Sisävesien äärellä vakuutusihmiset eivät taida tunnistaa retkiveneen koostumusta, kun pitäisi pystyä tarkalleen määrittämään vakuutusarvo veneelle ja moottorille.
Moottorille kuulema siksi, jos se varastetaan. Kun olen yrittänyt selittää, ettei rungon sisällä olevaa moottoria varasteta kuin palasina, niin ei auta.
Onhan vene ja moottori kaksi erillistä komponenttia, mutta mahdollisen vahingon sattuessa molemmat tod. näköiseti "kärsivät", varsinkin tulipalossa.
Kai se käytetylle veneelle on yritettävä arvioida vakuutusmäärään moottorin ja veneen suhdetta.
Onko kellään kokemusta, miten mahdollisen vahingon sattuessa korvaus määräytyy?
Vakuutusongelma
5
221
Vastaukset
- Yacht-poolilla
Itse löysin simppelin ja kohtuuhintaisen ratkaisun, www.yacht-pool.fi
Väsyin näiden suomalaisten yhtiöiden temppuiluun ja rahastukseen.- xcftgy
Jostain kai tämänkin Poolin on katteensa otettava vaikka nämä mainiot ehdot pitäisivätkin käytännössäkin kutinsa. Mitähän se "kohtuuhintaisuus" tarkoittaa?
- Yacht-poolilla
xcftgy kirjoitti:
Jostain kai tämänkin Poolin on katteensa otettava vaikka nämä mainiot ehdot pitäisivätkin käytännössäkin kutinsa. Mitähän se "kohtuuhintaisuus" tarkoittaa?
Kohtuuhintaisuus esim. minulle tarkoittaa 40-70 % halvempia vuosimaksuja kuin kotimaisten tarjoukset olivat, lisäksi huomattavasti paremmin korvausehdoin, siis vähemmin "rajoittein".
Kai ne tosiaan katteensa, "jostain" keräävät, ja epäilen vahvasti, että ne tulevat juuri venevakuutuksista. Käyttävät varmaan vähemmän "materiaalia" ja henkilötyövuosia oikeudessa - jotta välttyisivät korvauksilta. - Jahti-Allas
xcftgy kirjoitti:
Yach Pool on iso firma, joka vakuuttaa myös valtamerillä purjehtivia. Siellä vakuutusmaksut ja vakuutettavat veneet ovat paljon kalliimpia, kuin suomalaisen järven rannalla. Veikkaan kuitenkin, että korvattavia vahinkoja sattuu suhteessa vähemmän, koska onnettomuustapauksissa hengen menetyksen vaara on myös suuri.
- kokemustakin on
Parasta suhtautua heti kärkeen niin että vakuutusyhtiön lähtökohta on "ei korvata". Se kun ei ole mikään pelastusarmeija. Asiaa saattaisi tosin auttaa jos sattuisit omistamaan osake-enemmistön esim. Mickrosoftista. Korvauksen hakija tuntee usein ettei asioikaan enää saman firman kanssa jossa teki vakuutussopimuksen, ts. mainokset ovat todellakin vain mainoksia. On myös syytä varautua viivytystaisteluun jossa yhtiö toivoo korvauksenhakijan kyllästyvän ja luopuvan. Olen tosin kuullut sellaistakin että korvaus olisi suoritettu ihan nikottelematta joten eivät nämä synkät profetiat kai aina toteudu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750