Hylätty

Arvoton

Olen nuori nainen, ja minun kuuluisi elää nuoren naisen elämää. Mikä siinä sitten on niin vaikeaa ? Olen yksinäinen, eikä minulla ole ystäviä, ainoa ihminen johon voin tukeutua on isoeljeni, tuskin hänkään jaksaa minua enään kauaa.

En saa mistään töitä etcetcetcetc ei siis sosiaalista elämää, muuta kuin FB. Katselen sitä joka ilta ja tulen surulliseksi koska "kavereillani" näyttää menevän niin helvetin hyvin. Minulla siellä ei ole kuvia, tuskin kukaan jaksaisi minua edes kauan katsella.

Olen ruma, ylipainoinen ja Bi-seksuaali. En ole koskaan seurustellut, en edes tähän ikään pussannut ketään, nyt kun kirjoitan tätä niin itken kokoajan. Minulta on jäänyt elämä kokematta, asun vielä vanhempien luona, mutta muut ovat muuttaneet jo pois.. veljellä on ollut naisia, ja siskokin rakentaa perhettä hyvään tahtiin. Kaikki muut seurustelevat, asuvat omillaan ja elävät elämäänsä. Minä vain Mätänen

Olin lapsena koulukiusattu, 10 vuotta kesti sitä helvettiä: Vittuilua, läskiperseeksi haukkumista, ulkopuolelle jättämistä jne.. en oikeen osaa luottaa kehenkään.. siskoni arvostelee minua kokoajan, kaikki hiustyylit vaatteet ja koko elämäni on hänen suurennuslasinsa alla

Ne, joita kutsun kavereiksi tai jopa ystäviksi, tulevat juttelemaan kun tarvitsevat rahaa tai olkapäätä.. kun minä sitä tarvitsisin, kukaan ei huomaa vaan kaikki ummistavat silmänsä. Olen ahdistunut joka päivä, peitän sen vain niin hyvin, ei heitä varmaan edes kiinnostaisikaan..

Haluan kuolla.. Tuliko se yllätyksenä ??? kouluun hain pakon edessä, ei tuota ammattiakaan ole tullut vielä itselle luettua. Joka ilta mietin, kuuleeko minua kukaan, tajuaako/ ymmärtääkö kukaan koskaan kysyö minulta, mitä nimenomaan minulle kuuluu ?

Olen päättänyt että haluan kuolla, ei kukaan minua kaipaa.. miksi kaipaisi ? olen unohdettu ja vain tyhjä kuori entisestä.. ei minulla ole mitään arvoa.. Mutta harmittaa kun perhe jäisi kaipaamaan.. miksi he itkisivät vasta haudallani ? eivätkö he voi kertoa eläessäni, että olen heille tärkeä ? että merkitsisin heille edes jotain ?

Joku järki kuitenkin sanoo, että tarvitsisin apua.. mistä sitä apua saa ? haluaisin jonnekkin paikkaan, missä olisi rauhallista ja tyyntä, Joku hoitolaitos ? siellä saisin kasata itseni ja kasvaa vahvaksi ihmiseksi.. mutta kuolema olisi helpompi, se tuntuu tällä hetkellä ainoalta...ratkaisulta

18

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Tuttuja juttuja itselleniki noista suurin osa. Kaverit ottavat yhteyttä kun jotain ovat vailla/tai ei oo muuten vaa parempaa tekemistä. Pahalta se tuntuu.
      Itsekin olin myös kiusattu ylä-ja alakouluaikoina taukoamatta. Uteliaisuudesta haluaisin tietää sen että puututtiinko siihen sinun kiusaamiseen ikinä? Kerroitko siitä kenellekkään tai tehtiinkö asialle koskaan mitään? Kiusaaminen jättää kyl semmoisen arven, joka kyl ei koskaa unohdu. Tai jos unohtuu ni helppoo se ei oo.

Vaikka sinulla on huono itsetunto, niin sinun ei tarvitse niellä sinun siskosi arvostelua tai varsinkaa myötäillä niitä pieniskää määrin. Olet täysin eri ihminen. Persoona, joka on oikeasti korvaamaton. Ja hän ilmeisesti arvostelee sinussa asioita, koska et ole samanlainen kuin hän. Eikä sinun todellakaan tarvitse olla ! Jos hän ei sitä osaa/pysty hyväksymään niin sitten se on hänen ongelmansa.
      Pysy lujana. Älä ole sellainen, mitä muut haluavat sinun olevan !

Apua saa soittamalla lääkärille ja kertomalla tiivistettynä, miksi tarvitset apua, Lääkärit pyytävät kartoituskäynneille ja neuvovat sinua siitä sitten eteenpäin.

Paljon voimia ja tsemppiä sinulle. :)

• Ystävä hyvä. Alkuun sanon, tällä yli 50v elämänkokemuksella, sinä et ole yhtään sen arvottomampi,kun muutkaan. Jos sinulla on tuollaisia sukulaisia,sisko, ei ole mitään laki, että sinun olisi oltava missään tekemisissä hänen kanssaan. Luulen jotenkin ymmärtäväni sinua. Eikä tuollaisten kavereitten,jotka käyttää sinua hyväksi. Jos vaikka ensin soittaisit kriisipuhelimeen, kyllä sieltä jotain neuvoja saat. Ole siitä hyvilläsi, että olet fyysisesti terve. Minä en ole,enkä ole koskaan ollut, mulla on neurologinen sairaus, joka hankaloittaa liikkumista. Mitä luulet, saanko minä naisseuraa? En saa, tässä maassa, jossa naisille ei mikään muu merkkaa mitään,kuin raha. Ja jos sulla on oma lääkäri, ota häneen yhteyttä, ennenkuin menet tekemään jotain, mitä ei voi perua. Ja muista vertailu toisiin on suorin tie helvettiin. Jokaisella on ongelmansa, vaikka ei päältä katsoen luulisi. Tosissaan toivon, että saisit jostain apua, ja nopeasti.

• Mamuli

ET ole arvoton ihminen !! Sinä olet aivan uniikki yksilö ja arvokas sellainen.
      Eikä kaikilla muilla mene todella niin hyvin kuin antavat ymmärtää ja fb:iin päivityksiään laittavat.

Jokainen kehittyy ihan omaa tahtiaan eikä kaikkien elämät mene samalla tavalla.
      Koulukiusaaminen on vakava ja syvät vauriot ihmiseen jättävä tapahtuma.Käsittämätöntä ettei siihen ilmeisesti kukaan ole puuttunut kun noinkin kauan kohdallasi kestänyt.Oletko edes saanut siihen mitään apua sen käsittelyyn??
      Itselläni omakohtaista kokemusta myös mutta lievempää ja lyhytaikaisempaa.Samoja haukkumasanoja sain kuin sinäkin ja vieläkin buosien jälkeen tulevat mieleen mutta olen kai jotenkin sen saanut läpikäytyä.Sinulle toivoisin ainakin keskusteluapua niin kiusaamisesta kuin muutenkin nykyisestä olostasi.

Voisitko kertoa luottamuksella jollekin perheessäsi tai läheisimmälle ystävälle pahoinvoinnistasi??Jos se ei vaikuta luontevalta,niin suosittelisin terv.hoidon ammaattilaisia.
      Vaikutat syvästi tuntevalta,herkältä nuorelta naiselta.Olen aivan vakuuttunut,että kun saat apua ja olosi kohenee,niin elämällä on sinulle vielä paljon annettavaa.Niin ystävyyttä,iloa,onnea,rakkautta sekä taitoa ja halua selviytyä sekä
      alan tai suunnan minkä koet omaksesi.
      Vaikka et tätä nyt vielä uskoisikaan tai pidä edes mahdollisena,niin tulee käymään kun vaan saat aluksi apua.Oirehdit sen suuntaisesti,että arvelen sinun sairastuneen masennukseen.Kun sen diagnosoi lääkäri,niin saat siihen hoitoa. Ja siitä se vähittäinen toipuminen alkaa.Rohkaisen ja kehotan vakavasti varaamaan ajan lääkärille mahd.pian.Näinkään et voi etkä saa jatkaa.Kerrot siellä samoin kuin nyt täällä olostasi,niin siitä se sitten alkaa edetä. VOIMIA ja naisenergiaa matkallesi !!

• dsgfsafasdffa

Moi,
      Täältäkin tsemppiä lähettelen sinulle, älä anna periksi!!!
      Tuo mitä siskosi sanoo sulle, on törkeetä! Älä vain usko mihkään negatiivisiin kommentteihin mitä hän sanoo sulle. Auttaisko jos kertoisin porukoillesi siitä tai sanoisit siskollesi että tajuaako hän että toi mitä hän sanoo on tosi loukkaavaa.
      Musta sä kirjoitat tosi hyvin! Oikeesti, todella hyvin!!! Olisiko se yksi keino jolla olosi parantuisi, että alkaisin kirjoittamaan ajatuksiasi ylös? Tiedän ihmisiä joille kirjoittaminen on keino purkaa esim. pahaa oloaan tms. Joillekin se voi olla piirtäminen, toisille vaikka kitaran soittaminen.
      Minäkin voisin kehoittaa että haet apua pahaan oloosi esim. vaikka aluksi terveyskeskuslääkäriltä ja hän varmasti osaa ohjata sinut eteenpäin asiassasi. Et ainakaan häviä siinä mitään.
      Vaikka tuntuisi että kavereillasi menisi hyvin, niin yrittäisin etten keskityisi siihen. Itsellänikin on muutama kaveri FB:ssa, jotka "kehuskelevat" elämäänsä ja siitä saa äkkiä sen kuvan että heidän elämänsä on helppoa ja mahtavaa. Totuus voi olla aivan toisenlainen neljän seinän sisällä.
      En tiedä missä päin asut, mutta kiinnostaisikohan sua esim. Tampereella oleva nuorten ilta? Itse olen käynyt siellä joskus ja sinne otetaan tosi hyvin vastaan. Eikä haittaa ettet ole aiemmin tollaisissa käynyt :) Voin oikeesti tosi lämpimästi suositella. Laitan tähän linkin vielä, jos intoa löytyy:
      http://www.rikurinne.com/
      Sivun oikea alalaita. Sivuilta löytyy myös radioarkisto jos haluat kuunnella nuorten elämää tänä päivänä ja karuja kokemuksia joita he ovat käyneet läpi ja miten he ovat niistä selvinneet:
      http://patmos.studio24.fi/ohjelmat/radio_come_home/12

Tsemppiä vielä kerran sulle, oot tärkee!!
      Äläkä ikinä usko jos joku puhuu p***aa susta! Ne on itse surkimuksia kun tollasta kehtaa toisista sanoo, ja musta toi kertoo niitten omasta olosta tosi paljon.

• dsgfsafasdffa

Anteeksi kirjoitusvirhe kolmannella rivillä, tarkoitin siis tietenkin että "jos kertoisit porukoillesi mitä siskosi sanoo sinulle" ...

• 20-v poika

Haluaisitko kenties keskustella asioistas ja ongelmistas? Voisin antaa meseosotetta jos kaipaat hiukan juttuseuraa. :)

• Arvoton

pitää katella.. eiän sitä tiiä täällä netissä oikeesti minkä ikänen jokainen on. mistä ees tietäisin että oot oikeesti mun ikänen ? ori ny vaan :/ mut kiitoksia kaikille tukemisesta

• 20-v poika
        Arvoton kirjoitti:

pitää katella.. eiän sitä tiiä täällä netissä oikeesti minkä ikänen jokainen on. mistä ees tietäisin että oot oikeesti mun ikänen ? ori ny vaan :/ mut kiitoksia kaikille tukemisesta

Hmm... Ethän sä varmasti tiedäkään että olenko sun ikäinen vai en, mutta en mä kyllä nää mitään syytä miks valehtelisin ikäni... Kesällä tulee 21 vuotta mittariin. Kyllä mä toki ymmärrä sen että ihmisiin on vaikeeta luottaa netissä, eli en ollenkaan pahastu tuosta mitä sanoit. Ja mitä sillä iällä on väliä jos haluan vain tarjota apua juttuseuran muodossa? ^^

• Arvoton
        20-v poika kirjoitti:

Hmm... Ethän sä varmasti tiedäkään että olenko sun ikäinen vai en, mutta en mä kyllä nää mitään syytä miks valehtelisin ikäni... Kesällä tulee 21 vuotta mittariin. Kyllä mä toki ymmärrä sen että ihmisiin on vaikeeta luottaa netissä, eli en ollenkaan pahastu tuosta mitä sanoit. Ja mitä sillä iällä on väliä jos haluan vain tarjota apua juttuseuran muodossa? ^^

uuet ystävät on aina tervetulleita, anteeksi epäilykseni :)

• 20-v poika
        Arvoton kirjoitti:

uuet ystävät on aina tervetulleita, anteeksi epäilykseni :)

[email protected] tossa on meseosote, jos vielä kiinnostaa :)

• 17

Tuosta FB:ssä toisten elämän katselemisesta ja huonommuuden tuntemisesta, kun muilla tuntuu menevän hyvin, tuli vastikään ihan tutkimuskin Ruotsissa. Se on siis yleistä, että FB saa ihmiset tuntemaan huonommuutta, kun muilla menee hyvin. Oikeastihan monilla on se e-minä, jolla menee hyvin ja sitten se todellinen minä voi olla vallan muuta.

Itse en oikein ymmärrä niiden ihmisten, joille koko ajan tuntuu tapahtuvan kaikkea hauskaa ja menevän tosi ihqusti ja vauhdikkaasti, ajan riittämistä vielä kaiken tuon tapahtumarikkauden raportoimiseen somessa. Juuri ne, joiden elämä tuntuu olevan sitä ns kadehdittavaa, raportoivat siitä eniten. Pieni ristiriita mielestäni... selittyiskö juuri tuolla e-personalityllä. Some on heille näyttämö, jossa he jakavat luomansa esityksen yleisölleen?

• Santra

Minä itse ajattelen, että tuon myönteisen minän kertominen esim. FB:ssa johtuu mm asenteesta, että ei pitäisi valittaa, se ei ole sopivaa ja toisaalta siitä, että siten uskottelee itselleen, että kokonaisuutena itsellä menee kuitenkin hyvin.

Onhan niin, että jokaisella ihmisellä on paljon asioita, jotka ovat todella hyvin, mutta sen vastapainona pitäisi olla jo ns. rehellisyyden nimissä lupa myös ilmaista asiat, joista kärsii ja kokee ne elämässään taakkana. Se ei ole kuitenkaan ns. mediaseksikästä, vai miten tuo pitäisi ilmaista. Minusta se olisi kuitenkin rehellistä, eli totuudenmukaista.

Jokaisella ihmisellä on omat luulankonsa kaapissa, kuka ne näkee parhaiten, kuka niitä vähättelee, toisen kertoo, toinen salaa. Ikävät asiat ja vastoinkäymiset kuuluvat elämään, ei ole valkeaa ilman mustaa, ei ole valoa ilman pimeyttä. Kun oppii niiden kanssa elämään, elämässä on väriä ja vivahteita, ilo ja onni on ansaittu, koska on huolia ja murheita, jotka nekin on luonnollisia ja jopa tarpeellisia.

Kunpa jokainen voisi nostaa pään pystyyn, muistaa, että on ainutkertainen yksilö, kun tekee parhaansa, on syytä olla tyytyväinen itseensä. Raha, kauneus, rikkaus, ja mitä näitä pinnallisia asiota onkin, eivät ole onnen ja menestyksen tae, voivat olla päinvastoin. Jokaisen elämäl on arvokas, se ei ole ulkoisin menetelmin eikä rahalla mitattavissa. Terveeseen itserakkauteen on jokaisella oikeus!

Aurinkoista kevään koittamista teille kaikille!

• Ihana tuo..

..luulanko! Otan heti käyttöön (vaikka näppäilyvirhehän se on). :-)

• siitä se lähtee

Itsesääli pois. Ethän itsekkään halua kuolla: se paistaa ihan selvästi rivien välistä. Nyt vain yhteys mielenterveystoimstoon ja ensin vaikka terveyskeskuslääkärille. Ja napakasti apua etsimään.

• pisara

Ei kukaan, ei mikään, voi ottaa sun arvoasi pois! Kiusaajilla ja arvostelijoilla itsellään on ihmisyys hukassa. Eivät he iltaisin niin hyvillä ja puhtain mielin voi pistää päätään tyynyyn.. Sinä voit! Koska sinä olet vielä elävästi tunteva, aito ihminen.

Olet vasta oman elämäsi kynnyksellä! :) Vasta alat rakentaa itsenäistä elämääsi, ja kaikkea menneisyydestä ei tarvitse suostua ottamaan mukaan kannettavaksi. Voit valita, annatko muiden uskotella sinulle millainen olet, tai voit tutkia ja kuunnella sun omaa sisäistä – aitoa, arvokasta, puhdasta – sydäntä.

Nuoruus ei oo helppoa aikaa, sitä ei ikään kuin vielä ole löytänyt omaa paikkaa, eikä edes tunne itseään niin kovin hyvin. Näihin asioihin kasvetaan pikkuhiljaa, eikä tarvi tuntea epätoivoa, vaikka tällä hetkellä vielä asioiden epävarmuus ahdistaisi. Voin vakuuttaa, että kunhan koet elämääsi hiukkasenkin pidemmälle, alkaa jo helpottaa kummasti!
      Kyllä elämän käännöskohdat muitakin ahdistaa, kaikki vaan ei uskalla edes pysähtyä katsomaan ympärilleen ja ajattelemaan. Eikä sitä kannata pelätä, että joutuu etsimään ja ihmettelemään ja erehtymäänkin tässä elämässä – parhaimpia asioita joutuu usein hiukan odottolemaan.. :)

Masennus- ja itsetuntoasiassa kannattaa kuunnella noita kehoituksia käymään lääkärin luona. Lääkärille kannattaa kertoa suoraan, vähättelemättä, omat tuntemukset. Oman kodin etsimisessä voit pyytää apua sos.toimistosta (jos siis haluat itsenäistyä, mutta ei työn puuttumisen takia ole muuten mahdollisuutta). Oman ammatin etsimiseen saa apua työkkärin ammatinvalinnanohjauksesta ja -psykologilta, ja eri ammatteja voi kokeilla työkokeiluilla. Näiden asioiden löytämisellä ei ole mikään kiire, palikat loksahtaa kyllä kohdalleen silloin kun on niiden oikea aika.

En usko, että veljesi suhun kovin helposti kyllästyy. Hän luultavasti ymmärtää sua ja rakastaa sua paljon. Älä katkaise niitä ihmissuhteita, jotka antaa sulle iloa ja lohtua, nimittäin sit kun sulla on iloisia asioita jaettavana, tuntuu tosi hienolta saada ne jakaa.

Tuo siskosi käytös voi johtua perustavanlaatuisesta sisarkateudesta, ehkä auttaisi pitää jonkin aikaa etäisyyttä häneen. Odottaa, että elämänkoulu opettaisi hänellekin aikanaan toisen ihmisen arvostamista.

Juuri sua ilostuttaakseen kevään ensimmäinen kukkanen puskee ylös
      tumman, kuolleen maan alta,
      jotta sä jaksaisit
      ja hymyilisit kyyneltenkin läpi.

Ja muistaisit: juuri paineiden kovimman alla syntyy timantit!

• Entinen arvoton

Kaikki on nyt paremmin päin. Kävin koulun pääsykokeissa ja alan opiskelemaan syksyllä Merkonomiksi

Uusia ystäviä vain kaipailen. jospa niitäkin joskus ilmaantuu

Terveiset hannulle ja anteeksi aikaisempi törkeyteni. :) lisäsin sinut nyt messengeriini :)

• Pilkkopimeätä.

Kyllä on pimeetä porukkaa, ei voi muuta sanoa.

• Anonyymi

Kärsämäki ulkomais osasto on alkanut tehdä navigointi itsemurhan sivuja muille näyttää hylätyltä ja lisää OP sokailua päälle.
      Savon tyyli
      Tuskin on haettua lupaa tehdä tätä yhdessä Punaisen ristin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      37
      4503
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      51
      1946
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1629
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      252
      1621
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      1578
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      89
      1140
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      48
      1113
    8. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1097
    9. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      67
      1063
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      267
      1061
    Aihe