Eli tuli tuossa yksi viikonloppu vastaan tämmöinen tilanne.
Asun itse n. 35km:n päässä kaupungista ja silloin harvoin kun tulee kaupungin yöelämään lähdettyä, täytyy taksilla kotiin kulkeutua yöaikaan. No yleensä ei mitään ihmeellistä tässä ole ollutkaan, mutta eräs taksin kuljettaja totesi, kun minun vuoroni jonossa tuli, ettei lähde niin kauas heittämään keikkaa, koska häneltä menee monet alotusmaksut sivusuun sillä välin. Mitään muuta perustetta kuskilla ei ollut siihen, ettei minua kyytiin ottanut.
Pääsin toki seuraavalla taksilla kotiin, mutta onko tuollainen toiminta soveliasta?
Kieltäytyminen kyydistä
12
440
Vastaukset
- Tampereen kuski
Eipä ole soveliasta, ite kyllä ajan ihan mielelläni pitkätkin kyydit koska niissä on omat hyvät puolensa. Ei tartte suhata kokoajan edestakaisin, saati arpoo kuka seuraavaks laattaa kyytiin.
Tottakai aamuyöstä tulee kieltäydyttyä, mikäli joku haluaa todellakin pitemmälle ja haluaisin itse mennä nukkumaankin. Ei oo kauheen turvallista ajaa väsyneenä, eli siitä syystä sua kyytiin ottavaa ei kannata vihata.- Tampereen kuski
Laissahan on määrätty syyt, milloin voi kieltäytyä kyydistä. Toisaalta ne antaa niin paljon tulkinnanvaraa, että kuskin harteille periaatteessa jää päätösvalta kenet ottaa kyytiin.
Jalattomat, likaiset ja väkivaltaiset asiakkaat on mulle ainakin hylkäämisen peruste.
- Taksi tuo vai tuoko?
No juu tuollaisen työvuoron päättymisen tai asiakkaan kunnon takia kyydistä kieltäytymisen ymmärrän kyllä, mutta tosiaan tämä kyseinen herra ilmoitti ihan suoraan, että tienestien menettämisen takia ei halua lähteä viemään minua kotiin.
Olisihan tuostakin tietysti voinut fiksusti kieltäytyä sanomalla, että työvuoro loppuu puolentunnin päästä tms. - iuojpäkå'
Ehkä kuskin olisi kannattanut valitella vaikka väsymystä....ei tuollainen ole hyväksyttävä syy olla ajamatta. Tosin, kun matkaa on tuokin 35 kilsaa, ei sitten pidä vetää hernettä nenään jos kuski haluaa varmistua asiakkaan maksukyvystä. Itse en lähde ajamaan ennenkuin on se asia selvillä.....mutta siitä ei nyt tässä ollut kyse.
- jjgcklbcc
Hyvä pysähtyä ennen kotia kuselle ja karkuun
siitä ahne kuskisaa - Kumijalka.
jjgcklbcc kirjoitti:
Hyvä pysähtyä ennen kotia kuselle ja karkuun
siitä ahne kuskisaaJos pysähdyt kuselle ennen pitkän matkan loppua ja juokset karkuun, kuski on jo rahansa saanut koska ei sinun kaltaistaisi nuijaa lähtisi ensinkään ajamaan mihinkään ennenkuin olet etukäteen kyytisi maksanut......sucker.....eli kuseksi rauhassa sitten vaan.
- JAjsdjsdjsdjfsjsjd
EI se soveliasta ole asiakkaan näkökulmasta mutta ymmärettävää. Parasta tuottoa takseille ovat lyhyet keikat keskustassa koska niistä saa aina sen aloitusmaksun. Lyhyitä keikkoja riittää varsinkin ravintoloiden sulkemisaikaan.
Jos lähdet ajamaan 35 kilsaa jonnekin syrjäkylälle, matkaan voi tuhrautua liku tunti edestakaisin --> kaikka ruuhka-ajot menneet sivu suun.
Asun n. 15 km päässä kaupunkingin keskustasta liki moottoritien varrella. Tänne takset heittävät ruuhka-aikana mutta ajavat yleensä kovaa, parhaimmillaan liki 200 lasissa ollut. Silloin tosin kuski kysyi että saako vähän päästellä lujempaa....- ojpolkåpp
Ai, en oo tiennytkään että asiakas voi antaa luvan rikkoa liikennesääntöjä.....
- juk213h452kj54bhjk24
Juu-u oon sanonut asiakkaille kun kyselevät samaahommaa, että ottavat vaan pirteemmän suharin, mutta voi pyytää vaikka tarkkua huolehtimaan että väsynytkuski menee kotiin nukkumaan eikä uudestaan tolpalle....
- 35
niin kauan kun alalla on prosenttipalkka kaikesta voi kieltäytyä.
mikään laki ei voi määrätä.
jos on sovittu työaika ja aikapalkka niin asia on silloin erikseen - Eri alan yrittäjä
Täys mulkku on osunut sun kohdalles. Meilläpäin loppuu sellaisen suharin ajot lyhyeen. Kysyisinkin arvon taksiherroilta jotka tällaista käyttäytymistä puolustaa, että ONKO TEILLÄ LIIKAA ASIAKKAITA juntit.
- yöllä nytkin
ieltäytyä voi:maksukyvytön,likainen,varattu kyyti,humalainen. Erialan yrittäjän kannattaisi miettiä mitä kirjoittaa,käskijän perseestä ei voima lopu.Jos taksiala on kultakaivos,herrathan sitä tekis.Kunnia niille ,jotka jaksaa tehdä tätä aliarvostettua työtä! Harvoin kiitosta tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193124Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622812Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672623Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä322522Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582078Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181589Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121582- 491569
- 791569
- 571469