Miten saada kaikki toimimaan?

uupunut

Ahdistaa aivan järkyttävän paljon. Seurustelen miehen kanssa, jolla on alkoholiongelma. Ei hän ole pahapäinen tai muutenkaan ilkeä, mutta oma suhtautumiseni alkoholiin on se, että vain viikonloppuna jos silloinkaan ja mieluiten kaveriporukassa. Mies on työtön ja hän juo silloin kun on "hyvällä fiiliksellä", hän vituttaa tai tekee mieli. Eli oikeastaan joka päivä on jokin syy ottaa. Itse hän ei myönnä omaavansa ongelmaa. Itse olen nuori ja mies on jo ns. "elämää nähnyt" eli hän ei tule muuttumaan. Jaksan uskoa, että kyllä tämä tästä helpottuu mutta kumminkin tuntuu että pää leviää. Pidän miehestäni aivan uskomattoman paljon, mutta järki sanoo koko ajan että minulla ei ole tulevaisuutta tämän miehen kanssa. Minua pelottaa lähteä suhteesta, koska pelkään kaikista eniten yksin olemista. Sitä että en tule koskaan löytämään parempaa. Kaikki suhteeni ovat olleet juuri tälläisiä. Miten minä selviän? Järki sanoo toista kuin tunteet, ja ajatukset eivät pysy kasassa. Mies menee yksin ja salailee ystäviään. Viikonloput olen yksin, koska olen muuttanut toiselta paikkakunnalta eikä minulla ole ystäviä täällä päin, mies taas viettää aikaansa kavereidensa kanssa. Juhlapyhät olen ollut myös yksin. Kävin vanhempieni luona ja takaisin tullessa, miestä ei taaskaan kiinnostanut palaamiseni. Olen yrittänyt kysyä, miksi hän ei ota minua mukaan. Vastauksena on tullut jos jonkinnäköistä selitystä tai sitten vaan sanonut ei jaksa aina katsoa minun naamaani tai haluaa olla muista riippumaton. Tiedän ettei minusta ole tällaiseen suhteeseen, mutta miksi en vaan pysty lähtemään?!

2

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän koulu

Voi `tyttö` hyvä, anteeksi seuraavat sanat jo etukäteen. Mies käyttää sua hyväkseen, avaa silmäsi, ota etäisyyttä..kerro asiasta läheisillesi, hae tukea, apua joltain samaa kokeneelta. Mies ei tosiaankaan muutu, alko on hänen kaverinsa, vie toden-näköisesti mukanaan.

• Kokenut69

Vaatii rohkeutta tehdä asioita jotka pelottavat. Olet ilmeisesti nuori nainen. Nyt uskallusta hypätä tuntemattomaan ja ruveta miettimään asioita mitä itse haluat tulevaisuudessa tehdä ja miten haluat, että sinua kohdellaan. Arvosta itseäsi!! Al-anon tukiryhmään voisi olla yksi vaihtoehto, hakea vertaistukea. Sitä kautta saisit elämääsi uutta suuntaa, jos sinulla ei ole ystäviä, jotka voisivat sinua tukea. Tsemppiä matkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      144
      7228
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5035
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4472
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3533
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2341
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      341
      1920
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1826
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1639
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      68
      1517
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1468
    Aihe