ohjeita parisuhteeseen (varsinkin teini-ikäisille)

Tässä ois ohjeita suhteeseen. Oon oppinu näitä asioita mun kahen suhteen aikana jotka molemmat on loppunu siihen että mut on jätetty......

1.ÄLÄ ETI KETÄÄN NETIN VÄLITYKSELLÄ. oikeesti. tulet luultavasti pettymään. niinkuin mä oon jo kahesti.

2. Kun olet suhteessa, tapaa mahdollisimman paljon ja jos ette tapaa, soita joka päivä.

3. Näytä että välität henkilöstä jonka kanssa olet yhdessä. Ei pelkästään "rakastan sua", vaan mieti jotain hienoa mutta älä vaikuta liian rakastuneelta. Voi olla että tämä on syy miksi suhde loppuu jos loppuu.

4. Yritä katsoa partnerisi eleitä. Näitä on esim. kun istutte samassa pöydässä, hän voi kääntyä sinuun päin ja siitä huomaa että hän on kiinostunut sinusta vaikka olisitte yhdessä.

5. Esittele hänet kavereillesi ja ole mukava hänen kavereille. Kuka haluu poika-/tyttöystävän jota sinun kaverit inhoavat.

6.Puhu sopivassa määrin hänelle. Pitele häntä käsistä kiinni. OSOITA että välität hänestä!!!!

7. Kun tulee ensisuudelman aika, älä kiirehdi suutelemaan. Anna 'kohtalon' viedä. Hyvä paikka voisi olla sängyssä. Makaatte lähekkäin. Annatte nenien koskettaa toisianne. Sitten tuo päätäsi lähemmäs ja suutele:) Mutta muista PESTÄ HAMPAAT ja syödä purukumia. Mitä raikkaampaa sitä parempaa :))

8.Älä kiirehdi myöskään seksissä. Edelleen anna kohtalon viedä.

9. Jos tulee tilanne jossa jompikumpi joutuu jättämään toisen, älä jätä tekstarin kautta!!! Se on oikeesti noloin tapa. Jos ei kasvotusten niin ainakin soita!! Ja anna syy hänelle miksi jätät.

Jos teille tulee jotain muuta mielee, pistäkää kommenttia. :)
-cookiez

15

2011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ailimee

Good ones ~ nää on hyvä muistaa lapset ! 8)

• jep. kahessa suhteessa ehtii viisastua aikas paljon:P mut yks viel lisään

10. Anna aikaa päästä toisesta yli kun hän jättää. Tai kun jätät toisen. Kaikkein epäilyttävintä on jos alat seurustelemman toisen kanssa heti eroamisen jälkeen jos sanoit hänelle että sinulla ei ole ketään muuta.

11. Toisen yli-pääsemisessä voi kestää aikaa, Anna tämä aika itsellesi. Tällä tavalla estät toisen suhteen kariutumisen. Mulla kesti 2 viikkoa päästä ekasta suhteesta yli.

-cookiez

• potari
        givemecookiez kirjoitti:

jep. kahessa suhteessa ehtii viisastua aikas paljon:P mut yks viel lisään

10. Anna aikaa päästä toisesta yli kun hän jättää. Tai kun jätät toisen. Kaikkein epäilyttävintä on jos alat seurustelemman toisen kanssa heti eroamisen jälkeen jos sanoit hänelle että sinulla ei ole ketään muuta.

11. Toisen yli-pääsemisessä voi kestää aikaa, Anna tämä aika itsellesi. Tällä tavalla estät toisen suhteen kariutumisen. Mulla kesti 2 viikkoa päästä ekasta suhteesta yli.

-cookiez

Taidat olla 14vee?

• potari kirjoitti:

Taidat olla 14vee?

en ku oon 16....

-cookiez

• :)

Nä on oikeesti hyviä neuvoja :)
      Ite en seurustele, mut kun seurustelen ni tuun käyttämään näitä.

Potari, miks meet kaikkialle kommentoimaa jota p askaa ?
      Jos sul olis oikeat perustelut ni sit, mut nää sun perustelut........ -.-

• potari

Hankipa naru elämä.

• potari
        potari kirjoitti:

Hankipa naru elämä.

moi olen potari ja multa puraistiin muna irti kun en osaa olla v*ttuilematta

• hihih :)

ihan vitun hyviä neuoja..tuun käyttää ihan varmasti vaikka oon 14 v jaja en oo ikinä seurustellu :)

• Poika amiksessa

"1.ÄLÄ ETI KETÄÄN NETIN VÄLITYKSELLÄ. oikeesti. tulet luultavasti pettymään. niinkuin mä oon jo kahesti."

Tästä olen erimieltä. Parit kaverit ovat löytäneet rakkaansa juuri esim irc-galleriasta. Kun sitä kautta tutustuu niin kannattaa pitää tietenkin järki mukana ja ei kannata tutustuu mihinkää ketä asuu 200km päässä se ei ainakaa teiniikäsenä tuu toimii yleensä.

Ite oon löytänyt mahtavia ihmisiä juuri netin välityksellä sellasii joita ei muuten löytäisi :)

• kokenut monii suhteita

4-9 keinot ovat parhaimpii mun mieles

• Mulla toimii hyvin!

Toi ensimmäinen ei oo mun kohdalla pitänyt paikkaansa. Löysin ihanan poikaystävän netin kautta ja ollaan oltu onnellisesti yhdessä melkein puoli vuotta. Suhteemme on kaukosuhde, mutta näemme niin usein kuin mahdollista. Oon niin onnellinen poika =)

• gööpauge

En oo sama mielt tost ekast:D mä löysin mun nykysen poikaystävän irc galleriast ja nyt mä en pystyis kuvitteleenkaa elämää ilman sitä. ♥

• Guaranteen

Osa näistä ovat hyviä neuvoja, vaikka osa ei niinkään, joten älä skitsoo kommentistani.

1.ÄLÄ ETI KETÄÄN NETIN VÄLITYKSELLÄ. oikeesti. tulet luultavasti pettymään. niinkuin mä oon jo kahesti.

- En nyt sanoisi niinkään, että "oikeesti", koska yllättävän moni pariskunta tapaa juuri netin välityksellä.

2. Kun olet suhteessa, tapaa mahdollisimman paljon ja jos ette tapaa, soita joka päivä.

- Ellei ole kaukosuhteessa, mutta liika läheisyys voi ahdistaa. Jos on tapaamatta vaikka esim. kolmisen päivää, jälleennäkemisen odotus on innostavaa.
      - Kokemusta on; elin kaukosuhteessa vuoden ja viikot kului tapaamisen odottamiseen. :)

3. Näytä että välität henkilöstä jonka kanssa olet yhdessä. Ei pelkästään "rakastan sua", vaan mieti jotain hienoa mutta älä vaikuta liian rakastuneelta. Voi olla että tämä on syy miksi suhde loppuu jos loppuu.

- Miten on "liian rakastunut"? Jos molemmat rakastaa, rakkautta ei ole liikaa.

4. Yritä katsoa partnerisi eleitä. Näitä on esim. kun istutte samassa pöydässä, hän voi kääntyä sinuun päin ja siitä huomaa että hän on kiinostunut sinusta vaikka olisitte yhdessä.

5. Esittele hänet kavereillesi ja ole mukava hänen kavereille. Kuka haluu poika-/tyttöystävän jota sinun kaverit inhoavat.

6.Puhu sopivassa määrin hänelle. Pitele häntä käsistä kiinni. OSOITA että välität hänestä!!!!

- Mikä on "sopiva määrä"?

7. Kun tulee ensisuudelman aika, älä kiirehdi suutelemaan. Anna 'kohtalon' viedä. Hyvä paikka voisi olla sängyssä. Makaatte lähekkäin. Annatte nenien koskettaa toisianne. Sitten tuo päätäsi lähemmäs ja suutele:) Mutta muista PESTÄ HAMPAAT ja syödä purukumia. Mitä raikkaampaa sitä parempaa :))

- Hyvä neuvo kuitenkin, varsinkin kun kaikille tuo hampaiden pesu ei ole itsestään selvää.

8. Älä kiirehdi myöskään seksissä. Edelleen anna kohtalon viedä.

9. Jos tulee tilanne jossa jompikumpi joutuu jättämään toisen, älä jätä tekstarin kautta!!! Se on oikeesti noloin tapa. Jos ei kasvotusten niin ainakin soita!! Ja anna syy hänelle miksi jätät.

- Kasvotusten on kaikkein reiluin, soittamista reilumpaa.

- Ei kannata jättää toisen takia.

11. Toisen yli-pääsemisessä voi kestää aikaa, Anna tämä aika itsellesi. Tällä tavalla estät toisen suhteen kariutumisen.

- Riippuu ihmisestä, kauan kestää. Yksilöllistä.
      - Kaksi viikkoa tuntuu lyhyeltä ajalta, kaksi kuukautta on ehkä realistisempaa varsinkin jos itse rakasti toista. Siihen voi mennä jopa vuosia.

• K.kkkkkk

Oon ite 16v mut joo oon noudattanu noit neuvoi jo kaua enne ku aloin huvin vuoksi selata näitä mut nii ensisuudelma pitää sit olla normaali suudelma eikä kileari se tyttö voi aäikähtää jos meet heti käyttää kieltä (siis tää neuvo on pojil:D) ja sit viel aika moni tyttö/nainen tykkää tosi paljon jos suutelette hänen kaulaa

• gggggggggggggggggggggggg

No oon ihastunut siihen yhteen mut se juttu oli aika arkaa. sillä me ei julkisilla paikoilla oltu muutaku kavereita. poika on tosi ujo vielä näissä jutuissa. hän jätti mut viestillä: Erotaan Mielestäni raukkamaista....... pidän hänestä silti. VOIKO HÄN OLLA OIKEA?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      117
      4898
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      116
      3979
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      222
      3913
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1396
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1374
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      174
      1374
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1155
    Aihe