Olemme eläneet yhdessä kolme vuotta, avoliitossa.
Seksielämä oli alussa ihan mahtavaa ja tyydyttävää. Seksiä harrasteltiin melkein päivittäin, eikä tahti ole muuttunut paljoakaan.
Ongelma onkin se, että minä en saa haluta sekiä, vaan mieheni torjuu halukkuuteni.Olen ehkä hieman aktiivinen nainen ja haluaisin osoittaa halukkuuttani myös miehelleni, mutta hän ei halua sitä. Hän tulee suorastaan vihaiseksi jos minä edes ilmeilläni ilmaisen haluavani seksiä. Hän möykkää sanoin ja torjuu kosketukseni. Hän puhuu minulle erittäin halveksivaan sävyyn ja saa minut tuntemaan, että olen tehnyt jotain todella sopimatonta ja häpeän käytöstäni. Kuitenkin ehkä tunti-kaksi tapahtumasta hän itse haluaa seksiä ja ihmettelee kun olen kylmä. Useasti näissä tapauksissa seksi jää mieheni seksiksi, eli hän kylmästi "panee" minua ja itse olen kuin kuollut lahna.
Nyt olen huomannut, että yhä harvemmin ja harvemmin kiihotun mieheni läsnäolosta tai kosketuksista. Harrastamme kuitenkin seksiä edelleen melkein päivittäin, mutta tyydytys ja kiihottuminen on yksipuolista.
Miten pääsisimme eroon tästä tilanteesta? Miten saisin mieheni ymmärtämään, että hänen käytöksensä tappaa minun seksuaalisuuteni? Vai onko mahdollista, että hän ehkä haluaakin niin, että minä jään ilman kiihottumista ja tyydytystä.
Olen kuitenkin edelleen erittäin seksuaalinen nainen ja toisinaan harrastan itsetyydytystä monta kertaa päivässä. Ulkonäköni kestää katsomisen ja tiedän että voisin saada toisenlaisen miehen tai salarakkaan helposti. En kuitenkaan halua lähteä sille tielle, koska rakastan miestäni.
Tämä on niin raastava asia, että en enää tiedä mitä tekisin Olen jopa ajatellut mieheni jättämistä tämän asian vuoksi.
Sanokaa nyt viisaammat mitä minun pitäisi tehdä?
Mieheni murentaa seksihaluni tahallaan
31
857
Vastaukset
- sfinxi
Itse puhuisin asiasta ja jos mikään ei muuttuisi, saattaisin jättää, koska en ala nöyristelemään kenenkään edessä tai nielemään ylpeyttäni. Eikä ole normaalia reagoida noin toisen halukkuuteen ja sitten myöhemmin itse käyttää toista vain runkkualustana. Voithan itse kokeilla torjua hänet välillä samalla tavalla kuin hänkin torjuu tai sanoa "kun ei hetki sitten kelvannut niin ei minua enää kiinnosta" tms.
- vähänkunnioitusta!
ei todellakaan ole normaalia! kyllä normaali mies on mielissään, kun nainen haluaa seksiä ja sen osoittaa. sinuna vaihtaisin miestä, jos ei touhu muutu. äläkä suostu runkkausalustaksi.
- epäilys heräsi
Jos on tuolla tavalla muuttunut miehen käytös, alapa tutkia jos hänellä on toinen nainen. Vaikuttaa siltä että sinun pitää nyt olla hänelle se puhdas vaimo Madonna, kun hän on löytänyt himokkaan salarakkaan joka vetää hänen silmissään h*oran roolin. Vaimon seksuaalisuudesta on tullut iljettävä ja vaarallinen asia, hän vertailee teitä toisiinsa mielessään ja tuntee syyllisyyttä, joka voi ilmetä hänen halunaan rangaista sinua oman itsensä sijaan.
- murtunut mieli......
Kiitos vastaukistanne..ja voi kuinka niissä onkaan järkeä. Pitää vain olla joku toinen joka pukee ajatukset sanoiksi.
Uskon kuitenkin, että miehellenikin on suurempi ilo ja nautinto silloin kun hän tietää myös minun olevan halukas. En vain ymmärrä hänen käytöstään.
Hän myös sanoo että ei halua muita naisia ja että hän rakastaa minua. - sana ja teot...
No ei kyllä miehen käytös ole rakastavan miehen käytöstä. Ei tosiaankaan ole tuollainen normaalia, eikä hyväksyttävää. Vaikka sitä kuinka vannoo rakastavansa niin mitä se auttaa, kun kohtelee sinua kuin kynnysmattoa. Sanat ja teot eivät tosiaankaan tuossa kohtaa.
Jos et saa miestäsi puhumalla ymmärtämään asian vakavuutta niin sitten lähde! Tuota menoa olet vaarassa menettää seksihalujesi lisäksi mielenterveytesi. Itselleni melkein kävi niin. - Rakasteluun syntynyt
Ai että nyt minua miehenä kyllä oikeen hävettää lukea moista käytöstä.
Tuo on todella törkeää naista kohtaan.
Jos sinä hänestä silti tykkäät, niin hommaat moisen naisen alistajan heti keskusteluun kolmannen osapuolen kanssa.
Tarkoitan tällä sitä ettet tuollaisen alistajan kanssa itse saa kunnon keskustelua aikaiseksi.
Rakastelussahan tärkeintä on toiselle annettu nautinto....eikä itselle. Yhdessä voi nauttia hetken hurmassa tai sitten rakasteluun ajaudutaan hitaasti jopa päiviä kestävän esileikin kuumentamina :-)
JOS minä olisin sinä....niin tuo kolli saisi runkata itseään ranteet kipeinä kunnes käytös ja sen "syy" olisi selvinnyt - puistatus
Meillä on ihan sama asia tapahtunut ja mennyt pidemällekin.
Eli meidän avoliitto on vuoden ikäinen ja minä olin joskus erittäin aktiivinen seksuaalinen nainen vaan en ole enää. Mies tappoi nopeasti seksin haluni, ainakin hänen kanssa (masturboin kyllä) Alkuun seksiä oli mun mielestä harvakseltaan eli noin 2 kertaa viikossa. Koskettelin ja hyväilin miestä paljon ja aina sain vastauksen mua väsyttä, älä koske muhun sattuu tai kutittaa. Vähensin koskettelua ja seksikin harveni samalla noin 1krt/2vkoa. Mies myös alkoi haukkua mun ääntä ja sanoi että vääntelen naamaani omituisesti (outoja asioita seurata aktin aikana) Sitten erään ravintolaillan jälkeen mies raiskasi minut, olin todella humalassa, koska yleensä en juo juuri mitään, ja mies juottimut umpikänniin jollain konstilla. Tuosta reilun kuukauden päästä mies raiskasi minut uudelleen tällä kertaa olimme molemmat selvinpäin ja kielsin miestä... mutta hän vain käänsi minut mahalleen ja työntyi sisääni. Minä itkin ja pyytelin häntä lopettamaan. Tuon jälkeen mies on sanonut että on oma syyni että minut raiskattiin ja että olen ruma/läski/kaakattaja
Tällä hetkellä inhoan miehen kosketusta ja en todellakaan halua seksiä hänen kanssa.- murtunut mieli......
Miksi meille käy näin?
Olen miettinyt omalla kohdallani ja nyt sinun tarinasi luettuani vielä enemmän, onko kyse miehen kypsyydestä tai henkisestä tasapainosta? Tuottaako tällainen neisen "väkisin ottaminen" miehelle ehkä jonkinlaista nautintoa?
Huomaan että emme ole yksin... voimia sinulle. - puistatus
murtunut mieli...... kirjoitti:
Miksi meille käy näin?
Olen miettinyt omalla kohdallani ja nyt sinun tarinasi luettuani vielä enemmän, onko kyse miehen kypsyydestä tai henkisestä tasapainosta? Tuottaako tällainen neisen "väkisin ottaminen" miehelle ehkä jonkinlaista nautintoa?
Huomaan että emme ole yksin... voimia sinulle.Voimia myös sinulle!
Minä luulen että mies haluaa alistaa ja pitää naisen henkisessä otteessaan. Jotakin ongelmia miehellä ehkä itsensä ja oman henkisen tasapainon kanssa?
Meillä mies muutenkin yrittää kohdella minua kuin jalkarättiä, vaikka en periksi annakkaan. - pelastautukaa...
puistatus kirjoitti:
Voimia myös sinulle!
Minä luulen että mies haluaa alistaa ja pitää naisen henkisessä otteessaan. Jotakin ongelmia miehellä ehkä itsensä ja oman henkisen tasapainon kanssa?
Meillä mies muutenkin yrittää kohdella minua kuin jalkarättiä, vaikka en periksi annakkaan.Voi hyvät ihmiset. Käsittämättömintä tässä koko jutussa on se, että te molemmat silti olette yhdessä sen "miehenne" kanssa. Ihan sairasta. Tuossa kohtaa en näe mielekkäänä pohtia sitä, onko miehellä ehkä ongelmia henkisen tasapainonsa kanssa. Eikö tuo nyt ole aivan selvää, että tervehenkinen ja normaali mies ei esim. raiskaa naistaan. Suhde on tainnut viedä teiltä molemmilta jo tietyn suhteellisuudentajun (yleistä alistavien ihmisten kanssa elävillä), niin että ette itsekään näe miten sairaassa tilanteessa olette.
Mun mielestä keskeisempää olisi pohtia sitä, miksi TE olette edelleen noiden miesten kanssa. - puistatus
pelastautukaa... kirjoitti:
Voi hyvät ihmiset. Käsittämättömintä tässä koko jutussa on se, että te molemmat silti olette yhdessä sen "miehenne" kanssa. Ihan sairasta. Tuossa kohtaa en näe mielekkäänä pohtia sitä, onko miehellä ehkä ongelmia henkisen tasapainonsa kanssa. Eikö tuo nyt ole aivan selvää, että tervehenkinen ja normaali mies ei esim. raiskaa naistaan. Suhde on tainnut viedä teiltä molemmilta jo tietyn suhteellisuudentajun (yleistä alistavien ihmisten kanssa elävillä), niin että ette itsekään näe miten sairaassa tilanteessa olette.
Mun mielestä keskeisempää olisi pohtia sitä, miksi TE olette edelleen noiden miesten kanssa.Miksi, minä en saa miestä lähtemään, koska hän on sijoittanut rahaa remonttiin ja käyttää sitä kiristysvälineenä ja itse en halua omasta kodistani lähteä, enkä pysty miehelle maksamaan koska olen työttömänä enkä saa edes pankista lainaa jolla maksaisin miehen ulos talostani.
- Naama898989
Voi hyvät ihmiset. Käsittämättömintä tässä koko jutussa on se, että te molemmat silti olette yhdessä sen "miehenne" kanssa. Ihan sairasta. Tuossa kohtaa en näe mielekkäänä pohtia sitä, onko miehellä ehkä ongelmia henkisen tasapainonsa kanssa. Eikö tuo nyt ole aivan selvää, että tervehenkinen ja normaali mies ei esim. raiskaa naistaan. Suhde on tainnut viedä teiltä molemmilta jo tietyn suhteellisuudentajun (yleistä alistavien ihmisten kanssa elävillä), niin että ette itsekään näe miten sairaassa tilanteessa olette.
Mun mielestä keskeisempää olisi pohtia sitä, miksi TE olette edelleen noiden miesten kanssa.http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/ihmissuhteet/1668605/narsisti-hidas-hylkaamaan-uhrejaan/
Kyllä on helppoa olla viisas tuolta kaukaa, nimettömyyden ja kasvottomuuden takaa. Jos oma läheisesi eläisi narsistin kanssa ei ehkä olisi noin helppoa heitellä kommentteje tyylin "lähde" - pelastautukaa...
Naama898989 kirjoitti:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/ihmissuhteet/1668605/narsisti-hidas-hylkaamaan-uhrejaan/
Kyllä on helppoa olla viisas tuolta kaukaa, nimettömyyden ja kasvottomuuden takaa. Jos oma läheisesi eläisi narsistin kanssa ei ehkä olisi noin helppoa heitellä kommentteje tyylin "lähde"Kyllä mä tiedän narsismista paljonkin. Eikä kukaan sano, että lähteminen olisi helppoa tosiaankaan, mutta näistä viesteistä tuli pelottavasti sellainen vaikutelma, etteivät nämä naiset ajattelekaan, että suhteen lopettaminen olisi se tavoiteltava ratkaisu. Hyvä vaan jos vaikutelmani oli väärä.
- puistatus
Kyllä mä tiedän narsismista paljonkin. Eikä kukaan sano, että lähteminen olisi helppoa tosiaankaan, mutta näistä viesteistä tuli pelottavasti sellainen vaikutelma, etteivät nämä naiset ajattelekaan, että suhteen lopettaminen olisi se tavoiteltava ratkaisu. Hyvä vaan jos vaikutelmani oli väärä.
Ainakin mulla on vakaa aikomus päästä miehestä eroon, mitä pikemmin sen parempi. Raha-asiat on vain silleen että jos kuuntelen miestä niin 10tonnin remonttiin hällä onkin mennyt rahaa 80tonnia jonka mä olen velkaa. Joten jos myyn 140tonnin arvoisen taloni niin mulle jää itselle velkojen jälkeen 20tonnia ja mies vie ton 80.
Missään ei huomioida sitä että mä maksan lainalyhennykset ihan yksin omasta pussistani, kun talohan on mun... Kyllä mainio narsisti osaa vuodessa saada yhden yh-perheen elämän ihan sekaisin. Tytär kärsii paniikkihäiriöstä (jota ei ole ennen ollut) ja poika on sulkenut kaikki muut itsensä ulkopuolelle - kysyn vain
puistatus kirjoitti:
Ainakin mulla on vakaa aikomus päästä miehestä eroon, mitä pikemmin sen parempi. Raha-asiat on vain silleen että jos kuuntelen miestä niin 10tonnin remonttiin hällä onkin mennyt rahaa 80tonnia jonka mä olen velkaa. Joten jos myyn 140tonnin arvoisen taloni niin mulle jää itselle velkojen jälkeen 20tonnia ja mies vie ton 80.
Missään ei huomioida sitä että mä maksan lainalyhennykset ihan yksin omasta pussistani, kun talohan on mun... Kyllä mainio narsisti osaa vuodessa saada yhden yh-perheen elämän ihan sekaisin. Tytär kärsii paniikkihäiriöstä (jota ei ole ennen ollut) ja poika on sulkenut kaikki muut itsensä ulkopuolelleOletko ilmoittanut raiskaukset poliisille?
- ilmoita heti
kysyn vain kirjoitti:
Oletko ilmoittanut raiskaukset poliisille?
Raiskaus avioliitossa on ollut rikos jo vuodesta 1994! Mars ilmoittamaan poliisille. Jospa mies siitä oppisi, ettei naista voi kohdella noin.
- mvm67
Hei. Kärsin tai olen kärsinyt samasta asiasta jo vuosia. tunnollisuuteni takia en ole eronnut, enkä käynyt vieraissa. En tiedä onko tällaiselle asialle olemassa mitään tukiverkostoa. Vaikuttaa jo mielenterveyteen ja olen toisinaan kovin kärttyisä. vaikea on asiasta puhua ja puolisoni ei halua edes ymmärtää. Ja lisäksi olen mies.
- Philosophi
Voi herran pieksut, JÄTÄ SE ! Seksi on nautinto ja molempien kuuluu saada siitä tyydytystä. Meillä on vain tää yks elämä joka sekin menee ohi ennen ku huomaakaan.
- 312hdhh
Onkos ukkosi kenties muslimi tai joku muu uskontohörhö ... Heille kun tuppaa olemaan tuo naisen halukkuus suorastaan loukkaavaa ja saastaista.
- DoctorT
murtunut mieli_olet törmännyt NARSISTIMIEHEEN!
Juuri noin narsisti kohtelee naista. Nainen on häntä varten ja hänen valtansa kohde!
Teet viisaasti kun lähdet erisuuntaan ja nopeasti! Pelasta elämäsi! - Tosikko
Eron siemenet kylvetty!
- talskdfasldkfd
Miehenä kyllä sanoisin että ap:n mies on jotenkin seksuaalisesti repressoitunut. Keskustelua pitäisi harrastaa, miksi tuolle miehelle on oman vaimon seksuaalisuus niin hillittömän hankala asia hyväksyä. Joko on narsisti, tai asennevamma, tai jotain muuta. Mutta itseään ei pidä antaa murskata tuolla tavoin.
