Viimeisellä tuomiolla

Kloppi

Minä olen ollut lapsesta asti ns. vl ja minulle on aina opetettu, että viimeisellä tuomiolla ei kysytä mitä on tullut tehtyä ja mitä on tullut tekemättä jätettyä, vaan ainoa asia mitä kysytään on sydämen tila. Onko sinulla synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Kun tätä asiaa peilaa tämän palstan keskusteluun, niin huomaa että suurin osa keskustelijoista ei tiedä vl uskosta oikeasti mitään. Täällä levitellään vain täysin utopistisia juoruja. Milloin ikkunallinen pesukone on syntiä jne.

58

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+5

Osoitapa, mistä kohden Raamattua tuollainen väittämä löytyy? Kysyn, kun en tiedä?

• Kloppi

Näin pääsiäisen aikaan sopiva esimerkki, vaikka ryövärin kohtalo Jeesuksen rinnalla ristillä. Ei Jeesus kysynyt mitä kaikkea pahaa ryöväri oli elämänsä aikana tehnyt, mutta lupasi että Isän tykönä taivaassa tavataan.

• ryöväri**
        Kloppi kirjoitti:

Näin pääsiäisen aikaan sopiva esimerkki, vaikka ryövärin kohtalo Jeesuksen rinnalla ristillä. Ei Jeesus kysynyt mitä kaikkea pahaa ryöväri oli elämänsä aikana tehnyt, mutta lupasi että Isän tykönä taivaassa tavataan.

Nimenomaan, ryövärin sydämen tila oli täydellisen nöyrä ja täydellisen katuvainen, oman pienuuden ja vajavaisuuden, mitättömyyden ilman Jumalaa ja anteeksi antoa, ymmärtävä.

Ihmettelen näitä vl-lastensaraiskaajia. Olen ymmärtänyt, että ainakin osan heistä sydämen tila ei ole nöyrä ja katuvainen, vaan päinvastoin, näkevät itsensä jopa uhrin asemassa ja syyttöminä. Ovat ylpeitä loppuun asti, niin kuin se toinen ryöväri.

Olenkohan ymmärtänyt kuitenkin väärin...toivottavasti.

• Kloppi
        ryöväri** kirjoitti:

Nimenomaan, ryövärin sydämen tila oli täydellisen nöyrä ja täydellisen katuvainen, oman pienuuden ja vajavaisuuden, mitättömyyden ilman Jumalaa ja anteeksi antoa, ymmärtävä.

Ihmettelen näitä vl-lastensaraiskaajia. Olen ymmärtänyt, että ainakin osan heistä sydämen tila ei ole nöyrä ja katuvainen, vaan päinvastoin, näkevät itsensä jopa uhrin asemassa ja syyttöminä. Ovat ylpeitä loppuun asti, niin kuin se toinen ryöväri.

Olenkohan ymmärtänyt kuitenkin väärin...toivottavasti.

Niin ihmettelen minäkin ja varmasti kaikki muutikin vl:ät. Toivottavasti hekin ymmärtävät osansa.

• Mikä oli
        Kloppi kirjoitti:

Oliko ryövörin rikos insesti?

• vankilassa
        Kloppi kirjoitti:

matteus 28. Oikealla
        sydämen tilalla ihminen toimii tietämättäänkin oikein

• Kristuslainen

Olet osaksi oikeassa. Minäkin olin lappsesta asti vl, mutta sitten minutyhtäkkiä heitettiin S....nan haltuun ilman muuta syytä, kuin että olin pitänyt uskovaisena erästä äsken S....nalle heitettyä henkilöä. Minulla kuitenkin on rauha Jumalan kanssa ja uskon edelleen Jeesukseen vapahtajanani.

Tällaisista asioista täällä ennen keskusteltiin, tämä minun kohdallani tapahtunut on sattunut silloin kun vanhempasi olivat pieniä, eli v 1979. Kun tällaista on monellekin sattunut ja sitten on muitakin vääryyksiä tehty, mm piiloteltu pedofiileja ja julistettu lasten puolestapuhujia oman pesän likaajiksi, laumaa raateleviksi susiksi ym "hauskoilla" nimityksillä, niin ei kai ole ihme, että tällä palstalla valitettavasti esiintyy vihapuhetta, asiatontakin.

On hyvä, että ole "uskomassa", varsinkin jos olet uudestisyntynyt etkä vain vl-kasvatuksen saanut nuori henkilö. Silloin tajuat että oma hengellinen kotisi on vain yksi joukko monien joukossa, eikä se ole "ainoa oikea erehtymätön Jumalan valtakunta". Kun tämän tajuat, olet todellinen kristitty, etkä vain vl.

Jumalan siunausta sinulle elämääsi.

• Hyvä kommentti.

• lukewainen vl
        Melperi1 kirjoitti:

Hyvä kommentti.

"tällä palstalla valitettavasti esiintyy vihapuhetta, asiatontakin."

Melperi1, "Kristuslaisen" kirjoituksessa oli tosiaan hyvä kommentti, juuri sinua varten! Toivottovasti vihdoin lopetat ne tuhannet vihakirjoitukset, jotka olet sadoilla vaihtuvilla nimimerkeillä kirjoittanut.

• Sivusta kysyn
        lukewainen vl kirjoitti:

"tällä palstalla valitettavasti esiintyy vihapuhetta, asiatontakin."

Melperi1, "Kristuslaisen" kirjoituksessa oli tosiaan hyvä kommentti, juuri sinua varten! Toivottovasti vihdoin lopetat ne tuhannet vihakirjoitukset, jotka olet sadoilla vaihtuvilla nimimerkeillä kirjoittanut.

Miksi olet noin katkera? Katkeroittaako vl-herätysliikkeen jäsenyys ihmisen?

• Saara-äiti

Amen

• Ei katkera
        Sivusta kysyn kirjoitti:

Miksi olet noin katkera? Katkeroittaako vl-herätysliikkeen jäsenyys ihmisen?

Sivusta kysyn=Melperi1

• Kloppi

Ei vanhempani kovin pieniä ollut vuonna 1979, kun minäkin olin jo 2 vuotias ja olen perheemme kolmas lapsi...

• iso petos.

Ei ihmisiä mihinkään saata--nalle heitetä se on vain vahvaa psykolokiaa johon ei pitäisi mennä mukaan.Älkää uskoko kaikkea uskovaisuuden hömpötyksiä . Ei ole mitään saa--tanalle heittämistä tai hylkäämistä uskokaa se.

• Tuomiopäivä??12

Viimeinen tuomio. Milloin se oikein on?
      Kun 200v sitten jo odoteltiin viimeistä tuomiota missä nää miljardit ihmiset ovat tämän väliajan??
      Ja kuinka kauan siihen menee. Raamatun mukaan se on jo ollut:(

• teuta

Ei se vielä ole ollut , koska me olemme olemassa ,
        Nimittäin Apostolit jo odottivat että se tulee kohta ,
        Sittemmin he huomasivat Raamatun tekstin Hän tuee
        pitkän ajan kuluttua , eli nyt kohta . se polvi joka näkee
        tämän tapauksen on syntynyt 48 tai läljeen mutta ei
        kaikki sitä näe moni syntinen ja synnitönkin on kuollut
        sitä ennen , vaikka hän sanoi , kukaan ei nuku ohi jokainen
        tuilee näkemään ja kokemaan ,viimeisen tuomion. .

• Se on täyttä puppua. Miten ihminen itse voi vastata sydämensä tilasta.
      Tuomarina ei ole Jumala, vaan Jeesus Pyhien temmattujen sekä 144 tuhannen juutalaisen kanssa, milleniumin jälkeen.

Jeesus tunnistaa vain omansa. Onko ihmiselle Jeesus Herra, vai ei.

Matt 10;32,33; "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
      Asia mikä esiintyy lähes 10 kertaa UT;ssa ja elävä esimerkki on Ristin ryöväri.

Jeesuksen lunnailla vain pääsee teenpäin, iankaikkiseen elämään Isän luo.

Missään Raamatussa ei puhuta pelastuksesta, - kun on synnit anteeksi?

Kes.

• Syntinen ajatus synt

otappa huomioon, että aina olet syntinen.
      Jos saat saarnamieheltä synnit anteeksi, jo sekunnissa
      saattaa mieleen juolahtaa syntinen ajatus, joka on syntiä.
      Siis aina on syntinen.

Kuollessaan jokainen on syntinen.
      Jeesus poisti kaikkien synnit.

• Kloppi

Niinpä... ihminen on syntiin taipuvainen olento. MUTTA onneksi Jeesus sovitti kerran syntimme kärsimyksellään. Rippikoulussa n. 20v sitten oli kysymyslaatikossa kysymys: Saako synnit anteeksi yleisestä saarnasta seuroissa? Rippipappi vastasi, että synnithän on aina anteeksi. Eli Jeesus on sovittanut kaikki maailman synnit ja saarnamiehen tehtävä on aivan kuin muistuttaa siitä. Ei syntien anteeksi saaminen ole saarnamiehen siunauksessa. Ja tämä rippipappi on ns. vl.

• kumpaan joukkoon....

"Minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. - - - Joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." (Joh. ilm. 20: 12-15).

Tuosta ilmestyskirjan kohdasta käy ilmi, että kuolleet (ei vanhurskaita) tuomittiin heidän tekojensa mukaan: "ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan", siis vain kuolleet, ne Jumalan kirkkautta vailla olevat, helvettiin matkaavat tuomittiin ja heille sanottiin:" Te kirotut, menkää pois minun tyköäni siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä" (Matt. 25:41), kun samaan aikaan toiselle joukolle sanotaan: "Tulkaa minun isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti". (Matt. 25:34).

Lopussa on siis vain kaksi joukkoa, kumpaan joukkoon haluat kuulua?

• Mikä KLOPPI

Minkälainen kloppi se sinä mätäperse luulet olevasi.

Jos tuomitset muut, joudut heti helvetiaan.

Etkö älyvapaa sika tiedä että:

- Älä tuomitse että sinua ei tuomittaisi, eli tuomitset, jotten mee helvetiaan odotteleen.

• koetko kuuluvasi...

Koetko nimimerkki "Mikä KLOPPI" kuuluvasi siihen joukkoon, jolle sanotaan, kun kirjat on avattu ja kuolleet tuomittu sen perusteella, mitä kirjoihin on kirjoitettu: " Te kirotut, menkää pois minun tyköäni siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä" (Matt. 25:41)

• Kloppi

Anteeksi nyt en aivan ymmärrä aivoituksiasi...

• Naamanen

Niinpä, tutulta tuo kuullostaa Kloppi. Mutta sitten kun ymmärsin, että tuokin on Oulusa veistelty Raamatun sanan väännös, heräsin ymmärtämään paljon muutakin. Ymmärsin, että meitä pidettiin tiukassa narussa nimen omaan näiden keksittyjen uskonkohtien avulla. Se oli aika kauheaa huomata. Siionissa tapahtuu tällaista.

Sitten tulivat hoitokokoukset ja paljon muutakin ikävää.

ps. Tuo ikkunallinen pesukone ei ihan hirveästi poikkea korvakorusynnistä, ja sekin on täysin hämmästyttävä juttu.

• Kloppi

Minulla on sellainen käsitys, että korvakorut ei vie ketään kadotukseen. Olen ymmärtänyt, että kyse on sydämen tilasta.

• Korvakorukadotus!
        Kloppi kirjoitti:

Minulla on sellainen käsitys, että korvakorut ei vie ketään kadotukseen. Olen ymmärtänyt, että kyse on sydämen tilasta.

Voiko "oikealla sydämentilalla" otta korvakorut?

Ei voi. Näin on opetettu ja opetetaan edelleen.

• Kloppi
        Korvakorukadotus! kirjoitti:

Voiko "oikealla sydämentilalla" otta korvakorut?

Ei voi. Näin on opetettu ja opetetaan edelleen.

Vai pitäisikö kysyä, että haluaako "ottaa" korvakorut?

• Ajatus kadottaa?
        Kloppi kirjoitti:

Vai pitäisikö kysyä, että haluaako "ottaa" korvakorut?

Siis pelkkä korvakorujen haluaminen jo on kadottava synti?

• Kloppi
        Ajatus kadottaa? kirjoitti:

Siis pelkkä korvakorujen haluaminen jo on kadottava synti?

hmm... en välttämättä oikein osaa kirjoittaa ajatuksiani ymmärrettävään muotoon, mutta ajattelen jotenkin niin, että ei syntejä tarvitse jaotella mikä on kadottavaa ja mikä ei. Jos ihmisellä on rauha omallatunnolla ja hän uskoo, että Jeesus on sovittanut syntimme, niin hän pelastuu. Olipa sitten elämän aikana tullut lankeiluja enempi tai vähempi. Se on kuitenkin selvä, että täydellistä ihmistä ei ole maan päällä ollut kuin yksi.

• Keskelle taivasta?
        Kloppi kirjoitti:

hmm... en välttämättä oikein osaa kirjoittaa ajatuksiani ymmärrettävään muotoon, mutta ajattelen jotenkin niin, että ei syntejä tarvitse jaotella mikä on kadottavaa ja mikä ei. Jos ihmisellä on rauha omallatunnolla ja hän uskoo, että Jeesus on sovittanut syntimme, niin hän pelastuu. Olipa sitten elämän aikana tullut lankeiluja enempi tai vähempi. Se on kuitenkin selvä, että täydellistä ihmistä ei ole maan päällä ollut kuin yksi.

Korvakorusynti on kuitenkin syntilistallanne. Jos siis lankeaa kadottavaan korvakorusyntiin ja kuolee korvakorut korvissaan ja korvakorusynti tunnollaan, ei pääse vl-taivaaseen.

Mutta puolestaan vl-lastenraiskaaja saa uskoa itsensä "pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi" kunhan muistaa jokaisen lapsen raiskaamisen jälkeen pyytää uhriltaan anteeksi. Vai riittääkö, että kuuntelee pätkän saarnakasettia ja uskoo lastenraiskaamissynnin anteeksi yleisestä saarnasta?

• Kloppi
        Keskelle taivasta? kirjoitti:

Korvakorusynti on kuitenkin syntilistallanne. Jos siis lankeaa kadottavaan korvakorusyntiin ja kuolee korvakorut korvissaan ja korvakorusynti tunnollaan, ei pääse vl-taivaaseen.

Mutta puolestaan vl-lastenraiskaaja saa uskoa itsensä "pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi" kunhan muistaa jokaisen lapsen raiskaamisen jälkeen pyytää uhriltaan anteeksi. Vai riittääkö, että kuuntelee pätkän saarnakasettia ja uskoo lastenraiskaamissynnin anteeksi yleisestä saarnasta?

Niinkuin jo johonkin muuhun viestiin vastasin, että ei ole tarpeen verrata mikä on iso synti ja mikä pieni. Tietenkin seuraamukset ja haitat muita ihmisiä kohtaan, näissä kahdessa vertaamassasi asiassa on aivan eri luokkaa. Ei näitä tekoja edes voi verrata keskenään. Lasten raiskaaminen on niin paha asia, että uskon sellaiseen syyllistyneen kärsivän tunnontuskia siitä koko loppuelämänsä. Onko helppo luottaa sellaisten tekojen jälkeen siihen, että minunkin syntini on anteeksi annettu. Voisin väittää että ei. Uhrien osa on tottakai vielä pahempi, mutta tunnontuskia ei uhrin tarvi asiasta kärsiä. Uhreille on onneksi olemassa henkistä apua, kunhan heitä vain tarpeeksi rohkaistaan siihen turvautumaan.

Mutta sinun kirjoituksesi tärkein pointti on lause "kuolee synnit tunnollaan". Jos ihminen uskoo syntinsä anteeksi ja hänellä on rauha tunnollaan, niin hän pelastuu.

• Loppuu kirjoitteluki

On aivan sama, onko teillä ikkunallinen pesukone vaiko ei. Lopettakaa sen sijaan lastenne raiskaaminen, rikosten salailu, rikollisten suojeleminen, uhrin vaientaminen laajennetulla rippisalailu-opillanne ja lastenpuolustajien vainoaminen!

• Kloppi

Miten minä voin lopettaa lapsieni raiskaamisen, kun en ole sitä koskaan aloittanutkaan. Enkä kyllä tunnista nuita muitakaan syytöksiäsi. Jos joku/jotkut liikeeseen kuuluvat ovat näihin kauheuksiin alkaneet, niin ei sinun tarvitse minua siitä syyllistää. Vai lopetitko sinä raiskaukset eroamalla vl liikkeestä? Toivon todella, että ne henkilöt jotka mainitsemiisi kauheuksiin ovat syyllistyneet tajuavat tilansa jo uhrienkin takia. Vaikka joku onnistuisikin salaamaan tekonsa maalliselta vallalta, Jumalalta ei jää mikään huomaamatta ja viimeisellä tuomiolla kukin saa sydämensä tilan mukaisen tuomion.

• Kloppi

Ensinnäkin, en tiedä mitään mistään V.V rikosvyyhdistä, joten en pysty siihen ottamaan sen enempää kantaa. Mutta se on tosi, että vaikka ihminen kuuluu vl liikkeeseen ei hän ole täydellinen eikä sen parempi ihmisenä kuin ei vl ihminenkään. Minun mielestä on vähän turha tässä keskustelussa jaotella ihmisiä sillä kuka on vl ja kuka ei, koska vl liikkeeseen kuuluminen ei tuo pelastusta kellekään. Vaikka ihminen olisi, jonkun ry:n jäsen, mutta silti harrastaa tuollaisia kauheuksia, niin voi sitä kurjaa. Toivottavasti nämä ihmiset ymmärtää tilansa ennen kuolemaansa. Minä en myöskään allekirjoita tuota, että syrjisin jollain tapaa näitä raiskauksien uhreja. Päinvastoin, jos joku ansaitsee tukea, niin nämä vähäosaisimmat.

• Kovasti ihmettelen
        Kloppi kirjoitti:

Miten minä voin lopettaa lapsieni raiskaamisen, kun en ole sitä koskaan aloittanutkaan. Enkä kyllä tunnista nuita muitakaan syytöksiäsi. Jos joku/jotkut liikeeseen kuuluvat ovat näihin kauheuksiin alkaneet, niin ei sinun tarvitse minua siitä syyllistää. Vai lopetitko sinä raiskaukset eroamalla vl liikkeestä? Toivon todella, että ne henkilöt jotka mainitsemiisi kauheuksiin ovat syyllistyneet tajuavat tilansa jo uhrienkin takia. Vaikka joku onnistuisikin salaamaan tekonsa maalliselta vallalta, Jumalalta ei jää mikään huomaamatta ja viimeisellä tuomiolla kukin saa sydämensä tilan mukaisen tuomion.

Voiko muuten lapsiaan vuosia raiskanneella miehellä olla se sydämen tila millainen, pyhä, autuas, mitä? Miksi lestadiolaiset heittää niitä raiskaamiaan lapsia saatanalle, mutta pitävät raiskaajaa niin pyhinä ja omaa sydämensä tilaa oikeana?

