Australialaisen arkkipiispan George Pellin mukaan ateistit pääsevät taivaaseen jos he eivät ole kääntäneet selkäänsä Jumalalle. Hänen mukaansa ateismi itsessään ei tarkoita selän kääntämistä Jumalalle vaan pahat teot ovat ne, mitkä Jumala tuomitsee.
Itselleni tämä oli uutta tietoa. Taitaa olla sittenkin niin, että humanisti ateistit tapaavat toisensa taivaassa ja mm. homofobiset uskovaiset fundamentalistit ja pedofiilipapit käristyvät Luciferin grillissä, vaikka kuinka rukoilisivat.
Huojentava tietoa. Jumala voi sittenkin olla armollinen ja hyvä.
Arkkipiispan mukaan ateistit pääsevät taivaaseen!
31
231
Vastaukset
Lähde unohtui. Tässä linkki Richard Dawkinsin ja Pellin tuoreeseen keskusteluun. http://www.abc.net.au/tv/qanda/txt/s3469101.htm
Pellin kommentti taivaasta n. 42:00 alkaen.- Karu totuus
Ikävä kyllä en taivaaseen usko, vaikka kuka luuskis sanoisi ateistienkin sinne pääsevä...
Tuo on nyt hiukan ristiriitainen käsitys siihen nähden, miten pelastus on tuolla Kirkko kuulolla-palstallaselitetty.
Vallitseva tulkinta on mielestäni se, että "yksin uskosta" jolloin hyvillä teoilla sinänsä ei saa passia olipa seurakunnan jäsen tai ei.- 554
''Vallitseva tulkinta on mielestäni se, että "yksin uskosta"
Jaa, eikö se ollutkaan ''yksin armosta''.
Tai jompikumpi kasteen kera. 554 kirjoitti:
''Vallitseva tulkinta on mielestäni se, että "yksin uskosta"
Jaa, eikö se ollutkaan ''yksin armosta''.
Tai jompikumpi kasteen kera.Oli miten oli, niin mun teologia sanoo että siinä hämmästyttävässä tapauksessa, että jumala tosiaan jotenkin muistuttaisi juuri kristinuskon Jumalaa, niin se ei olisi niin pikkumainen että tuommoisten nippelihommien takia alkaisi nipottaa ja ajaa porukoita kadotukseen.
Kunhan edes siellä taivaan portilla älyää katua...- 554
kaarne kirjoitti:
Oli miten oli, niin mun teologia sanoo että siinä hämmästyttävässä tapauksessa, että jumala tosiaan jotenkin muistuttaisi juuri kristinuskon Jumalaa, niin se ei olisi niin pikkumainen että tuommoisten nippelihommien takia alkaisi nipottaa ja ajaa porukoita kadotukseen.
Kunhan edes siellä taivaan portilla älyää katua...''Kunhan edes siellä taivaan portilla älyää katua...''
Niin, saisi päättää vasta kun näkee, että se tietty jumala on se oikea. Se että arvauksen perusteella palkitaan tai rankaistaan, on minusta kaukana oikeudemukaisuudesta. - Asian ytimessä
554 kirjoitti:
''Kunhan edes siellä taivaan portilla älyää katua...''
Niin, saisi päättää vasta kun näkee, että se tietty jumala on se oikea. Se että arvauksen perusteella palkitaan tai rankaistaan, on minusta kaukana oikeudemukaisuudesta."Se että arvauksen perusteella palkitaan tai rankaistaan, on minusta kaukana oikeudemukaisuudesta."
Asian ytimessä tuossa, tosiaankin. Kenen mielestä ikuinen kiduttaminen on oikeudenmukainen rangaistus yhdestä väärästä veikkauksesta? Tai siitä, että ei ole edes mitään mahdollisuutta arvata oikein?
Vuoristokylässä muslimiperheeseen syntynyt tyttö, koko kylä ja suku olleet muslimeja tuhat vuotta. Ei koskaan eläissään tavannut ainotakaan kristittyä, joita ei kylässä ole, eikä ole koskaan käynyt kylän ulkopuolella. Ei ole käynyt kouluja, ei osaa lukea eikä kirjoittaa. Kasvatetaan muslimiksi, naitetaan 13-vuotiaana, kuolee vaikeaan synnytykseen 15-vuotiaana. Ja siitä vain helvettiin ikuisesti kidutettavaksi, koska ei ottanut Jeesusta henkilökohtaiseksi vapahtajakseen, vaikka oli Jeesuksesta kuullut (Jeesushan näet mainitaan koraanissa yhtenä profeettana). Oikeudenmukaista?
Normihihhulin mielestä tuossa ei ole mitään epäoikeudenmukaista, vaan tyttö kuuluu ilman muuta helvettiin kidutettavaksi - mokomakin syntinen muslimi, joka ei kääntynytkään kristityksi, aivan kuten kukaan heidän kylässään ei ole koskaan kääntynyt tuhanteen vuoteen. Ihan oma vapaa valinta ja siksi täysin omaa syytäi. Todellakinko? Ihan vapaa? ihan oma?
- Otan osaa.
Miten niin pääsee? Eikös ateisti joudu taivaaseen.
Jaa no se nähdään sitten jos Jumala tai taivas on. Yksi asia on varma: kirkonmiehillä ei ole, eikä koskaan ole ollut, hajuakaan siitä kuka pelastuu ja kuka ei.....Mistähän se todistaa?
Minulla ei ole mitään Jumalaa vastaan- en ole koskaan tavannut ja minulla ei ole tapana arvioida ketään sen perusteella mitä muut heistä kertovat.- LookAtYou
Vitut minä mihinkään taivaaseen halua, kun kuolen haluan olla yksinkertaisesti kuollut.. Karsea ajatuskin, että joutuisin kuuntelemaan ikuisuuden Räsästä, Westboro Baptist Churchin hörhöjä sun muita.
- jupukka
Tai kinastelemaan kolmiyhteisen Jumalan kanssa että kuinka monta teitä nyt sitten on oikeasti.
- seppoab6
Ei ei ei
Taivaassa ylistetaan herraamme Jeesusta kristusta ikuisessa valossa ja kuuntelemme hänen opetuksiansa 24 tuntia vuorokaudessa loputtomiin.
Uskovaiset ansaitsevat sen. (Se ON helvetti, uskon et tavallinen ihminen jaksaa sitä enintäin kaksi vuorokautta ennen tuskia.
Minä haluan nukkua ja olla rauhassa sekä harrastaa seksiä.
Taivaassa ei ole sellaista.
- Atte Ateisti
Minä kun luulin, että Taivaaseen vilahtaminen on kiinni siitä onko maksanut kirkollisverot ja kymmenykset oikealle lahkolle vai ei?
- taivastiellävaeltaja
" Minä kun luulin, että Taivaaseen vilahtaminen on kiinni siitä onko maksanut kirkollisverot ja kymmenykset oikealle lahkolle vai ei? "
- huonopa on tietosi. Kuinka voisikaan joku raha jollekin viedä Taivaaseen?
Vaikka antaisit koko omaisuutesi pois jatkuvasti, ei se avaa t -portteja. Jos et seuraa Jeesusta, joka on ainoa tie Isän luo, kuinka voisit löytää Taivaaseen? - öärhg
taivastiellävaeltaja kirjoitti:
" Minä kun luulin, että Taivaaseen vilahtaminen on kiinni siitä onko maksanut kirkollisverot ja kymmenykset oikealle lahkolle vai ei? "
- huonopa on tietosi. Kuinka voisikaan joku raha jollekin viedä Taivaaseen?
Vaikka antaisit koko omaisuutesi pois jatkuvasti, ei se avaa t -portteja. Jos et seuraa Jeesusta, joka on ainoa tie Isän luo, kuinka voisit löytää Taivaaseen?''Jos et seuraa Jeesusta, joka on ainoa tie Isän luo''
Tuo on aika hauska hokema, harmi vain, että jokaisella hihulla on omanlaisensa kartta, joka näyttää reitin.
- uusiajatteleva
Jos toden puhumisen yrittämisellä olisi merkitystä taivaasen pääsyssä, niin
taivaassa ei olisi yhtään kristinuskon kannattajaa.
Jos sinne pääsisi kristittyjä, Jumala suosisi valehtelijoita.
Taivaassa olisi siis vain ateisteja. Jumalan olisi pakko järjestää heille välineet ja mahdollisuudet todellisuuden tutkimiseen. - wradf
Erikoista kun kristinuskon ydintä on se ajatus, että pelastus ei ole kiinni teoista vaan yksin uskosta ja armosta.
