Venekemikaalien toimivuus kylmässä

5+12

Mieli tekisi jo venehommiin, mutta ilma vaan on turhan viileä ja lämpötila pakkasella reilusti öisin. Millaisia rajoituksia lämpötila aiheuttaa veneen huoltotoimenpiteille? Jos ajatellaan, että agendalla on kylkien puhdistus oksaalihappopohjaisella Hempelin cleaning powderilla, vahaus sekä epoksiprimerin ja myrkkyvärin paikkamaalaus. Lisäksi yksi hieman isompi kolhu kölissä vaatii laminointia.

7

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 39+43

yksikomponenttikamat kuten myrkyt ja polyuretaanipohjaiset liimat vaativat vähintään 5 astetta tai että kuivumisajan lämpötila on plussalla, kaksikomponenttikamat 15. Vahaushommia ehtii tehdä jos lämpötila on päivällä plussalla, mutta ei maalaus ja liimaus.

Tuotepakkausten ohjeita kannatta noudattaa.

• Seppomartti

Kölin lämpötila on viimepäivien keskilämmössä. Runko varmaan päivällä jo lämpenee. Eli jos pakkasyöt jatkuu niin tuskin kannattaa kiirehtiä.

• lämpöpyssy
        Seppomartti kirjoitti:

Kölin lämpötila on viimepäivien keskilämmössä. Runko varmaan päivällä jo lämpenee. Eli jos pakkasyöt jatkuu niin tuskin kannattaa kiirehtiä.

Kölin paikkausta voi avittaa esim. lämpöpyssyllä.

• Hempel +5 = Karhu +5

Juuri näin. Hempelin sivuilla sanotaan venemaaleista: "Suurin osa Hempelin tuotteista voidaan levittää yli 5 °C lämpötilassa, mutta Poly Best, Poly Kirkaslakka ja High Protect pitäisi vain maalata yli 10 °C lämpötilassa. "

Sekä: "2-komponenttituotteiden käyttö alle 5 °C lämpötilassa ei ole suotavaa, koska kuivumisprosessi on tällöin lähes pysähdyksissä. Tämän takia maali- tai lakkakalvosta tulee heikkolaatuinen, eikä se tartu kunnolla alustaansa. "

• 1+17

Vielä kysyisin tuosta laminoinnista, että onko polyesterihartsin käytössä jotain lämpötilarajoituksia. Nyt näyttäisi lämpenevää loppuviikolle, eli päivälämpötila siellä 10 asteen paikkeilla.

• Odottele rauhassa.
      Lämpötilat vaihtelevat tuotteittain ja
      tarkasta etiketistä lämpötilat ETTÄ
      KOSTEUS.

Jos olet maalamassa nii hiota voit ja
      tämä voi kuivattaa pohjaa, sen voisi tehdä
      jo edeltävänä syksynä.

Liimaa läpinäkyvä muovi malatavalle pinnalle
      ja jos höyrystyy muoviin niin liian kostea.

Pinnan muodostus ja kuivuminen häiriintyy
      väärässsä lämpötilassa. Kaksikomponenteillä
      lämpötilan tilan tulisi pysyä sallituissa rajoissa
      koko kuivumisen - melkein olisi sisällä tehtäviä.

Polyesteri hartsin ongelma kylmässä on se että
      kovettuminen hidastuu kylmässä ja styreeni pääsee
      haihtumaan pois. Muovi ei kovetu siksi täydellisesti.
      Lisäksi tartunta pohjaan tulee huonoksi kun yleensä
      pohja tuppaa kylmissä oloissa olemaan kosteakin.

Niin kosteus ja YÖ lämpötila !!!

Maltti on valttia.

joni

• 12+16

Nyt on kolhu paikattu laminoimalla. Työ tehtiin su aamupäivällä, joten uskataako tänään illalla (2,5 vrk kuivunut) alkaa hiomaan ja paklaamaan kolhua. Lämpötila pysynyt aika hyvin yli 10 asteessa. Lisäksi olen antanut korjatulle kohdalle lämpöä 50 astetta noin tunnin ajan.

Ajattelin jättää topcoatin välistä pois, ja maalata light primeria suoraan laminaatin/epoksipakkelin päälle. Kuinka monta kerrosta sitä kannattaa vetää, kun tavoitteena on saada 100 % vedenpitävyys täksi kaudeksi ja ensi talvena vetää koko pohja puhtaaksi remonttia varten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe