Kertokaahan kokemuksianne audi A4:sta vm. noin 95-99! olen ostoaikeissa ja haluaisin tietää millainen auto yleensäkin on? mitkä ovat tyypillisimpiä vikoja ja onko varaosat kalliita??
Audi A4 kokemuksia
110
79039
Vastaukset
- tepi
moottoreina 1.8turbo ja 1.9tdi on hyviä.
V6 koneiset kiertäisin itse kaukaa ja vapari 1.6 ja 1.8 20v on melko hengettömiä.
Alkupään malleissa ajonesto temppuilee (korjaantuu vaihtamalla ajoneston lukija). Ja ominaisuutenhan noissa on nuo kuluvat etupään tukivarret (4kpl/puoli).
Takapenkin tilat on melko olemattomat jos etupenkkiläiset on vähänkään isompia.
Äänieristys on heikompi mitä vanhemmassa 90 audissani oli.
Muuten kyllä napakka laite ajaa, laadukasta jälkeä eikä ruostumisestakaan ole pelkoa.
Huolto ja varaosat ihan samoissa hinnoissa kuin muillakin kilpailevilla merkeillä.
Itselläni nyt 3. audi(-95 a4 1.8t), eikä todellakaan jää viimeiseksi.- Mikko
miksi et ottaisi V6 konetta?Ajattelin nimittäin hankkia 2.8 quattron.
- tepi
Mikko kirjoitti:
miksi et ottaisi V6 konetta?Ajattelin nimittäin hankkia 2.8 quattron.
sivusta seuranneena muutamaa V6 omistajaa niin ei voi paljoa positiivista keksiä.
Öljyä lentää ulos milloin mistäkin tiivisteestä tai sitten sitä palaa muuten vaan. Moottori ei kovin kummoine teholtaan ole ja bensaa menee ämpäri tolkulla.
1.8t koneesta saa pelkällä lastulla enemmän jerkkua pienemällä kulutuksella ja vääntökin on jykevämpi.
Toki jokainen tekee itse valintansa, tämä oli vain oma mielipiteeni. audiclub.fi foorumilta kannattaa käydä lukemassa lisää. - Minä
tepi kirjoitti:
sivusta seuranneena muutamaa V6 omistajaa niin ei voi paljoa positiivista keksiä.
Öljyä lentää ulos milloin mistäkin tiivisteestä tai sitten sitä palaa muuten vaan. Moottori ei kovin kummoine teholtaan ole ja bensaa menee ämpäri tolkulla.
1.8t koneesta saa pelkällä lastulla enemmän jerkkua pienemällä kulutuksella ja vääntökin on jykevämpi.
Toki jokainen tekee itse valintansa, tämä oli vain oma mielipiteeni. audiclub.fi foorumilta kannattaa käydä lukemassa lisää....tähän minä. Mulla on olut kaksikin V6sta ja kummassakaan ei ole ollut pienintäkään propsia, mulla on kai ollut sitten niitä poikkeus yksilöitä ;)
Toinen (2.4) oli 67tkm ajettu ja toinen (2.6e)155tkm mittarissa pari vkoa sitten) - V6 2.4 Q -00
tepi kirjoitti:
sivusta seuranneena muutamaa V6 omistajaa niin ei voi paljoa positiivista keksiä.
Öljyä lentää ulos milloin mistäkin tiivisteestä tai sitten sitä palaa muuten vaan. Moottori ei kovin kummoine teholtaan ole ja bensaa menee ämpäri tolkulla.
1.8t koneesta saa pelkällä lastulla enemmän jerkkua pienemällä kulutuksella ja vääntökin on jykevämpi.
Toki jokainen tekee itse valintansa, tämä oli vain oma mielipiteeni. audiclub.fi foorumilta kannattaa käydä lukemassa lisää.Öljyä menee 0.5 l /5000-7000 km.
Moottoritiellä jos lähtee ohittajan perään 120:ssa niin pitää olla tarkkana ettei aja perään.
Käy kokeileen mitä tapatuu 4200 kierroksen jälkeen - just joooo
Onhan se 1.9tdi löysempi kun 1.8 20v
- jipa.
V6 2.4 Q -00 kirjoitti:
Öljyä menee 0.5 l /5000-7000 km.
Moottoritiellä jos lähtee ohittajan perään 120:ssa niin pitää olla tarkkana ettei aja perään.
Käy kokeileen mitä tapatuu 4200 kierroksen jälkeenostaa..saadaan automynti nousuun taas.Mikäs autoissa vikana ne on aina yksilöitä, ostettavaksi ne tarkoitettu.
- volsuonhyvä
tepi kirjoitti:
sivusta seuranneena muutamaa V6 omistajaa niin ei voi paljoa positiivista keksiä.
Öljyä lentää ulos milloin mistäkin tiivisteestä tai sitten sitä palaa muuten vaan. Moottori ei kovin kummoine teholtaan ole ja bensaa menee ämpäri tolkulla.
1.8t koneesta saa pelkällä lastulla enemmän jerkkua pienemällä kulutuksella ja vääntökin on jykevämpi.
Toki jokainen tekee itse valintansa, tämä oli vain oma mielipiteeni. audiclub.fi foorumilta kannattaa käydä lukemassa lisää.Sama ongelma oli aikoinaan Bemarissa: 1.8 neloskone oli huomattavasti pirteämpi kuin kalliimpi 2 litrainen kuutonen. Johtuu siitä, että kuutosessa on pienempi tilavuus yhtä sylinteriä kohti, jolloin vääntömomentti kärsii.
- Kulttis
Niin ruostumisesta ei ole pelkoa, mutta kirjoittelin tonne vähän alemmas "Harmin paikka", jossa purnasin maalien kuplimisesta. Elikkäs maalit on viisi vuotta vanhassa autossa alkaneet irtoilemaan galvanoinnin päältä. Vielä ei kauempaa huomaa, mutta lähempää näyttää jo aika typerältä. Audin maine näissä asioissa on ainakin tämän auton kohdalla parempi kuin todellisuus. Muuten fantastinen auto ajaa. Niitä puola ongelmiahan näissä bensakoneissa on joitain ollut.
- otto
Oletko itse ajellut tuon viis vuotta?
Millaisella puunauksella?
"Happosateita"?
Kyselee entinen kalkkitehtaan kapteeni, Audia harkitessaan. - audia4vm1996
lokakuussa ostin a4 vm-96 kuulema 97,malli, 346tkm ajettu,etujarrulevyt takajarrulevyt pitivaihtaa taakse kierrejousi,eteen takimmainen tukivarsi,jakopään huollon tein hihna vesipumppu ym oli öljyvuotoa joten stefoja piti vaihtaa.kytkinpitäis uusia ja pakkasella startti ongelma sekin uusissa,pohja hyvässä kondiksessa, kaaret ja ovien alaosat ruostuu.vähän petyin ei niin hyvä ajaa kuin kuvittelin,ja aika äänekäs,
- Audimiäs
audia4vm1996 kirjoitti:
lokakuussa ostin a4 vm-96 kuulema 97,malli, 346tkm ajettu,etujarrulevyt takajarrulevyt pitivaihtaa taakse kierrejousi,eteen takimmainen tukivarsi,jakopään huollon tein hihna vesipumppu ym oli öljyvuotoa joten stefoja piti vaihtaa.kytkinpitäis uusia ja pakkasella startti ongelma sekin uusissa,pohja hyvässä kondiksessa, kaaret ja ovien alaosat ruostuu.vähän petyin ei niin hyvä ajaa kuin kuvittelin,ja aika äänekäs,
Noilla kilsoilla kyllä varmaan onkin jos jonkin moista. Itsellä A4 1.9 TDi (AFN) sedan ja vähän yli 200tkm mittarissa. Ei ole sen äänekkäämpi kuin edellinen A6 avant Quattro. Ihan ok ajoltaan vaikka ei voi A6:een verratakaan. Kai se ruostuu jos on maali lähtenyt ja sinkki siitä päältä. Itsellä ollu A3, A6 ja nyt A4 ja yhdessäkään ei ole ollu mitään ruosteongelmia.
- Minä
Mulla oli A4Q V6 2.4 -98 ennen nykyistä A6Q V6 2.6 -97:sta.
Peli oli loistava, ei mitään moitittavaa (kuin ei nykyisessäkään). Olen kuullut että noissa 2.4ssa voisi esiintyä tiivisteiden öljyvuotoja, tosin mulla ei ole pienintäkään havaintoa niistä.
Tilat on takapenkkiläisille pienet, siksipä nykyään onkin tuo A6. Sama tilan ahtaus on takaboxissa (kun vrt A6)
Omissani V6:sissa on ollut yllättävän pienet kulutukset. Molemmat maantiellä alle 8L/100km (kesällä, talvella 0,5-1 litra lisää) ja kaupungissakin hieman yli 10L/100km (ja taas ilmastointi n.0,5-1 Litra lisää), tämä koskee molempia A4Qsta ja A6Qsta, tietenkin kohtuu polkemisella.
Huoltokulut ovat hmm.. kohtuulliset, ottaen huomioon, että mitään varsinaisesti korjattavaa ei ole ollut. Toisaalta taas kun korjattavaa ei ole ollut ovat ne aikamoiset eli kaikki on suhteellista ;)
Tiivistettynä: Hyvä ja huoleton peli.
Tällä hetkellä tuntuma on että seuraavakin kulkuneuvo meidän perheessä on rinkelikeula. - Jani
Minulla on viimeinen vuosimalli ennen kuin kori vaihtui. Moottori 1,8T, Aj n 70000 km, sedan. Olen todella tyytyväinen autoon. Ei mitään vikoja tai muuta. Huoltovälit ovat pitkät ja autolla on mukavaa ajaa. Tuntuu kestävän kauan vielä.
- A4 1.8Ts quattro -00
Itellä on mimimerkin mukainen 134tkm ajettu 180hp A4 ollu nyt puoli vuotta eikä oo ollu mitään ongelmia, paitsi nyt maalipinta kupruilee vähän takaluukussa mutta sitä nyt ei kukaan muu oo huomannu.
Neuvona sanoisin että katso vm. -99-00 facelift aanelkkuja 1.8T koneella kohtuukilsoilla. Näissä uuemmissa ku on kuulemma vahvemmat tukivarret eessä.
Vielä noista V6 koneista; vanhemmilla on -98 A6 2.4 . 250 tkm ajettu eikä siinä oo mitään vikoja ollu tähän mennessä. Mutta jos meinaat v-konetta etsi uudempi ns. 5V kone, eli 30 venttiiliä, näissä kun on korkeampi teho ja pienempi kulutus. Vanhat 12v koneet on -90 luvun alun vanhoista 80/100 malleista ja ovat aika alitehoisia. - Liian pitkä
Pitkien huoltovälien ongelma saattaa kostautua kertapamauksella.
VAG-moottoreita on tuhoutunut liian pitkistä öljynvaihtoväleistä johtuen aika paljon. Yleensä tuho tulee todellakin yllättäen, mutta varoittamatta.
Moottoririkko jää yleensä vakuutuksien ulkopuolelle! - haistapaskakusipää
Eihän nyt vielä nuilla kilometreillä, mutta kun 500th jos kestää.
- Tuppi
Itellä on vähän ristiriitaiset kokemukset(A4 -95 1.8) .. no, jos ensin vaikka miinuksia:
tuulilasin yläreunan suhina. moottoritiellä kuuluu ilman radiota jo häiritsevästi kun suhisee yläreunasta, en tiedä onko lasi huonosti kiinni vai mistä tulee - vettä ei ainakaan tule sisälle
rengasmelu, itellä on 16" Pirellit kumeina ja noilla rouhituilla maanteillä jyrisee kyllä turhan kovaa. tämä "ominaisuus" kyllä paranee kuhan ensi kumeiksi ostaa pehmeämmät
siinäpä nuo suurimmat harmit.. ajotietokoneen näyttö tosin himmenee välillä, mutta tuo on ns "tyyppivikaa" noissa, ja tietty ne etupään tukivarret joista on tosin etummaiset alimmat vaihdettu valmistajan piikkiin.
sitten niitä plussia:
ensinnäkin tyylikkään näkönen mustana ja siisteillä vanteilla, ikä ei paljoa paina aanelkkua.
hyvä ajaa ja ohjata
ja minulle tuo 125hv 1.8 antaa puhtia ihan tarpeeksi, vaikkakin luultavasti seuraava auto voi olla tehokkaampikin.- tuonti 1.8t -97
ihan hyviä kokemuksia myös mulla a4 1.8t vm:98! auto on saksan tuonti kaikin puolin tuntuu olevan kunnossa peli! vielä kun saan vaihdatettua jakohihnan ja muut remmit nii eiköhän taas päästä pitkälle. katsastus oli ok ja kaikki toimii myös ilmast! mut audin vaihdekeppiin en ole oikein vielä tottunnu! lähinnä pakki on välillä hakuses! onko siellä jotain puslia tai jotain että saisi kepin jemptiksi???
- Otso
Itselläni on 2002 vm 2.4 v6 A4 ja se on ainakin omasta mielestäni huomattavasti hiljaisempi kuin ed. korimalli. En ole omistanut aikasempaa korimallia mutta käytettyä kävin koeajamassa ennen kuin ostin tämän uuden, ihan vain siksi että näkee mitkä on erot ja tuo rengas ja muukin melu oli se olennaisin ero, tietty ajettavuudessa on myös hivenen eroja.
- A4 Avant -98 84tkm
tuonti 1.8t -97 kirjoitti:
ihan hyviä kokemuksia myös mulla a4 1.8t vm:98! auto on saksan tuonti kaikin puolin tuntuu olevan kunnossa peli! vielä kun saan vaihdatettua jakohihnan ja muut remmit nii eiköhän taas päästä pitkälle. katsastus oli ok ja kaikki toimii myös ilmast! mut audin vaihdekeppiin en ole oikein vielä tottunnu! lähinnä pakki on välillä hakuses! onko siellä jotain puslia tai jotain että saisi kepin jemptiksi???
Jossain päin keskustelua olen jo tilitellyt Audini vikoja.
Kilometrejä ei mielestäni ole vielä paljon premium luokan autolle.
-vaihteisto, jumittaa, "siirtäjätangon" nivel ihan väljä, keppi heilui paljon.
--Tanko vaihdettiin ostoturva takuuseen mutta vaihteiston jumitus on kuulemma ominaisuus ja tietävät japanilaisten tekevän parempia vaihteistoja (huoltopäällikkö kun kerroin -87 Sunnyn 170tkm laatikon toimivan hyvin)
-Ajovalot, syttyy kun siltä tuntuu, myös rämpyttämällä viikseä.
--Korjattu kolme neljä kertaa ei vikaa löytynyt, viiksi vaihdettiin heti muttei muita keinoja käytössä, viiksi kytkee virran ei rele (premium säästöjä)
-Kolisee,paukkuu ja resonoi joskus sieltä sun täältä.
--Kerran valitin peräpään kolinasta mutta eivät löytäneet mitään, suihkin pullon öljyä helpotti hiukan.
-Tuulettimen moottori pitää kamalaa meteliä, rahinaa tai jotain.
--En vielä ole asiasta maininnut, mutta testaillut olen muita samanlaisia autoja ja sama meteli. (Nissan Sunny -87 tuuletin on äänetön verrattuna audiin, tosin pidin sitä meluisana ennen audin hankintaa)
-Huollossa tarkastettiin tehtaan kampanja akselit, kunnossa olivat, muita kylläkin joutuu vaihtamaan.
--Odottelen ainakin vuoden.
-Tällä hetkellä takuuta jäljellä 5-6tkm mutta mitta aika täysi kun kymmenkunta kertaa olen käynyt huollossa.
Premium class auto hyvinkin:)
Siis ison tilipussin auto..
tv. jani - pera
A4 Avant -98 84tkm kirjoitti:
Jossain päin keskustelua olen jo tilitellyt Audini vikoja.
Kilometrejä ei mielestäni ole vielä paljon premium luokan autolle.
-vaihteisto, jumittaa, "siirtäjätangon" nivel ihan väljä, keppi heilui paljon.
--Tanko vaihdettiin ostoturva takuuseen mutta vaihteiston jumitus on kuulemma ominaisuus ja tietävät japanilaisten tekevän parempia vaihteistoja (huoltopäällikkö kun kerroin -87 Sunnyn 170tkm laatikon toimivan hyvin)
-Ajovalot, syttyy kun siltä tuntuu, myös rämpyttämällä viikseä.
--Korjattu kolme neljä kertaa ei vikaa löytynyt, viiksi vaihdettiin heti muttei muita keinoja käytössä, viiksi kytkee virran ei rele (premium säästöjä)
-Kolisee,paukkuu ja resonoi joskus sieltä sun täältä.
--Kerran valitin peräpään kolinasta mutta eivät löytäneet mitään, suihkin pullon öljyä helpotti hiukan.
-Tuulettimen moottori pitää kamalaa meteliä, rahinaa tai jotain.
--En vielä ole asiasta maininnut, mutta testaillut olen muita samanlaisia autoja ja sama meteli. (Nissan Sunny -87 tuuletin on äänetön verrattuna audiin, tosin pidin sitä meluisana ennen audin hankintaa)
-Huollossa tarkastettiin tehtaan kampanja akselit, kunnossa olivat, muita kylläkin joutuu vaihtamaan.
--Odottelen ainakin vuoden.
-Tällä hetkellä takuuta jäljellä 5-6tkm mutta mitta aika täysi kun kymmenkunta kertaa olen käynyt huollossa.
Premium class auto hyvinkin:)
Siis ison tilipussin auto..
tv. janijoo jää kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi audikseni. auto natisee ja natisee ei sitä jaksa kuunnella. premium luokan auto jea right, auto näyttää hyvältä mutta sisustan laatu on ala-arvoisen huonoa. milloin mikä muovi osa törröttää koetaulusta. käsijarrun kahva/se muovi hässäkkä missä se on kiinni natisee aivan törkeesti. ja autolla kun pudottautuu katukivetykseltä (varovasti) tielle ni kyllä kaikki muoviosat kertoo olemasta olostaan. Ei siinä mitään jos joku tykkää audista mä ostan seuraavaksi bemarin
- Make
Juu !
Ollaan ajettu autolla yli 30 tkm (nyt 180 tkm mittarissa) Ainoa ongelma mikä eteen tullut (VW-Audi ongelma)on että ala-yläpalloniveliä on mennyt. Nämä ovat kuulemma kuluvia osia 90-luvun lopun passateissa ja Audeissa. Kulutus ja teho on OK vaikka meillä on se tehottomin moottori. Suomi-auto ja omistaja historia on tiedossa joten km pitänevät paikkansa. Oman kokemuksen perusteella uskaltaa kyllä ostaa. - Autistinen
monta vastausta olet ajatellut itse kirjoittaa?
Kun ei ilmeisesti aiemmat keskustelut asiasta näytä riittävän.
Eikö se -87 Sunny ole kuitenkin sinulle sopivampi?- A4 Avant -98 85tkm
Oletko vannoutunut Audi kuski?
Jos ajatellaan Nissania ja Audia, hintoja,mielikuvia, ylistyssanoja..
Mitä eroja tulee mieleen?
Nissan on kansan auto ei mikään kovin kummoinen menopeli, vie paikasta a paikkaan b..
MUTTA LUOTETTAVASTI.
Audi on varakkaiden hyvin toimeentulevien henkilöiden hieno edustuskärry, uudella edistyksellisellä tekniikalla.
Hinnan puolesta luotettavuuttakin luulisi löytyvän.
A4 1,8 Avant vm. -98 maksoi uutena noin 220000mk
Nissan Sunny vuonna -87 60tmk.
Uusi A4 Avant maksaa alkaen noin 40teur,
Nissan Primera alk. 23teur.
Nissan on yksinkertasesti luotettavampi ja edullisempi ja paremmin varusteltu kuin Audi.
tv. jani - 100 Avant -90 590tk
A4 Avant -98 85tkm kirjoitti:
Oletko vannoutunut Audi kuski?
Jos ajatellaan Nissania ja Audia, hintoja,mielikuvia, ylistyssanoja..
Mitä eroja tulee mieleen?
Nissan on kansan auto ei mikään kovin kummoinen menopeli, vie paikasta a paikkaan b..
MUTTA LUOTETTAVASTI.
