Etämyynti on nykyaikaa

Laatuolutta Saksasta

Yksinkertaisin ja laillinen tapa hankkia viinejä, olutta verkkokaupoista on se kun myyjä järjestää kuljetuksen, joka on myös kaikkein yleisin tarjolla oleva.

Tätä kutsutaan nimellä: Etämyynti

Etämyynti selitetty tullin ohjeessa s.3:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

Verkkokauppa on etämyynnissä kiistatta verovelvollinen, jolloin ostajan ei tarvitse (eikä voikaan) valmisteverosta huolehtia.
Jos kävisi niin että tulli pysäyttäisi lähetyksen, pitää tullin tällöin tivata valmisteveroa lähettäjältä eli verkkokaupalta, jotka eivät siihen tuskin reagoivat.

Jos tilaus ei saavu perille on ostajalla tällöin oikeus hakea maksunpalautus maksetusta mutta toimittamattomasta tuotteesta korttiyhtiöltä (Visa tms.)
Näin pitkälle en ole kuullut tapausten etenevän, vaan tuotteet ovat tulleet perille noin 4:ssa työpäivässä Euroopasta.

Sitävastoin jos ostaja järjestää kuljetuksen on hänen myös maksettava valmistevero tullin monimutkaisen menettelyn kautta. Se tapa on kuvattu samassa tullin ohjeessa kohdassa "Ostajan verovastuu".
Enpä suosittele ellet pidä lomakkeiden täytöstä.

14

1070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostaja

Osaatko kertoa yhden etämyyntiä harjoittavan yrityksen - eli sellaisen joka kerää Suomen valtiolle tilitettävät verot kaupan yhteydessä.
      Ruotsiin etämyyntiä harjoittavia kauppoja tiedän ja homma toimii - heillä ei kuitenkaan ole Suomen verottajan kanssa sopimusta - eli eivät myy tänne mitään.

Jos kerran teidät kauppiaan - kerro nimi niin kerron löytyykö firman nimi tullin ja verottajan listalta.
      Nykyisten lomakkeiden täyttö ei ole mitään rakettitiedettä, laitetaan omat ja juomien tiedot sitä varten varattuun lomakkeesen ja maksetaan maksut - siinä se.

• Tertsa 77

onko laadukkaiden viskien etämyynti kanadasta suomeen laillisesti mahdollista,ottaen huomioon hinnoitt.politiikan sekä Eu määräykset ? Itse olen Kanadan matkoilta saanut lain puitteissa tuoda viinaa eli viskiä max 30 litraa.

• 18+18
        Tertsa 77 kirjoitti:

onko laadukkaiden viskien etämyynti kanadasta suomeen laillisesti mahdollista,ottaen huomioon hinnoitt.politiikan sekä Eu määräykset ? Itse olen Kanadan matkoilta saanut lain puitteissa tuoda viinaa eli viskiä max 30 litraa.

alkoholivero tulli alv

• Jöpjöp
        Tertsa 77 kirjoitti:

Etämyyntiä ei harrasta kukaan Kanadalainen Suomeen - ei ole asiakkaista niin paljon, että kannattaisi moiseen hommaan lähteä. Alko tuo Kanadasta aivan riittävästi juomia.

• korjatkaa/erehdyn
        Tertsa 77 kirjoitti:

EU:n ulkopuoleltakin saa yksityishenkilö minun käsitykseni mukaan tilata alkoholia omaan käyttöön. Suomen tullin kantamat maksut ovat kuitenkin toisenlaiset kuin EU:n sisältä tulevalle tilaukselle. Kannattaa kysyä tullista, en muista nyt mitä 2 vuotta sitten kertoivat (lienee yhä voimassa).

• ?

Voiko nuo verot maksaa sähköisesti tullille jonkin palvelun kautta?

• Litkua Liettuasta

EU-oston tapauksessa laitetaan vakuussumma tullin tilille (siis vaikka verkkopankilla) ja tehdään vakuusilmoitus. Ilmoituksen oma kappale tulee leimattuna ja vakuuden viitenumerolla varustettuna takaisin kun tulli näkee vakuusrahat tilillä. Tavaran tultua tehdään veroilmoitus, johon laitetaan se tullin antama vakuuden viitenumero niin osaavat kohdistaa vakuuden tilaukseen. Erotuksen saa takaisin jos laittoi liikaa ja tulli laskuttaa lisää jos tuli enemmän.

• Laatuoluen Ystävä
        Litkua Liettuasta kirjoitti:

EU-oston tapauksessa laitetaan vakuussumma tullin tilille (siis vaikka verkkopankilla) ja tehdään vakuusilmoitus. Ilmoituksen oma kappale tulee leimattuna ja vakuuden viitenumerolla varustettuna takaisin kun tulli näkee vakuusrahat tilillä. Tavaran tultua tehdään veroilmoitus, johon laitetaan se tullin antama vakuuden viitenumero niin osaavat kohdistaa vakuuden tilaukseen. Erotuksen saa takaisin jos laittoi liikaa ja tulli laskuttaa lisää jos tuli enemmän.

Miten tuo itse veroilmoituksen teko sitten tapahtuu?

• Oluen Ystävä

Kai sen voi tehdä myös sähköisesti vai pitääkö lähteä johonkin toimipisteeseen ryssien kanssa jonottamaan?

• Jerpaa terppa
        Oluen Ystävä kirjoitti:

Kai sen voi tehdä myös sähköisesti vai pitääkö lähteä johonkin toimipisteeseen ryssien kanssa jonottamaan?

Jos olet yrittäjä ja maahantuoja voit tehdä, jos ja kun olet yksityishenkilö etkä rekisteröitynyt maahantuoja - käytät paperikaavakkeita ja asiot tullin toimipisteessä.
        Ei vaikeata mutta hieman työlästä.

• Laatuolutta Saksasta
    • Anonyymi

Etämyynti/-oston verotusta ollaan epämääräistämässä. Verosta vastuuseen joutuu myös ostaja vaikka kyseisen tilauksen toimittaa myyjä toisin kuin tällä hetkellä.

Yhtä asiaa olen ihmetellyt kun Alkollekin tuli kuitinantopakko, jonka jälkeen kuittikaupasta ei ole enää puhuttu mitään kun EI Alkosta saa kuittia kuin pyytämällä ;)

Sitäkin olen ihmetellyt kun kuitista ei kuitenkaan selviä kaikki maksetut verot. ALV näkyy, pullopantit eivät eikä valmistevero.

Nyt jos alkoholin nettimyynti kotimaassa on tarkoitus vapauttaa, niin millä konstilla tulet selvittämään esim. pienpanimon, luostariviinin, Alkon tai tilaviinimyyjän tuotteiden valmisteveron suorituksen kun ei se näy edelleenkään missään kuitissa! Kuitenkin tästä ollaan tekemässä yhteisvastuullista!

Eli uutta kieltolakia pukkaa!
      '
      Lähden tekemään sahtia:
      Sahti on kansallisjuoma. Kaikki sen tuntee. Kukaan ei ole sitä nähnyt ;)

• Anonyymi

Saksasta saa hyvää sahtia; Helles ja Dunkles eli vaalea ja tumma sahti. Sitä myydään joka paikassa mm. maatiloilla on valtavat terassit, joissa omavalmisteena myydään. Kaikki muu myytävä olut siellä menee nimellä Export. Lidlistä saa mm. Nobelaneria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe