Puolisoni ja tyttäreni kanssa olemme ostaneet v 1989 kahden perheen omakotitaon ( yhtymä ) ei Oy muotoinen . Talon toisessa päätyssä on 4 h ja keittö ,
toisessa päätyssä 2 h keittiö . Tyttäreni asui tuossa 2 h keittiössä ja minä puolisoni kanssa vuoteen 1998 . Tämän jälkeen vaihdettiin asuntoja tyttäreni muutti siihen asuntoon missä minä ja puolisoni asui koska hänelle tuli perheen lisäystä ja vastaavasti minä ja puolisoni siihen missä tyttäreni asui .
Vuonna 2006 erosin puolisostani , vuonna 2007 jouduin lunastamaan tyttäreni osuuden itselleni hänen raha vaikeuksien vuoksi . Tyttäreni jäi asumaan samaan asuntoon , mutta vuokralle ..Vuonna 2008 lunastin puolison osuuden itselleni jonka jälkeen koko talo oli kokonaan minun omistuksessani ..
Vuonna 2012 maaliskuulla olen myynyt talosta ulkopuoliselle ostajalle 65 % ...
Itse asun edelleen talossa . Sekä Tyttäreni .
Saakohan tästä mitään tolkkua ?? Olisin kiitollinen jos saisin vastauksen ...
Epätietoinen
toisessa päätyssä 2 h keittiö . Tyttäreni asui tuossa 2 h keittiössä ja minä puolisoni kanssa vuoteen 1998 . Tämän jälkeen vaihdettiin asuntoja tyttäreni muutti siihen asuntoon missä minä ja puolisoni asui koska hänelle tuli perheen lisäystä ja vastaavasti minä ja puolisoni siihen missä tyttäreni asui .
Vuonna 2006 erosin puolisostani , vuonna 2007 jouduin lunastamaan tyttäreni osuuden itselleni hänen raha vaikeuksien vuoksi . Tyttäreni jäi asumaan samaan asuntoon , mutta vuokralle ..Vuonna 2008 lunastin puolison osuuden itselleni jonka jälkeen koko talo oli kokonaan minun omistuksessani ..
Vuonna 2012 maaliskuulla olen myynyt talosta ulkopuoliselle ostajalle 65 % ...
Itse asun edelleen talossa . Sekä Tyttäreni .
Saakohan tästä mitään tolkkua ?? Olisin kiitollinen jos saisin vastauksen ...
Epätietoinen
Vastaukset 1
Vanhimmat
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kyllä, sain mielestäni kiinni kysymyksestäsi.
Kun olet omistusaikanasi asunut molemmissa asunnoissa yhtäjaksoisesti yli kaksi vuotta, niin myynti on sinulle verovapaa.
Yställisesti
Pirjo Verotiimistä