Audi on varakkaiden hyvin toimeentulevien henkilöiden hieno edustuskärry, uudella edistyksellisellä tekniikalla.
Hinnan puolesta luotettavuuttakin luulisi löytyvän.
A4 1,8 Avant vm. -98 maksoi uutena noin 220000mk
Nissan Sunny vuonna -87 60tmk.
Uusi A4 Avant maksaa alkaen noin 40teur,
Nissan Primera alk. 23teur.
Nissan on yksinkertasesti luotettavampi ja edullisempi ja paremmin varusteltu kuin Audi.
tv. janiPAREMMIN VARUSTELTU?!?!?! Mitäs varusteita Nissanissa on?
Audi A4:n vakiovarusteet Suomessa:
Ulkoiset varusteet: 9-puolaiset 16" alumiinivanteet; korinväriset kylkisuojalistat, puskurit, helmat, ulkopeilit ja kahvat; vihreät lämpöeristelasit
Mukavuusvarusteet: ajovaloautomatiikka, alumiinilistat kojelaudassa ja ovissa, ajovaloautomatiikka, digitaalikello päivyrillä, Mikado-kangasverhoilu, täysautomaattinen ilmastointilaite, kaistanvaihtovilkku, kangasmatot edessä ja takana, kannellinen keskikyynärnoja takana, keskuslukitus kauko-ohjauksella ja sisäkytkimellä, etuistuimien korkeussäätö, kynnyslistat alumiinisomistein, lukuvalot edessä ja takana, mukiteline edessä, nelipuolainen singleframe-tyylinen ohjauspyörä, ohjauspyörän korkeus- ja pituussäätö, ohjaustehostin (2.0T ja 6-sylinterisissä malleissa ajonopeuden mukaan säätyvä Servotronic-ohjaustehostin), radiovalmius etu- ja takakaiuttimilla, takalasiantenni, raitisilmasuodatin, sähköikkunat edessä mukavuustoiminnolla, istuinlämmitykset etuistuimissa, 6-portaiset sähkösäätöiset ja lämmitettävät ulkopeilit, takaluukun Soft Touch –avaustoiminto, lasinpyyhkimien ajonopeuteen mukautuva tihkukytkin, valojen päällejäämisestä varoittava summeri. Avant-malleissa lisäksi: 12V-pistoke tavaratilassa, jaettu taittuva takaistuimen selkänoja, kattokaiteet, takalasinpyyhin ja pesulaite, tavaratilan peite ja väliverkko
Turvallisuusvarusteet: ABS/EBV-jarrut, ajovalojen pesurit ja korkeudensäätö, ESP 8.0 -ajonvakautusjärjestelmä jarrulevyjen kuivaustoiminnolla, halogen-ajovalot kirkaslasitekniikalla, hätäjarrutustehostin, kaksoisäänitorvi, kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt, 2-vaiheisesti laukeavat, lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet, pääntuet edessä ja takana (edessä aktiiviset ja säädettävät), sideguard-ikkunaturvaverhot, sivuturvatyynyt etuistuimissa, sivutörmäyssuojat, sumuvalot, vararengas.
Mitä varusteita Nissanissa on, mitä Audissa ei ole? - Pelle Peloton
100 Avant -90 590tk kirjoitti:
PAREMMIN VARUSTELTU?!?!?! Mitäs varusteita Nissanissa on?
Audi A4:n vakiovarusteet Suomessa:
Ulkoiset varusteet: 9-puolaiset 16" alumiinivanteet; korinväriset kylkisuojalistat, puskurit, helmat, ulkopeilit ja kahvat; vihreät lämpöeristelasit
Mukavuusvarusteet: ajovaloautomatiikka, alumiinilistat kojelaudassa ja ovissa, ajovaloautomatiikka, digitaalikello päivyrillä, Mikado-kangasverhoilu, täysautomaattinen ilmastointilaite, kaistanvaihtovilkku, kangasmatot edessä ja takana, kannellinen keskikyynärnoja takana, keskuslukitus kauko-ohjauksella ja sisäkytkimellä, etuistuimien korkeussäätö, kynnyslistat alumiinisomistein, lukuvalot edessä ja takana, mukiteline edessä, nelipuolainen singleframe-tyylinen ohjauspyörä, ohjauspyörän korkeus- ja pituussäätö, ohjaustehostin (2.0T ja 6-sylinterisissä malleissa ajonopeuden mukaan säätyvä Servotronic-ohjaustehostin), radiovalmius etu- ja takakaiuttimilla, takalasiantenni, raitisilmasuodatin, sähköikkunat edessä mukavuustoiminnolla, istuinlämmitykset etuistuimissa, 6-portaiset sähkösäätöiset ja lämmitettävät ulkopeilit, takaluukun Soft Touch –avaustoiminto, lasinpyyhkimien ajonopeuteen mukautuva tihkukytkin, valojen päällejäämisestä varoittava summeri. Avant-malleissa lisäksi: 12V-pistoke tavaratilassa, jaettu taittuva takaistuimen selkänoja, kattokaiteet, takalasinpyyhin ja pesulaite, tavaratilan peite ja väliverkko
Turvallisuusvarusteet: ABS/EBV-jarrut, ajovalojen pesurit ja korkeudensäätö, ESP 8.0 -ajonvakautusjärjestelmä jarrulevyjen kuivaustoiminnolla, halogen-ajovalot kirkaslasitekniikalla, hätäjarrutustehostin, kaksoisäänitorvi, kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt, 2-vaiheisesti laukeavat, lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet, pääntuet edessä ja takana (edessä aktiiviset ja säädettävät), sideguard-ikkunaturvaverhot, sivuturvatyynyt etuistuimissa, sivutörmäyssuojat, sumuvalot, vararengas.
Mitä varusteita Nissanissa on, mitä Audissa ei ole?EI pahalla mutta tietokoneen tai pleikka kolmosen saa ihan hyvän jo alta 500€...
Mitä noilla kaikilla hilppeillä tekee? ja toiseksi mitä maksaa kun joku noista pikku nippeleistä hajoaa? olisin itse tosiaan tuon sanias puskan puolella vaikka vanha raato onkin. Kyllä niistä hienoja saa kun vähän näkee vaivaa ja pistää pari tuhatta käteistä kiinni.
Audi on kyllä tietenkin luotettavampi. Parit malliviat ainakin AEB moottorilla olevissa olisi öljy tilavuuden ja öljysihdin puolesta. Moottorit näissä tosiaan ovat aika painavia eli keulan nivelet menevät vaihtoon joka 100tkm välein. Muuten hyvin suunniteltu ja toteutettu auto kun jättää turhat hilppeet pois ja ostaa jonkun A4 guatron 95 vuoden tienoilta. Sen entisöi niin ajelee vielä satoja tuhansia km huoletta.
Uusissa autoissa tuntuisi olevan kaikkea mahdotonta ja mahdollista vikaa ettei jaksa itseä kiinnosta vaikka rahaa olisikin ostaa moinen peli alle. Vanhemmille autoille pystyy vielä itse tekemäänkin jotain ja aina sen verran pitää olla peukaloa värkkäillä näitä jos vaan on harraste mielisyyttä.
1.8turbo 20v koneet tuntuisivat olevan paras vaihtoehto pienellä tekniikka päivityksellä(pakoputkisto, pakosarja, ja alustasarja vaihtoon uutta parempaa palikkaa tilalle ja lisäksi k04 turbo ja karalan lastu ni tuli enemmän elämää sillekkin puolelle.
- akli
paljonko maksaa a4 1.8t syylari ja mistä saa
- TYYTYVÄINEN OMISTAJA
OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN 2 LITRAN KONEELLA OLEVAAN AUDIINI. KAIKISSA JA KAIKISTA MALLEISTA/MERKEISTÄ LÖYTYY VIKOJA, MUTTA MULLA ON OLLUT NOIN. 30 AJONEUVOA, (MERSU MYÖS) JA EN VAIHTAISI TÄTÄ MIHINKÄÄN MUUHUN NS. NORMAALIIN AUTOON. VÄHITEN ON OLLUT LAITTAMISTA, KUN HUOLTAA JNE. SÄÄNNÖLLISIN VÄLIAJOIN JA AJETTU ON 246.000 KM. ON KUIN UUDELLA AJAISI.
SUOSITTELEN. TÄMÄNKIN HINTAHAARUKKA ON 12.000.18.000. EI HUOLEN HÄIVÄÄ OLE OLLUT. JOS HALUAT LISÄÄ KYSYÄ, NIIN PUH.ON: 050 4109136.
OLEN YKSITYISHENKILÖ. EN AUDI MYYJÄ, ETTÄ SEPÄ SIITÄ EPÄILYSTÄ JO ETUKÄTEEN.
HYVIÄ KILOMETREJÄ ON VIELÄ PALJON EDESSÄ 2 LITRAN A4 AVANT MALLILLA JA TODELLA VARMALLA KONEELLA JA TEKNIIKALLA. - a4
TYYTYVÄINEN OMISTAJA kirjoitti:
OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN 2 LITRAN KONEELLA OLEVAAN AUDIINI. KAIKISSA JA KAIKISTA MALLEISTA/MERKEISTÄ LÖYTYY VIKOJA, MUTTA MULLA ON OLLUT NOIN. 30 AJONEUVOA, (MERSU MYÖS) JA EN VAIHTAISI TÄTÄ MIHINKÄÄN MUUHUN NS. NORMAALIIN AUTOON. VÄHITEN ON OLLUT LAITTAMISTA, KUN HUOLTAA JNE. SÄÄNNÖLLISIN VÄLIAJOIN JA AJETTU ON 246.000 KM. ON KUIN UUDELLA AJAISI.
SUOSITTELEN. TÄMÄNKIN HINTAHAARUKKA ON 12.000.18.000. EI HUOLEN HÄIVÄÄ OLE OLLUT. JOS HALUAT LISÄÄ KYSYÄ, NIIN PUH.ON: 050 4109136.
OLEN YKSITYISHENKILÖ. EN AUDI MYYJÄ, ETTÄ SEPÄ SIITÄ EPÄILYSTÄ JO ETUKÄTEEN.
HYVIÄ KILOMETREJÄ ON VIELÄ PALJON EDESSÄ 2 LITRAN A4 AVANT MALLILLA JA TODELLA VARMALLA KONEELLA JA TEKNIIKALLA.itse tuli ostettua vm:97 1.8 20v oleva audi jossa nyt vikana on että tyhjäkäynti erittäin epätasainen ja ei meinaa pysyä edes käynnissä välillä ja sitten kun lähtee kiihyttämään kunnolla niin noin 5000 kohdalla pätkäsee murto-osasekunniks moottorissa?? onko tässä juuri se puola ongelma eli uudet puolat ostoon ja mistähän nuo sais halvimmalla kun motonetissäki näyttää olevan 240e:n luokkaa? kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)
- huono maine!
a4 kirjoitti:
itse tuli ostettua vm:97 1.8 20v oleva audi jossa nyt vikana on että tyhjäkäynti erittäin epätasainen ja ei meinaa pysyä edes käynnissä välillä ja sitten kun lähtee kiihyttämään kunnolla niin noin 5000 kohdalla pätkäsee murto-osasekunniks moottorissa?? onko tässä juuri se puola ongelma eli uudet puolat ostoon ja mistähän nuo sais halvimmalla kun motonetissäki näyttää olevan 240e:n luokkaa? kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)
Muuan kaverini oli menettää henkensä kun moottori hajosi ohitustilanteessa. Oli ajettu vasta reilut 100.000 km. VV-Auto ei tietenkään tiennyt mitään näistä ongelmista, vaikka minulle eräs Saksasta autoja tuova autokauppias sanoi, ettei uskalla tuoda A4 V6-dieseleitä, kun saattaa joutua maksamaan niiden moottorikorjauksia.
Bensa V6 taitaa olla luotettavampi, en ainakaan ole kuullut siitä vastaavia juttuja. - rampe juu
huono maine! kirjoitti:
Muuan kaverini oli menettää henkensä kun moottori hajosi ohitustilanteessa. Oli ajettu vasta reilut 100.000 km. VV-Auto ei tietenkään tiennyt mitään näistä ongelmista, vaikka minulle eräs Saksasta autoja tuova autokauppias sanoi, ettei uskalla tuoda A4 V6-dieseleitä, kun saattaa joutua maksamaan niiden moottorikorjauksia.
Bensa V6 taitaa olla luotettavampi, en ainakaan ole kuullut siitä vastaavia juttuja.Mulla A4 1.9TDI -99 ,sillä 110hepan versiolla. Kilometrejä mittarissa 396000, Eli sisäänajot on ajettu. Itse olen ajanut tästä yli 200000km. Vikoja ei ole ollut lukuunottamatta nuo tukivarsien nivelet edessä. Vaihdoi itse vahvistettuihin 100000 km sitten. Sen jälkeen ei ongelmia. Upea ajaa, ja väännöllä pesee ohituskiihtyvyydessä useimmat 2,0 bensakoneet, etenkin jos ylämäkeen lähtee ohittamaan vaikka motarilla. Nuhasemmasta dieselin versiosta en osaa sanoa. Mun yksilö ei natise eikä narise, vaikka metsäammattilaisena ajan tosi huonoillakin teillä. Siksi asensin pohjapanssarin
- EI audille!!
rampe juu kirjoitti:
Mulla A4 1.9TDI -99 ,sillä 110hepan versiolla. Kilometrejä mittarissa 396000, Eli sisäänajot on ajettu. Itse olen ajanut tästä yli 200000km. Vikoja ei ole ollut lukuunottamatta nuo tukivarsien nivelet edessä. Vaihdoi itse vahvistettuihin 100000 km sitten. Sen jälkeen ei ongelmia. Upea ajaa, ja väännöllä pesee ohituskiihtyvyydessä useimmat 2,0 bensakoneet, etenkin jos ylämäkeen lähtee ohittamaan vaikka motarilla. Nuhasemmasta dieselin versiosta en osaa sanoa. Mun yksilö ei natise eikä narise, vaikka metsäammattilaisena ajan tosi huonoillakin teillä. Siksi asensin pohjapanssarin
Minä en osta koskaan enää tuota PASKAA - "auto"merkkiä.
Itsellä oli 02 1.8T vähän päälle 100tkm ajettu ja aina merkkiliikkeessä huollettu!!!! Ja kalliilla rahalla.
Kallista valohoitoa oli, sillä kone leikkas kiinni normaaliajossa, ei siis todellakaan mitää teinirevittelyä.
Vika on, jota ei maahantuoja eikä liike myönnä virallisesti, tietenkään auton öljypohjan suodattimessa, jossa liian pienet aukot, jotka menee tukkoon ja öljy ei pääse kiertämään. Sama ongelma on näemmä vielä 06 vuodenkin malleissa.
Siinä teille premium paskaa.
Maahantuojan palvelu ihan yhtä luokatonta...ai, niin enhän mä saanut sieltä palvelua, kun kukaan ei suostunut vastaamaan.
Nyt ajan BMW:llä ja hyvin kulkee - 00
EI audille!! kirjoitti:
Minä en osta koskaan enää tuota PASKAA - "auto"merkkiä.
Itsellä oli 02 1.8T vähän päälle 100tkm ajettu ja aina merkkiliikkeessä huollettu!!!! Ja kalliilla rahalla.
Kallista valohoitoa oli, sillä kone leikkas kiinni normaaliajossa, ei siis todellakaan mitää teinirevittelyä.
Vika on, jota ei maahantuoja eikä liike myönnä virallisesti, tietenkään auton öljypohjan suodattimessa, jossa liian pienet aukot, jotka menee tukkoon ja öljy ei pääse kiertämään. Sama ongelma on näemmä vielä 06 vuodenkin malleissa.
Siinä teille premium paskaa.
Maahantuojan palvelu ihan yhtä luokatonta...ai, niin enhän mä saanut sieltä palvelua, kun kukaan ei suostunut vastaamaan.
Nyt ajan BMW:llä ja hyvin kulkeeKävin juuri noutamassa linkuttavan taisteluorini merkkihuollosta, joka on viimekuukausina ollut
sen toinen koti.
A4 1,8T multitronic 2005. Viimeisen 3 kuukauden aikana autoa on huollettu yli 2000€.
-ilmastointi
- kannentiiviste
- puolat
- öljypohjan suodatin yms.
autolla on ikää 5 vuotta ja kilometrejä takana - Jan11111
00 kirjoitti:
Kävin juuri noutamassa linkuttavan taisteluorini merkkihuollosta, joka on viimekuukausina ollut
sen toinen koti.
A4 1,8T multitronic 2005. Viimeisen 3 kuukauden aikana autoa on huollettu yli 2000€.
-ilmastointi
- kannentiiviste
- puolat
- öljypohjan suodatin yms.
autolla on ikää 5 vuotta ja kilometrejä takanaOstin 2008 syksyllä audi a4 1.8t quattron vm2004 ajettu 95tkm.. Suomi auto ja täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla.. vuoden ajoi hyvin ilman mitään vikoja.. 09 syksyllä, merkkihuollon(520e) jälkeen meni ensin pyörän laakeri,(ihme kyllä kun ajettu vasta noin 120tkm) noh eipä tuo nyt mikään iso vika, mut makso seki n.300e töineen laakkosella... Pari viikkoa siitä hajosi puola(130e).. Kuukautta myöhemmin alkoi pyyhkijät reistailla,,siitä onneks selvis pelkällä koneiston vaihtamisella (n.290e)...Sitte menikin 4kk, kun helmikuussa 2010 taas hajosi puola(130e).. Sitte pääskii taas 3 kuukautta eteen päi ku hajos polttoaine pumppu, makso töineen 580e.. ja siihe melkee heti perää 600e määräaikaishuolto.. Aika paljon kyll kaikkee pikkuvikaa... saa nähä kauanko menee taas ennenko hajoo...
- pertuuppi..
Jan11111 kirjoitti:
Ostin 2008 syksyllä audi a4 1.8t quattron vm2004 ajettu 95tkm.. Suomi auto ja täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla.. vuoden ajoi hyvin ilman mitään vikoja.. 09 syksyllä, merkkihuollon(520e) jälkeen meni ensin pyörän laakeri,(ihme kyllä kun ajettu vasta noin 120tkm) noh eipä tuo nyt mikään iso vika, mut makso seki n.300e töineen laakkosella... Pari viikkoa siitä hajosi puola(130e).. Kuukautta myöhemmin alkoi pyyhkijät reistailla,,siitä onneks selvis pelkällä koneiston vaihtamisella (n.290e)...Sitte menikin 4kk, kun helmikuussa 2010 taas hajosi puola(130e).. Sitte pääskii taas 3 kuukautta eteen päi ku hajos polttoaine pumppu, makso töineen 580e.. ja siihe melkee heti perää 600e määräaikaishuolto.. Aika paljon kyll kaikkee pikkuvikaa... saa nähä kauanko menee taas ennenko hajoo...
mutta päivästä toiseen päästy silti:-(.Minkäs teet kun koneille ei mahda mitään.Onneksi on joku joka tietää niiden päälle.Mutta maksaa hinajaa.
- puolaa
Jan11111 kirjoitti:
Ostin 2008 syksyllä audi a4 1.8t quattron vm2004 ajettu 95tkm.. Suomi auto ja täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla.. vuoden ajoi hyvin ilman mitään vikoja.. 09 syksyllä, merkkihuollon(520e) jälkeen meni ensin pyörän laakeri,(ihme kyllä kun ajettu vasta noin 120tkm) noh eipä tuo nyt mikään iso vika, mut makso seki n.300e töineen laakkosella... Pari viikkoa siitä hajosi puola(130e).. Kuukautta myöhemmin alkoi pyyhkijät reistailla,,siitä onneks selvis pelkällä koneiston vaihtamisella (n.290e)...Sitte menikin 4kk, kun helmikuussa 2010 taas hajosi puola(130e).. Sitte pääskii taas 3 kuukautta eteen päi ku hajos polttoaine pumppu, makso töineen 580e.. ja siihe melkee heti perää 600e määräaikaishuolto.. Aika paljon kyll kaikkee pikkuvikaa... saa nähä kauanko menee taas ennenko hajoo...
kallis puola 130 e itse hain audilta ja vaihdoin pihassa 10minsaa kesti ja n 42euroo
- jan1111111
puolaa kirjoitti:
kallis puola 130 e itse hain audilta ja vaihdoin pihassa 10minsaa kesti ja n 42euroo
Siis vikakoodin lukuineen ja asennettuna sen 130e....
- jan1111
Jan11111 kirjoitti:
Ostin 2008 syksyllä audi a4 1.8t quattron vm2004 ajettu 95tkm.. Suomi auto ja täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla.. vuoden ajoi hyvin ilman mitään vikoja.. 09 syksyllä, merkkihuollon(520e) jälkeen meni ensin pyörän laakeri,(ihme kyllä kun ajettu vasta noin 120tkm) noh eipä tuo nyt mikään iso vika, mut makso seki n.300e töineen laakkosella... Pari viikkoa siitä hajosi puola(130e).. Kuukautta myöhemmin alkoi pyyhkijät reistailla,,siitä onneks selvis pelkällä koneiston vaihtamisella (n.290e)...Sitte menikin 4kk, kun helmikuussa 2010 taas hajosi puola(130e).. Sitte pääskii taas 3 kuukautta eteen päi ku hajos polttoaine pumppu, makso töineen 580e.. ja siihe melkee heti perää 600e määräaikaishuolto.. Aika paljon kyll kaikkee pikkuvikaa... saa nähä kauanko menee taas ennenko hajoo...
No ny men moottorikäyntinopeus antura ja sähkö termari... molemmat maksaa vähä päälle 100e...
- Salamasta eroon
jan1111 kirjoitti:
No ny men moottorikäyntinopeus antura ja sähkö termari... molemmat maksaa vähä päälle 100e...
Oon aikeissa hommata k.o ajopelin. Auto on 2004 vm ja ajettu 138 tkm. Onko kokemuksia? Mites huoltojen hinnat?
- jan11111
Jan11111 kirjoitti:
Ostin 2008 syksyllä audi a4 1.8t quattron vm2004 ajettu 95tkm.. Suomi auto ja täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla.. vuoden ajoi hyvin ilman mitään vikoja.. 09 syksyllä, merkkihuollon(520e) jälkeen meni ensin pyörän laakeri,(ihme kyllä kun ajettu vasta noin 120tkm) noh eipä tuo nyt mikään iso vika, mut makso seki n.300e töineen laakkosella... Pari viikkoa siitä hajosi puola(130e).. Kuukautta myöhemmin alkoi pyyhkijät reistailla,,siitä onneks selvis pelkällä koneiston vaihtamisella (n.290e)...Sitte menikin 4kk, kun helmikuussa 2010 taas hajosi puola(130e).. Sitte pääskii taas 3 kuukautta eteen päi ku hajos polttoaine pumppu, makso töineen 580e.. ja siihe melkee heti perää 600e määräaikaishuolto.. Aika paljon kyll kaikkee pikkuvikaa... saa nähä kauanko menee taas ennenko hajoo...
Polttoaine pumpun perään vaihdoin jarru palat levyt joka nurkkaan maksoi n.750e
Niin ja sitten heinäkuussa meni käyntinopeus anturi termostaatti(190e) Termostaatti kotelo(136e) muut härpäkkeet makso yhteensä 476e. Määräaikaishuolto heinäkuun lopussa makso n.300e. Ja nyt tuli vika koodi. p1297 ahtimen kaasuläpän liitäntä,paineen lasku,staattinen... Niin että 3kk aikana saanu ostaa yli 2000eurolla uutta palikkaa ja lisää vaan.. - Junttijupsu
jan11111 kirjoitti:
Polttoaine pumpun perään vaihdoin jarru palat levyt joka nurkkaan maksoi n.750e
Niin ja sitten heinäkuussa meni käyntinopeus anturi termostaatti(190e) Termostaatti kotelo(136e) muut härpäkkeet makso yhteensä 476e. Määräaikaishuolto heinäkuun lopussa makso n.300e. Ja nyt tuli vika koodi. p1297 ahtimen kaasuläpän liitäntä,paineen lasku,staattinen... Niin että 3kk aikana saanu ostaa yli 2000eurolla uutta palikkaa ja lisää vaan..Paska mikä paska! Vaihda merkkiä.
- peksi100
EI audille!! kirjoitti:
Minä en osta koskaan enää tuota PASKAA - "auto"merkkiä.
Itsellä oli 02 1.8T vähän päälle 100tkm ajettu ja aina merkkiliikkeessä huollettu!!!! Ja kalliilla rahalla.
Kallista valohoitoa oli, sillä kone leikkas kiinni normaaliajossa, ei siis todellakaan mitää teinirevittelyä.
Vika on, jota ei maahantuoja eikä liike myönnä virallisesti, tietenkään auton öljypohjan suodattimessa, jossa liian pienet aukot, jotka menee tukkoon ja öljy ei pääse kiertämään. Sama ongelma on näemmä vielä 06 vuodenkin malleissa.
Siinä teille premium paskaa.
Maahantuojan palvelu ihan yhtä luokatonta...ai, niin enhän mä saanut sieltä palvelua, kun kukaan ei suostunut vastaamaan.
Nyt ajan BMW:llä ja hyvin kulkeeA4 1,8T Q -03 Öljypohjan suodatin tukossa mutta onneksi öljynpainevarotusvalo sytty ennenkö pata ehti räjähtää... 180 000km. Ihmetyttää vaan että kuinka vitussa se voi mennä tukkoon jos nyt ei sahanpurua laita ainakaan kovin paljoa öljyn sekaan... (öljyt vaihdettu säännöllisin väliajoin)
- hohhoi.
Jan11111 kirjoitti:
Ostin 2008 syksyllä audi a4 1.8t quattron vm2004 ajettu 95tkm.. Suomi auto ja täydellisellä merkkiliikkeen huoltohistorialla.. vuoden ajoi hyvin ilman mitään vikoja.. 09 syksyllä, merkkihuollon(520e) jälkeen meni ensin pyörän laakeri,(ihme kyllä kun ajettu vasta noin 120tkm) noh eipä tuo nyt mikään iso vika, mut makso seki n.300e töineen laakkosella... Pari viikkoa siitä hajosi puola(130e).. Kuukautta myöhemmin alkoi pyyhkijät reistailla,,siitä onneks selvis pelkällä koneiston vaihtamisella (n.290e)...Sitte menikin 4kk, kun helmikuussa 2010 taas hajosi puola(130e).. Sitte pääskii taas 3 kuukautta eteen päi ku hajos polttoaine pumppu, makso töineen 580e.. ja siihe melkee heti perää 600e määräaikaishuolto.. Aika paljon kyll kaikkee pikkuvikaa... saa nähä kauanko menee taas ennenko hajoo...
valmistetaanko audia suomessa tietääkseni kaikki on tuontiautoja!!!eli ulkomailla valmistettuja!!!!
- Tiesitkös tämän
jan11111 kirjoitti:
Polttoaine pumpun perään vaihdoin jarru palat levyt joka nurkkaan maksoi n.750e
Niin ja sitten heinäkuussa meni käyntinopeus anturi termostaatti(190e) Termostaatti kotelo(136e) muut härpäkkeet makso yhteensä 476e. Määräaikaishuolto heinäkuun lopussa makso n.300e. Ja nyt tuli vika koodi. p1297 ahtimen kaasuläpän liitäntä,paineen lasku,staattinen... Niin että 3kk aikana saanu ostaa yli 2000eurolla uutta palikkaa ja lisää vaan..Se on katos maineensa veroinen, rahamiesten auto. Eikä ruostu - ei ainakaan etunivelten pultit.
- Kepardi 2kkone
hohhoi. kirjoitti:
valmistetaanko audia suomessa tietääkseni kaikki on tuontiautoja!!!eli ulkomailla valmistettuja!!!!
NO se SUOMI AUTO tarkoittaa sitä,että se auto ostettu uutena suomesta,eikä sitä ole tuotu käytettynä saksasta... Jos et tommosta tiedä,ni huhu huh ei terve!
- mattasuke
pitkään autoja ropanneena,vanhemmissa audeissa,vähemmän vikoja,eikös viimeinen kokonaan saksalainen ollut -91 audi.perheellämme kaksi -audia,-94 ja 96.sähkövikoja on ollut mutta perustekniikka on vahvaa tdi.ssä.uudempaa audia tuskin haluan,kun tuntuu viat vaan lisääntyvän.laaduntarkkalu kunniaan,sekä alihankkijoille kovemmat kriteerit,osien tekoon...mitä hienompi ja monimutkasempi sitä riskialttiimpi vioille
- 1,8 vm-96
Itselläni ollut vuodesta 2003 asti A4 1,8 bensa vm -96. Nyt on mittarissa 310 000 km. Huoletonta ajoa on ollut kun on tehnyt huollot ajallaan. Tunnettu tyyppivika on etupään tukivarret ja nivelet, jotka autossani on varmaankin jo kaikki vaihdettu. Etupään jarrulevyt alkoivat ravistaa ensimmäistem levyjen vaihdon jälkeen. Takuuna vaihdettiin uudet levyt pariin kertaan, kunnes selvisi että navoissa oli heittoa. Napojen vaihdon jälkeen jarrut eivät ole enää ravistaneet. Takapään jarrujen tyyppivika on käsijarrun palautusjousi, joka kuoleentuu ajan myötä (myös rakennevika) ja jättää käsijarrun päälle. Jousia ei myydä erikseen, joten koko satula menee vaihtoon.
Kokonaisuutena pelkkää positiivista sanottavaa. Erinomainen auto ajaa tien päällä, 1,8 bensakone vie riittävän ripeästi, huollot ja korjaukset normaalihintaisia, ei ainuttakaan sähkövikaa seitsemän vuoden aikana, ei mitään mystisiä vikoja, tiettyjä huoltotoimenpiteitä pystyy tekemään myös itse helposti, täysin ruosteeton (Saksan tuontiauto).
Seitsemän vuoden ja 142 tkm käyttökustannukset 8 600 euroa. Tämä pitää sisällään kaiken paitsi ei bensoja eikä vakuutusmaksuja. Pääomakustannus noin 10 000 euroa (arvon alenema 2003>2010).
