My Fukushima

all process down

Nojaan kahvimuki kädessäni, ajatukset vain tulevassa työviikossa ja mitä tekemistä tulee olemaan.On tyyntä, vain kevyt tuulenhenkäys käy poskilleni järveltä päin.Aivan kuin fukushimassa...ensin maanjäristys sitten tsunami, mihinkään ei voinut ennalta varautua, kaikki varojärjestelmät pettivät ja tapahtui räjähdys.Reaktorin ydin kuumeni ja jäähdyttäminenkään ei sitä viilentänyt...katastrofi oli valmis, tapahtui mitä ei olisi koskaan saanut, tai pitänyt tapahtua.Fukushiman reaktori haudataan betonivaippaan, jotta pahemmalta vältyttäisiin, oman Fukushimani raunioille hautaan...tunteeni, kaipaukseni, ikäväni ja haaveeni.Pienen pienellä kottikärrillä ja pienellä lapiolla lusikoin betonia, yhtä turhautuneena kuin voimalan työntekijät mahdottoman edessä, savuista kyyneleisin silmin.Sinne ne hehkuvat jo hieman viilenneet tunteet peittyy, hitaasti mutta ajan myötä varmasti.Halkeaako betoni lämmön vaikutuksesta? uskallanko käydä tarkistamassakaan?

20

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thats okay

Sinä ja sinun suuret tunteesi, olette todella ansainneet toisenne. Jos osaisit hetkenkään ajan ajatella muita ihmisiä ja heidän tunteitansa, se olisi jo suuremman luokan ihme. Kärrää vaan sitä sementtiä, sitähän aivosi myllää lisää joka päivä?

• Miksi viha?

? Mitähän pahaa olen sitten sulle tehnyt?

• Thats okay
        Miksi viha? kirjoitti:

? Mitähän pahaa olen sitten sulle tehnyt?

Et varmaan mitään, viestisi haisi vaan niin itsekeskeisen tunkkaiselta että miltei pyörryin. Joskus kun lukee jonkun oman napansa ympärillä touhuavan toopen suurista tunnemyrskyistä ei voi olla hieman ravistamatta. Parempi tietysti olisi antaa toisen vaan lusikoida, tai kärräillä, ihan kuinka haluatte. Jos olet rakastunut itseesi ja ihmeellisen suureen tunne-elämääsi niin eihän se mikään rikos ole, terveisiä vaan täältä ihmisten maailmasta sinnekin päin.

• kiitos piristyksestä
        Thats okay kirjoitti:

Et varmaan mitään, viestisi haisi vaan niin itsekeskeisen tunkkaiselta että miltei pyörryin. Joskus kun lukee jonkun oman napansa ympärillä touhuavan toopen suurista tunnemyrskyistä ei voi olla hieman ravistamatta. Parempi tietysti olisi antaa toisen vaan lusikoida, tai kärräillä, ihan kuinka haluatte. Jos olet rakastunut itseesi ja ihmeellisen suureen tunne-elämääsi niin eihän se mikään rikos ole, terveisiä vaan täältä ihmisten maailmasta sinnekin päin.

Sulla on pointtia :-D

• Myrskynsilmästä
        Thats okay kirjoitti:

Minä ainakin tunnen itse omat tunnemyrskyni. Pitäisikö omat tunteet kieltää tai olla ainakin hiljaa niistä? Jos kertoo miltä asiat oman pään sisällä tuntuvat tekeekö se ihmisestä itsekeskeisen tai empatiakyvyttömän. Minusta tuo ap:n ajatuskulku oli varsin osuvaa kuvausta.

• Ap
        Thats okay kirjoitti:

Sinne ihmisten maailmaan itsekin pyrin, ja tämä on minun tapani unohtaa.Jos ei voi unohtaa ja luopua, ei voi päästä täältä haavemaasta koskaan pois.Ja huomaatkos kaikki me tuijotetaan omaan napaan kun on yksipuolisista tunteista kyse.Ja juuri tuo saa viestini haiskahtamaan itsekeskeiseltä...jos tunteilleen saa vastakaikua, ei tämmöisiin viesteihin ole edes tarvetta.Ja eikös juuri yksipuoliset tunteet pidäkin haudata?joten lisää betonia, että pääsee pois näistä harhakuvitelmista...luulen että hän ja hänen miesystäväkin ovat tyytyväisiä tähän katastrofin korjaustöihin.

• Thats okay
        Myrskynsilmästä kirjoitti:

Minä ainakin tunnen itse omat tunnemyrskyni. Pitäisikö omat tunteet kieltää tai olla ainakin hiljaa niistä? Jos kertoo miltä asiat oman pään sisällä tuntuvat tekeekö se ihmisestä itsekeskeisen tai empatiakyvyttömän. Minusta tuo ap:n ajatuskulku oli varsin osuvaa kuvausta.

Aattelin vaan että näkyyhän tuo mylly pyörivän ja tuottavan jätettä ihan tasaiseen tahtiin, eipä tuohon muita tarvita eikä kaivata, sotkisivat vaan kauniin kuvajaisen. Muutama ihaileva lukija tietty vaan plussaa painamaan.

• Thats okay
        Ap kirjoitti:

Sinne ihmisten maailmaan itsekin pyrin, ja tämä on minun tapani unohtaa.Jos ei voi unohtaa ja luopua, ei voi päästä täältä haavemaasta koskaan pois.Ja huomaatkos kaikki me tuijotetaan omaan napaan kun on yksipuolisista tunteista kyse.Ja juuri tuo saa viestini haiskahtamaan itsekeskeiseltä...jos tunteilleen saa vastakaikua, ei tämmöisiin viesteihin ole edes tarvetta.Ja eikös juuri yksipuoliset tunteet pidäkin haudata?joten lisää betonia, että pääsee pois näistä harhakuvitelmista...luulen että hän ja hänen miesystäväkin ovat tyytyväisiä tähän katastrofin korjaustöihin.

Ei ne sun myllyistä ole kuulleetkaan. Eikä valutöistä, mitäs jos haistatat huilut menneelle, tyhmä äijä ja vielä tollompi eukko, ansaitsevat toisensa, sulle parempaa.

• taotao-
      • !

• hmmmph
        ! kirjoitti:

ei ei ei, palokärki ja varis :(

Elääkö saksassa pandakarhuja?

• eläiminetarha?
        hmmmph kirjoitti:

Elääkö saksassa pandakarhuja?

Kuvatttu vankeudessa?

• preerialla
        eläiminetarha? kirjoitti:

Kuvatttu vankeudessa?

Puhuuko antiloopit saksaa?

• Minä

Ap, aivan ihana kirjoitus! Minulle kävi juuri noin paitsi vasta mietin kannattaako tunteita alkaa peittää betoniin, mitä jos muutkin tunteet jää vahingossa alle..eikö tähän katastrofiin olisi mitään muuta ratkaisua :(

• Ap

Mitä ehdottaisit?Olet oikeessa, ei kaikkea sentään.

• kravatti8

Se vaan on niin, että mitään ei voi betonilla peittää, kaikki seuraa mukana halusi tai ei. Itselleen rehellinen asioiden läpikäynti on aina tapa päästä asioista ja olla siirtämättä niitä seuraavaan suhteeseen. Katsoo peilistä omiakin mokia eikä ulkopuolistaa niitä. Me ollaan ihmisiä ja ikävillä asioilla olisi tarkoitus kasvattaa meitä prosessoimaan asiat eikä tehdä betonikuormaa tunteista..

• ei sittenkään

Hyvä jos toimintaterapia (lusikointi) auttaa sinua. Minusta tuntuu että ihan sama miten päiväni vietän tai ajatuksiani työstän, ei se unohdus sen nopeammin tule. Odottavan aika on pitkä, kuitenkin. Tai ehkä olen vain liian laiska tai itsepäinen yrittääkseni tosissani. Ehkä en halua irti, ja jos se tekee minusta jonkin sortin zombin, niin ihan sama. Lopultakin on vain eri tapoja hävitä.

• Toimintaterapia...

tuo oli hyvä :) nauramaan melkein sai.

• Ap

Jos nyt rehellinen olen, siis kyllä olen.Itseäni minä yritän tuolla vaan huijata, sitähän se tuo "toimintaterapia" pienellä lapiolla just tarkoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6017
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3496
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2661
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2159
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1659
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      84
      1267
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      26
      1097
    Aihe