Niin, Raamatun mukaan Jumalan tahto on, että ihminen uskoo hänen Poikaansa, Jeesukseen Kristukseen, jotta ihmisellä olisi pääsy iankaikkiseen elämään. Tämä usko, jota Jumala odottaa ihmiseltä, on aina Jumalan lahjaa siis armoa, jota ei voi ostaa, myydä tai ansaita omin teoin. Voi vain ottaa vastaan tai hylätä lahjan niinkuin lapsi ottaa lahjan vastaan, koko paketin.
purje kirjoitti:
Niin, Raamatun mukaan Jumalan tahto on, että ihminen uskoo hänen Poikaansa, Jeesukseen Kristukseen, jotta ihmisellä olisi pääsy iankaikkiseen elämään. Tämä usko, jota Jumala odottaa ihmiseltä, on aina Jumalan lahjaa siis armoa, jota ei voi ostaa, myydä tai ansaita omin teoin. Voi vain ottaa vastaan tai hylätä lahjan niinkuin lapsi ottaa lahjan vastaan, koko paketin.
Olet ilmeisesti syvästi uskonnollinen henkilö, joka voi antaa vastauksen kysymykseeni.
Siis millainen elämä odottaisi minua, epäilevää Tuomasta, jos kuitenkin säätäisin elämäni kompassin ertanoa, että se ohjaisi minut iankaikkiseen elämään ja taivaaseen ?
Elikkä mikä on tietosi siitä millainen elämä taivaassa odottaa ?- 13e4rgfb
purje kirjoitti:
Eli Adolf Hitler mitä todennäköisimmin on Purjeen taivaassa. Hyvä juttu, sillä tunnustuksellinen kristittyhän, eli Purjeen mainitseman lahjan haltijahan hän olikin.
epikuros kirjoitti:
Olet ilmeisesti syvästi uskonnollinen henkilö, joka voi antaa vastauksen kysymykseeni.
Siis millainen elämä odottaisi minua, epäilevää Tuomasta, jos kuitenkin säätäisin elämäni kompassin ertanoa, että se ohjaisi minut iankaikkiseen elämään ja taivaaseen ?
Elikkä mikä on tietosi siitä millainen elämä taivaassa odottaa ?En ole kovinkaan uskonnollinen henkilö, joten siksi olen väärä henkilö vastaamaan yhtään mitään. Mutta uskon sen kaiken , mitä Raamatussa kerrotaan taivaasta. Jeesus opetti mm. Kuninkaanpojan häistä ja sinne me olemme matkalla, suureen juhlaan. Kun seuraat Jeesusta, niin hän voi näyttää sinulle joitain välähdyksiä, niin kuin hän näytti opetuslapsilleen Kirkastusvuorella. Minulla on se luottamus, että ihana elämä odottaa taivaassa ja se alkaa jo täällä maanpäällä, ristiinnaulitun Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusvoimassa.
- ...
purje kirjoitti:
En ole kovinkaan uskonnollinen henkilö, joten siksi olen väärä henkilö vastaamaan yhtään mitään. Mutta uskon sen kaiken , mitä Raamatussa kerrotaan taivaasta. Jeesus opetti mm. Kuninkaanpojan häistä ja sinne me olemme matkalla, suureen juhlaan. Kun seuraat Jeesusta, niin hän voi näyttää sinulle joitain välähdyksiä, niin kuin hän näytti opetuslapsilleen Kirkastusvuorella. Minulla on se luottamus, että ihana elämä odottaa taivaassa ja se alkaa jo täällä maanpäällä, ristiinnaulitun Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusvoimassa.
Kenen kanssa Jeesus menee naimisiin?
- K.R.S.
purje kirjoitti:
Morsian on seurakunta.
''Morsian on seurakunta.''
Siis, sekä miehiä, että naisia. Kiitos selvennyksestä. Jeesus kannattaa sukupuolineutraalia avioliittolakia. - ...
13e4rgfb kirjoitti:
Eli Adolf Hitler mitä todennäköisimmin on Purjeen taivaassa. Hyvä juttu, sillä tunnustuksellinen kristittyhän, eli Purjeen mainitseman lahjan haltijahan hän olikin.
Hitler joutuu ylistämään juutalaista, saattaisi olla Aatulle enemmänkin helvetinomainen paikka.
Tulee mieleen Raamatunlauseet 1.Tim.4:3-4:"Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin."
