Etämyynti on nykyaikaa

Laatuolutta Saksasta

Yksinkertaisin ja laillinen tapa hankkia viinejä, olutta verkkokaupoista on se kun myyjä järjestää kuljetuksen, joka on myös kaikkein yleisin tarjolla oleva.

Tätä kutsutaan nimellä: Etämyynti

Etämyynti selitetty tullin ohjeessa s.3:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

Verkkokauppa on etämyynnissä kiistatta verovelvollinen, jolloin ostajan ei tarvitse (eikä voikaan) valmisteverosta huolehtia.
Jos kävisi niin että tulli pysäyttäisi lähetyksen, pitää tullin tällöin tivata valmisteveroa lähettäjältä eli verkkokaupalta, jotka eivät siihen tuskin reagoivat.

Jos tilaus ei saavu perille on ostajalla tällöin oikeus hakea maksunpalautus maksetusta mutta toimittamattomasta tuotteesta korttiyhtiöltä (Visa tms.)
Näin pitkälle en ole kuullut tapausten etenevän, vaan tuotteet ovat tulleet perille noin 4:ssa työpäivässä Euroopasta.

Sitävastoin jos ostaja järjestää kuljetuksen on hänen myös maksettava valmistevero tullin monimutkaisen menettelyn kautta. Se tapa on kuvattu samassa tullin ohjeessa kohdassa "Ostajan verovastuu".
Enpä suosittele ellet pidä lomakkeiden täytöstä.

12

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostaja

Osaatko kertoa yhden etämyyntiä harjoittavan yrityksen - eli sellaisen joka kerää Suomen valtiolle tilitettävät verot kaupan yhteydessä.
      Ruotsiin etämyyntiä harjoittavia kauppoja tiedän ja homma toimii - heillä ei kuitenkaan ole Suomen verottajan kanssa sopimusta - eli eivät myy tänne mitään.

Jos kerran teidät kauppiaan - kerro nimi niin kerron löytyykö firman nimi tullin ja verottajan listalta.
      Nykyisten lomakkeiden täyttö ei ole mitään rakettitiedettä, laitetaan omat ja juomien tiedot sitä varten varattuun lomakkeesen ja maksetaan maksut - siinä se.

• Tertsa 77

onko laadukkaiden viskien etämyynti kanadasta suomeen laillisesti mahdollista,ottaen huomioon hinnoitt.politiikan sekä Eu määräykset ? Itse olen Kanadan matkoilta saanut lain puitteissa tuoda viinaa eli viskiä max 30 litraa.

• 18+18
        Tertsa 77 kirjoitti:

onko laadukkaiden viskien etämyynti kanadasta suomeen laillisesti mahdollista,ottaen huomioon hinnoitt.politiikan sekä Eu määräykset ? Itse olen Kanadan matkoilta saanut lain puitteissa tuoda viinaa eli viskiä max 30 litraa.

alkoholivero tulli alv

• Jöpjöp
        Tertsa 77 kirjoitti:

Etämyyntiä ei harrasta kukaan Kanadalainen Suomeen - ei ole asiakkaista niin paljon, että kannattaisi moiseen hommaan lähteä. Alko tuo Kanadasta aivan riittävästi juomia.

• korjatkaa/erehdyn
        Tertsa 77 kirjoitti:

EU:n ulkopuoleltakin saa yksityishenkilö minun käsitykseni mukaan tilata alkoholia omaan käyttöön. Suomen tullin kantamat maksut ovat kuitenkin toisenlaiset kuin EU:n sisältä tulevalle tilaukselle. Kannattaa kysyä tullista, en muista nyt mitä 2 vuotta sitten kertoivat (lienee yhä voimassa).

• ?

Voiko nuo verot maksaa sähköisesti tullille jonkin palvelun kautta?

• Litkua Liettuasta

EU-oston tapauksessa laitetaan vakuussumma tullin tilille (siis vaikka verkkopankilla) ja tehdään vakuusilmoitus. Ilmoituksen oma kappale tulee leimattuna ja vakuuden viitenumerolla varustettuna takaisin kun tulli näkee vakuusrahat tilillä. Tavaran tultua tehdään veroilmoitus, johon laitetaan se tullin antama vakuuden viitenumero niin osaavat kohdistaa vakuuden tilaukseen. Erotuksen saa takaisin jos laittoi liikaa ja tulli laskuttaa lisää jos tuli enemmän.

