ei voi pieni ihminen ymmätää

velaton ja varaton

Olen seurannut suomi24 keskustelua tavalla tai toisella viimeiset vuodet.

Varmaa jo viisi vuotta sitten... 2006-2008 täällä oli tarinoita kun joku oli kusessa korviaan myöden ja haki mielipiteitä.... kyllä niitä varmaa tuli ja osa aivan aiheellisia ja senkin ajan velattomat kuten itsekkin olin ja olen niitä juttuja luki ja kommentoi.

Mutta miksi silti kokoajan tulee uusia juttuja ja uusia velallisia? Pitääkö kaikki kokea itse, eikä voisi katsoa asioita viikon ennen kuin antaa pirulle pikkusormen....

4

276

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+8

suurimmaksi osaksi ne on niitä samoja joilla se velka kestää ja kestää... tai jos yhdestä eroon pääsee niin on jo kaksi tilalla...

• Velkakierre.

Eivät ole käyneet täällä lukemassa toisten kokemuksia. Joka vuosihan täysi-ikäisiksi kasvaa uusi ikäluokka, joille ei koulussa ole opetettu oikeastaan yhtään mitään talouden perusasioista ja omien raha-asioiden hallinnasta. Kun tällaisille tarjotaan syöttiä, koukku on kohta poskesta läpi.

• ...

Ööö... joka päivä syntyy uusia ihmisiä, joita voi joskus tulevaisuudessa kusettaa.

Mikään ongelma tai asia, oli kyse sitten ylivelkaantumisesta, epäterveellisestä ruokavaliosta, suojatien eteen pysähtymättä jättämisestä tai Moby Dickin lukemisesta, ei poistu maailmasta sillä että itse, tai joku muu, tai joku ryhmä on ratkaissut asian päivänä x, vuonna x.

Aina tulee uusia sukupolvia, aina joku on ekaa kertaa netissä, aina joku ottaa ekan vippinsä, aina joku tuhlaa rahansa. Ja useimmat oppivat vain kokemuksen kautta.

Tottakai valistusta voi tarjota ja asioista täytyy puhua, mutta sitä on tehtävä jatkuvasti. Johonkin valistuskampanjaan voi tuhlata miljoonan ja se voi olla esillä vuoden, mutta jo seuraavana vuonna on pelikentällä uusia pelaajia jotka eivät ole sitä edellistä kampanjaa koskaan noteeranneetkaan. Ja mitä pidemmän aikaa kuluu, sitä enemmän uudet sukupolvet pitävät vuonna 1 ja 2 lauottuja totuuksia vanhojen ukkojen höpinöinä ja ovat varmoja siitä että tietävät itse paremmin ja että tällä kertaa maailma on muuttunut.

Ja itku ja poru jatkuu...

• perskiinni

Tuo oli hyvin kirjoitettu ja näinhän se asia todellisuudessa on. Kantapäänkautta....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      56
      2176
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      7
      1407
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      77
      1395
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      989
    Aihe