Oletteko te toiset olleet tyytyväisiä Enbrel-kynän toimintaan? Minulla
on kynä ollut vajaan vuoden käytössä ja pistän kerran viikossa.
Neljä kertaa on ollut sellainen kynä, joka ei toimi. Reikä tulee ihoon ja sattuu,
mutta pisaraakaan lääkettä ei tule putkesta. Lääkkeen toimittajalta olen
saanut korvaukset. Aluksi Enbrel tuntui tehokkaalta lääkkeeltä, mutta sen vaikutus alkaa jo hiipua. Mitään sivuvaikutuksia minulla ei ole ollut.
Enbrel-kynä
6
460
Vastaukset
- kynäpiikki
Olen käyttänyt kynä enbreliä jo parisen vuotta ilman mitään ongelmia. Jokainen kynä on toiminut hyvin. Piikitän aina vatsanahkaan eli rasvakudokseen, puolta vaihtaen.
- miiru
Ehkä pistos vatsanahkaan onnistuu paremmin, mutta jäykän niskani
takia joudun pistämään reiteen. - Toimii kyllä
miiru kirjoitti:
Ehkä pistos vatsanahkaan onnistuu paremmin, mutta jäykän niskani
takia joudun pistämään reiteen.Ei minullakaan ole ollut ongelmia kynänkäytössä. Aloitin marraskuussa ja piikitän kerran viikossa, jokainen kynä on toiminut. Aluksi piikitin reisiin, mutta sain siitä kauheita paukamia. Täällä neuvottiin piikittämään vatsaan, ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.
Teho on minustakin jo hiipunut jonkunverran, aluksi olin hetken aikaa täysin oireeton, mutta nyt selkäkivut ovat palanneet. Jäykkyys on edelleen poissa.
- MmmmMmk
Minulla sattui sairaalassa toimimaton enbrel kynä, jouduin odottamaan aloitusta seuraavaan viikkoon kun ei tiedetty menikö lääkettä perille asti ja jos meni niin minkä verran.
- Miiru
Nyt olen saanut Enbrel-kynän toimimaan hyvin, kun olen pitänyt sitä
huoneenlämmössä 40 min ennen pistämistä. Käytin Enbreliä reilun
vuoden ajan ja sitten jätin sen tauolle nähdäkseni, onko lääkkeestä hyötyä.
Vaikka kipuja ja jäykkyyttä alkoikin ilmaantua käytön aikana, niin kuukauden
piikittömän kauden jälkeen kivut lisääntyivät huomattavasti ja aamujäykkyys
kesti 3-4 tuntia. Aloitin pistämisen uudelleen viime viikolla.
- Ärsyttävää
Ihmettelen myös Enbrelin kyniä. Aikaisemmin oli Humira ja toimi ihan ok. Viime viikolla en saanut pistettyä lainkaan - ei laukaissut neulaa. Ja nyt näyttää olevan sama homma. Edelliset kaksi samasta erästä toimi oikein. Olen tottunut piikittäjä, joten en tosiaan ole ensimmäistä kertaa pistämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384350Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3382184Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481881- 1071800
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571449Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4821343Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316