Tulee yllätyksiä jos muuttaa Kajaanista muihin kaupunkeihin. Täällä kun jos saa myytyä omakotitalonsa niin sillä hinnalla saa Oulusta hädintuskin kaksion, eikä sellaistakaan keskustasta. Hgstä ja Hgin ympäristöstä voi saada yksiön.
Surkeaa on jos pitää lähteä Kainuusta vieraan kaupungin kopperoon asumaan.
Hommaapa ministeri Kyllönen töitä tänne niin ei tarvi lähteä kainuusta ja lopeta se autoilijoitten kyttääminen ja kaupparatsujen syyllistäminen.
Ja pankaa sellaiset suodattimet talvivaaraan ettei pääse enää myrkkyä järviin eikä rikkivetyä ilmaan niin kyllä me täällä sitten pärjätään vaikka puolukoita poimimalla.
Ikävä yllätys Kajaanista muuttavalle
36
1038
Vastaukset
- haloo...tollo
kuka tollo nyt Hesaan haluu muttaa?
- Rannalle jäänyt
Yleensäkin ne on ne, eturivin tyypit ja luokan priimukset jotka nousevat Helsingin junaan.
- jottei unohtuis
Rannalle jäänyt kirjoitti:
Yleensäkin ne on ne, eturivin tyypit ja luokan priimukset jotka nousevat Helsingin junaan.
niin ja hirvee yritys saada elämä kukoistamaan heillä ja kun ei siinä sitten onnistutakaan siel Hesassa niin jäävät sinne ajelehtimaan juopoiksi ja narkeiksi ja lopulta saa omaiset kuulla suru-uutisia,heidän priimus on lopettanut itsensä hirveiden menestymispaineiden alla! Kun ei pärjännyt kotikonnuillaan!
- döööö
Fiksut!!!!!
- reekoosaa
Aika outoa....kun katselee Jokakoti.fi -sivustoa niin ei voi kyllä olla samaa mieltä. Kajaani: Haulla tulee 45 tulosta. Esimerkkeinä vuonna -86 rakennettu, vanha 158 m2 omakotitalo 325te ja vuonna -05 rakenettu 142m2 290te. Vuonna -28 rakennettu 114m2 144te.
Oulu: Haulla 169 tulosta. Uusia tai lähes uusia saa hyvinkin alkaen 200te. 90-luvuilla rakennettuja useita kohteita ja hinnoissa joku järki. Samaa hintaluokkaa kuin Kajaanissa pyydetään kusisista 70luvun homekopeista. Hinta taso Oulussa noin 30te edullisempi ostajalle.
Kaikki vaan Ouluun, siellä on töitä ja se on muutenkin niin parempi paikka. - kainuu hyvä paikka
Sinne mennään ja velka sen kun kasvaa,pitää pysyä naapureiden tasolla mitä isompi velka sitä komeempi pirtti.Voi että se naurattaa kun luullaan että siellä sitä on leveän pöydän ääressä,niin luuli koulukaveriki ja sanoi että saatan kun tuli lähdettyä ,mutta takasin en kehtaa tulla kun nauravat.
- aasdfghjklertyu
Ketkä nauravat? Tyypillinen Kajjaanilainen luulotautinen pallero!!! Ei luulisi aikuista ihmistä paljoa kiinnostavan mitä muut ajattelee.
- Kiinteistövälittäjä
On ihan eri asia mitä Kajaanissa pyydetään asunnoista ja mitä kaupoissa asunnostaan saa (siis mitä maksetaan). Kun on asuntoja runsaahkosti tarjolla ja raha ei liiku eikä ostovoimaa ole, niin hinnat painuvat alas - se on sitä markkinavoimien myllerrystä. Ministyyrikoossa se näkyy nyt täällä Kajaanissa.
Oulussa on myös paljon tarjolla asuntoja, koska kaupunki on iso ja muuttoliike käy edestakaisin, mutta hinnat ovat nousseet jo nyt kaupungin yleisen ostovoiman takia eri tasoille kuin ns. lamakaupungeissa Kajaanissa, Kemissä, Iisalmessa, Ylivieskassa, Kuhmossa yms. Ei sille mitään voi.
Muuttaja itse valitsee paikkakuntansa ja kaupantekokohteensa, markkinavoimat latelevat vain ehdot.- mikä firma?????
mitä sinä jostain ostovoimasta höpiset,velaksi ne asunnot yleensä ostetaan olitpa missä tahansa:D ..ja lamakaupungit..just!
- hgfhgdhfg
Onko pakko ostaa asunto, vuokrallakin voi asua !?! ( EI PIETARIN KÄMPPIIN KANNATA MUUTTAA)
Minä luovuin oman kämpän ostosta jo vuosikausia sitten, kun olin etelässä töissä toistakymmentä vuotta, ei käynyt mielessäkään silloin ostaa itselleni osaketta tai omakotitaloa, vuokrakämpästä pääsee paremmin eroon, kun on niin liikkuvaa sorttia ja nuo työt on yleensä määräaikaisia, vaikka olin vakipaikassa etelässä, niin loppuihan sekin ja hyvä niin, olin siellä niin pitkään, etten vieläkään tiedä, mikä minusta tulee isona.- Syrjäytynytköyhä
Allekirjoitan että Kajaanin Pietarin vuokra-asuntoihin ei todellakaan kannata muuttaa. Kokemusta on.
- kaappiac
Niin ja köyhät kyykkyyn vaan. Jos ei ole varaa maksaa sitä mitä myyjä pyytää, niin olkaa ilman ja asukaa vuokralla. Ei se siitä paremmaksi muutu. Myyn aina sillä hinnalla kuin itse haluan. Jos ei onnaa heti niin jo seuraavana päivänä kuiteskii.
- hgfhgdhfg
Köyhät kyykkyyn kun ottaa lainaa jne.... syytäppä sitten vaan itteäsi.
- Ei paha.
Elämä on täynnä valintoja. Ei se niin kauheaa ole muuttaa Kajaanista pois. Itse myin vanhan kerrostalokaksion Kajaanista tosi läheltä ns keskustaa. Hinta oli 86000€. Ostin Oulusta kaksion, uuden , saunallisen, pari kilometriä keskustasta, hintaan 129000€. Vanhassa tulossa putkiremontti ainakin 10 v kuluessa, uusi on uusi. Täytyy myös huomioida virikkeet ,palvelut,, mitä asumispaikkakunta antaa.
Myös kyllästyin Kajaanissa tylsyyteen, pieni sielusuiteen. Toki rakastan sitä kaupunkia ja voinpa vaikka palatakin, muttei ainakaan lähiaikoina. Lapsilleni toivon toki parempaa asuinympäristöä.- hjhghsjjdh
Käyttäisin rahan johonkin muuhun kun asunnon remontointiin, eikä yleensä talon tai oskkeen osto ole koskaan kiinnostanut, saapahan muutella, pääsee helpommalla, kun asuu vuokralla
- Takametsäinjuntti
Juuri näin. Kajaani on huono paikka lapsille ja myös aikuisille.
- Paltamossa Jytää...
Takametsäinjuntti kirjoitti:
Juuri näin. Kajaani on huono paikka lapsille ja myös aikuisille.
Muuttakaa Paltamoon -tulevaisuuden pitäjään! Kontiomäkikin on siinä välillä, lähellä kaikkea....! Tervetuloa!
- Vanhassa varaparempi
Hehheh, eiköhän tuon 45000 euron erotuksella olis jo maksanut melkoset putkiremontit mennentullen vanhassakin kämpässä muutamaankin kertaan.
Pienisieluisia huijataan helposti. - jbgvkekbgrbgkjerbgvj
Heti nuorena kannattaa ostaa itselle sopivan kokoinen, mielellään rivitalo, huoneisto. Yksin tai kaksin asujan kannattaa hankki tilava kaksio tai kolmio. Monesti vuokran hinnalla maksaa jo omaa. Ja hinta nousee inflaation mukana. Nousukauden tulllessa voi helposti tienata sitten sen 10-20te. Tätä kun tekee sopivaa tahtia voi sitten jo kohta hankkia sen uuden ok-talon. Siitäkään ei kannata tehdä liian isoa ettei kokonaishinta kasva mahdottomaksi ja sellanen 2-7 vuotta vanha on helppo myydä siten että taas käteen jää 10-20te.
- hgfhfhdggsgsg
Tuon olen kuullut ennenkin, omasta asunnosta tulee liikaa kuluja siitä huolimatta ja kun työkuviot muuttuu kaiken aikaa, en koskaan.....ikinä osta itselleni minkäänlaista koppia itselleni, olen sen päättänyt jo 20-30 vuotta sitten, hyvin olen pärjännyt, kun asuu toisen omistamassa kämpässä, itse ei saa eikä kiinnosta tehdä mitään remonttia.
- landlordi
hgfhfhdggsgsg kirjoitti:
Tuon olen kuullut ennenkin, omasta asunnosta tulee liikaa kuluja siitä huolimatta ja kun työkuviot muuttuu kaiken aikaa, en koskaan.....ikinä osta itselleni minkäänlaista koppia itselleni, olen sen päättänyt jo 20-30 vuotta sitten, hyvin olen pärjännyt, kun asuu toisen omistamassa kämpässä, itse ei saa eikä kiinnosta tehdä mitään remonttia.
Olen 55v, omistan oman talon ja 2 asunto-osaketta. Kajaanista. Kaikki olen ostanut itse omilla palkoillani, enkä saanut perintönä. Toisen asunnon vuokratuloilla maksan talon asuinkustannukset ja toisen asunnon tulot jää muuhun käyttöön. Tässä voi hyvillä mielin suunnitella vaikka eläkkeelle jäämistä kun ei tarvitse huolehtia siitä miten sitten pärjää. Suosittelen muillekin. eläkesäästötilit ym ei anna missään näin hyvää tuottoa.
- kosto kainuusta
Ootte oikein kunnon amatöörejä tällä palstalla!
- LVI ukkeli
Vuokra-asunto on paras ratkaisu jos lähtee esim. opiskelemaan Kajaanista Ouluun, mutta jos sinne menee jäädäkseen siis yleensä työn takia niin totta kai kannattaa ostaa oma asunto. Vuokran hinnalla makselee jo melkoisen lainan lyhennyksiä ja asunto tulee omemmaksi.
Putkiremonttitaloon ei muuten kannata rahojaan panna, ne on kalliita juttuja. - Veneenalla
Ohjeena siis Kajaaniin muuttavalla, älä osta asuntoa! Paikkakunta on yksi suomen pahiten taantuvista, joten asunnon kanssa jää kyllä musta pekka käteen näin korttipelitermein ilmaistuna. Vielä parempi, jos et muuta kajaaniin ollenkaan.
- mymmelimummo
Eletään elämäntilanteen mukaan.Toiselle käy tosenlainen ratkasu.Kiitos.
- einomiesporkkakoski.
No ei tule yllätyksenä. Vertaa minkä tahansa Kajaanin kokoisen kaupungin asuntojen hintatasoa suurempiin kaupunkeihin niin huomaat saman. Tottakai asuntojen hinnoissa on eroja kaupunkien välillä.
Mihin hintaan saat esim. Helsingistä 150-200 neliön omakotitalon, 1-2 km päässä keskustasta alle 200t€? Kaikki on suhteellista.
Toisaalta jos saat Kajaanissa palkkaa 4000€ ja Helsingissä 5000€, Kajaanin palkka on enemmän koska kulut ovat pienemmät. Tämäkin on suhteellista.- tiutiutiutiu
Näin on. Minä haluan asua omakotitalossa ja en halua käyttää työmatkaan paljon aikaa. kajaanissa työmatka 6km, eli noin 10 minuuttia. Asumiskustannukset helkkarin paljon pienemmät kuin suuremmissa paikoissa. Saisin samoista hommista noin tonnin enemmän palkkaa esimerkiksi Helsingissä. Mutta sitten joutuisin maksamaan asunnosta paljon enemmän, kulkemisesta enemmän ja kaikesta muustakin enemmän. Rahallisesti on kannattavampaa asua täällä. Ja kun harrastukset vievät metsään ja järvelle niin eihän parempaa paikkaa olekaan.
- SanokaaEiKajaanille
tiutiutiutiu kirjoitti:
Näin on. Minä haluan asua omakotitalossa ja en halua käyttää työmatkaan paljon aikaa. kajaanissa työmatka 6km, eli noin 10 minuuttia. Asumiskustannukset helkkarin paljon pienemmät kuin suuremmissa paikoissa. Saisin samoista hommista noin tonnin enemmän palkkaa esimerkiksi Helsingissä. Mutta sitten joutuisin maksamaan asunnosta paljon enemmän, kulkemisesta enemmän ja kaikesta muustakin enemmän. Rahallisesti on kannattavampaa asua täällä. Ja kun harrastukset vievät metsään ja järvelle niin eihän parempaa paikkaa olekaan.
Kyllä löytyy viihtyisämpiäkin pikkukaupunkeja kuin Kajaani.
- kyllä_Kajaani!
SanokaaEiKajaanille kirjoitti:
Kyllä löytyy viihtyisämpiäkin pikkukaupunkeja kuin Kajaani.
Löytyy varmasti. Löytyisihän se paremmannäköinen emäntäkin ja hienompi autokin. Minä nyt vain satun viihtymään täällä.
- hgfhfgdhdgdh
kyllä_Kajaani! kirjoitti:
Löytyy varmasti. Löytyisihän se paremmannäköinen emäntäkin ja hienompi autokin. Minä nyt vain satun viihtymään täällä.
Minäkin viihdyn Kajaaanissa, mutta silti en koskaan tule ostamaan asuntoa, asun koko ikäni vuokralla, koska en halua remontoida sitä, enkä muutakaan tehdä sille.
Helpommin pääsee eroon, kun koskaan ei tiedä, vaikka työpaikka olisi muualla suomessa....mikä sekin on hyvin epätodennäköistä.
Työllä en tähänkään ikään ole rikastunut, enkä lainaakaan ota.
- Nojohan
Ootko monta omakotitaloa nähny Helsingin keskustassa, toisaalta onhan se vähän eriasia Helsingin keskusta, kuin Kajjjaanin kahen kaupan megasentteri?
Taitaa ihmiset vaan kirjottaa.. Ottakkee selevvää ennen kö alatta tänne huutelemmaa.. Myötähäppee vua iskee.- 45yusr
siinäpä se. Ei helsingin keskustassa edes ole omakotitaloja. Kannattaa sinunkin suhteuttaa asiat. Pieni kaupunki=pieni keskusta.
- iiisalamestako
Edelliselle: Opettelehan savolainen ihmisten kieltä ennen kuin alat kirjoittelemaan tänne kainuulaisten palstalle. Oletko tulkin tarpeessa? Palkkaa sellainen niin saat asiasi selvitetyksi!
- no hö
No en, ku kaennuusta pois onneksi päässyt :-)
- ritu vaan
hesas saa teltapaikan ei muuta.
- Nimijamerkki
Kainuulaisten suurin vika on, että odotetaan muiden hommaavan meille töitä. Täällä on huippuosaajia, tulkaa pelastamaan meidät, huudetaan. Osaajat osaavat ottaa ohjat itsekin omiin käsiinsä. Vaan kun kainuussa ollaan niin yrittäjävastaisia, niin vain harva uskaltaa. Ostovoimaa syntyy itsestään, kun ensin on enemmän rohkeita, jotka ottavat langat omiin käsiinsä. Muutama rohkea ei riitä. Pitkät välimatkakin on höpöhöpöä, jossain jenkeissä on toisella puolen maata ihan eri aikavyöhykekin ja silti siellä on yrittäjärohkeutta. Nythän sielläkin on työttömyyttä, mutta yrittäjyyttä vastaan ei ole sellaista negaatiota kuin kainuulaisilla. Pitäisi vain yhteiskunnan työllistää - eli kommunismia ollaan vailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2512878Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell41610Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.21305- 1011174
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231151- 691037
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 135902