Kissa pitää nyt vain nostaa pöydälle, sano että hänen käytöksensä loukkaa sinua tavalla jota et voi hyväksyä. Ja itsesi takia sinun tulee itsekin ymmärtää että sinä et todellakaan voi sitä hyväksyä, sillä ajan kanssa tuollainen henkinen väkivalta (sitä se on, eikä mitään muuta) tulee tuhoamaan sinut henkisesti.
Sinulla on oikeus olla halukas, samoin miehlläsi. Samoin sinulla on oikeus olla haluton, samoin miehelläsi. Mutta halujen tai haluttomuuden käyttö toisen henkiseen lyttäämiseen on *väärin*. Jos halukkuus ja haluttomuus menevät huonosti ristiin, niin sitten on toinen ongelma, mutta sitäkään ongelmaa ei ratkota toisen tuomitsemisella.
Saattaa olla että miehen pitää mennä seksuaaliterapeutin puheille joko yksin tai kumppaninsa kanssa. Voi myös olla että miehestä tuntuu jokin muu asia parisuhteessa huonolta joka heijastuu seksiin. Voi myös olla että mies on narsisti, jolloin ensimmäinen ja viimeinen vinkkini narsistin kumppanille on että "JUOKSE! Juokse NIIN LUJAA KUIN JAKSAT NIIN KAUAS KUIN PYSTYT ÄLÄKÄ VILKAISEKAAN TAAKSE!" Tässä ei ole kyse mistään demonisoinnista vaan tosiasioiden tunnustamisesta: narsismin parantuminen on hyvin epätodennäköistä. - aku-setä-mies
koita puhua asiasa ensin ja jos se ei auta.jätä se.parempi erota nyt ja olla surullinen kunnes köydät jonkun muun,kuin se että olet surullinen siihen asti kunnes sinä tai miehesi kupsahdatte
- Apua sinulle
Kuvailemasi mies ei kyllä ole mies. Tekisi mieli jättää tähän numeroni niin voisit soittaa oikealle miehelle :D jätä se hyväksikäyttäjä jos se noin kylmästi sua kohtelee!
- murtunut mieli.....
Lueskelen näitä vastauksia ihan turrana ja mietin tuota narsisti asiaa yhä uudelleen ja uudelleen..
Taidan sittenkin sulkea oven hänen selkänsä takana ja avain jää sisäpuolelle :(- pelastautukaa...
Hyvä... Tsemppiä sulle tosi paljon. Kun kaipuu iskee niin muista miten epäkunnioittava ja kamala hän on ollut. Ansaitset paljon parempaa.
- torvele
Hoitoon!
Eli aika seksuaaliterapeutille ja katsoo jos se saisi jotain aikaiseksi.- lähde pois
SIelläkin saa tuo mies käydä ihan itsekseen, ei naisen kannata jäädä odottelemaan ihmettä tapahtuvaksi.
Ei ole mitään kamalampaa, kuin se että joutuu katumaan sitä, ettei tajunnut lähteä huonosta suhteesta ajoissa pois.Ei se lähteminen varmaankaan helpotu ajan myötä...
Tuollainen käytös laittaa kyllä mietityttämään miehen kunnioitusta sua kohtaan ihan ylipäätään. Kahden toisiinsa sitoutuneen ihmisen välillä seksi on parhaimmillaan mitä intiimein tapa osoittaa välittämistä. Toki oma nautinto on aina myös tärkeä, mutta omaakin nautintoa lisää kun saa tehdä toiselle hyvää. Seksi voi ilmentää joskus aika paljon (vaikkei onneksi ole ihan näin mustavalkoista, eikä kaikki ole aina siitä seksistäkään kiinni).
Koetko, että suhteenne noiden hommien ulkopuolella on tasapainoinen? Rajoittuuko tuollainen käytös vain sänkyyn?
Niin tai näin, oma hyvinvointisi eli elämäsi kulmakivi on kyseessä. Jos tässä onkin vain kyse välisestänne seksistä niin vakava asia kuitenkin. Ei tee rakkaudelle hyvää joutua hyväksikäytetyksi. Sitähän tuo on, jos toinen vain nussii menemään eikä lainkaan kiinnitä huomiota toisen oloon. Toivottavasti joskus kyse on vain tyhmyydestä ja ymmärtämättömyydestä. Epäilenpä tosin, jos seksielämänne on kuitenkin alkuun ollut hyvä.
Vaikkei siis ihan narsismi olisi kyseessä, niin ilman ko. diagnoosiakin tuollainen on väärin!
Huonostakin suhteesta voi olla vaikea lähteä. Todistin tätä oman äitini (joka ei kyllä itsekään ihan tervehenkisimmästä päästä ihmisiä ole) kohdalla. Lapsuudesta on aika lailla jäänyt mieleen alkoholismi ja pahat riidat niin kännissä kuin selvinpäin.
Piti olla hiljaa ja nätisti ettei isäpuoli suutu. Suuttui se aina kuitenkin.
Nukkuessaan haukkui joskus oikeasti unia nähdessään koko perheen huoriksi, huoranpenikoiksi, äpäriksi, verenimijöiksi. Joskus teki samaa esittäessään nukkuvaa. Olihan se kiva nähdä oma valta.
Itse olin aikamoinen rakkikoira aina (olin sisaruksista ainoa, jonka oikea isä ko. mies ei ollut). Muistan saaneeni selkäsaunan ruisleivän väärin syömisestä, jouluna saamieni vanhojen joulukorttien katselusta (jotka jouduin heittämään myös roskiin), päiväkirjamerkinnöistä. Isäpuoleni kiristi minua myös noilla päiväkirjamerkinnöillä (jos kerrot äidilles niin kerron mitä oot kirjoittanut). Isäpuoleni haukkui minut äpäräksi, huoraksi jne. ja myös oikean isäni. Sen jälkeen hän pakotti minut soittamaan isälleni ja pyytämään anteeksi milloin mistäkin. Sen jälkeen hän tuli itse puhelimeen, oli mielin kielin ja kertoi kuinka hieno tyttö olen. Sain lsynttäri- ja joululahjoja, jotta ne voitaisiin ottaa pois. Teini-ikään tultuani kamalinta oli kun isäpuoli alkoi kommentoida "naiseuttani" ja nautti silmin nähden nähdessään kun valahdin kalpeaksi. Henkinen väkivalta oli hänen juttunsa. Kun muutin kotoa, sama paska alkoi valua isäpuolen omien lasten niskaan.
------
Pahinta oli, ettei äiti tehnyt asialle mitään. Ainakin siltä se tuntui. Miksei hän lähtenyt edes meidän lasten vuoksi. Toisaalta tosiaan ymmärrän ettei helppoa (ja taisi se olla äidistäkin kivaa ryypätä), mutta lapsen silmin asiaa ajatellessani totean etten ole antanut asiaa anteeksi. Onnellinen, tai edes vähän onnellisempi, olisi ollut ihana asia. Onnellinen elämä on arvokkaampaa kuin mikään raha. Kyllä se eron jälkeinen helvettikin on kamalaa, muttei niin paha kuin elämän pituinen helvetti.
Perintönä tuollaisen elämän katselemisesta voi olla se, että saattaa lapsensa samanlaiseen suhteeseen. Itse kärvistelin huonolla omatunnolla varustettuna, kilttinä ihmisenä sellaisessa neljä vuotta ennenkuin tajusin lähteä.
Tsemppiä niille, jotka sitä tarvitsevat. Käykää taistelu ja pääskää irti, jos suinkin jaksatte. Koskaan ei ole liian myöhäistä.- JSS--
Sano ukolle, että ellei asia muutu niin jätät sen.Ei kenenkään tarvitse kestää tuollaista alistamista.
- Älä tuhlaa elämääsi
Ymmärtääköhän mies edes, mikä hänen toiminnassaan on väärää? Epäilen hieman... Voi käydä niinkin, että mies vain syyllistää naista ongelmista, koska ei uskalla kohdata omia puutteitaan.
No, anna yksi varoitus, mutta sen jälkeen lähde kävelemään. Jos sulle jää 20 000, on se ihan riittävästi uuden elämän aloittamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110