Sairaaseen suhteeseen tarvitaan kaksi

näin on

tarvitaan aina kaksi sairasta halukasta ihmistä. Kukaan ei kiusaa jollei toinen salli. Kukaan ei alista jollei toinen anna alistaa. Kukaan ei käskytä jollei joku tottele.
Jotkut ihmiset eivät kykene normaaliin ihmissuhteeseen vaan tarvitsevat sairaan suhteen. Kukaan ei roiku jollei toinen roikota.

21

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bwuah

Höpö höpö, sairaaseen päähän tarvitaan vain yksi.

Joku voi roikkua, vaikka toinen kohtelee häntä kuin olematonta. Se on oma valinta. Kukaan ei halua itseään kiusattavan, joten älä kehtaa puhua sallimisesta.

Toki kaikista sairaista suhteista voi kävellä pois. Se on oma valinta myös. Ja tuntuu hyvältä

• Sado & Maso

Mutta kestävään, pysyvään sairaaseen suhteeseen tarvitaan kyllä kaksi.

• minä+minä

luulosairas tarvitsee vain yhden ihmisen parisuhteeseensa, tiedätte mitä meinaan..

• zz........

Kyllä on ihan aito idiootti ja hullu tosissaan kirjoittelemassa.

Sinäkin olet lutkien kaksoisagentti.^^

Kirjoitustyyleistä näkee että eri nimimerkit ovat usein sama kirjoittaja. Sanavalinnat ja maneerit tekstissä paljastavat.

• ahahah luulosairas
        zz........ kirjoitti:

Kyllä on ihan aito idiootti ja hullu tosissaan kirjoittelemassa.

Sinäkin olet lutkien kaksoisagentti.^^

Kirjoitustyyleistä näkee että eri nimimerkit ovat usein sama kirjoittaja. Sanavalinnat ja maneerit tekstissä paljastavat.

Mikäköhän sinäkin olet lukemaan sanavalintoja ja maneereja teksteissä, tuonkin varmaan matkinut toiselta kirjoittajalta.

• Ei ihan noinkaan

On erilaisia luonteita, jotka käyttäytyvät eri tavoin erilaisissa tilanteissa. On joustavia ja on joustamattomia jääräpäitä. Joku haluaa, että asiat sujuvat ja joku haluaa olla jarruna. Kun mukaan tulee tunteet asiat mutkistuvat entisestään. Jos toinen kieltäytyy kanssakäymisestä normaalilla tavalla ja jättää toisen tyhjän päälle, mitä keinoja on käytettävissä? Olet erittäin jyrkkä mielipiteessäsi ja joustamaton, olen eri mieltä kanssasi.

• Paukapäitten

paratiisissa paukapäät esiintyvät parasiitteina uhreissaan ikuisesti roikkuen
      ja imien heistä muka vaikutteita jotka kääntävät aina mieleisekseen. Näin
      he luulevat olevansa onnellisia ja viekkaampia kuin uhrinsa.

• onpa näin

Joissain suhteissa sairas esittää normaalia uskottavasti, valehtelee olevansa normaali .Normaali lähtee tällaisen sairaan luota kun tajuaa toisen mielipuolisuuden. Mielipuolille ja sekopäille käy vain toinen samanlainen jonka kanssa hulluilla.

• palstaongelma

Tässä taas hyvä esimerkki palstakirjoittelusta kun yksi puhuu metsästä ja toinen metsän puista. Eihän täällä näistä irrallisista kirjoituksista ilman asiayhteyttä voi syntyä mitään kunnollista keskustelua. :/

• tärkeä aihe

...mut vaikka tuossa jotain itua onkin niin ei se iah noin yksioikoisesti kuitenkaan mene. Se on nimittäin aika monimutkainen ja monipuolinen valikoima vastauksia siihen miten ja miksi kuka toimii kuin toimii. Yksi hyvä esimerkki yhdestä ajattelukannasta mistä kaikki johtuu on lapsuus ja siitä klassinen esimerkikki siitä miten lapset kasvettuaan liiallisen alkoholinkäytön sävyttämässä perheessä aikuiseksi kasvatteuaan jatkavat omassa elämässään lapsuudessa epäonnistuneeksi kokemansa tehtävänsä pelastaa oma tai omat vanhempansa alkoholilta ottamalla parikseen juopon ja mikäli jossain vaiheessa eroaa niin todennäköisyysprosentti ottaa seuraavaksikin juoppo on aika korkea ellei ole jo siihen mennessä tiedosta ja jollakin tavalla ole käsitellyt tuota lapsuudesta jäänyttä traumaa ja ymmärrä ettei se ollut silloin eikä ole nytkään hänen tehtävänsä pelastaa juoppoja.

Vastaavasti on tilanne myös monen muun ongelman kanssa, että systeemi pohjautuu lapsuuteen, mutta paljon voi tapahtua myös myöhemmässä iässä, sellaista joka muuttaa käsitystä siitä kuka, mikä ja mitä olen.

Asioistaan kannattaa puhua ulkopuolisille ennenkuin aita tulee liian korkeaksi eikä enää kehtaa puhua.......ja sittenkin jos on edennyt niin pitkälle, ettei enää kehtaa puhua, niin on puhuttava, koska mikään ei muuten muutu.

• tärkeä aihe

...niin ja nuo oli sitten esimerkkejä heikommasta osapuolesta, ihan vastaavasti asiaa voi pohtia sen vahvemman osapuolen kannalta vaikka siitä miksi kiusaa, miksi alistaa, miksi käskyttää tai miksi juo. Ei ne senkään lähtökohdat ole siinä, että kun toinen haluaa niin siksihän minä vaan.

• totuus sattuu

Mun mielestä tämä oli ihan hyvä aloitus. Näinhän se valitettavasti on. Täytyy itse havahtua tuohon toimintamalliin olit sitten roikkuja tai roikottaja, alistaja tai alistuva. Joskus olen miettinyt että jos olet ihmissuhteissa suht simppeli ihminen sua pidetään tylsänä. Vaikka ihmissuhteen pitäisi olla voimaannuttava tekijä, ei ikuista valtataistelua. Siinä niin paljon muita asioita elämässä varjoon, jotka voisivat tuoda terveemällä tavalla sisältöä elämään.

• kohti toista

http://www.healingeagle.net/Fin/Burney/Romantic.html

• ed

Todella osuvaa.

• kohti toista

Osuvaa ja sattuvaa.

toivon sulle sairasta suhdetta, niin tule sen jälkeen kertomaan.

• inhimillisyyttä...

sairaaseen suhteeseen ei tarvita kuin yksi viekas, joka osaa kylmä/kuumakäsittelyllä pistää toisen ajatukset ja tahdon sekaisin, siintä kun herää syyttää ainoastaan vain itseään: miten on ollutkin niin tyhmä ja antanut toisen kohdella niin kuin on.

joten tuskin siihen enää päälle kukaan itseään syyllistävä sun syytöksiä tarvitsee.
      http://www.youtube.com/watch?v=kTHNpusq654

ihmisiä me kaikki ollaan ja kaikki tekee virheitä.

• ...

Asiaa. Voi että.... Kipuilen....ja kaipaan.

• näin on...
        ... kirjoitti:

Asiaa. Voi että.... Kipuilen....ja kaipaan.

kivut helpottaa, aina ja kaipuukin, viimeistään kun saa olla hiljaaa vieritysten :)

• ...
        näin on... kirjoitti:

kivut helpottaa, aina ja kaipuukin, viimeistään kun saa olla hiljaaa vieritysten :)

Näin se on. :)

• ....................

Jos ihminen on lapsuudessaan altistunut väkivallan kokemuksille ja on nähnyt vanhempiensa vääristyneen valtasuhteen, niin hän alkaa myöhemmissä suhteissa toteuttamaan tätä mallia tiedostamattaan. Se tuntuu "tutulta", kun elää vääristyneessä suhteessa. Tätä on hyvin vaikea selittää ns. tavallisille ihmisille, joilla ei ole pienintäkään käsitystä tästä, mutta näin se vaan menee. Vaatii vuosien ja vuosien terapiatyön ja elämänkoulun, että pääsee irti "automaattisista" käyttäytymismalleista.

Ihmettelen, miksi Suomessa laki ei suojele lasta perheväkivallan näkemiseltä. Myöskään hyvin harvoin ulkopuoliset ihmiset kuten tutut tai naapurit eivät mitenkään puutu, jos he kuulevat, että perheessä on väkivaltaa. He ajattelevat, että se on jokaisen oma asia. Kuitenkin minä olen sitä mieltä, että lasta pitäisi aina suojella.

Sairas suhde ei ole koskaan pelkästään kahden ihmisen välinen suhde. Se on myös muiden ihmisten välinpitämättömyyden "kohde". Myös se on pahaa, että ihmiset eivät puutu. Välinpitämättömyys ja mahdollistaminen on aina pahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe