Rauhaa,yhteiseloa ja lämmintä kanssakäymistä kaikkien kesken.
Hyvää Pääsiäistä ja silleen
84
208
Vastaukset
- Rimmir tänään
Kiitos , sitä samaa. Mulle, sinkulle, toivottelivat vaan munarikasta , hmh, saahan sitä toivottaa.....
- Kidutusta
Jouduin olemaan mukana eräässä pääsiäishartaudessa eilen, ja siellä oli pakko laulaa virsi 63. En voinut olla laulamatta tuttujeni keskellä, vaikka sanat oksettivat verisine kidutuksineen. Kun vielä oli huudettu herra-armahdaa kolme kertaa perään ja luettu synnintunnustus kuin lampaat karsinassa yhteen ääneen ja se loppuvirsikin oli samaa ruumiin syömistä ja veren juomista, niin jouduin sanomaan tutuille, että olen menossa kylään ja siksi hiukan kiireissäni, kahvi ei nyt sovi ohjelmaani. Toivotin hyvää pääsiäistä kaikille ja samaa toivotan tännekin.
Kauhulla ajattelen että olen lapsesta asti joutunut tuon opin uhriksi tajuamatta siitä mitään, silti se on kovertanut minua koko ikäni kuin vesitippa aina samaan kohtaan osuessaan.
Kyllä ikärajaksi ainakin on laitettava K 18-v. - Samoin, vaikka
kaikki ajattelevat ja melkein jo seinätkin huutavat totuutta ja kauneutta tähän outoon kauheuteen, johon nyt on vielä tullut vierasta joikausta tuolta itärajan takaa ortodoksisuudesta, niin silti kukaan ei tohdi sanoa mitään.
Tuo on valloittajien, jotka sotajoukkojen avulla lannistivat kansan, heidän liturgiaansa.
Tarkoituksena murentaa kansamme itsetunto.
On se kyllä kumma, että s i t ä jäätiin toistamaan meidän rakennuttamissamme ja ylläpitämissämme kirkkorakennuksissa.
Huhhuh, viimonen kerta, kun tuollaiseen menen mukaan! - Pelolla motivoitiin!
Pelolla pakotettiin, sillä roviolla polttamisen pelko oli tehokas motivaattori.
Sitten siitä tuli tapa, pappeineen ja piispoineen, "hyvien
tapojen" mukaista oli "kuulua kirkkoon" ja maksaa
suurta kirkollisveroa.- Kirkollisveroa mak-
soivat esivanhempamme, isovanhempamme, vanhempamme ja me koko ikisen elämämme ajan,
ja niillä rahoilla ovat kirkkorakennuksemme tehty ja ylläpidetty,
joten ne ovat meidän!
Nuo puheet vain pitää saada siivottua,
ja enemmän musiikinharrastusta niihin!
Nuoriso ilman kokoontumispaikkoja, papit heidän palvelukseensa, samoin piispat! - ¨¨¨¨
Eikö ole vaikeaa jankata samoja aiheita aina ja aina?
Mitä hyötyä on synkistella muinaisissa asioissa, jotka ovat olleita ja menneitä?
Kaunis kevätpäivä ulkona hellii jokaista meistä.
Eeli, Eeli, lama sabaktani! Huusi mies joka sanoi isällään olevan monta huonetta,
ilmeisesti oli paljon talojakin.
Kysyin Jesseltä, kun hän oli saanut pestyä Veret pois ja ommeltua haavat, ja juotua pari kaljaa nestehukkaansa, että miks sä noin huusit?
No kun faija tykkää tommosesta.
Kysyin sit että onks sillä niin monta kämppää kun se kehuu?
Kai sillä on, sanoi Jesse ja kohautti olkapäitään, eihän se mulle koskaan kaikkea
kerro.
Mutta mä luulen että noista sen huoneista tulee aikanaan aika sotku.
Miten niin?, kysyin.
No kun niihin saa muuttaa kuka vaan, ja saletti on että aina muuttaa joku jonkun naapuriin, jonka musaa se toinen ei jaksa kuunnella.
Siinä vielä veri vuotaa, sano minun sanoneen. Mä sanoinkin kerran faijalle että
unohda ne huoneet, duunaa vaikka joku Stonehenge, jonka ympärillä kaikki vois
tanssia ja hoilata.
Faija teki sen, mutta liian myöhään landelaiset oli jo tehneet itselleen hengen
huoneet, ja alkoivat sit tanssia Doorsin, Hendrixin, Beatlesien ja muiden
ympärillä. Rollaritkin oli joku tankotanssijuttu, siellä alettiin tappamaan
ihmisiä vaikka minä kielsin jo ajat sitten.
Jassoo, totesin minä.
Jesse alkoi nauraa ja sanoi
Aikasti hassu on toi landepaukkujen munajuttu, ne tais keksiä sen mun
lemmikkilinnustani, se kun aina syntyy, laulaa, ja palaa kuoliaaksi munien, ja
sit syntyy taas. Joku on siitä nyt kirjoittanut kirjankin, vaikka ei Fenix: llä
mitää kiltaa ollu koskaan.
Se lauloi aina hyvin, se oli silloin semmoinen Whitney Houstonin esiaste.
Mä kyllästyin siihen kun se alkoi olla rupisen näköinen ja annoin sen Kerberokselle hoitoon, se saamarin Susi söi sen, vaikka se oli niinku kotieläin.
Hyvää Pääsiäistä minultakin.
Jesse on jossain Tripillä, mitä lie taas ottanut, mut sekin varmaan haluais toivottaa.
H.- Kärsimsystä vaan
Suomennos edellisen viestin alkutekstiin, jos joku olisi unohtanut: "Jumalani, jumalani, miksi hylkäsit minut".
Mitä tarkoittaa: INRI?- meeriamanda
Ristiinnaulittu.
- I agree
''Jouduin olemaan mukana eräässä pääsiäishartaudessa eilen, ja siellä oli pakko laulaa virsi 63. En voinut olla laulamatta tuttujeni keskellä, vaikka sanat oksettivat verisine kidutuksineen. Kun vielä oli huudettu herra-armahdaa kolme kertaa perään ja luettu synnintunnustus kuin lampaat karsinassa yhteen ääneen ja se loppuvirsikin oli samaa ruumiin syömistä ja veren juomista, niin jouduin sanomaan tutuille, että olen menossa kylään ja siksi hiukan kiireissäni, kahvi ei nyt sovi ohjelmaani. Toivotin hyvää pääsiäistä kaikille ja samaa toivotan tännekin.
Kauhulla ajattelen että olen lapsesta asti joutunut tuon opin uhriksi tajuamatta siitä mitään, silti se on kovertanut minua koko ikäni kuin vesitippa aina samaan kohtaan osuessaan.
Kyllä ikärajaksi ainakin on laitettava K 18-v.'' - 1943
Hyvää pääsiäistä kaikille. Yön pakkasen jälkeen aurinko hellii, rappusilla voisi olla ilkosillaan, mutta tukkirekka tulee varmaan pian hakemaan toisen kuorman. Rapsuttelin heinäharavalla talvimyrskyn pudottamia risuja pihamaalla ja kuskasin kottikärryillä metsään. Kunhan olen syönyt lähdemme Vili-koiran kanssa rantaan iltapäiväkävelylle. Se jaksaa hyvin tuon yhteen suuntaan 600 m ja haistelee innolla kevään tuoksuja.
