Onko kukaan ollut Metropolian aikuispuolen sosionomin valintakokeessa? Millainen oli aineistokoe, esseitä, monivalintehtäviä? Paljonko aikaa? Ja millainen oli ryhmähaastattelu, aihe, aika? Olisin kiitollinen jos joku viitsii vastata.
Metropolian sosionomin valintakokeessa olleita?
4
340
Vastaukset
- jeppisssss
En oo ollut aikuispuolen kokeessa, vaan ihan "perinteisessä" nuorten haussa. Silloin piti lukea Sosiaalityön ideat -niminen kirja, kirjoittaja oli joku Timo xxxxxx. Aineistokoe/esseet pohjautu tohon kirjaan. Monivalintatehtäviä ei tainnut olla. Ton jälkeen kaikki kokeeseen kutsutut oli jaettu n. 5 hengen ryhmiin, ja ryhmä kerrallaan kaikki osallistu ryhmätilanteeseen. Siinä annettiin aihe, jota pohtia, ja vieressä oli valvojia/opettajia hiljaa sivusta seuraamassa ja arvioimassa. Tämä tosin kesäkuussa 2009, mutta toivottavasti oli jotain hyötyä.
- Kesälomalainen
Opiskelemaan; olitko kyseisissä valintakokeissa? Jos olit, miten menivät ja pääsitkö opiskelemaan?
Minä olin kyseisissä valintakokeissa.....:D - Holiday
Olin sosiaalialan aikuispuolen pääsykokeessa. Piti olla mukana ennakkotehtävä 1-2 sivuinen motivaatio miksi haluaa sosiaalialalle perusteluineen. Paikan päällä ensin monivalintakoe, sekä 3 kysymystä, joihin lyhyehkö vastaus. Olisi ollut ainakin pari tuntia aikaa vastata, itse kirjoitin alle tunnissa vastauset. Tentti pidettiin Leena
Viinamäen " 14 puheenvuoroa sosionomien...", joka löytyy Metropolian sivuilta. Sen jälkeen meidät oli jaettu 5 hengen ryhmiin - piti keskustella aiheesta mitä sosiaalialalla opiskeleminen edellyttää opiskelijalta. 2 opettajaa kuunteli ja kirjoitti muistiinpanoja. Ei kauheen luonteva tilanne mun mielestä, kun ei tuntenut etukäteen muita. Pääsin varasijalle :)- Kesälomalainen
Onnea Holiday varasijasta, toivottavasti pääset sisään asti!! Tiedätkö vielä millä sijalla olet?
Itselleni kävi niin, että pääsin kyseiseen koulutukseen. Yllätys oli ja on edelleen melkoinen!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672415- 661387
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww761210EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41137- 79855
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19800- 43688
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta83672Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe25649- 30646