Anoreksia - huimaus - sydämentykytys....

Karusellissa

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa onko vakavaa tai vaarallista?

Olen nimittäin sairastanut anoreksiaa nyt useita vuosia, olen kuulemma vakavasti alipainoinen. Ollut tässä painossa koko ajan, mutta nyt vasta oikeestaan Joulun jälkeen alkanut yhä enemmän sellanen kova huimaus, sydämen tykytys siihen liittyen. Se taas littyy siihen, että ensin maha on valtava pallo ja kipee ja täynnä ilmaa. Sitten tulee tuo huimaus ym. Ja lisäksi oon kamalan väsynyt, usein nukun vaan. Olen väsynyt muutenkin mutta erikoisesti niinä päivinä kun tuo huimaus oikeen vaivaa.
Sitten kaadun kovin herkästi, kompastelen myös. Onko tää jotain vakavaa eikä liity anoreksiaan vai mitä??
EKG otettu monta kertaa eikä siinä löydetty mitään erikoista. Verikokeissa käyn
kerran kuussa, otetaan aina laajat verikokeet, usein otetaan 9-11 putkee verta.
Viiimeksi lääkäri sanoi, että olen vakavasti aliravittu ja elimistö käyttää luustoa ravinnoksi nyt kun mulla ei (kuulemma) ole enää lihaksia eikä rasvaa.
Kuitenkin jotenkin epäilen ettei oo totta, että lääkäri yrittää pelotella mua että alkaisin syödä enemmän!
Korvissa on koko ajan sellanen outo matala humiseva ääni.

Verenpaine ei ole matala, mikä on kumma kun aina sanotaan että anoretikolla se on matala sekä pulssi. Ei mulla!?

Siis joku, pleace, kertokaa mulle miten suhtautua! En halua mitään valistuspuheita mitä anoreksia tekee ihmiselle ym. Tiedän siitä kaiken! Haluan kuulla onko kukaan muu kokenut tuollaista ja onko se loppunut vai mitä??!!

6

2294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aerfg

      Itsellä pulssi laski liiallisen rasituksen ja aliravitsemuksen myötä jopa alle 30, sairaalassa tuli vietettyä jonkin aikaa ja sitten päästivät pois kun ei EKG:ssa eikä verikokeissa näkynyt yhtään mitään...yöhikoilua ja huimausta oli joskus mutta sen laitoin vain syömättömyyden piikkiin.
      Nykyisin varsinkin öisin kovaa sydämentykytystä, huimausta, sairaanloista yöhikoilua, jalkojen puutumista, verisuonien pullistumista....pelottaa ihan sairaasti, onneksi ensi viikolla kontrollikäynti ja lääkärin vastaanotto.
      Kyllä nuo oireet jonkinlaiseen sydänvikaan viittaa, kroppa ei ikinä oireile turhasta. Suoraan sanottuna jos jatkat samaa rataa niin luultavasti se pulssi siitä madaltuu ja sydän rupeaa käymään hitaammin, vähän kuin oma kroppa rupeaisi syömään "talon seiniä" kun ei ole mitään muutakaan energianlähdettä, eli tietysti heti ensimmäisenä sydänlihasta. Pahimmassa tapauksessa rytmihäiriöitä ja sydämenpysähdys, joten kaikki oireet on otettava tosissaan !
      Ja hei haloo ei ne lääkärit ikinä turhaan pelottele, luultavasti olet laiha kuin luuranko ja kohti kuolemaa menossa hyvää vauhtia. Eikä se itsestään lopu

    • Anonyymi

      Joo toi johtuu just siitä ku ei syö. Itellä ollu ihan sama. Oon pahoillani mut sun täytyy alkaa syömään toi voi meinaan kääntyy rytmihäiriöks ja pahimmillaan tulla sydämen vajaatoiminta ja anemia.

      • Anonyymi

        Mistä tiiät että aloittaja on enää hengissä kun 11 vuotta vanhaan viestiin vastaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiiät että aloittaja on enää hengissä kun 11 vuotta vanhaan viestiin vastaat.

        Ajattelin ihan samaa että saiko ihminen hoitoa siihen mikä oli pääsyyllinen hänen sairauden tuntemuksiinsa . Olis kiva tietää jos hän elää ja jos niin miten voi .


    • Anonyymi

      Jos kokeet olivat näyttäneet aliravitsemuksen, niin silloin on varmaan olleet rauta-arvotkin ihan liian alhaalla.
      Raudanpuute aiheuttaa anemiaa, ja anemiassa on juuri kaikkea huimausta, sydämentykytystä, heikotusta, jne. Aika moninainen oirekuva anemiassa voi olla.
      Tiedän, että aloitus on vanha, mutta aiheena aina ajankohtainen.

    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia kun sullakin omana pahimpana sairasteluaikana. Lepo EKG harvoin paljastaa mitään ellei ole akuutti oire päällä. Holter tutkimus olisi kaikista paras jos varmuutta asiaan haetaan. Toki pelkkä paha aliravitsemus, alhaiset verensokerin tai vaikka raudan puute voi tehdä tuollaista oirehdintaa. Ottaisin kuitenkin tilanteen vakavasti, vaikka itse oireet ei olisikaan henkeä uhkaavia. Itse kiusasin kroppani liian pitkään ja sydän oireet ei ole koskaan loppuneet vaikka fyysisesti olen anoreksian jäljiltä ollut jo useita vuosia kunnossa :/ Edelleen kärsin pahoista rytmihäiriöitä, huimauksista ja verenkierto häiriöistä.. ne tuskin koskaan tulee loppumaan 🥲 Aiheutin pysyvät vauriot sairasteluaikana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe