin hyvänmalliset hyvänsä.Kaulan, käsivarsien ym iho paljastaa ikääntymisen VAIKKA sitä yrittäis kuinka peittää.EI TARVI PUKEUTUA MUMMOMAISESTI.Mut ei tarvi yrittää pukeutua kuin nuo... se EI OLE HYVÄNNÄKÖISTÄ, nuoremmilakaan. MIEHET tykkää tietysti että nuoret tytöt näyttää paljasta pintaa, ja näyttää huoralta.Seuratkaahan noita venakoita kun ne tulee tänne kaupoille.ARVATKAA millä aika moni( ei kaikki) maksaa ostoksensa.TIEDÄN koska olen joutunut sitä sivusta seuraamaan.
- Ei vielä hapan ja ka
tyttö 21 v. kirjoitti:
Oletko aloittaja tosissasi? Katsoppa madonnaa : http://media2.onsugar.com/files/2012/02/06/1/192/1922261/13156e6db2f82d79_Madonna-Super-Bowl.xxxlarge_0.jpg
Tuon shown aikana 53 vuotias, ja näyttää upealta!! Eläkää omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää! Elämä on lyhyt, siitä täytyy ottaa kaikki irti. Se tarkoittaa muun muassa myös sitä että jokaisen tulisi saada pukeutua juuri niin kuin itse haluaa. Sehän on upeaa jos 60 v nainen uskaltaa pitää minihametta!Tuhannet kiitokset sinulle Tyttö 21v. Olen 60 , ja pukeudun lyhyisiin hameisiin etenkin kesällä. Käyn myös paljon tanssimassa, joten lyhyessä hameessa helmat heilahtaen se on kivempaa.
Ihanaa, että nuoret eivät ole niin ennakkoluuloisia. - HMHA
ent. venakko kirjoitti:
Alottaja varmaan tarkoittakin näitä "mummoja"(hoikkarunkosia kylläkin)jotka pukeutuu näihin hyvin niukkoihin minihameisiin j napapaitoihin, jotka ovat mauttomia jo 10-20- 30 v nuoremmillakin.Minun mielipiteeni on, että ne saavat tytön kuin tytön näyttämään halvalta oli kuinka säihkysääret hyvänsä.sitten ihmetellään miks miehet käy kiinni.HEH mitäs pukeutuvat kuinb venäläiset huorat !!! Siltä nämä niukkapukeiset tytöt näyttää usein anteeks vaan. Joku älli pukeutumiseen.Vanhemmat 40-60 v. tädit taas näyttää elähtäneiltä sellasilta EI seksikkäiltä... oli kintut ja peppu kuin hyvänmalliset hyvänsä.Kaulan, käsivarsien ym iho paljastaa ikääntymisen VAIKKA sitä yrittäis kuinka peittää.EI TARVI PUKEUTUA MUMMOMAISESTI.Mut ei tarvi yrittää pukeutua kuin nuo... se EI OLE HYVÄNNÄKÖISTÄ, nuoremmilakaan. MIEHET tykkää tietysti että nuoret tytöt näyttää paljasta pintaa, ja näyttää huoralta.Seuratkaahan noita venakoita kun ne tulee tänne kaupoille.ARVATKAA millä aika moni( ei kaikki) maksaa ostoksensa.TIEDÄN koska olen joutunut sitä sivusta seuraamaan.
HEI HALOO !!!!! Olet siis vanhoillisesti sitä mieltä, että ON NAISEN VIKA jos mies käy käsiksi !!! Pukeutuu kaapuun tai miniin ei kenelläkään ole oikeutta käsiksi käydä ja pukeutuminen ei ole provokaatio vaan jokaisen oma asia, jokaisen oma tapansa ilmaista itseään olkoonkin tyyli sitten mikä tahansa !!!!!!!!!!!
- Alvar54
Minusta lyhtytkin hame, enkä nyt tarkoita minihametta jossa peppu vilkkuu, sopii
iäkkäälekin jos luonto on nätit jalat suonut.
Tahtoo vaan olla niin että yli 80 % yli 50 v naisista tietentahtoen haluaa pukeutua ns. mummo lookiin ja eipä tuollainen tyyli paljoa katseita saa peräänsä tai kiinnostusta miehissä herätä jos sitä nyt mittaustapana pitää.
Naisellisuus kunniaan , enemmän väriä, istuvia ja tyylikkäitä asuja päälle arvon naiset. - läskilehmä8
Onko 41-vuotiaat muka vanhoja ikäihmisiä?
Aloittaja taitaa olla itse joku teinitypy 15 v. - gentleman5
HMHA kirjoitti:
HEI HALOO !!!!! Olet siis vanhoillisesti sitä mieltä, että ON NAISEN VIKA jos mies käy käsiksi !!! Pukeutuu kaapuun tai miniin ei kenelläkään ole oikeutta käsiksi käydä ja pukeutuminen ei ole provokaatio vaan jokaisen oma asia, jokaisen oma tapansa ilmaista itseään olkoonkin tyyli sitten mikä tahansa !!!!!!!!!!!
Hyihyi, naisiin ei saa koskaan koskea ilman lupaa, vaikka he kävelisivät alastomina kadulla!
- kulahtanut irstailij
tyttö 21 v. kirjoitti:
Tuon shown aikana 53 vuotias, ja näyttää upealta!! Eläkää omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää! Elämä on lyhyt, siitä täytyy ottaa kaikki irti. Se tarkoittaa muun muassa myös sitä että jokaisen tulisi saada pukeutua juuri niin kuin itse haluaa. Sehän on upeaa jos 60 v nainen uskaltaa pitää minihametta!Tuossa kuvassa Madonna on ruiskutettu täyteen siloiteainetta!!! Katsopa hänestä vapaa-ajalla tai varoittamatta otettuja kuvia. Hirveät suonet pullistelevat käsivarsissa, iho kuin kuihtuneella kanalla ja naama irstailusta kulahtanut.
- dcsgsdfgf
Aurora kirjoitti:
Itse puolestani ihmettelen miksi kaikilla alle 50-vuotiailla, tai lähes kaikilla ainakin, on pitkät hiukset selkään asti. Keski-ikäisiä kasvoja lyhyet kivasti leikatut hiukset pukisivat usein paremmin.Minulla on pitkät hiukset ja näytän mielestäni karsealta, jos ne on auki. Nutturalla siis pidän niitä ja se on kiva. Balettitanssijatkin pitävät nutturaa.
Pukeudun kyllä aika nuorekkaasti, koska olen laiha. Pehva on kyllä alkanut löpsöttämään viime vuosina, vaikkei sitä paljon olekaan. Pidän silti vieläkin tiukkoja farkkuja ja hameitakin. Olemme sen ikäisiä kuin haluamme olla. Kaksi vuotta vanhempi sisareni piti ruskeita ja harmaita teryleenisiä mummomekkoja jo kolmekymppisenä. Suotakoon se hänelle. - Jaa-a
ent. venakko kirjoitti:
Ihan vain pakko nyt tulla tähän pätemään. Itse olen sitä mieltä, että jokainen pukeutukoon miten haluaa, oli sitten minkä näköinen tahansa. Kiinni käymiseen sen verran, että on väärin sanoa jotain tuollaista, että nainen on siitä vastuussa. Eikös henkilöllä pitäisi olla enemmän vastuuta tässä asiassa, kun käy toiseen ihmiseen käsiksi? On joka miehen oikeus olla oma itsensä, kunhan ei satuta muita jne.
- hevat
läskilehmä8 kirjoitti:
Onko 41-vuotiaat muka vanhoja ikäihmisiä?
Aloittaja taitaa olla itse joku teinitypy 15 v.ALOITTAJA OLEN 74v 40kg painan 155cm , mutta en suosi minihameita.
Kesällä mielelläni pitkiä kirpputorilta ostettuja hameita. Tukkani ollut aina
lyhyt,koska se on haituva.Tarkoittanut en itseäni kerrottavan,mutta kysyi joku niin vastasin. Kyllä se niin on nuoruus-asiat vanhana tulevat mieleen ,toi siksi tuli
mieleen,kun televisiossa joskus poikkeaviakin esiintyy,jota meidän ikäiset ehkä ei kaikki ymmärrä. - upeentyylikäs
HMHA kirjoitti:
============== Tunnen 60 sen naisen joka on 10 cm polven yläpulelle ulottuvassa hameessa tosi makeen näköinen ,, Myös nuoret miehet ovat hänestä tosi kiinnostuneita ,, ---------------------- Hei naiset pukeutukaa vain naisellisen tyylikkäästi ,, se on kateelisten puhetta kun hameista valitetaan :::::::::: siinäs saitte Valittajat
- Pete896
Aurora kirjoitti:
Itse puolestani ihmettelen miksi kaikilla alle 50-vuotiailla, tai lähes kaikilla ainakin, on pitkät hiukset selkään asti. Keski-ikäisiä kasvoja lyhyet kivasti leikatut hiukset pukisivat usein paremmin.Lyhyt tukka ei pue yhtäkään naista, Ikään tai kokoon katsomatta. KAIKILLE naisille sopivat pitkät hiukset.
- Veljesi 1
ent. venakko kirjoitti:
Tyylliin Anu Saagim... haha
- naisille
HMHA kirjoitti:
Tyyli.Mitä tyylikkyyttä on siinä että perse/tissit/vako paistaa jos satut pikkusen kättä ojentamaan.Stripiklupille se kuuluu ei katupukeutumiseen.Sanotte mitä sanotte.Nin kun tos sanoyyin tietyt miehet tykkää. mut ei tommonen "pimatsu" oo vakavasti otettava.Tai ON just kertaalleen otettava.Enkä ottas töihin tommosta likkaa joka ei voi ojentaa käsiään tai ottaa käsiinsä mitään lattialta tai vähänkään pöytätasoa alempaa, ilman että näkyy aahhh... ;Miltä näyttää typy palvelutiskillä kun ojenta lappusia asiakkaalle, samalla "tissit" on kokonaan nähtävissä( tajuaakohan tätä nämä likat ollenkaan.Heittäsivät paidan pois kokonaan kun se ei peitä mitään.NIUKASTIKIN VOI PUKEUTUA TYYLIKKÄÄSTI. Eisen mautonta tarvi olla.Mut nää likat kun ei sitä tajua.Olen mies 30 v Kattelen tyttöjö mielelläni, TEEN vertailuja, anteeks vaan.TYTÖT kattokaa käykö joku hame/pusero teille.Se saatttaa olla hyvännäkönen mallilla t jollakin kaverilla mut käykö se sinulle VARMASTI.Olkapäät, rinnat, peppu on erimallinen. VAATE EI KÄYTTÄYDY SAMALLATAVALLA kaikkien ihmisten päällä.Opetelkaa kiinnittämään huomiota näihin.Ei vain siihen vaatteeseen, OIII KUN SE ON MAKEE :) :) huh ei se aina o niin
- Iso-Juha
Pete896 kirjoitti:
Lyhyt tukka ei pue yhtäkään naista, Ikään tai kokoon katsomatta. KAIKILLE naisille sopivat pitkät hiukset.
Tästä olen myös miehenä samaa mieltä. Pitkät hiukset ovat naisen kruunu, olipa ikä mikä tahansa.
- hakunasia
naisille kirjoitti:
Tyyli.Mitä tyylikkyyttä on siinä että perse/tissit/vako paistaa jos satut pikkusen kättä ojentamaan.Stripiklupille se kuuluu ei katupukeutumiseen.Sanotte mitä sanotte.Nin kun tos sanoyyin tietyt miehet tykkää. mut ei tommonen "pimatsu" oo vakavasti otettava.Tai ON just kertaalleen otettava.Enkä ottas töihin tommosta likkaa joka ei voi ojentaa käsiään tai ottaa käsiinsä mitään lattialta tai vähänkään pöytätasoa alempaa, ilman että näkyy aahhh... ;Miltä näyttää typy palvelutiskillä kun ojenta lappusia asiakkaalle, samalla "tissit" on kokonaan nähtävissä( tajuaakohan tätä nämä likat ollenkaan.Heittäsivät paidan pois kokonaan kun se ei peitä mitään.NIUKASTIKIN VOI PUKEUTUA TYYLIKKÄÄSTI. Eisen mautonta tarvi olla.Mut nää likat kun ei sitä tajua.Olen mies 30 v Kattelen tyttöjö mielelläni, TEEN vertailuja, anteeks vaan.TYTÖT kattokaa käykö joku hame/pusero teille.Se saatttaa olla hyvännäkönen mallilla t jollakin kaverilla mut käykö se sinulle VARMASTI.Olkapäät, rinnat, peppu on erimallinen. VAATE EI KÄYTTÄYDY SAMALLATAVALLA kaikkien ihmisten päällä.Opetelkaa kiinnittämään huomiota näihin.Ei vain siihen vaatteeseen, OIII KUN SE ON MAKEE :) :) huh ei se aina o niin
No minä en liiku kyllä millään lailla otettavana tuolla kaupungilla. :D
En katsele miehiäkään kuka on otettava ja kuka ei.
Ps. sitä mieltä olen että miehetkin saisi pitää persevaon piilossa. Joskus näkyy vaikkei vertailuja tarkoituksella teekään. - hiirenhäntä
Iso-Juha kirjoitti:
Tästä olen myös miehenä samaa mieltä. Pitkät hiukset ovat naisen kruunu, olipa ikä mikä tahansa.
Ai myös tällainen "hhrenhäntä" Kyllä mun mielestä on hirveetä yrittää kasvataa pitkää tukkaaa "muutamasta karvasta" mun ponnari,jos sitä olis, se olis sormen paksuinen ja latvat harottais.Ei kaikille ole suotu paksua tuuheaa tukkaa.On paaaljon naisia joila on valitettavasti VAIN suomalainen hento kuontalo.valitan.
- Anonyymi
. kirjoitti:
Näytelkööt... ?
Itse en pukeutumisella näyttele mitään. Jos jotain näkyy niin näkyy, tarkoitus ei ole NÄYTELLÄ. Ongelma on katsojan jos ei miellytä.Onpa typerä aloitus jokainen saa pukeutua ihan niinkuin haluaa ja piste.Tosiaan ongelma on ihmisellä itsellään jos on noin kangistunut ajatusmaailma .Ikä ei ole pukeutumis neuvo.
- Anonyymi
Pete896 kirjoitti:
Lyhyt tukka ei pue yhtäkään naista, Ikään tai kokoon katsomatta. KAIKILLE naisille sopivat pitkät hiukset.
Ei todellakaan ole noin pitkä tukka vanhentaa.
- Anonyymi
tyttö 21 v. kirjoitti:
Tuon shown aikana 53 vuotias, ja näyttää upealta!! Eläkää omaa elämäänne ja antakaa muidenkin elää! Elämä on lyhyt, siitä täytyy ottaa kaikki irti. Se tarkoittaa muun muassa myös sitä että jokaisen tulisi saada pukeutua juuri niin kuin itse haluaa. Sehän on upeaa jos 60 v nainen uskaltaa pitää minihametta!julkis fani olet naurettava Haha hah.
Mikä typerys olet. vaimmaxonna Hahah haha klooni ei ihminen
- ....soriiii vaan
Jotkut julkikset kyllä menee överiksi pukeutumisen ja meikin suhteen,
sori vaan,
nämä kuuluisuudet ei enään vaikuta tyylikkäiltä,
ovat komeasti yli seitenkymppisiä lähes 80-90v , näitä ei voi enään kehua tyylikkäiksi. - he
Minusta ali-arvio katsojiaan,käyttäytymällä noin. Olen 74v toukok täytän painoni 40kg . Enkä voisi aatellakaan en ,kun alle 20v olen sitä mieltä se ei ole säädyllistä.
- Laiha ?
Anorektikko?
- rohkeasti 50v
Kyllä mä olen samaa mieltä aloittajan kanssa siinä että ei ole minunkaan mielestäni sopvaa vanhemman ihmisen pukeutua minihameeseen tai muutenkaan paljastavasti. Onhan se ihan huippua nykyään että vanhat mammat tuolla yrittävät näyttää teinitytöiltä. Vaikka olisi hoikkakin niin ei se minun mielestä nättiä katseltavaa ole jos AIKUINEN vaikka yli 50v nainen näyttää pikkutytöltä tai teiniltä. JOku tolkkuhan se pitäis tässäkin olla. Kyllä jokin arvokkuus pitää jo ihmisellä olla kun alkaa ikää olla yli puolivuosisataa.
(Nuo madonnat yms on ihan oma lukunsa, mutta kaunis housuasu olisi hänellekin enemmän eduksi kuin minihame :)
Kerran näin raitiovaunussa naisen joka takaapäin näytti parikymppiseltä (taisipa joku miehenpuoli siinä vähän viheltääkin naiselle). Naisella oli minihame ja huippukorkeet kengät ja sellasia pikkulettejä ja helmiä päätäynnä pitkät hiukset oli ja takaapäin hän näytti oikein simpsakalta, mutta...kun hän kääntyi niin tuo yli ruskettunut tosi ryppyne, yli meikattu nainen oli melkoinen järkytys. Nainen oli varmasti yli 70v, tai sit erittäin huonosti säilynyt jos nuorempi.
Tolkku se pitää olla ihmisellä päässä. Itse ainakin toivon vanhenevani arvokkaasti ja toivon etten enään näytä pikkutytöltä kun ikää on yli 50v :) - N
Laiha ? kirjoitti:
Anorektikko?
Tuskin
- Emmi vaa
Kyllä tuo sinun painosi jo alipainoisuuden puolella on, pidät sitten itseäsi anoreetikkona tai et. Olen 54 v ja minulle ainakin lääkäri sanoi, että vanhemmiten on parempi olla hiukan lihaakin luiden päällä ja ettei ainakaan laihduta, ellei nyt kymmenien kilojen ylipainosta ole kyse. Alipainoisuus voi aiheuttaa luukatoa.
- tallarikko
rohkeasti 50v kirjoitti:
Kyllä mä olen samaa mieltä aloittajan kanssa siinä että ei ole minunkaan mielestäni sopvaa vanhemman ihmisen pukeutua minihameeseen tai muutenkaan paljastavasti. Onhan se ihan huippua nykyään että vanhat mammat tuolla yrittävät näyttää teinitytöiltä. Vaikka olisi hoikkakin niin ei se minun mielestä nättiä katseltavaa ole jos AIKUINEN vaikka yli 50v nainen näyttää pikkutytöltä tai teiniltä. JOku tolkkuhan se pitäis tässäkin olla. Kyllä jokin arvokkuus pitää jo ihmisellä olla kun alkaa ikää olla yli puolivuosisataa.
(Nuo madonnat yms on ihan oma lukunsa, mutta kaunis housuasu olisi hänellekin enemmän eduksi kuin minihame :)
Kerran näin raitiovaunussa naisen joka takaapäin näytti parikymppiseltä (taisipa joku miehenpuoli siinä vähän viheltääkin naiselle). Naisella oli minihame ja huippukorkeet kengät ja sellasia pikkulettejä ja helmiä päätäynnä pitkät hiukset oli ja takaapäin hän näytti oikein simpsakalta, mutta...kun hän kääntyi niin tuo yli ruskettunut tosi ryppyne, yli meikattu nainen oli melkoinen järkytys. Nainen oli varmasti yli 70v, tai sit erittäin huonosti säilynyt jos nuorempi.