- Maarit Mannonen
En ajatteele koskaan pitkääperjantaita tai pääsiäistä niiden uskonnollisten aiheiden mukaan.
Ne ovat kevään tulon kunniaksi pidetyt lomapäivät.
I agree-viestiin yhdyn, täysin mahdottomia hulluuksia en hyväksy.- 1943
Lapsuudesta muistan kuinka yritimme katsoa tanssiiko aurinko pääsiäisaamuna. Minulle se ei tanssinut. Tänään olisi voinut, koska on tosi kaunis ilma.
- demeter
Hyvää pääsiäistä myös sinulle aloittaja ja kaikille muillekin palstalaisille...
Nythän se juhla vasta alkaa. En tiedä mistä johtuu, mutta tuo pitkäperjantai on aina ollut minulle hyvin raskassoutuinen, mieli maassa, en osaa sitä juhlana pitää.
Itse pääsiäispäivät ovat jo olleet keveitä, jopa iloisia."demeter"
Käväisin, vaihteen vuoksi, suihkussa Perjantaina ja totesin että pitkiä pellavia on kasvanut, joten Parturiin on aika tilattava.
Ajatuskin kammotti että olisi pitänyt laittaa päähän piikkinen "kruunu"
Sitä ei olisi saanut irti Parturikaan ilman Skinhediä!
Muuten kannatan ajatustasi Pääsiäisestä, luontoihmisenä on minun helppo kuvitella kamerani eteen hankikantosilla kirmailevat jänikset ja Stadipuput.
Ohenevan hangen alla on myöskin iloisen odottavaa elämää, kaikenlainen Heinä siellä katselee pupusia alhaaltapäin, riettain ajatuksin ja siemenen alkuja pullistellen.
Kevät on aikaa jolloin yhdestä siemenestä voi kasvaa seitsenjyväinen tähkäkin.
Niiden puolesta pitäisi alkaa rukoilla että:
Heevetti!, älkää nyt enää pyrkikö tayttämään tähkiänne, muuten nälkäiset ihmiset täyttävät maailman ja sen luonto tuhoutuu.
Loppurukouksena pitää rukoilla Heinäsirkkoja etelän maihin, jotta kärsimyksensä ei venyisi liikaa kidutuksen puolelle.
Tämä siis yhden kirkon sanoman innoittamana.
Olisi minulla muutakin tarinaa toisista kirkoista, ehkä ensi Pääsiäisenä sitten.
H.
Ps. Jesse sanoi eilen että hänellä on tarvittaessa Heinäsirkankin sukusoluja, odottaa vaan rukousten tulvaa. :)- Rimmir tänään
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Käväisin, vaihteen vuoksi, suihkussa Perjantaina ja totesin että pitkiä pellavia on kasvanut, joten Parturiin on aika tilattava.
Muuten kannatan ajatustasi Pääsiäisestä, luontoihmisenä on minun helppo kuvitella kamerani eteen hankikantosilla kirmailevat jänikset ja Stadipuput.
Ohenevan hangen alla on myöskin iloisen odottavaa elämää, kaikenlainen Heinä siellä katselee pupusia alhaaltapäin, riettain ajatuksin ja siemenen alkuja pullistellen.
Heevetti!, älkää nyt enää pyrkikö tayttämään tähkiänne, muuten nälkäiset ihmiset täyttävät maailman ja sen luonto tuhoutuu.
Loppurukouksena pitää rukoilla Heinäsirkkoja etelän maihin, jotta kärsimyksensä ei venyisi liikaa kidutuksen puolelle.
Olisi minulla muutakin tarinaa toisista kirkoista, ehkä ensi Pääsiäisenä sitten.
H.
Ps. Jesse sanoi eilen että hänellä on tarvittaessa Heinäsirkankin sukusoluja, odottaa vaan rukousten tulvaa. :)Hunksi kiltti, älä rukoile etelänmaihin lisää heinäsirkkoja. Niillä on jo aivan tarpeeksi kärsimystä jo olevassa olevista heinäsirkoista, aidsista, kuivuudesta, uusista riistäjistä jotka pilaavat laidunmaat, vedet, kasvuston "kehittyneiden" maiden tarpeisiin.
Rukoile ennekin rauhaa syyrialle ja muille lähi-idän, euroopan ja aasian päättäjille ihmismäisyyttä. Ja että Kiinaan saataisiin muunlainen ehkäisymenetelmä kuin nyt olemassa oleva. Rimmir tänään kirjoitti:
Hunksi kiltti, älä rukoile etelänmaihin lisää heinäsirkkoja. Niillä on jo aivan tarpeeksi kärsimystä jo olevassa olevista heinäsirkoista, aidsista, kuivuudesta, uusista riistäjistä jotka pilaavat laidunmaat, vedet, kasvuston "kehittyneiden" maiden tarpeisiin.
Rukoile ennekin rauhaa syyrialle ja muille lähi-idän, euroopan ja aasian päättäjille ihmismäisyyttä. Ja että Kiinaan saataisiin muunlainen ehkäisymenetelmä kuin nyt olemassa oleva."Rimmir tänään"
"Loppurukouksena pitää rukoilla Heinäsirkkoja etelän maihin, jotta kärsimyksensä ei venyisi liikaa kidutuksen puolelle."
Minähän rukoilenkin tuossa nopeaa kärsimysten loppumista, yhdenlaista Eutanasiaa.
Etelässä se on Kiinakin.
H.- Kiitän päivän par-
hunksz kirjoitti:
"demeter"
H.
Ps. Jesse sanoi eilen että hänellä on tarvittaessa Heinäsirkankin sukusoluja, odottaa vaan rukousten tulvaa. :)haista nauruista etenkin ekan kpl:een kohdalla.
Nyt onkin kello niin pljon, etten mene etuajassa kylään, vaan himpun verran myöhässä!
Lämpenevää kevättä! t. Satu*. - demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
H.
Ps. Jesse sanoi eilen että hänellä on tarvittaessa Heinäsirkankin sukusoluja, odottaa vaan rukousten tulvaa. :)Ai sulla on uusi kaveri hunksi, joku Jesse. Kuulostaa mielenkiintoiselta henkilöltä
ja isoja puhuu kuten sinäkin. Mutta äläpäs ylpisty siitä kun hän näytti sinulle uskoutuneen. Jos puhumme samasta Jessestä, hän ottaa kaverikseen kenet vain
ja etenkin lapset ja lapsenmieliset ovat hänen mieleensä...
Sulla taas tuo tajunnanvirta kulkee kuin kevätpuro, väliin hauskastikin. Pysy sanan kuulolla, äläkä muunna suurta kertomusta liikaa. Paremmaksi et pysty pistämään. - :)))))
demeter kirjoitti:
Ai sulla on uusi kaveri hunksi, joku Jesse. Kuulostaa mielenkiintoiselta henkilöltä
ja isoja puhuu kuten sinäkin. Mutta äläpäs ylpisty siitä kun hän näytti sinulle uskoutuneen. Jos puhumme samasta Jessestä, hän ottaa kaverikseen kenet vain
Sulla taas tuo tajunnanvirta kulkee kuin kevätpuro, väliin hauskastikin. Pysy sanan kuulolla, äläkä muunna suurta kertomusta liikaa. Paremmaksi et pysty pistämään.Kiva, kun suhtaudutte kuin muihinkin lapsenmielisiin.
Moni täti palstalla hoivaa moista.
Poloista. - demeter
:))))) kirjoitti:
Kiva, kun suhtaudutte kuin muihinkin lapsenmielisiin.
Moni täti palstalla hoivaa moista.
Poloista.Minulla ainakin "aateluus" velvoittaa hoivaamaan. Onhan tämä oma nikkinikin jonkin sortin äiti...)) Ja pojat on poikia, niinkuin kaikki tiedämme..))
demeter kirjoitti:
Ai sulla on uusi kaveri hunksi, joku Jesse. Kuulostaa mielenkiintoiselta henkilöltä
Sulla taas tuo tajunnanvirta kulkee kuin kevätpuro, väliin hauskastikin. Pysy sanan kuulolla, äläkä muunna suurta kertomusta liikaa. Paremmaksi et pysty pistämään."demeter"
Jessen isä kylläkin kerran kysyi että miksi hän laittoi ton Pedofiilijutun, Jesse oli todennut siihen että hänkin joskus vanhenee, silloin oli, kuulema, Saarakin nauranut taas ja porukka alkoi ihmetellä etteivätkö jumalat olekaan jumalaisia.
Enkelitkin olivat ottaneet peilin kauniisiin kätösiinsä ja ihmettelivät, eivätkö nämä siivet sit riitäkään?
Sisäpiirin juttujahan nämä ovat, Jessen isäkin laittoi hänet ruotuun, kun Jesse oli teini-ikäinen.
Laintaulut jäivät paljosta paitsi.
Faijansa sanoi että menet sit saarnaamaan ihan itse, minä pidän huolta että kusheen joudut.
H.- demeter
Ja sina (II) taas sanot vähin sanoin tosi paljon (vilpitön mielipide).
Vaan kun nuo hunksin jutut joskus naurattaa vietävästi. Taidan olla tyhjännauraja..)) - ||
demeter kirjoitti:
Ja sina (II) taas sanot vähin sanoin tosi paljon (vilpitön mielipide).
Vaan kun nuo hunksin jutut joskus naurattaa vietävästi. Taidan olla tyhjännauraja..))Hupsituttavat minuakin, jos et muille kerro. :))
Haluisin halata, ja pyyhkiä silkat vedet silmistään.
Tömistyttää olkiaan, ja pussatatrupauttaa kerran, viileillä huulilla.
Silleen, pienesti. demeter kirjoitti:
Minulla ainakin "aateluus" velvoittaa hoivaamaan. Onhan tämä oma nikkinikin jonkin sortin äiti...)) Ja pojat on poikia, niinkuin kaikki tiedämme..))
Eikös hän ole meille vähän kuin sukulaispoika, pitäähän hänestä huolehtia.
:)
P.- demeter
Anceli kirjoitti:
Eikös hän ole meille vähän kuin sukulaispoika, pitäähän hänestä huolehtia.
P.Just Anceli, suvun mustalammashan tämä velipuoli(kuu) tosiaan on. Välillä tekee mieli unohtaa..)) kun heittää varjonsa meihin nuhteettomiin...
- demeter
|| kirjoitti:
Hupsituttavat minuakin, jos et muille kerro. :))
Haluisin halata, ja pyyhkiä silkat vedet silmistään.
Tömistyttää olkiaan, ja pussatatrupauttaa kerran, viileillä huulilla.
Silleen, pienesti.Minä jo ihmettelin (II) että kuka se keksii noita uudissanoja kuin tyhjää, mutta sitten hokasin...)) Niin, hunksihan se on tunnetusti myötätuntoinen, pyyhi vain vedet silmistään, ota oikein lakana mukaan..))
- ||
demeter kirjoitti:
Minä jo ihmettelin (II) että kuka se keksii noita uudissanoja kuin tyhjää, mutta sitten hokasin...)) Niin, hunksihan se on tunnetusti myötätuntoinen, pyyhi vain vedet silmistään, ota oikein lakana mukaan..))
Ja keksi sie miut aanailet?
Jään tärinäjärisevänä odottelemaan.
Issekseni yssinäin, puolisko tuolla kaukana.
Jos ottaisin bussilakanan, lie imukyky parempi? - demeter
|| kirjoitti:
Ja keksi sie miut aanailet?
Jään tärinäjärisevänä odottelemaan.
Issekseni yssinäin, puolisko tuolla kaukana.
Jos ottaisin bussilakanan, lie imukyky parempi?Ota bussilakana (II) niin olet sitten bussinkuljettaja..)) Mites se sun puoliso tuollai ?
Jättää yksin. Mun kuorsaa tuolla turvallisesti. Tässä täytyy joutua yöpuulle itsekin.
Aanailen, että alat l:llä ja viimeinen kirjain on a. Vaan voihan tuo mennä vikaankin.
Jospa olet vain kopioinut häntä, ketä epäilen. Sitä on näet liikkeellä (kopiointia).
Hyvää yötä nyt kuitenkin - olet sitten hän (l.....a) tai joku muu..)) - ||
demeter kirjoitti:
Ota bussilakana (II) niin olet sitten bussinkuljettaja..)) Mites se sun puoliso tuollai ?
Jättää yksin. Mun kuorsaa tuolla turvallisesti. Tässä täytyy joutua yöpuulle itsekin.
Aanailen, että alat l:llä ja viimeinen kirjain on a. Vaan voihan tuo mennä vikaankin.
Jospa olet vain kopioinut häntä, ketä epäilen. Sitä on näet liikkeellä (kopiointia).
Hyvää yötä nyt kuitenkin - olet sitten hän (l.....a) tai joku muu..))No, woihan nenännäppö, kuinka olenkin helposti tunnistettava.
Paistelen huomisille kesteille lihabulleroita.
Niiden kanssa aion tehdä kunnon mummittoman muusia, kera kerman ja voin, ehkä piiloitan hivenen persiljaa.
Kummaa, ja kummempaa, on, että voi tunnistaa ihmisen.
Mutta, kaikki elämä on elämisen arvoista.
Kiitos, sinulle Demeter, usein olen lukenut tekstejäsi, viisaita!
Kerralla kun katselee telkkaria, kuuntelee olkkarista CCR:än saundeja, vielä puolella silmällä kuikuilee tälle palstalle. Kiirettä pitää!
Pääsiäistä, pajunkissoja ja virpomisia, parempaan tulevaan. - demeter
|| kirjoitti:
No, woihan nenännäppö, kuinka olenkin helposti tunnistettava.
Paistelen huomisille kesteille lihabulleroita.
Niiden kanssa aion tehdä kunnon mummittoman muusia, kera kerman ja voin, ehkä piiloitan hivenen persiljaa.
Kummaa, ja kummempaa, on, että voi tunnistaa ihmisen.
Mutta, kaikki elämä on elämisen arvoista.
Kiitos, sinulle Demeter, usein olen lukenut tekstejäsi, viisaita!
Kerralla kun katselee telkkaria, kuuntelee olkkarista CCR:än saundeja, vielä puolella silmällä kuikuilee tälle palstalle. Kiirettä pitää!
