Mistä te muut pienituloiset / autottomat perheet hankitte lapsille leikkikavereita? Tää on tosi outo kysymys, mutta tällaiseen ongelmaan olemme nyt juuttuneet...
Tänään oltiin ulkoilemassa pari tuntia, kierrettiin kaikki puistot läpi, ei ketään missään... Lähes kaikkien naapurien kanssa ollaan fb-kavereita, vaan muuten heitä ei nykyään tapaa kuin siellä ruudulla - loputtomissa kuvissa kaikista paikoista missä ovat viilettäneet tukka putkella. Joo, olis kiva tavata, mutta kun ollaan aina töissä, ja sit kun on vapaata, niin mennään omalla autolla Helsinkiin, laskettelemaan, piknikille maalle. Tai lähdetään viikonlopuksi Pariisiin, jonnekin pois... Ja jos ollaan kotona, niin tulee sukulaisia tai bestiksiä kylään. Tai ollaan sairaina, ei voi tavata, voi-voi.
No, olemme toki yrittäneet harrastusten ja kerhojen kauttakin tutustua ihmisiin, mutta lopputulos on sama. Ei kerkiä, ei ehdi sen kerhon ulkopuolella mitään...
Joten jos jollakin on ehdotuksia miten muista perheistä saisi kavereita, niin kertokaa!
Tää yksinäisyys...
ketäänkotona?
1
73
Vastaukset
- Omaaloitteisetlapset
Meillä lapset ovat itse löytäneet kavereita päiväkodista. Itse he ovat sopineet tapaamiset ja meille on jäänyt tehtäväksi vain taluttaa heidät kaverille leikkimään ja samalla ollaan tutustuttu lasten vanhempiin. :D
Vastavuoroisesti kaverit tulevat meille leikkimään. Ei siihen ole autoa tarvittu, koska meidän päiväkodissa lapset ovat suurinpiirtein samalta alueelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439