- Kokemusta on
Omat kokemukseni on, että remonttia riittää. Mutta on jotain hyvääkin. Auto ei ruostu ja ainakin omassani sistus on hyvin tehty, 260 000 km ei sisällä näy.
Mutta:
Vikoja on monenlaisia. Ohjausniveliä on uusittu moneen kertaan. Niiden käyttöikä on laskettavissa kymmenissä, ei sadoissatuhansissa kilometreissä. Kannattaa varautua vaihtamaan myös vetonivelten kumit pakkastalvien jälkeen. Kumit ovat hajonneet nyt parina talvena peräkkäin.
Ärsyttävänä piirteenä myös ei automatisoidut valot ja auton suuri virran kulutus, joka tyhjentää akun, jos sillä ei joka päivä ajeta pitkiä matkoja. 1,8 litran bensakone ei ole myöskään aivan pieniruokaisin. Kulutus tuppaa olemaan noin 8 litraa rauhallisessakin ajossa maantiellä. - Kokemusta on
Itse olen tärmännyt myös sellaiseen kummalliseen vikaan, että talvella pakkasella etuovien ikkunat aukeilivat merkillisesti ajettaessa töyssyyn tai lukittaessa ovet. Joskus kun ajoi esim. jalakakäytävälle tai vastaavaan, saattoi toinen tai molemmat etulasit aueta.
- !
Älä osta b5 korin a4:sta auto on meluisa ja ahdas. Tekniikka saattaa kyllä pelatakkin, mutta muuten auto on vähän niin ja näin.. Hanki ennemmin vastaava bmw. Esim e46 paremmat tilat ja paremmat moottorit, jää audit tulemaan..
- Auditypy
Mulla A4 1.8 vuosmallia -97, toimii kuin unelma. Suosittelen!
- en vaihtais toisee
meillä pihassa audi a4 avant 1,8 20V -97 ajettuhan on paljon reilu 340000 ja toimii niinku auton kuuluukin toimia sis ei mitään vikaa ja kyllä tuo 1,8 20V pannu kestää kun muistaa pitää hyvät öljyt koneessa ja muutenkin huoltaa.
- feuteure
Itselläni ollut nyt vm95 2.6 l v6 moottorinen audi a4 quattro vuoden verran eikä ole todellakaan ollut mitään vikaa.
Ei vie kyllä sen enempää öljyä kuin muutkaan koneet, ja bensan kulutus on 7,5 litraa maantiellä ja kaupunki ajossa sen 10 litraa.
Itse olen nyt myymässä omaani perheenlisäyksen takia kun tarvii isomman auto alle.
ja varaosat eivät ole sen kalliimpia kuin muihinkaan autoihin.
Joten suosittelen kyllä audia.. - M.N.
A4 TDi -98 avant (240,00km)toimii kuin unelma ja vääntöä riittää, tilat takana surkeat mutta tukevin auto, mitä ikään käyttäny. Osat on kalliita esim näin suomen maassa kesk. lukon boxi 670€ saksasta365€.
- M.N.
Unohtui sitten mainita 1.9 litr.Diesel automaattina , kulutus 5/5.5 litran luokkaa, jos mailtillisesti pysyy 120KMH. rajoissa
- syrjähyppy
mulla a4 1,8 b5 20v -96 200.000km
alusta helkatin kova, voipi toki johtua renkaistakin
kytkimen liike pitkä, ja kun alakierroksilla vääntö on heikko, niin tuppaa sammumaan.
hiljanen on, ei nitise, natise eikä suhise ja radion äänentoisto on nautittava.
maantiellä kyllä mukava, kulutus 7,3 litraa kesällä suurinpiirtein.
ajoin 12 vuotta kolmella eri volvolla ja ikävä on kyllä.
kaippa miehen pitää kokeilla vierasta, ennenkun ymmärtää kotiolojen arvon.
ei diudi huono ole, mutta kai mää volvoon palaan seuraavaksi.
perskele. - yksi audi kuski
Mulla on vuoden verran ollut audi a4 avant, 1.6 koneella vm -99. Ihan kiva auto ajaa. olen erittäin rakastunut audiini.. vikoja.. hmm.. sylkäisi kerran öljyt pihalle talvella ja tällä hetkellä kadottaa jostain syystä jäähdytysnestettä mystisesti.. niin ja yhteen väliin ei suostunut takakontti aukeamaan ollenkaan.. liekkö joku sähkövika ollut kun yhtäkkiä alkoi sitten taas pelaamaan.. ainahan noissa jotain vikoja on.. audi on silti just niin mun merkki... varmaan tulee sauraavakin auto olemaan audi jos raaskin tuosta joskus luopua.. =)
- Audistinainen
Jäähdytysnesteet valuu usein sieltä moottorin takaa, ihan perus tyyppivika. Audin omilla fanisivuilla oli siitäkin lisää tietoa, kannattaa kattoa. Mikäli sen jäähdytysnesteen antaa valua liian kauan niin se hajottaa sen jäähdytysjärjestelmän ja talvella jäädyttää koko moottorin. Tosin uusimmissa malleissa moottori itse asentaa itsensä vikatilaan ja näin moottori ei hajoa, mutta vittumaista jokatapauksessa ajella 50 km tunnissa ja kierrokset ei nouse kahta tonnia ylemmäs. T: Pakastearkulla matkustanut 1.8 t audi a4 -02
- kinni1
Mä laitoin loki sementtiä 300ml jäähdytysnesteeseen ja ajelin vähän aikaa, niin se lakkas vuotamasta.
- AJ
Vanha Audi A4 vm. -97 ostettu kakkosautoksi. Ajettu vain 184 000. Kokemukset olleet oikein positiivisia. Etupää on heikkoa tekoa, nivelet/tukivarret menee nopeasti vaihtoon. Huoltamolla haukkuivat myös automaattivaihteistoa, joka mullakin on vaihdettu v. 2008, taitaa olla uusissakin ongelma. Muutoin ei mitään valittamista. Loistava ajettava. Kori ei ruostu vähällä kummalla. Laatu huokuu, ei nitinöitä ja natinoita. Juuri sopiva peli vasta kortin saaneille juipeille tai kakkosautoksi. Ei kulutakaan paljoa ja huolto halpaa.
- Remonttia piisannut
Vikoja on ainakin minulla piisannut enemmän kuin kylliksi legendaaristen etupään nivelten lisäksi. V-mäisiä sähkövikoja, ABS:t vilkkuu, ei lähde käyntiin, ikkunat aukeilee itsestään. Pikkuihanuudet pimenee yksi kerrallaan peilinlämmittimet, penkinlämmittimet ... Todellakin rahamiesten auto, jota tonnin pikkurempat vain naurattaa..
- alumiinilistat
Remonttia piisannut kirjoitti:
Vikoja on ainakin minulla piisannut enemmän kuin kylliksi legendaaristen etupään nivelten lisäksi. V-mäisiä sähkövikoja, ABS:t vilkkuu, ei lähde käyntiin, ikkunat aukeilee itsestään. Pikkuihanuudet pimenee yksi kerrallaan peilinlämmittimet, penkinlämmittimet ... Todellakin rahamiesten auto, jota tonnin pikkurempat vain naurattaa..
Remonttia piisaa,että semmonen ropponen.
- audi huolto??
Audi A4 2.0 2002. 190tkm Toissa vuonna meni kaikki puolat vaihtoon 450e töineen. Siihen perään takapään jarruremontti ja 60t Longlife huolto 2000 e töineen. Jos mukaan laskee kulut vuodesta 2009, niin autolla on ajettu noin 60tkm ja samalla aikaa huollot ovat maksaneet noin 4000e, joten ei ole ihan edullisin auto ylläpitää. Nyt tulee öljyä ylös kannen ja tulpan välistä, joten kansipahvin vaihtoedessä.. tuskin taidan toista Audia ihan heti ostaa.
- jakke
Hyvä vehje. Mukava ajaa. Kytkimen liike pitkähkö, mutta se on totuttelu kysymys. moottoreista 1.8t ja tdi koneet ovat hyviä. Itsellä 1.8t. Omaan on kaikki alustan palikat laittanu edellinen omistaja vahvempaa tekoa niin ei ole niitäkään tarvinnut vaihdella. Kerran sylki moottori öljyä, mutta huomasin että öljynpaine anturi se siellä tihuttaa. Vaihdoin itse hintaa muistaakseni 3e. Muuten on vuosi ajeltu viotta ja katsastusmieskin kehui auton kuntoa kun löi leiman paperiin :)
- NEUVOJA!
mitä mahtaa tarkottaa kojelaudassa merkintä 02:00 h ???????? omistan audi A4 sedanin 1998 mallin joka on haettu saksasta ihan ja sitemmin laiteltu....ohjekirjaa oon katellu mutta en saanut mitään selkoa koska se oli luonnollisesti saksaksi ja saksaa en pahemmin osaa..eli jos joku tietää informaatio ei ole pahaksi :)
- Auto huomauttaa
vaan että teinien pitäisi olla jo nukkumassa jotta heräisi aamulla virkeänä amikseen. Se on niin viisas auto että osaa ajatella teinienkin puolesta.
- OlliL
e-39 525A Bemarista Audi A4 multitronic 2.4 V6.seen vaihtaneena
Audin plussat
- uudempi tekniikka ja moderni ulkonäkö.
- Vakaampi ajettavuus ja alusta
- ESP
- pienempi kulutus
- mukavampi automaattilaatikko
Miinukset
- Ahdas, mutta onhan tämä luokkaa pienempikin.
- moottori kuluttaa hieman öljyä,tämä audien outo tyyppiominaisuus.
- Arkinen ohjaamo ja sisustus( bemarissa oli nahat ja kattoluukut ym.herkut)- Onnea vaan
Valitsit sitten kaikkien aikojen pahimman yhdistelmän jonka Audi on markkinoille laskenut. 2.4l kone ja surullisenkuuluisa Multitronic takaavat unohtumattoman autonpitoelämyksen. Tämä mielipide ihan vaan käytännön realistina.
- Juhani Roth
Mistö johtuu,a4 2.0 tdi 2007 e8 tyhäkäynnin aikana ihme hytkähtely moottori kyllä käy tasaseen,,??Suuttimet?Kaksoismassapyörä?vai kuuluu asiaan.Ajettu 75,000km Ei ravista liikkeellle lähdössä ja lämpimänä tosiaan pehvassa tuntuu silloin tällöin nytkähtelyä.vai nythkähteleekö pää heh?
- ent. VAG-mies
Huh.. Itse pääsin juuri eroon kavalasta 2.0 TDi:stä. Tuli kalliiksi.. Ei koskaan enää meidän pihalle VAG:tä.
Vikasi voi johtua ihan mistä vaan. Ensimmäisenä vika voi johtua pumppusuuttimista. Tässä koneessa niitä menee kuin näkkileipää. Toisena se voi johtua suuttimille menevästä kaapelista joka on sijoitettu venttiilikopan alle öljyn sekaan => kuuma öljy tekee ihmeitä kaapelieristeille. Massapyörä voi oireilla em. kuvatun kaltaisesti. Sitten siinä koneen päässä on polttoaineen siirtopumppu jonka virallista nimeä en muista, mutta ei ole sekään pitkäikäinen. Näitä kun vaihdattelet ja lompakkoasi kevennät, voi olla että joku huolto saa sen kuntoon.
Diagnostiikkahan näissä on syvältä, enemmänkin se on huoltomiehen arvaus jonka mukaan eri osia vaihdellaan. Ja sinä maksat nämä harjoitukset.
Vaihda äkkiä pois jos vaan mahdollista.
- opfapoa
"e-39 525A Bemarista Audi A4 multitronic 2.4 V6.seen vaihtaneena
Audin plussat
- uudempi tekniikka ja moderni ulkonäkö.
- Vakaampi ajettavuus ja alusta
- ESP
- pienempi kulutus
- mukavampi automaattilaatikko
Miinukset
- Ahdas, mutta onhan tämä luokkaa pienempikin.
- moottori kuluttaa hieman öljyä,tämä audien outo tyyppiominaisuus.
- Arkinen ohjaamo ja sisustus( bemarissa oli nahat ja kattoluukut ym.herkut) "
Voisin kyllä väittää että 525:sessa on dsc ja kyllä audin miinuksiin voi laittaa myös rengasmelun.. e39 sisutus on vanhahtava kun vertaa b6.. - my best car
Minulla on ollut v 97 audi A4 1,6 perusauto. Alussa oli ihan pieniä vikoja 2-3 kpl mutta muuten on kulkenut vuodesta toiseen aivan loistavasti. Se on turvallinen ohittaja, kiihtyy nopeasti ja sitä on todella mukava ajaa.
Alumiinikori on kevyt , eikä ruostu sille suuri plussa.
Ostasin uuden samalaisen jos olisi mahdollista.
Jos löydät sellasen vähän ajetun suosittelen.
Ainakin se on ollut paras auto mitä mulla on ollut. Tosin en sellasten moninmutkaisten vempeleitten perään olekaan. Mutta en keksi yhtään huonoa puolta. Katsastusmieskin sanoi, että tällä ajat 400 t ainakin ja että jos myyt niin myy mulle.
Erittäin hyvä maantieajossa, kevyt liikkeinen, helppo ja ketterä kaupungissa, helppo parkeerata.- Meemis
Audilla liikkuva.
Mistä olet löytänyt alumiinikoppasen A4 - Mirjami7
Naapurin Reke tuossa yks ilta tyhjistä oluttölkeistä naputteli uuven korin Audiin.
- OlliL
"Valitsit sitten kaikkien aikojen pahimman yhdistelmän jonka Audi on markkinoille laskenut. 2.4l kone ja surullisenkuuluisa Multitronic takaavat unohtumattoman autonpitoelämyksen. Tämä mielipide ihan vaan käytännön realistina."
Näin vuoden jälkeen ei ole mitään huonoa sanottavaa A4 2.4 V6 multitronicista. Tämä versio 2.4 koneesta on tyypiltään sellainen että siinä on jakohihna, ei ketjua. Olen vaihdattanut vesipumpun,hihnat ja huollattanut vaihdelaatikon. Itse asiassa moottori on ollut hyvä,parempi kuin e-39 bemarin 2,5 litrainen suorakutonen jonka huohotin systeemi jäätyi toissa talvena ja kone painoi öljyä ulos ventiilikopan tiivisteen välistä.Onneksi näin sillä jos se tiiviste olis ollut uusi niin öljyt olis kai tulleet pihalle pakoputkesta, samaan tapaan kuin jäätyneistä ranskattarista,
Mitä noiden audi multitronic laatikoiden kestoon tulee niin niillä on audifinns foorumin mukaan ajettu jopa 400000km ilman ongelmia. - Maantiepeto
Varsinainen maantiepeto! Vanhat Audi A4 hakkaa uudet autot mennen tullen, ainakin mitä tulee ohittamiseen. Kiihtyy hetkessä ja on kaikinpuolin hyvää tekoa.
- Autojen auto
Audi A4 1.8 T 2004 multitronic ajettu 125000km/huollatettu huolto-ohjelman mukaisesti
Tässä viimeisen puolentoista vuoden aikana ilmenneet viat
-vaihdelaatikon ohjausyksikkö remppa n.1000 e(ei tunnista mikä vaihde kytkettynä)
-moottorin huohotinventtiilin tukkeutuminen pakkasella(yleinen vika),remppa n.100e
-takapyörän laakeri remppa n.200e
-laturi n.400 e
-polttoaineputken vuoto remppa n.200e
-polttoainepumppu remppa n.650e
-puolat 4kpl n.180e
-mittaristo tilttiin uusi mittaristo/ohjelmointi n.650e
-remontit yht.n.3400e
Tässäpä sitä vikalistaa riittämiin,samoja vikoja on ilmennyt tuttavillakin saimaisessa menopelissä,joten eipä kummoisia kehuja kyseinen malli saa,vaihtoon menee,eikä kyseistä merkkiä enää tule.- pyh vaan
Tojoteron surkea PROVO!
- tyytyväinen
ostakaa citroen c5 huoletonta menoa ja kestää eikä tartte asua korjaamoilla
- Autojen auto
Sanoo hän ranskattaresta johon edellinen omistaja on teettänyt kaikenkattavat remontit
- Merkki uskollinen
Itselläni on a4 -95 2.6 V6 ja hyvin rullaa. Öljyä ei vuoda, ei natise eikä nitise. Kulutus on turhan iso verrattunu tehoon mutta töitä tekemällähän siitä selviää. Helkkarin hyvä ajaa. Tosi on että takapenkit ovat ahtaat. Oma autoni on todella hiljainen sisä että ulkopuolella voi verrata uuteen autoon leikiten. Ihmiset se auton jatkuva huoltaminen ei tarkoita välttämättä että auto on paska vaan se on paljon kiinni myös kuskista. Ja maanantai kappaleita löytyy joka merkistä. Auton osto on aina riski ilman vakuutuksi yksityiseltä ja joissakin tapauksissa autoliikkeissä. Jos yksityiseltä ostaa nii on hyvä olla esim. ifiltä saatava osto vakuutus joka korvaa perävalo takuun.
- ennemmi audi kun bmw
Itellä on a4 1,8tq -95 ja on uuten hyvä auto ajaa! Tehoa riittää suomen teille ja jos haluu hurjastella nii lastua vaan kehiin. Eli lastu tonnin ja muuta pientä hilavitkutinta nii tehoa saa yli 200 ja rahaa menee puolisentoista tuhatta. Vaikka ajettu 220tkm, Ei syö öljyä, ei kilise, kolise taikka pauku. Tätä aikasemmi tuo tuommone "amis" bemari 320 e36 upee nopee cupee vuodelta -94 jossa jatkuvasti vikaa, myin poies kertomatta kaikkia vikoja että saa ees jonkun euron takasi mitä siitä on maksanu vaikka vähän omatuntoa kolkutti. Ainoat viat audissa on edelleen noi ihanat jatkuvasti ostettavat tukiraudat jotka saa pakettina suht halvalla ettei tarvitse ostaa kokoajan uusia yksitellen kalliilla. NYT TOSIN NAPUTTAA KONEHUONEESTA? mites siihen onko jollai ratkasua? hydrauliset nostajat vissii eli ei oo sama tyyppivika ku bemareissa. ps. ei niitä v6 koneita jos audin haluu..
- Aki_karja
Audin koneen naputuksiin auttaa kun kaataa saneerauslaastia öljykorkista. Saattaa hetkellisesti ääntää kovempaa mutta sen jälkeen on takuulla hiljainen kone.
- Anonyymi
Aki_karja kirjoitti:
Audin koneen naputuksiin auttaa kun kaataa saneerauslaastia öljykorkista. Saattaa hetkellisesti ääntää kovempaa mutta sen jälkeen on takuulla hiljainen kone.
Joo ite kokeilin skoda octaviaan tuota konstia. Hyvin toimi!!! t. Cr-Hupiukko
- Made in Germany
Jos et kaipaa lisätehoja, niin perus 1.8 koneella on varma valinta.
Voimaa riittää normitarpeisiin yllin kyllin ja auto kulkee 200 km/h
tarvittaessa. Toimii maantiellä, kaupungissa ja ihan missä vaan.
Reilulla kaasulla lähtee aika mukavasti vaikkapa kakkosella
ja kolmosella kiihdyttäen. Sopivasti laajat välitykset, niin ei tartte koko ajan askittaa vaihteelta toiselle esim. kaupungissa.
Vika vaihde iso ja pääsee pienellä kulutuksella matka-ajoa.Kulutus on muutenkin tuon ikäiseen autoon kohtalaisen matala ja voimaa on selvästi enemmän 1.6 moottoriin verrattuna. 1.6 on jo aika mopo.
Eikä tuo 1.8 T mikään mahdoton sportti ole, vaikka toki tehokkaampi, joten kannattaa miettiä paljon on valmis satsaamaan lisää pienen extran takia. Muistan joskus yllättäneeni tuollaisen vanhalla Audi 80 "linnunpöntölläni" (jossa tosin oli yli iso kone, mutta silti) :D Joo, en yleensä kilvottele, mutta kiusaus oli suuri.- Made in Germany
Täytynee vielä lisätä, että vanhaa piristettyä 2.8 -koneista "linnunpönttöä"
on joskus ollut ikävä, vaikka A4 toikin huimat parannukset mukanaan,
kun seuraavalla portaalle siirryttiin. Oman aikansa huippua.
- KAI SEN PITÄS TOIMIA
Itellä A4 1.6 vm97 ostin oli ajettu 160tkm,hihnat ja pumput just vaihettu toimi parikuutautta loistavasti,sitte meni etunivel,no korjasin sen ja vaihatin suodattimen ja öljyt, alko puottaa öljyä ja kone alko naputtaa,,lisäsin öljyä naputus lakkaas,,ihme kilinää kuuluu välillä pohjasta, en tiiä mikä,muute jees auto KAI mut nuo nivelet sun muut tuppaa kulumaan helposti vähä oli lahna liikkuu ja bensaa kyllä katuaa.
- aumebe
AUDIIIII!!!! MERSUUUUUU!!!!!! BEMARIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- rinkeli-no-more
Älkää ostako ainakaan B5 korista, oli se millä koneella tahansa.
Pyöränlaakerit ei kestä, joka katsastukseen saa olla vaihtamassa jonkun etupään nivelen, ajonesto pragaa, automaatti-ilmastoinnin paneeli hajoaa herkästi, vetarit on yksi murheenkryyni, jarruputket piti vaihtaa alusta loppuun kun ne oli niin haperoa materiaalia 140tkm ajetussa.
Ooppelin v6 koneet on tunnettuja öljynvuodoista, mutta nyt V6 Audiin vaihtaneena täytynee sanoa että tuo on kyllä kuin seula. 1,5L öljyä sadalle kilsalle. Eikä auta tukkia yhtä vuotoa, kun samantien se vuotaa vierestä.
Tämänkin avautuminen voidaan laskea sen piikkiin että uudet nivelet ei mennyt läpi katsastuksesta, vaikka valehtelematta ne on alle 20tkm sinne laitettu.
Onneks vaihdettavaksi ei tullut kuin uloimmat vetarinpäät, ne takimmaiset alanivelet etupäähän. Onneks tuo motonetin halvin tarjolla oleva osa, 60e/kpl kestää timminä ainakin katsastusasemalle, jos väistelee kuoppia niin ehkä ne kotiin asti säilyy.
Muijalla on vastaava 1.8, jossa on venttiilinnostin jumissa ja syönti n. 12l sataselle matkassa. Jos seuraavaksi sitten aito mersu, näiden espoon avensiksien sijasta - Hyf
Audi A4 avant 09 1,8T multitronic-vaihteistolla tuli laitettua ja kyllä oon tykänny!
- A-teknikko
Yksi suositus B7 korilla on ostaa 2.0 kone ilman turboa. Pitää hintansa parhaiten. Syytä en tiedä, mutta niin useimmiten on.
- audisti
audiA4 vm.1998 kaasu aaltoilee ,missä vika.
- Janne5
Audi on kyllä hyvä ajaa mutta...
Minulla on ollut uusi A4 nyt kolme vuotta, mittarissa on n. 80000. Öljynkulutuksestahan Audia parjataan, minulla öljyä kuluu yksi kokonainen litra tankkausvälillä (1000 km).
Auto on hinattu tien päältä korjaamolle nyt kaksi kertaa. Syynä palotilan karstoittuminen, ekalla kerralla meni samalla myös yksi ruisku ja toisella kerralla rikkoi osan sytytysjärjestelmää. Ensimmäisellä korjauskerralla tehtiin huohotin/ohjelmointimuutoksia, jotka auttoivat vähän aikaa. Nyt merkkihuolto ehdotti koneremonttia eli mäntien vaihtoa ja pyttyjen hoonausta. Hinta-arvio tälle lystille on 6000€. Takuu ei ole voimassa enää, mutta tehdas saattaisi tulla jollain summalla vastaan. Epäilyttää vähän miten varmasti se edes auttaa.
Täältä saisi hyvän ja siistin Audin uuteen kotiin :) - audismia
Satu setä on löytäny helevetin vanhan tekstin haudan takaa menneisyydestä!
- autojenauto
Moi,
Älkää ostako käytettyä Audia,vikoja riittää ja kalliita sellaisia. - M3chanic
Ei kannata ostaa käytettyä autoa yleensäkään jos taidot tai luotto ei riitä.
- Helnaa
Audi A4:sta mietin...-95..Honda Accordini 99 1,8 automaatin vaihtavani Audiin..mutta luettuani tekstejä Audeista,taidan ajella luotettavalla Hondallani..=)
- paudi
Ostin parikuukautta sitten audi a4 2.6l v6 vm95. Vuotaa pikkasen öljyä. öljyä menee sen 1l/1000km eli ei nyt ihan hirveästi. Jotkut kuulemma syökin jo sen verran. Onko muilla ollut vastaavaa? kannattaako tiivisteitä alkaa vaihtamaan. Vaihdoin jo öljyt ja suodattimen.
- iuvhw9runv9wuv
Heh, pitkästä aikaa kävin katsastamassa tällaista palstaa ja voi vaan sanoa että on niin ala-arvoista sontaa ettei viitsi edes kommentoida. "Minulla on Audi ja menee litra öljyä satasella" -tyyliin, jos joku on niin idiootti että näitä lukee, kyllähän vaan siinä on pohjaa päätöksille. Mutta hyvä niin, usko sinä ääliö vaan näitä suomi.fi keskusteluita, siinähän sitten vietät lopun elämääsi kärvistellen etuvetoavensiksessas.
- parhaatsakuthanasta
Mutta kommentoit sitten kuitenkin? Koskakohan te natsit opitte sen että olette täysin samalla viivalla kuin teidän täällä kovaa haukkumat "köyhätkin" mm. avensiskuskit? Maailmasta olisi hyvä "kastroida" kaikki Germaanigaymerkit niin saataisiin kaikki nauraa teille rasittavimmille fanaatikoille ja kuinkahan suu sitten pantaisiin? Mihin merkkeihin te natsit sortuisitte sen jälkeen kertokaahan?
- Germaanigaylover69
Hakaristiin.
- OstaisinkoÖljyä
Pakko tilittää tänne tuntemuksia. Entinen auto oli Audi A4 2.0 ja kaikkein huonoin auto joka koskaan on sattunut tielleni. Miettikää nyt; katossa ruostetta, sivussa ruostetta ja peräluukussa ruostetta. Miten ihmeessä (oli kuitenkin jo 7 vuotta vanha) voi löytyä ruostetta vaikka kuinka hyvin pidetty!! Sitten hajosi ns. mukavuusboksi ja kaikkea muuta "pikku" vikaa mitä ei olisi autosta edes uskonut löytävänsä. Pahinta oli se, ettei lopulta tiennyt, että kuluuko öljyä vai bensaa enemmän. Varmaan maanantaituote, mutta ei litra tainnut välillä viikossa riittää, kun ajoi pidemmän matkaa. Lopputulos oli se, etten IKINÄ tule hankkimaan Audia.
- A4Forbidden
Mulla ihan samoja kokemuksia A4 (B7). Vaikka onkin vanhempi kaakki, niin järki loppuu käsittämään kuinka paljon öljyä kuluu!!
Vaikka tsekkais öljytason viikottain, niin aina vaan öljyvaroitus pääsee yllättämään, että älä mielellään aja, ennenkuin lisäät öljyä. Nyt olenkin jo viimeisen vuoden ostanut huonointa öljyä, kun menee niin paljon rahaa niihinkin. "Laatuöljyen" käytössä ei ollut eroa asiaan, niin miksi pitäisi tuhlata rahaa moiseen.
Nyt kun vielä sais jollekin hullulle myytyä tämän ...skan..- täysinromuja
Eikö autistin paskoja saa paalaamoon?hirveitä romuja samoja rotteloita kuin volkkarin rämätkin.
- 3453454
Mikäs se paras auton minun käyttööni mahtaa olla?
Kerro toki kun tunut tietävän vai oletko vain teinipelle?
- A4jarruongelmakostealla
Audi A4 Ultra 2.0 D farmari ostettu uutena syyskuu 2015
Jarrut ovat puoltaneet voimakkaasti jarrutustilanteissa alusta saakka, jos tie on suolattu ja suola on sulattanut lunta siinä määrin paljon tielle, että roisketta ja vesisumua syntyy reippaasti. Ilmenee erityisesti tilanteissa, joissa lämpötila välillä -1 - -3 astetta ja vaihtelevasti välillä 0 - 2. Muissa olosuhteissa jarrut ja ajovakausjärjestelmä toimivat asianmukaisesti. Maahantuoja ja myyjä kertovan ilmiön olevan Audin ominaisuuden, ei virhe eikä vika autossa tai kohtuuton turvallisuusriski. Kuluttajasuoja ei voi auttaa, ellei saa kuvattua ilmiötä esim. autovideokameralla näytön saamiseksi ja hankkimalla asiantuntijalausuntoa vian olemassa olosta. Pahimmallaan ajoneuvo on ajautunut jarrutustilanteessa voimakkaan puoltamisen vuoksi keskiviivan yli vastaan tulevan kaistalle. Videopätkä on kuvattuna tilanteesta. Tie oli kostea ja täysin sula suolauksen vuoksi. Hieman olen yllättynyt jarrujen heikoista talviominaisuuksista. Vastaavia turvallisuusongelmia en ole havainnut muissa aikaisemmin omistamissani uusissa autoissa 35 vuoden aikana (Saab ja Volvo). Turvallista talviajoa toivottaen meille kaikille Audisteille. - roinmotoristi
Kuka noita öljynpolttimia viitsii hankkia. Joku piti luvatta monta viikkoa meidän pihassa sellaista vanhaa Audi A4 ruppanaa ja öljy haisi aina kun lähti pihasta. Vieraspaikalle jäi läiskä muistoksi. Muutenkin näyttivät yksinkertaisilta ihmisiltä joille tuo auto sopi hyvin.
- Iror
Kylläpä on taas kivat kelit ajella quattrolla. Nyt kun lähden mökille niin taidan ottaa tallista Q7:n ajoon vaikka yksin menenkin. A6 ja A4 liian matalia.
- Anonyymi
A-4 vm -16 ei autom. Ajettu 90 000 km. Kykinremppa, eikä maahantuoja/myyjäliike tule vastaan.
Melko heikko esitys.
1. omistaja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517143Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424932HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002768- 1482072
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321627- 181588
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki261567Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981544Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111303