Tolkku se pitää olla ihmisellä päässä. Itse ainakin toivon vanhenevani arvokkaasti ja toivon etten enään näytä pikkutytöltä kun ikää on yli 50v :)Mitä se kenelläkkään kuuluu miten pukeutuu. Pääasia että on sinut itsensä kanssa. Kauniita sääriään voi näytellä nuoret ja vanhat. Mutta sääriäänkään ei voi itse valita, niin mitä sekään kenellekään kuuluu vaikka lenkosäärinen kulkeekin minihameessa. Onha nhänelläkin oikeus nauttia vaatteesta josta tykkää. On kauheaa jos pitää hävetä ulkonäkönsä takai, jolle ei mitään voi. Tukkansa voi pestä ja muuten huolehtia itsestään, muttai ei ole mikään häpeä ellei luoja olekaan sitä kauneutta kovin suonut. Pidämme liikaa mekkalaa pukeutumisesta.
Tärkeämpää on mitenkä käyttäyttyy. Ei auta mini eikä maxi eikä kauneus, jos on ihminen tympeä. - Pitkä
N kirjoitti:
Tuskin
Lyhytkasvuinen?
- seniori
rohkeasti 50v kirjoitti:
Tolkku se pitää olla ihmisellä päässä. Itse ainakin toivon vanhenevani arvokkaasti ja toivon etten enään näytä pikkutytöltä kun ikää on yli 50v :)Olen samaa mieltä, olen seuranut taloyhtiön pihapiirissä miten yli 70v. yrittävät pukeutua kuin teinitytöt.Vaikka ovat hoikkia, mitään naisellista, kaunista ja arvokasta en heissä näe.Hiukset puolittain harmaat ponihännällä, minihame ja avara toppi, josta vääristyessä tyhjät letut repsahtavat ulos kaulaaukosta, huulissa punaa yli huulien, heitellään päätä kuin 13v. että ponihäntä heiluu, huudellaan ja tervehditään ohikulkevia miehiä ensimmäisenä,ei malteta odottaa että mies tervehtii ensin.Miksi tämän päivän seniorit ja vanhukset (naiset) eivät säilytä naisena olemisen arvokkuuta.Mielestäni oikein ja asiallisesti pukeutunut iäkäskin nainen on kaunis, kunhan muistaa säilyttää naisen arvokkuuden.
- :D
rohkeasti 50v kirjoitti:
Tolkku se pitää olla ihmisellä päässä. Itse ainakin toivon vanhenevani arvokkaasti ja toivon etten enään näytä pikkutytöltä kun ikää on yli 50v :)Miltä yli viisikymppinen näyttää alasti kun lyhyessä hameessa näyttää teiniltä?
Jos sen lyhyenkin hameen riisuu pois niin näyttääkö sittenkin teiniltä? Vähän ristiriitaista! Miten joku hame voi muuttaa vanhan naisen teinin näköiseksi kun ilman sitä on vanhan naisen näköinen. - kiinnostut kuitenkin
rohkeasti 50v kirjoitti:
Tolkku se pitää olla ihmisellä päässä. Itse ainakin toivon vanhenevani arvokkaasti ja toivon etten enään näytä pikkutytöltä kun ikää on yli 50v :)kuka käskee katella aikuisen naisen perään ,, Ei ole pakko jäädä tuijottamaan , Vaan onko niin että nuoret minihameiset ei oo vastannu katseeseesi
- ikäiita
rohkeasti 50v kirjoitti:
Tolkku se pitää olla ihmisellä päässä. Itse ainakin toivon vanhenevani arvokkaasti ja toivon etten enään näytä pikkutytöltä kun ikää on yli 50v :)Voin vakuuttaa, että kukaan 50v. ei näytä teinitytöltä vaikka kuinka kaikkensa yrittää.Ikä näkyy aina ,eikä esim. nuorempi vaimo miehillä tuo nuoruutta takaisin vaan kontrasti päinvastoin lisää ikää.Kauneinta on ikänsä kanssa tasapainossa elävä ihminen mutta niitä näkee nykyään ylättävän vähän.
- ikinuori iätön
rohkeasti 50v kirjoitti:
Tolkku se pitää olla ihmisellä päässä. Itse ainakin toivon vanhenevani arvokkaasti ja toivon etten enään näytä pikkutytöltä kun ikää on yli 50v :)Täällä sekoitetaan nyt asioita ja käsitteitä. Vielä pelkkä hameen pituus ei tee vaatteista mitään teinityttöjen vaatteita, vaan malli, värit ja tyyli. Vaikka olisin 100-vuotias, en pukeudu täti- enkä mummolookiin vaan omalla tyylilläni.
- Anonyymi
seniori kirjoitti:
Olen samaa mieltä, olen seuranut taloyhtiön pihapiirissä miten yli 70v. yrittävät pukeutua kuin teinitytöt.Vaikka ovat hoikkia, mitään naisellista, kaunista ja arvokasta en heissä näe.Hiukset puolittain harmaat ponihännällä, minihame ja avara toppi, josta vääristyessä tyhjät letut repsahtavat ulos kaulaaukosta, huulissa punaa yli huulien, heitellään päätä kuin 13v. että ponihäntä heiluu, huudellaan ja tervehditään ohikulkevia miehiä ensimmäisenä,ei malteta odottaa että mies tervehtii ensin.Miksi tämän päivän seniorit ja vanhukset (naiset) eivät säilytä naisena olemisen arvokkuuta.Mielestäni oikein ja asiallisesti pukeutunut iäkäskin nainen on kaunis, kunhan muistaa säilyttää naisen arvokkuuden.
Kateus on pahaksi eläkää nuoret nuorten elämää ja me vanhemmat omaa elämää ,ja kaikki saa pukeutua niinkuin haluaa
- ?
he,
oletko luuranko ? - he
Mahdumpa kainaloon premmin, sekä jalka on kevyempi. Kiitos kysymästä.
- ??????
Eikös ole vaarallista olla noin laiha,
tietenki pituuteen suhteutettuna,
jos olet hyvin lyhyt niin ehkä olet vielä hengissä.
olen sinusta huolissani, oletko anorektikko ? - he
METRi 55 TÄLLÄHETKELLÄ TERVE,aivan napertamaankin pystyn kultanikanssa. tais mennä jo hävyttömyyksiin.. Sutakoon näin pääsiäsenä
munrikasta pääsiäistä.- oujeeeeeeee
&&&&&&&&&&&& Olet siro upea nainen , elä välitä kateellisten " marinoista "
- normaalipainoinen
kyllä minäkin kainaloon mahdun, mitähän nkehumisen aihetta tuossakin on. Anorektikko on nuorenakin surkean näköinen, voi vain kuvitella miten tuon ikäisenä. Eikö istuminenkin tee kipeää kun ei ole yhtään pehmustetta ?
- * *
Kullakin geeneissä lihavuus ja laihuus. Lihavuuteen jos on taipuvainen, voi myös itse asiaan vaikuttaa.
Ennemmin minä laittaisin tyynyn tuolille, kuin alkaisin sitä varten istumalihastani paksuntamaan. - hevat
Olen keliaakikko ja ne ruoka aineet ei ehkä imeydy tåysin,vaikka juon kermaa pun maitoo ja voita kaikkeen ruuan laittoon.Tyyny takapuolen alle jos on pitkä nistumis aika. heta tuutaroi aivan totta 24v ollut keliaakkikko.--
- ei ole leikin asia
jos joutuu tyynyä pitämään istuissa. Ei ole geeneissä laihuus eikä öihavuus sinänsä. Jotkut sairaudet voi niitä aiheuttaa. Liika syöminen on tietysti useimmin lihavuuden syy, noin suureen alipainoon luulisin että on joku sairaus syynä.
Lihas paksuuntuu lihasharjoittelussa, rasvakudosta on naisilla luontaisesti takapuolessa ja reisissä, ei siinä ole mitään pahaa ja ihan somaakin se pyöreys on.
Sekoitat geenit, lihakset ja rasvakudoksen **, kuka oletkin.- * *
Tieteellisten tutkimusten perusteella on jo löydetty eräitä poikkeamia geeneissä, jotka aiheuttavat tietynlaista lihavuutta.
Lihavuuteenhan on varmasti kovin monia aiheuttajia, esim. masennus, perityt, väärät ruokailutottumukset ym.
Yksi harmi minusta on, kun perheillä ei enää monesti ole rauhallisia, koko perheen kotiruokailuja.
Anatomia on kyllä minulla hallussa.
Itseltäni lähti "istumalihaksista" paljon rasvaa, kun viimeksi laihdutin 25 kg.
Kellä rasva keskittyy kehossa mihinkin.
Minihameita en käytä, vaikka pitkät jalat minulla onkin, mutta kesähelteellä käytän shortseja polvipituisia missä vaan, kaupoissa ja kadullakin.
Minusta ne on ihan asialliset useimmiten valkoisia käytän, ja kotona paljain jaloin. Sandaalit lähtiessäni kauppoihin. Rakastan pitkiä hameita ja tunikoita ohuesta kankaasta, niiden viileyden vuoksi, ihanaa kun kesä taas tulee!- kehua piti
pitkillä jaloilla, taitaa olla paksuuttakin ja suonikohjuja.
- 54v
texsanell kirjoitti:
Ei ole suonikohjuja:D eikä järin paksutkaan ! Miks' en olisi jalkoihini tyytyväinen ?
Niin se on aika outoa kun ei itseään saisi kehua. Tyypillistä suomalaisuutta. Paremmin ymmärretään jos vähättelee itseään. Minäkin ole tyytyväinen itseeni ja ulkonäkööni. Kauneinta silmät ja sopusuhtainen vartalo. :)
- Reino´
Se riippuu siitä mistä se roikkuu. Minusta Aira Samulin ei minihameessakaan ole mitenkään naurettava tai tyylitajuton. Nainen on pelkkää rauta.
- eräs vaan*
No kyllähän se Samuliini alkaa jo aika riivinraudalta näyttämään minihameessa. Luisevat jalat joissa veltostuneet lihat päällä roikkuu...ei se missään tapauksessa enään mikään kaunis näky ole. Pointsit toki hänelle siitä että on niin hyvässä kunnossa vielä kasikymppisenä, mutta pukeutumiseen voisi hänkin jo satsata eikä koittaa näyttää joltain yli-ikäiseltä teiniltä.
- yks ruipelo
No, ei 155cm ja 40kg ole mikään laiha vaan normaali.
Pituushan usein kaikkeen painoon suhteutetaan.
Pitkä ihminen vain usein näyttää tukevalta vaikka suhteet ovat normaaleja.
Moni on pituudeltaan kuitenkin yli 160 cm.
Minä taas pidän liikalaihuutta kurjan näköisenä, siinäkin näköön merkkaa myös luuston suuruus.
Minihame on jotenkin vähemmän fiksu pukeutumistyyli vanhemmalla.- ....
Itse olen 160cm ja painoa n 53kg, ja normaali. Sun antamilla mitoilla 155cm ja 40 kg: painoindeksi on 16,6, ja tekstinä: merkittävä alipaino. http://www.painoindeksi.org/laske.php
Tuota huonompi olisi enää: vaikea alipaino.
Voit vaikka itse tarkistaa, jos et usko: http://www.painoindeksi.org/
- BMI
155cm ja 40kg antaa painoindeksiksi 17, joka on keskivaikea alipaino.
- 159cm/54Kg/77v
Aira Samulin pukeutuu juuri niin kuin hänen tyyliinsä sopii. Mutta näin tv:ssa Pirkko Arstilan, muistaakeseni MTV3:n ohjelmassa ja siinä ei mielestäni minhame ollut hänellä paikallaan. Hänen istuessaan olivat reidet melko pitkälle paljaana ja TV-ohjelmassa ei tuon ikäisen naisen pitäisi esiintyä tuolla lailla pukeutuneena.
- susm.yöpaidassaan
Eiköhän meidän i´issämme aleta jo olla tyytyväisiä tähän ulkokuoreemmekin, kukin sellaisena kuin on. Nythän vasta voimmekin olla sellaisia kuin olemme, olipa persjalkanen tai pitkäsäärinen, vaikka näkyyhän se tulos eletystä elämästä, heijastuuhan suht. tasapainoisuus (en ees tarkoita elopainoa!) ulkoisesta olemuksestammekin. Voimme pukeutuakin ihan oman mukavuutemme mukaan., ja omasta mielestämme juuri sopivasti.
Onhan olemassa jonkinlainen mummo-look, jos on valmis sellaiseen, mitä se muille kuuluu.. kyllä se on pääasia jo, mitä päässä liikkuu. Vielä minäkin muutama vuosi sitten silloisen pitkän tukkani kahelle tai yhelle letillekin letitin vaikka kaupungille lähtiessäni ....jos olin sillä tuulella.
Yleensä en edes huomaa, mitä ihmisellä on päällään. Tässä kerran kyllä keskustassa liikkuessani erottui jo kaukaa kirkkaan keltainen väripilkku, joka lähestyi minuun päin. Vanhemmanpuoleinen naishenkilö upeasti räikyvän keltaisissa ulkotamineissa. Kun olen sellainen ekstrovertti, tuiki tuntemattomienkin kanssa jutun aloittava, huokasin ihastuksesta ja sanoinkin hänelle ääneen....miten ihanasti olettekaan pukeutunut!
No tässä tulikin onneksi leppoisasti juteltua ittekseen, enkä onneks aloittanut pohtimista Bosnian sodan alkamisesta 20 vuotta sitten...niinkin oli tuossa ensin aatoksissa !!! - u-atu
"Mitä olette meidän ikäihmisten pukeutumisesta;" - Noin kysyi krtjun avaaja.
Moni voi katsella mielellään kuvia vähissä vaatteissa olevista nuorehkoista ihmisistä, mutta voisi jopa inhota vastaavanlaisia kuvia ikäihmisistä. Eihän niitä oikeastaan tapaakaan missään.
Tästä voi tehdä johtopäätöksen, että juuri ikäihmisten on yleisen mielipiteenkin johdosta syytä pukeutua, siis olla vaatetuksen verhoamia. - he
Olen yllättänyt ,jopa onnellinen , Teidän mukaan tulosta minusta aivan asiallinen keskustelu,tulen joskus toitenkin käväseen täällä .Vietän aikaani tuolla eri ketjuilla..Kiitos!
- Katleija
Nainen on aina nainen vanhanakin. Ei kai sitä kukaan halua olla ikävännäköinen kulahtanut ja epäsiisti. Oman tyylimme olemme jo löytäneet.
En minä ainakaant ihan nuorten tavoin halua pukeutua, olisin enemmän koomisen näköinen. Jos löytyy liiaksi ns. muotoja, ei niitä kannata liian pieneen vaatteeseen tunkea. Mukavuus merkitsee paljon.
Kyllä toteutan tuota u-atun periaatetta vaatetuksessa verhoamista, voi senkin tehdä tyylillä. Hyvin valituilla vaatteilla saa ihmeitä aikaan.
Ootteko huomanneet tuossa sivulla leninkimainoksia. Sieltä sivustolta löytyy tosi ihania leninkejä joka makuun. Ei tarvitse aina niitä pitkiä höusuja pitää.
He'n kanssa hieman eri mieltä ketjun asiallisuudesta. Sitä ketju ei ole kokonaisuudessaan, lihavuus/laihuus nokittelu ym. jääkööt huomiotta. - maarin74
Kaunista ei missään tapauksessa ole hame vesirajaan ,vanhoilla ihmisiää. Tietenkin koti oloissa, mutta ei esiintyvänä jossain ohjelmassa, '
kyllä nais puolisena häpeän,jo samassa huoneessa sattuu ulkopuolisia oevan. - u-atu
Rintavarustuksenkaan mahdollisimman suuri näkyvillä pitäminen ei useimmitenkaan ole tämänikäisillä tyylikästä.
- Katleija
Kun joku asia oikein tulee muotiin ja tissit silikoineen työntyvät kaula-auoista ja joka mediassa silmille joku kai pitää jo itseään poikkeavana normaali luomurintojensa kanssa. Kyllä tuo jokin tämän ajan muoti-ilmiö on, kauanko kestää saa nähdä
Uskon meidän ikäisten kuitenkin säilyttäneen tyylitajunsa ja terveen järjen tuossa rinta-asiassa. Jokainen taaplaa tyylillään kuitenkin.
Karmeita sairaita ääri-ilmiöitä tähänkin liittyy ja iltapäivälehtien videoilla esitellään, samoin kuin noita mahdottomia kasvoleikkauksiakin = muka kauneusleikkauksia.- Makriina ek
Joka 8. naisella Suomessa todetaan rintasyöpä jossakin elämän vaiheessa, sanottiin uutisissa juuri pari päivää sitten.
Ilmeisesti monilla "säädyllisellä" pukeutujalla on jo ko. sairaus ollut ja leikkaus tehty.
Sitten on silikonileikkaukset, joiden seurauksena voisi epäillä, että henkilöllä on kaksi appelsiinia liiveissään.
Tämä viikko on Roosanauhaviikko.
- Minusta on
kyllä kiva pukeutua muodikkaasti, mutta hyvällä maulla.
Peili on oikea kriitikko hameen helman pituuden suhteen, saavat polvet näkyä, muttei liikaa.
Värimaku on minusta tärkeä, hiusten ja silmien väri ovat lähtökohtana. Oma väriskaala on oltava, niistä väreistä pidänkin tosi paljon.
Ylempänä joku sanoi , että ''jos on sattunut pysymään solakkana''. Selaiseen en usko ollenkaan, sillä oma ärjen käyttö on suositeltavaa, voimistelu, liikunta ja oikea ruoka tarvitaan siihen "sattumukseen"! Näin ainakin minun kohdallani, sillä jos söisin kaikkea, en olisi näissä mitoissani.
Varmaan kuuluisin sarjaan sadan kilon keijukaiset!
:) - mies katsoja
Ei maksa enempää pidempi hamekaan ja on tyylikästä ,varttuneemmalle
naiselle.- keski-ikäinen n
Mitä se miestä haittaa hameen lyhyt pituus. Eikös naiset muutu näkymättömäksi keski-iässä? Ihan sama vaikka ilman vaatetta.
- *Kukkahame*
Värianalyysin kertoi että olen kevät, puihtaat värit ei murrettuja.
Sekin värianalyysivillitys oli melko suuri hitti 90 luvulla vai oliko jo aikaisemmin, aika rientää ei tahdo perässä pysyä.
En enää ole niin tosikko seuraamaan värejä, kun vain vaatteiden mallit ja istuvuus on miellyttäviä.
Pitkät housut on autolevan naisen parasta muotia, käytännällinen eikä tarvitse olla helmojen kanssa huolissaan, arkiasu on melkein poikkuksetta farkut niissä viihdyn oikein hyvin.
Puseroissa on oltava valinnan varaa saa pirteyttä ja oman minänsä esille niiden väreissä.
Hameet minun elämässäni kuuluvat tapaamisiin ja vierailuihin.
Jotain tietty on puettava kun ovesta ulos lähtee, mieluummin sellaista joissa viihtyy ja ainakin puhtaita. - Ramoona*
Farkut on minullakin nykyisin arjen perusasu, napakat ja istuvat ...niillä on hyvä istahtaa vaikka auton rattiin tai kannon nokkaan. Niistä näkee ilman vaakaakin, jos on jokunen kilo tarttunut sesonkiherkuttelusta mukaan.
Onpa todella minunkin makuuni oleva leninki tuo sini-vihreäsävyinen vasemmalla. Vanhat kotelomekot ovat käytössä, erilaisia jakkuja, neuleita ja huiveja piristeeksi, niin täydestä menee. Lämpimällä ei ole vilpoisan mekon voittanutta, ja juhliin kuuluu mielestäni todellakin hameasu. Eihän kauniit kengätkään näytä pitkien housujen lahkeiden alta miltään ! Jostain syystä polviptuisia bermudahousuja en tunne omikseni, caprit kylläkin ja varsinkin nuorempana lyhyet shortsit. Käytänpä paljon parjattuja legginsejäkin kotiasuina tunikan kanssa.
Pukeutuminen ei ole niinkään ikä- kuin persoonallisuuskysymys. Joskus on parempi peittää kuin paljastaa, sovituskopin lahjomaton peilikin kertoo sen. Toisaalta kun aurinko ja lämpö hellii, mitäpä turhia itseään rannalla peittelemään, jos muuten aurinkoa haluaa iholleen. Tärkeitä ovat myös näkymättömissä olevat alusasut, pukeutumisen perusta. Juhlamieli alkaa, kun pukee kauniit ja ehkä napakatkin alusvaatteet.Eräs iäkäs tuttuni alkoi käyttää vasta vanhemmiten hempeitä lahjaksi saamiaan ja ostamiaan alusvaatteita, jos vaikka jäisi auton alle ja saisi slaagin, ettei ensiapuhenkilökunta järkyttyisi kulahtaneista alusvaatteista.- näinhän se on
Meitä ikäihmisiä on niin monennäköistä ja kokoista, ei mitään erillistä mummomuotia tarvita.
Ei mikään luonnonlaki laita ihmistä lihomaan, kyllä se on korvien välissä. Oikeestaan näkee enemmän lihavia nuoria naisia , jotka joka paikassa kulkee legginsseissä kesät talvet, kuin ne olisi pitkät housut. Vanhat hyvänlaatuiset vaatteet on minullakin tallessa, niitä vähän asusteilla muodistelen. Enkä pintamuotia osta, mitä nyt joskus jonkun puseron muotiväreissä. Peili tosiaan ratkaisee, vaikka tuntuu toisaalta että ne huonontuu vuosi vuodelta.
- palauttaa suomeen
tekstiiliteollisuus.
Tätä mieltä :
Suurin osa vanhemmista naisista on ylhäältä pieniä, ja peräpää suurempi, joten kaavat tulis suunitella aivan erirailla
ylhäätä kauniisti istuvaksi ja alhaalta levennettävä sopivasti suhteessa vyörärön tulee hienan näkyä mallistossa, sen voi kaikesta huolimatta soveltaa vaikka ihminen on vanhus.
Puuttuu siis hyviät vaatesuunittelijat vanhuksia silmällä piteäen,
siinä olisi yksi teollisuuden suunta suomeen.
Suomessa oli aikoinaan huippu hyvä vaateteollisuus,
huippu hyvät kaavat aikoinaan,
on suuri vahinko kun kaikki hävitettiin markkinatalouden tieltä,
päättääjiltä voi vain kysyä OLIKO VIISASTA hävittää koko tekstiiliteollisuus suomesta,??????
Suomessa oli huippu ammattitaitoinen suunnitelu ja l a a t u huiken hyvä,
suomessa vaateteollisuus teki kaavat suomalista naista mitattiin tuhansia naisia jotta saatiin erittäin tarkka keskiarvo naisen mitoista kaavotusta varten,
tämän kaiken arvokkaan tiedon johtavissa asemissa olevat päättäjät hävitti,
teollisuus vietiin ulkomaille, viroon ja myöhemmin kiinaan, laatu heikkeni, mitotus aivan ala arvoista,
asiakas kunta on kärsiny valtavasti,
suomen kansa on joutnu kulkemaan heikkolaatuisissa krääsässä jo kymmeniä vuosia,
tämän vuotinen vaatteiteen sisään osto on ollu todella ala-arvoista, surkeaa näky kaupoissa.
Toivottavasti suomeen vielä joskus ymmäretään valitaan ammattitaitoiset sisään ostajat, joilla on tervettä makua ja silmää ostaa laadukasta hyvin istuvia tuotteita. - Sisäänostajana
olisin ollut unelma-ammatissani, sillä usein ihmettelen kauppojen tyhmiä malleja minäkin.
Aina sanoin mielelleni, että voisin tuonkin putiikin nostaa aivan uuteen menoon, jos saisin olla valitsemassa vaatteet! Kyllä pitää olla harkintaa kaikilla, että ei mene pukeutuminen yliampuvaksi, ja naurettavaksi pitää ottaa ikä huomioon, mikään ei ole kaameampaa kuin vanha ihminen joka yrittää pukeutumisellaan matkia olevansa nuori.
Pitää erottaa oikea ja väärä toisistaan,eli mikä sopii ja mikä ei, eikä ehdoin tahdoin tehdä itsestään hepsan keikkaa, tyylitöntä ja mautonta.
Mitä tulee minihameeseen niin ei ehdottomasti sovi vanhan ihmisen päälle, oli sääret sitten mikälaiset vaan.
Jos Aira Samuliini pitää minihametta niin sen näkee jo kaukaa että minkälailen tyyliniekka on, vähän niinkuin sutturuusa, sen huomaa hänen meikistäänkin joka on suttunen.
se ei anteeksi anna, että hän on julkisuuden henkilö, päinvastoin pitäisi olla juuri tyylitajua, mutta se puuttu häneltä.
Arvatkaapa keillä on hyvä maku pukeutua, kun kerron,,,,, älkää naurako:))))
Seuratkaapa mustalaisia, kuinka he pukeutuvat ja väriyhdistelmiä.- No vihdoin joku
sanoo totuuden A.S.:sta, joka on kuin ryppyinen rusina!
En ole ikinä uskaltanut sanoa mielipidettäni hänestä.
Mutta älä nyt hyvä ihminen mustallaisia kehu!
En yhdy siihen mielipiteeseen YHTÄÄN!
Varkaitten hameet päällään! - :/
No vihdoin joku kirjoitti:
Varkaitten hameet päällään!Olihan mauton yleistys.
Vaatteet eivät tee herraa eikä narria, eikä varasta. - iltapäivälehessä oli
:/ kirjoitti:
Olihan mauton yleistys.
Vaatteet eivät tee herraa eikä narria, eikä varasta.kuva sellaisesta hameesta ja sen sisällä olevista pusseista ja koukuista, joihin tavarat voi ripustaa.
- |
iltapäivälehessä oli kirjoitti:
kuva sellaisesta hameesta ja sen sisällä olevista pusseista ja koukuista, joihin tavarat voi ripustaa.
Ei hame tee kenestäkään varasta.
Maailman suurimmat varkaudet tehdään ihan ilman heidän hameitaan. No vihdoin joku kirjoitti:
Varkaitten hameet päällään!voi hyvä ystävä sentään, jos jätetään pois kaikki kauna ja viha, ja puhutaan vaan pukeutumisesta niin sanon vieläkin että romaaninaiset valikoivat miehille äärettömän hyvällä maulla istuvat ja tyylikkäät vaatteet, ja teettättävät hameet itselleen juuri oikeat värit keskenään sopiviksi.
Että valtaväestöllä ei ole sinepäinkään tyyliä kun verataan heitä toisiinsa.
Näitä voi seurata ihan uteliaisuuttaan.- tätä mieltä,,,,
monica kirjoitti:
voi hyvä ystävä sentään, jos jätetään pois kaikki kauna ja viha, ja puhutaan vaan pukeutumisesta niin sanon vieläkin että romaaninaiset valikoivat miehille äärettömän hyvällä maulla istuvat ja tyylikkäät vaatteet, ja teettättävät hameet itselleen juuri oikeat värit keskenään sopiviksi.
Että valtaväestöllä ei ole sinepäinkään tyyliä kun verataan heitä toisiinsa.
Näitä voi seurata ihan uteliaisuuttaan.Onko monica mustalainen ??
En ole mustalaisten ystävä,
liianpaljon ammatissani nähny heidä varastelut sun muut viinanmyynti hommat, hyiiiii olkoon ,
koko kansan saisi häätää aivan omaan valtioonsa pois suomalaisten vastuksilta,
elättäköön itse itsensä ja tehköön työtä kuten valtaväestökin joutuu tekemään.
ne taitelija mustaliset jotka oikeesti ovat kouluttautuneet, ovat joko artisteja, tai näyttelijöitä,
he elättää itse omalla työlään itsensä,
heille kaikki kunnia, mutta suurissa hameissaan heiluvat hunsvoti hyiii heidät saisi karkoktaa koko suomesta pois. - Ilmeisesti on
tätä mieltä,,,, kirjoitti:
Onko monica mustalainen ??
liianpaljon ammatissani nähny heidä varastelut sun muut viinanmyynti hommat, hyiiiii olkoon ,
ne taitelija mustaliset jotka oikeesti ovat kouluttautuneet, ovat joko artisteja, tai näyttelijöitä,
heille kaikki kunnia, mutta suurissa hameissaan heiluvat hunsvoti hyiii heidät saisi karkoktaa koko suomesta pois.ja tiedän yhen toisenkin täällä jo aikaisemmin paljastuneen.
Mustalaiset eivät saa näyttää sääriään :DDD omien lakiensa takia. tätä mieltä,,,, kirjoitti:
Onko monica mustalainen ??
heille kaikki kunnia, mutta suurissa hameissaan heiluvat hunsvoti hyiii heidät saisi karkoktaa koko suomesta pois.Nim. tätä mieltä
ei ole Monica mustalainen, nyt pitäis puhua pukeutumisesta eikä roduista, mutta suurella osalla täällä on kaunaa mustalaisia kohtaan niin muu jää puhumatta, kuten pukeutuminenkin.
On turha jatkaa enempää.
- XL madame
Onhan ne romanien kansallispuvut komeita, mutta eipä niissä töitä voi tehdä. Ilmankos heidän pitää ajaa kaupan oven eteen ivapaikalle, kun liikkuminenkin on hankalaa. No onhan ne hameen helmat hyvä syy kieltäytyä töistä ja yhtä sun toista helmihin voi piiulkottaa. Ne on kalliitakin, sossu antaa rahaan hameisiin.
Airan meikki on ihan hienosti tehty, ota huomioon että se on esiintymiseen tarkoitettu. Mikä vika minihameessa, kun on tasnnsijan sääret ? Rumempia on ainaiset tuulipuvut ja kesällä polvihousut jotka on kuin nakin kuoret. Niitä karmeita krokseja ( kenkiä) näkyy joka iikan ja akan jalassa.
Vaikka minulla ylipainoa onkin, ostan istuvia vaatteita, teltta eikä nakin kuori ketään kaunista.Postimyynneistä saa, esim. Goldner Schnitt ihan mitoilla. - Vaatteet / aatteet
AGS:n vaatteita olen hankkinut, samoin Peter Hahnin mekon omistan, sen värit ovat ehkä hiukan jyrkät minulle, jolla on beige-värisiä jakkuhousupkuja yms.
- sirkku71
MUUTEN OIKEASSA olet mustalaiset ovat tyylikkäitä. Oletteko kuulleet heidän on
kerran vuodessa saatava 2hamerahaa vuodessa sosiaalitoimistosta, kuuluu
heidän kulttuuriinsa. Olin kansanopistossa nuorena ,siellä oli 17v mustalaistyttö
myös, asui samassa huoneessa ,kun minä ja hän kertoi. Muuten hänestä tuli ulkomailla kulkeva matkaopas AURINKOMATKOILLE,satuinkin kerran samaiseen paikkaan, oli tosi räväkkä.Mutta pukeutuminen tavallisen oppaan tyyli.- *****
Eivät HE kaikki ole sosiaalitoimiston asiakkaita.
Entistä enemmän HEITÄ on ihan tavallisissa maamme ammateissa.
Jotkun menneisyyteen juuttuneet eivät tajua, etteivät he kaikki ole puettuna kansallispukuihinsa. - Värit ovat
kauhee iso musta hame, valkonen pusero ja helyjä ja kiiltävää keskellä arkista työpäivää! Ei mitään tyylikkyyttä siis.
Ja samoin miehillä liansietävät mustat housut ja helyjä.
Ei ole väreissä vaihtelua! - ....................
Värit ovat kirjoitti:
kauhee iso musta hame, valkonen pusero ja helyjä ja kiiltävää keskellä arkista työpäivää! Ei mitään tyylikkyyttä siis.
Ei ole väreissä vaihtelua!Mustalis puvut on tosi rumia,
ja miehet suorastaan naurettavia, heh valkonen paita , musta puku joka
h e l v e t i n arkipäivänäki,
mitä h e l v e t i n herroja ne luulee olevansa,,,
kierrän kaukaa jokikisen mustalaisen, inhoan niitten näkemistäki,,
ku saisi niille oman valtion, saisivat pitää itse istestään huolta, eikä olisi meidän riesana. - kaukana tyylikkyydes
Värit ovat kirjoitti:
Ei ole väreissä vaihtelua!tä manne miesten vaatteet. Mustat suorat housut ja jatsarit, nykysin pikkukengät, musta villatakki tai nahkarotsi, valkonen paita. Tosi tylsää. Naisten hameet valtavat mustat laitokset, usein pölyssä. Röijyissä usein joku räikeö väri ja pitsiä. Mitä värien soinnutusta se on, moonikasta muka niin hienoo.
Ei kai ne miehet anna naisten koskeekkaan vaatteisiinsa, on nääs säntöjä, nainen taitaa olla epäpuhdas heille. - *
.................... kirjoitti:
Mustalis puvut on tosi rumia,
ja miehet suorastaan naurettavia, heh valkonen paita , musta puku joka
h e l v e t i n arkipäivänäki,
mitä h e l v e t i n herroja ne luulee olevansa,,,
kierrän kaukaa jokikisen mustalaisen, inhoan niitten näkemistäki,,
ku saisi niille oman valtion, saisivat pitää itse istestään huolta, eikä olisi meidän riesana.Rikkaita ja köyhiä on heissä, kuin meissä muissakin.
Rumaa on kiroilukin. - Samaa mieltä
kaukana tyylikkyydes kirjoitti:
tä manne miesten vaatteet. Mustat suorat housut ja jatsarit, nykysin pikkukengät, musta villatakki tai nahkarotsi, valkonen paita. Tosi tylsää. Naisten hameet valtavat mustat laitokset, usein pölyssä. Röijyissä usein joku räikeö väri ja pitsiä. Mitä värien soinnutusta se on, moonikasta muka niin hienoo.
Ei kai ne miehet anna naisten koskeekkaan vaatteisiinsa, on nääs säntöjä, nainen taitaa olla epäpuhdas heille.noista vaatteista, kyllä silmät pyöreenä luin, että joku voi niitäkin ihailla.
Ja vielä tuollaista nasten sortoa, se osoittaa suurta sivistymättömyyttä, joka kyllä ilmenee myös siinä röyhkeässä käyttäytymisessä. - Kultturi ja tavat
Samaa mieltä kirjoitti:
noista vaatteista, kyllä silmät pyöreenä luin, että joku voi niitäkin ihailla.
Ja vielä tuollaista nasten sortoa, se osoittaa suurta sivistymättömyyttä, joka kyllä ilmenee myös siinä röyhkeässä käyttäytymisessä.Mustalaisilla on aina siistit puhtaat vaatteel yllä,alusvaatteista alkaen. Asusteet, korut ovat kauniita ja istuvia. Katsokaa mikä upea ryhti heillä on. Ei laahusteta kävellessä, ei olla niskat köyryssä, kävellään reippaasti ryhti todella upea selkä suorana ja pää pystyssä. Sopisi malliksi meille valkolaisille.
Heillä on oma kulttuuri ja perinteet, annetaan heidän elää tavallaan, ei se meiltä valkolaisilta ole pois. - vai ei poissa
Kultturi ja tavat kirjoitti:
Mustalaisilla on aina siistit puhtaat vaatteel yllä,alusvaatteista alkaen. Asusteet, korut ovat kauniita ja istuvia. Katsokaa mikä upea ryhti heillä on. Ei laahusteta kävellessä, ei olla niskat köyryssä, kävellään reippaasti ryhti todella upea selkä suorana ja pää pystyssä. Sopisi malliksi meille valkolaisille.
Heillä on oma kulttuuri ja perinteet, annetaan heidän elää tavallaan, ei se meiltä valkolaisilta ole pois.Kultturi ja tavat
Ei sosiaalitoimisto ole mikään valtion rahapaja jossa painettaisiin eroja. Kyllä ne avustukset joilla suurin osa mustalaisia elää on poissa jokaisen oikeasti veroja maksavien kansalaisen kukkarosta.
Missä olet nähnyt mustalaisia oikeasti työssä... - työtä tekevä
vai ei poissa kirjoitti:
Kultturi ja tavat
Ei sosiaalitoimisto ole mikään valtion rahapaja jossa painettaisiin eroja. Kyllä ne avustukset joilla suurin osa mustalaisia elää on poissa jokaisen oikeasti veroja maksavien kansalaisen kukkarosta.
Missä olet nähnyt mustalaisia oikeasti työssä...Tule katsomaan Kelan ja sossun rivejä, ketä niissä asioikaan, maahanmuuttajat täyttävät tiskit ja odotustilat. Tämä on jokapäiväinen näkymä, me tavikset asioimme SVA asiat postinvälityksellä kun ei ole aikaa mennä tuntikausiksi jonottamaan, pitää nääs olla työssä ja tiiviisti.
- inhottavaa sakkia
Mustalaisilla on aina siistit puhtaat vaatteel yllä,alusvaatteista alkaen. Asusteet, korut ovat kauniita ja istuvia. Katsokaa mikä upea ryhti heillä on. Ei laahusteta kävellessä, ei olla niskat köyryssä, kävellään reippaasti ryhti todella upea selkä suorana ja pää pystyssä. Sopisi malliksi meille valkolaisille.
Heillä on oma kulttuuri ja perinteet, annetaan heidän elää tavallaan, ei se meiltä valkolaisilta ole pois.Mitä se siisteys merkitsee, jos on v a r a s , kaiken varastaa mitä ikinä hameen alle kerkiää avustajineen saada,
pyhh, kaikille mustalaisille ja niiten siiteydelle,,, yöööökkk ,,,, - MOnet
Heillä on oma kulttuuri ja perinteet, annetaan heidän elää tavallaan, ei se meiltä valkolaisilta ole pois.Katsohan nyt vähän tarkempaa niitä mustalaisten asusteita ,hameenhelmat risaset ja likaiset sekä kengänkorot melkein aina riekaleina.Kyllä niissäkin on epäsiistejä niinkuin muissakin ihmisissa.Ja kiire tuntuu aina olevan kovia etuilemaan mutta kyllähän kaupoissa käydää heiltä kyselemässä ,miten heitä voidaan auttaa.
- miten se menikään?
työtä tekevä kirjoitti:
Tule katsomaan Kelan ja sossun rivejä, ketä niissä asioikaan, maahanmuuttajat täyttävät tiskit ja odotustilat. Tämä on jokapäiväinen näkymä, me tavikset asioimme SVA asiat postinvälityksellä kun ei ole aikaa mennä tuntikausiksi jonottamaan, pitää nääs olla työssä ja tiiviisti.
Miksi asioit sossussa jos aikasi menee kuitenkin töissä? Jos kuitenkin jonotat siellä sossun luukulla niin mene töihin äläkä ole toisten elättinä.