Pääsiäistä, pajunkissoja ja virpomisia, parempaan tulevaan.No sinua ei voi kopioida (II) niin ainutlaatuinen olet..)) Toisin kuin eräs, jota jokainen täällä voi kopioida,. Onkohan hän niin tavanomainen ?
Kun nyt tuossa kerroit kokkauksestasi niin tulipa mieleeni eiliset kestit. Kaikki meni pieleen: uuniperunat olivat 1-1/2 tunnin uunissaolon jälkeen kivikovia (niitä ei syönyt erkkikään), hirvipaisti oli sitkeätä ja mautonta, kuhafilet olivat kuivia (!) ja niin sitruunapippurilla kyllästettyjä, että suuta veti vinoon kun niitä yritti syödä.
Keitto ja jälkiruoka olivat jotenkin kelvollisia niin ettei nälkään kuoltu, mutta ikimuistoinen oli meidän pääsiäisateria. Toinen poika totesikin: kahvi oli sentään hyvää..))
Heh, kiitos kehuista. Samoin minä pidän sinun teksteistäsi. Ovat keveitä ja vakavia samalla kertaa ja tuo taitosi leikkiä sanoilla, luoda niistä uutta, on ainutlaatuinen. Iloa ja aurinkoa sinnekin. demeter kirjoitti:
Just Anceli, suvun mustalammashan tämä velipuoli(kuu) tosiaan on. Välillä tekee mieli unohtaa..)) kun heittää varjonsa meihin nuhteettomiin...
Niinpä, harmaita hiuksia hän meille aiheuttaa, muutenhan niitä ei vielä olisikaan. :)
Kunhan ei meiltä menisi maine tuollaisen velipuolen takia.
P.Anceli kirjoitti:
Niinpä, harmaita hiuksia hän meille aiheuttaa, muutenhan niitä ei vielä olisikaan. :)
P."Anceli"
Jesse soitteli äsken ja kertoi heillä olevan "Heleman päivät".
Lauma Jessen entisiä juhlii ja muistelee kuinka Häneltä pikkuisen vilahti kun hän nousi ylös.
Oli kuulema yksi käärinliinoista tarttunut kuivuneeseen vereen eikä laskeutunut kunnolla.
Olisi pitänyt olla huolellisempi, sanoi Jesse, sen jälkeen en saanut hetkenkään rauhaa, rauhan eteen jouduin ihan rukoilemaankin.
Hyvä puoli siinä on kuitenkin se että Paavikin alkoi rukoilemaan, se sais kyllä alkaa jo keskittymään oikeisiin naisiin, vanha mies, tai edes rauhaan.
Nauroi, kun sanoin että nyt sitten vaan oottelemaan Kynttilän päivää....
Kyllä teidän maineenne kasvaa ihan toiseen suuntaan.
Huolenpito Surkeasta reppanasta on naiselle meriitti, naistenkin parissa.
Ja eikös sananlaskukin sano, jotta reppanastakin kasvaa mies, kunhan häntä hoivaa tyhjän nauraja, parikin. :)
Noh, tämä TÄSTÄ Pääsiäisestä.
H.- demeter
Anceli kirjoitti:
P.Pelkään kyllä Anceli, että meiltä on maine mennyt. Minä joka haukkana seuraan noita plussia ja miinuksia ja yritän suuntautua niiden mukaan, olen huomannut, että jos me puhutaan velipuolen kanssa niin miinusta pukkaa..))
Tarttisko tehrä jottain ? Iskee dokumentit tiskiin ja sanoo, että HÄN on meidän velipuoli noin somalialaisittan, siis monikulttuurisesti... - demeter
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Lauma Jessen entisiä juhlii ja muistelee kuinka Häneltä pikkuisen vilahti kun hän nousi ylös.
Oli kuulema yksi käärinliinoista tarttunut kuivuneeseen vereen eikä laskeutunut kunnolla.
Olisi pitänyt olla huolellisempi, sanoi Jesse, sen jälkeen en saanut hetkenkään rauhaa, rauhan eteen jouduin ihan rukoilemaankin.
Hyvä puoli siinä on kuitenkin se että Paavikin alkoi rukoilemaan, se sais kyllä alkaa jo keskittymään oikeisiin naisiin, vanha mies, tai edes rauhaan.
Ja eikös sananlaskukin sano, jotta reppanastakin kasvaa mies, kunhan häntä hoivaa tyhjän nauraja, parikin. :)
H.Häh ? Hunksi se vaan lisää suosiotaan. Nyt hänellä on joku Rauhakin, jota hän rukoilee. Ei enää Jesse riitä...
demeter kirjoitti:
Häh ? Hunksi se vaan lisää suosiotaan. Nyt hänellä on joku Rauhakin, jota hän rukoilee. Ei enää Jesse riitä...
"demeter"
Jesse sen sanoi, en minä.
Saattoi kyllä olla että minulta oli joskus kuullut tuontapaisen surullisen tarinan.
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Jesse sen sanoi, en minä.
Saattoi kyllä olla että minulta oli joskus kuullut tuontapaisen surullisen tarinan.
H.Niin, että Jessekin sitten kopioi sinua (hunksi). Niinhän me kaikki...
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
H.hunksz, kelv..... velipuoleni!
Ihmettelen miksi Jesse soittelee aina sinulle, voisitko pyytää häntä soittamaan myös minulle?
Pidän tuollaisista omaan kokemukseen perustuvista tarinoista ja haluaisin kuulla niitä häneltä itseltään.
Kaipa hän kaikki puhelinnumerot tietää, vaikka olisi salainenkin numero.
Ole kiltti ja kysy, soittaisiko hän minulle, pliiiiisss. :)
Oikeastaan ajattelen niin, että kunnia voi olla mennyt, mutta maine se vaan kasvaa.
Demeteristä en tiedä, mutta mie olen kyllä ihan aito tyhjännauraja. :)
Tämä Pääsiäinen oli tässä, mutta ensi vuonna tarjoat siskoillesi mämmit, jookos?
:))
P.demeter kirjoitti:
Pelkään kyllä Anceli, että meiltä on maine mennyt. Minä joka haukkana seuraan noita plussia ja miinuksia ja yritän suuntautua niiden mukaan, olen huomannut, että jos me puhutaan velipuolen kanssa niin miinusta pukkaa..))
Tarttisko tehrä jottain ? Iskee dokumentit tiskiin ja sanoo, että HÄN on meidän velipuoli noin somalialaisittan, siis monikulttuurisesti...Tulkoon miinuksia, mehän ei sukulaista hylätä.
Kuka hänestä sitten huolta pitäisi, kyllä se on meidän tehtävämme, uhrauduttava suvun maineen puolesta, ja omamme. :))
Somalia taitaa veliveikkoselle olla lähes kirosana, mutta kysytään olisko hänellä syntymätodistusta esittää. Ja adoptiopaperit, niistä kaikki selviää.
P.- demeter
Anceli kirjoitti:
Tulkoon miinuksia, mehän ei sukulaista hylätä.
Kuka hänestä sitten huolta pitäisi, kyllä se on meidän tehtävämme, uhrauduttava suvun maineen puolesta, ja omamme. :))
Somalia taitaa veliveikkoselle olla lähes kirosana, mutta kysytään olisko hänellä syntymätodistusta esittää. Ja adoptiopaperit, niistä kaikki selviää.
