Ilman laatu

Nyt on taas aika jolloin niiskutetaan mutta siihen auttaa myös nenähuuhtelu merisuolaa lampimään veteen ja myytävänä on myös norsunkärsä apteekista 12 e mutta yhtä hyvin limsapullo jossa on nostettava mekanismi korkki.
Toimenpide on se, että sierainmeen kaadetaan lavuaarin päällä vettä ja toisesta sieraimesta ulos ja se ei mene nieluun siten pään ollessa kallellaan tämä on ainakin auttanut ettei ole tarvinnut monta kertaa juosta lääkärissä punkteeraamassa.
Mutta tänään radiosta tuli noista siivousaineista jotka ei ole saunanpesussa eikä muutenkaan tarpeellisia.
Yksi huomioitava asia on myös kukat allergisille esim esikot
Mutta kun kevät koittaa niin talojen alapohjien tuuletus on kunnolla tarpeen ja kuistin tai talon alusta ei ole säilytystila koska näin home etenee rakennukseen,
On myös hyvä tarkistaa nuo ilmanvaihtoventtiilit A 4 arki paperia pitää pysyä siinä ja kerrostaloissa ei pidä lähteä muuttamaan asetuksia ja teippailemaan ventteeliä koska koko järjestelmä menee sekaisin näin on käynyt joissakin paikoissa.
On tärkeää myös se että makuuhuoneissa ei ole kukkia ja ilmanvaihto toimii ja lämpötila ei myöskään liian korkea tai matala asunnoissa sopiva on yleensä 18-23 korkeampi vetää puoleensa pölyjä ja aiheuttaa sydänvaivoja kun taas alle 16 astetta saa aikaan hometta jopa rakenteissa.
Sauna kannattaa pitää päällä kylvyn jälkeen noin 15 min että rakenteet kuivuvat myös kylvyn jälkeen jos kylpyhuoneen peili on huurteinen saman ajan kuluessa ei ilmanvaihto ole riittävä.
Nämä tiedot olen hankinut sisäilmakoulutuksen kautta lisätietoja saa hengitysliitosta ja silmutuvalta terveisin markku

38

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukaton torppa

kiitos neuvoista, nyt lähti meiltä kaikki kukat kompostiin....se on sitten toinen asia mitä muija sanoo kun tulee töistä,on selitys jo valmiina että näin netissä keskustelupalstalla neuvottiin.

• Jätä nyt sentään "isännän harha-askeleen" se puhdistaa ilmaa MK

• Waaaaauuuuuuh
        markkukorpinen kirjoitti:

Jätä nyt sentään "isännän harha-askeleen" se puhdistaa ilmaa MK

Waauuuh

• waaauuuuuh

Vauuuh.

• Musta mies

Perkele!
      Et sitten tyhjänpäiväsempää juttua keksinyt? Alkaako olla jutut vähissä?

• 4s

Tuo samanen tarina on jokakeväinen lörinä. Taitaa olla jo neljäs perättäinen.

• Kunhan alat oirehtia ja on myöhäistä sitten enää ,muistat varmaan mistä olen puhunut.MK

• Waaauuuuh

Waauuuh. Se on tosi. Kun oireet tulee esiin, on myöhäistä Waauuuuuh

• ajan ratas.

Se on kevät mikä tuo oireet esiin

• siksi kannattaa kaytää luomu tuotteita joissa ei ole säilöntäaineita eli kotoisia mehuja esim.
      Eilen myöskin opastettiin radiossa noista siivousaineista ,mutta sairastatko perheesi sitten jatkuvalla desinfiontiaineilla kloriitilla jopa saunassa joka sitten höyrystyy ja aiheuttaa hengitysvaikeuksia.
      Imuroitko sitten päivittäin joka on turhaa koska pienet pölyhiukkaset menevät syvemmälle keuhkoihin. eikä mattoja pidä hakata koska silloin kuidut katkeavat ja sitovat enenmän pölyä. Kunnon siivous riittaa ja nihkeä pyyhintä ja tuuletus kunnollinen ristiveto jos kerran viikossa suoritetaan parempi siivous.
      Jotkut lääkärit ovat jopa todenneet että, lasten pitää nuolla kengänpohjat niin pysyvät terveenpinä ja maalaislapset kun ovat olleet lypsyn ajan vasikan karsinassa niin ovat terveenpiä allergioista. eli se on siedätyshoitoa.
      On myöskin muistini mukaan Lahdessa jopa kielletty noiden lehtipuhaltimien käyttö, mutta jotkut niitä käyttävät vielä hiekan puhaltamiseen kuivalla säällä se vasta on älynväläystä. Markku

• Hyvä Markku, kuule

minä olen vuosia seurannut radiosta, televisiosta, naisten lehsitä kaikkia terveysohjeita ja niitä ruokavaliota joita siellä neuvotaan ja täytyy sanoa, että ovat auttaneet neuvot, nyt minulla ei ole enää kuin astma, muutama alergia, verenpaine, sokeritauti, sydänvika ja synnynäinen hulluus, että lissee vaan neuvoja niin pärjättään

• Hyvä Markku, kuule kirjoitti:

minä olen vuosia seurannut radiosta, televisiosta, naisten lehsitä kaikkia terveysohjeita ja niitä ruokavaliota joita siellä neuvotaan ja täytyy sanoa, että ovat auttaneet neuvot, nyt minulla ei ole enää kuin astma, muutama alergia, verenpaine, sokeritauti, sydänvika ja synnynäinen hulluus, että lissee vaan neuvoja niin pärjättään

Joo ja kun lukee noita lehtiä ja kirjoja niin kaikki sairaudet varsinkin nuo hulluuden laadut löytyy vähän jokaisesta, mutta on kuitenkin hyvä,että sinullakin on synnynnäinen" luova hulluus" sen kanssa pärjää oikein hyvin.
        Mutta jos käyt vaikka Lapissa niin siellä sanovat olevan rykimä-ajan ja jos oikein kovaa menöö niin pois alta kun helemat paukkuu jos monotansseihin pitää ehtiä.Mutta siellä on myös naisten kansanliike noussut, jotta mitään "haarakonttoria" ei sinne perusteta Jotta säilyt sitten noista vitsuksista kuten kupasta. On se aika vakava paikka jos nitrot pitää ottaa ennen lemmenliekkiä jos se roihahtaa mutta sanovat kyllä, että se on onnellinen lähtö heh heh Markku

• Kyrpä-Jooseppi!

No ainakin poliitikassa ilmanlaatu senkun paranee, kun kepulaiset joutuu paitsioon! Heh heh!

• Korpisen serkku

Ilmanlaatu ja luomutuotteet ovat YH-DYS-SA-NO-JA

Opettele hyvä mies oikeinkirjoitus ja kieliasuntarkastus ennen kuin kirjoitat noita juttujasi.
      Ei noista jutuista ota selvää kukaan, ehkä sinä itse...

• korpisen serkulle

kuulehan sinä pikkunen- siemensyöksy, mie luulen, että tuo Korpinen on kirjoitusvirheineen saanut enemmän aikaan kun sinä ikinä tulet saamaan,
        mie oon ite lukihäiriönen ja en tiedä mihin pilikku tai piste laitetaan, mihin tullee pilukku tai piste, mutta sen tiijä kuule persaukinen, että kun urakan lasken niin siitä jiäp rengin palakan jäläkkeen vielä itellekkiin,
        keskity sie vaan korjammaan toisten puhetta ja kirjotusta, me vaikutetaan yhteiskunnassa ja kirjoitusvirheen kanssa

• vai noheva
        korpisen serkulle kirjoitti:

kuulehan sinä pikkunen- siemensyöksy, mie luulen, että tuo Korpinen on kirjoitusvirheineen saanut enemmän aikaan kun sinä ikinä tulet saamaan,
        mie oon ite lukihäiriönen ja en tiedä mihin pilikku tai piste laitetaan, mihin tullee pilukku tai piste, mutta sen tiijä kuule persaukinen, että kun urakan lasken niin siitä jiäp rengin palakan jäläkkeen vielä itellekkiin,
        keskity sie vaan korjammaan toisten puhetta ja kirjotusta, me vaikutetaan yhteiskunnassa ja kirjoitusvirheen kanssa

No miksikös herra on sitten laulukuorossa eikä valtuutettuna, kun noin pirun noheva ois.

• vai noheva kirjoitti:

No miksikös herra on sitten laulukuorossa eikä valtuutettuna, kun noin pirun noheva ois.

Vastaan sinulle ,että aika aikaa kutakin ja kuitenkin olen toiminut luottamustehtävissä eri pitäjissä jo vuosikymmeniä ja täällä eri luottamustehtävissä heti tänne tultuani ja on kuitenkin niin, että olen tällä hetkellä vielä varalla sos ja terveyslautakunnassa jossa olen toiminut jopa vpj aikanaan.
        Olen myös tehnyt eriulaisia aloitteita jotka koskivat esim Partalanmäen vanhainkodin sisäilmaongelmaa ja lämpötiloja ja myöskin kiinnittänyt koulujen ilmanlaatuun huomiota esim Moisionkadun koulun osalta johon saatiin korjaus kuten myös vanhainkotiin myös terveyskeskuksen ovet saatiin itseavautuvaksi.
        Olen myöskin asioita ottanut uudelleen ja uudelleen esiin kuten lasten leikkikenttä joka saatiin myös rauhalaan.
        On todella niin, että huutelet puskasta ja on myös mukavaa harrastaa laulua eri tavoin. Markku Korpinen Kiitos tukijoille

• Anteeksi sekkuni aikanaan kielitoimiston johtaja joka jo pusket horsmaa että en ole tarttunut vielä lillukan varsiin

• optikko

Aikonaan kun talonisäntä täytti 80, eikä nähny, eikä kuullut mitään, niin sille ei voinu ostaa telkkaa eikä radiota. No niimpä perilliset osti sile mopon.
        Nykyään vastaavat tapaukset saa tietokoneen ja nettiyhteyden.

• Oikein optikko ei kovin hääppöset ole nämä silmälasit kaksitehoiset tietokoneen kanssa
      Ymmärrän täysin tuon vanhan vitsin ja miksi sitä käytät. voi poloista terveisin Markku

• sih teeri

Siun pitää hommata näyttopäätetyöskentelyyn sopivat silmälasit mikäli päivätöinään tekee duunia tietokoneen kanssa. . Näitä saa hyvinvarustelluista lasiliikkeistä, ei Alkosta. Kannattaa kokeilla.
      Ja ne voi sitten vähentää verotuksesta.

• Kiitos vihjeestä ja varsinkin tuosta Alkosta en vielä kuulu Suomen suurinpaan mieskuoroon eli Alkon laulajiin joilla on lasikantinen laulukirja.
        Olen nyt jopa oppinut hieman nuottejakin kuorossa ennen sekin oli sitä, etten ainakaan nuotteja revi jos oli lainassa se oli ohje. joten konsertti tulossa.

Oli aikanaan joku poika joka katso sanomalehteä joka oli väärinpäin käsissä ja toteaa onpa ollut kova myrsky kun laivakin seilaa väärinpäin..
        Eli nyt tulee sata vuotta Titanikin uppoamisesta ja Lieksan lehdessä Heikki asiasta kirjoitti luehan. terveisin Markku

• sih teeri

Niin unohtu sanoa, että työnantaja korvaa kyllä näyttöpäätetyöskentelyyn kuuluvat silmälasit.
      Ja varmaan kannattaisi hoitaa tuo silmälasi asia kuntoon ennen isompia konsertteja, niin eipähän sitten tarvii nuotinvierestä lauleskella.
      Meinaan se on kuorossa tärkeää, ettei yksi lauleskele taustalla omiaan, kun toiset vetää komiasti

Työn-orjat! Sorron yöstä nouskaa! –
      maan äärin kuuluu kutsumus.
      Nyt ryskyin murtuu pakkovalta,
      tää on viime ponnistus.
      Pohja vanhan järjestyksen horjuu.
      Orjajoukko taistohon!
      Alas lyökää koko vanha mailma,
      ja valta teidän silloin on!
      :,: Tää on viimeinen taisto!
      Rintamaamme yhtykää,
      niin huomispäivänä kansat
      on veljet keskenään! :,:

• Kyrpä-Jooseppi!

• Tokko kansalaisopiston tuntiopettaja niitä saa ja omapahan siten tähän asti kelvannut laulattamaan ihmisiä ja erilaisia lauluja joten hyvin olen kelvannut.

On todella jopa hupaisaa tuo jatkuva nälvintä kohtaani. Mutta onko se joidenkin tapa ?
        Kyllä olen myöskin voinut opiskella jopa musiikkiopistoissa laulua ja myös ollut keri kuoroissa mukana jo n 50 vuotta ja täälläkin jo 30 vuotta ja jopa ollut solistina eri tahojen kanssa jotta sillee

Mutta laulaminen on hyväksi mielelle ja keholle ja parantaa myöskin hengitystekniikkaa ja yleisesti on myöskin tutkittu, että kuorolaulajat elävät pitkään Joten nähdään ja kuullaan terveisin Markku

• vappu marssija

Olipahan ketju kun ketju, niin melko usiaan siihen tulee karaokelaulun sm kailottaja. Vaikka norsun tampooneista keskustelisi, niin kyllä se kääntyy oman minän kehumiseen.

• Vappumarsija sinä narisija huomasitko sen asian, että kuka aloitti ketjun ja millä asialla
        Kuitenkin jaksat joka ketjuun laittamaan noita typeryyksiä

• waaaaauuuuh

Niin vaan osaahan toisetki ihtiään kehua. Kattokaas vain ja silmää räpäyttämättä tulee pas kaa tuutin täydeltä. Näitä kun vannoutunut kepuli kattoo on housut märkänä kuin kalarepun pohja.
      http://www.youtube.com/watch?v=QrADS1tDxq8

• Voi voi kun olisit omalla nimelläsi ja siten voisit kertoa miten sinä toimit ja mitä teet ja miten yhteistyö on sujunut olemmeko miten tehneet yhteistyötä.
        Mielestäni kun kerroin, että millaisia aloitteita olen tehnyt niin siinä on tarvittu myös hyviä ja asiallisia esittelijöitä ja myöskin nimenomaan valtuustoa ja ympäröivää yhteiskuntaa ihmisiä, että asiat etenee siten, että joihinkin asioihin saadaan rahaa.

On aivan selvää että hetken mielijohteesta voinee kotiin hankkia eri asioita mutta kyllä vastuullinen ihminen katsoo mihin rahansa laittaa, ettei takapuoli ole avoinna kuin moukarin silmä. MK

• Kyrpä-Jooseppi!

Joopa joo!
      Kansan ilonahan on se että Kepulit ajoi ihan itse itsenä suohon, koko porukka!
      Tuosta suosta on Kepuleiden vaikea nousta, kansaa kusettamaan lisää!

• Minä en oikein pidä hyttysistä ne inisee kuin jooseppi siksi on hyvä keino hieman metsässä kulkiessa pyyhkäistä turvetta kuonoon niin hieman auttaa eivät ole heti inisemässä

Tulipahan mieleen veljen akka kun kuunteli tuollaisia räkätyksiä täälä vierestä, toteamalla, jotta on sulla pitkä pinna, Pitääkö hänen pikkuusen tiipata sun puolesta,Hän totesi, jotta tuallaaset henkilöt eivät ole kovin turistien suosiossa mitä jooseppi edustaa
        Muistan kyllä kun jonkun tilaisuuden aikana istuimme terasssilla niin siinä yksi mulle tuntematon ihminen aidän takaa räkätti tuolla tavalla niin Edesmennyt henkilö veti aurinkosuojan alas, jottei räkä tule silmille.
        Sellainen toiminta ihmisten parissa ilmeisesti ei ollut myöskään työssä hyväksi koska miehiä vaihdettiin työtehtävässä.MK

• Kyrpä-Jooseppi!

Minä en oikein pidä hyttysistä ne inisee kuin jooseppi siksi on hyvä keino hieman metsässä kulkiessa pyyhkäistä turvetta kuonoon niin hieman auttaa eivät ole heti inisemässä

Tulipahan mieleen veljen akka kun kuunteli tuollaisia räkätyksiä täälä vierestä, toteamalla, jotta on sulla pitkä pinna, Pitääkö hänen pikkuusen tiipata sun puolesta,Hän totesi, jotta tuallaaset henkilöt eivät ole kovin turistien suosiossa mitä jooseppi edustaa
        Muistan kyllä kun jonkun tilaisuuden aikana istuimme terasssilla niin siinä yksi mulle tuntematon ihminen aidän takaa räkätti tuolla tavalla niin Edesmennyt henkilö veti aurinkosuojan alas, jottei räkä tule silmille.
        Sellainen toiminta ihmisten parissa ilmeisesti ei ollut myöskään työssä hyväksi koska miehiä vaihdettiin työtehtävässä.MK

Tuosta korpisen kirjoituksesta tulee varsin hyvin selville se, että kepulaiset pitää kaikkien muiden puolueiden kannattajia, räkättävänä räkijöinä!

Heh heh..ilmankos kepu ajautuikin suohon jos puolueen kannattajina tai peräti jäseninä on tuollaisia tyyppejä!

Eiköhän korpisenkin pitäsi alkaa imitsiä hieman muuttamaan, ennekuin puolueesta tulee maininta!

• Kyrpä-Jooseppi! kirjoitti:

Tuosta korpisen kirjoituksesta tulee varsin hyvin selville se, että kepulaiset pitää kaikkien muiden puolueiden kannattajia, räkättävänä räkijöinä!

Heh heh..ilmankos kepu ajautuikin suohon jos puolueen kannattajina tai peräti jäseninä on tuollaisia tyyppejä!

Eiköhän korpisenkin pitäsi alkaa imitsiä hieman muuttamaan, ennekuin puolueesta tulee maininta!

Jälleen kerran joudun oikaisemaan k joosepin kirjoituksia olen useasti kirjoittanut yhteistyöstä ja sen merkityksestä enkä kovin ole haukkunut muiden puolueiden edustajia joten jälleen yritän muuta väittää.
        Mutta todella on myös niin, että hyvin harvoin tapahtuu tuollaista mistä olen todennut ja se pitää paikkansa kuten popu aikanaan totesi osaa ne herratkin paskantaa ja sotkea paikkoja eli juuri joku virkamies ei osannut olla esimerkillisesti mitä kirjoitin
        Hauskaa kun jaksat käyttää tuota ala-arvoista kieltä ja olet kovinkin viisas mielestäsi mutta eletään.

• tilastohäikkä

Jälleen kerran joudun oikaisemaan k joosepin kirjoituksia olen useasti kirjoittanut yhteistyöstä ja sen merkityksestä enkä kovin ole haukkunut muiden puolueiden edustajia joten jälleen yritän muuta väittää.
        Mutta todella on myös niin, että hyvin harvoin tapahtuu tuollaista mistä olen todennut ja se pitää paikkansa kuten popu aikanaan totesi osaa ne herratkin paskantaa ja sotkea paikkoja eli juuri joku virkamies ei osannut olla esimerkillisesti mitä kirjoitin
        Hauskaa kun jaksat käyttää tuota ala-arvoista kieltä ja olet kovinkin viisas mielestäsi mutta eletään.

Aikamoinen sattuma taasen, että K-J ja MK yhtäaikaa sattuvat kirjoittelemaan tänne Melkonen yhteensattuma. Taasen kerran.

• big Cock

http://www.youtube.com/watch?v=TzvjYFURrRs&feature=related

Cock Jooseppi on oikeessa ja siihen pieni tampoonimainos.

• waaaauuuuuh

Joo mutta paraat voimat ja viisaimmat keput on lyöty kehiin. Näkeehän sen Lieksa osiossakin, kepuslouganit vaan lentelee ja voi taivahan taatto. Kuntavaaleihin on aikaa.
      Mutt kuulhan KJ: Tuo suo on kepuleille tuttu elementti. Ne meinas tehdä itä-Suomesta kokonaan turvetuotanto alueen Vapolle. Ennen oli sanonta, että oli suo, kuokka ja Jussi. Nyt ennen vaalirahaskandaalia, kepulit kilvan kailotti. Verorahat, Pelletti ja Vapo.

• Millainen on hyvä ilma ja miten työyhteisössäsi( jos sitä on on) huolehdittu esim valaistuksesta ja miten valaisimet vaihdetaan ja onko kuinka suuria värieroja lampuissa. Miten on kohdistettu työvalaisimet miten suoritat nostot miten ergonomia on huolehdittu
      Miten on sitten lämpötila ja kosteus, kuinka usein ilmastointilaitteet nuohotaan
      Millaisin keinoin sitten on suoritettu meluntorjunta ja tärinä. Miten koneet ja laitteet on sijoitettu onko niissä tapaturmavaara.
      Miten työopastus on järjestetty.
      Onko työpaikallasi käyttöturvallisuustiedotteet ja oletko tutustunut niihin.?
      Tässä myös pohtimista näistä asioista olen myös opettanut työyhteisössä ja alan opiskelijoille Markku

• jok,kev.

Oottoos kun Igori aloittaa taas kevät kulotukset Karjalassa kyllä ilman laatu muuttuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5818
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      497
      2612
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      11
      1998
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      30
      1567
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1159
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      1004
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      947
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      902
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      893
    10. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      13
      869
    Aihe