Enbrel-kynä

miiru

Oletteko te toiset olleet tyytyväisiä Enbrel-kynän toimintaan? Minulla
on kynä ollut vajaan vuoden käytössä ja pistän kerran viikossa.
Neljä kertaa on ollut sellainen kynä, joka ei toimi. Reikä tulee ihoon ja sattuu,
mutta pisaraakaan lääkettä ei tule putkesta. Lääkkeen toimittajalta olen
saanut korvaukset. Aluksi Enbrel tuntui tehokkaalta lääkkeeltä, mutta sen vaikutus alkaa jo hiipua. Mitään sivuvaikutuksia minulla ei ole ollut.

6

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynäpiikki

      Olen käyttänyt kynä enbreliä jo parisen vuotta ilman mitään ongelmia. Jokainen kynä on toiminut hyvin. Piikitän aina vatsanahkaan eli rasvakudokseen, puolta vaihtaen.

      • miiru

        Ehkä pistos vatsanahkaan onnistuu paremmin, mutta jäykän niskani
        takia joudun pistämään reiteen.


      • Toimii kyllä
        miiru kirjoitti:

        Ehkä pistos vatsanahkaan onnistuu paremmin, mutta jäykän niskani
        takia joudun pistämään reiteen.

        Ei minullakaan ole ollut ongelmia kynänkäytössä. Aloitin marraskuussa ja piikitän kerran viikossa, jokainen kynä on toiminut. Aluksi piikitin reisiin, mutta sain siitä kauheita paukamia. Täällä neuvottiin piikittämään vatsaan, ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.
        Teho on minustakin jo hiipunut jonkunverran, aluksi olin hetken aikaa täysin oireeton, mutta nyt selkäkivut ovat palanneet. Jäykkyys on edelleen poissa.


    • MmmmMmk

      Minulla sattui sairaalassa toimimaton enbrel kynä, jouduin odottamaan aloitusta seuraavaan viikkoon kun ei tiedetty menikö lääkettä perille asti ja jos meni niin minkä verran.

      • Miiru

        Nyt olen saanut Enbrel-kynän toimimaan hyvin, kun olen pitänyt sitä
        huoneenlämmössä 40 min ennen pistämistä. Käytin Enbreliä reilun
        vuoden ajan ja sitten jätin sen tauolle nähdäkseni, onko lääkkeestä hyötyä.
        Vaikka kipuja ja jäykkyyttä alkoikin ilmaantua käytön aikana, niin kuukauden
        piikittömän kauden jälkeen kivut lisääntyivät huomattavasti ja aamujäykkyys
        kesti 3-4 tuntia. Aloitin pistämisen uudelleen viime viikolla.


    • Ärsyttävää

      Ihmettelen myös Enbrelin kyniä. Aikaisemmin oli Humira ja toimi ihan ok. Viime viikolla en saanut pistettyä lainkaan - ei laukaissut neulaa. Ja nyt näyttää olevan sama homma. Edelliset kaksi samasta erästä toimi oikein. Olen tottunut piikittäjä, joten en tosiaan ole ensimmäistä kertaa pistämässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe