Sain lähetteen ortopedille kipuilevan nilkan vuoksi. Aikoinaan meni nivelsiteet nilkasta ja siitä asti on kipua tullut vähästäkin rasituksesta nilkkaan. Ortopedihan päättää magneettikuvataanko nilkka vai ei? Toivon todella että vaivaani voitaisiin auttaa esim. leikkauksella.
En pysty seisomatyötä tekemään, juoksua en voi harrastaa ja muutaman kilometrin jälkeen jalka on todella rasittunut. Levossakin jalkaa pakottaa ja särkee.
Löytyisikö täältä kohtalotovereita samanlaisen vaivan omaavia?
Nilkan magneettikuvas
3
119
Vastaukset
- höris
Varmasti löytyy, sen verran yleinen vaiva on.
- luuluutitaani
Mulla oli kummankin nilkan nivelsiteet repeytyneet varmaan noin 100 krt ennen kuin päätin ottaa asian esiin ja tehdä jotain sille etten enää oikein pystyssä pysynyt. Ortopedi jo pelkällä käsin kokeilemalla totesi niiden olevan hyvin löysät, asia varmistettiin samantein vetoröngtenkuvilla. Nuo röngtenkuvat ovat ainoa tapa mitata nilkkojen löysyys. Yleensä leikkaukseen riittää 10 asteen löysyys, mulla meni 20 astetta eikä edes vielä sattunut se vääntäminen.
Toinen nilkka on leikattu 3 krt, toinen 2 krt. Nyt ne on tukevat, viimeisimmät leikkaukset oli Evans-leikkaukset. Kaikkiaan tuohon meni varmaan 10 vuotta kun oli siinä välillä muutakin leikattavaa... eli se nilkan löysyys ei näy mri-kuvissa, vaan niissä vetokuvissa ja niihin se ortopedi sitten varmastikin määrää jos alkaa harkitsemaan leikausta. - Pattinilkka
Mullakin on ollut samankaltaisia oireita. Ensin epäiltiin venähdyksestä peräisin ollutta arpeumaa(, joka liikkeessä ei tietenkään jousta kuten pitäisi). Magneetissa koivesta kumminkin löytyi sitten kaksi gangliota, jotka painoivat nivelsiteitä inhottavasti ja aiheuttivat kivun. Leikkauksellahan niistä päästiin, joskaan ei se koipi enää kilpaurheilukuntoon tullut...
Ja ortopedienkin kesken on paaaaaaljon eroja. Yksi kaveri määrää Arcoxiaa vaivaan kuin vaivaan, toinen taas toteaa, että leikkaukseen vaan (malttoi onneksi ottaa ne kuvat ensin :D)
Jos pääset valitsemaan (eli menet yksityiselle), niin valitse alaraajavammoihin erikoistunut tapaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483