Olen vasta saanut tietää raskaudestani ja oletettavasti olen siis n. viikolla 5.
Olen ollut raskaana vuosia sitten mutta jouduin valitettavasti silloisen tilanteeni vuoksi tekemään abortin. Ongelmani on nyt kuitenkin se että aikaisemman raskauteni aikana minulla alkoi pahoinvointi 6-7 viikolla ja oli todella paha.
Oksensin monta kertaa vuorokauden aikana, jopa heräsin yöllä oksentamaan. Heti jos lähdin liikkeelle oksensin, ja pahoinvointi ei helpottanut edes oksentamisen jälkeen.
Nyt mietinkin sitä että jos tämän raskauden aikana oloni tulee yhtä pahaksi mitten toimin työpaikalla? En haluaisi raskaudesta ilmoittaa vielä näin aikaisessa vaiheessa mutta jos oloni on yhtä huono on aika vaikea olla töissä. Täytyykö lääkärin kirjoittaa todistukseen raskauspahoinvointi vai voiko kirjoittaa jonkun muun syyn? Vatsatauti kun ei oikein taida mennä läpi jos sitä sairastaa monta viikkoa tai monta kertaa muutaman viikon aikana!?
Paha raskauspahoinvointi
7
410
Vastaukset
- 31+2
No lääkäri kirjoittaa sinne todistukseen sen todellisen syyn, hän kun allekirjoittaa sen todistuksen ns. kunnian ja omantunnon kautta...ei sinne voi mitä tahansa laittaa.
ICD-koodin toki voi pelkästään laittaa mutta nekin löytyy sitten googlaamalla netistä.
Eli kyllä, täytyy kirjoittaa todellinen syy.
Toivon mukaan säästyt pahalta oksentelulta, itse olin edellisessä raskaudessa tiputuksessa sairaalassa oksentelun takia kuuteen eri otteeseen. - 15+12
No minulla sairaanhoitaja laittoi vaan vatsatauti, edellisellä kerralla migreeni. Onneksi pahoinvointia minulla ei joka päivä ole, ja yleensä se on siedettävää. Ja kyllähän se raskaus sitten jossain vaiheessa paljastuu kuitenkin, eli silloin saavat tietää, mistä nuo aiemmat poissaolot johtuivat. Vaikka itsestäkin tuntuu, että varmaan vaan pitävät lusmuna, kun olen "taas" kipeenä. Mut en ihan vielä halua kuitenkaan kertoa, kun viikkoja minullakin vasta 7.
- 87089790
Eihän todistusta tarvitse toimittaa kuin esimiehelle ja hänellä on vaitiolovelvollisuus asiasta, jos et vielä muille halua kertoa.
Minulle lääkäri kirjoitti todistukseen diagnoosiksi hyperemesis gravidarum. Aika vaikea olisi ollut selitellä poissaoloa mahataudilla yms. muilla keksityillä sairauksilla, koska jouduin olemaan kotona kuukauden ja sen jälkeen satunnaisia päiviä esimiehen luvalla (kun ei vaan joka aamu pöntön äärestä päässyt lähtemään :)). Tämäkin oli helppo hoitaa, kun esimies tiesi todellisen syyn eikä tullut mitään väärinkäsityksiä töistä lusmuamisesta.
Aika nopeasti kyllä työkaverit hoksasivat raskauden (töissä on hankala oksentaa salassa), vaikka en kertonutkaan :). - Viiden äiti.
Ei pahonvointi välttämättä toistu.
Minä olin vielä viikkoa ennen synnytystä tiputuksessa oksentamisesta johtuvan kuivuuden takia ensimmäistäni odottaessa. Pahoinvointi jatkui koko raskauden ajan, olin vähän väliä tiputuksessa sairaalassa. Lapsi syntyi terveenä ja pahoinvointi hävisi vasta synnytyksen jälkeen.
Toinen raskauskin oli raskauden puoliväliin vaikea, mutta loppuajan olin elämäni kunnossa.
Kolmen viimeisen lapseni odotusaikana olin koko ajan elämäni kunnosssa, ei mitään pahonvointia.
Onnea Sinulle raskaudestasi, kaikki menee varmasti lopulta hyvin vaikka pahonvointi onkin tosi kurjaa, ja saat aikanaan maailman ihanimman käärön syliisi!- Idiootin viha on suurta
Viiden äiti viis opetella ehkäisyn jo viimeinkin...
- uusitässä
Hei, haluaisin tietää miten jaksatte olla töissä?
Epäilen olevani raskaana,en ole vielä tehnyt testiä, mutta muut merkit puhuvat puolestaan melko selvästi.
Mietin vain sitä että jos jo tässä vaiheessa minulla on vaikea olla töissä, se on yksinkertaisesti tuskaa. Ei jaksa, koko ajan kamala olo, enkä pysty syömään. Niin miten jaksan/pystyn sitten jatkossa?- Jää nähtäväksi
Vitustako sen tietää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760