Mieli tekisi jo venehommiin, mutta ilma vaan on turhan viileä ja lämpötila pakkasella reilusti öisin. Millaisia rajoituksia lämpötila aiheuttaa veneen huoltotoimenpiteille? Jos ajatellaan, että agendalla on kylkien puhdistus oksaalihappopohjaisella Hempelin cleaning powderilla, vahaus sekä epoksiprimerin ja myrkkyvärin paikkamaalaus. Lisäksi yksi hieman isompi kolhu kölissä vaatii laminointia.
Venekemikaalien toimivuus kylmässä
7
359
Vastaukset
- 39+43
yksikomponenttikamat kuten myrkyt ja polyuretaanipohjaiset liimat vaativat vähintään 5 astetta tai että kuivumisajan lämpötila on plussalla, kaksikomponenttikamat 15. Vahaushommia ehtii tehdä jos lämpötila on päivällä plussalla, mutta ei maalaus ja liimaus.
Tuotepakkausten ohjeita kannatta noudattaa.- Seppomartti
Kölin lämpötila on viimepäivien keskilämmössä. Runko varmaan päivällä jo lämpenee. Eli jos pakkasyöt jatkuu niin tuskin kannattaa kiirehtiä.
- lämpöpyssy
Seppomartti kirjoitti:
Kölin lämpötila on viimepäivien keskilämmössä. Runko varmaan päivällä jo lämpenee. Eli jos pakkasyöt jatkuu niin tuskin kannattaa kiirehtiä.
Kölin paikkausta voi avittaa esim. lämpöpyssyllä.
- Hempel +5 = Karhu +5
Juuri näin. Hempelin sivuilla sanotaan venemaaleista: "Suurin osa Hempelin tuotteista voidaan levittää yli 5 °C lämpötilassa, mutta Poly Best, Poly Kirkaslakka ja High Protect pitäisi vain maalata yli 10 °C lämpötilassa. "
Sekä: "2-komponenttituotteiden käyttö alle 5 °C lämpötilassa ei ole suotavaa, koska kuivumisprosessi on tällöin lähes pysähdyksissä. Tämän takia maali- tai lakkakalvosta tulee heikkolaatuinen, eikä se tartu kunnolla alustaansa. "
- 1+17
Vielä kysyisin tuosta laminoinnista, että onko polyesterihartsin käytössä jotain lämpötilarajoituksia. Nyt näyttäisi lämpenevää loppuviikolle, eli päivälämpötila siellä 10 asteen paikkeilla.
Odottele rauhassa.
Lämpötilat vaihtelevat tuotteittain ja
tarkasta etiketistä lämpötilat ETTÄ
KOSTEUS.
Jos olet maalamassa nii hiota voit ja
tämä voi kuivattaa pohjaa, sen voisi tehdä
jo edeltävänä syksynä.
Liimaa läpinäkyvä muovi malatavalle pinnalle
ja jos höyrystyy muoviin niin liian kostea.
Pinnan muodostus ja kuivuminen häiriintyy
väärässsä lämpötilassa. Kaksikomponenteillä
lämpötilan tilan tulisi pysyä sallituissa rajoissa
koko kuivumisen - melkein olisi sisällä tehtäviä.
Polyesteri hartsin ongelma kylmässä on se että
kovettuminen hidastuu kylmässä ja styreeni pääsee
haihtumaan pois. Muovi ei kovetu siksi täydellisesti.
Lisäksi tartunta pohjaan tulee huonoksi kun yleensä
pohja tuppaa kylmissä oloissa olemaan kosteakin.
Niin kosteus ja YÖ lämpötila !!!
Maltti on valttia.
joni- 12+16
Nyt on kolhu paikattu laminoimalla. Työ tehtiin su aamupäivällä, joten uskataako tänään illalla (2,5 vrk kuivunut) alkaa hiomaan ja paklaamaan kolhua. Lämpötila pysynyt aika hyvin yli 10 asteessa. Lisäksi olen antanut korjatulle kohdalle lämpöä 50 astetta noin tunnin ajan.
Ajattelin jättää topcoatin välistä pois, ja maalata light primeria suoraan laminaatin/epoksipakkelin päälle. Kuinka monta kerrosta sitä kannattaa vetää, kun tavoitteena on saada 100 % vedenpitävyys täksi kaudeksi ja ensi talvena vetää koko pohja puhtaaksi remonttia varten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006