Anoreksia - huimaus - sydämentykytys....

Karusellissa

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa onko vakavaa tai vaarallista?

Olen nimittäin sairastanut anoreksiaa nyt useita vuosia, olen kuulemma vakavasti alipainoinen. Ollut tässä painossa koko ajan, mutta nyt vasta oikeestaan Joulun jälkeen alkanut yhä enemmän sellanen kova huimaus, sydämen tykytys siihen liittyen. Se taas littyy siihen, että ensin maha on valtava pallo ja kipee ja täynnä ilmaa. Sitten tulee tuo huimaus ym. Ja lisäksi oon kamalan väsynyt, usein nukun vaan. Olen väsynyt muutenkin mutta erikoisesti niinä päivinä kun tuo huimaus oikeen vaivaa.
Sitten kaadun kovin herkästi, kompastelen myös. Onko tää jotain vakavaa eikä liity anoreksiaan vai mitä??
EKG otettu monta kertaa eikä siinä löydetty mitään erikoista. Verikokeissa käyn
kerran kuussa, otetaan aina laajat verikokeet, usein otetaan 9-11 putkee verta.
Viiimeksi lääkäri sanoi, että olen vakavasti aliravittu ja elimistö käyttää luustoa ravinnoksi nyt kun mulla ei (kuulemma) ole enää lihaksia eikä rasvaa.
Kuitenkin jotenkin epäilen ettei oo totta, että lääkäri yrittää pelotella mua että alkaisin syödä enemmän!
Korvissa on koko ajan sellanen outo matala humiseva ääni.

Verenpaine ei ole matala, mikä on kumma kun aina sanotaan että anoretikolla se on matala sekä pulssi. Ei mulla!?

Siis joku, pleace, kertokaa mulle miten suhtautua! En halua mitään valistuspuheita mitä anoreksia tekee ihmiselle ym. Tiedän siitä kaiken! Haluan kuulla onko kukaan muu kokenut tuollaista ja onko se loppunut vai mitä??!!

6

3432

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aerfg

Itsellä pulssi laski liiallisen rasituksen ja aliravitsemuksen myötä jopa alle 30, sairaalassa tuli vietettyä jonkin aikaa ja sitten päästivät pois kun ei EKG:ssa eikä verikokeissa näkynyt yhtään mitään...yöhikoilua ja huimausta oli joskus mutta sen laitoin vain syömättömyyden piikkiin.
      Nykyisin varsinkin öisin kovaa sydämentykytystä, huimausta, sairaanloista yöhikoilua, jalkojen puutumista, verisuonien pullistumista....pelottaa ihan sairaasti, onneksi ensi viikolla kontrollikäynti ja lääkärin vastaanotto.
      Kyllä nuo oireet jonkinlaiseen sydänvikaan viittaa, kroppa ei ikinä oireile turhasta. Suoraan sanottuna jos jatkat samaa rataa niin luultavasti se pulssi siitä madaltuu ja sydän rupeaa käymään hitaammin, vähän kuin oma kroppa rupeaisi syömään "talon seiniä" kun ei ole mitään muutakaan energianlähdettä, eli tietysti heti ensimmäisenä sydänlihasta. Pahimmassa tapauksessa rytmihäiriöitä ja sydämenpysähdys, joten kaikki oireet on otettava tosissaan !
      Ja hei haloo ei ne lääkärit ikinä turhaan pelottele, luultavasti olet laiha kuin luuranko ja kohti kuolemaa menossa hyvää vauhtia. Eikä se itsestään lopu

• Anonyymi

Joo toi johtuu just siitä ku ei syö. Itellä ollu ihan sama. Oon pahoillani mut sun täytyy alkaa syömään toi voi meinaan kääntyy rytmihäiriöks ja pahimmillaan tulla sydämen vajaatoiminta ja anemia.

• Anonyymi

Mistä tiiät että aloittaja on enää hengissä kun 11 vuotta vanhaan viestiin vastaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiiät että aloittaja on enää hengissä kun 11 vuotta vanhaan viestiin vastaat.

Ajattelin ihan samaa että saiko ihminen hoitoa siihen mikä oli pääsyyllinen hänen sairauden tuntemuksiinsa . Olis kiva tietää jos hän elää ja jos niin miten voi .

• Anonyymi

Jos kokeet olivat näyttäneet aliravitsemuksen, niin silloin on varmaan olleet rauta-arvotkin ihan liian alhaalla.
      Raudanpuute aiheuttaa anemiaa, ja anemiassa on juuri kaikkea huimausta, sydämentykytystä, heikotusta, jne. Aika moninainen oirekuva anemiassa voi olla.
      Tiedän, että aloitus on vanha, mutta aiheena aina ajankohtainen.

• Anonyymi

Samoja kokemuksia kun sullakin omana pahimpana sairasteluaikana. Lepo EKG harvoin paljastaa mitään ellei ole akuutti oire päällä. Holter tutkimus olisi kaikista paras jos varmuutta asiaan haetaan. Toki pelkkä paha aliravitsemus, alhaiset verensokerin tai vaikka raudan puute voi tehdä tuollaista oirehdintaa. Ottaisin kuitenkin tilanteen vakavasti, vaikka itse oireet ei olisikaan henkeä uhkaavia. Itse kiusasin kroppani liian pitkään ja sydän oireet ei ole koskaan loppuneet vaikka fyysisesti olen anoreksian jäljiltä ollut jo useita vuosia kunnossa :/ Edelleen kärsin pahoista rytmihäiriöitä, huimauksista ja verenkierto häiriöistä.. ne tuskin koskaan tulee loppumaan 🥲 Aiheutin pysyvät vauriot sairasteluaikana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      74
      1216
    2. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      82
      1127
    3. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      24
      1085
    4. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      129
      955
    5. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      908
    6. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      60
      854
    7. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      73
      714
    8. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      672
    9. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      50
      652
    10. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      80
      632
    11. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      48
      537
    12. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      90
      530
    13. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      512
    14. Minulla on ikävä Sinua kulta, rakas

Olisitpa lähelläni, tarvitsen sinua ❤️
      Ikävä
      36
      495
    15. Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen

Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t
      Suomalaiset julkkikset
      11
      480
    16. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      109
      480
    17. 43
      467
    18. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      40
      438
    19. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      19
      436
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe