Sisävesien äärellä vakuutusihmiset eivät taida tunnistaa retkiveneen koostumusta, kun pitäisi pystyä tarkalleen määrittämään vakuutusarvo veneelle ja moottorille.
Moottorille kuulema siksi, jos se varastetaan. Kun olen yrittänyt selittää, ettei rungon sisällä olevaa moottoria varasteta kuin palasina, niin ei auta.
Onhan vene ja moottori kaksi erillistä komponenttia, mutta mahdollisen vahingon sattuessa molemmat tod. näköiseti "kärsivät", varsinkin tulipalossa.
Kai se käytetylle veneelle on yritettävä arvioida vakuutusmäärään moottorin ja veneen suhdetta.
Onko kellään kokemusta, miten mahdollisen vahingon sattuessa korvaus määräytyy?
Vakuutusongelma
5
225
Vastaukset
- Yacht-poolilla
Itse löysin simppelin ja kohtuuhintaisen ratkaisun, www.yacht-pool.fi
Väsyin näiden suomalaisten yhtiöiden temppuiluun ja rahastukseen.- xcftgy
Jostain kai tämänkin Poolin on katteensa otettava vaikka nämä mainiot ehdot pitäisivätkin käytännössäkin kutinsa. Mitähän se "kohtuuhintaisuus" tarkoittaa?
- Yacht-poolilla
xcftgy kirjoitti:
Jostain kai tämänkin Poolin on katteensa otettava vaikka nämä mainiot ehdot pitäisivätkin käytännössäkin kutinsa. Mitähän se "kohtuuhintaisuus" tarkoittaa?
Kohtuuhintaisuus esim. minulle tarkoittaa 40-70 % halvempia vuosimaksuja kuin kotimaisten tarjoukset olivat, lisäksi huomattavasti paremmin korvausehdoin, siis vähemmin "rajoittein".
Kai ne tosiaan katteensa, "jostain" keräävät, ja epäilen vahvasti, että ne tulevat juuri venevakuutuksista. Käyttävät varmaan vähemmän "materiaalia" ja henkilötyövuosia oikeudessa - jotta välttyisivät korvauksilta. - Jahti-Allas
xcftgy kirjoitti:
Yach Pool on iso firma, joka vakuuttaa myös valtamerillä purjehtivia. Siellä vakuutusmaksut ja vakuutettavat veneet ovat paljon kalliimpia, kuin suomalaisen järven rannalla. Veikkaan kuitenkin, että korvattavia vahinkoja sattuu suhteessa vähemmän, koska onnettomuustapauksissa hengen menetyksen vaara on myös suuri.
- kokemustakin on
Parasta suhtautua heti kärkeen niin että vakuutusyhtiön lähtökohta on "ei korvata". Se kun ei ole mikään pelastusarmeija. Asiaa saattaisi tosin auttaa jos sattuisit omistamaan osake-enemmistön esim. Mickrosoftista. Korvauksen hakija tuntee usein ettei asioikaan enää saman firman kanssa jossa teki vakuutussopimuksen, ts. mainokset ovat todellakin vain mainoksia. On myös syytä varautua viivytystaisteluun jossa yhtiö toivoo korvauksenhakijan kyllästyvän ja luopuvan. Olen tosin kuullut sellaistakin että korvaus olisi suoritettu ihan nikottelematta joten eivät nämä synkät profetiat kai aina toteudu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?196944Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719