Puolisoni ja tyttäreni kanssa olemme ostaneet v 1989 kahden perheen omakotitaon ( yhtymä ) ei Oy muotoinen . Talon toisessa päätyssä on 4 h ja keittö ,
toisessa päätyssä 2 h keittiö . Tyttäreni asui tuossa 2 h keittiössä ja minä puolisoni kanssa vuoteen 1998 . Tämän jälkeen vaihdettiin asuntoja tyttäreni muutti siihen asuntoon missä minä ja puolisoni asui koska hänelle tuli perheen lisäystä ja vastaavasti minä ja puolisoni siihen missä tyttäreni asui .
Vuonna 2006 erosin puolisostani , vuonna 2007 jouduin lunastamaan tyttäreni osuuden itselleni hänen raha vaikeuksien vuoksi . Tyttäreni jäi asumaan samaan asuntoon , mutta vuokralle ..Vuonna 2008 lunastin puolison osuuden itselleni jonka jälkeen koko talo oli kokonaan minun omistuksessani ..
Vuonna 2012 maaliskuulla olen myynyt talosta ulkopuoliselle ostajalle 65 % ...
Itse asun edelleen talossa . Sekä Tyttäreni .
Saakohan tästä mitään tolkkua ?? Olisin kiitollinen jos saisin vastauksen ...
Epätietoinen
Meneekö luovutus voitosta veroa ??
1
127
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kyllä, sain mielestäni kiinni kysymyksestäsi.
Kun olet omistusaikanasi asunut molemmissa asunnoissa yhtäjaksoisesti yli kaksi vuotta, niin myynti on sinulle verovapaa.
Yställisesti
Pirjo Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154