P.Olkoon menneeksi, Anceli. Se taitaa tuo myötätunto olla meillä sukuvika. Ollaan kopioitu siinäkin velipuolta, vai mitenkähän lie ?
Niin se velipuolen opetushan oli sellainen, koskien ulkopaikkakuntalaisia, että antaa kuolla nälkään niin kärsimys on pienempi sillai... On hän vaan niin viisas ja sydäntä riittää vaikka muille jakaa..)) demeter kirjoitti:
Olkoon menneeksi, Anceli. Se taitaa tuo myötätunto olla meillä sukuvika. Ollaan kopioitu siinäkin velipuolta, vai mitenkähän lie ?
Niin se velipuolen opetushan oli sellainen, koskien ulkopaikkakuntalaisia, että antaa kuolla nälkään niin kärsimys on pienempi sillai... On hän vaan niin viisas ja sydäntä riittää vaikka muille jakaa..))Kovasti myötätuntoista ja empaattista sukua ollaan, onhan se huomattu.
Musta lammas? eli pässi mahtuu hyvin joukkoon, piristää kivasti tätä vähän tasapäistä porukkaa.
Taisin jo eilen todeta, että kyllä hänellä sydän on, joskus pitää sen aika hyvin piilossa. Ja erittäin viisas on, siinä ei ole epäilyn sijaa. :)
P.- demeter
Anceli kirjoitti:
Kovasti myötätuntoista ja empaattista sukua ollaan, onhan se huomattu.
Musta lammas? eli pässi mahtuu hyvin joukkoon, piristää kivasti tätä vähän tasapäistä porukkaa.
Taisin jo eilen todeta, että kyllä hänellä sydän on, joskus pitää sen aika hyvin piilossa. Ja erittäin viisas on, siinä ei ole epäilyn sijaa. :)
P.Mutta huomaatkos Anceli, kun me tässä HÄNTÄ kehutaan, hän ei korvaansa kallista meidän puoleemme. Valloittaa tietysti muualla ja käyttää hyväkseen sitä, että met emme häntä hylkää..)) Vaan voi se meidänkin mitta vielä tulla täyteen jos hän oikein pahasti eksyy polulta... Eiköhän routa sitten aja porsaan (ja pässinkin) kotiin...
demeter kirjoitti:
Mutta huomaatkos Anceli, kun me tässä HÄNTÄ kehutaan, hän ei korvaansa kallista meidän puoleemme. Valloittaa tietysti muualla ja käyttää hyväkseen sitä, että met emme häntä hylkää..)) Vaan voi se meidänkin mitta vielä tulla täyteen jos hän oikein pahasti eksyy polulta... Eiköhän routa sitten aja porsaan (ja pässinkin) kotiin...
Sellainen hän on, luulee että me ollaan nyt ns. varmoja tapauksia.
Mitä meitä nyt enää tarvitsee kehua ja huomioida.
Mutta erehtyy raskaasti, kuritetaan taas pojua sopivan paikan tullen.
Meidän kanssa ei leikitä, ollaan me sen verran tiukkoja likkoja.
Kohta tarvitsee taas apua ja keneen turvaa, ellei meihin. :)
P.Anceli kirjoitti:
hunksz, kelv..... velipuoleni!
Ihmettelen miksi Jesse soittelee aina sinulle, voisitko pyytää häntä soittamaan myös minulle?
Pidän tuollaisista omaan kokemukseen perustuvista tarinoista ja haluaisin kuulla niitä häneltä itseltään.
Kaipa hän kaikki puhelinnumerot tietää, vaikka olisi salainenkin numero.
Ole kiltti ja kysy, soittaisiko hän minulle, pliiiiisss. :)
Oikeastaan ajattelen niin, että kunnia voi olla mennyt, mutta maine se vaan kasvaa.
Demeteristä en tiedä, mutta mie olen kyllä ihan aito tyhjännauraja. :)
Tämä Pääsiäinen oli tässä, mutta ensi vuonna tarjoat siskoillesi mämmit, jookos?
:))
P."Anceli"
Noh...minä kyllä päätin että Pääsiäisloruilu riittää, vaikka asiaa niissä olikin, huumoriruumiinkielellä.
Kerran kun Jesse, taas, poikkesi täällä landella, otettiin taas useampikin kalja, se kun feikkasi tuon kiinnostuksensa viiniin.
Hän turinoi rakkaudestansa ihmiseen ja kertoi että pilalle meni ihmisestä suurin osa, kuten aikaisemminkin.
Liturgoivat he usein väärin sanoin ja ajatuksin, niin pieleen menee että hänen on ihan turha alkaa korjailemaan ihmisten käsityksiä, kuulema ei tule astumaan maan päälle vielä vähän aikaan, mitä en kyllä usko, se on aina poikennut polkemaan, mutta salaa.
Vihjaili kyllä, että faijan kanssa ovat suunnitelleet pienen jekun, 21.12.2012.
Mutta joo... Jesse on vähän samanlainen kuin minäkin, salasanainen, monimuotoinen, raivostuttavan vertauskuvallinen sanaseppo, joten ei hän, vaikka haluaisikin, halua asettaa landepaukkua kiusaukseen päästellä rumia sanoja pelkästä turhautumisesta, hänen katsoo että vain harvat ovat valitut :)
Se kysyi kyllä demeteristä, sasuksestakin, vaan minäpä en kertonut.
Ancelista kerroin, mut sanoi sun olevan mun, olkoon.
Jos ensi Pääsiäinen on vielä, ja paikallaankin, minä tietysti osallistun sen viettoon palstalla.
Mutta ennen sitä on tulevan kesän viljan tuleentuminen ja siitepölyjen parveilu.
Ja ihmetellä pitää myös miksi kukat lakastuvat ja Kimalaiset ja Jääkarhut kaljuuntuvat.
H.demeter kirjoitti:
Niin, että Jessekin sitten kopioi sinua (hunksi). Niinhän me kaikki...
"demeter"
Tuskinpa hän turhaan pasuunoitaan soittelee, saati sitten turhaan minulle soittelee.
Vaikka onkin hän ylivertainen sanaseppo ja luikurin laskettelija toisinaan, ei hänellekään isä ole kaikkeaan antanut.
Ja minä olen parempi maanpäällisessä luikurissa kuin taivaallisessa.
Ja Vice Versa.
H.demeter kirjoitti:
Mutta huomaatkos Anceli, kun me tässä HÄNTÄ kehutaan, hän ei korvaansa kallista meidän puoleemme. Valloittaa tietysti muualla ja käyttää hyväkseen sitä, että met emme häntä hylkää..)) Vaan voi se meidänkin mitta vielä tulla täyteen jos hän oikein pahasti eksyy polulta... Eiköhän routa sitten aja porsaan (ja pässinkin) kotiin...
"demeter"
Vain valkoinen A4, demeter ja Anceli ovat itsestäänselvyyksiä.
Vain A4 kaipaa kosketusta, se kun on edessä puhtaan valkeana, odottaen miehen ensimmäistä herkkää kirjainta.
Siitä on vasta kehittymässä vanha, ryppyinen kirja.
H.- demeter
Anceli kirjoitti:
Sellainen hän on, luulee että me ollaan nyt ns. varmoja tapauksia.
Mitä meitä nyt enää tarvitsee kehua ja huomioida.
Mutta erehtyy raskaasti, kuritetaan taas pojua sopivan paikan tullen.
Meidän kanssa ei leikitä, ollaan me sen verran tiukkoja likkoja.
Kohta tarvitsee taas apua ja keneen turvaa, ellei meihin. :)
P.Onhan hänelle suosikkilista, Anceli, (ainakin mainostaa sitä). Mutta myös se toinen lista (inhokki-) kasvaa jos pitää vielä myrtsiä ilmettä ja haukkuu muita. Sellainen peli ei vetele... Olis hänkin vain kuin me, tällaiset vähäpuheiset..))
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Noh...minä kyllä päätin että Pääsiäisloruilu riittää, vaikka asiaa niissä olikin, huumoriruumiinkielellä.
Kerran kun Jesse, taas, poikkesi täällä landella, otettiin taas useampikin kalja, se kun feikkasi tuon kiinnostuksensa viiniin.
Hän turinoi rakkaudestansa ihmiseen ja kertoi että pilalle meni ihmisestä suurin osa, kuten aikaisemminkin.
Liturgoivat he usein väärin sanoin ja ajatuksin, niin pieleen menee että hänen on ihan turha alkaa korjailemaan ihmisten käsityksiä, kuulema ei tule astumaan maan päälle vielä vähän aikaan, mitä en kyllä usko, se on aina poikennut polkemaan, mutta salaa.
Mutta joo... Jesse on vähän samanlainen kuin minäkin, salasanainen, monimuotoinen, raivostuttavan vertauskuvallinen sanaseppo, joten ei hän, vaikka haluaisikin, halua asettaa landepaukkua kiusaukseen päästellä rumia sanoja pelkästä turhautumisesta, hänen katsoo että vain harvat ovat valitut :)
Jos ensi Pääsiäinen on vielä, ja paikallaankin, minä tietysti osallistun sen viettoon palstalla.
Mutta ennen sitä on tulevan kesän viljan tuleentuminen ja siitepölyjen parveilu.
Ja ihmetellä pitää myös miksi kukat lakastuvat ja Kimalaiset ja Jääkarhut kaljuuntuvat.
H.Kiva kun kuitenkin kerroit minusta Jesselle, jospa hän vielä jonain kauniina päivänä pirauttaa, jään odottelemaan.
Saa sitten kertoa minullekin pari tarinaa.
Vaikuttaa oikein mukavalta kaverilta, tuliisn varmasti hänen kanssaan toimeen.
Voisihan hän täälläkin poiketa, kun on sinunkin kanssasi kaljaa nauttinut.
Veisin Jessen lammelle kalastamaan, saisi näyttää kuinka kävelee vettä pitkin. Jos vaikka jaksaisi voisi kantaa minut mukanaan lammen toiselle puolelle, ja takaisin kans.
Olisi varmasti unohtumaton kokemus, molemmille.
Helmat korviin etteivät kastuisi, mie pitelisin niitä sylissäni. :)
Odotellaan kesää ja vietetään muut juhlat alta pois ennen seuraavaa Pääsiäistä, siihen on pitkä aika.
P.demeter kirjoitti:
Onhan hänelle suosikkilista, Anceli, (ainakin mainostaa sitä). Mutta myös se toinen lista (inhokki-) kasvaa jos pitää vielä myrtsiä ilmettä ja haukkuu muita. Sellainen peli ei vetele... Olis hänkin vain kuin me, tällaiset vähäpuheiset..))
Voisi todella ottaa oppia meistä, maan hiljaisista. :)
Minun puolestani saa pyyhkiä suosikkilistallaan, sanonko minkä, en viitsi sanoa näin juhlapyhänä. Huomenna voisin sanoa.
Tätä menoa me sun kanssa ollaan myös jonkun listan kärjessä. :(
P.- demeter
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
H.Kyllä minä taas mieleni pahoitin, kun näin, miten suuri innoittaja Anceli on hunksille. Tuollaista kevyttä ja hauskaa tarinaa laittaa Ancelille, minulle muutama sana... Mutta pääsinpäs siipeilemään. Jaetaan kaikki. Sen saat mistä luovut,
lupasi Tommy Hellsten. - demeter
Anceli kirjoitti:
Voisi todella ottaa oppia meistä, maan hiljaisista. :)
Minun puolestani saa pyyhkiä suosikkilistallaan, sanonko minkä, en viitsi sanoa näin juhlapyhänä. Huomenna voisin sanoa.
Tätä menoa me sun kanssa ollaan myös jonkun listan kärjessä. :(
P.Näin taitaa käydä Anceli, suljetaan suumme, ettei tule itku pitkästä ilosta..))
demeter kirjoitti:
Kyllä minä taas mieleni pahoitin, kun näin, miten suuri innoittaja Anceli on hunksille. Tuollaista kevyttä ja hauskaa tarinaa laittaa Ancelille, minulle muutama sana... Mutta pääsinpäs siipeilemään. Jaetaan kaikki. Sen saat mistä luovut,
lupasi Tommy Hellsten.Hän pitää minua niin tyhmänä, että kaikki tarinat menvät läpi, siitä niiden pituus johtuu. Tai sitten olettaa, etten jaksa niitä lukea.
Suvun kesken on kaikki yhteistä, muista se.
Tuolla jo palomaa liehitteli, kyllä tää velipoika on melkoinen ketkale, en paremmin sano.
Pitäisikö sitä vähän kurittaa, kananmunalla nakata päähän, raaka olis parempi.
P.demeter kirjoitti:
Kyllä minä taas mieleni pahoitin, kun näin, miten suuri innoittaja Anceli on hunksille. Tuollaista kevyttä ja hauskaa tarinaa laittaa Ancelille, minulle muutama sana... Mutta pääsinpäs siipeilemään. Jaetaan kaikki. Sen saat mistä luovut,
lupasi Tommy Hellsten."demeter"
Minä kyllä katson että puolustaessani sinuakin tätä kaiken kansan valistajaa, Huh! hah! ja Frederik saa jatkaa, vastaan olen ansainnut ainakin pienen lirkun.
Vähän tässä lipsun maarinan tontille, vaikka niin ei saisikaan tehdä:
Meitä koskaan ei saa mikään erottaa...Jumalille sen kertonut oon..
Tuhon tietä kuljen...
Vaikka sortuisi kerran taivas, maa...
H.- demeter
Anceli kirjoitti:
Hän pitää minua niin tyhmänä, että kaikki tarinat menvät läpi, siitä niiden pituus johtuu. Tai sitten olettaa, etten jaksa niitä lukea.
Suvun kesken on kaikki yhteistä, muista se.
Tuolla jo palomaa liehitteli, kyllä tää velipoika on melkoinen ketkale, en paremmin sano.
Pitäisikö sitä vähän kurittaa, kananmunalla nakata päähän, raaka olis parempi.
P.Niin Anceli ja illan tullen hän virittelee viuluaan (sitä toista, vai olisko lampaanviulu?) maarinalle... Kuritus voisi olla paikallaan, mutta kun senkin hän pakkaa kääntämään edukseen...
demeter kirjoitti:
Niin Anceli ja illan tullen hän virittelee viuluaan (sitä toista, vai olisko lampaanviulu?) maarinalle... Kuritus voisi olla paikallaan, mutta kun senkin hän pakkaa kääntämään edukseen...
Varsinainen soittoniekka, ei voi muuta sanoa. Pakkohan sitä on kestää, ei me nyt enää voida häntä hyljätä.
Eikä me muutenkaan mahdeta hänelle mitään, koetetaan vaan jaksaa, vaikka ei tää helppoa ole. Hän on kuin liukas saippuapala, juuri kun luulee saaneensa otteen, niin eikö luiskahda käsistä. :))
P.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Minä kyllä katson että puolustaessani sinuakin tätä kaiken kansan valistajaa, Huh! hah! ja Frederik saa jatkaa, vastaan olen ansainnut ainakin pienen lirkun.
Vähän tässä lipsun maarinan tontille, vaikka niin ei saisikaan tehdä:
Meitä koskaan ei saa mikään erottaa...Jumalille sen kertonut oon..
Tuhon tietä kuljen...
Vaikka sortuisi kerran taivas, maa...
H.Äläpäs yritä hunksi. Sun pajatso tyhjeni jo muualle... Näin omin silmin tuolla toisessa ketjussa. Onneksi Anceli vihjaisi..))
demeter kirjoitti:
Niin Anceli ja illan tullen hän virittelee viuluaan (sitä toista, vai olisko lampaanviulu?) maarinalle... Kuritus voisi olla paikallaan, mutta kun senkin hän pakkaa kääntämään edukseen...
"demeter"
Hämäläinen ja Keski-Suomalainen vetävät toisiansa puoleensa pitkin antennein ja kirein kielin.
"Ei antenni toistaan toista,
ole parempi koskaan.
Vaikka lyhyempi on niistä toinen.
Ei kireät kielet paremmin loista, vaikka nieluissa toisissa ovat.
Eivät lerpahda hämeen hitaat rinnat,
Eivät Keski-Suomen vilkkaat pilit."
Minä teen tästä maarinalle laulun.
Ihqu varmasti hän joku aamu aloittaa....
Minulla. :)
H.demeter kirjoitti:
Äläpäs yritä hunksi. Sun pajatso tyhjeni jo muualle... Näin omin silmin tuolla toisessa ketjussa. Onneksi Anceli vihjaisi..))
"demeter"
Helppoa on minun uskoa että minusta kirjoitellaan, ympäri maailman.
Jopa posiitiviset kirjoittavat negatiivisesti.
Ja sen vahvistaa maapallokin.
Magneettinen napa on alkanut huolestuttavasti vaeltelemaan.
Mut sie et sit huoli, turhakkeena on kiva elää. :)
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Helppoa on minun uskoa että minusta kirjoitellaan, ympäri maailman.
Jopa posiitiviset kirjoittavat negatiivisesti.
Ja sen vahvistaa maapallokin.
Magneettinen napa on alkanut huolestuttavasti vaeltelemaan.
Mut sie et sit huoli, turhakkeena on kiva elää. :)
H.Äläpäs vaivu itsesääliin hunksi, vaikka se miesten helmasynti onkin. Ajattele miten paljon olet tätäkin palstaa palvellut: ottanut vastaan haukut, ettei muita haukuttaisi, ilkeillyt, ettei muiden tarvitsisi ja miten paljon hauskoja hetkiä olet järjestänyt meille tyhjännaurajille...)) Ja kuten tutussa virressä laulettiin: myös ohdakkeista tulee kiittää...
demeter kirjoitti:
Äläpäs vaivu itsesääliin hunksi, vaikka se miesten helmasynti onkin. Ajattele miten paljon olet tätäkin palstaa palvellut: ottanut vastaan haukut, ettei muita haukuttaisi, ilkeillyt, ettei muiden tarvitsisi ja miten paljon hauskoja hetkiä olet järjestänyt meille tyhjännaurajille...)) Ja kuten tutussa virressä laulettiin: myös ohdakkeista tulee kiittää...
"demeter"
"Miksi minä en sormillain aikaan saa,
samaa juhlaa kun toiset saavat?
Pari mulkaisua, lanteeni liikahtaa,
miks mulle on siinä kaikki?
Miks toiset liitävät hurmioissaan?
Niillä kaikki liukkaasti liikkuu,
Miksi mulle ei ole suotu, omaa toista?
Miksi osaa en kömpelöin kielin,
edes antaa ymmärtää,
mihin sieluni kirkuen kaipaa.
Miksi palstoilla toinen tykkää toista?
Sitä samaa minäkin janoan.
Miksi lantion luiset, sormeni ovat?
Nyt on kevät ja aikanaan tulee aika,
jolloin heilimöin minäkin vähän,
taaskin turhaan, ei omaa toista."
_ HUNKSZ 09.04.2012
Omistettu..noh.. en nyt tiijä.
H.hunksz kirjoitti:
"demeter"
edes antaa ymmärtää,
_ HUNKSZ 09.04.2012
H.Nyt pää pystyyn, muista että me demeterin kanssa tykätään sinusta.
P.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
edes antaa ymmärtää,
_ HUNKSZ 09.04.2012
H.Tuon runon voit osoittaa vaikka kenelle, hunksi. Se on niin hyvä. En ole pätevä arvioimaan muotoa, mutta arvioin koskettavuutta. Runoilijat ovat omaa lajiaan,
heillä on kosminen vilu täällä, mutta he osaavat myös lentää. Ei muut kuin siiville siitä..)) - demeter
Anceli kirjoitti:
Nyt pää pystyyn, muista että me demeterin kanssa tykätään sinusta.
P.Ollaan me sielunsiskot, Anceli ! Samansisältöinen kannustus, samaan aikaan..))
Veljeä ei jätetä... Ja kaverillekin jätetään... demeter kirjoitti:
Ollaan me sielunsiskot, Anceli ! Samansisältöinen kannustus, samaan aikaan..))
Veljeä ei jätetä... Ja kaverillekin jätetään...Ollanhan me, hyvinkin ollaan. :)
Ei me häntä jätetä, silloin kun hänellä on vaikeaa, niin oikein tuetaan ja kannatellaan, tsempataan ja kannustetaan.
Kavereille jää myös, meiltä kyllä tukea riittää. :)
P.
"||*
Niinhän on tarkoituksenikin.
Pedofiliaa ja uskontoa kun on aikamme nyt.
Tai ainakin aiheeseen liittyvää runsasta puheensolinaa.
MIksi lepää ihmisyys onton päällä?
En saa sanoa.
H.Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
(Vanha suomalainen sananlasku)- Joo lämmintä
meinas tulla, kun nämä mamut on saatu töihin pääsiäisenäkin ?
"Kerrostaloasunto poltettiin bensiinillä .."
Onni oli tällä kertaa kun vaan tuo kahdesta asunnosta yhdistetty tavallista suurempi kerrostalohuoneisto paloi.
Näin saamme sitten taas maksaa tuonkin tuhon ? On se onni kun meillä on sentään nykyään vaan pelkkä maksajan rooli ! Pitkäperjantaista tuli ikävä. Olin ostanut savukirjolohifileen, vakuumipakatun. Ajattelin, että paremmin säilyy kuin irto myynnistä. Söimme sitä illalla.Toisin kävi. Ruokamyrkytys pilasi lauantain vastaisen yön. Kaikki sairastuimme. En koskaan enää osta tuollaista pakkausta. Irtomyynnissä ei ole ollut koskaan viallista kalaa. Varmaan oli pakkaus viottunut. Kauppa ei ole vastuussa, vaan valmistaja...