Ei voikko ihmetellä Paavalin profetian tarkuutta tässäkin asiassa, sillä näitä "kaikki pääsevät taivaaseen ja se ja se ei ole syntiä"-teologeja onkin ilmaantunut parrasvaloihin. Saavathan he palstatilaa ja heitä haalitaan esille kun halutaan säväyttää. Mutta totuutta tälläinen ei palvele. Raamattua ei pidä yrittää muokata oman opin mukaiseksi, vaan paremminkin antaa Raamatun ohjata oikeaan oppiin.- ...
''Raamattua ei pidä yrittää muokata oman opin mukaiseksi, vaan paremminkin antaa Raamatun ohjata oikeaan oppiin.''
Nauroin niin että kyynelet valuivat, kiitos elämäni pitkittämisestä. Minkä opin siis ottaisin? Vanhan testamentin ankaran, kateellisen ja vihaisen monlatrisen Jumalan jonka lähettämiä salamurhaajaleijonia edelleen tässä odottelen, unohtamatta saarnaajan opetusta, jonka mukaan ihminen muuttuu maan tomuksi,
vaiko Jeesuksen tarjoileman hippi-isukin, joka rakkaudellaan tahtoo pelastaa kaikki suurelta pahalta, jonka luomisesta ei ole edes mainittu Raamatussa (tai ei edes mainita siellä muutamia satunnaisesti valittuja jakeita lukuunottamatta), ja joka virheellisesti on rinnastettu lukuisiin muihin Raamatun hahmoihin ilman päteviä perusteita?
vai kenties sen katolilaisemman näkemyksen, jonka mukaan teot ratkaisevat kuten moni Raamatun jae todistaa?
Eikun oikeaa oppia valitsemaan.x42 kirjoitti:
Minkä opin siis ottaisin? Vanhan testamentin ankaran, kateellisen ja vihaisen monlatrisen Jumalan jonka lähettämiä salamurhaajaleijonia edelleen tässä odottelen, unohtamatta saarnaajan opetusta, jonka mukaan ihminen muuttuu maan tomuksi,
vaiko Jeesuksen tarjoileman hippi-isukin, joka rakkaudellaan tahtoo pelastaa kaikki suurelta pahalta, jonka luomisesta ei ole edes mainittu Raamatussa (tai ei edes mainita siellä muutamia satunnaisesti valittuja jakeita lukuunottamatta), ja joka virheellisesti on rinnastettu lukuisiin muihin Raamatun hahmoihin ilman päteviä perusteita?
vai kenties sen katolilaisemman näkemyksen, jonka mukaan teot ratkaisevat kuten moni Raamatun jae todistaa?
Eikun oikeaa oppia valitsemaan.Raamattua lukemalla ja tutkimalla löytää sen oikean tulkinnan uoman. Raamatun tulkinassa, kuten kaikessa tulkinassa, sen tulkinnan on tehtävä itse asialle oikeutta. Näin karsituu väkiselläkin sitä virheellistä tulkintaa pois asiassa kuin asiassa. Yleensä niitä "jännitteisiä" kohtia ylikorostetaan ja unohdetaan muu teksti. Ketä tai mitä tälläinen kapea-alaisuus sitten palvelee loppupeleissä, ei ole ikinä minulle selvinnyt..
Nämä meidän kotoperäiset fundamentalistimme a la viisläiset, helluntailaiset, lestat ja muut tais järkyttyä eniten.
Kyllä kait se eka miljoona vuotta vielä siellä taivaassa menis, mutta ne seuraavat tuhat miljardia vuotta..................kiitos, mutta ei kiitos tuolle diilille.Olet nyt ymmärtänyt tämän hieman väärin.
Jotta ateisti pääsee taivaaseen tämän täytyy tehdä hyviä tekoja, mutta jotta kristitty pääsee taivaaseen hänen syntinsä on annettava anteeksi.
Mikä käytännössä tarkoittaa sitä että niin homofobiset fundamentalistit kuin pedofiilipapitkin pääsevät taivaaseen siksi että nämä rukoilevat, koska usko itsessään on jotakin jonka kautta kaikki pahat teot on annettavissa anteeksi.
Joten tuo huojentuneisuutesi asian suhteen saattaa olla hieman ennenaikaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku605016Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362289Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti622169- 2222153
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181363Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191244- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47953- 66897
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879