Monisyinen ahdistus

Preknantti

Minulla rasitteena ahdistuneisuus monenlaisista tilanteista. Paikat, joista ei pääse pois, korkeat paikat joista hankala päästä pois, esiintyminen, jotkin julkiset kulkuvälineet. Tähän saakka olen pelännyt näitä kaikkia etupäässä sen takia, että mitä jos tulee huono olo ja oksennan sinne eikä pääse pois eikä pois toisten näköpiiristä. Kärsin todella myös emetofobiasta eli oksentamiskammosta. Nämä fobiat siis kietoutuvat yhteen. Nykyään olen jollakin tavalla käsittänyt, että tässä ei kuitenkaan ole kysymys pelkästään tietyistä peloista ja ahdistuksesta vaan laajemminkin herkästä kehosta, tunne-elämästä ja huonommuden tunteesta verrattuna muihin.
Olen lähiaikana ymmärtänyt, että en pelkää itse asiassa mitään noista asioista sinänsä vaan itseäni niissä tilanteissa. Sitä, että minä yliahdistun ja panikoidun ja siitä syystä niissä tilanteissa olosta tulee tukala tai sietämätöntä. Mutta vika on siis minussa eikä paikoissa. Uusi ajatus on myös, että ehkä oksentaminen ei olisikaan niin paha juttu (15 vuotta siitä kun viimeksi 10-vuotiaana oksensin) vaan ehkä se päinvastoin voisikin olla tekosyy paeta tilanteesta joka käy ahdistavaksi.
Mutta niin kauan olen oksentamista pelännyt, että se tuntuu täysin mahdottomalta toimenpiteellä minulle.
Ahdistusherkän TOP-vinkit muille vastaaville: ei kahvia/vähän kahvia, hikirääkkiliikuntaa monta kertaa viikossa, hypnoosirentoutusäänkitteiden kuuntelua, säännöllinen ruoka, paljon koko kehon koskettelua sisältävä rakastelu usein, nauraminen, beetasalpaajat tosi pahoihin tilanteisiin.

Voisin kirjoittaa tästä sata sivua ja ehkä joskus kirjoitankin.

0

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
        Maailman menoa
        127
        2832
      2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
        Maailman menoa
        56
        1855
      3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
        Maailman menoa
        80
        1795
      4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
        Ikävä
        297
        1733
      5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
        Maailman menoa
        20
        1624
      6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
        Viihde ja kulttuuri
        29
        1312
      7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
        Joensuu
        29
        1299
      8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
        Ikävä
        111
        1176
      9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
        Haapavesi
        41
        1092
      10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
        Kaste
        404
        1052
      Aihe