• Laatuoluen Ystävä
        Litkua Liettuasta kirjoitti:

EU-oston tapauksessa laitetaan vakuussumma tullin tilille (siis vaikka verkkopankilla) ja tehdään vakuusilmoitus. Ilmoituksen oma kappale tulee leimattuna ja vakuuden viitenumerolla varustettuna takaisin kun tulli näkee vakuusrahat tilillä. Tavaran tultua tehdään veroilmoitus, johon laitetaan se tullin antama vakuuden viitenumero niin osaavat kohdistaa vakuuden tilaukseen. Erotuksen saa takaisin jos laittoi liikaa ja tulli laskuttaa lisää jos tuli enemmän.

Miten tuo itse veroilmoituksen teko sitten tapahtuu?

• Oluen Ystävä

Kai sen voi tehdä myös sähköisesti vai pitääkö lähteä johonkin toimipisteeseen ryssien kanssa jonottamaan?

• Jerpaa terppa
        Oluen Ystävä kirjoitti:

Kai sen voi tehdä myös sähköisesti vai pitääkö lähteä johonkin toimipisteeseen ryssien kanssa jonottamaan?

Jos olet yrittäjä ja maahantuoja voit tehdä, jos ja kun olet yksityishenkilö etkä rekisteröitynyt maahantuoja - käytät paperikaavakkeita ja asiot tullin toimipisteessä.
        Ei vaikeata mutta hieman työlästä.

• Laatuolutta Saksasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Täti-ihminen Sofia ja nuori kanadalainen lätkänpelaaja

Sofialla on kiikarissa Logan Thompson 25v, Las Vegasissa pelaava kanadalaispelaaja. Tätä se kai tarkoitti, kun sanoi Seiskalle, ettei tiedä kuinka pit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1775
    2. Some pillastui: Farmin voitto pedattiin Teemulle?!? "Törkee temppu" "Taina oli ihan vailla mahiksia"

Ohhoh, Farmi-kaksintaistelu ja finaali on saanut tunteet kuumiksi - ja ehkä syystäkin Suomi24 Keskustelu -palstalla... Olisiko Tainalla ollut mahdolli
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1235
    3. Pääsikö Martti

Esittelemään velaka mersua ja hyyryä hienostoalueella lippisjonnelle🤗😜😎
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1211
    4. Etkö voisi

Mies: Etkö millään voisi, tahtoisi tai haluaisi tavata? Edes hetken, kuten silloin joskus. Etkö voisi pyytää? Itse en voi. Tekisin mitä vain, jos näki
      Rakkaus ja rakastaminen
      73
      977
    5. Suomessa todettu ilmeisesti eka apinarokkotapaus

Euroopassa matkailleella miehellä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008841676.html
      Maailman menoa
      47
      866
    6. Mitäs ajattelisit

Jos saisit häneltä tänään pienessä sievässä lähetetyn viestin puhelimeen "haluan nähdä" tai "ikävä"?
      Ikävä
      69
      779
    7. J joskus haluaisin

Istua syliisi ja samalla suudella sinua...
      Ikävä
      33
      773
    8. Petit miestäsi

Pettäisit myös minut. Sinulle ei merkitse rehellisyys mitään. Naisilla on selkäranka. Käärmellä sitä ei ole. Älä enää vaivaa minua.
      Järki ja tunteet
      58
      763
    9. Nyt on aika muistella jättitarakkaa

Uuh uuh uuh. https://aijaa.com/wMPRhU
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      737
    10. Osui suomalaisia omaan nilkkaan terroristien hyysääminen

Muthei, eihän täällä pitäisi niitä olla kun kaikkien taustat on tarkastettu ennen maahan tuloa. Vai oliko sittenkään. Nyt tämä hyysääminen saa aikaan
      Maailman menoa
      159
      649
    Aihe