Pääsiäisen ydinsanoma on Jeesuksen sijaiskärsimys ihmisten puolesta. Hän kuoli, jotta häneen uskovat pelastuisivat iankaikkiseen elämään.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh.1.
Jeesus kuoli syntiesi tähden
2
210
Vastaukset
- ihminen.
Jos kerran jumala on tän koko maailman luonut ja antanut ihmiselle mahdollisuuden syödä väärästä puusta, on se nyt hänen itsestäänselvä tehtävänsä hoitaa homma itse kuntoon kun on koko jutun itse järjestänyt. Jos kerran niin kovasti ihmisistä välittää.
Muistakaa myös se, että jeesus kuulemma vapaaehtoisesti halusi kärsiä ristillä - ei halunnut jättää hommaa kesken. Eli on tehnyt itse päätöksensä. Ja kaunis alku uskonnollemme on huutava, hikinen, verinen raato ristillä roikkumassa. On meillä kaunis uskonto.
Eli olen taas herännyt miettimään onko tässä koko touhussa yhtään mitään mieltä. Viettäkää te niitä veriorgioitanne, jotka niin haluatte ja muistella kaikkea mennyttä. Itse ajattelin keskittyä rakentamaan parempaa tulevaisuutta itselleni ja lähimmäisilleni, antamatta ahdistavien uskonrakennelmien häiritä. - juttu haisee
Koko juttu on niin päätön että täytyy olla vikaa päässä että siihen uskoo. Kyllä herkkäuskoisia viedään kuin pässiä narussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121421
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764