Eikö Jeesus sanonut, että minkä te teette yhdelle näistä pienimmistä, niin sen te teette minulle? Eli mitä Jeesus tykkää raiskaajastaan ja siitä että Jeesusta syytetään raiskaajan teosta, eikä raiskaaja ota mitään vastuuta itselleen vaan jatkaa hyväksikäyttöä. Se rosvo Jeesuksen kanssa ristillä kuitenkin sai rangaistuksen, mistä lestadiolaiset taas luikertelee ovelasti pois.

Kummallista on muuten näiden raiskaajien vertaaminen Jeesukseen ja hänen ristillä oloonsa. Kun minusta näin ulkopuolisena näyttää että raiskaajat tekee lapsista omien syntiensä kantajan. Kyllä on ihmeellinen oppi tuo lestadiususko. Mutta onko sillä kristinuskon kanssa mitään tekemistä?

• Kloppi
        Kovasti ihmettelen kirjoitti:

Voiko muuten lapsiaan vuosia raiskanneella miehellä olla se sydämen tila millainen, pyhä, autuas, mitä? Miksi lestadiolaiset heittää niitä raiskaamiaan lapsia saatanalle, mutta pitävät raiskaajaa niin pyhinä ja omaa sydämensä tilaa oikeana?

Eikö Jeesus sanonut, että minkä te teette yhdelle näistä pienimmistä, niin sen te teette minulle? Eli mitä Jeesus tykkää raiskaajastaan ja siitä että Jeesusta syytetään raiskaajan teosta, eikä raiskaaja ota mitään vastuuta itselleen vaan jatkaa hyväksikäyttöä. Se rosvo Jeesuksen kanssa ristillä kuitenkin sai rangaistuksen, mistä lestadiolaiset taas luikertelee ovelasti pois.

Kummallista on muuten näiden raiskaajien vertaaminen Jeesukseen ja hänen ristillä oloonsa. Kun minusta näin ulkopuolisena näyttää että raiskaajat tekee lapsista omien syntiensä kantajan. Kyllä on ihmeellinen oppi tuo lestadiususko. Mutta onko sillä kristinuskon kanssa mitään tekemistä?

En todellakaan tiedä kuinka autuas voi olla lapsen raiskaajalla olo. Eipälen vahvasti, että ei kovinkaan autuas ja luottavainen. Lestadiolaiset ei heitä ketään saatanalle. Päinvastoin, kova halu olisi saada kaikki ihmiset kulkemaan Jeesuksen viitoittamaa tietä kohti taivaan ikuista iloa.

• cinatit

Olen katsonut tv:stä Titanic-ohjelmia kun kerran tuo televisio on nyt ryhtynyt huonekaluksemme.

On hiipinyt mieleen onko tämä liike jo törmännyt jäävuoreen.

Jos vl-laiva hilpetööreineen uppoaa, sekin on Jumalan tahto. Silloin oleellista on, että jokainen laivalla oleva pääsee pelastusveneeseen - säilyttää sydämessään uskon joka kantaa perille saakka.

• Kloppi

Minulla on vl liikkeen tilasta sellainen kuva, että ei se ainakaan hiipumaanpäin ole. Seuroissa käy enempi ihmisiä kuin aikoihin. Salit täyttyvät ympäri Suomen illasta toiseen.

• cinatit
        Kloppi kirjoitti:

Minulla on vl liikkeen tilasta sellainen kuva, että ei se ainakaan hiipumaanpäin ole. Seuroissa käy enempi ihmisiä kuin aikoihin. Salit täyttyvät ympäri Suomen illasta toiseen.

Ehkä tulee aika tai jo on jolloin vl toivottaa sydämestään el:lle Jumalan rauhaa.
        Ehkä tulee sekin aika jolloin vl ja ortodoksi kaulakkain tähyilevät idän taivasta josko Jeesus jo saapuisi.

• Pedofiili Biisoni

Olet oikeassa, juuri tästä se johtuu. Nyt paljasti Suuren Salaisuutemme. Siksi minäkin liityin ry:hyn, vaikken usko edes jumalaan mutta ah niitä 15-kesäisiä nuoria poikia...

• pelastumisesta

Kysynmpä vain että kuka ihminen voi sanoa toisesta ihmisestä pääseekö hän taivaaseen vai ei? Vain Jumala sen tietää. se että oletko vl tai ei vl ei ole mitään tekemistä pelastumisen kannalta. Kuka vielä uskaltaa kiistää tämän? vl perheenisä

• autuuden asiaa

ja vielä lisää. Jos minulle julistetaan jumalanpalveluksessa kaikki synnit anteeksi ja uskon tuon kohdalleni niin voin hyvillä mielin lähteä kirkosta pois. eli voin uskoa että synnit on anteeksi ja minulla on rauha Jumalan kanssa. Riippumatta siitä sattuuko pappi olemaan vl liikkeessä vai ei. Onko joku eri mieltä?

• Kloppi
        autuuden asiaa kirjoitti:

ja vielä lisää. Jos minulle julistetaan jumalanpalveluksessa kaikki synnit anteeksi ja uskon tuon kohdalleni niin voin hyvillä mielin lähteä kirkosta pois. eli voin uskoa että synnit on anteeksi ja minulla on rauha Jumalan kanssa. Riippumatta siitä sattuuko pappi olemaan vl liikkeessä vai ei. Onko joku eri mieltä?

Synnithän on anteeksi annettu Jeesuksen pelastustyön kautta. Ei se pappi niitä anteeksi anna.

• Kloppi

vl liike on vain maallinen järjestö joka harjoittaa evankeliumin julistustyötä. Kukaan ei pelastu olemalla rauhanyhdistyksen jäsen. Seuroissa ja Jumalanpalveluksissa käydään vain "vahvistamassa" uskoa, sillä usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanana kautta.

• VL-rippisalailua!
        Kloppi kirjoitti:

Synnithän on anteeksi annettu Jeesuksen pelastustyön kautta. Ei se pappi niitä anteeksi anna.

Ei "epäuskoinen" pappi mitään synninpäästöä voi kenellekään antaa, siihen tarvitaan vähintään vl-maallikko-rippi-isä, joka salaa törkeimmätkin rikokset!

• Maallinen kunnia?
        Kloppi kirjoitti:

vl liike on vain maallinen järjestö joka harjoittaa evankeliumin julistustyötä. Kukaan ei pelastu olemalla rauhanyhdistyksen jäsen. Seuroissa ja Jumalanpalveluksissa käydään vain "vahvistamassa" uskoa, sillä usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanana kautta.

Jos noin olisi, miksi SRK suojelee "yhteisönsä mainetta" salaamalla rikoksia ja vaientamalla rikosten uhreja?

Miksi SRK vainoaa lastenpuolustajia, jos sen tehtävä on julistaa evankeliumia?

• Kloppi
        Maallinen kunnia? kirjoitti:

Jos noin olisi, miksi SRK suojelee "yhteisönsä mainetta" salaamalla rikoksia ja vaientamalla rikosten uhreja?

Miksi SRK vainoaa lastenpuolustajia, jos sen tehtävä on julistaa evankeliumia?

Valitettavasti en osaa vastata näihin kysymyksiin, kun en tiedä tuollaisista tapauksista mitään. Uskoisin, että jos keskusyhdistyksen ihmiset tekevät rikoksia, heidät kyllä tuomitaan maallisessa tuomioistuimessa. Ainoa tapaus mistä olen lukenut tältä palstalta on se tilintarkastaja. Eikö hän ole saanut tuomion, eli ansionsa mukaan? Jos tiedät tapahtuneen jotain muutakin rikollista toimintaa, niin tee toki rikosilmoitus. En minä voi vastata muiden ihmisten puolesta...

• Poekahan posmottaa
        Kloppi kirjoitti:

Valitettavasti en osaa vastata näihin kysymyksiin, kun en tiedä tuollaisista tapauksista mitään. Uskoisin, että jos keskusyhdistyksen ihmiset tekevät rikoksia, heidät kyllä tuomitaan maallisessa tuomioistuimessa. Ainoa tapaus mistä olen lukenut tältä palstalta on se tilintarkastaja. Eikö hän ole saanut tuomion, eli ansionsa mukaan? Jos tiedät tapahtuneen jotain muutakin rikollista toimintaa, niin tee toki rikosilmoitus. En minä voi vastata muiden ihmisten puolesta...

Samall viisii ku pastor a-stuudios...

• Amen.

Totta turiset.

• ...

Minkäänlaista jumalaa ei ole olemassa. Sinulle on valehdeltu. On se vaan kumma miten herkäuskoisia ihmisiä aina vaan riittää. Tule järkiisi!

• Kloppi

On se mukava, kun pystyy luottamaan Jumalaan silloin kun tuntee oman riittämättömyytensä. Ihan maallisissakin asioissa, esim. töissä, voi vapaasti hoitaa asioita eteenpäin kun tietää, että Jumala johtaa asiat aina parhainpäin.

• perämela

Minulta on tultu kysymään mielipidettä ikkunallisen pesukoneen synnillisyydestä, ja se totisinta totta. Eli ei se ihan tuulesta ole temmattu. Aivan varmasti olivat nämä henkilöt olleet asian tiimoilla jollain tapaa kuuluessaan lestadiolaisiin.

• perämelalle

Se on ihan "urbaani legenda" se pesukonejuttu. Itse vl-suurperheessä kasvaneena voin todistaa, että lukuisten pesukoneidemme ikkunallisuudella tai ikkunattomuudella ei ollut kyllä minkään sortin uskonnollista merkitystä :D :D :D

• T. H. P

""Jumalanpalveluksissa käydään vain "vahvistamassa" uskoa, sillä usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanana kautta. ""

Seuroissa käydään vain "vahvistamassa", että synnit on uskossa Jeesukseen Kristukseen anteeksiannetut. Kaikki ei tällaista "vahvistamista" edes tarvitse!

• M. R.H

""Seuroissa käydään vain "vahvistamassa", että synnit on uskossa Jeesukseen Kristukseen anteeksiannetut. Kaikki ei tällaista "vahvistamista" edes tarvitse! ""

Oikeassa olet. En ole käynyt viiteen vuoteen ry:llä ja silti olen uskomassa.

• olteko omavanhurskas

Et tarvitse vahvistusta? Oletko omavanhurskas?

• M. R.H.

""Et tarvitse vahvistusta? Oletko omavanhurskas? ""

Vahvistuksena minulle riittää Jumalan sana, että Jeesus Kristus on kantanut minun syntini ja sairauteni ja saan uskoa armosta, lahjaksi, Kristuksen tähden syntini anteeksi. Näin lukee Raamatussani. En tarvitse omaa vanhurskautta tai muiden antamaa, sillä minulle riittää tämä Kristuksen lahjavanhurskaus. Onko tässä sinun mielestäsi jotain Raamatun vastaista? Kerro!

• uskosta

Sinulle M.R.H :

Olen kanssasi samaa mieltä, uskot niinkuin raamattu sanoo. Usko Jeesuksen sovitustyöhön ja siihen että hänen ansioistaan saa uskoa synnit anteeksi riittää. Kuuntelen silloin tällöin nettiseuroja ja käyn myös kirkossa tavallisissa jumalanpalveluksissa joissa saarnataan myös kaikki synnit anteeeksi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6556
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4191
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3509
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2891
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1501
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      918
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      903
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      889
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      868
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      849
    Aihe