Itsellä ei ole mitään asiaa sossuun eikä kelaan koska käyn töissä. Siksi en myöskään tiedä millaista porukkaa siellä jonottaa.
- ...........
Mustalaiset pukeutuu hyvin, olen samaa mieltä todella, kauniita on naisten puvut ja miehillä asusteet on siistejä ja miehekkäitä.
- liian paljastavaa
Minihame ei sovi tv.hen kun silloin näkyy muutakin kuin polvet ja minusta se on jotenkin vaivaannuttavaa katsoa ohjelmaa.
- harvalle sopii
liian paljastavaa kirjoitti:
Minihame ei sovi tv.hen kun silloin näkyy muutakin kuin polvet ja minusta se on jotenkin vaivaannuttavaa katsoa ohjelmaa.
Ei sovi yleensä jos ollaan näissä ikälukemissa , mutta kuten joku maininnut niin Airalle sopii. Jotenkin kuuluu ns hänen tyylitajuunsa eikä vaikuta ollenkaan pahalta kun ikänsä pukeutunut samoin.
Miksei kuulusi jonkin toisenkin tyyliin jos on sääret mitä kehtaa näyttää. Harvalla on enää yli 60-70v.. tosi harvalla. Mun mies tykkää Airan tyylistä ja sanoo ettei iäkkään tarvii pukeutua kuin kirkkoon ja sitoa huivia. Voi olla tyylikäs ja nuorekas. Nykyään on vapaampaa ja naisille sallitaan farkkutyylit sun muut lopun ikää. Liian räikeä meikki on pahasta.
- Atolfia
Näin apteekissa viime viikolla kotimaisen romanipariskunnan. Huomioni kiinnittyi miehen erittäin siistiin mustaan asuun ja mustiin kiiltonahkakenkiin. Vaimo oli pitkä ja hoikka, myös pukeutunut kulttuurinsa vaatimalla tavalla, ei prameasti, mutta siististi.
Tietysti se, että he suurin osa, elävät sosiaaliavustuksilla, ärsyttää, varsinkin kun monet valtaväestön perheet elävät puutteessa. On siinä kuitenkin se hyvä puoli, että meidän romanit eivät kulje maailmalla kerjäämässä. He käyvät koulunsa ja melko monet heistä lähtevät jo työelämään.
Se o meidän maallemme ollut kunnia-asia hoitaa heidät yhteiskuntaan sopeutuviksi.
Surullista on nähdä nuo bulgarialaiset ja romanialaiset täällä kerjäämässä. Häpeällistä heidän kotimailleen on se, että päästävät heidät kerjäämään ympäri maailmaa toisten maitten vastuksiksi. - Katleija
Kyllä Aira Samulin on tv-ruudussa aina katsomisen ja etenkin kuulemisen väärtti. Hän on uniikki persoona, en osaa häntä normityyliin asettaa.
Tuossa iässä tuollainen energiapakkaus, jestas sentään. Ja kuinka paljon hyviä asioita hän onkaan aikaansaanut.
Ei minulla ole kanttia sanoa muuta kun, on siinä aikamoinen pakkaus.
http://www.youtube.com/watch?v=ScRNfgntH9A Oletteko nähneet romaanien kodista otettua kuvaa esim. TV- stä, usein ei pääse kurkimaan ihmisten kotiin, mutta olen jokusen kerran päässyt katsomaan kun on haastattelua tehty ja romaani kotia näytetty, niin kyllä on tosiaan hyvin kauniisti kalustettu ja siistiä, että tyyliä on ollut kun kotia on kalustettu.
Puhutaan vaan tyylistä ja hyvästä mausta.Olen edelleen sitä mieltä että romaaneilla on hyvä maku.- va
Ne on nuo tyylitkin niin makuasioita. Itse en tykkää tyypillisesti kalustetusta mustalaiskodista.
- Makriina ek
va kirjoitti:
Ne on nuo tyylitkin niin makuasioita. Itse en tykkää tyypillisesti kalustetusta mustalaiskodista.
Pidätkö kuitenkin siisteistä vaatteista ja puhtaasta kodista?
Ne on hyvin tärkeät mustalaiskultttuurissa. Koskaan et näe likaista tai resuista mustalaista. Miestenkin pukukoodi on tarkka. Ei ikinä mitään farkkuja tai lenkkareita, aina kiiltävät kengät ja mustat suorat housut.
Minun lapsuuteni aikana mustalaismiehillä oli jatsarit ja pussihousut. Se muoti on takana päin. Mutta naisten asut senkun komistuvat. - va
Makriina ek kirjoitti:
Pidätkö kuitenkin siisteistä vaatteista ja puhtaasta kodista?
Ne on hyvin tärkeät mustalaiskultttuurissa. Koskaan et näe likaista tai resuista mustalaista. Miestenkin pukukoodi on tarkka. Ei ikinä mitään farkkuja tai lenkkareita, aina kiiltävät kengät ja mustat suorat housut.
Minun lapsuuteni aikana mustalaismiehillä oli jatsarit ja pussihousut. Se muoti on takana päin. Mutta naisten asut senkun komistuvat.Siistiä minullakin on mutta tyypillinen mustalaiskalustus ei ole mieleeni. Eli romaanien hyvä maku ei ole sama kun hyvä maku jonkun muun mielestä.. kalustuksen osalta.
Minunkin koti on kauniisti kalustettu mutta eri tyylillä. Siisti se kyllä on.
Tuo pukukoodi on kyllä väljentynyt aikojen kuluessa. Nuoret voivat pitää farkkuja jne. Siis nuoret aikuiset.
Toisaalta mehän ei tiedetä miten puhtaat esim. alusvaatteet on mustalaisnaisilla. Heidän vaatteissaan on muutenkin suuri työ pestä joten luulen että tavankansalaiset voi kulkea usein puhtaammissa vaatteissa kun mustalaiset. Itse vaihdan alusvaatteet päivittäin ja esim. t-paitaa pidän maksimissaan kaksi päivää. - Makriina ek
va kirjoitti:
Siistiä minullakin on mutta tyypillinen mustalaiskalustus ei ole mieleeni. Eli romaanien hyvä maku ei ole sama kun hyvä maku jonkun muun mielestä.. kalustuksen osalta.
Tuo pukukoodi on kyllä väljentynyt aikojen kuluessa. Nuoret voivat pitää farkkuja jne. Siis nuoret aikuiset.
Toisaalta mehän ei tiedetä miten puhtaat esim. alusvaatteet on mustalaisnaisilla. Heidän vaatteissaan on muutenkin suuri työ pestä joten luulen että tavankansalaiset voi kulkea usein puhtaammissa vaatteissa kun mustalaiset. Itse vaihdan alusvaatteet päivittäin ja esim. t-paitaa pidän maksimissaan kaksi päivää.Makuasioista ei kannata kiistellä.
- alusasu julkisesti
va kirjoitti:
Siistiä minullakin on mutta tyypillinen mustalaiskalustus ei ole mieleeni. Eli romaanien hyvä maku ei ole sama kun hyvä maku jonkun muun mielestä.. kalustuksen osalta.
Toisaalta mehän ei tiedetä miten puhtaat esim. alusvaatteet on mustalaisnaisilla. Heidän vaatteissaan on muutenkin suuri työ pestä joten luulen että tavankansalaiset voi kulkea usein puhtaammissa vaatteissa kun mustalaiset. Itse vaihdan alusvaatteet päivittäin ja esim. t-paitaa pidän maksimissaan kaksi päivää.Asuin vuosia sitten lähiössä, jossa usealla taloyhtiöllä oli yhteinen iso pyykkitupa.
Sen mustalaisrouvat ja neidit lähes viikottain valloittivat, muitten varauksista välittämättä.Toisten pyykit heitettiin vaikka kesken ohjelman pois koneesta, kun arvon daamit saapuivat.
Pyykkituvassa naiset olivat joskus alushameissaan isoja samettihameitaan pestessä, vaikka paikalla saattoi olla valkolaismiehiä, mustalaismiehethän eivät pyykkiä pese. Ei tuntunut ketään häiritsevän.
Siistiä ja rehellistä väkeä ovat.
- ½½½½½½½½½½½
heh ja kenen rahoilla ????? ,,, suomen kansan rahoilla, !!!!!! sossu ostaa kaikki valmiiksi, suomalainen joutuu itse maksamaan joka pennin ostammistaan kalusteista , remonteista, autot pitää suomalaisen aivan itse maksaa, omalla työölään,
mustaliset on loisia suomen yhteiskunnassa, niitä on aivan turha puolustella millään tavlla,
vain ne mustalliset jotka on kouluttautuneet ja todella tienaavt ise oman elantonsa heille voi hattua nostaa,
mutta ei yhdellekkään kansallispukua käyttävälle, ne on yhteiskunnan häpeä.- ***
Moni korkeasti koulutettu romani käyttää kansallispukua työssään. Katsos, kun ne ovat siistejä sisätöitä.
Vaatteet eivät tee ihmistä, juu sii. - nosta hattu
Jos puhut mustalaisista niin hekin ovat suomalaisia.
- Makriina ek
No suo nyt Suomen kansalaiselle se apu, jonka he tarvitsevat. Ainahan valitetaan, että mamuille annetaan kaikki valmiiksi. Ole iloinen, että suomalaisellekin jotain riittää.
Mustalaiset ovat pieni vähemmistä Suomessa. Sinnikkäästi ovat kulttuurinsa säilyttäneet. Sanotaan, että mustalaisten asema Suomessa on Euroopan paras.
Yhteiskuntamme huolehtii jäsenistään. - pipopää
Makriina ek kirjoitti:
No suo nyt Suomen kansalaiselle se apu, jonka he tarvitsevat. Ainahan valitetaan, että mamuille annetaan kaikki valmiiksi. Ole iloinen, että suomalaisellekin jotain riittää.
Mustalaiset ovat pieni vähemmistä Suomessa. Sinnikkäästi ovat kulttuurinsa säilyttäneet. Sanotaan, että mustalaisten asema Suomessa on Euroopan paras.
Yhteiskuntamme huolehtii jäsenistään.ONKOHAN MNYT POIKETTU VARSINAISESTA ASIASTA LIIKAA.Keskusteltiin mauttomasta, paljastvasta pukeutumisesta EI ,mustalaisista!!!
- >>><<<<
Toivottavasti y m m ä r t ä ä ettei arkina pidedä työpaikoilla kansallispukuja,
kansallispuja pidetään v a i n juhlapäivinä kuten suomalainenkin pitää vain juhannuksena, tai jossain hyvin arvokkaissa juhlissa.
ON tosi tyhmän näkösköstä arkipäivänä pitää kansallispukua,
ei paljon päätä pakota näillä ikuisilla juhlijoilla.- *
Kulttuureja on monenlaisia. Omamme ei ole maailman esikuva.
Tässäkin asiassa historian tuntemus auttaa, jos on halua ottaa siitä selvää.
Yleistys ei ole viisasta missään asiassa.
Miksihän aloitus käännettiin aivat muuhun asiaan, kuin siinä tarkoitettiin.
Romanihameita ei kukaan voi sanopa minihameiksi. :))))
- vika meissä
kun kustannetaan ikuinen juhla ja joutilaisuus näille.
- Elätit
Kyllä näitä elättejä on muitakin kansallisuuksia joilla ei ole känsiä käsissä ainakan työnteosta.
- Ne haisevat!
Ikänaisille sanoisin: Peskää ihmeessä
päällysvaatteitannekin. Hajuvesi härs-
kiintyy, ja on kamalan hajuinen. - etekö tiedä
vanhan ihmisen iho haisee, vaikka sitä pesisi kuinka.
- opetelekirjotamaan
Milloin se rupeaa haisemaan? Joku tarkka ikä päivän tarkkuudella? Laita omasi ylös etukäteen tiedät jäädä kotiin sen jälkeen.
- kuokkavieras.
En tarkoittanut sitä kalmanhajua,
vaan härskin hajuvedan. - kurppaska kakkonen
kuokkavieras. kirjoitti:
En tarkoittanut sitä kalmanhajua,
vaan härskin hajuvedan.En käytä hajuvesiä.
- kuokkavieras.
Sitten on naisia, jotka eivät
vaihda vaippoja päivittäin.
Nuorille tuo tuoksu sopii,
mutta vanhemmilla tulee
mieleen kuolema!
- nainen on nainen --
aina vaan, myös vanhetessaan haluaa hyvin istuvia vaatteita..
Ikäihminen voisi pukeutua kauniisti asianmukaisesti JOS suomen kaupoissa olisi tarjolla ikääntyville sopivan mallisia hyvin istuva vaatteita,
MUTTA kauppojen s i s ä ä n ostajat EI OSAA ostaa vanhemmalle väestölle kauniita vaatteita kuin ani harvoin,
on surkuhupaisaa yli seitenkymppisen epätoivoisesti etsiä markettien telineistä itsellee sopivaa,
vaatteet kiristää joko vyötäröltä, tai jos ylävartalon osa on sopiva niin ala vartalonkohdalta vaatteet ei menen kiini tai puristavat, ja taas päin vastoin, jos alhaalta on sopiva nii yläosa on aivan liian suuri eikä istu ollenkaan,
ehdottaisinki, koska meitä ikääntyviä yli seitenkympisiä on jo lähes
2 miljoonaa,
että joku teollisuus tarttuisi asiaan vakavasti
ja mittaisi muutan tuhat vanhusta ja keskimääräisen mittataulukon mukaan valmistaisivat meillekki kauniita istuvia vaatteita,
YLI seitenkympisten vartalo on erilainen kuin keskimääräisesti nuorten ihmisten,
siksi meille harvoin löytyy hyvin istuvia valmisvaatteia ,
ihminen ku vanhetessaan muuttuu myös vartalon muoto ulkoisesti. - reiska 36.v
minusta jos vanhempi nainen on hoikka solakka vartalo niin minihame on viehättävä vanhemmankin naisen päällä niitä on ilo katsella olen itse 36.v mies.. ja 70.v voi olla nuorekas ja hyvin viehättävä ja kaunis ainakin jos on hoikka vartalo nam
- -
höh, täyttä puppua,
totuus on vaikka on laiha siis hoikka, on ryppynynen kuiva kääkkä,
ei taatusti ole enään teini ikäisen vaatteisiin sopiva,- norn painoinen
Jos nainen tai MIES on ollut aina hoikka niin hoikkuus ei tee sen ryppyisemmäksi kun lihavuuskaan. Äkkilaihduttamien ja painon vaihtelut voi tehdä mutta se ei ole sukupuoleen sidottu juttu.
- kateuspahajuttu
En ole nähnyt yhdelläkään yli kolmekymppisellä teinivaatteita, ei ole kuin jonkun keksimä sanonta ja sitten sitä hokevat kateelliset ihmiset niistä jotka pukeutuvat kauniimmin.
- minä 64v
Voi hyvät hyssykät! Kauneus/rumuus on katsojan silmässä. Jos on rumaa, älä katso! Minkä takia kaikkien pitäisi pukeutua/olla/elää joidenkin normien mukaan, jos ei lakia rikota!
Voi hyvät hyssykät, miten näitä suvaitsemattomia löytyy joka saitille. Romaani keskustelu asiaton.
Onhan se kaunista, jos vanha aivan kuin nuorikin huomioi oman vartalonsa kun valitsee vaatteitaan.
- Hannes-setä 57 vee
Jos naisella on kauniit sääret, ikä ei ole este minihameen pitämiselle. Ihmeellisiä juttuja nämä ikäjutut.. Taitaa näiden kirjoittajat olla kateellisia, jos jollain on vielä kypsempänä paikat kunnossa.
Mielestäni ihminen voi pukeutua vaatteisiin, joissa hän viihtyy. Ne yllään hän todennäköisesti myös näyttää parhaimmalta, heijastuuhan hyvä olo olemukseen. Mummo tai vaari voi käyttää nuorison suosimia asuja ja teini perinteisiä varttuneiden ryntteitä, jos hänestä niin hyvältä tuntuu. Työ tai tietty sosiaalinen tilanne voi tietysti rajoittaa pukeutumista mutta vapaa-aikanaan kukin vaatehtukoon mielensä ja tyylinsä mukaan - sään vaateita unohtamatta.
- mummo - mimmi 80v
jooo,
mä kesällä olin julkisella uimarannalla läskeineni pikku pikku pikineissä,
enkä piitannu katseista joita sain, ( jopa läskejäni kuvattiin kiikarikameralla ) hah hah haa ku nauratti,
mutta läskit on mun, itte ne kannan,
auringon otto oli tärkein mottoni !
rohkeutta siskokullat ! - kunnon vaatteita!!!!
Nykyajan muoti suosii napani auki olevia kaulaaukkoja ym.Suunnittelijat voisivat ajatella myös 40 ,50 ,60 ja vanhempia. Olen 60 , mutta en suostu pukeutumaan tummiin perunasäkkeihiin ( Leningit Kappahl ja Lindex kaupoissa ym) Hamen pituus riippuu hengilön ulkomuotoista.Minihametta en käytä, mutta polven alapuolella pari senttia kelpaa mainiosti.
- hevat
Kun laihuus osttaa uusia vaatteita,osan saan kirpparilta,mutta alusvaattet uudet
liivit oli vaikea ostos,siis tissilivit,kun 2nahkaa vastakkain,muuta löytyi erikoisliike,
sielläpä näppärä myyjä het löysi,kun sitten kassalle menin kassa kovalla äänellä sanoi --sitpa kerralla 2 asiaa implantitja liivit,kun niissä oli reilut toppaukset.
Vähän nolostuin mutta parasta vaatteet istuu paremmin.
Muuten ei ole satu..
- ei haise
Luin tutkimustuloksen, joss oli tuosta haisemisesta, että vanhemmat ihmiset ei haise vaan nuoremmat, sillä vanhempana ei edes hikoilla kuin nuorena, jos haisee, lienee syynä vaatteen materiaali esm.tekokuitu haisee herkästi.
- Suihkuun!
Kuuleppas!
Ei tekokuitu haise kuselle!
- Leijona 555
Olen kyllä eri mieltä tässä hameen pituusasioissa.Kyllä yli 40 vuotiaat saavat pukeutua lyhyempään hameeseen,mielestäni he ovat jopa komeampia kun nämä nykyaikaa ihannoivat tosi laihat tytöt joissa ei ole mitään näkemisen arvoista.Kyllä yli nelikyppisistäkin löytyy kauneutta.Ja hehän tietävät vähän ennenmän maailmasta kun 20 vuotiaat.Tsemppiä kaikille nelikymppisille tämä on minun mielipiteeni.
- m45_tku
nainen voi olla vaikka 100 vuotias ja pitää minihametta jos kroppa on kunnossa.
- öök
"Yli 40vuotiaden vaatteet pitäisi olla polven alapuolelle. Tai etenkin niin ettei polvet näy."
Onhan tämä vaatimus aika överiä. Lähempänä kuuttakymppiä voi alkaa syynätä tarkemmin sukkahousujen paksuutta, ja jos ei ole kertynyt paljoa muhkuroita, niin lyhyempikin hame saattaa edelleen toimia. Polvipituinen hame käy minkä ikäiselle ja muotoiselle tahansa, iästä riippumatta, samoin shortseissa. Pukeutumisessa pitää ottaa huomioon kokonaisuus ja paikka. Nelikymppisen on syytä olla huolissaan painostaan, mutta ei tarvitse olla pukeutumisestaan. - N
Mitäpä ajat takaa?
- toimittajat?
ei sovi olla polvet paljaan tv:kään, ainakin jos asiaohjelma ja haastateltavan nokan edessä on pitkät sääret polvineen, sekö on tärkeintä?, eikös miehiin vois tehdä muualla vaikutusta,tulee mieleen..
- ??
Mikä kumma niissä polvissa on joka pitää peittää? Saako niiden näkyminen jotenkin tuhmia ajatuksia mieleen vai? Nehän on vaan nivelet josta jalka taipuu.
Jos polvet pitää peittää niin saman ajatuskaavan mukaan myös esim. kyynärpäät pitää peittää. Eli puseroissa hihat alle kyynärpään. - kateusvoittaakiiman
Totta,
kyllähän miehet saavat kiksejä, jos näkevät julkisesti naisen polvet ja sääret, mistään intiimimmistä paikoista puhumattakaan. Uskomattoman siveetöntä!
Suomeenkin pitäisi tehdä lainmuutos: Kaikkien täysi-ikäisten pitää pukeutua julkisuudessa mustaan, pitkään kaapuun, etteivät vahingossa kiihota liikaa kateellisia kanssaeläjiään.
- Pukeudu nätisti
Jos aloittaja ei ole provo, mitä kyllä epäilen, hän on joko kakara tai hänellä on tosi rajoittunut ihmiskuva. Tyypin iästä kertoo se että hänen mielestään yli nelikymppiset ovat vanhoja.
Jos nuori nainen voi kävellä kadulla rikkinäisissä farkuissa tai sellaisissa joista kumartuessa paistaa peppuvako - miten hemmetissä aikuisen naisen siisti ja nätti vaate voi jonkun silmää häiritä? Vai että kaikki yli nelikymppiset vanhat, pois pilaamasta maisemia. Säkki päälle vaan ja ollaan hiljaa!
Mieheni muuten on reilusti yli 40 v. ja hän on kyllä aina käyttänyt polven alapuolelle ulottuvia vaatteita :) - Tuohtunut
Voi hitto että ihmiset näkee vaivaa toisten ihmisten tekemisistä,pukeutumiseta ja mitä milloinkin. Minusta jokainen tekee kuten sisin sanoo ja hyvältä tuntuu .Onko tosiaan joku tai jotkut olevinasa täydellisiä ja kaikki tietäviä , niin että voi sormella ositella ja sanoa mitenkä muiden pitäisi olla ja elää.
Katsokaa ihmiset peiliin .- Marinoitunutta
Minusta yli nelikymppinen on ehdottomasti parhaimmillaan ilman vaatteita, osaa jo itse riisuakin ne valmiiksi. Eihän omenaakaan syödä raakana, vaan se kuoritaan vasta kypsänä nautittavaksi.
- toimittajat?
lähinnä ajattelin sitä, et mies voi häkeltyä ja puhuu asian vierestä, kun niin kauniit sääret on edessä ja nainen katsoo siliin :)
haa rasismi!
- jone72
kyllähän se on niin ,jos on mitä näyttää, niin miksi se pitäis piiloittaa,se on ihan sama olkoon 20v tai50v
- just just
Täh ? Olen yli 40-vuotias ja hoikka, ylimääräisiä kiloja ei ole koskaan ollutkaan joten en tajua miksen voisi lyhyempää hametta pitää, ei iho roiku kun ei ole kasvanutkaan koskaan liikaa. Ikäihmiselle eli yli 70-vuotiaalle ei enää minihametta, mutta kyllä nuoremmat voi pitää, jos ei ole ylipainoinen.
- :))
Voihan olla että tulet toisiin ajatuksiin sitten seitsemänkymppisenä. Huomaatkin että mini sopii edelleen.
- nöönöö
Hei, minä olen 39 vee, mutta yleensä minua luullaan yli 10 vuotta nuoremmaksi lapsekkaiden kasvojeni takia :D Joten ihan coolina olen pitänyt lyhyttä hametta, ja mielestäni se sopii minulle oikein hyvin. Liika paljastelu ei tietenkään missään iässä ole tyylikästä, joten hyvän maun rajoissa pysytellään :) Niin ja mielestäni minulla on ihan nätit sääret ja polvet, joten uskallan pitää lyhyempää hamettakin.
- 000000000000000000
Toiset ne ei halua vanheta ikinä, toiset taas haluaa vanheta arvokkaasti.
Itse olen nähnyt kuinka 50v nainen pitää teinien crazy age farkkuja..- ei liikaa
ei liikaa nuorisovaatteet sovi ikänaiselle. kun sellaisen näkee sitten edestäpäin on sydäri lähellä. kroppa ok ja naamavärkki kuin petolinnun ...kaamea,yhdistelmänä ruma ja ritsapil...lumainen.
- .
ei liikaa kirjoitti:
ei liikaa nuorisovaatteet sovi ikänaiselle. kun sellaisen näkee sitten edestäpäin on sydäri lähellä. kroppa ok ja naamavärkki kuin petolinnun ...kaamea,yhdistelmänä ruma ja ritsapil...lumainen.
Äkkiäkös saat silmäsi kiinni.
Aika lapsellisen näköistä on myös kun vanheneva mies yrittää näyttää ikäistään nuoremmalta. Vaatteet kuin teinipojalla. - Vanhenen arvokkaasti
Halutessani käytän tiukkaa toppia ja farkkulegginssejä tms., minihameet eivät ole mun juttu. Mittani ovat edelleen samat kuin parikymppisenä pari vuosikymmentä sitten, tosin treenaan säännöllisesti.
Mistähän johtuu, että minua yrittävät usein iskeä itseäni huomattavasti nuoremmat miehet, mikäli olen niin kaamean näköinen?
- reyhb q2t4f5f4rd14
Täällä ulkonäkönatsit taas kokoontuu.
Muahahahahhahaaa!!!!!!!! - sopii ja ei
riippuu ikäihmisen näostä ja koosta. kun sopivat kintut ja kroppa,sopii ainakin 70v saakka minikin. kaikille ei todellakaan sovi minit vaan monot.
vanhat vaatemittasuhteet tekee vielä vanhemmaksi naisenkin. polvi ei ole mittari,
vain kroppa ja energisyys.
monesti sellaiset naiset.joille ei sovi minit tai muut vaatteet,pukeutuu vaan vääriin
vaatteisiin koon ja värien suhteen. sen huomaa heti....siiis heti. - SexSex Sex
Aira Samulinin ikäiset ja nuoremmat voi pukeutua minihameeseen, tietenkin tilanteen mukaan ja mikä on tarkoitus, Useimmat naiset on kauniita ja loput komeita.
Mies kaipaa jotain muuta kuin säkkiin pukeutunutta naista.
55v on vielä nuori ja sokeri sulaa... - räteihin kyllästyny
Joo jokainen voi laittaa päälleen mitä tykkää, mutta jos luulee olevansa tyylikäs ja hieno niinkuin moni haluaa. Kyllä se aika mautonta ja surkuhupaisaa on jos joku yli nelikymmppinen pukeutuu kuin teinit ja kuvittelee olevansa niin nuorekasta että.
Kyllähän Airallakin vähän menee överiksi, mutta se on hänen tyylinsä ja taiteilijathan yleensä pukeutuu aika erikoisesti, ei sitä voisi kuvitellakaan missään tavallisissa vaatteissa.
Tuo painoasiakin on sellainen että ei olisi lihavia jos se painonhallinta olisikin niin helppoa kun aina väitetään. Monet lihoo senkin takia että elämä vaan ei ole ihan mallillaan, syödään lohdutukseksi, sit ollaankin aina pahemmassa jamassa. Ei ole helppoa nousta pohjalta, vaikka halua olisi kuinka paljon. Mutta kyllä vanhempi ihminen on paljon paremman näköinen vähän pyöreämpänä, naama on sileämpi ja kroppa muodokkaampi. Jos on aina ollut hoikka niin kyllä se aika ryppyinen on mitä vanhemmaksi tulee. Ennemmin vähän pyöreä kuin laiha luuviulu, kai laihojakin saa arvostella kun nekin aina haukkuu läskikasoja.
Se on ihan totta myös että, ei kunnon vaatteita löydy mistään, en ymmärrä noita rättejä mitä noissa H&M:ssä ja vastaavissa kaupoissa myydään. Kaula-aukot on niin suuria että putoo hartioista alas, Suomessa on niin kylmäkin että eihän niissä tedes tarkene, ihme roikkuvia lumppuja. Aikuisille on rumia huonosti istuvia, on se vaikea löytää mitään kaunista vaatetta, mikä istuisi ja pysyisi päällä. - minun makuni
kyllä nainenkin haluaa ja kaipaa muuta kuin iäkästä miestä rippikoulupuvussa, sellaiset vähän srorttiset on ilo silämme, mutta farkkutakkiset ei tai nahkarotsiset ei niinkään..
- minun makuuni
taitaa olla nyt näöntarkastuksen paikka kun viestin virheiden kera...
- Sisäinen kauneus..!
No onhan se häpeällistä kun täytyy toisten tyylejäkin moittia ja vaikka millä keinoilla ! Ei sais olla tuulipuvussa , minihameissa , .kävelysauvat ovat liikaa..yms. onks niin huonot itsetunnot että muut ovat väärin pukeutuvia !?
- Sisäinen kauneus..!
No onhan se häpeällistä kun täytyy toisten tyylejäkin moittia ja vaikka millä keinoilla ! Ei sais olla tuulipuvussa , minihameissa , .kävelysauvat ovat liikaa..yms. onks niin huonot itsetunnot että muut ovat väärin pukeutuvia !?
- jäikö koulut kesken
Vielä ikäihmisten minihameiden käyttöäkin hirveämpi juttu on noin järkyttävän sekava ja huonosti kirjoitettu teksti, kuin aloittajalla. Kieliopin ei tarvitse olla täydellistä, mutta a) voisiko sen tekstin tehdä selvinpäin, ei 4 promillen örvellyshumalassa b) voisiko sen edes lukea ennen julkaisua, niin ettei se vain ole vajaaälyisen tajunnanvirtaa, vaan ihan selkeästi laadittu kommentti, josta huomaa että tekijä oikeasti haluaa sanoakin jotain.
- ÄLLITÄLLI
Ikäihminen? Kirjoitteletko nyt 40, 50 vai 60 vuotiaista. Minusta ikäihminen tänä päivänä alkaa olemaan 70. Niin nuorekkaita he ovat, käyvät jopa töissä! Taitaapi nyt siellä pieni kateudenpirulainen nipistellä, koska minusta taas "ikäihmiset" vasrtaloineen ja vaatetuksineen lyövät laudalta jopa tämän päivän kaksikymppiset! Hienoa, että "ikäihmisetkin" pukeutuvat, farkkua, mekko (sitä miniäkin), korkkareita, bootseja, nahkatakkia, -housua jne.. Vai haluaisitko sinä, että "ikäihmiset" esim naiset olisivat linttaan astuttuine läskipohjakenkineen, kukkamekkoineen ja vaikkapa ruutuesiliina edessä, hiukset nutturalla harmaina köpöttelemässä pitkin katuja ja raitteja.
jos on hyvä runko niin miks sitä ei sais näyttää... omalla tädilläni joka on jo 55v on hyvä kroppa ja itse olen ylpeä kun hän on kesäisin minihame/sortsit jalassa ja toppi päällä ja kaiken kruunaa kesäiset, korolliset kengät :)
- Hyvinsäilynyt
Ei se eikä mikään muukaan ole iästä kiinni, vaan säilymisestä ja kropasta. On paljon nuoriakin, joille minihame ei sovi. Eikä 55-vuotias ole mikään ikäihminen. Taidat olla joku ikärasisti?
- joooo-o
Ei voi olla käytännössä ikäihminen jos eläkkeelle pääsystä ei ole tietoakaan. :))
- Leijona555
Kyllä yli 40 v nainsista löytyy myös kauniita varsinkin kun pysyttelevät pois niistä turhanpäisistä rintaleikkauksista pois ei minun mielestäni jotkut naiset ovat todella järkyttävän naköisiä kun pitää silikonilla korjata jos vähän roikkuu aidot ne pitää olla ja myös ne turhanpäiset kasvojen korjausleikkaukset kun kun joskus on nähnyt naisia jotka ovat korjauttaneet kasvonsa kyllä heistä on kauneus kaukana eläkää sellaisena kun olette elkää pilatko ulkonäköänne niillä.AIto nainen aina kaunis pitääkää itsestänne
- Ketulle vippiä
En tiedä mitään kauniimpaa kuin sinertävät suonikohjut...
- ketulta....
Niin. Myös miehellä. Miehiltä kesällä sortsit pois. Suomikohjut paistaa.
- ketulta....
ketulta.... kirjoitti:
Niin. Myös miehellä. Miehiltä kesällä sortsit pois. Suomikohjut paistaa.
Siis suonikohjut paistaa.
- salille.com
olenhan minäkin yli 4ov mies.. ja pukeudun ikäistäni nuorekkaammin. ja mustaan.. kyllä mun mielestä. jos vain kroppa antaa myöten. niin voi vaikka 45v nainen käyttää minihametta.. kenellekkään sellaiselle naiselle minihame ei käy joka on pyöreätynni vartaloinen.. mut kyll sen 50v jo alkaa kyllä oleemaan jo siihen toimintaa liian vanha.. mut kumminkin.. ja sitä en ymmärrä ku täällä. ei normaali vartalpoiset käyttää kesäisin jotain napapaitaa. jo on ylipainosen päällä ruman näköistä.. ja vielä se hame siinä päällä..
- norm vartaloinen
Entä nuoret tynnyrinaiset? Minihame sopii vai?
Onko sulla tukka hyvin ja kello näkyy....?
- Iän mukaan
Riippuu persoonasta, mutta yleisesti ottaen sanoisin, että polvipituus/polven alapuolelle pitäisi hameen olla. Ja muutenkin iän mukaan vaatetus. Ei samoja vaatteita teinistä vanhukseksi... Ja joku vanhempi nainen yltä päältä vaaleanpunaisessa, huh... No ei nyt ehkä nuoremmallekaan niin sovi, mutta vanhemmalla iskee pahemmin silmään enemmän.
Mutta voi vanhemmatkin pukeutua tyylikkäästi ja ei niin "mummomaisesti". Ihailen vanhempia naisia jotka ovat pukeutuneet tyylikkäästi. Ja on esim. värikkäitä vaatteita. Miksi vanhana pitäisi pukeutua kuin harmaahiirulainen? Meikkikin sen sijaan saisi olla hillitty, ei mitään yli huulten vedettyä kirkkaanpunaista huulipunaa ja pullolla lakkaa kuorrutettua nutturaa....- Iän mukaan
Tarkennan vielä, että ehkä 30 tai 35 voisi olla polvipituiseen hameeseen siirtymisen aika (vaikka 30 ja risat siis vielä voi hyvin jalat olla esittelykunnossa, kyse ei ole siitä). 50 v voisi laittaa jo sitten jopa nilkkapituisen? Tai paksut sukkahousut lyhyemmän hameen kanssa. En tarkoita mitään ruskeita paksuja sukkiksia!
- ÄLLITÄLLI
"Iän mukana" Kertoisitko minkä ikäinen olet? Kyselee 50 pitkähiuksinen (aika hyvät hiukset onkin), eihän minun ikäiselläni pitäisi sitten missään nimessä olla enää pitkiä hiuksia, vaan lyhyeksi kynityt, jos ei kerta saa pitää kivoja vaatteitakaan. Näinkö on? Tiedätkö tyttö, mikä meissä vanhoissa ämmissä tänä päivänä on todella mahtava puoli? Se on kuule se ITSETUNTO, ei sitä vielä pikkutytöillä ole. Jatkoja sinulle, muistele sitten vanhana ämmänä, kun vetelet korkkareita, miniä ja meikkiä naamaan mitä tuli kirjoiteltua aikanaan.
- 54v
Iän mukaan kirjoitti:
Tarkennan vielä, että ehkä 30 tai 35 voisi olla polvipituiseen hameeseen siirtymisen aika (vaikka 30 ja risat siis vielä voi hyvin jalat olla esittelykunnossa, kyse ei ole siitä). 50 v voisi laittaa jo sitten jopa nilkkapituisen? Tai paksut sukkahousut lyhyemmän hameen kanssa. En tarkoita mitään ruskeita paksuja sukkiksia!
Huomaa selvästi että et tykkää henkilökohtaisesti vaaleanpunaisesta. Itse tykkään erilaisista punaisen sävyistä ja se sopii omiin väreihini.
Enpä ole ajatellut että ei sopisi yli keski-ikäisille. Aina oppii....
- Onnellinen mies!!!!
Oma vaimo 51v on hoikka ja nuorekas ja ilo silmälle bikineissä ja varmaan olis minissäkin, mutta mielestäni ja myös hänen mielestään tuollainen polvipituinen hame on tyylikkäämpi ja teinityyli ei oikein aikuiselle naiselle sovi.
Aikuinen tyylikäs nainen hakkaa teinitytöt mennen tullen.
Ei hameen seksikkyyttä määritä se kuinka lyhyt on helma, vaan se kuinka hame istuu ja kuinka se sopii kokonaisuuteen. - mää vaa
Mielestäni jokainen pukeutukoon niin kuin itse tykkää. Ei se ole minulta pois jos yli 40.v naiset käyttää minihameita. Eikä varmasti loppu peleissä keltään muultakaan. Elämässä (ainakin pitäis olla ;) vähän tärkeämpiäkin asioita pohdittavana. :)
- Korkeat korot
ja hoikka vyötärö pitää naisella olla ja sievä litteä vatsa.
- mies varmaan siellä
Korkeat korot kirjoitti:
Ja selkä ja jalat paskana kun on koko ikänsä korkokengillä kävellyt!?
- Vanhene arvokkaasti
Korkeat korot kirjoitti:
Kerropa tämä nykyisille nuorille,
jotka hampurilaisten, sipsien, energiajuomien ja koneella istumisen aiheuttamien läskimakkaroidensa kera yrittävät ahtautua pari numeroa liian pieniin vaatteisiin (tai vaihtoehtoisesti housut roikkuvat polvissa ja kuljetaan sisälläkin huppu tai pipo päässä), kaunista?
Piikkikoroilla on kiva sipsutella polvet koukussa nilkat notkahdellen, onneksi tätä eivät kaikki harrasta.
- shannon 69
Nelikymppisiäkin voi olla niin monelaisia...itse olen ikäni urheillut ja pitänyt huolta itsestäni...joten näytän kropaltani parikymppiseltä tytönheitukalta. Sääret ok. Ainoa mikä itseäni inhottaa on kyynärpäät takaapäin...(kuin norsun nahkaa) joten yleensä pidän boleroa(eli ns hihat, vaikka ei ole allejakaan) Aira Samulin on 85v ja hyvin sopii minihameet hänelle ja pitkät hiukset...ei siis mitään typeriä ikärajoja...vaan tilanteen mukaan. Tosin Aira on persoona...itse näyttäisin satamasta karanneelta hänen räväkässä tyylissään. Itse pukeudun mieluummin klassisen tyylikkäästi. Eikä liian paljastaviin. Ihan lyhyttä minihametta siis en käytä kuin rannalla ehkä...polveen asti ok.
- silmät kii älä katso
Yleensäkin ihmiset vanhetessaan muuttuvat vähemmän miellyttävän näköisiksi, yllätyitkö?
- niinhän mekin
näytämme kauniilta ja tyylikkäiltä, vaikka oman ikäisiltäkin. Ei ole mitään tarvetta käydä kertoilemassa sitä 30 vuotta vanhempien taikka nuorempien palstalla. Laita rasvaa niihin kyynärpäihin mutta hio ensin santapaperilla liika terävvys pois.
- 18999
ylipäätään minihameet ja shortsit on naurettavia. Kesällä tytöt kulkivat alkkareissa suurin piirtein. Hauskaa se on pedofiileille ja muille pervoille. Naiset on niin tyhmiä ettei tajua tekevän itsestään halpoja pukeutuessaan kuin ilotytöt, vielä ilmatteeks!
- mk
Ihan hulluja juttuja minä ainakin miehenä haluaisin että naseni joka yli 50v pitäisi hameita jotka olisivat polven ykäpuolella mutta ei mikään minihame vaan tyylikäs ja se tekee naisesta seksikkään. Sama homma kun joku sanoo että 50v miehellä ei voi buutseja olla tai muuta mukavia vaatteita tai kenkiä. Itsekkin jo yli 50 v mies ja kun armeijan jälkeen sanoin että ostan isomman moottoripyörän niin joku totesi että ole liian vanha siihen niin totesin missä niin sanotaan ja nykyisin suurin mp ostajat ovat 40-60v miehiä ja saattaa olla naisiakin joukossa. Jokainen pukeutuu niinkuin itse parhaaksi näkee ja haluaa.
- Osta mopo,
niin saatat elää vanhaksi, pikkupojat taas uneksii niistä isoista mp. vaikka taidot ei riitä polkupyörällä ajamiseen, mutta voihan sitä veilä jotain oppia kun oikiein vääntää kahvaa.
Ihmettelen taas minkälaisia kirjoituksia vaatetuksesta .
Minulla on 53v tytär . kaunis ja huoliteltu pitkäsäärinen . Kuntosalilla käy ja muutemkin on aina pitänut kunnostaan huolta .
Yhdessä kävimme Kansantanssi reeneissä ainakin 15 v kun tulin tänne Tukholmaan hänen tykönsä .itse olin silloin samaa ikää kun hän nyt . Ja on tullut Äitiinsä---isäkin likin seudun komein .
Hyvin sopii kireet varkut ja minihameet hänelle , niinkun minullekkin siinäiässä.
Nyt olen vaihtanut vaatekaappini sisältöä , mutta en mitään mummuvaatteita vieläkäänlaittaisi päälleni.
Lenita Airistoa ihailen . Osaa pukeutua ja muutenkin nykyajassa elävä ikäihminen .- kalle.lujaa
Mistähän kellarien kätköistä tämäkin kirjoitus on kaivettu esiin.
Itse voit olla vaikka jätesäkki päälläsi. Anna ihmisten pukeutua halunsa ja näkönsä mukaan. - minimamma -62
Uskomatonta kirjoittelua,
Olen viiskymppinen kolmen lapsen äiti ja polven alapuolelle menevät hameet ovat yksinkertaisesti rumia päälläni. Kyllä minäkin mikrohameet jätän jo nuoremille, vaikka upeat pitkät sääret omistankin, mutta hame on kaunis, kun pitäjänsä on tyytyväinen näkemäänsä. Ja nautin, vieläkin siitä, että perääni katsotaan ja joskus jopa vislailaan :) - Säihkysääret
No nykyään on ns. ikäihmisissä, miten heidät itse kukin luokitteleekaan, polvia ja sääriä joita kyllä kehtaa näytellä. Ei se iästä ole kiinni. Ei ikä lie mikään rajoite säärien näyttämiselle. Saattaahan olla ja - parikymppisiäkin, joille moista voisi ehdottaa. Siis polvien ja säärien näyttämättä jättämistä.
- N43.
En käyttäisi minihameita, enkä ole itseasiassa ikinä käyttänytkään, mutta shortsit on ihan ok. En ymmärrä mitä siinä polvien näkemisessä nyt niin ihmeellistä on. Tietysti pitää tilanne ottaa huomioon.
- merituuuuuli
No, jos minihameen käyttäminen tekee jonkun mummelin (en tietenkään väitä että kaikki 40 olisi mummeleita...) onnelliseks, niin ei minulla ainakaan ole vastaan sanomista.
- Samoin ajattelen!
Kauniit sääret ovat kauniit sääret 70-vuotiaallakin, samoin polvet. Kaikki on terveydestä lähtevää.
- Tupu
Nooh,,,voi voi sentään ;))) Jos on sääret joita voi näytellä niin mikä ettei,, se on ihan siitä kiinni kelle sopii ja kelle ei. Olen minäkin niitä kursseja käynyt ja en itselleni minihametta laittais,,,,,,,,mut etelässä kuljen pikkuisissa farkkushortseissa kyllä.
- ................
Onhan noita ikäihmisten liikkeitä paikat pullollaan.
- Ihmetellyt
Meidän talossa asuu yli 80v. nainen ,joka kulkee kapeassa minihameessa. On naurettavan näköinen kun matkii nuorta pukeutumista.
- Asia selvä
Sinulle nimimerkki ihmetellyt.
Muistaakseni nauru pidentää ikää. Olisit nyt vaan onnellinen, kun ikäsi pidentyy, etkä marmattaisi. Onhan asialla tietysti se toinen puoli, että iän pidentyessä eläkettä joutuu saamaan pidempää useita vuosia. Sehän taas tietää sitä, että esimerkiksi haudankaivajat saavat odotella kauemmin, ennen kuin pääsevät töihin. - Vanhene arvokkaasti
Vai matkii nuorten pukeutumista? Kuka matkii ja ketä?
Et tainut tietää, että minihameet olivat muotia 60-l. 70-luvun alussa.
Kannattaisi seurata muotia paremmin. - kysyppäs
Mistä tiedät että kyse on matkimisesta?
Minäkin käytän esim. kenkiä mutta en matki silti nuoria vaikka hekin käyttää kenkiä.
- KJ 61
Minä olen aina kammonnut pitkiä hameita ja housuja joissa kuminauha vyötärö, tekee kymmenen vuotta vanhemman näköiseksi. Olen hoikka ja hameeni pituus on polven yläreunaan. Vaatetus vaikuttaa paljon minkä ikäiseltä näytät, en vois kuvitellakkaan laittavani väljää telttaa päälleni, enkä myöskään tarkoita teini pukeutumista, vaan ihan nätit vaatteet laitan, nuorekkaat, sellaiset mitkä sopivat itselle ja missä viihdyn. Myös meikkaan joka päivä, hillitysti, ei sutaten, suttuinen ja paksu meikki on ruma kaikilla. Hiusten pituus riippuu kasvojen piirteistä ja miten ne hoitaa ja ainakin pidettävä puhtaana. Nuorellakin pitkät ja rasvaiset, epäsiistit hiukset on rumat joita näkee paljon. Samoin joillakin vanhemmilla permanentti eikä viitsi laittaa, huh huh. Esim. riittäis mutta ei enempää. Samoin miehillä olis aihetta katsoa vähän useammin peiliin eikä vaan katsoa, vaan tehdä kotimatka parturin kautta.
- 37v
Apua....Onko 40 vuotias jo ikäihminen???
- Makriina ek
Vielä 40-50-luvuillakin oli vaatetus ikäpolvien mukainen.
Tosin mitään "nuorisovaatetusta" ei ollut, vaan 16-vuotiaalle lukiolaiselle tyttärelle teetettiin kävelypuku ja perheen poika siirtyi polvihousuista pitkiin housuihin ja huopahattuun.
Mutta kellohelmat ja pillerirasiahatut olivat nuorten naisten vaatetusta, jopa pitkiä housuja saattoi käyttää retkillä ja urheilutapahtumissa.
Poikaparat joutuivat pukupakkoon ja valkoiseen nailonpaitaan vuosikymmeniksi. Urheilussa sentään käytettiin Suomi-verkkaria.
Yli nelikymppiset vakaat daamit, kulkivat kesäisinkin kesätakki yllä ja hattu päässä kaupungilla. Käsineet piti olla, leningin hihat ainakin kyynärpäihin, eikä ikinä ihmisten ilmoille ilman sukkia. Mitään tennareita tai pitkiä housuja ei edes kuviteltu vaatekaappiin.
Jo kampauksista näki ikäjakautuman. Jokainen meistä varmasti muistaa joko äitinsä tai muun sukulaistädin nutturan, hiuspinnit ja hiuskammat. Joka hius paikallaan, ja vanhemmalla ikäihmisellä maaseudulla aina huivi päässä.
Vanhoista valokuvista näemme ikäihmisiä, tummissa säällisissä vaatteissa, epäpukevat silmälasit nenällä. Tarkemmin sukuselvityksestä sitten nähdään, että henkilö kuoli jo 64-vuotiaana, joten ikää ei kuvaa otettaessa vielä Metusalemin verran ole ollut.
Kiitollisia saamme olla, että tänä päivänä voimme kulkea airasamuliineina tai lenitoina vaikka ikää olisi heitäkin enemmän. Vaatetus pitää olla sellainen, että siinä viihtyy.
Moni tosin joutuu pienestä eläkkeestään ostamaan sen minkä voi, siitäkin saattaa johtua kummallinen vaatemaku. Rahat eivät ole merkkivaatteisiin riittäneet, tai sitten kropan malli on mikä on, niin että on ostettava se kude, mistä menee napit kiinni.- Näin maalla
Tunnen itsekin pukuhistoriaa. Entisestä jäykästä pukukoodistosta oli hyöytäkin, se oli erittäin sukupuolisidonnaista. Miehet olivat miehiä ja naiset naisia!
Sata kertaa kauheampaa on nykyinen pukeutuminen. Ukot ja akat hiihtelevät ympäri vuoden lenkkareissa, varkuissa ja verkkareissa tahi tuulipuvussa kuin oisivaqt aina menossa lenkille tahi marjaan. Usein on vaikea erottaa sukupuolta, kun tukka on vielä nyrhitty lyhyeksi.
Kesällä asusteen kruunaa naisilla läskien päälle pinnistetty, puolet tisseistä näyttävä hihaton toppi ja varkut on muuttuneet capreiksi, jotka lyhyissä pölkkysäärissä sandaalien kanssa on epäpukevat.
Ainakin maalla hametta pidetään vaan setän 70-vuotispäivillä ja lavatansseissa kerran kesässä. Vanhainkoillakin mummut tuijottaa televisiota housut jalassa ja ruma liika iso jumpperi päällä. Rumaa ja masentavaa. - belladie
Ajat muuttuvat tätiseni. Historiakatsaus osui oikeaan, mutta tänään eletään kokonaan erilaisessa maailmassa. Yksi asia tosin on muuttumaton; arvostus arvokkaana vanhenemiseen... Nuoret voivat ketkuilla miten huvittaa, mutta meiltä aikuisilta vaaditaan tiettyä arvokkuutta. Muuten, oletteko huomanneet - sporttimuoti ylittää ikärajat. Vielä 70-vuotiaanakin on ihan tyylikästä pukeutua sporttisesti ulkoiluhousuihin ja fleeceen... ja näytät ihan nuorekkaalta...
- vanha vaakku
Jotainhan tässä elämässä pitää oppia vuosikymmenten myötä- ainakin
hiljaa kåvelemään. Aikaa ei voi kukaan pysäyttää, ei kirurgit ei "potoksit",
Vanheneminen rypistyminen ja rapistuminen on meidän kohtalomme, jos
täällä matkamme kestää ikäihmiseksi ja vanhaksi. Kaikella on aikansa
auringon alla- lapsuudella, nuoruudella, keski-ikäisyydella ja vanhuudella.
En tiedä kannattaako siihen nuoruuden tavoitteluun uhrata miljoonia ja mil-
joonia, kun kuitenkin kaikki näkee millä kymmenillä ollaan. Me ns. ikäänty-
neet voisimme laittaa nekin rahat huono-osaisten avustukseen. Eiköhän
tämä elämä ole tarkoitettu että kykyjemme mukaan autamme toisiamme
selviytymään tästä elämäksi sanotusta matkasta. Hyväksykäämme kaik-
ki ihmiset sen näkösinä kokosina ja värisinä kun he ovat. Hyväksykää
myös itsenne. - söpöpoju
entäs jos se onkin hyväpeppuinen parikymppinen mies joka sen minihameen laittaa päälle ? ;) ja alle jotkut kiva pitsiset pikkarit. Jalkaan vielä stay upit. Tykkääkö joku sellaista katsella? Naiset siis?
- Homot tykkää
No homothan on naisten parhaita kavereita kun niiten kanssa voi käydä shoppailemassa niitä minihameita?
Varmaa hetero miehet on niitä jotka ei tykkää.
- Simpsakka
Hei sinä he.
Oletko joku "vaatepoliisi", joka haluaa estää muiden pukeutumisen? Millä oikeudella sinä olet olevinasi parempi kuin muut mielipiteelläsi?
Armeijassa meillä oli "tukka- ja sukkapoliisi", mutta että joku jaksaa omilla mielipiteillään arvostella muita ihmisiä täällä julkisesti. Eikö sinulla ole elämässä mitään muuta tehtävää kuin olla muka "makutuomari"? Herätys jo, sillä vielä ei ole pakko tanssia muiden pillien mukaan! Minusta jokainen saa pukeutua ihan miten itse haluaa. Värikkäät ja omaperäiset persoonallisuudet ovat aina ilo myös silmälle, vaikka ihan aina hymyn herättävä mielikuva ei liittyisikään ihailuun. Vähemmän ihailevia katseita herättävät makkaransuoleen tungetuilta näyttävät, kireissä asuissa esiintyvät naiset ikään katsomatta.
Tärkeintä on, että ihminen on sinut itsensä ja oman ulkoisen olemuksensa kanssa. Hyvä maku ja tyylikkyys näkyvät kokonaisuudessa riippumatta hameen pituudesta. Istuessa lyhyt hame paljastaa säärtä polvia ylemmäksikin, ja näkymä saattaa muuttua epäesteettiseksi. - Nykyisin toivon usein, että televisiossa matalalla tuolilla tai sohvalla istuvat naiset osaisivat asettaa kauniitkin säärensä kauniimmin. Vanhempi ikäluokka hallitsi hyvät käytöstavat ja tyylikkään esiintymisen nuorempaa polvea paremmin.
Mielestäni on melko huvittavaa, miten hameen pituus näyttää puhuttavan meitä suomalaisia, erityisesti naisia. Miksi kauniisti ikääntyneen, viehättävän naisen pitäisi yrittää piiloutua harmaaseen mummo-massaan?
Työelämän kuvioissa maailmalla liikkuessani, olen pannut merkille, että esim. Keski-Euroopassa aikuisten naisten hameet ovat yleisesti 5 - 20 senttiä lyhyempiä kuin suomalaisten naisten. Hameen pituus on vain yksi pieni osanen kokonaisuutta, joka viestittää monenlaisia asioita ihmisestä. Kannattaa katsoa avoimen kriittisesti peiliin, kun valitsee asuja itselleen.
Olen hämmästyksekseni huomannut, että vielä tässäkin iässä (60 ) saan osakseni positiivista huomiota naisena, jos olen pukeutunut hieman lyhyempään hameeseen. Erityisesti miehet ovat tavallista kohteliaampia, antavat tilaa, avaavat auliisti ovia ja luovuttavat istuinpaikkoja tai tarjoavat tuolia. Nykyisin valitsen tosin jalkaani asuun sopivat, värilliset 40 denierin sukkahousut tai paksummat. Minulla on paljon ikääntymisen merkkejä, jotka haluan piilottaa. Sääret kestävät katseen edelleen. - Luulenpa, että hupsu huumorintajuni saattaa lähettää minut testaamaan asiaa vielä joskus tulevina vuosikymmeninäkin, jos saan elää terveenä vanhaksi. - Tiukkaa pipoa en kuitenkaan suostu päähäni laittamaan!- Jukolan Jussi
"Olen hämmästyksekseni huomannut, että vielä tässäkin iässä (60 ) saan osakseni positiivista huomiota naisena, jos olen pukeutunut hieman lyhyempään hameeseen. Erityisesti miehet ovat tavallista kohteliaampia, antavat tilaa, avaavat auliisti ovia ja luovuttavat istuinpaikkoja tai tarjoavat tuolia."
Huomio on näköjään tärkeää tälle kirjoittajalle, mutta muistutukseksi,
h e r r a s m i e s on aina h e r r a s m i e s pukeutuivatpa naiset vaikka säkkiin. - O - O
Jukolan Jussi kirjoitti:
"Olen hämmästyksekseni huomannut, että vielä tässäkin iässä (60 ) saan osakseni positiivista huomiota naisena, jos olen pukeutunut hieman lyhyempään hameeseen. Erityisesti miehet ovat tavallista kohteliaampia, antavat tilaa, avaavat auliisti ovia ja luovuttavat istuinpaikkoja tai tarjoavat tuolia."
Huomio on näköjään tärkeää tälle kirjoittajalle, mutta muistutukseksi,
h e r r a s m i e s on aina h e r r a s m i e s pukeutuivatpa naiset vaikka säkkiin.Huomio ei ole minulle tärkeätä, mutta kohteliaisuutta arvostan. Herrasmiehet taitavat valitettavasti olla nykyisin pieni vähemmistö. Sellaisten kohtaaminen ilahduttaa aina ja erityisesti nuorten miesten kohteliaisuudelle annan erityistä arvoa ja kiitokset. - Kuvittelen kannustavani heitä jatkamaan.;) Hämmästelen kuinka usein kaupan tai muun julkisen tilan ulko-oven avattuani vastaan rynnii ihmisiä. Saan odottaa päästäkseni itse sisään, vaikka olisi viereinenkin ovi käytettävissä. Joskus sanon rynnijöille kurillani, olkaa hyvä.
En voi kieltää, etteikö tuntunut mukavalta tulla vielä tässäkin iässä huomatuksi myös naisena. Luulin jo ohittaneeni sen vaiheen ja yllätyin iloisesti.
Yhden järjestön klo 17 alkaneisiin juhliin lähtiessäni mietin pitkään kehtaisinko vielä laittaa vanhan kauniin juhlamekon päälleni, koska sen helma jäi hieman polven yläpuolelle. En katunut valintaa, enkä koe saaneeni ikävästi arvostelevia katseitä osakseni.Päinvastoin.
- Otetaanpa.
Esimerkiksi 18-20vuotias nuori aikuinen ja ylipainoinen nainen. Sopiiko hänelle minihame,tai tiukat vaatteet? Ei todellakaan sovi. Läskit tursuaa kuvottavasti,oli ihminen sitten nuori tai vanha ja sama koskee myös miehiä.
- 40+++++++++++++
Kuules typykkä; olin hiljattain työkaverini kanssa koulutuksessa. Meidät jaettiin iän mukaan ryhmii; nuoret ja vanhemmat: jako tapahtui esitelmoijän toimesta.Minut laitettiin nuoriin, työkaverini vanhoihin. Minä olen 45 v ja työkaverini 25. Työkaverin ja minä olimme molemmat asiallisesti pukeutuneet housupukuihin.
En koe olevani ikäihminen,vaikka olenkin 40 - miszzy
hölö hölö... mielipitees on viimevuosituhannelta,nykypäivänä on paljon tyylikkäitä ja kauniita vanhempia naisia, jotka pukeutuvat niin kuin haluavat,se tyyli missä itse viihtyy on paras...... on teillä murheet !!!! se on se kateus
- mielellään rauhassa
Ihanaa olla luvan kanssa ikäihminen :D Kunpa sen ymmärtäisivät vielä nuo ympärillä liehuvat miehet - mielelläni työntäisin niitä nuoremmille; minne voin ne toimittaa?
- kotkotkoo
määrättyyn ikään tulessa taitaa olla se normi että hame menee polvien alapuolelle. mielestäni kokonaisuus ratkaisee ei vain sääret... jos on hyvin säilynyt niin miksi ei voi pukeutua nuorekkaasti ? ja kuka oikeastaan on määrännyt että vain nuoret saa käyttää minihametta ? ei se pue kaikkia oli nuori tai vanha.
nykyisin näkee kaikenlaista pukeutumista, ei siinä aina ole katsottu peiliin että miltä näyttää. itse olen teinin vanhempi niin kuuntelen hänen mielipidettään aika paljon mikä on sopivaa sillä ulkopuolinen sen parhaiten näkee miltä näyttää. - hmm.
Sillä ei ole väliä. En minä katso kenenkään polvia. Riippuu kenelle sopii ja kenelle ei, mikä on muu vaatetus. Itse pidän kaikki paikat liian piilossa nyt 30 vuotiaana.
- Peili paljastaa
Mun mielestä pitäisi katella enemmän peilistä, onko vaatetus sopiva. Jos on hyvin lihava, ei lihavien säärien näyttely sovi nuorellekaan ihmiselle. Jos taas on sopusuhtainen vartaloltaan, voi käyttää vanhempanakin minihameita. Kyllä hän vanhemmillakin ihmisillä voi olla seksielämää. Pitäisikö vetää säkki päälle kun jää eläkkeelle. Minusta Aira Samulin on sekä ulkonäöltään että luonteeltaan tosi miellyttävä ja pirtsakka täti. Ei tippaakaan mummomainen vaikka ikää on jo tosi paljon.
- |
Kukin pukeutukoon kuin haluaa.
Ei tarvita mitään pukupoliiseja.
- windy
tosi on,että meitä vanhempia upeita naisia tulee koko ajan lisää,........eikä me taideta niin näkymättämiä enää ollakkaan ! ja kukahan on vastuussa vanhusten rumista laitosvaatteista,ei kaikki ole aina rahasta kiini,vaan siitä mitä halutaan.
- stfvhjfyuk
mitäs tämä tarkoittaa?
http://tc.tradetracker.net/?c=3080&m=104442&a=81475&r=&u= - IKÄRASISMIA!!!
Tiesitkö muuten että IÄN perusteella on aivan yhtä kiellettyä syrjiä ketään kuin vaikkapa rodun perusteella? Ikää ihminen ei voi muuttaa, vaikka kuinka haluaisi, samoin kuin ei rotuaankaan.
Kummallista on että nykyään "suvaitsevaiset" syrjivät iän perusteella, mutteivät salli minkään muun perusteella tapahtuvaa syrjimistä.
IKÄrasismi on aivan yhtä paha asia kuin roturasismikin!
Puhuisittko julkisesti "Miten lihavan saa pitää minihametta?
Tai "Miten musta saa pitää minihametta?"
Tai "Miten luikku saa pitää minihametta?"
Tai "Miten selluliittireisi saa pitää minihametta?"
Paparazzit oikeen KYTTÄÄVÄT josko näkis
seluliittiä jonkun reisissä iästä riippumatta:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012031815337345_vi.shtml
Jos joku on vaikkapa lihava, hän voi aina laihduttaa. Jos jollain ei ole koulutusta, hän voi opiskella lisää. Jos on köyhä, voi tienata lisää rahaa, jne.
Mutta IKÄ on ominaisuus johon EI voi VAIKUTTAA. Jokainen meistä vanhenee tasan saman verran joka hetki. Vaikka kuinka haluaisi niin millään ei voi kääntää kelloa taaksepäin ja valita olevansa 20v jos sattuu rakastumaan 20-vuotiaaseen.
Tiesittekö että IÄN perusteella on aivan yhtä kiellettyä syrjiä ketään kuin vaikkapa rodun perusteella? Ikää ihminen ei voi muuttaa, vaikka kuinka haluaisi, samoin kuin ei rotuaankaan. - KK
Oliko tämä trolli? Jos katsotaan alle 20-vuotiaiden suomalaistyttöjen pukeutumista, niin suuren osan HEISTÄ kannattaisi ostaa nilkkoihin ulottuva hame tai käyttää housuja.
- tervehhh
55v ei ole ikäihminen on niitä vanhempiakin
- santtu77
Tämä palsta on yli 70v joten aloitus varmaan siltä pohjalta... Kaikille vapaa
puetus. Olin kerran matkalla etelässä,siellä oli Suomenkielinen Romaniopas,
tosi räväkkä ja toimelias. - Suora ryhti
Tapasin eräässä tilaisuudessa lapissa aistikkaasti pukeutuneen naisen, huomasimme viihtyvämme yhdessä,keskustelimme asioista, virallisen palaverin aikana.
Myöhemmin iltariennoissa kohtasimme toisemme, ensin tanssimme ja sitten päätettiin lähteä hänen huoneeseen, 'jatkoille'.. koska siellä sai rauhassa keskustella, hieman syvällisemmistäkin asioista, vapaana musiikin melusta..
Hän oli pukeutunut todella nätisti, tummaan jakkupukuun jonka hame ulottui polven yläpuolelle, hänen kauniita sääriää verhosi nätit mustat sukat.
Arvioin hänen ikänsä olevan omaa vuosilukua, n. 60v.. tai jonkun vuoden yli.??
Yö jatkui kiiheänä intiimin kanssakäymisen merkeissä, vartalo oli hänellä todella kiinteä, hyvin 'säilynyt'..kuin 30kymppisellä.
tapaamisestamme on muodostunut suhde joka on jatkunut vielä edelleenkin.
Todellinen yllätys oli kun hänen ikänsä paljastui olevan 72v, sitä en ollut uskoa ennenkuin sen sain nähdä henk.todistuksesta, ajokortista.
Joidenkin ihmisten säilyminen, voi johtua perimästä ja myöskin elintavoista, tottakait työ on erittäin merkittävä seikka, kyllä sekin jättää jälkensä.
Mitä vaatetukseen tulee, ratkaisevaa on se miten vaatteensa kantaa, ryhdikkyys, selkä suorassa, luo tylikkyyttä.
Jos on hatiat kyyryssä ikäänkuin maansa myyneenä, tyylikäskin vaateparsi näyttää lumpulta. Nainen pukeutuu siten kun itsestä parhaimmalta tuntuu ikää ja kokoa katsomatta.,
se ei välttämätta suju kaikilta.. ammutaan yli, korostetaan vääriä paikkoja tai jätetään korostamatta.
Miksi ikäihmisen pitäisi pukeutua mummolookiin jos ei tunnu siltä ja jos vartalo antaa myöten, niin miksi ei myös lyhyeen hamoseen.
Tajuatko lainkaan mitä kirjoitat yli 40- vuotiaille hameet polvien alapuolelle.. kyse on kypsistä naisista jotka ovat sinut itsensä eli nainen parhaassa iässä ja paranee kun ikää tulee lisää.Minihame sopii vanhalle, jos tarkenee. Villahousut vaan alle.
Mitäs tässä enää säästelee, pannaan elämä risaseksi, kostetaan pakko-kiltti nuoruus ! "Liivit auki lopun matkaa" ja trollaattorilla ajetaan nuoria mopedipoikia takaa :))
giltsi-55 @fennis- 21 3
Paras asu on uimapuku.
Sillä peitetään, mutta ei juurikaan peitellä. - juuh....
Kuha jottai päällä ettei iha persposket viliku,
- 494949
Yli nelikymppisiä on niin monenlaisia, että ei mitään ikärajaa juuri siihen voi vetää. Onhan sitä yli nelikymppisiä huippu-urheilijoitakin, timmimmässä kunnossa kuin joku 25-vuotias plösö (taikka rimppakinttu).
Itse en käytä minihametta ikinä, en edes nuorena käyttänyt, mutta ihan kropasta se on kiinni mikä sopii ja mikä ei. - onx se niin vaikeeta
Kyllä katukuvassa näkyy kesäisin tosi paljon pulleita nuoria naisia, jotka vääntävät itsensä joka "makkaraa" korostaviin pillifarkkuihin tai kalsareihin tai jopa niihin minihamosiin, samoin ängetään iso maha läskisine tisseine johonkin virtaviivaiseen t-paitaan, jossa kaula aukko on sillai toooosi antelias - ei oo kyllä kaunista katseltavaa....joten ei se iästä ole kiinni, vaan siitä, että pitäisi pikkasen miettiä siinä peilin edessä etteivät kaikki muotitrendit nyt välttämättä juuri minun vartalolleni sovi.
- ahfajhs
Näin on, kyllä joka iässä voisi miettiä mitä päällensä laittaa!
- Olet mitä syöt
Kaikilla ei ole hyvää vaatemakua eikä käsitystä siitä, mikä itselle sopii.
Aamu-tv:n juontaja, johon kai aloittaja viittasi, on tyylikäs, hyvännäköinen vanhempi nainen (ei vielä eläkeiässä hänkään), joka kyllä osaa pukeutua. Hänelle sopii minihame. Se ei sovi monille paljon nuoremmille, jotka ovat turvottaneet itsensä sipseillä, siiderillä ja hampurilaisilla. - naurettavuuden
huippu: 50-v vanhat mäyrät luulevat olevansa nuorekkaita, kun
pukeutuvat kuin teinarit.
Vaikka kuinka luulisitte olevanne nuoria, olette silti vanhoja
räyskiä. 50v ei ole 30v, vaikka voissa paistaisi.- cherry
"huippu: 50-v vanhat mäyrät luulevat olevansa nuorekkaita, kun
räyskiä. 50v ei ole 30v, vaikka voissa paistaisi. "
Minkä sille mahtaa että 28/34 kokoiset farkut vaan näyttää parhaimmalta päälläni vielä vaikka olenkin 55 ja 36 koko mekoissa. Aion pukeutua itselleni enkä kenellekään muulle. Enkä ole ajatellutkaan näyttää teiniltä vaan itseltäni, kun vielä olen hoikka ja pitkä nainen. Naisellisuutta kehiin. - HameHanna
cherry kirjoitti:
"huippu: 50-v vanhat mäyrät luulevat olevansa nuorekkaita, kun
räyskiä. 50v ei ole 30v, vaikka voissa paistaisi. "
Minkä sille mahtaa että 28/34 kokoiset farkut vaan näyttää parhaimmalta päälläni vielä vaikka olenkin 55 ja 36 koko mekoissa. Aion pukeutua itselleni enkä kenellekään muulle. Enkä ole ajatellutkaan näyttää teiniltä vaan itseltäni, kun vielä olen hoikka ja pitkä nainen. Naisellisuutta kehiin.Omasta mielestäni vaikka 55 v omaisi teinin kropan pitäisi silti pukeutua ikäiselleen sopivasti. Ja tämä ei tietenkään tarkoita ylisuuria vaatteita. Jos kokosi on 36 totta kai pukeudut siihen, etkä kokoon 40? Koko voi olla sama kuin teinillä, mutta tyyli eri. Naisellisuus ei vaadi minihametta. Eikä parikymppiselläkään oli sitten kuinka upeat sääret, vatsalihakset ja rinnat ole tyylikästä näytellä niitä kaikkia samanaikaisesti. Minihame, napapaita syvällä kaula-aukolla ei ole tyylikästä nuorellakaan. Vaikka itsekin olen teininä erehtynyt pukeutumaan liian paljastavasti.
Mutta jokainen pukeutuu vaatteisiin missä tuntee itsensä kotoisaksi. Jos joku 70 v haluaa vetäistä minihamosen ylleen niin siitä vaan. - ISUKKI83
HameHanna kirjoitti:
Omasta mielestäni vaikka 55 v omaisi teinin kropan pitäisi silti pukeutua ikäiselleen sopivasti. Ja tämä ei tietenkään tarkoita ylisuuria vaatteita. Jos kokosi on 36 totta kai pukeudut siihen, etkä kokoon 40? Koko voi olla sama kuin teinillä, mutta tyyli eri. Naisellisuus ei vaadi minihametta. Eikä parikymppiselläkään oli sitten kuinka upeat sääret, vatsalihakset ja rinnat ole tyylikästä näytellä niitä kaikkia samanaikaisesti. Minihame, napapaita syvällä kaula-aukolla ei ole tyylikästä nuorellakaan. Vaikka itsekin olen teininä erehtynyt pukeutumaan liian paljastavasti.
Mutta jokainen pukeutuu vaatteisiin missä tuntee itsensä kotoisaksi. Jos joku 70 v haluaa vetäistä minihamosen ylleen niin siitä vaan.Täysin samaa mieltä.Eikä tämä ikäiselleen sopiva tarkoita "mummotyyliä" On paljon vaatteita välillä nuoriso/vamppivaate-mummovaate.Kumpa nuoret kin huomaisivat sen. Ei kaikkien tarvi pukeutua samalla tavalla.Ei kaikki vaatteet näytä hyvältä kaikkien päällä.EIKÄ nuo niukimmat kenenkään päällä .Niitä vois pitää sillon kun lähtee "metsästämään"illalla, tai tuolla etelän rannoilla(ei sielläkää nsaa joka paikkaan mennä "alasti").Ei normaalissa katukäytössä/ asioidessa kaupoissa tms. Töitä saa huonommin jos menet "alasti" esittelemään rintojasi tai pakaroitasi. ET ole uskottava.Ällöttää kun jossain esim leirialueen respassa likka tulee tiskille niin että paidan kaula-aukko paljastaa KAIKEN napaan asti. Joskus , oikeesti tytär kysyi jälkeenpäin. ISI miks tuolla tätillä näkyi tissit.Sano sitten siihen mitään. Olis tehny mieli sanoo--- se "täti" haluu näytellä niitä kaikille. tyttäreni oli 5 v. Toisela kerralla likka pudotti jotain kadulla, otti sen ylös ouou.... mitä paljastuikaan. ei hamonen riittänyt peittämään ´(ei niin varovasti pystynyt kyykistymään.Paljastui että tyttösellä oli hyvin pienet stringit :D Laittakaa tytöt PÄÄLLE VAATTEITA kun liikutte ihmisten ilmoilla.JOS ETTE ole metsästysreissulla. terv. Iskä vm.83
- O - O
Katsopa peiliin ja mieti millainen ihminen katsoo sieltä takaisin. Mistä halvatusta kuvittelet tietäväsi, mitä vieraat ihmiset itsestään ajattelevat.
Elämänilo, hyvä mieli ja ystävällisyys säteilevät ihmisistä, eikä nuoruus sinänsä tee kenestäkään viehättävää. Joku säilyttää viehätysvoimansa yli 90-vuotiaaksi ja jollain toisella ei sellaista ole koskaan ollutkaan. Mieti kumpaan ryhmään itse haluaisit kuulua ja ala käyttäytyä sen mukaan.
- miss sixty
Olen elänyt yli 60v, eikä mulle tarvi kenenkään tähän ikään tulla sanomaan,miten pitää pukeutua..näillä loppuvuosillani teen,mitä haluan,jos ei jonkun silmää miellytä,niin kattokoon muualle. 165/57 takaa,että muodikkaita vaatteita löytyy..taitaa tää pizzalla ja hamppareilla pyöristetty sukupolvi olla vaan kateellinen meille vanhemmille hyväkroppaisille mummoille. Joten me porskutellaan niinku tykätään ja sitten kun te ootte meiän ikäisiä,niin mun puolesta saatte pukeutua ihan miten tykkäätte.
- miss sixty
Jatkaakseni vielä edellistä,niin nuorena minulla ei ollut varaa ostella vaatteita ja tarjonta oli silloin jokseenkin tylsää..menin nuorena naimisiin,tuli lapsia ja oli asuntovelkaa,oman yrityksen alkuun pano vei aikaa ja rahaa,ei siinä paljon kerinnyt itseään ajattelemaan..nyt kun on aikaa ja rahaa,niin ihan kiva hankkia itselleenkin jotain uutta ja muodikasta,eikä mitään vuosikausia vaaterekeillä kiikkuneita tummanpuhuvia telttoja.
- Ihmettelen vaan
Jos vähän aikusemmalla naisella on kroppa kunnossa ja oma halu on pukeutua nuorekkaasti, niin miksi pitäisi pukeutua jotenkin toisin? Kateellisten ikätovereiden takiako?
- Makriina ek
Onneksi ei ole pakko ajatella ikäänsä kun on vaateostoksilla. Nuorisoille on omat osastot, harva eläkeläinen sinne eksyy.
Värejä saa käyttää, kukaan ei säikähdä, jos isoäiti on pannut punaiset jakun kutsuille.
Lapsuudessani se olisi ollut aivan mahdoton ajatus. Luumunpunainen ja harmaa olivat riemukkaimmat värit, joita mummut käyttivät noin aikoina.
Tuskin kankea tai ylipainoinen mummu viitsii pukeutua ahdistaviin ja kiristäviin vaatteisiin. Kyllä pukeutuminen pitää olla sellaista, että vaatteen voi unohtaa. Ei ole mukavaa kaiken aikaa vetää helmaa paikoilleen js nuttua kohdalleen.
Kai me sentään olemme sen oppineet pitkän ikämme aikana!
- Makriina ek
Miten on mahdollista, että tässä ketjussa on useita mielipiteitä, joiden päivämäärä on 5.4. ?
Voiko kaksi eri ketjua yhdistää, vai mistä on kysymys?
Ihmetlen vaan.
Toseksi ihmettelen, kuka jaksaa antaa kymmeniä plussia yhdelle mielipiteelle? Eikö siinä jo saa kramppia?- .....
Älä ihmettele. Jepuliksen temppuja.
- av
Toiset ovat nuoria kauan kai sen itse näkee, minua ei haittaa miltä kukin näyttää.
Olin tässä kutsuilla , vaate suunnittelialla naisten puheitten mukaa oli ohut aamutakki päällä, no mikä pisti silmään selkä oli paljas... muuten kaunein nainen mitä olen luonnossa nähnyt taisi silmätkin kyllä olla vähän liian siniset.- av
Tähän lisäisin kuinka hän jaksaa olla maailmalla joka viikko.
- sanelma 76v
ERIKOISTA miten on löytynyt ihana ryhmä ei riitelyä ja aihe mielen kiintoinen.
Harvoin tulee käytyä,mutta alan ehkä useammin vilkaista.LYKKYÄtykö.. Makriina, ihmetelit kuinka vanhoja päivämääriä on siellä täällä ketjussa (5.4.).
Näinhän se käy kun vastataan muihin viesteihin eikä ketjun loppuun.- Jepuliksen temput
Ketjussa on vastatty 10.10. 2012 kirjoitettuun viesiin 5.4.2012. päivitetyllä viestillä
Näytäppäs nyt Catleija ja vastaa tähän viestiin 11.10.2012 niin ,että vastauksesi päivämäärä on esimerkiksi 10.10.2912 - Jepuliksen temput
Jepuliksen temput kirjoitti:
Ketjussa on vastatty 10.10. 2012 kirjoitettuun viesiin 5.4.2012. päivitetyllä viestillä
Näytäppäs nyt Catleija ja vastaa tähän viestiin 11.10.2012 niin ,että vastauksesi päivämäärä on esimerkiksi 10.10.2912Kerro vielä Catleija kun viisastella haluat. miten on mahdollista kirjoittaa ketjuun 115 viestiä muutamassa tunnissa. Ketjun on lukenut eilen n. 3000 lukijaa. Miten sekin on mielestäsi mahdollista
jk pidetään palsta toimivana...
Ei onnistu minulta eikä keltään muultakaan.
Katsos esimerkki:
ALOITUS
nim.he
5.4.2012 17:26
OHJELMASSA.,Kun ohjelma55v ohjelmassa minihameessa esiinnytään,minusta
se on rumaa. olin joskus pinellä kursilla aikoinaan. Yli 40vuotiaden vaatteet pitäisi olla polven alapuolelle. Tai etenkin niin ettei polvet näy. Mikä on teidän mielipide.
hevat
10.10.2012 16:43
ALOITTAJA OLEN 74v 40kg painan 155cm , mutta en suosi minihameita.
Kesällä mielelläni pitkiä kirpputorilta ostettuja hameita. Tukkani ollut aina
lyhyt,koska se on haituva.Tarkoittanut en itseäni kerrottavan,mutta kysyi joku niin vastasin. Kyllä se niin on nuoruus-asiat vanhana tulevat mieleen ,toi siksi tuli
mieleen,kun televisiossa joskus poikkeaviakin esiintyy,jota meidän ikäiset ehkä ei kaikki ymmärrä.
....soriiii vaan
5.4.2012 17:53
Jotkut julkikset kyllä menee överiksi pukeutumisen ja meikin suhteen,
sori vaan,
nämä kuuluisuudet ei enään vaikuta tyylikkäiltä,
ovat komeasti yli seitenkymppisiä lähes 80-90v , näitä ei voi enään kehua tyylikkäiksi.
SORIIN VIESTI ON VASTAUS ALOITUKSEEN.- Jepuliksen temput
Osaavalle kaikki on mahdollista. Tässä on vastattu lokakuussa kirjoitettuun viestiin huhtikuussa.....
alusasu julkisesti
10.10.2012 17:06
0
Sulje
Asuin vuosia sitten lähiössä, jossa usealla taloyhtiöllä oli yhteinen iso pyykkitupa.
Sen mustalaisrouvat ja neidit lähes viikottain valloittivat, muitten varauksista välittämättä.Toisten pyykit heitettiin vaikka kesken ohjelman pois koneesta, kun arvon daamit saapuivat.
Pyykkituvassa naiset olivat joskus alushameissaan isoja samettihameitaan pestessä, vaikka paikalla saattoi olla valkolaismiehiä, mustalaismiehethän eivät pyykkiä pese. Ei tuntunut ketään häiritsevän.
Siistiä ja rehellistä väkeä ovat.
VASTAA
Jaa viesti
Ilmoita asiaton viesti
½½½½½½½½½½½
10.4.2012 17:24
0
Sulje
heh ja kenen rahoilla ????? ,,, suomen kansan rahoilla, !!!!!! sossu ostaa kaikki valmiiksi, suomalainen joutuu itse maksamaan joka pennin ostammistaan kalusteista , remonteista, autot pitää suomalaisen aivan itse maksaa, omalla työölään,
mustaliset on loisia suomen yhteiskunnassa, niitä on aivan turha puolustella millään tavlla,
vain ne mustalliset jotka on kouluttautuneet ja todella tienaavt ise oman elantonsa heille voi hattua nostaa,
mutta ei yhdellekkään kansallispukua käyttävälle, ne on yhteiskunnan häpeä.- 1+1=2
Lopeta höpinäsi kun et osaa nykyistä puumallia tulkita,se joka ymmärtää se tajuaa pienet nuolet ja viestin etäisyyden reunasta.
- uyi jui
1+1=2 kirjoitti:
Lopeta höpinäsi kun et osaa nykyistä puumallia tulkita,se joka ymmärtää se tajuaa pienet nuolet ja viestin etäisyyden reunasta.
Pönttö 1 1 = 2 säästä satusi kakaroillesi.
- lopettakaa hörinä
tyhjänpäiväistä lässytystä koko ketju,
POISTOON !!!!- hus hus !
lopettakaa hörinä !
Mee muualle vitsailee, sinä et pysty muuta poistamaan kuin räkää nokastasi. Ei sua täällä kukaan kaipaa. Mokomaa surkeeta osaamatonta luuseria...
- av
eikö aloittaja ole nolmaari, luulen ei--ota tavalliset läällkeesi.
- takas puskaan...
av
Vahvasti epäilen ettet ole "nolmaari" vaan joku kehitysvammainen surkimus jolle lääkityksestäkään ei ole apua. - Jepuliksen temput...
takas puskaan... kirjoitti:
av
Vahvasti epäilen ettet ole "nolmaari" vaan joku kehitysvammainen surkimus jolle lääkityksestäkään ei ole apua.Ihmeiden aika ei ole ohi.
Hyvää yötä !
muistakaa kirjoitella....
- hevat.
Olen aloittaja,kyselin vain mielipitetä puetuksesta tämähä on tarkoitettu meille 70v
Eikä tartte yhtyä keskusteluun,kuin omasta halusta,.-Täällä ei määräily
tarkoitusta vaan mielipiteitä ystävyydellä heta. - Teposet
En lukenut yhtään kommenttia mutta aloitukseen sanon mielipiteenäni, että se on yks hailee.
Ikään katsomatta toisille sopii paremmin, toisille huonommin mutta kysehän on vain yhden katsojan mielipiteestä.
Onko se ehdoton totuus?
Mielestäni ei ole!- Jepuliksen temput
Epilogi.............
Piste nosti jo arkistoidun ketjun ylös 10.10 .2012 Pisteen nostama ketju keräsi ketjuun 264 uuttaviestiä ja hetan avaus kolme viestiä. Nuorin ketjussa vierraillut kirjoittaja oli 29 vuotias.
Nyt on meikäläisenkin aika siirtyä vaihteeksi toiselle palstalle. Aihe on tullut käsiteltyä perin pohjin eikä ole syytä enää jatkaa saman aiheen käsittelyä uudessa avatussa ketjussa.
- ...............
SITÄ MIELTÄ :
tänikäselle naiselle ei löydy hyvin istuvia vaatteita,
ikääntyny ihminen on muuttunu vartaloltaan erilaiseksi kuin nuorena jolloin olimme kaunottaria jokainen,
nyt meillä on kumpuja siellä sun täällä, niitä ei ole otettu huomioon vaatemallia suuniteltaessa.
hyvin hyvin harvoin löytää hyvin istuvan vaatteen,
jos kauppiaat olisi viisaita, tai teollisuus,
tehdä uudet kaavat , mitattas muutama tuhat vanhus pulukat ja laihat
otettas keskiarvo tuloksista ja suuniteltas miittauksen tulosten perusteella uudet kaavat
silloin olisi pieni mahdollisuus joskus saada hyvin istuvia valmis vaatteita myös suomalaisille vanhuksille !- näin minulla
Ei kyllä pidä aivan paikkaansa valmisvaate kokoja löytyy tosi suuriakin XXX kokoa joihin kyllä sopii.
Meikäläistähän ei moinen koske lähes kaikki asusteet ovat mittatilauksella valmistettu mieluisasta kankaasta. - ent vaatturi
Muuten SITÄ MIELTÄ. Ei aikuisten vaatteita valmisteta iän mukaan vaan koon mukaan. Tämä vaan sinulle tiedoksi.
- oivaltava.
Jepuliksen temput näemmä tuotti oitis tulosta, täkyyn otettiin oitis kiini. Todella taitavaa ketjun venytystä liekkö sitten tässäkin niin ,ettei ketju pääty ennenkuin viisisataa viestiä on tullut täyteen.
- 0+0=0
Lopeta jepulis jekuttelusi,eikö muuta tekemistä enää ole.
- Jetkutellaan...
0 0=0
Elä hyvä Sylvi. Meillähän on vielä miesten vaatteet täysin käsittelemättä. - man...
Jetkutellaan... kirjoitti:
0 0=0
Elä hyvä Sylvi. Meillähän on vielä miesten vaatteet täysin käsittelemättä.Vaikka aurinkoisia päiviä oli vähän käytin paljon bermunda shortseja. Hiukan niissäkin hikoili.
- tosi kiva
man... kirjoitti:
Vaikka aurinkoisia päiviä oli vähän käytin paljon bermunda shortseja. Hiukan niissäkin hikoili.
Kiva, kun on saatu aloitettua myös miesten vaatetusketju, Olisko siitä kiitettvä Jepuliksen temppuja.
- Vaari...
tosi kiva kirjoitti:
Kiva, kun on saatu aloitettua myös miesten vaatetusketju, Olisko siitä kiitettvä Jepuliksen temppuja.
Sununtaina on taas ristiäiset. Kiva pukeutua shakettiin. Frakki ei käy ajallisesti , kun kuitenkin on päivä tapahtumasta kysymys.
- just joo
Vaari... kirjoitti:
Sununtaina on taas ristiäiset. Kiva pukeutua shakettiin. Frakki ei käy ajallisesti , kun kuitenkin on päivä tapahtumasta kysymys.
muistan jotenkin ,kun joku minä vaan kertoi linnan juhlista ja kuinka hneltä oli aukaistava frakin housuja oli sen verran kertynyt painoa muutamassa vuodessa. Sauma oli vielä auennut ruokailun jälkeen lisää piti pyytää haneula adjutantilta ettei housut olisi pudonneet kintuihin....
- sentleman
Minä kyllä viihdyn pyöreä kauluksissa valkoisessa smokissa. Tosin sitä saa harvoin kotimaassa käyttää. Euroopassakin viiden tähden hotellien pippaloissa se on aivan käypä asuste.
- Jepulis...
Viimeksi minäkin käytin Espanjassa smokkia neljän tähden hotelissa. Suomalais ryhmässä olessani aterioin ensimmäisessä kattauksessa. Ikäväkseni seura kaverini joutuivat jälki ruokailuun, kun heillä ei ollut asian mukaisia asusteita.
- kypärät..
Jepulis... kirjoitti:
Viimeksi minäkin käytin Espanjassa smokkia neljän tähden hotelissa. Suomalais ryhmässä olessani aterioin ensimmäisessä kattauksessa. Ikäväkseni seura kaverini joutuivat jälki ruokailuun, kun heillä ei ollut asian mukaisia asusteita.
Stalinille aikoinaan valitti armeijan kenraali sopimattomomista kypäristä. Kaikilla sotilailla oli kuulema eri kokoinen pää. Siihen Stalin toisella kerralla päähän laitettaessa on kaikilla saman kokoinen pää...
- Jepulis...
Jepulis... kirjoitti:
Hotelli oli muuten Teneriffalla Puertossa Hotelli Teneriffa ***** Siellä kelpas vaan smokki......
Hienot oli puitteet ruokasaliin mentäessä oli tarjoilijat rivissä oven suussa ja hovimestri toivotti ruokailijat tervetulleeksi...
Muuten tähtiä oli viisi......
- Ota...waa
Tosi kiva **** tähden hotelli hi hiiihiiiiiii. apuwa.
- Asian mukaiset
asusteet löytyvät vain Jepu likselta ja m.v. ltä.
- heh heh..
Pussihousut. Ne vasta äreet on. Joskus pistän päälle ,kun menen maalais markkinoille
- pussihousut
heh heh.. kirjoitti:
Pussihousut. Ne vasta äreet on. Joskus pistän päälle ,kun menen maalais markkinoille
Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Pussihousut?
« : Lokakuu 03, 2012, 14:02:15 ip »
Morjens kaikki pussihousu Körmy
Joissakin keskusteluissa on mainittu henkilöryhmä pussihousut. Voitko kertoa minulle, että ketä he ovat ja miten heidät eroittaa muista? Olenko minäkin yksi heistä? Jos olen niin voisin vaikka käyttää tietyssä tilanteessa itsestäni tuota titteliä.
Kyllä minulla upeat nahkaiset 50- luvun pussihousutkin on mutta tuskin liittynee tähän juttuun? - pussihousut
heh heh.. kirjoitti:
Katoava kansan perinne. edellisen arki ja pyhä pöksyt oli pussi housut. Sitten rakuunoilla oli punaiset pussi housut jotka rakuunoiden myötä ovat lähes kadonneet.
- nähty oli
pussihousut kirjoitti:
Katoava kansan perinne. edellisen arki ja pyhä pöksyt oli pussi housut. Sitten rakuunoilla oli punaiset pussi housut jotka rakuunoiden myötä ovat lähes kadonneet.
Olihan vielä vähän aikaa sitten ratsu poliisitkin, joilla komeat siniset pussihousut raitoineen. Nekin ovat ainakin pääkaupunki seudulta kadonneet.
- Heippa...
Asian mukaiset
Se on kyllä ykkös asia. Palvelukin asiallisest puetulla on parempaa kuin resu pekalla vaateita ei ole hankittu ainoastaan viluntakia..
- sinne vaan
Pohjois-Savon Nilsiästä löytyy joukko, joka on lämmennyt pussihousuihin ihan tosissaan. Nilsiän pussihousukerhoon kuuluu muutamia
- asukokonaisuus
eikös siihen pussihousu asusteeseen vielä kuulu jatsarit ?
- kerroppa
asukokonaisuus kirjoitti:
eikös siihen pussihousu asusteeseen vielä kuulu jatsarit ?
Mitkä ne ovat ne jatsarit. En ole ennen kuullut...
- ...............
Top top. Eipäs nyt leimata. Ei kaikilla ole ollut muita saapaita kuin variksen saappaat.
- höh ...
Missä varksella on saappaat ?
- sever
höh ... kirjoitti:
Missä varksella on saappaat ?
Olihan ne ensimmäiset oikeat saappaat kumiteräsaappaat. Nahkavarslla joihin sitten neulottiin useammatkin kumiterät.
- kysynkin.
Miten sitten mies pukeiutuu arkeen- Solmiokin on jäämässä pois.......
- minä vaan
Urbaani ihmisenä pukeudun arkena paljolti malboro farkkuihin, jotka ovat sopivasti pepun myötäiset eikä vielä hintakaan ole päätä huimaava 170 euroa. Harmaa pehmeä pikkutakki ja vaalean sininen pukupaita kaulaan yhdellä solmulla oleva raidallinen liina. Kengät ovat nykyisin pidempi kärkiset ja kiiltävät ( ei kuitenkaan kiilto nahkaa. Se on arjen yksi perusvaatetus. Juhlat on erikseen ja niihin pukeudun vaatturin tekemään pukuun. Valmiina en sopivaa pukukokonaisuutta ole onnistunut löytämään.
Pääkaupunki seudulla on stocca hyvin varustettu sieltä löytyy edullisesti tarvittavav - Jepulis...
minä vaan kirjoitti:
Urbaani ihmisenä pukeudun arkena paljolti malboro farkkuihin, jotka ovat sopivasti pepun myötäiset eikä vielä hintakaan ole päätä huimaava 170 euroa. Harmaa pehmeä pikkutakki ja vaalean sininen pukupaita kaulaan yhdellä solmulla oleva raidallinen liina. Kengät ovat nykyisin pidempi kärkiset ja kiiltävät ( ei kuitenkaan kiilto nahkaa. Se on arjen yksi perusvaatetus. Juhlat on erikseen ja niihin pukeudun vaatturin tekemään pukuun. Valmiina en sopivaa pukukokonaisuutta ole onnistunut löytämään.
Pääkaupunki seudulla on stocca hyvin varustettu sieltä löytyy edullisesti tarvittavavFrakki on kiva juhla asu. Frakki juhlia on tosin vähän. Sen joutuukin aina korjauttamaan. Lähinnä housut. Vuokraamon Frakki istuu harvoille.
Tosi naurettava se oli Risto Ratian päällä tv ohjelmassa tanssi tähtien kanssa. Takin liepeet miltei viisti maata ja housut oli kuin purjeet...
- heh heh
kertokaapa käytättekö uidessa uimahousuja vai uitteko alasti.
- kyllä
Jos mahdollista yin yleensä ilman housuja.
- senior...
Käyn yleisessä uima hallissa sielä on oltava uima housut.....
- Jepuliksen temput
kas näin, vieläkö on halukkaita pukeutumisesta keskustelijoita, vai lopetammeko ketjun. Miten vaan haluatte.
- pimeydenneitsyt
Aika riisuutua ja menä levolle.Luojan siunaamaa ylösnousua siis heräämistä teille kaikille kolamnenteenoista päivään heränneille
- palstalainen...
Kiitos taas sinulle Jepulis hauskasta ketjun vedätyksestä. Olet todella ylivoimainen. Sinun ei edes tarvitse arvostella muita kirjoittajia, olet idea rikas ja löydät meille aina tarinan tynkää. Todellinen herrasmies palstalaisten joukossa. Sopivasti olet tarvittaessa paikalla vauhdittamassa juttu kuivaa palstaa
- sexy 46
Hah..mä olen 46 v.ja käytin pikkujouluissa minimekkoa, joka nuoli jokaista kurviani.Olin aika sexy.jes!:)
- näin se vaan on
vanha alotus,,,,
MUTTA sanon kuitenki,,,
kuhan olen katu-uskottava se riittäköön,
on vai vaikea kaupoista löytää iäkkäämmäälle sopivia vaatteita, jos ylhäältä on sopiva niin alapää kiristää, ja taas päivastoin,
ikääntyvä ihminen ei ole enään kuin nuoret , kiloja ilmestyy vääriin paikkoihin joten pukeutuminenkin on sen mukaista,, - Suopursu3
Olen samaa mieltä eihän se voi tehdä meistä nuoria jos pukeudumme nuorten tavoin sehän on lähinnä naurettavaa mutta ei tahdo vaatetusliikkeistä löytyä vaatteita vanhemmille naisille ainakaan ja esim. puvuissa ainakaan kesäpuvuissa ei ole hihoja olen joskus kysynyt myyjältä eikö hihoja kaipaa kukaan muu kuin minä? Hän on vastannut että päivittäin kysytään ja he lähettävät viestiä eteenpäin mutta tuloksetta missä on vika.
Olen aina tykännyt housupuvuista tai pitkistä hameista.
Nyt vanhemmiten olen ihmetellyt että miksi ihmeessä???- Anonyymi
Housupuku on tosi upee ja sexy!
- Anonyymi
Minä olen pitkä mutta tukeva ja haluaisin että puseron peittäisi pepun, nykyään kaupoissa vain napapaitoja myynnissä ei oikeen sovi 70 v ihmiselle muutenkin hankala löytää isokokoisia vaatteita kaupoista.
- Anonyymi
nelikymppinen tätimarin kulkee läpi näkyvissä ja tuppurainen läpi kotaisin
ja voivat hyvin - Anonyymi
Miä kurssi on pinellä?
- Anonyymi
Höh etkö tiiä,maataan selällään kantapäät levällään alimmaisena.
- Anonyymi
Sitten 2012, kun ketju on aloitettu ahdasmieliset haluavat edelleen
määrätä jopa toisten pukeutumisen. - Anonyymi
Onhan se pukeutuminen jokaiselle tärkeä juttu ja tietty kivat vaatemallit. Yks tykkää yhestä- ja toinen toisesta vaatteesta. Se mitä silmä näkee toisen yllä ei aina miellytä ja toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458760Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde482558- 422359
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282357- 971807
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941803Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221680Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä331171Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61116