- demeter
Otan osaa (maarina1) ja onnittelen itseäni, etten ostanut samanlaista kalaa, kädessäni jo pitelin pakkausta. No, sattumaa kai tuollainen on. Pakkaus pettää ja se on menoa sitten. Voin lohduttaa sinua sillä, että onnistuin itsekin pilaamaan poikani kalastaman kuhan, kuten tuolla edellä kerroin. Emme silti sairastuneet kukaan, tiettävästi.
On tää niin vaikeeta..)) - 1943
En koskaan osta tyhjiöpakattua kalaa, koska nimenomaan hapettomassa tilassa voi muhia Clostridium botulinum- bakteeri. Se muodostaa botuliinia, joka on yksi myrkyllisimmistä aineista. Sen vuoksi kalat on säilytettävä alle kolmessa asteessa. Kuumentaminen tuhoaa myrkyn, mutta savukalaahan ei aina kuumenneta.
- 1943
1943 kirjoitti:
En koskaan osta tyhjiöpakattua kalaa, koska nimenomaan hapettomassa tilassa voi muhia Clostridium botulinum- bakteeri. Se muodostaa botuliinia, joka on yksi myrkyllisimmistä aineista. Sen vuoksi kalat on säilytettävä alle kolmessa asteessa. Kuumentaminen tuhoaa myrkyn, mutta savukalaahan ei aina kuumenneta.
Jos asiaa, nyt tosi vakavaa, kirjoittaa. Silti joku miinustaa, mikähän Sinua kiinnostaa? Pitäisi ainakin jääkaapin lämpötila tarkistaa, jos tyhjiöpakattua ostaa. Opiskele ja hanki hygieniapassi. Minulla on oikeus järjestää testi.
- maarina1 ejk
Joo, aina sitä viisastuu ku vanhenee. Onneksi eilen olimme jo terveinä. Kaupassa sanoi, kun ilmoitin moisesta, et vastuu on valmistajalla. Siihen pitäis ottaa yhteyttä. Ei maksa vaivaa, mut en toiste tee sitä virhettä. Niistä kun ei päälleppäin näy, et olis rikkoutunut suoja..
Kyllä se maksaa vaivan ja yleensä valmistaja on jopa hyvillään, kun saa palautetta mikäli jossakin tuotteessaan on vikaa.
Parempi antaa palaute sinne mihin se kuuluu.
Voit antaa palautetta nettisivujen kautta, melkein kaikilla sellaiset jo on.
Pariin otteeseen olen joutunut huonosta tuotteesta palutetta laittamaan netin kautta, aina on suhtautuminen ollut ystävällistä ja korvaus kohtuullinen. Usein monikertainen tuotteen hintaan verrattuna.Anceli kirjoitti:
Kyllä se maksaa vaivan ja yleensä valmistaja on jopa hyvillään, kun saa palautetta mikäli jossakin tuotteessaan on vikaa.
Parempi antaa palaute sinne mihin se kuuluu.
Voit antaa palautetta nettisivujen kautta, melkein kaikilla sellaiset jo on.
Pariin otteeseen olen joutunut huonosta tuotteesta palutetta laittamaan netin kautta, aina on suhtautuminen ollut ystävällistä ja korvaus kohtuullinen. Usein monikertainen tuotteen hintaan verrattuna.Kiitos Anceli vinkistä. Niinpä etsin heidän sähköpostiosoitteen ja laitoin viestiä. Olisin palauttanut kauppaan, mutta sanoivat et heille ei se kuulu. Ennen olen aina vienyt kauppaan takaisin vialliset tuotteet.
maarina1 kirjoitti:
Kiitos Anceli vinkistä. Niinpä etsin heidän sähköpostiosoitteen ja laitoin viestiä. Olisin palauttanut kauppaan, mutta sanoivat et heille ei se kuulu. Ennen olen aina vienyt kauppaan takaisin vialliset tuotteet.
Ole hyvä, toivottavasti asia järjestyy ja tuote korvataan.
Onhan se valmistajan oman edunkin mukaista vastata tuotteistaan.
Minullekin sanottiin kerran kaupassa, että on parempi antaa palaute suoraan valmistajalle.
Tosin pari viikkoa sitten sain kaupasta uuden paketin tuotetta, kun vein homeiseksi paljastuneen takaisin.- * *
maarina1 kirjoitti:
Kiitos Anceli vinkistä. Niinpä etsin heidän sähköpostiosoitteen ja laitoin viestiä. Olisin palauttanut kauppaan, mutta sanoivat et heille ei se kuulu. Ennen olen aina vienyt kauppaan takaisin vialliset tuotteet.
Tekisi kyllä mieli antaa kauppiaalle haiseva vastalause. Aloin eilen keittämään viikko aiemmin ostamaani kukkakaalia.
Se oli valmiiksi pussitettu. Kaali oli aivan kauttaaltaan homehtunut. Kaalin suojuslehdet oli irrotettu, silti jätetty pussin pohjalle, eivätkä olleet suojaamassa sitä, ja pussiin koostunut kosteus oli homehduttanut koko komeuden.
Tosi törkeää toimintaa, mielestäni.
Omaa tyhmyyttäni sen ostin. - 1943
Ostin ennen pääsiäistä porsaan kassleria, jota piti ohjeen mukaan kuumentaa 120 asteessa 1,5 tuntia. Sisälämpötila nousi 60 asteeseen ja jatkoin kuumentamista. Nostin myös uunin lämpötilaa asteittain. Kuumensin 4 tuntia, silloinkaan tuote ei ollut syötävää. Otin netin kautta yhteyttä valmistajaan, sain asiallisen vastauksen ja tililleni tulee jokin summa. Yleensä valmistaja on kiitollinen palautteesta ja korvaa vahingon. Esim. kerran sain kotimaiselta suklaatehtaalta suurimman mahdollisen konvehtirasian.
1943 kirjoitti:
Ostin ennen pääsiäistä porsaan kassleria, jota piti ohjeen mukaan kuumentaa 120 asteessa 1,5 tuntia. Sisälämpötila nousi 60 asteeseen ja jatkoin kuumentamista. Nostin myös uunin lämpötilaa asteittain. Kuumensin 4 tuntia, silloinkaan tuote ei ollut syötävää. Otin netin kautta yhteyttä valmistajaan, sain asiallisen vastauksen ja tililleni tulee jokin summa. Yleensä valmistaja on kiitollinen palautteesta ja korvaa vahingon. Esim. kerran sain kotimaiselta suklaatehtaalta suurimman mahdollisen konvehtirasian.
Mulle ei ole vielä vastausta tullut kalan valmistajalta...
Siis kauppiaat ei ole vastuussa esim. vanhentuneen tai pilaantuneen ruuan myynnistä? Onko tämä joku yleinen sääntö vai koskeeko vain tiettyjä juttuja niinkuin vakuumipakattua lohta?
- ?
Samaa mieltä, kai kauppias on asiakkaalle vastuussa myymästään viallisesta tuiotteesta?
? kirjoitti:
Samaa mieltä, kai kauppias on asiakkaalle vastuussa myymästään viallisesta tuiotteesta?
Minulle sanottiin, että valmistaja vastaa. Tietysti tuoreessa tavarassa kauppa vastaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802908Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka492298Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051664Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 561189
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181